🎤 #گفت_و_گو |ظرفیت بازیهای رایانهای برای انتقال پیام
🔻گفتوگو با دبیر ستاد راهبری بازیهای رایانهای حوزههای علمیه حجتالاسلام سید محمدمحسن میرمرشدی، پژوهشگر و تولیدکننده بازیهای رایانهای
🔹 امروزه دامنه رسانهها و ابزارهای حاوی پیام از نقاشی، موسیقی، داستان، نمایش، سینما، تلویزیون و رسانههای دیجیتال گستردهتر شده و رسانههای تعاملی (بازیها) را نیز در برگرفته است. بهجرأت میتوان گفت که بازیهای رایانهای تمام گونههای دیگر رسانه را با خود بههمراه دارد و علاوه بر آن، عنصر تعامل که تأثیرگذاری این رسانه را بسیار عمیقتر میکند، مؤلفه کلیدی آن محسوب میشود. تعامل، کاربر را از حالت منفعل به حالت فعال تبدیل و اثرگذاری در ذهن و کنش مخاطب را چندین برابر میکند.
🔹 با گسترش روزافزون دستگاههای دیجیتال مانند رایانههای شخصی، کنسولها، موبایلها و تبلتها و اضافه شدن قابلیتهایی مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، دامنه نفوذ بازیها در میان جوامع بسیار بیشتر شده است و حتی سینما و تلویزیون هم، به سمت تعاملی شدن در حال حرکت است. همچنین بازیهای دیجیتال نهتنها کودکان و نوجوانان بلکه بزرگسالان را با خود همراه کرده است و اساساً رسانهها به سمت بازیگونه شدن در حال حرکت هستند.
👈مشروح گفت و گو
📢کانال رسمی هفتهنامه افق حوزه
🔰
http://Eitaa.com/ofogh_howzah