💠 شناخت بازی‌های رایانه‌ای در موضوع‌شناسی فقهی 🖌بقلم: محمدعلی خادمی‌کوشا؛ محمود عبداللهی؛ عسکر درخشان‌دوست؛ وحید ارغوانی‌فلاح 🔹امروزه بازی‌های رایانه‌ای سرایی گرم، برای سرگرمی انسان است که نه ‌فقط اهالی فراغت بلکه صاحبان مشاغل را نیز در همه لحظه‌های زندگی به‌گرمی پذیرایی می‌کند و بدین‌سان بازار بازی‌های رایانه‌ای گرم است. پدیدهای پرجاذبه در هزارچهره زیبا که همه را از همه‌جا فرامی‌خواند. اولین گام در مواجهه با این پدیده‌ پویا، شناخت آن است. شناخت بازی‌های رایانه‌ای نه ‌فقط مطلوبی برای بازی‌سازان و کاربران بازی‌های رایانه‌ای است که مسئله‌ای برای فعالان تربیتی و روان‌شناسان و دانشمندان فقه و دین است و البته هرکدام از منظری به آن می‌پردازند. 🔹ضرورت شناخت بازی رایانه‌ای برای فقیهان از این نظر است که این موضوع امروزه با پیشرفت‌های فنّاوری از موضوعات ترکیب‌یافته‌ای است که دربردارنده‌ انواع فعالیت‌های عنوان‌دار فقهی با چهره‌های جدید و زوایای پیچیده است که تاکنون ابعاد گوناگون این موضوع جدید‌، مورد موضوع‌شناسی فنی و فقهی قرار نگرفته است. دانش فقه بر اساس رسالت پاسخگویی خود نمی‌تواند، ساکت بماند و سرآغاز هرگونه بررسی فقهی، شناخت کامل و دقیق موضوع است. 🔗 شرح مطلب 📢کانال رسمی هفته‌نامه افق حوزه 🔰http://Eitaa.com/ofogh_howzah