سید احمد رضوی | صراط
#تحلیل_روز #ظهور 🎯 سلسله جلسات جریان شناسی حق و باطل-جلسه هفتم ⬅️ ولایت طاغوت 🔸️ اقتصاد شیطان م
#تحلیل_روز
#ظهور
🎯 سلسله جلسات جریان شناسی حق و باطل-جلسه هشتم
⬅️ ولایت طاغوت
🔸️ اقتصاد شیطان محور
🔴 چهار شنبه ۱۳ فروردین ، ساعت ۲۳
🔸️ دوستان و اطرافیان خود را به این کانال دعوت کنید تا پاسخ پرسشهایشان را دریافت کنند🌷
◀️ نشر حداکثری
#سیداحمدرضوی
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
تا بحال به طب و درمان کنندگی اینجوری نگاه کرده بودین؟
کسی براتون اینجوری تجویز کرده؟
نگاه اسلام رو به طب اینجوری دیده بودین؟
🔻امام محمد باقر(ع) به علقمه فرمود: پس از آنکه به آن حضرت با سلامی اشاره کردی، دو رکعت نماز بخوان و سپس زیارت عاشورا را بخوان. هنگامی که این زیارت را خواندی در حقیقت او را به چیزی خواندی که هر کس از ملائکه که بخواهند او را زیارت کنند، به آن می خوانند و خداوند برای تو هزار هزار حسنه می نویسد و از تو هزار هزار سیئه محو می نماید و تو را هزار هزار مرتبه بالا می برد و همانند کسانی می باشی که در رکاب آن حضرت به شهادت رسیدند. حتی در درجات آنها هم شریک می شوی. (کامل الزیارات- ص 74)
🔻امام صادق(ع) به صفوان میفرماید: زیارت عاشورا را بخوان و از آن مواظبت کن، به درستی که من چند خیر را برای خواننده آن تضمین می کنم، اول زیارتش قبول شود. دوم سعی و کوشش او شکور باشد. سوم حاجات او هرچه باشد از طرف خداوند بزرگ برآورده شود و نا امید از درگاه او برنگردد زیرا خداوند وعده خود را خلاف نخواهد کرد. (بحارالانوار-جلد 98-ص 300)
سید احمد رضوی | صراط
#تحلیل_روز #طب 🎯 سلسه جلسات تحلیلی طب شناسی-جلسه اول 🔸️ طب چیست؟ 🔸️ آیا طب اسلامی و غیر اسلامی
#تحلیل_روز
#طب
🎯 سلسه جلسات تحلیلی طب شناسی-جلسه دوم
🔸️ طب سنتی چینی
🔴 پنجشنبه ۱۴ فروردین ، ساعت ۲۳
🔸️ دوستان و اطرافیان خود را به این کانال دعوت کنید تا پاسخ پرسشهایشان را دریافت کنند🌷
◀️ نشر حداکثری
#سیداحمدرضوی
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
لائوتسه، فیلسوف مشهور چین، که گمان میرود در قرن ششم قبل از میلاد زیسته است. بسته به نوشتارهای باقیمانده او را Laotse یا Lao-Tse یا Lao-tzu نیز میخوانند.لائوتسه پدیدآورنده مکتب تائوئیسم به شمار میرود و مشهورترین کتاب نوشته شده در این فلسفه تائو ته جینگ به او نسبت داده میشود.شرح حال و شخصیت لائوتسه بنیانگذار آیین تائوییدرباره شرح زندگی انسان متواضعی که در میان آموزگاران دینی عالم برای نخستین بار اصل جهانی احسان کردن بدون توقع تلافی و پاداش را تعلیم داده مطالب ناچیزی در دست است. منبع اصلی اطلاع در این مورد یک طرح کوچک دویست و چهل و هشت کلمه ای است که توسط هرودوت تاریخ چین، سوماچین، حدود ۵۰۰ سال پس از زمان لائوتسه نوشته نوشته شده است. بنابر نقل منبع یاد شده، لائوتسه در ایالت هونان در بخش مرکزی چین در حدود ۵۰ سال پیش از کنفوسیوس متولد شد. اطلاعاتی که در مورد زندگی او در دست است به اندازه ای ناچیز است که برخی از محققین در این باره که آیا اصلا چنین شخصی وجود داشته یا نه شک کرد ه اند. اچ. جی. کریل از اینکه درباره لائوتسه به عنوان یک شخصیت تاریخی بحث کند امتناع دارد، در حالی که درباره افکار تائوئیسم آن گونه که در کتاب تائوته کینگ و چوانگ تسه یافت می شود سخن به میان می آورد. محققین پیشین، تاریخ تولد لائوتسه را بین اواخر قرن هفتم تا اوایل قرن ششم پیش از میلاد می دانند. در کارهای تحقیقاتی اخیرتر آن را حدود قرن چهارم پیش از میلاد نیز دانسته اند. به حسب تاریخ نگاریهای قدیمی تر، وی یکی از معاصرین پا به سن گذاشته کنفوسیوس بوده است. این مسئله نشان می دهد که دوران حیات کنفوسیوس با زمان حیات زرتشت در سرزمین پارس، مهاویرا و بودا در هند و پیامبران بزرگ عبری ارمیای نبی، حزقیل و اشعیای دوران اسارت و تبعید یهود، چندان فاصله ای نداشته است. اختلاف دیدگاهها در مورد لائوتسه
در اینکه آیا وى وجود خارجى داشته است یا صرفا یک شخص افسانه اى است، میان دانشمندان اختلاف وجود دارد. به گونه اى که از سنت به دست مى آید وى در سال ۶۰۴ ق. م. در چین به دنیا آمد و مدتى در دربار پادشاه سمت بایگان داشت. وى پس از چندى شغل خود را رها کرد و براى پرداختن به صفاى روح از همه امور حتى کسب علم دست کشید و در خانه خود ماند. مردم درباره او کنجکاو شدند و براى آگاهى از انیشه هاى وى به دیدار او شتافتند. گفته مى شود کنفوسیوس نیز به دیدار وى رفت. وى از مراجعات مردم خسته شد و بدین جهت از سرزمین خود مهاجرت کرد. یکى از دروازه بانان شهر او را در حال عزیمت دید و از خواهش کرد که به وى چیزى بیاموزد. لائوتسه در کنارى ایستاد و رساله اى را به او املا کرد که تاکنون باقى است و نام آن تائوته چینگ یعنى رساله تائو و خاصیت آن، است. این رساله شامل سخنان کوتاهى است که معناى بعضس از آنها روشن نیست. رساله را به دروازه بان داد و از آنجا عبور کرد و دیگر خبرى از او باز نیامد. برخى گفته اند وى در سال ۵۱۷ ق. م. درگذشت. کسانى که لائوتسه را شخصى افسانه اى مى دانند، مى گویند فلسفه منسوب به وى از زمان کنفوسیوس قدیمتر است و رساله یاد شده نیز قبلا وجود داشته است.
🔻 تفکرات تائو
در اندیشه تائویى این است که هر شىء طبیعى در عالم ترکیبى است از دو نیروى «یین» و «یانگ». قدیمى ترین مرجع این دو اصطلاح به ترتیب بخش سرد و مرطوب و بى حاصل شمال و بخش آفتابى و گرم و حاصلخیز جنوب چین است که در واقع همان ناحیه در سایه و منطقه آفتابگیر هستند و مفاهیمى اساساً مربوط به کشاورزى اند. بعدها این دو مفهوم را بسط دادند و به زوج فعال – غیرفعال، نر – ماده، برون – درون، پر – خالى و به طور کلى مثبت – منفى و مذکر – مؤنث نیز اطلاق نمودند. این دو نیرو در اشیا کاملاً با هم آمیخته و دائماً به هم تبدیل شده و تغییر صورت مى دهند. دو مفهوم یین و یانگ از نظر پیروان تائو همه چیز را روشن مى کند زیرا هر یک از عوامل در عین حال که نطفه نابودى را در درون خود دارند نطفه تولد عامل دیگرى نیز در بطنش نهفته است. این نماد یکى از علایمى را که در هنر تزیینى چین مکرراً به چشم مى خورد به وجود آورده است و آن به شکل دو «ویرگول» در هم رفته است که گویى همدیگر را مانند افعى که دم خود را بجود دنبال مى کنند. وانگهى مفهوم «بین ویانگ با مفهوم اعداد نیز ترکیب مى شود. مثلاً عدد ۵ عددى کاملاً یانگ است. جشن پسران در پنجمین روز ماه پنجم قمرى است. دراین روز پسران را از زهرها و حیوانات زهردار حفظ مى کنند، زیرا بنا به عقیده پیروان آیین تائویى «ازدیاد» یانگ که اصل حیات به شمار مى رود منجر به مرگ مى شود. مانند افراط درکوشش براى مسمومیت وافراط در انقباض و فشردگى عضلات. خلاصه آنکه آموزه اصلى تائویى کهن این است که تائو منشأ یکتایى عالم و تعیین کننده و یا موجب همه چیز است و همه چیز در جهان از دو بخش منفى و مثبت ترکیب شده و این دو بخش متضاد دائماً به یکدیگر تبدیل مى شوند و مقصد نهایى سیر و سلوک دراین مکتب وحدت با تائو و یکى شدن با آن است.
🔻یین و ینگ
سمبل یین و ینگ دایره سفید نشان ینگ و دایره سیاه نشان یین است
در فلسفه چینی،یین و ینگ دو نیروی اصلی هستند که تمام زندگی را شکل داده و به تعادل می رسانند.درک و شناخت یین و ینگ از اصول مهم و کاربردی فنگ شویی است که با یاد گرفتن این اصول درباره محیط رندگی و نحوه اثر آن بر وجودمان اطلاعات مفیدی کسب می کنیم.ماه و خورشید سمبل یین و ینگ هستند،دو نیروی متضاد که جهان هستی را تحت تاثیر خود قرار می رهند.
یین و ینگ بودن یک چیز نسبی است،هیچ چیز به طور مطلق یین یا ینگ نیست.انسان در طول روز بیشتر در حالت ینگ قرار دارد ولی در شب یا روزهای ابری آرامتر و در حالت یین قرار دارد چون مهمترین منبع انرژی ینگ،خورشید است.در نتیجه بخش جنوبی خانه برای کار و فعالیت و بخش شمالی برای استراحت فضای مناسبی است.البته این قوانین نسبی هستند برای مثال ممکن است فردی خودش ینگ باشد پس این فرد در بخش شمالی که دارای انرژی سردتری است با راندمان بهتری کار می کند.
🔻 تفکرات تائو
لائوتسه در تائوته چینگ می گوید: «انسان با زمین سازگار است و زمین با آسمان. آسمان با تائو سازگار است و تائو با شیوه طبیعت.» اگر به اشیا امکان داده شود که جریان مناسب خود را طی کنند، در طبیعت کمال و سازگاری ایجاد خواهد شد. آدمیان اصالتا شاد بودند، اما در نتیجه تحولاتی که امروزه تمدن به ارمغان آورده، به رنج افتاده اند. بنابراین، بهترین کار آن است که در مبادله ای آرام با طبیعت زندگی کنند. این موضوع در مورد مرگ هم صادق است، زیرا مرگ بخشی از تحولات دنیایی است که به وسیله آن، همه اشیا افول کرده و سر بر می آورند. تائوئیزم به فلسفهای عرفانی تبدیل شده (عرفانی طبیعی)، زیرا طبیعت چیزی بیش از منطق دارد. ما نیازمند مشارکت در حقیقت طبیعت هستیم و باید تلاش کنیم با مطلق، تائو، یعنی همان چیزی که شناخت و دیدن حقیقی آن یا حتی سخن گفتن حقیقی در مورد آن ممکن نیست، متحد شویم. باید به طبیعت نزدیک شد. تائوئیست های اولیه زندگی خود را در بخش دورافتاده ای از چین و در حال انزوا سپری می کردند، در حالی که دسته های متأخر، بین طبیعت و زندگی اجتماعی به نوعی ترکیب رسیدند.
لائوتسه در اصل معتقد است کسی نباید با قوانین اساسی طبیعت مبارزه کند. «هیچ کار مکن» فرمان مشهور تائوئیست است. این فرمان بدان معنا نیست که اصلا کاری نکن، بلکه مقصود این است کاری که با طبیعت هماهنگ نبوده یا خودجوش نباشد، انجام مده. از همه مهم تر، برای کسب چیزی تلاش و تقلا نکنید، بلکه بگذارید خود اشیا به صورت طبیعی حادث شود. با از فلسفه تائوئیسم مفهوم شدید نسبیت استنباط می شود. لائوتسه می گوید زیبایی، مزه غذا و منطقه سکونت، ملاک مطلقی ندارد. گوزنها از علف تغذیه می کنند. مار هزار پا می خورد و جغد از خوردن موش لذت می برد. در مورد مسائل اخلاقی نیز دو واژه «باید» و «نباید» استعمال می شود، اما کیست که بگوید کدام یک درست و کدام نادرست است. لازم است همه چیز هماغوش با طبیعت شامل بر همه، راه خود را طی کند.
تائوئیسم در مورد اقدامات سیاسی نیز ابراز نظر می کند. به اعتقاد تائوئیست اگر مردم از آزادی و حقوق شخصی خود محروم نشوند، سعادت و صلح ادامه خواهد داشت. او حکومت الهی یا موروثی را مردود می شمارد و معمولا در برابر سلطه و نظامی گری مقاومت نمی کند. آنها معتقدند که فرد شایسته کسی است که برای کسب عدالت اجتماعی از زندگی خود بگذرد. تائوئیست ها اصولا معتقدند که مردم می توانند خود را اداره کنند و از نوشته های آنها جدا هرج و مرج احساس می شود. به اعتقاد آنها حکومتها میل دارند مقرراتی را بر مردم تحمیل کنند که با مسیر طبیعی زندگی همخوان نیست. آنها با جنگ و حکومت سرکوبگر مخالفند و ادعا می کنند که هر چه قوانین اخلاقی بیشتری وضع شود، دزد و سارق مسلح بیشتر خواهد شد. برای چنین افرادی نه کیفر مرگ مؤثر است نه ترس از مرگ. بهترین حاکم، تائوئیست «مقدس» است که به طور کلی به خاطر مردم حکومت می کند، فوق خیر و شر و ورای احساسات است. اگر او تشخیص دهد کاری به نفع جامعه است، احتمال دارد بی واهمه شهری را خراب و ساکنان آن را نابود کند.
🔻نقطه چی
در فلسفه فنگ شوی، چی (Qi یا chi) نوعی انرژی است که اگر در حالت مثبت باشد شنگ چی (Sheng chi) یا (دَم کیهانی) یا (انرژی حیاتی) نامیده میشود و شانس خوب را به انرژی فیزیکی، روابط عاطفی و رفاه مادی تبدیل میکند و جریان داشتن درست و مناسب چی در خانه بسیار مهم است.
اما اگر چی راکد بماند و نتواند جریان آزادانهای داشته باشد به انرژی مخربی تبدیل میشود که شا چی (Sha Chi) یا همان شا نامیده میشود.
انباشتگی و بی نظمی (مثلاً اتاق نامرتب و کپههای لباس، یا وسایل بیمصرف در کیف، یا در راهرو و تراس ساختمان) موجب میشوند چی نتواند آزادانه به حرکت درآید و به شا چی تبدیل میشود.
برای جریان داشتن چی باید از خطوط نوک تیز اجتناب کرد. مثلاً اثاثیهای که لبه گرد دارند بهتر از وسایل نوک تیز است. زیرا چی در خطوط منحنی حرکت میکند و شاچی در خطوط تیز و شکسته…
🔻 پنج عنصر
🔹️در فلسفه چینی عناصر اربعه نداریم بلکه پنج عنصر (Wu shing یا Wu xing) داریم! این پنج عنصر چوب، آتش، خاک، فلز، آب هستند. عدد ۵ در چین عدد بخت است. بر خلاف عناصر اربعه چینیان معتقد نبودند که جهان از عناصر پنجگانه ساخته میشود بلکه معتقدند این عنصرها نشانگر تغییر هستند و هر یک عنصر بعدی را میآفریند.
🔹️چرخه سازنده با فلشهای سیاه (به شکل پنج ضلعی) و چرخه مخرب با فلشهای صورتی (به شکل ستاره) نشان داده شده است.
🔹️چرخه سازنده: این عنصرها نشانگر تغییر هستند و هر یک عنصر بعدی را میآفریند یعنی: آب، چوب را تغذیه میکند. --> چوب، سوخت آتش است. --> آتش، خاک را (به شکل خاکستر) به وجود میآورد. --> فلز از خاک بدست میآید. --> فلز میتواند مانند آب جاری شود.
🔹️چرخه مخرب: اگر این عنصرها نادرست استفاده شوند (یکی در میان استفاده شوند) خطرناک میشوند و چرخه مخربی ایجاد میکنند. زیرا: آب، آتش را خاموش میکند. آتش فلز را ذوب میکند. فلز، چوب را میبرد. چوب، خاک را میفرساید. خاک، آب را آلوده میکند.
🔹️چرخه تحلیل برنده: برعکس چرخه سازنده است زیرا آتش چوب را تحلیل میبرد. چوب آب را ضعیف میکند. آب فلز را، فلز خاک را، و خاک آتش را تحلیل میبرد. چرخه تحلیل برنده با چرخه مخرب فرق دارد زیرا چرخه مخرب «شا چی» تولید میکند ولی چرخه تحلیل برنده انرژی منفی ایجاد نمیکند فقط عنصر مورد نظر را کمی ضعیف میکند و اگر عنصری بیش از حد وجود داشته باشد میتوانیم از چرخه تحلیل برنده استفاده کنیم تا بدون ایجاد انرژی مخرب تعادل را در محیط به وجود بیاوریم.
در طب چینی مریدین چیست؟
در بدن مریدین هایی (کانال) وجود دارد که مانند رودخانه هایی در بدن خون و انرژی را منتقل می کنند. براساس طب چینی در بدن هر انسان 12 مریدین وجود دارد. اگر این مریدین که به آنها «رودهای انرژی» هم می گویند، دچار انسداد باشد، انرژی ها نمی توانند حرکت کنند و دچار رکود می شوند. انسداد این رودها مثل سد عمل می کند، وقتی انرژی ها پشت سد بماند رسوب می کند و همین رسوبات موجب بیماری می شود. پس در چنین شرایطی این رودها احتیاج به لایروبی دارند، چون اگر به شیوه مناسب راه باز نشود، ممکن است انرژی های راکد، طغیان کنند و سیل به راه بیفتد، که در هر صورت بدن دچار عدم تعادل و در نتیجه بیماری می شود. طب سوزنی انسداد رودهای انرژی را برطرف می کند، و جریان مناسب و متعادل خون و انرژی در بدن آغاز می شود.
با طب سوزنی مریدین ها را لایه روبی کنید
🔻 پزشکی سنتی چینی (به چینی: 中医学، به پینیین: Zhōngyī xué)، مجموعهای از روشهای درمانی است که در طول هزاران سال در چین به وجود آمده است. پزشکی سنتی چینی، روشهای پزشکی سنتی ژاپن و کره را نیز در بر دارد.
دیدگاه این روش مبتنی بر این مسئله است که فرایندهای بدن انسان به هم وابسته هستند و دائماً با محیط اطراف تعامل دارند. بنابراین این روش درمانی، برای پیشگیری، مبارزه و درمان بیماریها به دنبال ناهماهنگی در بدن و محیط اطراف آن میگردد.
همچنین این روش بر چند چارچوب فلسفی چون نظریه ژنگفو و نظریهٔ یینینگ (پنج عنصر بنیادی) بناشدهاست. این روش همیشه در یک ساختار علمی فعالیت نمیکند ولی بعضی از فعالان این روشها تلاشهایی نمودهاند که آنها را در ساختاری از دانش پزشکی شهودی جای دهند.