@soltannasir           { تمدن های ناشناخته و یوفو ۴} ادامه...👇 و گاه بر عارفین کامل تکلیف می شود که طالبین طریقت از طایفه جنیان را محروم نگذراند. و آنها را وارد طریقت و سپس ارشاد نمایند. در بعضی از کتب صوفیه نظیر تذکره شیخ صفی الدین اردبیلی به کرات داستان هایی از حضور طوایفی از جنیان در خلوتگاه شیخ صفی الدین اردبیلی و ارتباط ایشان با مومنین جن نقل شده است. در مورد ائمه اطهار نیز روایات زیادی مبنی بر حضور طایفه ای از جنیان در نزدشان نقل شده است. در مورد آیت الله سید علی قاضی نیز نقل شده که در اواخر عمر در حالی که در خلوت بود با افرادی سخن می گفت و گاه به آنان دستوراتی می داد. که می توان حدس زد احتمالا طایفه ای از جنیان مومن به خدمتشان می رسیدند و از وجودشان استفاده و کسب فیض می نمودند. اما سخن شیخ درباره افزایش تکبر در نفس همصحبتان با جنیان نیز کاملا صحیح است علاوه بر آن همانگونه که پیشتر نوشته ام در مجالست دائمی با جنیان و بعضی موجودات دیگر آتش شهوت نیز در فرد شلعه ور می شود و در نفس شخص گاه جهش های شهوانی عجیبی رخ می دهد. اما سخن شیخ در مورد اینکه جنیان دانش الهی ندارند و علمشان حداکثر در حیطه خواص گیاهان و سنگ ها و سیمیا دور می زند. نیز تا آنجا که فقیر دیده و شنیده ام صحیح است. یک جن یا یک پری آنگونه که دیده شده در فهم مسائل غامض الهیات فلسفی و یا مسائل غامض علم عرفان دچار مشکل است. حتی آنگونه که دیده شده در حل مسائل پیچیده ریاضی (علم اوسط) که دانشمندان ریاضی با آن سر و کار دارند نیز ناتوان هستند. پریان در علم سیمیا و علم الالحان و موسیقی و علم الاصوات و نوع خاصی از طب و خواص گیاهان و سنگ ها عمدتا تخصص دارند. جنیان در فن طلسمات و جادو و خواص گیاهان و سنگ ها و صنعتگری(صنعتگری ایشان جز موارد خاص در حد صنایع دستی ۲۰۰۰ الی ۳۰۰۰ سال پیش انسانهاست که البته از جنبه معنوی و ماورایی از صنعت امروزی انسان ها جلوتر است. زیرا بخش معنوی و ماورایی ساخت سلاح و فلزکاری و نساجی و.... در صنعت جدید کاملا از بین رفته است و تنها در اختیار مجامع مخفی نهان روش قرار دارد) اما اینکه جناب شیخ فرمودند که این علوم در شرع نکوهش شده به نظر اینگونه می آید که منظور شیخ بیشتر بخشی از علم سیمیا باشد که با تصرف در خیالات همراه است. و گرنه علم خواص سنگ ها و گیاهان در شرع مورد نکوهش قرار نگرفته است. و البته تمام علم سیمیا برخلاف آنچه عامه فکر می نمایند منحصر در تصرف در خیالات مردم نمی باشد. بنابراین بخش هایی از این علم به نظر ما مشکل شرعی ندارد. چنانچه پیشتر مطلبی را به نقل از استاد قزوینی خویش آیت الله سید هادی ... که مجتهد و استاد عامل و مسلم در علوم غریبه هستند نقل نمودم که ایشان نیز حرام بودن کلی سیمیا یا حداقل بخشی از آن را قبول نداشتند. سخنان ایشان : 👇 {سیمیا علمی است که در میان انسان ها پیشرفتی اندک دارد و اساس آن خیالات باشد و با فعال شدن قوای مخیله فعال گردد و با آن از خیال به واقعیت حادث می رسند. و کلیات آن ذهنی است. اکثر مسایل آن را علما خلاف شرع می دانند چون به آن و جزئیات آن دسترسی ندارند. سیمیا بر سه اصل استوار است عظام و رماد و مداد و چند ناموس دارد که تدفین و تدخین و تزیین اهم آنها هستند. و بر چند قسم است که 👇🏼 اطلاع از خواطر طی الارض مشی بر آب طیران از شهر به شهر امطار بیوقت و خود تدخین بر چند نوع است جذب و فرمان بر اشجار تبدیل هیزم اشجار و ترکیب آنان به شکل سرمه و ساختن اکسیر های پریان که دواهایی بر علاج هر نوع مرض هستند. ناموس اطعمه که خود ترکیب گیاهان و خوراکی هاست به شکلی که انسان حتی میتواند در جلوی جماعتی غیب گردد. و ناموس سهر و انواع خواب ها و بی خوابی ها را بر هر جانداری عارض نمودن است. چنان که حتی شخص صاحب این علم قادر است تلقینات خود را بر شخص و یا اشخاصی توسط خواب هایی که خودش میخواهد شما و اشخاص ببیند وارد کند. یعنی بخواهد شما شخصی را خواب ببینی و بگوید پیامبر است و نورانی باشد و به شما دستور جنگ با فلانی یا حتی آشتی با فلان شخص یا دادن فلان قدر پول به کسی را بدهد. و ناموس اکحال نیز ساخت انواع و اقسام سرمه هایی است که هر کدام درب عوالمی مختلف است. و بدین سبب است که چون 👈پریان تنها موجوداتی هستند که می توانند با ساخت اکحال مختلفه به عوالم گوناگون سفر نمایند و عمری ما بین 1800 تا 5500  سال دارند علوم مختلفی از عوالم مختلف کسب نموده اند که 👈عالم ترین موجودات میان 👈نفوس مختلفه هستند. } پ ن : درست است که سیمیا با عالم خیال مرتبط است اما یک سیمیاگر تنها در خیال افراد تصرف نمی نماید بلکه با تمرکز و تربیت قوه خیال خویش قدرت خلق و کشاندن قوای فاعل آسمانی به قوای انفعالی زمین را _با تمرکز و مراقبه یا با اوراد خوانی و فن طلسمات_ بدست می آورد تا بتواند اینگونه در عالم ما اثر بگذارد. ادامه...👇 @soltannasir