صراط المستقیم
*🎥 کلیپ « پوشش در آخرالزمان » و « تحریک جنسی »* *👤 علی اکبر رائفی پور* *🎥 منبع : استاد رائفی پور «
*❎ پرسش : آیا در منابع شیعه به شکل آرایشی که مو ها را مانند کوهان شتر آرایش می کنند ، اشاره شده است ؟* https://www.instagram.com/tv/B-7GKFhnagF/?igshid=dxhndumjnpth *✅ پاسخ: در برخی کتب شیعه به روایتی اشاره شده است که در آن یکی از انواع آرایش تزئین موی زنان مانند کوهان شتران است . برای نمونه مهنا بن سنان که علامه حلی در خصوص او از این عبارات استفاده کرده است :* *⏪ السيد الكبير ، النقيب الحسيب النسيب ، المعظم المرتضى ، عز السادة ، زين السيادة ، معدن المجد و الفخار ، و الحكم و الآثار ، الجامع للقسط الأوفى من فضائل الأخلاق ، و الفائز بالسهم المعلى من طيب الأعراق ، مزين ديوان القضاء بإظهار الحق على الحجة البيضاء عند ترافع الخصم ، نجم الحق و الملة و الدين مهنا بن سنان الحسينی القاطن بمدينة جده* *📚 أجوبة المسائل المهنائية - العلامة الحلی - ص 13* *💢 در سوالی که از علامه حلی پرسیده ، به این روایت اشاره کرده که آیا می توان بر اساس این روایت فتوای شرعی هم جهت این نوع آرایش صادر کرد یا خیر :* *⏪ مسألة ( 41 ) ما يقول سيدنا الإمام العلامة في الذی يعمله نساء أهل الشام و مصر تعمل المرأة لها عمامة مثل عمامة الرجل فأقل طولها ستة أذرع أو سبعة ، و منهن من تعملها فوق العشرة تلبسها فوق رأسها و تضعها إذا شاءت و هی ملفوفة ، لا فرق بينها و بين عمامة الرجل إلا فی الهيئة فإنهن يعملنها ◀️ كما جاء في الحديث مثل أسنمة البخت ▶️ فهل يكون لبسها عليهن حراما و يجب منعهن من ذلك أو ذلك جائز لهن . أفتنا مأجورا يرحمك اللَّه . و هل فی ذلك فرق بين أن تكون العمامة التي يعملنها صغيرة أو كبيرة أم يحرم صغيرها و كبيرها أم لا يحرم لا صغيرها و لا كبيرها . و ما قول مولانا إن كان فعل ذلك حراما و كانت المرأة قد اعتادت ذلك فإذا وضعتها عن رأسها أوجعها رأسها واضطرب مزاجها ، كيف يكون حكمها . أوضح لنا هذه الأمور كفاك اللَّه حوادث الدهور . الجواب لا شك أن هذا الفعل لم ينقل وقوعه فی صدر الإسلام فيكون بدعة خصوصا مع ورود النهي بتحريم تحلی المرأة بحلية الرجل ، أما مع الضرورة فلا بأس بذلك .* *📚 أجوبة المسائل المهنائية - العلامة الحلی - ص 43* *📎 لینک مطلب :* http://lib.eshia.ir/71521/1/43 *☑️ توضيح : بخت نوعی از شتر است .* *📚 مجمع البحرين - الشيخ فخر الدين الطريحی - ج 2 ص 191* *✔️ همانطور که در متن مشخص است ، این روایت در زمان علامه حلی بین دو عالم به قدری مورد توجه قرار گرفته است که تا حد پرسش جهت صدور فتوا بر اساس آن هم پیش رفته اند . همین مساله نشان می دهد ، چنین روایتی در منابع روایی آن زمان هم موجود بوده است .* *❎ پرسش : آیا از علمای شیعه کسی این روایت را پذیرفته است ؟* *✅ پاسخ : بله برای نمونه مرحوم میرزا احمد آشتیانی در یکی از مهم ترین کتب اعتقادی شیعه ( لوامع الحقائق فی أصول العقائد ) می نویسد :* *⏪ قوله صلى الله عليه و آله : " صنفان من أهل النار لم أرهما ... و نساء كاسيات عاريات ، مميلات مائلات ، رؤسهن كأسنمة البخت المائلة ، لا يدخلن الجنة و لا يجدن ريحها " إلى غير ذلك من الأمور التی أخبر صلى الله عليه و آله به فوقعت على ما أخبر .* *📚 لوامع الحقائق فی أصول العقائد - ميرزا أحمد الآشتيانی ج 1 ص 110* *📎 لینک مطلب :* http://ito.lib.eshia.ir/84389/1/110 *📝 ترجمه : این کلام پیامبر صلی الله علیه و آله که فرمودند : دو گروه از اهل آتش هستند که من آنها را ندیده ام ... ( گروه دوم ) زنانی هستند که پوشیده ولی عریان اند . گمراه کننده و گمراه اند . سر هایشان مانند کوهان شتر خراسانی مائل و کج است ، این زنان نه وارد بهشت می شوند و نه بوی آن را استشمام خواهند کرد . این دست کار ها که پیامبر صلی الله علیه و آله از آن خبر داده و مطابق آنچه که از آن خبر داده اند ، محقق شده است .* *🎥 کلیپ « پوشش در آخرالزمان » و « تحریک جنسی »* *👤 علی اکبر رائفی پور* *🎥 منبع : استاد رائفی پور « پوشش در آخرالزمان » و « تحریک جنسی »* https://www.aparat.com/v/uLVq7 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2