🎤 | سیمای یهود در قرآن - بخش پنجم و پایانی 🔻گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 🔹همان‌گونه که در بخش‌های قبلی بیان شد، شناخت یهود و آگاهی از پیشینه تاریخی، مواضع فکری، سیاسی و عملی آنان، مخصوصاً ویژگی‌هایی که از آنان در قرآن آمده، می‌تواند بصیرت ما را نسبت به آنان افزایش دهد و در نتیجه می‌توانیم، مواضع مناسب در قبال آنها اتخاذ کنیم. شناخت یهود که امروزه به‌عنوان اصلی‌ترین دشمن بشریت و صلح جهانی مطرح است، می‌تواند در نوع عملکرد ما نسبت به آنها مؤثر باشد. آنچه در پی می‌خوانید، پنجمین و آخرین بخش از سلسله مباحث «یهود در قرآن»، در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی می‌باشد. 🔻 مواضع فکری یهودیأس از پاداش اخروی 🔹یکی دیگر از مواضع فکری یهود، نامیدی و یأس نسبت به مسئله معاد است؛ لذا در کتب یهود راجع به معاد، مطلبی نمی‌یابیم. در این مورد دو دیدگاه بیان شده است: بعض مفسرین در ذیل آیه [یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَوَلَّوْا قَوْماً غَضِبَ اللَّهُ عَلَیهِمْ قَدْ یئِسُوا مِنَ الْآخِرَةِ کما یئِسَ الْکفَّارُ مِنْ أَصْحابِ الْقُبُورِ] (ممتحنه/۱۳) گفته‌اند: یهود مانند کفار هستند و به قیامت اعتقاد ندارند؛ اما بسیاری از مفسرین گفته‌اند: یهودیان از نظر فکری و باوری، معاد را قبول دارند؛ اما آنقدر به دنیا چسبیده و به آخرت نپرداخته‌اند که ناامید از آخرت می‌باشند؛ «قَدْ یئِسُوا»؛ یعنی نسبت به آخرت ناامیدند. 👈مشروح گفت و گو 📢کانال رسمی هفته‌نامه افق حوزه 🔰http://Eitaa.com/ofogh_howzah