eitaa logo
سعا (نظام عالی آموزش و ارزشیابی)
81 دنبال‌کننده
58 عکس
20 ویدیو
1 فایل
شبکه ترویجی و اطلاع‌رسانی سعا از قرآن اولین‌ نظام آموزش وپرورش طراحی شده که ۱سرعت ۲رقابت ۳استعدادمحوری و ۴حذف موانع و محدودیت‌ها از ارکان آن است. منجر۵آموزش کوتاه ۶بهینه ۷مرتبط باتخصص و ۸علاقه میشود. دوره تحصیل پرانگیزه کیفی با کاهش هزینه مدل ۴ ارزشیابی
مشاهده در ایتا
دانلود
http://yon.ir/QCr1v سرعت و رقابت دو مقوله مغفول در نظام آموزش و پرورش رایج ما است و سعا اولین نظام آموزش و پرورشی است که در زمینه سرعت ارزش زیادی قائل شده است و شاه کلید تحول در نظام آموزش و پرورش تغییر در نوع ارزشیابی ما است.
http://yon.ir/IPdDD شاه کلید تحول بنیادی در نظام آموزش و پرورش کتاب، روش، تغییر معلم و تغییرات ساختاری نیست بلکه شاه کلید در نظام آموزشی تغییر در روش و نوع ارزشیابی است.ربانی بیان کرد: در نظام آموزشی سعا به دنبال آن هستیم تا نظامی بدون محدودیت در انتخاب استاد، کتاب، زمان و دوره تحصیل داشته باشیم و نظام آموزشی سعا بر مبنای قرآن و کاملا فطری است.
خبرگزاری رضوی - آموزش‌ و پرورشی که مبنای آن فطری باشد پاسخگو، انسانی، عدالت محور و به دور از تبعیض است ادامه خبر در: yon.ir/vHGXS
پژوهشگر نظام آموزش و پرورش: نظام آموزش و پرورش "سعا" نخستین نظام آموزشی برخواسته از متن آیات قرآن است http://tn.ai/1598594 @Tasnimkhorasanrazavi
پژوهشگر نظام آموزش و پرورش: نظام آموزش و پرورش "سعا" نخستین نظام آموزشی برخواسته از متن آیات قرآن است http://tn.ai/1598594 @Tasnimkhorasanrazavi
انعكاس خبري اولين نشست مطبوعاتي نظام آموزش و پرورش سعا در سايت خبري صبح امروز yon.ir/iCBHN
🔴 چرا ما نباید در کنار باشد؟ ⭕️ مهدکودک نباید تنها محل نگهداری کودکانی باشد که مادرانشان شاغلند/ مهدکودک‌ها باید پیدا کنند! : 💠 یکی از کارهایی که به ارتقاء سطح زندگی ما کمک کند این است که مهد کودک‌ها را در کنار مساجد بسازیم. 💠 امروز مهد کودک‌های ما زیر نظر بهزیستی است، در حالیکه ماموریت بهزیستی غالبا مربوط به برخی اقشار آسیب پذیر است و مهدکودک‌ها بیشتر متناسب با مأموریت آموزش و پرورش و مساجد است. آیا این درست است بچه‌های ما که در آغاز طراوت زندگی خود هستند، با افراد آسیب‌دیده، هر دو توسط یک سازمان مدیریت شوند؟! 💠 از سوی دیگر چرا نباید مهدکودک‌های خود را در کنار مساجد قرار دهیم که پدر و مادر وقتی می‌خواهند دنبال کار خود بروند، فرزندان خود را در محلی که مجاور مسجد است، قرار دهند؟ می‌دانید اگر نسل آیندۀ این جامعه در کنار فضای نورانی مساجد تربیت شوند چه آثار و برکاتی خواهد داشت؟ 💠 برخی از مادرها به خاطر اینکه نمی‌دانند بچۀ خود را به چه کسی بسپارند، نمی‌توانند به مسجد بروند و از نماز جماعت یا جلسات مختلفی که در مساجد برگزار می‌شود استفاده کنند. اگر مهد کودک‌های ما در کنار مساجد باشند، مادرها می‌توانند با خیال راحت فرزند خود را در مهد بگذارند و به مسجد بروند و از آموزش‌های معنوی لازم را بهره‌مند شوند. 💠 اساساً مهدکودک‌ها باید تعریف جدیدی پیدا کنند و نباید تنها محل نگهداری کودکانی باشند که مادرانشان شاغلند. مهد کودک محل آموزش بازی‌های مختلف برای کودکان باشد و حتی مادران هم بتوانند در ساعاتی همراه فرزندان خود در محیط مهد باشند. 💠 ضمن آنکه آموزش تربیت کودک به مادران می‌تواند یکی از وظایف مهم مهدکودک‌ها به حساب بیاید. با این نگاه، مهدکودک جایی برای ارائۀ مشاوره به خانواده‌ها در جهت تربیت فرزند و بهبود وضع خانواده‌ها و روابط زوجین می‌تواند باشد. http://bayanmanavi.ir/post/779 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✅ کانال رسمی @panahian_ir
🌾برای تفکر🌾 🍁حوزه سنتی اصیل قدیم: طلبه تا آخر عمر طالب علم بود در عین اینکه به تبلیغ و تدریس و تحقیق و رسیدگی به امور مردم و تهجد می پرداخت 🌱سعا🌱 🍁امروزه در آموزش و پرورش نمره ای بعد از دوره تحصیل و گرفتن مدرک ارزشی برای تحصیل و تحقیق نیست. لذا مدرک باعث می‌شود فکر کنیم دیگر نیازی به علم آموزی نداریم و برنامه ریزان و مدیران هم دانش پژوهان را رها کنند. 🌱سعا🌱 🌸اما آموزش و پرورش سعا با جدا کردن بعد دروس پایه و زمینه در بعد تخصصی تا آخر همراه دانش پژوهان خواهد بود و امکانات پژوهشی و مشاوره ای و امتیاز به او داده و همیشه یاور او خواهد بود تا بتواند نهایت استعداد خود را شکوفا کند 🌸 @SaaEdu
رونمایی از طرح «سعا» در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی، از طرح آموزشی و پرورشی «سعا» به عنوان نخستین طرح آموزشی برخاسته از متن آیات قرآن رونمایی شد. لینک خبر در : yon.ir/kB27u
میدانید اکنون آموزش در خدمت ارزشیابی هست و ارزشیابی تعیین میکند که چه مطالبی با اهمیت هستند و ارزشیابی به دانش آموز می‌گوید نیازی نیست خارج از محدوده درخواست من کسب دانش کنی! ارزشیابی هست که میلیونها دانش آموز مستعد را منزوی کرده ارزشیابی غلط اما صد سال پیش ارزشیابی نداشتیم و کسانی که درس میخواندند جهت رضای الهی و کسب مهارت برای زندگی و آخرت علم آموزی داشتند اما ارزشیابی و برنامه چیز بدی نیست اگر واقعا ارزش های حقیقی را اختبار کند و درست انجام شود @saaedu
کسب رتبه ایده برتر در جشنواره ایده‌های مدرسه ای را تبریک میگوییم http://schoolideas.ir/best_ideas
☑️ خدمات واقدامات علمی امام جعفر صادق علیه السلام 🔹امام جعفر صادق علیه السلام در نیمه اول قرن دوم هجری، مدرسه‌ای افتتاح فرمود که  تا آن زمان در اسلام ‌سابقه نداشت، و پس از آن عصر نیز نظیر آن دیده نشد؛ این مکتب و مدرسه آن حضرت بود که بزرگترین علمای علوم قرآن و فقه و کلام و شیمی و غیره را به دنیا تحویل داد. 🔹فقه شیعه که متضمّن هزارها ماده قانونی و تعلیمی، و برنامه‌ای عملی و اخلاقی اسلامی است در بیشتر و بلکه تقریباً در تمام موارد، مدیون علوم بی‌ پایان امام صادق علیه السلام است. 🔹آنچه که بیشتر شایان توجه و تأمل است این است که رهبری آن حضرت در علوم اسلامی منحصر نیست، بلکه در سایر دانش‌های متنوع مانند نجوم و هیئت و ریاضی و طب و تشریح و معرفة النفس و شیمی و نبات ‌شناسی و علوم دیگر از این قبیل نیز شاگردانی تربیت کرد که در این فنون معروف و مشهورند. 🔹به طور مثال، یکی از علومی که مسلماً حضرت صادق ع تدریس نموده و عنایت به آن داشته‌اند، علم شیمی بوده که از آن دانشگاه بزرگ، مردی نابغه به نام جابر بن حیان فارغ التحصیل شد. 🔹همان شاگردی که در اکثر علوم اسلامی و طب و تشریح و نجوم و هیئت نه @Saaedu Www.saaedu.ir
نشست علمی جایگاه تفکر در تعلیم و تربیت با ارائۀ دکتر خسرو باقری در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی مشهد به تاریخ 20 اردیبهشت ماه 1396 در این نشست دکتر باقری به تبیین چیستی تفکر و اهمیت و جایگاه آن در نظام آموزشی موجود و اضلاع سه گانۀ آن، اختلالات و راههای برون رفت از آنها پرداخت که چکیدۀ آن به شرح ذیل است. به گفتۀ دکتر باقری رئوس اصلی در مسألۀ تفکر و جایگاه آن در تعلیم و تربیت در سه محور است: 💠1. دانشگاه- دانشجو و رابطۀ وی با دین و فرهنگ دینی، 💠2. دانشگاه- دانشجو و رابطۀ وی با تربیت 💠3،. تربیت و رابطۀ آن دین و فرهنگ دینی 🔶در ضلع نخست رابطۀ دانشگاه ـ دانشجو با دین و فرهنگ دینی باید اینگونه باشد که ابتدا باید رابطه میان آن دو در موضوع ارزشهای دانشی (ارزشهای مناسکی) بررسی شود که می‌توان رابطه را اینگونه ترسیم کرد: 🔹1.باز بودن به اندیشه ها: فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه 🔸2.اصطکاک اندیشه ها: اضربوا بعض الرای ببعض یتولد منه الصواب 🔹3.سخن محوری: انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال 🔸4.برهان محوری: قل هاتوا برهانکم ان کنتم صادقین 🔹5.حکمت محوری: خذ الحکمه و لو من اهل النفاق 🔸6.علم محوری: لاتقف ما لیس لک به من علم 🔹7.اخلاق محوری: انصف الناس من نفسک 🔸8.امانت ورزی علمی: و ان تودا الامانات الی اهلها ضلع نخست دارای اختلالاتی است که ◼️عبارتند از: ✖️فقدان ارزشهای دانشی (غلبه ارزش های مناسکی) ✖️و خوددارای چند محور است: ▪️1. بسته بودن و خودبسندگی؛ ▪️2. تک گویی؛ ▪️3. سخنگو محوری؛ ▪️4. تعصب ورزی؛ ▪️5. تحزّب (کل حزب بمالدیهم فرحون)؛ ▪️6. خرافه گرایی؛ ▪️7. بی انصافی علمی؛ ▪️8. سرقت ادبی. 🔺برای برون رفت از اختلال ضلع نخست باید به نقد فرهنگ ”دینداران، یعنی◽️تفکیک دین از دیندار پرداخت. 👌البته این تفکیک کار دشواری است و باید از هزینه نقد و نقادی کاست. 🔶ضلع دوم تربیت، تعاملی رشد دهنده میان استاد و دانشجوست که خود چندین محور دارد: ♦️1. باور کردن دانشجو به عنوان انسان عامل، ♦️2. تعامل مستلزم به رسمیت شناختن بعد شناختی و سوال است و این یعنی ضرورت گفتگو باید حاکم باشد، ♦️3. تعامل مستلزم احترام به گرایش های دانشجوست، ♦️4. تعامل مستلزم احترام به تصمیم (هر چند نادرست) دانشجوست، ♦️5. نقد و انتقاد دو جانبه در تعامل، اجتناب ناپذیر است. 🔷همین رابطه تعاملی در تربیت اسلامی تأکید شده است زیرا بر اساس معیارهای دینی انسانها همه عامل اند (اعملوا علی مکانتکم انی عامل)، حتی پیامبر (ص) رابطه یکجانبه تعیین کننده ندارد (لست علیهم بمصیطر)، و از همه مهمتر اینکه تزکیه جریانی دوسویه است: تزکیه؛ منسوب به پیامبر (ص) (یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه) و تزکیه؛ منسوب به شاگرد (قد افلح من زکیها). 🔶اما ضلع دوم هم دارای اختلالاتی است که عبارتند از: تلقین و تحمیل یعنی اعمال فشار، ساکت کردن، درهم شکستن مقاومت و شکل دادن یعنی مهندسی رفتار. برای برون رفت از اختلال ضلع دوم چندین عامل نیاز است: ♻️1. بازاندیشی جدی در مفهوم تربیت، ♻️2. باید معتقد باشیم مربی تعیین کنندگی قطعی در تربیت ندارد، ♻️3. باید قبول کنیم که تربیت مستلزم انتقال فرهنگ (حتی خوب) نیست، ♻️4. باید نقش تعاملی خود را خوب بازی کرد و منتظر و امیدوار بود، ♻️5. باید قبول کرد که خطا کردن آدمی، بخشی از تربیت اوست و بدون خطا کردن، نمی توان توانایی غلبه بر آن را یافت. 🔶ضلع سوم و اختلالات و راههای برون رفت آن دین و فرهنگ دینی با تربیت رابطۀ تنگاتنگی دارد که مهم ترین عنصر آن ایمان است 📌وایمان در امر تربیت، آوردنی است نه ارث بردنی (و لمّا یدخل الایمان فی قلوبکم). 📌همچنین ایمان مستلزم فهم عقلانی است (لا اکراه فی الدین قد تبیّن الرشد من الغی). 📌از سویی ایمان گرایشی امیدوارانه است. (و ترجون من الله لا یرجون) و در آخر باید گفت 📌ایمان تحرکی درونی و ارادی است. (لمن شاء منکم ان یتخذ الی ربه سبیلا)، 🖇لذا در بحث تربیت رابطۀ ایندو باید به طور دقیق لحاظ گردد که دچار مشکلاتی در تربیت دینی نگردیم. 🔗اگر ایمان در راستای تربیت امری تحمیلی باشد آنگاه دچار تصلب اسلامی می‌شویم و سبب می‌شود اسلام قالبی، تهی از فهم عقلی و سرشار از گرایش ابزاری و امری قلابی و منافقانه گردد. برای برون رفت از این معضل باید چند چیز توجه کرد: 💊1. کرامت قائل شدن برای انسانها (و لقد کرمنا بنی آدم)، 💊2. نیکو سخن گفتن با دیگران (و قولوا للناس حسنا)، 💊3. انصاف ورزیدن با دیگران (انصف الناس من نفسک). منبع @hekmateislamimashhad @Saaedu Www.saaedu.ir
✅ گواهینامه 4⃣چهارمین کنفرانس ملی توانمندسازی جامعه در حوزه علوم انسانی و مطالعات مدیریت 📝مقاله با عنوان 💠📐 طراحی مدل آموزش و پرورش با قرآن (سعا) 🔷مورد پذیرش کامل و تایید هیات داوران و کمیته علمی و درج در مجموعه مقالات کنفرانس تشخیص داده شد. 🎓مورد تایید ۲۰ نهاد علمی و دانشگاه معتبر 🎗مرکز توانمندسازی مهارتهای فرهنگی و اجتماعی جامعه 🔖Certificateگواهینامه بین المللی 🗝Spconf4-0825070کد احراز هویت ⛳️www.Vcert.irسامانه احراز هویت 🌙ISC: Islamic World Citations Center 🌍Www.Saaedu.ir 🌐@saaedu
تصویر جلد کتاب چکیده مقالات اولین کنفرانس بین‌المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی که گزیده از مقاله سعا در آن قرار دارد 13/12/97
چاپ چکیده مقاله طرح نظام آموزش و پرورش سعا در کنفرانس بین‌المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی 13/12/97