کلمات ابی بکر بالای منبر و دشنام دادن بعلی و فاطمه علیهما السّلام اینجا است که ابن ابی الحدید نقل می‌کند که چون احتجاج علی و فاطمه در مردم مؤثر و بصدا در آمدند بعد از رفتن علی و فاطمه علیهما السّلام ابی بکر رفت بالای منبر و گفت أیها الناس این چه هیاهوئیست که برپا کرده اید و گوش بحرف هر کس می‌دهید چون شهادتش را رد کرده ایم این حرفها را می‌زند انّما هو ثعالة شهیده ذنبه [۱] مربّ لکلّ فتنة هو الذی یقول کروها جذعة بعد ما هرمت یستعینون بالضعفة و یستنصرون بالنساء کامّ طحّال احبّ اهلها الیها البغیّ؟! [۲] . آقایان تعجب می‌کنید از کلمه فحش و اهانت مگر این کلمات جسارت و دشنام و اهانت نبوده است نسبت روباه و دم روباه و‌ام طحال زن زناکار نسبت بعلی و فاطمه علیهما السّلام دادن تعارف و احترام و محبت و نصرت و یاری است که پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم دستور داده بودند؟!!. آقایان تا کی غرق در خوش بینی و تعصب هستید و نسبت بشیعیان بیچاره بدبین هستید و آنها را رافضی و کافر می‌خوانید که چرا انتقاد می‌کنند از گفتار و رفتار اشخاصی که در کتب خودتان ثبت است. ---------- [۱]: ۱) در سایر کتب دارد که گفت انما هی ثعالة شهیدها ذنبها. یعنی فاطمه سلام اللّه علیها روباهی است که شاهد او دم او می‌باشد (یعنی العیاذ باللّه علی علیه السّلام). [۲]: ۲) جز این نیست که او (علی علیه السّلام) روباهی می‌باشد که شاهد او دم او باشد ماجرا جو و برپا کنندۀ فتنه می‌باشد و فتنه‌های بزرگ را کوچک نشان می‌دهد و مردم را بفتنه و فساد ترغیب و ترهیب می‌نماید کمک از ضعفا و یاری از زنها می‌طلبد مانند‌ام طحال است (که زنی بود زانیه در جاهلیت چنانچه ابن ابی الحدید ذیل همین گفتار توضیح می‌دهد) که دوست می‌داشت نزدیکان او زنا بدهند. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357