eitaa logo
سید احمد رضوی | صراط
25.4هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
2.1هزار ویدیو
114 فایل
کلام؛ معجزه ایست که می توان با آن، شیر را رام کرد یا وحشی... و خدا لگام کلام را در دست تو نهاد... سیداحمدرضوی آیدی ارتباط : @Seyedahmadrazavi59 🔹 لینک کانال http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 در طول تمام این سالها، ما به آمریکا کالاهایی مانند فرش، زعفران، پسته، صنایع دستی و ... صادرات داشته ایم. از آن طرف هم کالاهایی وارد کرده ایم
واردات از آمریکا در دوران شهید رئیسی(ره) قبل از هیجانی عمل کردن، منطقی باشید... نظام اسلامی ایران، با عقلانیت کارش رو پیش میبره...
پاسخ 👇👇👇 حضرت آقا، راه چاره رو در اقتصاد مقاومتی نشان دادن، ما چاره ای جز قوی شدن نداریم. باید جهاد خودکفایی رو در عمل پیاده‌سازی کنیم. باید به سمت کشت فراسرزمینی بریم و ... خودکفایی ما رو بی نیاز از واردات می‌کنه الان اگه نهادهای دامی وارد نکنیم در تامین گوشت و روغن مورد نیاز کشور دچار کمبود، مشکل و گرانی میشیم. باید کشت ذرت رو در کشور توسعه بدیم، اکو سیستم کشاورزی مون رو بهینه سازی کنیم، کشاورزی مون رو پیشرفته و با بهره گیری از تکنولوژی های روز کنیم و ...
🔻 ضمنا خودکفایی صد درصدی هم تحقق ناپذیر هست. شما الان نگاه کنید، چین با اینکه یکی از بزرگترین صادرکنندگان جهان هست در برخی از کالاها وابستگی داره، مثلا به نفت ما یا ذرت آمریکا آمریکا هم به کانی هایی مانند ژرمانیوم و گالیوم چین نیاز داره (کانی هایی که ازشون تراشه های هوش مصنوعی تولید میشه) هر کشوری در برخی اقلام وارد کننده هست در برخی صادرکننده؛ گاهی هم کشورها مجبور هستند از دشمنشون اون کالا رو که انحصارش در اختیار داره رو تهیه کنن (شما به چالش‌ها و درگیری های چین و آمریکا در خصوص تامین کالاهای مورد نیازشون از یکدیگر نگاه کنید)
پاسخ 👇👇 خیلی اوقات ما از برزیل خرید کردیم اما عملا کالای آمریکایی خریدیم. از روسیه، هند، چین هم واردات داشتیم. به هر حال، صادرکننده این کالاها کم هست، بعضا واسطه هستن، یعنی هند از آمریکا میخره و با یک ارزش افزوده به دیگران میفروشه، چین هم همینطور اوکراین هم بود که عملا از گردونه صادرات فعلا خارج شده
سید احمد رضوی | صراط
پاسخ 👇👇 خیلی اوقات ما از برزیل خرید کردیم اما عملا کالای آمریکایی خریدیم. از روسیه، هند، چین هم و
🔻 یک نکته دیگه هم هست که باید مد نظر داشته باشیم: معمولا واردات و صادرات توسط بخش خصوصی انجام میشه، تجار میرن خرید میکنن، از هر کسی که ارزونتر بده و با کیفیت تر باشه خرید میکنن... گاهی مسیر خرید برای تجار محدود یا مسدود هست که نیاز به ورود و بسترسازی دولتها داره... مثلا الان داره برنامه ریزی میشه قالیباف به عنوان نماینده ویژه ایران در چین در صدر هیئتی از تجار به چین بره و در این حوزه گشایشهایی رو ایجاد کنه... این اقدام باید برای هند، روسیه، برزیل و پاکستان هم صورت بگیره... هر چه بسترهای تبادلات تجاری ما با دیگر کشورها گسترده تر بشه، دست تجار ما در خرید مایحتاج کشور از دیگر کشورها بازتر میشه... دیپلماسی اقتصادی بسیار مهم و راهگشاست
گاهی کالا در روسیه هست اما بازرگان نمیتونه خرید کنه، چرا؟ چون بستر خریدش فراهم نیست. اما در همان زمان امکان خرید همون کالا اما آمریکاییش در بازار قطر فراهم هست لذا تاجر خرید می‌کنه. یکی از اقدامات ضروری اینه که ما بسترهای خرید تجارمون رو در کشورهای هم پیمان فراهم کنیم
سید احمد رضوی | صراط
پاسخ 👇👇👇 گاهی چالش در ذهن ماست که از حقیقت آگاه نیستیم. تا امروز کدام ذرت را پفیلا میکردیم؟! عمده
🔻 مجددا برمیگردم به متن اول «ترامپ داره از عدم اطلاع عموم مردم سو استفاده می‌کنه و حقیقت رو میفروشه، همین...» بازار، واقعیت‌هایی رو داره که عامه مردم از اون اطلاعی ندارن، لذا ترامپ داره بر مبنای محدودیت‌ها و معذوریتهای بازار، برای خودش دستاورد خلق می‌کنه تا از زیر فشار افکارعمومی خودش رها بشه و از طرفی برای ما هم هارت و پورتی کرده باشه روایت ترامپ آمیخته از راست و دروغ هست. راستش قلیل هست و دروغش کثیر... مردم قلیلش رو میبینن و بر اساس اون، میگن روایت ترامپ راست هست و روایت مسئولین ما دروغ مراقب باشیم در پازل ذهنی ترامپ، بازی نخوریم
سید احمد رضوی | صراط
🔻 قطر متعهد شده ۱۲ میلیارد به ما بده ۶ میلیاردش سال ۱۴۰۲ در دولت شهید رئیسی کارسازی شد، توافق شد و
۶ میلیارد دلار آزاد شده اختصاص داده میشه به مصارف غیر کالاهای اساسی ۶ میلیارد هم صرف کالاهای اساسی میشه از این ۶ میلیارد، بخش اندکیش توسط بازرگانان بخش خصوصی صرف خرید کالای آمریکایی ( بصورت مستقیم یا از بازارهای واسط) میشه، مابقیش هم از بازارهای دیگه تامین میشه حالا ترامپ همه اینها رو در سبد خودش داره تعریف میکنه
🔻 ما در جنگ با قاطعیت به پیروزی رسیدیم؛ این پیروزی رو با تفاهمنامه تثبیت کردیم؛ جهان در حال تحسین ماست و روایت شکست آمریکا رو داره برای افکارعمومی دنیا جار میزنه... ما داریم روایت شکست خودمون رو برای مردم مون تعریف میکنیم و حس ذلت و سرخوردگی رو بهشون منتقل میکنیم!!!!
👈 خیانتی که این روزها، برخی کانال دارهای سیاست زده و بیسواد به اسلام و انقلاب و کشور و مردم میکنن، بنی صدر نکرد... 😔😔😔
هدایت شده از عقل سرخ | مهدی محمدی
Zürich conversation report mohammadi 34405.mp3
زمان: حجم: 9.6M
گزارش مذاکرات زوریخ - فایل شماره 53 مهدی محمدی- 3 تیر 1405 @mohammadi61