قربانت گردم
واقعا کنار هم گذاشتن بعضی از اعزه همردیف امام خامنه ای
کار عجیب و غلطیه
ببینید علامه ذوالفنون حسن زاده آملی که نظیر ایشون در تاریخ کمتر دیده شده
درباره امام خامنه ای چه میفرمایند
به نظرم کنار هم قرار دادن عالم بزرگوار جوادی آملی و امام خامنه ای در یک ردیف کار عجیبیه
و دوست دارم بدانم که این تقسیم بندی مقامات از کدام محقق و عارف بزرگواری صادر شده.
سلام گرامی
من مباحث شمارو مدتهاست دنبال میکنم قبل از انتخابات شاهد بودم در گروههایی که عضو هستم صوتهای شما گذاشته بودن ودنبال گوینده ش میگشتن که معرفی کردم شمارو
فقط اینکه :مخاطبین شما در کانال مخاطبین خاصی هستند که بر اساس سوالاتشون بعضی هاشون حتی تشخیص شبههای کاملا واضح رو نداشتن
البته این عیب نیست نداشتن وسوال میکردن
ولی گرامی فکر نمیکنید برای این افراد صحبت از رساله ی رتق وفتق سنگین باشه وممکنه شبهاتی براشون پیش بیاد که نشه به راحتی پاسخ داد
سید احمد رضوی | صراط
🔻 همیشه یکی از اوتاد ولی فقیه جامعه شیعه هست و حضرت آقا شصت و یکمین زعیم شیعه در طول زمان غیبت امام
لیست زیر نام ۶۱ زعیم به همراه مدت زمان زعامت و مکان آنها در زمان غیبت کبری:
1. ابن قولوی- 39 سال - شهر قم
2. شیخ صدوق -13 سال - شهر ری
3. شیخ مفید 32بغداد
4. سید مرتضی 23 بغداد
5. شیخ طوسی 24 بغداد و نجف
6. ابن براج 21 طرابلس
7. شیخ مفید ثانی 34 نجف
8. طبرسی 23 مشهد و سبزوار
9. ضیاء الدین راوندی 12 کاشان
10. قطب الدین راوندی 13 کاشان
11. ابن زهره 12 حله
12. ابن ادریس 13 حله
13. شمس الدین موسوی 32 حله
14. ابن نماء 15 حله
15. محقق حلی 22 حله
16. ابن سعید حلی 14 حله
17. علامه حلی 36 حله و قزوین
18. عمیدی 28 حله
19. فخر المحققین 17 حله
20. شهید اول 15 حله
21. ابن خازن حائری حله
22. ابن شهید اول حله
23. فاضل میسوری 16 حله
24. ابن فهد حلی 15 حله
25. ابن رشید قطیفی حله
26. اسدی حلی حله
27. ابن هلال جزایری حله
28. محقق ثانی 24 اصفهان حلب
29. شهید ثانی 24 جبع شام
30. حارثی 18 جبل عامل و هرات
31. مقدس اردبیلی 9 نجف
32. موسوی عاملی 16 جبع شام
33. ملا عبد الله شوشتری 12 اصفهان
34. شیخ بهائی 9 اصفهان
35. میرداماد 9 اصفهان
36. علامه مجلسی اول 29 اصفهان
37. مازندرانی 10 اصفهان
38. محقق خوانساری 18 اصفهان
39. علامه مجلسی دوم 12 اصفهان
40. جمال خوانساری 15 اصفهان
41. فاضل هندی 12 اصفهان
42. احمد جزایری 13 اصفهان
43. سید عبدالله جزایری 23 اصفهان
44. وحید بهبهانی 35 نجف
45. بحر العلوم 4 نجف
46. اکبر کاشف الغطاء 20 نجف
47. موسی کاشف الغطاء 13 نجف
48. علی کاشف الغطاء 13 نجف
49. علامه شفتی4 اصفهان
50. صاحب جواهر 6 نجف
51. شیخ انصاری 15 نجف
52. میرزای شیرازی 31 سامراء
53. آخوند خراسانی 17 نجف
54. محمد کاظم یزدی 8 نجف
55. میرازی دوم 1 نجف
56. شیخ الشریعه اصفهانی 1 نجف
57. شیخ عبد الکریم حائری یزدی 16 قم
58. سید ابوالحسن اصفهانی 10 نجف
59. آیت الله بروجردی 15 نجف
60. آیت الله امام خمینی 30 قم ، نجف و تهران
61. آیت الله امام خامنه ای تا کنون 32 سال تهران
🔻 ماجرای دستور شکست حکومت نظامی توسط امام ره
🔹مرحوم مرتضاییفر که خود در زمان تماس آیتالله طالقانی با امام خمینی(ره) در منزل آیتالله طالقانی حضور داشته و شاهد و شنونده مکالمه تلفنی آن دو بزرگوار بوده است، در این مصاحبه تأکید کرده است: «ما روز 21 بهمن 1357 در منزل آیتالله طالقانی نشسته بودیم. به ایشان گفتند: «امام(ره) پیام داده که مردم در خانههای خود نمانند، بیرون بریزند و به حکومت نظامی اهمیت ندهند.» آقای طالقانی گفت: «امام مدت پانزده سال از ایران دور بودهاند و توجه ندارند که این دژخیمان رژیم چه بیرحم هستند. اگر مردم بیرون بریزند، همه را قتل عام میکنند؛ بنابراین صلاح در آن است که در منازل و خانهها بنشینیم، ببینیم عاقبت کار چه میشود.» بعد مرحوم طالقانی با امام حدود نیم ساعت تلفنی گفتگو کرد تا شاید امام را قانع کند که مردم را از خانههایشان بیرون نیاورند. ما حرفهای آقای طالقانی را شنیدیم که سعی داشت امام را هرطور شده، از تصمیم خود مبنی بر بیرون آمدن مردم از خانهها و اهمیت ندادن به حکومت نظامی، منصرف نماید تا اینکه آقای طالقانی گوشی را گذاشت و در گوشهای زانوانش را بغل گرفت و ساکت ماند. حتی سرش را روی زانوانش تکیه داد و به فکر فرو رفت. ما با خود گفتیم حتماً امام حرفی زده و مثلاً به ایشان گفته شما دخالت نکنید و ...؛ بنابراین آقای طالقانی ناراحت شده است امّا چیزی نگفتیم تا اینکه ایشان یک دفعه سر از زانوانش برداشت و به حال طبیعی و عادی برگشت. سؤال کردیم: «آقا چه شده؟ آیا امام به شما پرخاش کردند یا حرفی گفتند که شما ناراحت شدید؟» آقای طالقانی گفت: «نه؛ نه؛ اصلاً مسأله این نیست. من اصرار کردم که امام اعلامیههایش را پس بگیرد و امام هرچه میگفت، من قانع نمیشدم؛ در آخر فرمود: «آقای طالقانی! اصرار نکن! احتمال بده که این دستور از طرف امام زمان(عج) است.» تا امام این جمله را گفت، من به خود لرزیدم و بیاختیار گوشی را گذاشتم و حالم دگرگون شد.»
🔻امیرمؤمنان علی علیه السلام می فرماید:
🔹هذِهِ النُّجُومُ الَّتی فی السَّماءِ مَدائِنُ مِثلُ المَدائِنِ الَّتی فی الأرضِ مَربُوطَهٌ کُلُّ مَدینَةٍ اِلی عَمُودٍ مِن نُورٍ
🔸این ستارگانی که در آسمان هستند شهرها (و آبادی هایی) همچون شهرهای زمینند، هر شهری از آنها با ستونی از نور (با شهرهای دیگر) پیوسته است.
🔹سفینة البحار، جلد ۳، صفحه ی
https://hawzah.net/fa/Note/View/48006/%C2%A0-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%D9%88-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C
🔹آیت الله نوری همدانی نیز با ذکر این نکته که اخیراً برخی از دانشمندان فضایی شوروی اعلام کردند که در کهکشان ما دست کم ۱۰۰۰ میلیون کره قابل زندگی وجود دارد. می نویسد: جالب اینکه از این موضوع مهم در حدود چهارده قرن قبل قرآن مجید با صراحت خبر می دهد» و سپس به آیه (شوری/ ۲۹) استدلال کرده و دو نکته از آن برداشت می کند: در آسمان ها نیز مانند زمین موجودات زنده وجود دارد. هر موقع که مشیت خدا اقتضا کند سکنه کرات آسمانی و زمین با یک دیگر ملاقات خواهند کرد.
🔹آیت الله قرشی با قاطعیت از آیه مذکور دلالت بر وجود موجودات در کره های آسمانی را می فهمد. او می نویسد: ضمیر «فِیهِما» به آسمانها و زمین راجع است و با قاطعیت تمام روشن می شود که در آسمانها جنبندگانی آفریده و پراکنده شده اند و از جمله «عَلی جَمْعِهِمْ إِذا یشاءُ قَدِیرٌ» به دست می آید که روزی میان اهل زمین و آنها ارتباط بر قرار خواهد شد. اگر منظور از جمع، رسیدن آنها به یکدیگر باشد.
🔸یکی دیگر از آیات معروفی که از آن برای اثبات وجود موجودات فرازمینی استفاده شده است، «الحمد لله رب العالمین»(فاتحه/۲) است. جمع نمودن کلمه «عالم» با «بن» نشانه ذوی العقول بودن آن است. برخی مفسران مقصود از عالمین را جهان جن، جهان انس، جهان آب و. .. دانسته اند که هر کدام جهانی مستقل از دیگری هستند. اما علامه طباطبایی معتقد است که این کلمه هم بر تک تک افراد عالم دلالت دارد هم نوع نوع آنها.
سید احمد رضوی | صراط
#تحلیل_روز #امنیت 🎯 آیا فتنه و آشوب در راه است؟! 🔸 آیا تا پایان دولت روحانی شاهد فتنه خواهیم بو
🔻 ان شاالله از چند ساعت دیگه به تحلیل پیرامون فتنه میپردازیم👌✌️
🔻سوره مبارکه المائدة آیه ۵۶
🔹وَمَن يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسولَهُ وَالَّذينَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ﴿۵۶﴾
🔹و کسانی که ولایت خدا و پیامبر او و افراد باایمان را بپذیرند، پیروزند؛ (زیرا) حزب و جمعیّت خدا پیروز است.
1.5M
🔻 علل قطع برق
🔹 بی کفایتی در تولید و توزیع برق
🔸 عدم توسعه نیروگاههای تولید برق
🔸 عدم تکمیل فاز دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر
🔸از چرخه تولید خارج شدن نیروگاه بوشهر
🔸استخراج غیرقانونی رمز ارزها
🔸 عدم اصلاح الگوی مصرف
🔸 گرمای شدید و رسیدن به پیک مصرف
🔹 بی کفایت در مدیریت شرایط بحران
🔸 عدم اقناع افکار عمومی از علل قطع برق
🔸 عدم تبلیغ مناسب در جهت استفاده از ظرفیتهای عمومی
🔸 عدم درایت و برنامه ریزی برای زمانبندی قطع برق
🔸 عدم اطلاع رسانی درست از زمان قطع برق مشترکین
🔹 آیا فتنه ای در پس این قطعی برق است؟
🔸 شاید برخی چنین مقوله ای را در سر داشته باشند اما تحقق چنین فتنه ای بسیار دور از ذهن هست.
🔸 بستر چنین فتنه ای فراهم نیست
#نگران_نباشید
#سیداحمدرضوی
@s_a_razavi
🔻برای ایجاد فتنه باید بسترهاش رو فراهم کنند؛مردم فتنه گر و پیاده نظام فتنه گران نیستند پس در این توطئه نیز شکست میخورند
2.82M
🔻 پروژه ضد امنیتی سال 98
🔹 آماده سازی بستر فتنه انگیزی از طرف منافقین و سرویسهای امنیتی بیگانه
🔹 پیش بینی و آمادگی نیروهای امنیتی کشور
🔹 تاثیر دستهای پنهان شبکه نفوذ در مصوبه بنزینی
🔹تحلیل وقایع بر اساس آمار و اطلاعات
#سیداحمدرضوی
@s_a_razavi
3.05M
🔻 ملزومات ایجاد فتنه
🔹 داشتن رهبری مشخص و عیان
🔹 راهبرد کلان با چشم انداز قابل حصول
🔹 تشکیل هسته برنامه ریزی استراتژیک،تاکتیکی و تکنیکی
🔹 تشکیل هسته عملیات میدانی
🔹 نارضایتی عمومی پیرامون موضوعی خاص و یا عام
https://hawzah.net/fa/Magazine/View/6024/7468/92801/%D9%81%D8%AA%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%88%D9%85%D9%86%DB%8C%D9%86-%D8%B9%D9%84%DB%8C%22%D8%B9%22
🔻 ویژگی های فتنه
🔸حضرت علی ع در ابتدای خطبه 93 نهج البلاغه، گوشه ای از حوادث تلخ آینده و فتنه هایی را که به مسلمانان روی خواهد آورد اطلاع داده و در ادامه آن، به یک قانون کلّی درباره فتنه ها اشاره می کند؛ قانونی که آگاهی بر آن، می تواند خطر فتنه ها را تا حدّ زیادی تقلیل دهد. همچنین در این خطبه گران قدر، ویژگی های فتنه مورد بررسی قرار گرفته است؛ که عبارتند از:
🔹اوّل: «إِذَا أَقْبَلَتْ شَبَّهَتْ وَ إِذَا أَدْبَرَتْ نَبَّهَتْ؛ هنگامی که فتنه ها روی آورند، خود را به لباس حق در می آورند و هنگامی که پشت کنند، (مردم را از ماهیّت خود) آگاه می سازند» از همین روست که فتنه گران با ترفندهای مختلف و با استفاده از ابزارهای تبلیغی و رسانه ای و با بهره برداری از نفوذی که در افکار عمومی دارند و بعضاً با استخدام چهره های موجّه و مقبول اجتماعی، سیاسی و دینی تلاش می کنند تا امور باطل را حق، جلوه دهند. به همین دلیل، امام علیj یکی از ویژگی های فتنه را چنین معرفی می کند که بر بستر شبهه و ابهام می روید و فتنه انگیزان از فضاهای شبهه آلود و مبهم بیشترین بهره را می برند.
🔹دوم: «یُنْکَرْنَ مُقْبِلاتٍ وَ یُعْرَفْنَ مُدْبِرَاتٍ؛ وقتی که می آیند ناشناخته هستند و مردم نمی دانند که در فتنه افتاده اند، اما وقتی پشت می کنند تا بروند، تازه معلوم می شود که در فتنه بوده اند.»
🔹این یک نکته بسیار مهمّ سیاسی و اجتماعی است که سران فتنه و سودجویانِ تبهکار، ماهیّت خود را در چهره ساختگی حق بجانب پنهان می دارند تا مردم را به دنبال خود بکشند، ولی هنگامی که بر مرکب مراد، سوار شدند، چهره واقعی خود را نشان می دهند و همین امر، تدریجاً سبب نابودی آن ها می شود. این قانون و قاعده ای است برای تمام اعصار و قرون. به همین دلیل طرفداران حق باید همیشه با دقّت و هوشیاری به حوادث نگاه کنند تا مبادا فریب چهره های حق بجانب و دروغین آنها را بخورند و غافلگیر شوند. هرگونه سطحی نگری و حسن ظنّ بی دلیل در این گونه موارد، جز زیان و خسران به بار نمی آورد.
🔹سوم: «یحُمْنَ حَوْمَ الرِّیَاحِ یُصِبْنَ بَلَداً وَ یُخْطِئْنَ بَلَداً؛ این فتنه ها مانند بادها و طوفان ها هستند که به شهر یا کشوری اصابت کرده و ایجاد نابسامانی می کنند و از شهر یا کشورهای دیگر عبور می کنند و ضرری به آن ها نمی زنند.» به عبارت دیگر به بعضی از شهرها اصابت می کنند و از کنار بعضی می گذرند. زیرا زمینه های ظهور و بروز فتنه ها در همه شهرها یکسان نیست؛ بلکه عوامل متعدّد و پیچیده ای دارد که در جایی هست و در جایی دیگر یافت نمی شود. بنابراین، اگر آثاری از فتنه در شهرهایی دیده نشد، نباید فریب خورد؛ چه بسا شهر خاصی را به خاطر آمادگی هایش هدف قرار دهد. در حقیقت، فتنه را می توان به موج دریا تشبیه کرد. کسی که در ساحل صخره ای دریا شنا می کند باید بتواند وقتی موج عظیمی به سوی او می آید، به موقع آن را شناسایی کند تا عکس العمل لازم را در مقابل آن داشته باشد و با آن امواج سهمگین به ساحل صخره ای دریا کوبیده نشود؛ اما اگر نتواند به موقع آن را شناسایی کند، امواج دریا او را با خود به سنگ ها کوبیده و از بین می برند.
🔻 تحلیلی بر اجلاس گفتگوهای بینالافغانی در تهران
🔹 حضور 4 هیئت از گروهها و اقوام مختلف در سطح شخصیت های موثر و ذی نفوذ افغانی نشان از اهمیت این اجلاس برای تمام طرفهای درگیر در افغانستان میدهد.
🔸 برگزاری این اجلاس در تهران نشان از درایت و اقدامات سنجیده ایران در امور افغانستان دارد که مورد وثوق گروههای مختلف افغانی نیز بوده و همچنین جایگاه ویژه ایران در نگاه طرفهای درگیر منازعه افغانی است.
🔹 طبعا ایران با توجه به جایگاه ویژه خود در افغانستان و همچنین راهبرد کلان جلوگیری از جنگ داخلی و مذهبی در افغانستان و نیز خروج نیروهای بیگانه میتواند در طرفهای درگیر منازعه نقش مثبتی را ایفا کند و جایگاه و نفوذ خود را در آینده افغانستان مستحکم تر نماید.
🔸خروجی این اجلاس را بیشتر باید در افغانستان بعد از آمریکا جستجو کرد نه صلح و توقف درگیریها . یعنی هدفگذاری گروههای افغانی عمدتا در راهبردها تشکیل دولت و نحوه سهیم شدن درمناسبات قدرت باید دید و اگر توافقی حاصل شود طبعا شعله های درگیری در افغانستان کمی فروکش خواهد کرد.
🔹 نقاط اختلاف گروهها عمدتا بر محور حضور اشغالگران در افغانستان و نیز در قدرت ماندن عوامل متکی به آنان است که کار را کمی پیچیده میکند.
🔸 در این اجلاس دست برتر در اختیار طالبان است که میتواند تعیین کننده سمت و سوی نتایج اجلاس را مشخص کند . طبعا نمایندگان دولت کابل بیشتر شنونده هستند و به دنبال راهی برای اشتراک خواسته های دو طرف منازعه
🔹 ایران نیز در پس این اجلاس چهار جانبه بین الافغانی سعی میکند در دیدارهای خصوصی دو طرفه با هیئت های حاضر نقش میانجی و تعدیل کننده نظرات را ایفا کند و شرایط را برای افغانستان بدون اشغالگران و نیز تشکیل دولت وحدت ملی مهیا کند.
🔸 قطعا بازنده واقعی این اجلاس آمریکا و اعوان و انصارش خواهند بود و پیروز این اجلاس جز منافع ملت افغانستان و ایران نخواهد بود.
🔹 این اجلاس در کنار تمام محاسنش نیز مشتی بر دهان کسانی است که اذهان عمومی را در ایران از به قدرت رسیدن طالبان مشوش میکنند و در پی نشان دادن وقوع جنگ مذهبی و به تصویر کشیدن چهره ای افراطی و غیر قابل مذاکره و خارج از عرف سیاسی هستند و به طرق مختلف در پی درگیر کردن ایران در این منازعه و شعله ور کردن بیش از پیش از درگیر هستند.
#سیداحمدرضوی
@s_a_razavi
سید احمد رضوی | صراط
🔻 تحلیلی بر اجلاس گفتگوهای بینالافغانی در تهران 🔹 حضور 4 هیئت از گروهها و اقوام مختلف در سطح شخصیت
🔻 اهمیت و تاثیر گذاری دیدارهای دو جانبه ایران با هیات های حاضر در اجلاس و شخصیت های سیاسی افغانی بسیار بالاتر از محتوای اجلاس هست ✌️
🔹 مدیریت و درایت مقام معظم رهبری و سپاه قدس را در سیاست های کلان بین المللی ایران در منطقه و دنیا دستکم نگیرید. در این اجرای سیاستها مردان میدان با فشل بودن مردان دیپلماسی چند منظوره و چند لایه اقدام میکنند👌👌
🔻 چند سوال بسیار مهم
🔹 اگر طالبان در افغانستان سازماندهی ، مدیریت و وارد فاز نظامی با دولت دست نشانده و نیروهای اشغالگر نمیشد:
🔸 آیا آمریکا تا صدها سال دیگر به به فکر خروج از افغانستان می افتاد؟!!!
🔸 آیا آمریکا افغانستان را رها میکرد؟
🔸آیا مردم افغانستان طعم امنیت و دولت ملی و وحدت افغانی را میچشد؟
🔸آیا ایران نگرانیهای امنیتی اش از افغانستان برطرف میشود؟
🔸آیا منافع ملت ایران و افغانستان تامین میشود؟
🔸 و دهها سوال دیگر ...
🔹 دوستان همیشه باید #بیگ-پیکچر تحولات را نگاه کنیم نه قطعه ای از یک تصویر چند وجهی
🔹 اگر صرفا بخواهیم یک قطعه از تحولات چند وجهی را با اطلاعات غلط به کل پازل تحلیل کنیم و بسنجیم طبعا دچار خطا و اشتباه میشویم و ممکن است ناخواسته تبدیل به قطعه ای از قطعات پازل دشمن شویم.
#سیداحمدرضوی
@s_a_razavi
🔻 چرا این اجلاس در قطر ، عربستان ، پاکستان ، آلمان ، فرانسه ، چین ، روسیه و یا دهها کشور دیگر برگزار نشد؟ کشورهایی که ظاهرا در افغانستان نفوذ و قدرت بالایی دارند؟!!!!!!!
🔹 چرا ایران میزبان شد؟؟؟!!!!!! مگر ایران چه ویژگی و مزیتی داره؟!!!!
🔸 چرا تقریبا تمام کشورهای موثر و قدرتمند در طول چند سال اخیر با طالبان ارتباط گرفتند،دیدار رسمی داشتند، تفاهماتی رو داشتند و در سطوح مختلف همکاری دارند؟؟!!!!!!
🔹 چرا باید صرفا در نگاه ایران طالبان یک گروه شورشی ، افراطی ، ضد شیعه ، نامطمئن ، ضد امنیتی و .... باشد؟؟؟!!!!!!!
👈 صرفا اندکی تامل و تفکر ما را به نتایجی مثبت میرساند🌹
#سیداحمدرضوی
@s_a_razavi