🔰 بیانات حضرت استاد درباره شرایط حساس ایران و منطقه
بخش دوم
توصیه های حضرت استاد در این ایام
1️⃣ اولا: ما از ته دل بدانیم که هیچ وقت آمریکا و اسراییل و اروپا و دشمنان ما بسازیم، هیچ وقت معنی ندارد. حتی اگر دستمان زیر سنگ برود، باید شروع کنیم مبارزه در خفا را. چون باید پیش خدا جوابگو باشیم.
جایگاه تقیه
بیانی حضرت امام درباره تقیه دارند بسیار عالی: اصلا تقیه برای این نیست که خودم را حفظ کنم، بلکه راهی است که از طریق حفظ جان، دین را تقویت کنیم. نه این که دین را بگزارم کنار، حال هر کاری می خواهم بکنم. متن دینی این را نمی گوید.
2️⃣ ثانیا: به این آقایان هشدار داده باشیم و بعدا نگویند که خبر نداشتیم، می دانیم خبر هم دارید، چون در صحنه هستند و می بینند که هر وقت کوتاه آمدند، آن ها چقدر جلو آمدند. مکرر هم تجربه کرده اند و دیدیم که پیام ضعف دادن نتیجه اش چیست! همان موقع که گفتند مذاکره، آن ها سید حسن نصرالله را زدند، که امثال آن ها مجبور شدند به سمت وعده صادق 2 بروند. در حالی که نظام می خواست برود. ولی این سبکی که این ها عمل می کنند، حتی در وعده صادق 3 خلل ایجاد می کنند و ضعیفش می کنند، بدانند بعدا باید چوبش را همه بخوریم، بعدا باید همان جنگی که شما نمی خواهند، بر ما تحمیل کنند، چه بخواهند و چه نخواهند.
این ها را در نظر داشته باشیم، در عین حال تابع رهبر هستیم. و بیِّنات رهبری که می فرمایند، معیار ماست، درباره وعده صادق 3، هرچه فرمود، همان. ما این را می خواهیم.
✅ الان آنی که دست ما بر می آید، تبعیت از رهبری، هر چه ایشان گفت. اگر گفتند سکوت، سکوت می کنیم. ولی این را بدانید که ما این را می دانیم و می فهمیم، هشدارش را به برخی از این آقایانی که در مصادر امور هستند، می دهیم، بدانند تا بعدا نگویند که چه شد؟!
از طرفی یاد بگیریم حتی هرچه پیش آمد، کوتاه نیاییم. کوتاه نیامدن با عقلانیت شیعی این گونه است، حتی آنجایی که هیچ حرکت خاص جدی اجتماعی سنگین عملی نمی تواند بکند، تبدیلش می کند به حرکت و تلاش در خفا. نه این که تبدیلش کند به هیچ و هیچ کار نکند، اصلا جزء منطق شیعه نیست.
https://eitaa.com/nasimehekmat