هدایت شده از موسسه اندیشه بهشتی
♦️تزاحم انتخابگری انسان و مصالح جامعه (۱) انسان اسلام نه زیر ضرباتِ تازیانۀ تبلیغاتِ شهوت‌برانگیز انتخاب‌گری‌اش را از دست می‌دهد (نظام اجتماعی اسلام نمی‌گذارد چنین ضرباتی بر روح او وارد شود تا انتخاب‌گری از دستش گرفته شود)، نه زیر ضربات کشندۀ فقر و ناداری و ضربات مهلک اقتصادی، [چرا]که «كَادَ الْفَقْرُ أَنْ يَكُونَ كُفْراً». او انسانی است در یک مدار جالب؛ انسانی است که آوای حقْ درست به گوشش می‌رسد [و] انسانی است که مناظر برانگیزندۀ فطرت حق‌جویی و حق‌پرستی در برابر دیدگانش فراوان به‌وجود می‌آید. [او] انسانی است که در عین حال، راه فاسد شدن به‌روی او صددرصد بسته نمی‌شود، بلکه می‌تواند فاسد شود، چون ارزش انسان در این است که بتواند فاسد شود ولی نشود. و الا اگر نتواند فاسد بشود، [این] چه هنری است؟! خوب، چه کنیم که این‌طور شود؟ این روایت می‌گوید امر به معروف و نهی از منکر جامع می‌تواند این مسائل را با هم تغییر بدهد. می‌گوید جلو علنی شدن فسق و فساد را بگیر. می‌گوید همان راه فساد فردی که باز است باید بسته شود. ادامه دارد... 📚 انسان از منظر قرآن، ص۱۴۹ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti