eitaa logo
※ صافات ※
110 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.4هزار ویدیو
44 فایل
✅ #امام‌شهید (رحمةالله‌علیه): •علاج پروپاگاندا تبیین است• #جهادتبیین یک واجب فوری و قطعی است. #اتحادمقدس #لبیک‌یاخامنه‌ای‌لبیک‌یاحسین‌است #Minab168🎒 . 🇮🇷 We stand with Palestine 🇵🇸 . ارسال نظرات: @Sarbaznz
مشاهده در ایتا
دانلود
ضرورت بازخوانی دقیق پیام رهبری-.pdf
حجم: 176.9K
یادداشتی کامل برای اهل حوصله نسبت به پیام اخیر مقام معظم رهبری
1⃣ خدا رو شکر حضرت آقا، با صراحت تمام نظر خودشون رو مطرح کردن و همه دونستیم که ایشون، کاملا متوجه ظرفیت میدان و خیابان هستن و برای تحقق مصالح ملت و نظام، ازشون بهره میبرن. پس مشخص میشه برداشتهای عجیب و غریب از پیامهای قبلی ایشون، مثل اون برداشتی که از ترجمه‌ی ذکر تلبیه‌ی حج یا از پیامشون به مجلس شده بود، بی‌وجه هست که اگر منظورشون این می‌بود، مثل همین پیام، تصریح می‌کردن 2⃣ بر خلاف نظر برخی از آقایون که با این پیام سعی کردن منکر هماهنگی شعام با حضرت آقا بشن، این پیام در حال فریاد زدن هماهنگی و همراهیه (توضیح بیشتر۱) 3⃣ بر خلاف نظر برخی از آقایون، این پیام در خصوص اصل مذاکره نیست بلکه در خصوص تفاهم‌نامه‌ی اسلام‌آباد نوشته شده و «نظر دیگرِ» آقا، این نیست که مذاکره نشه، چون از اساس پیام حضرت آقا در خصوص تفاهم‌نامه بوده نه درباره مذاکره، طوری که رسانه‌ی حضرت آقا هم «درباره‌ی تفاهم‌نامه» رو توی پرانتز آورده (توضیح بیشتر۲) 4⃣ «نظر دیگر» حضرت آقا همونطوری که نمیتونه در خصوص اصل مذاکره باشه، نمیتونه در خصوص محتوای تفاهم‌نامه هم باشه، چون اگر تفاهم‌نامه، اشکالات محتوایی داشته باشه، با هیچگونه تعهدی قابل اصلاح نیست و اون تعهد، نمایشی و بی وجه میشه (توضیح بیشتر۳) 5⃣ این تفاهم‌نامه هم از جهت متن امکان تفسیر دوگانه داره و هم تضمین قابل توجهی برای پایبندی دشمن در اون گنجونده نشده لذا به احتمال زیاد، حضرت آقا روی یکی از این دو اشکال، یا هر دو، نظر داشتن و معتقد بودن میشه به شیوه‌ای تفاهم‌نامه رو نوشت که دشمن رو گوشه‌ی رینگ انداخت و مانع فرارش شد که ظاهرا تیم مذاکره‌کننده و شعام، تعهد دادن که با بهره‌مندی از قدرت تولید شده در میدان، جلوی فرار دشمن رو بگیرن (توضیح بیشتر۴) 6⃣ «داشتن نظری دیگر» می‌تونه به معنای مخالفت نباشه و تنها ابزاری باشه برای ایجاد انگیزه و جدیت بیشتر در رئیس‌جمهور و تیم مذاکره‌کننده برای تحقق شرایط مطرح شده 7⃣ «داشتن نظری دیگر»، الزاما به معنای مخالفت با نظر فعلی نیست چون بعضی وقتها یک نظر، تکمیل کننده یا اصلاح کننده‌ی نظر فعلیه که میتونه نظر قبلی رو یک پله ارتقا بده 8⃣ توجه داشته باشیم که مذاکرات به اتمام نرسیده و اظهار رضایتمندی حضرت آقا با این تفاهم‌نامه، ممکنه دست تیم مذاکراتی رو در ادامه‌ی مذاکرات ببنده و بالعکس اعلام عدم رضایت و اشتیاق، دست اونها رو پرتر و بازتر کنه (توضیح بیشتر۵) 9⃣ وقتی حضرت آقا کاری رو اجازه میدن، اون کار نمیتونه منجر به مستعمره‌شدن نظام اسلامی یا در معرض خطر وجودی قرار گرفتن نظام یا رسیدن آسیبی جدی به مصالح ملت و نظام باشه چون معقول نیست بگیم حضرت اقا، با تعهدی که رئیس‌جمهور دادن، چنین خطری رو برای نظام اسلامی پذیرفته باشن، چرا که چنین خسارتی، با هیچگونه تعهدی از طرف هر کسی قابل جبران نیست 🔟 نهایتا باید توجه داشته باشیم که در هر صورت، حضرت آقا امضای این تفاهم‌نامه رو اجازه دادن که در ضمنش، قرار هست مذاکراتِ ۶۰ روزه، برای رسیدن به توافقِ نهایی برگزار بشه پس بدونیم از این به بعد، نباید خواهان تعطیلی مذاکرات پیش‌رو باشیم تنها چیزی که ما فعلا باید در همراهی حضرت آقا، از گردانندگان مذاکرات مطالبه کنیم، تحقق شروط گفته شده هست @yousofnaseri
🖋 یادداشت وارده جانم به آن علی الاصول ۱. علی الاصول بعد از نزدیک بیست بار رفت و برگشت متن توافق بین شعام و رهبر معظم انقلاب نمی‌توان گفت متنی که تهیه شده با ایشان هماهنگ نبوده و منطقا آنها که می‌گفتند با رهبری هماهنگ است خلاف واقع نمی‌گفتند. و واضح است هماهنگ بود به معنای هم نظر بودن نیست. البته بعله! ایده آل و مسئول تراز، شهید رئیسی بود که می‌گفت من با رهبری هم آهنگ نیستم بلکه نظری جز نظر ایشان ندارم و تابع محض هستم. ۲. علی الاصول وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند اجازه دادم یعنی اجبار و تحمیلی در کار نبوده والا این اصطلاح تهی از معنا می‌شد. و بدون تردید منظورشان این نیست که ملت بپاخیزید و نگذارید تصمیمی که من با آن موافقت کردم و اجرای آن را اجازه دادم تغییر دهید و نظر من را به کُرسی بنشانید! واقعا از بعضی عزیزان انسان انتظار چنین اظهاراتی را ندارد...! ۳. علی الاصول وقتی رهبر عزیز انقلاب به ساختار تصمیم‌گیری کشور در شورای عالی امنیت ملی و مسئولیت رئیس جمهور در آن شورا اشاره می‌کنند یعنی ایشان این ساختار را معتبر می دانند و بنای حفظ، تقویت و استمرار آن را دارند ۴. علی الاصول خوب است بدانیم ترکیب اعضای شورای عالی امنیت ملی صرفا دولتی‌ها نیستند و فرماندهان سپاه و ارتش و فرمانده‌ی ستاد کل و نمایندگان رهبری نیز عضو شورا بوده و اتفاقا اکثریت رأی مثبت هم داده‌اند ۵. علی الاصول وقتی رهبر معظم انقلاب تصریح می‌فرمایند " از سر دلسوزی و حُسن نظر" یعنی نباید تلاش کنندگان برای تدوین این تفاهمنامه را تحمیل کننده چیزی به ایشان دانست و خائن و منافق و غیره خواند ۶. علی الاصول باید بفهمیم رئیس جمهور کسی است که با رای اکثریت مردم انتخاب شده و نماینده افکار و آراء آنهاست و طبق قانون و بلحاظ اداره کشور در بین مسئولین بعد از رهبری نفر دوم محسوب می شود. پس اگر هم فریادی داریم فعلا در دل نگهداریم تا موعد انتخاب رئیس جمهور بعدی ... ۷. علی الاصول باید درک کرد وقتی خونی در حدّ خون نائب امام زمان ریخته می‌شود و مردم مبعوث می شوند و می‌آیند در میدان دیگر هیچ‌چیز مثل گذشته نیست ، نه تصمیم‌گیری مسئولان و نه موضع گیری رهبر نظام. شواهد حاکی است مسیر موفقیت انقلاب بسیار هموارتر از گذشته خواهد بود. ۸. علی الاصول وقتی رهبری عزیزتر از جان می‌فرمایند "ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز" از غربت و بی‌کسی و مظلومیت و این حرف‌ها نیست که بعضی‌ها می‌گویند، بلکه با کمی تامل می‌شود فهمید بین مجریان و ناظران تفکیک قائل شدند و اتفاقا این یادآوریِ نگاه امامین انقلاب است که همیشه مردم را صاحبان اصلی انقلاب می خواندن و به نقش نظارتی مردم تأکید می‌کردند. جمله‌ی آخر؛ وقتی قرار است مردم نظارت کنند یعنی باید سینه را برای آراء مختلف گشود و در کمال احترام و ادب نظرات متفاوت و حتی متناقض را شنید و هیچکس را به نفاق و خیانت و در جبهه دشمن بودن متهم نکرد. هرکس هر چه می‌فهمد بگوید و بدانیم که برآیند این تضارب آراء اگر به قصد قرب و انجام تکلیف باشد بدون شک موجب اراده خیر حضرت حق برای این امت می شود ✍️ سیدمرتضی موسوی
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔻چرا اختلاف علنی شد؟ چرا رهبر انقلاب اختلاف نظر اولیه خود را علنی کردند؟ 🔻سه حکمت برداشت می شود: 🔻۱. توافق سقف نظام نیست علنی شدن اختلاف یعنی توافق، سقف تصمیم نظام نیست. اگر شروط محقق نشود، مسیرهای دیگری وجود دارد و دشمن باید هزینه بدعهدی را در محاسبات خود لحاظ کند. 🔻۲. تقویت دست مذاکره‌کنندگان وقتی معلوم می‌شود که در بالاترین سطح نظام، حساسیت جدی نسبت به تحقق شروط وجود دارد، طرف مقابل درمی‌یابد که اجرای تعهدات خط قرمز امتداد توافق است. 🔻۳. نفی روایت استیصال وقتی در همان پیام تصریح می‌شود که درخواست مذاکره از ناحیه ترامپ و از سر استیصال بوده و سپس گفته می‌شود «نظر دیگری داشتم، اما اجازه دادم»، پیام روشن این است که ایران از سر اضطرار وارد این مسیر نشده است. توافق، محصول نیاز ایران نبود؛ بلکه فرصتی بود که جمهوری اسلامی با وجود داشتن گزینه‌های دیگر، اجازه آزمودن آن را داد. @mahdian_mohsen
علی الاصول سید فخرالدین موسوی.mp3
زمان: حجم: 1.1M
از جام زهر نوشیدن امام(ره) تا رهبری معظم... بدون تعصب گوش دهید. 🎙 |يجاهدون‌في‌سبيل‌الله‌ولا‌يخافون لومة‌لائم| ▫️سربازانقلاب▫️ 🆔@nofoz_shenasii👈
26.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حزب‌الله ویدیو جدید منتشر کرد؛ هیچ منطقه امنی برای "اسرائیل" وجود ندارد... و آنجا را ترک خواهد کرد
7.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفته شد که بعضیها نظرات کارشناسی میدهند، با نظر رهبری مخالف است، میگویند آقا این ضد ولایت است. من به شما عرض ‌بکنم؛ هیچ نظر کارشناسی‌ای که مخالف با نظر این حقیر باشد، مخالفت با ولایت نیست؛ دیگر از این واضح‌تر؟! نظر کارشناسی، ‌نظر کارشناسی است. کار کارشناسی، کار علمی، کار دقیق به هر نتیجه‌ای که برسد، آن نتیجه برای کسی که آن کار علمی را ‌قبول دارد، معتبر است؛ به هیچ وجه مخالفت با ولایت فقیه و نظام هم نیست. البته گاهی اوقات میشود که این حقیر خودش در ‌یک زمینه‌ای کارشناس است؛ بالاخره ما هم در یک بخشهائی یک مختصر کارشناسیای داریم؛ این نظر کارشناسی ممکن است در ‌مقابل یک نظر کارشناسی دیگر قرار بگیرد؛ خیلی خوب، دو تا نظر است دیگر؛ کسانی که میخواهند انتخاب کنند، انتخاب کنند. ‌در زمینه‌های فرهنگی، در زمینه‌های آموزشی - در بخشهای مخصوصی - بالاخره ما یک مختصری سررشته داریم، یک قدری کار ‌کردیم؛ این میشود نظر کارشناسی. به هر حال هیچگاه اعلام نظر کارشناسی و نظر علمی، معارضه و مبارزه و مخالفت و اعلام ‌جدائی از رهبری و ولایت و این حرفها به حساب نمی‌آید و نباید بیاید.‌۱۳۹۱/۰۵/۱۶ خاکریز بصیرت🇮🇷 🆔@Omidiaan_hossein 💻omidiaan.ir الّلهُـمَّ ؏جـِّل‌ لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
واکنش عراقچی به رجزخوانی وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل ▪️ فرقه مرگِ نسل‌کش، تهدیدی برای تمام بشریت 🔹این‌ها رجزخوانی یا اظهارنظر یک دیوانه و نسل‌کشِ بی نام و نشان نیست؛ بلکه گفته‌های علنی وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل است. 🔹فرقه مرگِ نسل‌کش که مقر آن در تل‌آویو قرار دارد، تهدیدی برای تمام بشریت است. این جریان همه انسان‌ها را تهدید می‌کند و تنها هدفی که دارد، جنگ دائمی و بی‌پایان است. 🔸ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی اسرائیل در پیامی که در حساب کاربری خود در شبکه ایکس منتشر کرده است با به کار بردن عبارات بسیار تند و تحریک‌آمیز از جمله «در برابر هر قطره اشک یک مادر اسرائیلی، باید هزار مادر لبنانی عزادار و گریان شوند.» یا «تمام لبنان باید بسوزد!» از مجازات جمعی و وارد کردن رنج گسترده به غیرنظامیان لبنانی سخن می‌گوید. وی در این پیام آشکارا ضمن مردود شمردن هرگونه روند دیپلماتیک که منجر به صلح و ثبات در خاورمیانه شود، از اقدامات مبتنی بر کشتار و بی‌پایان حمایت می کند. کانال خبری-تحلیلی نحن عمار ╭━═━⊰🍃🌸🍃⊱━═━╮ @Keynoo ╰━═━⊰🍃🌸🍃⊱━═━╯
1️⃣ اگر مورخ بودم درباره این روزها چه می‌نوشتم؟ جمعی از مسئولان در شورای عالی امنیت ملی (شعام)، برای ادامه جنگ و بهره‌برداری از دست‌آوردهای میدان، نوع متفاوتی از مذاکره را به رهبری پیشنهاد می‌دهند، که تفاوت این نوع مذاکره را دکتر قالیباف در گفتگوی تلویزیونی به روشنی برای مردم توضیح دادند، این روش با صدور اجازه از جانب فرماندهی کل قوا انجام می‌شود و همه مسئولان با همکاری و هماهنگی و اتحاد بی‌نظیر، این حرکت بزرگ را پیش می‌برند. فرمانده کل قوا هم برای تقویت این جمع و انسجام بیشتر، فردی را به ریاست تیم مذاکره کننده منصوب می‌کنند، وزیر خارجه هم کاملا با این حرکت هماهنگ می‌شود و آن اتحاد مثال‌زدنی بین مسئولان و مدیران جنگ بوجود می‌آید که دشمن تلاش می‌کند با تزریق سیاه‌نمایی و بازی‌روانی از طریق رسانه، این اتحاد را به نفاق بکشاند، ولی زهی‌خیال باطل! رئیس‌جمهور برای تزریق آرامش به افکار عمومی، می‌گوید همه چیز با رهبری هماهنگ شده است، اما در کمال تعجب، برخی کانال‌دارها و فعالان مجازی و... با طرح شبهه‌ی تحمیل به رهبری، هماهنگ شدن مسئولان با رهبری را زیر سؤال می‌برند! رهبری معظم و حکیم انقلاب، برای تلطیف این فضای پر تفرقه‌ و تشنج که دشمن ایجاد کرده است، در پیامی مردم و نمایندگان مجلس و مسئولان را به وحدت و هم‌افزایی با دولت، پرهیز از تفرقه و ترجیح دادن منافع عمومی به اهداف جناحی و گروهی امر می‌کنند! باز هم در عین صدور این پيام/فرمان از جانب فرماندهی کل‌ قوا، موج سیاه‌نمایی فروکش نمی‌کند و کانال‌دارها و برخی نمایندگان مجلس دست از روش قبل برنمی‌دارند، و در نهایت، در شب‌های پایانی نزدیک به امضای تفاهم‌نامه، از جانب مخاطبان این کانال‌ها و منتقدان به روند مذاکرات و مدیریت جنگ، جو متشنجی را در میادین بوجود می‌آورند، که دشمن در صدد ایجاد آن بود، برای کلید زدن دوباره‌ی پروژه اغتشاشات از دل تجمعات اعتراضی مردم! با عنوان تکراری: ! و سرانجام تفاهم‌نامه امضا می‌شود و موج بدگویی‌ها نسبت به مسئولان و خائن‌نمایی آن‌ها آغاز می‌شود. رهبری عزیز دوباره با صدور پیامی کوتاه اما روشن، عمیق و چندلایه، به اطلاع مردم می‌رسانند که به رئیس‌جمهور، به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی و سایر اعضاء، در قبال تعهدی، این اجازه را صادر فرمودند و تأکید می‌کنند که همه با هم منتظر می‌مانیم تا ببینیم دشمن ما چه می‌کند. متن پیام امام جامعه می‌گوید مسئولان و رئیس‌جمهور تعهد داده‌اند که اجازه زیاده‌خواهی به دشمن ندهند و در صورت نقض عهد، تفاهم‌نامه از جانب ایران مردود معرفی می‌شود، و دشمن و متحدانش باید منتظر پاسخ سخت ایران باشند. از فردای انتشار این پیام، تک‌تک مسئولان و اعضای شورای عالی امنیت ملی، در پیام‌های جداگانه، دوباره با فرماندهی کل قوا تجدید عهد می‌کنند و اطمینان می‌دهند که تابع ایشان و حافظ منافع ملی ایران و مردم عزیز باشند. این تفاهم‌نامه و پیام حکیمانه فرماندهی کل قوا به دشمن می‌فهماند که ایران به همین مذاکرات هم قانع نیست، و هدف اصلی ایران، احقاق همه حقوق خود و جبهه منسجم مقاومت است، و این پیام مهمی برای دشمن محسوب می‌شود، به این معنا که ایران هم ذات خبیث دشمن را شناخته است، هم به جایگاه حقیقی و به قدرت خویش واقف است، و یک وجب از منافع حقه خویش عقب نخواهد نشست. و پیام مهم‌تر، اعلام شکست آمریکا در این نبرد تاریخی است که خودِ دشمن و همه خبرگزاری‌ها و شخصیت‌های برجسته‌اش به آن معترف هستند. ⬇️ ادامه دارد ⬇️
2️⃣ اگر مورخ بودم درباره این روزها چه می‌نوشتم؟ اما در داخل کشور؛ باز هم برخی از کانال‌دارها و فعالان مجازی و تحلیل‌گران، در ادامه‌ی روش تخریبی خود، بجای روایت این فتح عظیم، تلاش می‌کنند پیام صریح و روشن رهبری را تفسیر کنند و از دل آن، محملی بجویند برای تخریب دوباره مسئولان! این طیف عمدتاً مخالفان جدی مسئولان از جمله رئیس‌جمهور دکتر پزشکیان و رئیس‌مجلس دکتر قالیباف هستند. این مخالفت‌ها از حدود دو سال قبل، در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم آغاز شد، که این طیف به عنوان جریان سمپاد دولت سایه، شروع کردند به فعالیت انتخاباتی، از جمله تخریب سایر نامزدهای مطرح پزشکیان و قالیباف را در رأس فعالیت انتخاباتی خود قرار دادند. هرچند که امام شهید در آن زمان، بارها در سخنرانی‌های مختلف دستور ممنوعیت ایجاد تفرقه و تخریب رقبای انتخاباتی را صادر کرده بودند. اما نکته عجیب و جالب این‌جاست؛ طیفی که به صراحت خودشان را سمپاد دکتر جلیلی معرفی می‌کنند، طی دو سال گذشته تا به امروز، دست از تخریب این دو رقیب و تفرقه‌افکنی برنمی‌دارند، و در همین مدت، افرادی که طبق اوامر امام جامعه، مبنی بر حفظ اتحاد مقدس، حمایت از دولت و سران قوا، و جهاد تبیین، به حمایت از دولت پزشکیان اقدام می‌کنند، و در فضای مجازی اقدام به تبیین اوامر رهبری و خدمات دولت و مسئولان می‌کنند، عمدتاً از بین رأی دهندگان به دکتر جلیلی هستند! افرادی که در دور دوم انتخابات دولت چهاردهم، همه تلاش خود را معطوف پیروزی دکتر جلیلی کرده بودند، طی این دو سال، همه تلاش خود رو صرف حمایت از دکتر پزشکیان کردند! در بین کانال‌های فعال در مجازی که حامی دولت بودند و حجت خود را برای این حمایت، لزوم تبعیت محض از اوامر ولایت فقیه اعلام کردند، کمتر دیده می‌شوند افرادی که رأی حقیقی آن‌ها در انتخابات دکتر پزشکیان بوده باشد. و برای این حمایت، آماج انواع الفاظ نامناسب از جانب طیف سمپاد دکتر جلیلی قرار می‌گیرند. و این نکته بسیار مهمی است؛ این‌که تو سمپاد یک جریان باشی و از او حمایت کنی و بخاطر این حمایت، حتی امر امام جامعه را نادیده بگیری، و تلاش شبانه‌روزی‌ات معطوف شود به دامن زدن به اختلافات جناحی! یا این‌که اساسا منتقد یک دولت باشی و در عین منتقد بودن، فقط بر اساس امر ولایت که فصل‌الخطاب است، از دولت حمایت کنی و طبق امر رهبری، اختلافات را موکول کنی به وقتی که دست دشمن از خاک و افکار ما کوتاه شده باشد☝ 📌 اگر در مکتب شیعه وجود داشته باشد، آن فرد است، ولاغیر. . ➥ @saafat 🎒
هدایت شده از حاج احمد پناهیان
حجت الاسلام حاج احمد پناهیانAsl-Imam.mp3
زمان: حجم: 16.9M
🔴 بسیار مهم حجت‌الاسلام حاج احمد پناهیان، در خصوص پیام رهبر معظم انقلاب درباره تفاهم‌نامه 👌دفعات قبل امام مسلمین موضع می‌گرفتند، ما در ادامه موضع امام از دولت های مختلف مطالبه می کردیم. آن زمان هم جنگ نبود، یک پدیده سیاسی بود. در زمان جنگ، خطر انشقاق جامعه بزرگترین خطر است. ‼️ جریان‌های مختلف بعد از پیام صریح و دقیق امام که باید موجب وحدت می‌شد، هرکدام با برداشتن بخشی از پیام، خود را محق دانستند و دعوا را تشدید کردند! 🔴 امام مسلمین تصریح کردند مسئولان قصد کودتا یا خیانت نداشتند، که بعضی ابراز می کردند... اما علیرغم نظر متفاوت، اجازه را صادر فرمودند. 👌 امام در پیام فرمودند: ؛ چون اصل بر عدم مذاکره است. بر اساس آیه «و لا تهنوا و لا تحزنوا...» که امام شهید بارها بیان کردند، اصل بر مبارزه است؛ نه مذاکره و صلح. اما امام شهید هم در برهه‌هایی اجازه را صادر کردند که است. ❌ بعضی گفتند حالا که فهمیدیم نظر امام چیز دیگری است، باید چنین و چنان کنیم! چرا همه پیام را نمی خوانید؟! امام می فرمایند ما منتظر هستیم‌ تا نتیجه را ببینیم. پس ما هم باید به فرمان امام منتظر باشیم و از خودمان فتوای جدید ندهیم! 👌حواسمان باشد که این پیام امام بایستی باعث تقویت و انسجام بدنه انقلاب باشد! نه اینکه با هم تسویه حساب کنیم. کلام امام فصل الخطاب است! 🎙حجت‌الاسلام حاج احمد پناهیان هیئت محبین اهل‌بیت علیهم‌السلام حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها @mohebbin_net @panahian_ahmad
هدایت شده از احمد صابری تولایی
بازگشت از نظر رهبری به بهانه بازگشت به نظر رهبری !! ◀️جناب آقای شیخ اسماعیل رمضانی گفتند : بازگشت به نظر رهبری !! 👌بنده معتقدم : این مطالبه نه مطلوب است و نه ممکن 📣تحلیل رو بخوانیم 👇 ⁉️نظر رهبری چیست ؟! پیام اخیر ایشان این بود که : بنده علی الاصول (درباره تفاهمنامه) نظر دیگری داشتم . 🔹نظر ایشون درباره اصل مذاکرات مثبت بوده پس بازگشت به معنای مطالبه پایان مذاکرات صحیح نیست ⁉️بازگشت به نظر آقا درباره تفاهمات یعنی چی؟! از جمله «نظر دیگری داشتم » الزاما مخالفت قطعی فهم نمیشه پس شما نظر اصلی و دقیق رهبری را نمی‌دانید و نمیتوانید مطالبه مبهم کنید ⬅️متاسفانه گوینده محترم دو مسأله رو مفروض گرفتند و‌دوای خطای در برداشت شدند 🔹۱- حضرت آقا با اصل مذاکرات مخالف هستند!! 🔹۲- نظر دیگری داشتم، یعنی مخالفت قطعی !! ❌این دو پیش فرض غلط باعث شده که مطالبه «بازگشت به نظر امام » رو اینجور معنا کنند : مطالبه اتمام مذاکرات و شروع جنگ نظامی تمام عیار تا رسیدن به اهداف (نابودی اسرائیل ، اخراج آمریکا از منطقه ) ⬅️از طرفی عدم دقت در پیام رهبری( آقا از فعل ماضی داشتم استفاده کردند یعنی الان اون نظر رو ندارم) باعث شده نتوانند نظر جدید آقا که «اجازه مذاکره با رعایت تعهدها است» را درست درک کنند . ❇️فرض کنید از همه این برداشت‌های غلط و مفروضات اشتباه صرف نظر کنیم و بگیم : آقا با اصل مذاکرات موافقت قلبی نداشتند !!! ⁉️تکلیف ما چیه؟! 🔻بازگشت به رضایت قلبی یا اطاعت از حکم صریح اقا؟ امام علی علیه السلام علیرغم میل قلبی خود ، تحت فشار خوارج به مالک اشتر دستور داد از نزدیکی خیمه معاویه برگردد مالک که برگشت ، خلاف رضایت قلبی امام عمل کرد ⁉️ آیا ولایتمداری مالک خدشه دار شد؟! ⁉️یا چون به فرمان صریح امام عمل کرد ، عین ولایتمداری است ؟! 👌قبل از صدور فرمان ، وظیفه ما «مهیا کردن بستر برای تحقق رضایت قلبی امام »است اما اگر کم کاری کردیم یا به هر دلیل دیگری امام مجبور شد تصمیمی متناسب با شرایط زمانه بگیرد و همان دستور رو ابلاغ کرد، ما موظفیم به همین دستور صریح عمل کنیم نه بازگشت به رضایت قلبی... 👌اما اینکه گفتم این مطالبه ممکن نیست چون ۵۰٪ مردم در انتخابات شرکت نکرده اند از ۵۰٪ باقیمانده هم بیش از ۶۰٪ آنها به گفتمان اصلاح طلب رای دادند نه گفتمان انقلابی ،ولایی ◀️پس خوشبینانه اینه که حدود ۲۰٪ از مردم با گفتمان ولایت حرکت میکنند که از این تعداد هم نصف آنها معتقدند که بر اساس پیام حضرت آقا باید منتظر نتیجه مذاکرات بمانیم نه اینکه اقدام جدیدی مانند بازگشت از حکم صریح آقا داشته باشیم ◀️بنا بر آنچه گفته شد زور بزنید ۵ میلیون از ۹۰ میلیون نفر با شما همراه خواهند شد لذا این فراخوان امکان تحقق ندارد ❌اما آسیبهایی دارد : 🔻اولا باعث دو قطبی در نیروهای انقلابی شده، هر دو طرف گفتگو برای نقد و نقض نظردیگری، وقت گذاشته و هدر رفت ظرفیت انقلابیون را در پی خواهد داشت که یقینا مورد رضایت قلبی امام جامعه نیست 🔻ثانیا مطالبه گری شروط امام و تعهدات رئیس جمهور را در بین مردم تضعیف می‌کند که یقینا مورد رضایت قلبی امام جامعه نیست 🔻ثالثا چون نتیجه بخش نخواهد بود باعث ناامیدی جامعه ایمانی میشود که یقینا مورد رضایت قلبی امام جامعه نیست 🔻رابعاً مبارزه و مقابله با ساختارهای مشروع نظام را در بین انقلابیون نهادینه خواهد کرد که یقینا مورد رضایت قلبی امام جامعه نیست 🔻خامسا قرائت دیکتاتور بودن رهبر را در بین غیر انقلابیون تقویت کرده و بستر را برای شورش‌های خیابانی آماده خواهد کرد که یقینا مورد رضایت قلبی امام جامعه نیست ⁉️پس تکلیف ما چیه : ✅تکلیف معقول و مطلوب ما مطالبه همان مواردی است که رهبری عزیز در پیام فرمودند یعنی 🔹تحقق تعهدات رئیس جمهور 🔹مذاکره از موضع قدرت https://eitaa.com/joinchat/623968257C458e20d062