💠ویژگی‌های عرفان حقیقی 🔰ادامه پنجمین ویژگی عرفان حقیقی؛ نداشتن ادّعا 🔸«قُلْ لا أَمْلِکُ لِنَفْسي‏ ضَرًّا وَ لا نَفْعاً إِلاَّ ما شاءَ اللَّهُ» قرآن به این صراحت به حضرت، به شخص اول عالم هستی می‌‌فرماید: به مردم بگو که من مالک هیچ نفع و ضرری از خودم نیستم، من هیچم. مگر خدا هرچه بخواهد و قدرت به من بدهد. مال خود من نیست. 🔸حالا چطور یک کسی بلند شود و ادعا کند که من چنین و چنان هستم، من می‌‌توانم چنین کنم، من می‌‌توانم چنان کنم. با چه جرأتی؟ البته خداوند متعال به عنوان امتحان بشر، یک قدرت‌‌هایی در علم قرار داده است، هر علمی باشد. و استعدادهایی در انسان‌‌ها قرار داده است که از آن قدرت‌‌ها به اذن او بهره‌‌ ببرند، برای امتحان. این حرف دیگری است. در هر علمی، علم فیزیک، شیمی، علوم غریبه، این خاصیت وجود دارد. رابطه‌‌ی بین اعداد و حروف، این علم است که یک قوانینی دارد. رابطه بین اعداد اسماءالله، این علم است. نقش اسماءالله در نظام آفرینش و در ایجاد پدیده‌‌ها. 🔸تسخیر اجنّه که هر انسانی که به دنیا می‌‌آید یک همزادی از جنّ دارد که همیشه با او است، یک علمی است که اگر کسی بخواهد آن را تسخیر کند، تمام اسرار او را می‌‌تواند بفهمد. این چه ربطی به عرفان دارد؟ چه ربطی به معرفت الهی دارد؟ این امتحان خدا است. 🔸باز یک بحث مفصّلی است که خداوند چرا این‌قدرت را در این علوم گذاشت و به انسان استعداد را داد که از این علوم بتواند چنین قدرت‌‌هایی را ظهور بدهد. یک کافر محض و یک مرتاض گاوپرست هم می‌‌تواند در اثر استفاده از علمی، آشنایی به فنون علمی و کشف قدرت اراده و نحوۀ تمرکز اراده و نحوۀ تمرکز حافظه، کارهای عجیب و ‌‌غریبی انجام دهد و این مربوط به قدرت علم است. خدا آن را برای امتحان من و تو داده است که قدرت این علم‌‌ها را در چه جهتی [استفاده می‌‌کنیم]! در جهت این‌‌که دیگران را در دل خود کند و دیگران را تسخیر نفسانیت‌‌های خود بکند یا این‌‌ها را سوی جهت الهی و الی الله بکند. 🔸آیات به آن اشاره‌کرده است که هرچه در این راستا [در راه سیر الی الله] قرار می‌‌گیرد، به همان اندازه علامتش این است که نه تنها باد در پوستش نمی‌‌رود، بلکه باد از دماغش می‌‌ریزد؛ نه‌تنها احساس قدرت نمی‌‌کند، احساس شرم و ذلت و خجالتی در محضر خالق خود دارد. 🌐کانال ندای پاک فطرت 🆔 @nedayepakefetrat