@soltannasir { درد و دل 86 } { سوءاستفاده دشمنان از قوانین معنوی 9} {کارت های تاروت } یکی از روش های فال گیری که امروزه شاهد این هستیم که توسط دشمنان در سطح جامعه گسترش یافته است . روش فال گرفتن با ورق های تاروت است . فال گیری با ورق های تاروت طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان دارد . در باب تاریخ کارت های تاروت داستان پردازی ها و مبالغات بسیاری شده است . ابتدا توضیح مختصر و مفیدی در باب تاریخ پیدایش تاروت و شیوه روشن بینی با آن از کتاب تاریخ جادوگری ترجمه ایرج گلسرخی نقل می نماییم و سپس با توجه به دروس پیشین در باب آن سخنی مختصر خواهیم گفت : 👇👇👇 { در فال تاروت ، نیازی به محاسبات و یا مشاهدات علمی نیست . کل تئوری جادویی آن بر این باور استوار است که هیچ چیز در طبیعت ، عرضی و تصادفی نیست ، بلکه سبب هر حادثه در عالم وجود ، قوانینی است که از پیش مقدور شده اند . بی اهمیت ترین رویدادها هم تابع این قانون بنیادی است . ورقها بر حسب تصادف اتفاقی کنار هم قرار می گیرند ، اما نتیجه ای که به دست می دهد ، تصادفی نیست ، بلکه توالی ارقام و صورتهایی است که به طور جادویی به فال بین ، و «فال گیرنده » یا صاحب فال بسته و پیوسته است . اساس فال گیری با ورق های تاروت مبتنی بر آن استعداد بشری است ، که در شرایط خاصی خود را متجلی می نماید . این استعداد را در علوم مکتوم و فوق طبیعی ، روشن بینی (clear voyence) می نامند . اما کلمه علمی آن : «hyperaesthesia» یا درک و حس افراطی است . بدون شک چنین حالتی به دفعات و گاهی بدون آنکه خود بخواهیم در ما رخ می دهد کیست که طی زندگانی اش حتی یکبار هم احساسی که پیش آگاهی نامیده می شود ، به او دست نداده باشد ? بعضی از حوادث آتی با چنین وضوح و تجسمی دیده می شوند که بیننده ، از همان لحظه و با اطمینان مطلق می داند که چنین حادثه ای رخ خواهد داد و واقعا. هم رخ می دهد ! آدمهایی هستند که در آنها استعداد و آمادگی خاصی در علم غیب یا الهام و اخطارهای قبلی وجود دارد ، اینها غیب گویان مادرزادی اند . چنین افرادی حساسیت فوق طبیعی خود را به طرق مختلف بر می انگیزانند . مثلا خیره شدن به یک بلور شرایط خود تلقینی به وجود می آورد . در حقیقت وقتی مدتی به یک شیء براق و رنگی و درخشان خیره نگریسته شود نیروی تخیل بر انگیخته می گردد . آنهایی که از نیروی روشن بینی برخورداند ، می توانند بگویند سنگی را که در دست دارند و به پیشانی خود می فشارند از کجا آمده است و حتی قادرند منظره ای را که سنگ قبلا در آن بوده و شخصی که آن را بر داشته با دقت تمام توصیف نمایند . به نظر می رسد نقش اولیه ورقهای تاروت ، اینجا یک چنین انگیزشی باشد . تأمل در نقوش ورقها با آن رنگهای زنده ، نوعی حالت « autohypnosis» ،یا خود تلقینی در فال بینی به وجود می آورد ، و در صورت داشتن بهره کمتری از این قریحه یک حالت تمرکز فکری به او دست می دهد که منجر به جذبه عمیق روانی می گردد . پس به این ترتیب خاصیت ورقهای تاروت القاء و فراهم کردن حالت روحی یا فکری مطلوب و مساعد برای پیشگویی است . تصاویر گیرا و شگفت آور ورقهای تاروت بویژه ورقهای حکم یا ورقهای راز اعظم ، به طور مرموزی توجه ما را جلب کرده و نقشها و تصاویر شعور نیمه تاریکمان را بیدار می کنند . بسیاری از تصاویر تاروت ، استعاره ها و تمثیلات قرون وسطایی است . مثلا ورق هشتم از ورقهای صورت حکم «عدالت» نام دارد . برای یک شمایل شناس ، دریافت استعاره ورق یازدهم (نیرو ) کار ساده ای است . تم تصویر ورق ده 10 یا «چرخ اقبال » همان تم پنجره های مدور و مشبک سبک رومی است . چنین شباهتها و وجه اشتراک را به آسانی می توان در آنها ردیابی نمود . اگر نه همه ولی اکثر آنها به دوره تمدن مسیحی تعلق دارند . معهذا کارشناسان تاروت اصرار در قدمت ورقهای صورت و خال (هر دو ) دارند و تاریخچه آنها را به دوران باستان می رسانند . مبتکر و نیروی محرک این تئوری ادیب فرانسوی «کور دو ژبلین » (Court de Geblin) است (1728_1784) که در جلد هشتم اثر خود به نام «جهان آغاز من » (Primitive world ) می گوید : « اگر مردم می دانستند که در همین روزگار ما هنوز یکی از آثار مصریان _ یکی از کتابهایی که از انهدام کینه توزانه جان سالم بدر برده است _ وجود دارد ، کتابی که در باره ناب ترین و جالب ترین اصول عقاید مصریان است ، مسلما همه مشتاق شناختن این کار خارق العاده و پر بها می شدند . » به عقیده ژبلین این کتاب مصری همان تاروت است . و این دانش کهن توانست خود را زیرکانه در کسوت یک بازی ساده پنهان کرده و به این ترتیب زنده بماند و حالت ساده و بی آزارش آن را از بربریت ، جهالت و انهدام رهانید . ادامه دارد ... @soltannasir 📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚