🔰 انجمن حجتیه
✅ ابعاد فکری و اعتقادی انجمن حجتیه
″مفهوم انتظار/۴″
مسأله دامن زدن به فساد با همۀ سخافت و سستی اش عقیده ای است که با چهره ای انقلابی در دنیای امروز مطرح میباشد و همانگونه که مارکس معتقد است که:
«طبقه تحت فشار روزافزون جامعه سرمایهداری سرانجام دست به طغیان میزند (در واقع تا نارضایتی زیاد نشود انقلاب به ثمر نمیرسد و جامعهٔ بی طبقهٔ جدیدی را که همان جامعه ایده آلی کمونیستها است به وجود میآید.»
شیوه تولید = ساخت روابط اجتماعی
۱. طبقه حاکم = مدرنیزاسیون (تشدید استثمار)
۲. طبقه استثمار شده = از خود بیگانگی = آگاهی طبقاتی = انقلاب
به همین دلیل تودهایها سابقاً می گفتند ما وارد ساواک می شویم و شکنجه گر می شویم و هر جا به ما دستور دادند شخص بیگناهی را مختصر تنبیهی میکنیم، ما ناخنش را میکشیم تا وقتی که از زندان بیرون رفت، به حکومت فحش بدهد و مردم را نسبت به دولت و دستگاهش بدبین کند. دکتر مارکسیست هم در بیمارستان از مداوای بیمار خودداری میکند و آنقدر در معالجه اش تعلل میورزد تا بیمار بمیرد و آنوقت بستگانش از این وضع ناراحت شوند و بگویند دکترهای حکومت به بیماران نمی رسند و آنان را به کام مرگ میاندازند و همۀ این کارها نیز برای آن است که نارضایتیها را تشدید و همهگیر کنند و آن را به دولت منتهی سازند بر این اساس است که تودهای با آن تفکر در زمان طاغوت و در حال حاضر نیز در جهت تخریبی عمل میکنند. به این دلیل که در زمان طاغوت با ایجاد صندوق قرض الحسنه در مساجد مخالفت میورزیدند؛ چون معتقد بودند که این کار رضایت تخدیری ایجاد میکند.
مخالفان صد در صد تأمین درمانگاههای ملی اسلامی عبارت بودند از چپگرایان که به طور غیر مستقیم بر زبانهای آدمهای مذهبی روشن فکر و با آخوندهای روشن فکر جاری میکردند که روی منبر بگویند: آقا چرا مردم را تخدیر میکنی؟! بگذار مردم به جای این درمانگاه بروند به بیمارستان دولتی و رنج و عذاب بکشند تا بعد به راحتی «مرگ بر حکومت بگویند جماعت چپ این را به عنوان یک کار انقلابی مطرح کردهاند. مانند آقای پزشکی که امروز در درمانگاه مینشیند و به بیمار رسیدگی نمی کند یا کار بعضی کارمندان دولتی که در ادارات پشت میز مینشینند و حقوق میگیرند، ولی عمداً به کار مردم رسیدگی نمیکنند و یا در آن سنگ میاندازند و مراجعه کننده را از این اطاق به آن اطاق میفرستند تا مردم را نسبت به دولت بدبین و ناراضی کنند. اگر کار آن تودهای و مارکسیست انقلابی است در این صورت کار آن پزشک و کارمند هم انقلابی میباشد منتهی با همان ملاک انقلاب مارکسیستی.
بنابراین مسأله ایجاد نارضایتی فکری نیست که بر اساس چند روایت احیاناً مورد اعتقاد و قبول برخی قرار گرفته باشد بلکه میتوان به آن جهت اجتماعی و انقلابی داد که در سطح جهانی هم مورد قبول قرار میگیرد اعتقادات شیعی ما این را قبول ندارند و با معیار اسلامی این مسأله، به صورت مقدمات ظهور حضرت نمی خواند. خوب اگر اینگونه است پس این روایات چیست؟ این روایات خیلی روشن است؛
زیرا رسماً این مضمون را میگوید:
«یملا الله به الارض قسطاً وعدلاً كما ملئت ظلماً و جوراً»
«خداوند دنیا را از عدل و داد پر میکند ،همان طور که پر از ظلم و جور شده باشد»
در مرحله اول این روایت خیلی گویا است که کار حضرت پر کردن زمین از عدل و داد است به همان گونه از ظلم و جور پر شده است و لذا برخی چنین پنداشته اند که این قضیه مثل این است که ما بگوییم سفره انداخته نمیشود مگر بعد از این که اتاق پر جمعیت شود حالا اگر ایشان سفره را نمی اندازند سوال نمی کنیم که آقا چرا سفره را نمی اندازی؟ ایشان جواب میدهد که من گفتم تا اتاق از جمعیت پر نشود سفره را نخواهم انداخت، حالا اگر شما جمعیت کم دارید و اگر واقعاً بخواهید سفره را بیندازید، باید بروی توی خیابان چهار پنج نفر را بیاوری به این جا دعوت کنی و بعد هم سفره را بیندازی و بدین ترتیب از این روایت چنین فهمیده اند که باید جهان پر از ظلم و جور شود تا حضرت .بیاید اگر تا به حال تشریف نیاوردهاند علتش چیست؟
(انشاءالله در جلسه بعد علت را بررسی میکنیم)
ادامه دارد...
#فرقه_ضاله_حجتیه
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel