🔰 تبرک مسلمانان به قدمگاه و آب وضوی امیرالمومنین (علیه‌السلام) ♨️ در پست قبلی به صورت مستند بیان شد که گفتمان وهابیت، نفی تبرک به قبر و بارگاه پیامبرخدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله)، تبرک به قبور ائمه (علیه‌السلام) و آثارشان، تبرک به کعبه و مسجدالنبی و حتی نفی تبرک به قرآن است؛ وهابیان چنین تبرکی را بدعت و شرک تلقی کرده‌اند. در حالی که نصوص فراوانی از قرآن و روایات فریقین بر جواز و استحباب تبرک به امور یاد شده، وجود دارد. ♻️ طبری آملی کبیر(م326ق)، نعمان بن محمد (م367ق) و شیخ صدوق (م381ق) در روایتی از جابر بن عبدالله انصاری (م78ق) نقل کرده‌اند که گفت: زمانی که امیرالمومنین على(علیه‌السلام) پس از فتح خيبر، به حضور پيامبرخدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) بازگشت، رسول‌الله به ایشان فرمودند: 💠 لوْ لَا أَنْ تَقُولَ طَوَائِفُ مِنْ أُمَّتِي مَا قَالَتِ النَّصَارَى فِي عِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ لَقُلْتُ‏ فِيكَ‏ الْيَوْمَ قَوْلًا لَا تَمُرُّ بِمَلَإٍ مِنَ الْمُسْلِمِينَ إِلَّا أَخَذُوا مِنْ تُرَابِ رِجْلَيْكَ وَ فَضْلِ طَهُورِكَ يَسْتَشْفُونَ بِهِ؛ 🍃 اگر عده‏اى از امتم نبودند كه، آنچه را مسيحيان درباره عيسى بن مريم (علیهماالسلام) گفتند، درباره تو بگويند، امروز درباره تو سخنى بیان می‌کردم که 👌 از بین جمعیت مسلمانان عبور نکنى، مگر آنكه خاک قدم‌هايت و باقی‌مانده آب وضويت را (به عنوان تبرک) بردارند و با آن طلب شفا و سلامتی كنند. 📘 محمد بن جريربن‌رستم، المسترشد في إمامة علی بن أبی‌طالب عليه‌السلام، ص633و634، ح298. ❷ ابن حيون، نعمان بن محمد، شرح الأخبار في فضائل الأئمة الأطهار عليهم السلام، ج2، ص381. ❸ ابن بابويه، محمد بن على، الأمالي، ص96، ح1. ✔️ پس گفتمان وهابیت در تبرک به آثار اولیاء الهی متضاد با روایات اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است. تضاد گفتمان وهابیت با مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در تبرک (1) 📍 ادامه دارد ... ┏━━ °•☆•☆•☆•° ━━┓ @tazaddvahhabiyyat 👈 ایتا و تلگرام ┗━━ °•☆•☆•☆•° ━━┛