@soltannasir { درد و دل 35} { انتقاد از وضعیت پژوهش در علوم انسانی در کشور و تحلیلی بر داستان جمشید و آنچه تاکنون گفته شده است 10} { ژنتیک و ماوراء ازدواج جن و انسان} اما کاش غربی ها به آنچه عموم افراد جامعه از آن خبر دارند بسنده می نمودند . آنان سالهاست که بر روی مسائلی بسیار پیشرفته تر در علم ژنتیک تحقیق می نمایند که عموم افراد جامعه از آن بی خبرند . و آن ژنتیک ماوراء است . یکی از مسائلی که سالهاست در میان علما محل سوال و اختلاف است . مسئله ازدواج انسان و این فرومایگان (جنیان و پریان و دیوها ) می باشد . عده ای اصل آن را غیر ممکن می دانند و عده ای این ازدواج را ممکن می دانند و معتقدند که از این ازدواج فرزندی متولد نمی شود . و عده ای نیز قائل به ازدواج و فرزند دار شدن انسان و این فرومایگان هستند . نظر سوم در این باب درست است . فقیر یقین به امکان ازدواج انسان و این فرومایگان دارم . و یقین به امکان صاحب فرزند شدن از چنین ازدواجی دارم . از ازدواج انسان ها با این فرومایگان فرزندانی متولد می شود . که به این فرزندان جنسان , پریسان , دیوسان می گویند . این فرزندان اگر تا حدود 75% وجودیشان از این فرومایگان باشد . کاملا مرئی و به مانند یک انسان خواهند بود . و اگر بیش از 75% وجودیشان از این فرومایگان باشد . آنگاه نامرئی می شوند . و در عالم و بعد این فرومایگان به حیات خویش ادامه می دهند . مثال : اگر جنسانی 70% وجود وی جن و 30% وجود وی از انسان باشد . وی کاملا مرئی خواهد بود و در عالم ما به مانند یک انسان زندگی خوهد نمود حتی ممکن است خود وی نیز از جنسان بودن خویش با خبر نباشد . برای شخصی که با این فرومایگان سر و کار داشته است . در چهره و حالات و حرکات صورت و بدن چنین موجودی نشانه هایی وجود دارد که تنها با کمی دقت قابل تشخیص می باشد . اما تشخیص میزان درصد جنسان بودن علاوه بر تجربه عملی نیاز به علم باطنی دارد . که چنین علمی در اختیار اساتید قابل این فن (تسخیر و مسخرات ) می باشد . نکته1 : این میزان درصد که بیان شد با میزان درصد آب بدن ارتباط مسقیم دارد . نکته2: شیخ اکبر محمد محی الدین ابن عربی در کتاب بی نظیر فتوحات مکیه بابی در باره جنیان دارد . که بعضا نکات جالبی در آن وجود دارد و پس از وی صدر متألهان جهان ملاصدرای شیرازی بر اساس نظرات ابن عربی و آیات قرآن در کتاب ارزشمند مفاتیح الغیب که مقدمه ای بر تفسیر قرآن وی است . در باب جنیان از دیدگاه فلسفی خویش نظریه پردازی نموده است . پس از این اعاظم عده ای از علمای اهل سلوک و عرفان در حوزه که جزء طرفداران فلسفه صدرایی و عرفان ابن عربی بوده اند . بر اساس این نظرات قائل به این مسئله شدند که ازدواج با جنیان ممکن نیست و یا فرزند دار شدن از این ازدواج ممکن نیست . 😳 زیرا بر طبق نظر آنان جنیان موجودات مثالی هستند و عالم مثال عالمی است لطیف حد فاصل بین عالم ماده و مجردات . در نتیجه ازدواج موجود مثالی با موجود مادی یا ممکن نیست و در صورت امکان فرزندی از آن متولد نخواهد شد . با وجودی که این بزرگان خود اهل سلوک بوده اند . و بعضی از آنان با بخش علمی علوم غریبه نیز آشنایی داشته اند . اما ظاهرا گویی در باب وادی تسخیر و مسخرات اطلاعات دقیقی نداشته اند . چون نظرات آنان بر خلاف واقع است . و یا باید گفت نظرات آنان از باب تقیه بوده است . 😳 و بعضی از مخالفین فلسفه و عرفان از سران مکتب تفکیک که دستی در وادی تسخیر داشته اند . ظاهرا بر همین تعریفات حکما از جن و یا حتی فرشتگان اشکال داشته اند . زیرا آنچه که به عنوان حقیقت عینی با آن مواجه شده اند . با بعضی نظرات حکما یا شارحین معاصر حکمت تطابق کامل نداشته است . فقیر به عنوان یکی از طرفداران فلسفه صدرایی و عرفان ابن عربی می گویم که ما باید در بعضی از تعاریف خویش در باب عالم مثال و سایر مسائل حکمت تجدید نظر نماییم . و نیاز داریم که در ساحت اندیشه به پیش برویم و از میراث گذشتگان به عنوان پایه ای برای ساختن نظرات جدید و کامل تر استفاده نماییم . نه اینکه در گذشته در جا بزنیم . 😔 ادامه دارد .... @soltannasir 👿👹👿👹👿👹👿👹👿👺👿👺👿👹