eitaa logo
مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا»
29 دنبال‌کننده
590 عکس
225 ویدیو
17 فایل
هوالجمیل،کانال مؤسسه فرهنگی،هنری(سرشت عشق ابد)"سَعا"،فعالیت درزمینه تالیف و تدوین پژوهش های ادبی،هنری،رسانه ای واجتماعی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از در محضر قرآن کریم و حضرات معصومین علیهم‌السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏فیلم از طرف dr salamtian m
هدایت شده از در محضر قرآن کریم و حضرات معصومین علیهم‌السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏فیلم از طرف dr salamtian m
هدایت شده از در محضر قرآن کریم و حضرات معصومین علیهم‌السلام
بِسْمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحیمِ شمارهٔ ۱۵۹ سلام روند دعوت جناب شیخ ٱلْأَنبیاء ( عَلَیْهِ وَ عَلیٰ نَبِیِّنا وَ آلِهِ ٱلصَّلوٰةُ وَ ٱلسَّلامُ ) در نظر است. ۱ و ۲ — أَعْراف و مؤمنون: یا قَوْمِ ٱعْبُدُوا ٱللّٰهَ ما لَکُمْ مِنْ إِلٰهٍ غَیْرُهُ ( أَعراف ۵۹ ) و ( مؤمنون ۲۳ ) ای قوم من ! خدا را پرستش کنید که خدایی جز خدای أَحَد واحد برای شما نیست. در این دو سوره آن عالیجناب مردم را به ( یکتاپرستی ) أمر فرموده است. ۳— هُود: إِنّي لَکُمْ نَذیرٌ مُبینٌ ( هُود ۲۵ ) در این آیهٔ شریفه جناب نوح ( سَلامُ ٱللهِ عَلَیْهِ وَ عَلیٰ نَبِیِّنا وَ آلِهِ ) به مردم خبر می‌دهد که او نَذیرٌ مُبینٌ است یعنی بیم دهنده و روشنگر. ۴— شُعَراء: فَٱتَّقُوا ٱللّٰهَ وَ أَطیعُونِ ( شُعَراء ۱۰۸ ) در این آیهٔ شریفه مردم را به تقوای إلهي و إطاعت از خود أمر می‌فرماید. محور دعوت آن بزرگوار در سوره های مختلفه بصورت متفرق آمده است که در سورهٔ مبارکهٔ ( نوح ) بصورت یکجا بیان شده است: ألف— دعوت به توحید: آنچه در هُود آمده: قالَ یا قَوْمِ إِنّي لَکُمْ نَذیرٌ مُبینٌ ( نوح ۲ ) آنچه در أَعْراف و مؤمنون آمده: أَنِ ٱعْبُدُوا ٱللّٰهَ ( نُوح ۳ ) آنچه در شُعَراء آمده: فَٱتَّقُوهُ وَ أَطیعُونِ ( نوح ۳ ) ب— گزارش کار: قالَ رَبِّ إِنّي دَعَوْتُ قَوْمي لَیْلاً وَ نَهاراً ( نُوح ۵ ) که می‌فرماید من قوم خود را شبانه روز دعوت به توحید کردم و تا آیات بعدی... ج— إقتراح = پیشنهاد ( نفرین ): رَبِّ لا تَذَرْ عَلَی ٱلْأَرْضِ مِنَ ٱلْکافِرینَ دَیّاراً ( نُوح ۲۶ ) جناب نوح دست به نفرین برداشتند: پروردگارا بر روی زمین أَحَدی از کُفّار را وا نگذار. د— پذیرش این نفرین و بیان عاقبت کُفّار در دنیا و آخرت: مِمّا خَطیئاتِهِمْ أُغْرِقُوا بخاطر خطاهایشان غرق شدند وَ أُدْخِلُوا ناراً ( نوح ۲۵ ) و به آتش جهنم وارد شدند ( از باب اینکه آیندهٔ محقّق ٱلْوُقُوع در حُکم ماضی است. ) ه‍— تعلیل: چرا به خداوند متعال پیشنهاد می‌دهد که کُفّار را نابود کند؟ إِنَّکَ إِنْ تَذَرْهُمْ یُضِلُّوا عِبادَکَ وَ لا یَلِدُوا إِلّا فاجِراً کَفّاراً ( نوح ۲۷ ) چون اگر کسی از آنها ماندگار باشند بندگان تو را گمراه خواهند کرد و نخواهند زایید مگر أفرادی فاجر و بسیار ناسپاس. و— دعاء: جناب شیخ ٱلْأَنْبیاء ( عَلیٰ نَبِیِّنا وَ آلِهِ وَ عَلَیْهِ ٱلسَّلامُ ) دست به یک دعاء وسیع برمی‌دارد که بی نظیر است یعنی مثل این دعاء را در هیچ موضع دیگری از مصحف شریف نمی‌توان یافت حتّی در آیهٔ شریفهٔ ۴۱ از سورهٔ مبارکهٔ إبراهیم نیز دعاء جناب خلیل ( سَلامُ ٱللهِ عَلَیْهِ وَ عَلیٰ نَبِیِّنا وَ آلِهِ ) نیز به وسعت این دعاء نیست: رَبِّ ٱغْفِرْ لي وَ لِوالِدَيّ وَ لِمَنْ دَخَلَ بَیْتيَ مُؤْمِناً وَ لِلْمُؤْمِنینَ وَ ٱلْمُؤْمِناتِ ( نوح ۲۸ ) نکتهٔ دیگر اینکه در سورهٔ مبارکهٔ نُوح که گزارش تمامی حکایات طول عمر بابرکت خود را إرائه می‌فرماید: قالَ رَبِّ إِنّي دَعَوْتُ قَوْمي لَیْلاً وَ نَهاراً ( نوح ۵ ) کیفیت دعوت خود را نیز بیان می‌کند: با أمر صریح ( ٱعْبُدُوا = بپرستید ) همراه با ( أَنْ ) که علماء آن را مفسّره گویند: أَنِ ٱعْبُدُوا ٱللّٰهَ ( نوح ۳ ) نکتهٔ جالب توجّه اینجاست که از آن زمان تا به امروز و تا قیامت میلیارد ها إنسان آمده اند و رفته اند، همه و همه از نسل جناب نُوح هستیم: وَ جَعَلْنا ذُرِّیَّتَهُ هُمُ ٱلْباقینَ ( صافّات ۷۷ ) در آستانهٔ شب‌های قدر هستیم. عرض بنده این است که در مسجد کوفه یک نانجیب شمشیر فرود آورد بر تارُک مبارک حضرت مولانا جناب إمام أمیر ٱلمؤمنین ( سَلامُ ٱللهِ عَلَیْهِ ) در کربلاء هم وجود محترم قمر منیر بنی هاشم با یمین و یسار قطع شده مشک را به دندان گرفت که یک نانجیب عمود آهنین بر فرق مبارک آن بزرگوار.... أَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا قَمَرَ ٱلْعَشیرةِ أَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا أَبا عَبْدِ ٱللّٰهِ خدایا. به مقام جناب أَبا الفضل ٱلعباس قسم. توفیق عبادت و بندگی و دوری از معاصی به همه ما عنایت بفرما. أمواتمان ببخش و بیامرز. بیماران شفا عنایت بفرما. آبرویمان در دو دنیا حفظ بفرما. مطالعه کنندگان این وجیزهٔ مختصره و راقم این سطور حاجت روا بفرما. وجود مقدس حضرت مولانا جناب إمام زمان ( عَلَیْهِ آلافُ ٱلتَّحیَّةِ وَ ٱلثَّناء ) از جمیع بلایا مصون و محفوظ بدار. موانع ظهور آن حضرت برطرف بفرما. در فَرَج آن إمام عالی مقام تعجیل بفرما آمینَ إلتماس دعاء هجدهم رمضان ٱلمبارک ۱۴۴۵ ألحقیر: مُحَمّد بن ٱلمرحوم عَليٍ ٱلْقَمْصَريّ
هدایت شده از در محضر قرآن کریم و حضرات معصومین علیهم‌السلام
بِسْمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحیمِ شمارهٔ ۱۶۰ سلام شب نوزدهم اول شب‌های قدر است. أعمال و مستحبات فراوان برای این شب با عظمت، وارد شده است. عاجزانه تقاضا دارم این حقیر را از دعای خیر بی نصیب نگذارید. همچنین بدبخت ترین فرد در پهنهٔ روزگار مرتکب جنایتی شد که داغی بس بزرگ بر دل صاحبان بصیرت گذاشت. خدایا. دم به دم بر عذاب مرادی ملعون بیفزای. ضربت خوردن حضرت مولانا جناب إمام أمیر ٱلمؤمنین، مولَی الموحّدین ( سَلامُ ٱللهِ عَلَیْهِ ) را به حضور شما سروران ارجمند عرض تسلیت دارم. یک نکتهٔ قرآنی عرض کنم. فرق است بین دو لفظ ( قَرْیَة ) و ( مَدینَة ) که ذیلاً به یکی از تفاوت‌ها إشاره دارم: ألف— مَدینَة: ریشهٔ ( مَ دَ نَ ) بمعنای ( إقامت کردن ) است. وقتی میگوییم ( مَدینَة ) مراد مکانی است وسیع که برای إقامت و سکونت صلاحیت داشته باشد. ب— قَرْیَة: قرآن مجید در هر موضع که هلاک و ویرانیِ آبادی‌ها را گوشزد می‌کند، کلمهٔ ( قَرْیة ) را می‌آورد چون به گونه ای می‌شود که برای سکونت صلاحیت ندارد: وَ ما أَهْلَکْنا مِنْ قَرْیَةٍ إِلّا وَ لَها کِتابٌ مَعْلُومٌ وَ إِنْ مِنْ قَرْیَةٍ إِلّا نَحْنُ مُهْلِکُوها قَبْلَ یَوْمِ ٱلْقیامَةِ وَ إِذا أَرَدْنا أَنْ نُهْلِکَ قَرْیَةً أَمَرْنا مُتْرَفیها أَوْ کَٱلَّذي مَرَّ عَلیٰ قَرْیَةٍ وَ هيَ خاوِیَةٌ عَلیٰ عُرُوشِها حال به آیهٔ شریفهٔ ذیل توجه کنیم: وَ ٱضْرِبْ لَهُمْ مَثَلاً أَصْحابَ ٱلْقَرْیَةِ إِذْ جاءَهَا ٱلْمُرْسَلُونَ سخن از پیامبران بزرگوار ( عَلَیْهِمُ ٱلسَّلامُ ) است که برای إرشاد و راهنمایی مردم أَنْطاکیة مبعوث شدند. در اینجا کلمهٔ ( قَرْیَة ) آمده چون همگی مردم در آن آبادی در معرض هلاک قرار داشتند. یک فرد بزرگوار که نور إیمان به قلبش افتاده بود بنام جناب حبیب نجّار از مکانی دور دوان دوان آمد و إعلام کرد که به آن پیامبران أرجمند ایمان آورده. إیمان آوردن یک نفر باعث شد که عذاب و هلاک از مردم آن آبادی برداشته شود و لذا کلمهٔ ( مَدینة ) را فرموده است: وَ جاءَ مِنْ أَقْصَی ٱلْمَدینَةِ رَجُلٌ یَسْعیٰ اگرچه هم جناب حبیب نجّار را کشتند و هم چه ظلم ها به آن پیامبران بزرگوار روا داشتند و به عذاب مبتلا شدند. خواستم عرض کنم که در مباحث جامعه شناسی ( شهر ) و ( روستا ) را به گونه‌های مختلف تعریف می‌کنند. بعضی به وجود و عدم وجود إمکانات بعضی به کثرت جمعیت بعضی به حِضارَة و تمدّن و فرهنگ. امّا قرآن مجید تفاوت ( قَرْیَة ) و ( مَدینه ) را آنگونه فرموده که گفته شد. إلتماس دعاء نوزدهم رمضان ٱلمبارک ۱۴۴۵ ألحقیر: مُحَمّد بن ٱلمرحوم عَليٍ ٱلْقَمْصَريّ
هدایت شده از در محضر قرآن کریم و حضرات معصومین علیهم‌السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏فیلم از طرف dr salamtian m
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍🏻کوفه خالی از خورشید🌴 صبح شد کوفه در غمی سنگین، در به روی فرشته‌ها وا کرد آمدند و امیر(ع) را بردند، کوفه اما فقط تماشا کرد! کوفه دیگر یتیم و تنها بود، در مسیر حوادث دوران گوشه ای رفت و با دلی پر درد، گره از بغض اشک‌ها وا کرد قدر نام پدر کسی داند، که یتیمی کشیده در دنیا شهر نامردمان چه می‌داند، چه کسی نان شب مهیا کرد؟ روزگاری علی(ع) در این سامان، نخل سبز عدالت حق بود از حسادت شریر بدطینت، قصد قطع درخت طوبی کرد ابن ملجم نشست با اشعث، هم معاویه با بنی شیطان فتنه و توطئه ز هرسمتی، قامت دولت جهان تا کرد کوفه در خواب ناز، چون هر شب، میر بیدار، شهربانش بود کوفه را بانگ نالۀ جبریل، ناگهان غرق شور و غوغا کرد جز علی(ع)، هر که بود، نالان بود، صحبت وصل عشق و هجران بود گرچه زخم عمیق را با مهر، جبرئیل امین، مداوا کرد! نوبت وصل و وعده جانان، شوق مولا به چهره می‌آورد اهل خانه، تمامشان دیدند، که چه وجدی به چهره پیدا کرد آن که می‌رفت، حال و فالش خوش، آن که می‌ماند، روزگارش سخت زان میان عشق، با غم غربت، بعد مولا فقط مدارا کرد یا علی جان، به جان تو سوگند، دوستت دارم از ته قلبم قسمت من همین، محبت بود، آنچه دنیا نصیب بر ما کرد یک هزار و چهارصد سال، از پی نام و یادتان، طی شد با تو تاریخ، دشمنی‌ها در کوفه و شام و کل دنیا کرد لیک، یک روز می‌رسد مردی، از تبار درخت طوبایت آن که آینده را فقط خواهد، چون علی، با علی مصفا کرد 🌴✍🏻📚 مکتب شعر امامیه مکتب شعر دینی در ایران سیدعلی اصغرموسوی قم- ۲۱رمضان ۱۴۴۰ خرداد۱۳۹۸ https://eitaa.com/saa_institute 🌴🌴🌴🌴🌴
Dirty criminal! Israel is stuck in the mud of the Gaza war like a donkey! Now he wants to save himself by involving Iran in the war. The attack on the Iranian consulate will definitely be expensive for the claimants of "human rights"! Because in international law, attacks on embassies are considered a form of aggression. جنایتکار کثیف!☠️ اسرائیل مثل الاغی در لجن جنگ غزه مانده است ! حالا با درگیر کردن ایران در جنگ می خواهد خودش را نجات دهد. حمله به کنسولگری ایران قطعا برای مدعیان «حقوق بشر» گران تمام خواهد شد! زیرا در حقوق بین الملل،حمله به سفارت ها نوعی تجاوز محسوب می شوند. https://eitaa.com/saa_institute 🖋️📚🪴
هدایت شده از از آگاهی تا خردمندی
برای لذت بردن از مطالعه کتاب دوبار خواندن پیش‌گفتار الزامیست. ‌، سرآغاز خردمندی است. https://zil.ink/abolfazlabbasibani