eitaa logo
سید احمد رضوی | صراط
17.6هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
101 فایل
کلام؛ معجزه ایست که می توان با آن، شیر را رام کرد یا وحشی... و خدا لگام کلام را در دست تو نهاد... سیداحمدرضوی آیدی ارتباط : @Seyedahmadrazavi59 🔹 لینک کانال http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
مشاهده در ایتا
دانلود
سید احمد رضوی | صراط
✅ سوال مهم 🔻تکلیف یک ولایتمدارِ انقلابی چیست؟! 🔰 اگر در موضوعی بین قول و عمل امیرالمومنین علی علیه
✅ اشکال کار 🔰 میدونید اشکال کار کجاست؟! گرفتاری ما در کدام نقطه هست؟! 🔹حب و بغض 🔸 گاها، ما دچار حب و بغض نسبت به یک یا چند شخصیت میشویم 🔸 مجذوب برخی شخصیتها میشویم، صوتهایشان را مکرر گوش کرده ایم، پای منابرشان نشسته ایم، در ذهنمان آنان را شناخته ایم، دوستشان داریم، ارادتمندشان شده ایم، تعلق استاد و شاگردی پیدا کرده ایم و .... 🔸 حال، برایمان سخت است، بشنویم، ببینیم و باور کنیم، فلان نظر شخصیت محبوب ما در بهمان موضوع، با نظر رهبری در تضاد هست!! آسمان را به زمین میچسبانیم تا ثابت کنیم حرف محبوب ما با حرف رهبری در تضاد نیست! صد مدل گارد میگیریم که فرد مدعی اشتباه میکند، یا قصد شومی در سر دارد!! 🔸 در این مسیر هم سریع به سمت ضدیت با ولایت میرویم و میگوییم: یعنی شما میگویی محبوب من، استاد من و ... ضد ولایت است؟!!😡😡 🔹 در حالی که واقعیت گواه بحث دیگری است؛ اظهار نظرهای مختلف کارشناسان و عالمان یک امر طبیعی و رایج هست، هر اندیشمندی، بر اساس دانش و آگاهی و برداشت خود در خصوص موضوعی، نظر و تحلیلی ارائه میکند، ممکن است این تحلیل در راستای نظر و اراده ولایت باشد ممکن است در جهت عکس آن؛ ممکن است نظرش درست باشد یا اشتباه(معصوم و عاری از خطا که نیست) 🔹 اما چون آن شخصیت، محبوب ماست و به او ارادت قلبی داریم و از سویی هرگز مایل نیستیم نظرش در مقابل نظر ولایت باشد، نمیتوانیم به درستی این اختلاف نظر را تحلیل و هضم کنیم. ✅ اگر بدور از حب و بغض موضوعات را تحلیل و بررسی کنیم، بسیار راحت تر میتوانیم به حقایق درسترسی پیدا کنیم. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
- ناشناس.mp3
4.38M
✅ مطالب صوت(نظر آیت الله میرباقری) را با کلام رهبری مقایسه کنید 🔻 ما علم را از همه کس می‌گیریم؛ حرفی نداریم 🔹ما علم را از همه کس می گیریم؛ حرفی نداریم. اسلام به ما گفته: «اطلبوا العلم ولو بالصّین». صین یعنی چین. چینِ آن روز وارث یک تمدن کهن و پیشرفته بود، با آن فاصله؛ و مطلقاً هم بویی از اسلام به مشامشان نرسیده بود؛ در عین حال پیغمبر فرمود علم و دانش و تجربه و - به زبان امروزی ما - فناوری را هرجا بود، بروید طلب کنید؛ یعنی شاگرد عالم بشوید، در مقابل عالم زانوی ادب بزنید و از او یاد بگیرید. 🔹من یک وقت در جمع دانشجویىِ دیگری گفتم هیچ ننگمان نمی کند که علم را از غربی ها و اروپایی ها یاد بگیریم؛ اما ننگمان می کند که همیشه شاگرد بمانیم. تا استعداد خود را پرورش دهیم و از درون بجوشیم. ما نمی خواهیم مثل استخری باشیم که آبی را در ما سرازیر کنند و هر وقت هم خواستند، آب را بکشند یا اجازه ندهند بیاید، یا هرگونه آب آلوده یی را در این استخر بریزند. ما می خواهیم مثل چشمه ی جوشان باشیم؛ می خواهیم از خودمان بجوشیم؛ می خواهیم استعدادهای خود را به کار بگیریم. ۱۳۸۴/۰۲/۱۹ 🔸 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از دانشجویان استان کرمان 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
✅ نظریه های غیر اسلامی ▪️ از کرامات شیخ ما این است ▪️ شیره را خورد و گفت تلخ است 🔰 برخی کانالهای ف
1.13M
✅ الزامات تحلیل و تبیین اختلاف نظرها 🔰 نکات مهم و ضروری 1️⃣ کنار گذاشتن حب و بغض ها نسبت به شخصیتها 2️⃣ در نظر داشتن طبیعی بودن اختلاف نظر در میان اندیشمندان و علما پیرامون موضوعات مختلف 3️⃣ تعمیم ندادن یک نظر مخالف رهبری به تمام آرا و نظرات آن اندیشمند و عالم ❇️ انتخاب ما بین دو نظر متضاد و مخالف فی مابین آن اندیشمند و ولایت، کدام باید باشد؟ 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
3.76M
✅ بررسی دو نگاه در مواجهه با غرب 1️⃣ اين طور نيست که مثل سوا کردن نخود و لوبیا، عناصر غرب را جلو بریزیم و مثلاً بگوييم که تکنولوژي و دانشش خوب است، اخلاقش بد است! يا بگوييم که اين بخش از فلسفه هاي غرب خوب هستند و اين بخشش بد هستند. 2️⃣ مخالفت مؤمنِ به اسلام با تمدن غربی به خاطر پیشرفت علمی و مبارزه‌ی با خرافات و علمی كردن همه‌ی روابط اجتماعی نیست؛ به خاطر خلأ معنویت و فضیلت در این مجموعه‌ی دنیایی است. ما [هم] امروز از دانش جهان استفاده میکنیم، از ابزارهای موجود جهانی استفاده میکنیم برای برپا کردن تمدّن اسلامی، منتها با روح اسلامی و با روح معنویّت. این وظیفه‌ی امروز ما است. 🎙 سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
✅ نظریه های غیر اسلامی ▪️ از کرامات شیخ ما این است ▪️ شیره را خورد و گفت تلخ است 🔰 برخی کانالهای ف
✅ عاقبت کار 🔰 وقتی اینگونه نظریات در جامعه، توسط برخی شخصیتها، بدون تبیین درست،منتشر میشود، نتیجه اش میشود تفکرات و نظرات داخل اسکرین شات!! 🔸 آرام آرام داریم به سمت الحادی دانستن همه چیز میرویم: 🔹 فیزیک الحادی هست! 🔹 برق الحادی هست! 🔹 شیمی الحادی هست! 🔹 خیاطی الحادی هست! 🔹 هسته ای الحادی هست!! 🔹 طب نوین الحادی هست! 🔹 پیتزا الحادی هست! 🔹 قاشق و چنگال الحادی هست!! 🔹 و ... ❇️ به کجا چنین شتابان، گون از نسیم پرسید 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
✅ سوال مهم 🔻تکلیف یک ولایتمدارِ انقلابی چیست؟! 🔰 اگر در موضوعی بین قول و عمل امیرالمومنین علی علیه
✅ خیلی از مخاطبین این موضوعات رو با پرسشهایی در قالب بحث تبعیت و ولایتمداری مطرح میکنند و مطالبه بحث و گفتگو و تبیین ولایتمداری هستند ان شاالله تمرکز چند روز آینده رو بر مبنای تبیین مباحث پیرامون ولایتمداری با شیوه پرسش و پاسخ میگذارم تا ان شاالله کمی از شبهات و سوالات در این موضوع رو بتوانم پاسخ دهم
✅ پرسش و پاسخ اول 🔰 پرسش: برای اثبات ولایتمداری در هر امری مجبور به تبعیت بی چون و چرا هستیم؟! در حالیکه در اسلام این نوع تبعیت مطلوب نیست. اسلام اجازه تحقیق و تحلیل و تفکر داده و حتی اجازه انتخاب. 🔹 پاسخ: 🔸 قبل از پاسخ به این پرسش، من یک سوال مطرح میکنم: آیا امیرالمومنین علی علیه السلام که تابع محض و مطلق در ولایت نبی اکرم صلی الله علیه وسلم بود، دارای تفکر، علم، بصیرت نبود؟ دارای انتخاب نبود؟ ▪️ بدیهی است که امیرالمومنین نقطه اوج علم و حکمت و بصیرت بودند و همچنین دارای حق انتخاب مطلق 🔸 خب؛ پس چرا قله علم و حکمت و بصیرت، در مقابل ولایت تابع محض و مطلق بود؟! ▪️ آیا نمیتوان از این تبعیت امیرالمومنین، استنتاج نمود که هر چه انسان، علم و حکمت و بصیرتش بالاتر باشد، در مقابل ولایت تابعیت گسترده تری دارد؟ ▪️ وقتی ما به سیره اهل بیت عصمت و طهارت در حوزه تبعیت نگاه میکنیم، وقتی ما به سیره صحابی و یاران شاخص اهل بیت مانند سلمان، ابوذر، عمار، میثم، حضرت عباس، حضرت مسلم، حضرت علی اکبر و ... در حوزه تبعیت نگاه میکنیم، وقتی ما به سیره علما و مراجع و اندیشمندان بزرگ اسلام در حوزه تبعیت نگاه میکنیم، در می یابیم که آنها در مقابل ولایت دارای تبعیت محض و مطلق بودند و هر کدام دارای علم و حکمت و بصیرت بیشتری بوده است، تبعیتش محکمتر بوده است. ▪️ این موضوع نکته مقابلی هم دارد، و آن هم اینکه هر چه انسان جاهل تر باشد، تبعیتش در مقابل ولایت پر انقلت تر و با اما و اگر بیشتری همراه است. 🔸 حال میتوان، استنتاج نمود که تبعیت بی چون و چرا یک است که صرفا افراد دارای علم و حکمت و بصیرت از آن برخوردار هستند؛ و نیز اینگونه نتیجه گرفت انتخاب افراد حکیم و عالم و بصیر بر اساس علم و حکمت و بصیرت آنهاست نه جبر ✅ وقتی انسان های عالم و حکیم و بصیر و کامل در تبعیت محض و مطلق پیشتاز هستند، تکلیف و جحت بر امثال مایی که از دانش و علم اندکی برخوردار هستیم معین است که راه صلاح و نجات ما در تبعیت از ولایت است و بس. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e