◼️ -سلام الله علیها- 📚 در کتاب شریف بحارالانوار، ج ۴۸، ص ۳۱۶ آمده است : رأَيْتُ فِي بَعْضِ كُتُبِ الزِّيَارَاتِ حَدَّثَ عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ سَعْدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا ع قَالَ قَالَ يَا سَعْدُ عِنْدَكُمْ لَنَا قَبْرٌ قُلْتُ جُعِلْتُ‏ فِدَاكَ قَبْرُ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُوسَى قَالَ نَعَمْ مَنْ زَارَهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ. 🖋 در تبیین «عرفان به حق حضرت معصومه -سلام الله علیها- دو تفسیر وجود دارد. ✅ تفسیر اول : حق به معنای حقیقت است یعنی حقیقت و حضرت فاطمه معصومه س را بشناسیم. جایگاه ایشان را درک کرده باشیم. آنچه مشخص است جایگاه بسیار والای ایشان در مقایسه با دیگر امامزادگان است. از تعابیر نقل شده در مورد این وجود نورانی چنین استفاده می شود که ایشان تالی تلو معصومین -علیهم الصلاه و السلام- بوده اند. ✅ تفسیر دوم : عرفان به حقی که این بانوی با کرامت بر گردن ما دارند. بدون ترديد نقش حضرت معصومه -سلام اللَّه عليها- در قم شدن قم و عظمت‌ يافتن اين شهر مذهبىِ تاريخى، يك نقش پر رنگ است. این مرقد مطهر، نقش به سزایی در شکل گیری حوزه علمیه و مرجعیت این شهر برای معارف حقه داشته است. اصل این حوزه و برکات آن -از جمله برکات بسیار فراوان این انقلاب اسلامی که برخواسته از حوزه علمیه قم است- مرهون حضور و عنایت این بانوی با کرامت است. @y_talabegi