🛑 لاف‌زنی علّامه (یک شبه) درباره‌ی ! 👇 فرزند محمّد حسین طهرانی می‌گوید: 🔰 «مرحوم علّامه طهرانى بارها مى‌‏فرمود: علّامه طباطبائى فردى است که 👈بدون طهارت و وضوء نام او را بر زبان نمى‌‏برند،👉 و او شخصیّتى است که قدر و منزلتش حتّى بر علماء و فقهاى عالی‌قدر مجهول و مخفى مى‏‌باشد. 🔰 به یاد دارم روزى در خدمت مرحوم علّامه طهرانى به منزل یکى از برجسته‌‏ترین تلامذه‌ی ایشان و حکماى معروف و مشهور رفته بودیم. صحبت از علّامه طباطبائى به میان آمد؛ آن شخص حکیم در توصیف ایشان گفت: ایشان شخصیّتى است که 👈یک ، نه در خلوت و نه در جلوت از ایشان متمشّى نیست. 👉پس از خروج از منزل، علّامه طهرانى رو به من کردند و فرمودند: این چه تعبیرى است که براى تمجید از علّامه طباطبائى آورده مى‌‏شود. علّامه طباطبائى کجا و امثال این تعابیر کجا؟! 👈او در افقى است که از وصف و نعت بیرون است، و از تعریف و تمجید خارج؛ فعل او در وصف نمى‌‏آید تا به این نعوت و اوصاف توصیف گردد👉! 🔰و باز وقتى کسى درباره‌ی ایشان گفته بود که: من ایشان را در 👈مقام تکلیم👉 دیده‌‏ام، چنان‌چه راجع به علیه‌‏السّلام خداى متعال مى‌‏فرماید:  «وَ کَلَّمَ اللَّهُ مُوسى تَکْلیما  ایشان فرموده بودند: این‌که مقامى براى علّامه طباطبائى نیست.» 📚📚(حریم قدس، ص102، محمد محسن طهرانی، مکتب وحى‏، قم‏، چاپ اول: 1428 ه.ق.) 🛑✅ آری چنین‌اند ! گمراه هر یک لافی بزند، دیگری برای آن که بالادست او بزند، بالاتری می‌زند! آن حکیم درباره گفته است: «ایشان شخصیّتى است که یک تَرک اولى، نه در خلوت و نه در جلوت از ایشان متمشّى نیست.» ⭕️ طبعاً این حکیم نه در خلوت علّامه راه داشته و نه در جلوت پیوسته با او بوده تا ترک اولی‌های او را شماره کند! پس ناچار در ذهن خود برهانی بر علّامه بافته بوده است که نه تنها او را از گناه و مکروه و خطا منزّه می‌دارد؛ بلکه از هر نوع ترک اولی–👈که حتّی پیامبران و حجّت‌های خداوند نیز از آن مصون نبوده‌اند👉- پاک می‌سازد!! عجب آن که آقای طباطبایی آدمی ناشناس نبوده است و همه‌ی ما اگر او را ندیده و با او نشست و برخاست نداشته‌ایم، دست کم بسیاری از آثار او را دیده یا سخنان و حکایاتش را شنیده‌ایم! در همین کتاب‌های او چه بسیار و هست که به ندرت از علما دیده شده است. 💢 امّا عجیب‌تر آن که طهرانی به همین مقدار غلوّ درباره‌ی علّامه طباطبایی –که او را از پیامبران نشانده- راضی نشده -و برای آن که معرفت خود را نسبت به علّامه طباطبایی عمیق‌تر و در واقع مقام خود را بالاتر نشان دهد- می‌گوید:👇👇 🔰«این چه تعبیرى است که براى تمجید از علّامه طباطبائى آورده مى‌‏شود. علّامه طباطبائى کجا و امثال این تعابیر کجا؟! او در افقى است که از وصف و نعت بیرون است، و از تعریف و تمجید خارج؛ فعل او در وصف نمى‌‏آید تا به این نعوت و اوصاف توصیف گردد!» ⭕️ معنای این جمله چیست؟! معنایش این است که آقای طباطبایی را 👈نمی‌توان حتّی به عصمت ستود 👉–که شأن امامان و انبیاء است- چه آن که او از این مرتبه بالاتر است! خوب است این جمله را برای ما معنا می‌کردند! فعل اختیاری هر انسان مکلّفی از اقسام واجب و مکروه و مباح و مستحب و حرام خارج نیست و باز هر یک از این اقسام را می‌توان به انواع دیگری تقسیم کرد و مثلاً از ترک اولی سخن گفت. امّا طهرانی مدّعی است که👈 افعال علّامه طباطبایی از این اقسام خارج است 👉و به این نعوت قابل وصف نیست! سبحان الله! آیا او در واقع می‌خواهد بگوید طباطبایی شده است؟! چنان که امام علیه السّلام درباره اراده و فعل خدا فرموده است: «وَ لَا کَیْفَ‏ لِذَلِکَ کَمَا أَنَّهُ بِلَا کَیْفٍ‏.» 📚📚(توحید الصدوق، ص147) 🛑بار دیگر متکلّف خیال‌پردازی درباره آقای طباطبایی گفته است: 🔰«من ایشان را در مقام تکلیم دیده‌‏ام، چنان‌چه راجع به حضرت موسى علیه‌‏السّلام خداى متعال مى‌‏فرماید: وَ کَلَّمَ اللَّهُ مُوسى تَکْلیما» ♨️ ببینید چطور این شخص، یک آدمی را که درسی خوانده و کتابی نوشته –و البتّه هزار نقد به گفته‌ها و نوشته‌های او وارد است- به مقام و رسانده و او را با موسی کلیم الله (ع) 👈برابر کرده است👉! ادامه👇👇👇👇