eitaa logo
سید احمد رضوی | صراط
19.1هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.1هزار ویدیو
96 فایل
کلام؛ معجزه ایست که می توان با آن، شیر را رام کرد یا وحشی... و خدا لگام کلام را در دست تو نهاد... سیداحمدرضوی آیدی ارتباط : @Seyedahmadrazavi59 🔹 لینک کانال http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻نظر حاج آقای پناهیان در تبعیت از ولی فقیه
◀️ یادش بخیر؛ روزی ادعا کردن خرداد 1400 باید منتظر پایان عمر ج.ا.ایران باشیم!😂
◀️ یادش بخیر؛ روزی ادعا کردن با واکسن میخوان به جان رهبری سوء قصد کنن!😂
◀️ یادش بخیر؛ روزی ادعا کردن به رهبری با اجبار و اکراه واکسن زدن!😂
◀️ یادش بخیر؛ روزی برخی افراد دنبال پرستو بودن!😂
◀️ یادش بخیر؛ روزی ادعا کردن یک جاهایی رهبر شاخص نیست!😂
◀️ یادش بخیر؛ روزی دنبال ترور سرداران سپاه بودن!😂
✅ اشکال کار 🔰 میدونید اشکال کار کجاست؟! گرفتاری ما در کدام نقطه هست؟! 🔹حب و بغض 🔸 گاها، ما دچار حب و بغض نسبت به یک یا چند شخصیت میشویم 🔸 مجذوب برخی شخصیتها میشویم، صوتهایشان را مکرر گوش کرده ایم، پای منابرشان نشسته ایم، در ذهنمان آنان را شناخته ایم، دوستشان داریم، ارادتمندشان شده ایم، تعلق استاد و شاگردی پیدا کرده ایم و .... 🔸 حال، برایمان سخت است، بشنویم، ببینیم و باور کنیم، فلان نظر شخصیت محبوب ما در بهمان موضوع، با نظر رهبری در تضاد هست!! آسمان را به زمین میچسبانیم تا ثابت کنیم حرف محبوب ما با حرف رهبری در تضاد نیست! صد مدل گارد میگیریم که فرد مدعی اشتباه میکند، یا قصد شومی در سر دارد!! 🔸 در این مسیر هم سریع به سمت ضدیت با ولایت میرویم و میگوییم: یعنی شما میگویی محبوب من، استاد من و ... ضد ولایت است؟!!😡😡 🔹 در حالی که واقعیت گواه بحث دیگری است؛ اظهار نظرهای مختلف کارشناسان و عالمان یک امر طبیعی و رایج هست، هر اندیشمندی، بر اساس دانش و آگاهی و برداشت خود در خصوص موضوعی، نظر و تحلیلی ارائه میکند، ممکن است این تحلیل در راستای نظر و اراده ولایت باشد ممکن است در جهت عکس آن؛ ممکن است نظرش درست باشد یا اشتباه(معصوم و عاری از خطا که نیست) 🔹 اما چون آن شخصیت، محبوب ماست و به او ارادت قلبی داریم و از سویی هرگز مایل نیستیم نظرش در مقابل نظر ولایت باشد، نمیتوانیم به درستی این اختلاف نظر را تحلیل و هضم کنیم. ✅ اگر بدور از حب و بغض موضوعات را تحلیل و بررسی کنیم، بسیار راحت تر میتوانیم به حقایق درسترسی پیدا کنیم. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مطالب صوت(نظر آیت الله میرباقری) را با کلام رهبری مقایسه کنید 🔻 ما علم را از همه کس می‌گیریم؛ حرفی نداریم 🔹ما علم را از همه کس می گیریم؛ حرفی نداریم. اسلام به ما گفته: «اطلبوا العلم ولو بالصّین». صین یعنی چین. چینِ آن روز وارث یک تمدن کهن و پیشرفته بود، با آن فاصله؛ و مطلقاً هم بویی از اسلام به مشامشان نرسیده بود؛ در عین حال پیغمبر فرمود علم و دانش و تجربه و - به زبان امروزی ما - فناوری را هرجا بود، بروید طلب کنید؛ یعنی شاگرد عالم بشوید، در مقابل عالم زانوی ادب بزنید و از او یاد بگیرید. 🔹من یک وقت در جمع دانشجویىِ دیگری گفتم هیچ ننگمان نمی کند که علم را از غربی ها و اروپایی ها یاد بگیریم؛ اما ننگمان می کند که همیشه شاگرد بمانیم. تا استعداد خود را پرورش دهیم و از درون بجوشیم. ما نمی خواهیم مثل استخری باشیم که آبی را در ما سرازیر کنند و هر وقت هم خواستند، آب را بکشند یا اجازه ندهند بیاید، یا هرگونه آب آلوده یی را در این استخر بریزند. ما می خواهیم مثل چشمه ی جوشان باشیم؛ می خواهیم از خودمان بجوشیم؛ می خواهیم استعدادهای خود را به کار بگیریم. ۱۳۸۴/۰۲/۱۹ 🔸 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از دانشجویان استان کرمان 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ الزامات تحلیل و تبیین اختلاف نظرها 🔰 نکات مهم و ضروری 1️⃣ کنار گذاشتن حب و بغض ها نسبت به شخصیتها 2️⃣ در نظر داشتن طبیعی بودن اختلاف نظر در میان اندیشمندان و علما پیرامون موضوعات مختلف 3️⃣ تعمیم ندادن یک نظر مخالف رهبری به تمام آرا و نظرات آن اندیشمند و عالم ❇️ انتخاب ما بین دو نظر متضاد و مخالف فی مابین آن اندیشمند و ولایت، کدام باید باشد؟ 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ بررسی دو نگاه در مواجهه با غرب 1️⃣ اين طور نيست که مثل سوا کردن نخود و لوبیا، عناصر غرب را جلو بریزیم و مثلاً بگوييم که تکنولوژي و دانشش خوب است، اخلاقش بد است! يا بگوييم که اين بخش از فلسفه هاي غرب خوب هستند و اين بخشش بد هستند. 2️⃣ مخالفت مؤمنِ به اسلام با تمدن غربی به خاطر پیشرفت علمی و مبارزه‌ی با خرافات و علمی كردن همه‌ی روابط اجتماعی نیست؛ به خاطر خلأ معنویت و فضیلت در این مجموعه‌ی دنیایی است. ما [هم] امروز از دانش جهان استفاده میکنیم، از ابزارهای موجود جهانی استفاده میکنیم برای برپا کردن تمدّن اسلامی، منتها با روح اسلامی و با روح معنویّت. این وظیفه‌ی امروز ما است. 🎙 سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ عاقبت کار 🔰 وقتی اینگونه نظریات در جامعه، توسط برخی شخصیتها، بدون تبیین درست،منتشر میشود، نتیجه اش میشود تفکرات و نظرات داخل اسکرین شات!! 🔸 آرام آرام داریم به سمت الحادی دانستن همه چیز میرویم: 🔹 فیزیک الحادی هست! 🔹 برق الحادی هست! 🔹 شیمی الحادی هست! 🔹 خیاطی الحادی هست! 🔹 هسته ای الحادی هست!! 🔹 طب نوین الحادی هست! 🔹 پیتزا الحادی هست! 🔹 قاشق و چنگال الحادی هست!! 🔹 و ... ❇️ به کجا چنین شتابان، گون از نسیم پرسید 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ خیلی از مخاطبین این موضوعات رو با پرسشهایی در قالب بحث تبعیت و ولایتمداری مطرح میکنند و مطالبه بحث و گفتگو و تبیین ولایتمداری هستند ان شاالله تمرکز چند روز آینده رو بر مبنای تبیین مباحث پیرامون ولایتمداری با شیوه پرسش و پاسخ میگذارم تا ان شاالله کمی از شبهات و سوالات در این موضوع رو بتوانم پاسخ دهم
✅ پرسش و پاسخ اول 🔰 پرسش: برای اثبات ولایتمداری در هر امری مجبور به تبعیت بی چون و چرا هستیم؟! در حالیکه در اسلام این نوع تبعیت مطلوب نیست. اسلام اجازه تحقیق و تحلیل و تفکر داده و حتی اجازه انتخاب. 🔹 پاسخ: 🔸 قبل از پاسخ به این پرسش، من یک سوال مطرح میکنم: آیا امیرالمومنین علی علیه السلام که تابع محض و مطلق در ولایت نبی اکرم صلی الله علیه وسلم بود، دارای تفکر، علم، بصیرت نبود؟ دارای انتخاب نبود؟ ▪️ بدیهی است که امیرالمومنین نقطه اوج علم و حکمت و بصیرت بودند و همچنین دارای حق انتخاب مطلق 🔸 خب؛ پس چرا قله علم و حکمت و بصیرت، در مقابل ولایت تابع محض و مطلق بود؟! ▪️ آیا نمیتوان از این تبعیت امیرالمومنین، استنتاج نمود که هر چه انسان، علم و حکمت و بصیرتش بالاتر باشد، در مقابل ولایت تابعیت گسترده تری دارد؟ ▪️ وقتی ما به سیره اهل بیت عصمت و طهارت در حوزه تبعیت نگاه میکنیم، وقتی ما به سیره صحابی و یاران شاخص اهل بیت مانند سلمان، ابوذر، عمار، میثم، حضرت عباس، حضرت مسلم، حضرت علی اکبر و ... در حوزه تبعیت نگاه میکنیم، وقتی ما به سیره علما و مراجع و اندیشمندان بزرگ اسلام در حوزه تبعیت نگاه میکنیم، در می یابیم که آنها در مقابل ولایت دارای تبعیت محض و مطلق بودند و هر کدام دارای علم و حکمت و بصیرت بیشتری بوده است، تبعیتش محکمتر بوده است. ▪️ این موضوع نکته مقابلی هم دارد، و آن هم اینکه هر چه انسان جاهل تر باشد، تبعیتش در مقابل ولایت پر انقلت تر و با اما و اگر بیشتری همراه است. 🔸 حال میتوان، استنتاج نمود که تبعیت بی چون و چرا یک است که صرفا افراد دارای علم و حکمت و بصیرت از آن برخوردار هستند؛ و نیز اینگونه نتیجه گرفت انتخاب افراد حکیم و عالم و بصیر بر اساس علم و حکمت و بصیرت آنهاست نه جبر ✅ وقتی انسان های عالم و حکیم و بصیر و کامل در تبعیت محض و مطلق پیشتاز هستند، تکلیف و جحت بر امثال مایی که از دانش و علم اندکی برخوردار هستیم معین است که راه صلاح و نجات ما در تبعیت از ولایت است و بس. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ پرسش و پاسخ دوم 🔰 پرسش: آیا تبعیت از ولایت فرد معصوم نیز همانند ولایت غیر معصوم هست؟ مگر میشود تبعیت محض حضرت علی از پیامبر را به تبعیت از فقیه غیر معصوم تعمیم داد؟! 🔹 پاسخ: 🔸 ابتدا نظر برخی از علما و بزرگان اسلامی را بخوانیم: ▪️حضرت امام خمینی رحمةالله‌علیه معتقد هستند که در حوزه‌ی ولایت سیاسی، تفاوتی میان شخص معصوم و ولی فقیه نیست؛ به این معنی که ولی فقیه نیز موظّف است حکومت را به دست گرفته و احکام اسلام را اجرا کند و در مقابل این زعامت سیاسی، مردم مکلّف به بیعت و تبعیّت هستند. و همچنین میفرمایند ولایت فقیه، همان (ص) است. ▪️ آیت الله جوادی آملی نیز میفرمایند چون خداوند در عصر غیبت ولایت را برای فقیه تعیین فرموده، پس بر فقیه جامع‎الشرایط واجب است که این وظیفه را انجام دهد و دوم این‎که، بر مردم بالغ و عاقل و حکیم و فرزانه و مکلف نیز است که ولایت چنین رهبری را بپذیرند و از احکام شرعی و قضاها و ولایت‌های شرعی که توسط او ثابت یا صادر می‎شود، اطاعت کنند. ▪️علامه مصباح یزدی نیز میفرمایند اطاعت از ولی‌فقیه‌ مانند اطاعت از ائمه معصومین است؛ هر چند که ولی‌فقیه معصوم نیست و ممکن است بین هزاران تصمیم، اشتباهی نیز بکند. ▪️ حجت الاسلام پناهیان نیز معتقد هستند که نپذیرفتن کلام ولی فقیه در حد می­شود. 🔸 انسان در زندگی از ولایت های متعددی با شئون مختلف تبعیت میکند که در اسلام نیز امری پذیرفته شده است مانند ولایت شوهر بر زن؛ ولایت پدر و مادر بر فرزند، ولایت طبیب بر بیمار، و .... 🔸 تبعیت از این ولایات، امری پذیرفته شده در میان عموم انسانهاست و شرط عدم تبعیت از این ولایتها در اسلام، امر به کفر و شرک و خلاف مبانی اسلام است. یعنی فرزند میباست از ولایت پدر و مادر تبعیت محض کند مگر در اوامری که منجر به شرک و کفر میشود، تبعیت بیمار نسبت به طبیب، زن نسبت به شوهر و ... نیز در همین قائده قرار میگیرند. ( بدیه است که هر ولایتی صرفا در چهارچوب خود تعریف میشود و حیطه تبعیت نیز در همان حدود و ثغور قابل قبول است)،( بدیهی است که اکثریت مطلق این ولایات غیر معصوم هستند اما ما موظف به تبعیت هستیم) 🔸 طبیعتا تبعیت از ولایت فقیه جامع الشرایط در حوزه حکمرانی سیاسی در جامعه اسلامی، بسیار اولاتر و مهمتر از دیگر ولایات جاری و ساری در زندگی انسان است؛ و غیر معصوم بودن آن فقیه در شرایط غیبت معصوم، دلیل و بهانه قابل قبولی در تشکیک تبعیت از این جایگاه نمیتواند باشد. 🔸 اگر قرار باشد در تبعیت از دستورات و اوامر ولی فقیه، هر فردی انقلتی بیاورد و آن امر را با اما و اگر مواجه کند، قطعا حکمرانی بر جامعه اسلامی دچار اخلال و نتیجه اش هرج و مرج در مدیریت جامعه میگردد و عملا شیرازه حکومت اسلام بر جامعه از هم پاشیده میگردد و موجبات تسلط دشمنان اسلام بر جامعه اسلامی فراهم میگردد. ✅ بر همین مبناست که علما و اندیشمندان اسلامی، ولایت فقیه را همان (ص) دانسته و اطاعت از او را واجب دانسته اند و نپذیرفتن کلام (اوامر) ولایت فقیه را همسان با شرکت به خدا برشمرده اند. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ پرسش و پاسخ سوم 🔰 پرسش: اگر تبعیت از ولایت ملاک هست پس اینکه رهبری فرمودن نظر مخالف من ضد لایت نیست چه تعبیری داره؟ 🔹 پاسخ: 🔸 ابتدا ببینیم رهبری چه فرموده اند:" گفته شد که بعضیها نظرات میدهند، با نظر رهبری مخالف است، میگویند آقا این ضد ولایت است. من به شما عرض بکنم؛ هیچ نظر کارشناسی ای که مخالف با نظر این حقیر باشد، مخالفت با ولایت نیست؛ دیگر از این واضح‌تر؟! " 🔸 در این مبحث چند نکته را باید در نظر داشت: 1️⃣ نظر کارشناسی: آیا هر نظری، یک نظر کارشناسی است؟ بدیهی است که نظر کارشناسی، دارای مولفه های مشخصی است و دارای اعتبار و وجاهت علمی؛ لذا نظر کارشناسی در و هیچ منع و ایرادی ندارد. همه کارشناسان در حوزه تخصص خود، میتوانند نظر رو خود را ارائه دهند. 🔸 اما عموما خلط مبحث کجا شکل میگیرید؟! در جایی که افرادی بدون دارا بدون ملزومات تخصصی و کارشناسی، اظهار نظر نموده و وانمود میکنند نظرشان کارشناسی است. طبیعی است که این اظهار نظرها هیچ وجاهت منطقی، علمی و قابل قبولی ندارد. 🔸 مثلا آیا نظر یک پزشک در حوزه کشاورزی یک نظر کارشناسی است؟ یا نظر یک مهندس عمران (بدون هیچ شناختی از عرصه سیاست)در حوزه سیاست خارجی میتواند یک نظر تخصصی و کارشناسی شده باشد؟! 2️⃣ در مقام نظر و مشورت: هر کارشناسی میتواند نظر تخصصی و کارشناسی خود را در جامعه یا به ولایت ارائه دهد( فارغ از مخالف نظر ولایت باشد یا موافق)؛ اما تصمیم گیرنده ولایت است. 🔹 عموما رهبری، در موضوعات مختلف، نظرات کارشناسان خبره آن حوزه را جویا شده و پس از کسب نظرات مختلف و مشورت با مشاورین، تصمیم نهایی و کلان کشور را در آن حوزه اتخاذ میکنند. 🔹 پس از جمع بندی و اعلام نظر ولایت، دیگر اعلام نظرات مخالف نظر رهبری، صحیح و قابل قبول نیست؛ نباید پس از اعلام صریح رهبری، افراد با ابراز مخالفت با نظر ایشان( که نظر اتخاذ شده جمعی کارشناسان است) موجبات تشویش و نگرانی افکارعمومی، شکستن حرمت ولایت، زیر سوال بردن تصمیم و نظر ولایت و ... را موجب شوند. 🔸در حکمت ۳۲۱ نهج‌البلاغه میخوانیم ابن عباس در مسأله ای با امیرالمومنین علیه السلام اختلاف نظر داشت و نظر خودش را به حضرت امیر علیه السلام منتقل کرد. امیرالمومنین علیه السلام در پاسخ فرمود: می توانی نظر و رأی خودت را به من منتقل کنی، من هم آن را بررسی می کنم، اگر من حرف تو را گوش نکردم، تو باید حرف مرا گوش کنی!! 🔸 کارشناس میتواند اظهار نظر مخالف با ولایت داشته باشد اما پس از تصمیم و اعلام نظر ولایت باید تبعیت کند و شایسته نیست با رای و نظر ولایت به مخالفت برخیزد و موجبات تضعیف ولایت را فراهم کند. 🔹 با مثالی موضوع را تشریح میکنم؛ تصور کنید برای حضور در میدان سوریه، رهبری میخواهد تصمیم بگیرد، عموما کارشناسان خبره سیاست خارجی، نظرات خود را ارائه میدهند، بخش مخالف حضور در سوریه هستند و بخشی موافق. پس از جمه بندی و بررسی آرا و نظرات کارشناسان، تصمیم رهبری بر حضور در میدان سوریه است. 🔹 حال؛ هیچ یک از کارشناسان مخالف حضور در سوریه، ضد ولایت نیستند، اما پس از اعلام نظر رهبری، دیگر شایسته نیست بر نظر خود پافشاری نموده و آنرا رسانه ای کنند و در صحت تصمیم رهبری خدشه وارد کنند. ✅ یکی از شئون مهم تبعیت، پذیرفتن نظر ولایت در هنگام اختلاف نظر است و الا تبعیت در زمان همسانی نظر با ولایت که بسیار سهل است. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
🔹 در پست های سه گانه ذیل بصورت مبسوط تری به این پرسش پاسخ داده ام https://eitaa.com/s_a_razavi/6488 https://eitaa.com/s_a_razavi/6489 https://eitaa.com/s_a_razavi/6490
✅ نکته بسیار مهم و حائز اهمیت 🔰 در این سوال، نکته بسیار مهم و حائز اهمیتی وجود دارد که عموما از آن غفلت میکنیم. 🔹 آن نکته چیست؟! 🔸 موضوع را با ذکر مثال تشریح میکنم؛ تصور کنید: ▪️ ولایت میگوید 2030 نباید اجرا شود ؛ شخصیتی میگوید من از 2030 نمیگذرم ▪️ ولایت میگوید واکسیناسیون عمومی امری لازم است؛ شخصیتی میگوید واکسیناسیون عمومی نباید انجام شود ▪️ ولایت میگوید ما نهادهای بین المللی میبایست در تعامل و همکاری باشیم؛ شخصیتی میگوید ما نباید با هیچ یک از نهادهای بین المللی همکاری و تعامل داشته باشیم ▪️ ولایت میگوید باید اقدام الف انجام شود ؛ شخصیتی میگوید اقدام به نباید انجام شود 🔸 خب؛ حالا؛ نکته مهم در این مبحث، است؛ 🔸 فرضا در مقابل نظر رهبری، برخی افراد اظهار نظر کارشناسی یا غیرکارشناسی انجام دادن؛ 🔸 مردم میبایست چکار کنند؟! کدام نظر را انتخاب کنند؟! 🔸 آیا باید بر سر دو نظر متفاوت که یک طرف آن ولایت است، جامعه دو قطبی شود؟! 🔹 بدیهی است که افراد ولایتمدار و انقلابی، بدون هیچ تردید و تشکیک و تاملی، نظر ولایت را میبایست برای خود حجت بدانند و مورد پذیرش قرار دهند. 🔹 اینکه در جامعه تحت حاکمیت ولایت، افراد با نگرشهای مختلف، آزادانه بتوانند نظرات و آرا خود را در مقابل ولایت ابراز کنند، امر قابل قبولی است، اما نباید از جامعه ولایتمدار انتظار داشت، نظر ولایت را بر زمین گذارند و به سمت نظر مخالف سوق پیدا کنند. ✅ درد برخی افراد این است که چرا جامعه ولایتمدار، بجای تبعیت از ولایت، از رای و نظر مایی که در مقابل ولایت اظهار نظر کرده ایم، حمایت و تبعیت نمیکنند، لذا فریاد دیکتاتوریِ ولایت را سر میدهند و در نکوهش تبعیت از ولایت قلمفرسایی میکنند. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
13.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ تحلیلی فوق العاده از سرود سلام فرمانده 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ ولایتمداری از نوعی دیگر! 🔰 وقتی ولایتمداری را درست تبیین نکنیم، نتیجه اش میشود، نظریه پردازی هایِ باطل بر اساس توهماتِ جاهلانه! 🔹 وقتی یک ولایتمدار، تذکر و توصیه ولایت را " منویات شخص " ولایت تعبیر میکند و برای تبعیت از او ، مطالبه حکم میکند! باید نگران شد برای جوانان فعال در فضای مجازی رها شده از ترویج این نوع دیدگاه های باطل 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هر چه بگردید مثل آقای خامنه‌ای پیدا نخواهید کرد 🔺️خاطره حجت الاسلام و المسلمین مجتبی مصباح از روزهای آخر علامه مصباح یزدی 🔅انتشار به مناسبت سالروز آغاز ولایت مقام معظم رهبری 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ پرسش و پاسخ چهارم 🔰 پرسش: آیا ولی فقیه از همه افراد جامعه در همه موضوعات بهتر می فهمد؟ 🔹 پاسخ: 🔸 برای پاسخ به این سوال باید از چند زاویه آن را واکاوی نمود: 1️⃣ به دلیل اینکه ولایت به عنوان عالیترین مقام در حاکمیت است، ایشان بیشتری، دقیق تر و کاملترین دسترسی به اطلاعات کشور و نظرات کارشناسی شده نخبگان و متخصصان ارشد جامعه را دارا هستند؛ لذا به جرات میتوان گفت، ولایت نسبت به تمام موضوعات کشور در سطح کلان بیشتری آگاهی و درک و فهم را دارد. 2️⃣ در طول زعامت حدود 60 ساله امامین انقلاب، به کرات به عموم مردم و بزرگان دین و متخصصین و کارشناسان، اثبات شده است که دیدگاهها، نظرات، آراء، توصیه ها، انذارها و بشارتهایی که آنها در مقام ولایت فقیه داشته اند، حکیمانه، عالمانه، جامع و دقیق بوده است و نسبت به اوضاع جاری و آینده کشور و انقلاب بهتر از هر شخصیتی شناخت و درک داشته اند. 3️⃣ به اعتراف بسیاری دوستان و دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب، ولایت فقیه، دارای شخصیتی منحصر بفرد در درک و فهم اقتضائات زمان، خوانش برنامه های دشمنان، شناخت ضرورت های حکمرانی و ظرفیتهای کشور بوده است. 4️⃣ آیا شخصی را ارجح تر، آگاه تر، حکیم تر، لایق تر از امامین انقلاب برای زعامت شیعه در دوران 6 دهه انقلاب سراغ دارید؟ ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ چند نکته پیرامون نقد اخیر 1️⃣ نقد ما به معنای زیر سوال بردن کل اندیشه، عملکرد و نظرات یک شخصیت اندیشمند دینی نیست، بلکه صرفا مختص یکی از آرا و نظرات ایشان بوده است. 🔸 اتفاقا در همین حوزه ( تمدن غرب ) و مبحث علم دینی، در میان اندیشمندان اسلامی نظرات بسیار متفاوتی وجود دارد. 🔸 در خصوص نظریه آیت الله میرباقری که مشهور به نظریه فرهنگستان علوم اسلامی شده است نیز نقدهای متعددی توسط دیگر علما و اندیشمندان وارد شده است که یکی از آنها را به عنوان شاهد مثال در پست بعدی قرار میدهم. 🔹لذا نقد این نظریه، موضوعی عجیب و غیرقابل تصور نبوده و نیست. 2️⃣ نقد و بررسی آرا و اندیشه ها، یک امر متداول در طول تاریخ بشر بوده است، اما آنچه عجیب است واکنش برخی طرفداران و شاگردان علما به نقد استاد و محبوب خود است!! 🔸 مگر این طرفداران و شاگردان، استاد خود را معصوم میپندارند و نقد او را ذنب لایُغفر، که این چنین برآشفته شده اند؟! 🔸 دهها بار توسط علما و اندیشمندان، این نظریه نقد شده، اکنون توسط یک شاگردِ شاگردِ علما، نقدی ساده و ابتدایی صورت گرفته است، پاسخ دارید؟ منتشر کنید و از نظریه استاد خود دفاع کنید. 3️⃣ اگر حقیر سراپا تقصیر، قصد ورود به موضوعی برای نقد و تحلیل داشته باشم، قبل و همزمان با آن، با اساتید پیرامون خود موضوع را مطرح، مشورت و از آنها راهنمایی میگیرم و بر اساس سنجش جمیع جوانب، به آن میپردازم. 🔸 ممکن است برخی از مخاطبین، به نقد و تحلیل من، نقد داشته باشند، خب، چه ایرادی دارد؟! نقدشان را در خصوصی من یا در کانالهای خود مطرح کنند. ◀️ آیت الله میرباقری، یکی از اندیشمندان و علمای انقلابی است که احترامشان بر من است و هرگز قصد اسائه ادب به محضر ایشان نداشته و ندارم. 🔸 اگر نقدی به بخشی از نظریه ایشان داشتم، بخاطر این بود که برخی از طرفداران ایشان با اهداف سوگیری شده از نظریه ایشان، در پی القاء آراء باطل خویش با تابلوی نظریه ایشان را داشته و دارند. 🔸 چون در مقابل این جریان انحرافی و باطل، هیچگونه واکنش قابل توجه و موثری از ایشان و شاگردان ایشان ندیدم، لاجرم با نقد همان بخش منتشر شده از نظریه ایشان، در مقابل این جریان انحرافی و باطل قرار گرفتم، که الحمدالله در طول این دو سه روز از چشمه تهمت ها و توهین ها و برچسب ها سیراب شدم. ◀️ من معتقدم، هر اندیشمند و صاحب نظری، وقتی نظریه ای را منتشر میکند، خود و شاگردانش موظف هستند آن را به درستی برای افکار عمومی کنند و از ساحت آن در مقابل جریانهای انحرافی و باطل نمایند. 🔸 اگر در مقابل انحرافات سکوت پیشه گرفتند و یا در تبیین آن به درستی اقدام نکردند، در نقدها و برداشتهای ناصواب کسی را جز خود ملامت نکنند. وَالعاقِبَةُ لِلمُتَّقينَ ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
نقد و بررسی دیدگاه فرهنگستان علوم اسلامی در علم دینی.pdf
625.3K
✅ نقد و بررسی دیدگاه فرهنگستان علوم اسلامی در علم دینی 🔸 عباس گرائی دانشجوی دکتری حکمت متعالیه، مؤسسة آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره 🔸 علی مصباح عضو هیئت علمی و دانشیار مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و مدیر مسئول فصل نامه علمی ـ پژوهشی «معرفت فلسفی» 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e