کممایه، بیادبانه، تفرقهآمیز/ به نام انقلاب؛ به کام ضدانقلاب
صفحه۲از۲
6. جریان اصیل انقلاب تمام حرکتهای فردی و اجتماعی خود را از منبع قرآن کریم و سیره معصومین(ع) الگوگیری میکند که الگوگیری در زمینه حرکتهای اجتماعی و اعتراضات مدنی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طور مثال در ابتدای بعثت؛ بتپرستی شعار و نماد اهل کفر بود و در مقابل؛ نماز نماد و شعار اهل توحید.
🔻نبیّ اکرم صلّی الله علیه و آله در ابتدای بعثت نماز خود را به همراه حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام و حضرت خدیجه سلام الله علیها جلوی دیدگان مشرکین اقامه میکردند و به این وسیله به جریان بتپرست اعتراضی عملی، نرم و اجتماعی مینمودند.
🔻تاریخ صدر اسلام نشان داده است همین اعتراض اجتماعی سه نفره تأثیرات مثبتی را در روشن شدن اذهان و پیشبرد انقلاب نبوی داشته است.(ر.ک: شرح نهجالبلاغه ابنابی الحدید ج13 ص226-225)
🔸حضرت امیرالمؤمنین علی علیهالسلام نیز پس از آنکه از مبارزه سریع و جدی علیه اهالی سقیفه ناامید شدند دست به تحصن در منزل خود زدند که این حرکت به رسوایی جریان سقیفه تبدیل شد و آنان را به شدت برآشفت.
🔻همچنین سخنرانی تکنفره حضرت زهرا سلام الله علیها در مسجد مدینه نیز اعتراضی اجتماعی بود که ارکان حقیقت را استوار ساخت و رکن سقیفه را به لرزه انداخت. نکته جالب توجه آنکه هیچکدام از موارد پیشگفته مبتنی بر تکثر و تعداد زیاد یا کم جمعیت نبود و تنها عنصر مؤثر؛ تشخیص تکلیف الهی و انجام قاطع آن بود و بیشک تمام اقدامات ذکر شده پرثمر و تاریخی بوده است.
🔹بر اساس نکات پیشگفته اعتراضات اجتماعی که بر اساس حقطلبی و تکلیفمداری انجام شود به نتیجه منتهی خواهد شد کما اینکه اعتراضات اخیر علیه سخنان ضدامنیتی آقای ظریف نیز ثمربخش بود و آگاهی مردم از این حرکت باعث یادآوری آرمانهای انقلاب بود و مایه رسوایی هرچه بیشتر منافقین گشت.
7. با نگاهی به مجموعه نقدها علیه کنشگری انقلابیون در حوزه علمیه باید گفت؛ جریانهای مخالف انقلابیون اصیل (از معاندین خارج نشین تا غیرانقلابیها گرفته تا نفوذهای انقلابینما) با نقزدنها، برچسبزدنها، تحقیر و توهین، به دنبال دو هدف مشخصاند:
الف) غبارآلود کردن فضا و گیج کردن نیروهای انقلابی در بزنگاهها
ب) به انفعال کشاندن آنها
آنها خوب میدانند که تجمع و اعتراض اجتماعی چه تأثیر مثبتی در قدرتیافتن جبهه انقلاب و تقویت هویت اجتماعی آنان دارد از همین رو به بهانههای مختلف به شیطنت علیه این اقدامات میپردازند. گاهی بهانه میگیرند که جبهه انقلاب به اعتراض و بیانیه دادن محدود شده و به مباحث علمی نمیپردازد؛ گاهی بهانه میگیرند که اعتراضات ثمری ندارد و گاهی دیگر به دروغ میگویند که این اعتراضات مورد سوءاستفاده دشمن است.
حال آنکه اهل اطلاع میدانند جریان انقلابی چه در عرصه علم چه در عرصه تبلیغ و فرهنگ و چه در عرصه خدمات اجتماعی همواره پیشگام بوده است و اگر فعالیتهای مخلصانه طلاب انقلابی نبود و اعتراضات آنان در برابر حرکات غیراسلامی و ضدملی برخی مسئولین بیثمر یا بیهدف بود؛ ضدانقلاب گرگصفت و عناصر لیبرالمسلک داخلی، نظام اسلامی را سالها پیش ساقط کرده بودند.
نکته پایانی اینکه نهادهای محترم نظارتی حوزه علمیه حتما میدانند که در این روزهای پرفتنه باید درصد هوشیاری و فطانت را بالا برد و مسئولین محترم حوزه علمیه باید به همگان ثابت کنند که قم لانه امن خبرنگاران نفوذی و کارآموزان دیپلماسی و... نیست.
آیا وقت آن نرسیده که از تجربه جولان دادن آزادانه آن جوجه خبرنگار اصلاحطلب نفوذی در قم درس بگیریم و با حساسیت بیشتری به عملکرد فعالان سیاسی/رسانهای وابسته به جریانهای دگراندیش داخلی و خارجی بنگریم؟!
@rozaneebefarda