eitaa logo
ای مسیرکاروانت تا ابد آیینه پوش
75 دنبال‌کننده
533 عکس
191 ویدیو
7 فایل
اشعار عاشورایی (وقف) سید علی اصغر موسوی «سعا»، شاعر و پژوهشگر ادبیات دینی «مکتب شعر امامیه» 🌷🌴🖋️📚
مشاهده در ایتا
دانلود
استحمار خبری!!! فیلمنامه: شب : رادار استراتژیک "ماهشهر"، تجاوز و حمله هوایی اسرائیل با شهادت اپراتورهای رادار احتمالا کنترل یونیت Fire control Unit برای محافظت از سایت راداری CRC روز : صبح، شهر تهروون و خبرنگار تلویزیون تهران خبر، با نیش باز و حضور در بین الکی خوش های خواب رفته!! - آقا شوما صدایی شنفتی؟ -نه خیر آغا مگه خبری بود؟!! (جالب حضور خبرنگاری بین مردمی بودند که در حال ورزش مختلط در پارکی بالاشهر بودند و با خنده می گفتند مگر خبری هم بود؟) ..... و "من" :(کهنه استوار اپراتور" رادار سوپرفلدر ماوس") که از یک هفته پیش می دانستم و بین خانواده مطرح می کردم که احتمالا در وحله اول ارتش اسرائیل با حمايت منطقه ای آمریکا، اهداف پدافندی نیروی هوایی ارتش اعم از پایگاه و سایت و توانمندی های دفاعی شناسایی هوایی - راداری را خواهد زد! شگفتا، مردم این زمانه چقدر نسبت به سه، چهار دهه پیش جاهل تشریف دارند و آنقدر فانتزی زندگی کرده اند که همه چیز را به شوخی می گیرند؟! بچه های پدافندی رادار و موشک و توپ ضد هوایی در حال شهادت و مردم تهران در حال عیش و نوش! باز خدا را شکر که اسم "پدافند هوایی" بعد از چهل سال بار دیگر برسر زبان عده ای الکی خوش، الکی الکی با خنده و سر کیفی چرخید!!! الحمدللّه علی کل نعمه نهایت احترام و احساسم، تقدیم به پرسنل پدافند هوایی کشور از هر نیرو و نهادی، یاد شهیدان همقطار و همرزمم در سال های دور و دیشب که به شهادت رسیدند، گرامی و یادشان جاودان ان شاء اللّه 🌷🙏
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلاً شهدای پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران 🌷 رضوان اللّه تعالی علیهم روحشان شاد و یادشان گرامی روزگاران باد آمین یا ربّ العالمین 🌷🌷🌷🌷
عطر امن یجیب ” با یادی از شهدای  همکار و همقطاردر پدافند هوایی کشور”   با تو ای چشم خسته از دیدن، خاطراتی عجیب، من دارم با تو ای غربت زمان دیده، روزگاری غریب، من دارم؟! یاد آن روزهای بیداری، از سرشک و ستاره لبریزم در نگاهم فقط غریبی نیست، حسرتی بی نصیب، من دارم یادگار همیشگی، “ترکش” روبه رویم، کنار آیینه است باز هم، هر سپیده می‌گوید: در دلم بوی سیب من دارم ! کاش می‌شد که خاطراتی گفت، از حضور شگرف باورها کاش می‌شد، که باز می‌دیدم: عطر امن یجیب من دارم! عاشقانه، چه با صفا رفتند، دوستان همیشه بیدارم مانده ام با همین غزل گفتن؛ روزگاری غریب من دارم! سیدعلی اصغر موسوی قم-۱۳۷۵ بنده در شغل درجه دار فنی نیروی هوایی ارتش اپراتور رادار تجسسی و کنترل آتش توپ ضد هوایی -اورلیکن؛”سوپرفلدر ماوس” از سال ١٣۶٣تا ١٣۶٧(سال های دفاع مقدس)، درخارک، اصفهان مشغول خدمت بودم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام علیکم و رحمة اللّه جمیعا با عنایت به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری فرماندهی کل قوای جمهوری اسلامی ایران، ضمن اشاره به سابقه نظامی خودم در طول دفاع مقدس و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به عنوان اپراتور رادار تجسسی - کنترل آتش اورلیکن (سوپرفلدر ماوس) و تجارب حداقل ٧سالهٔ سرپرستی و کاربری "کامان پُست" (مرکزفرماندهی کنترل و هماهنگی مواضع آتشباری) در طی سال های ١٣۶۶تا ١٣٧٣ در مراکز گروه های پدافند هوایی حداقل ۵ استان مهم کشور، باید عرض کنم : جامعهٔ ملی ما معمولا با دو نوع برخورد"عمومی"به جنگ یا دفاع مقدس فکر می کند : یکی با تفکر راهبردی" کلاش نیکوف" و " آرپی جی هفت" که معمولاً با آموزه های نظامی فیلم های"حاتمی کیا" و مداحی های "آهنگران" و تحلیل های سیاسی "آمنه سادات" و "هشتگ های تند و تیز" است! دیگری با رویکرد جنگ های معاصر، ساختارشناسی تسلیحات بروز آفندی و پدافندی و آسیب پذیری سایبری، تغییر تجهیزات تجسسی و کنترلی و درگیرشونده، که معمولاً در طی ۵٠سال گذشته به صورت "چراغ خاموش" به کار خود ادامه داده است! حال به نظر شما، با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری حفظهم اللّه، ما به چه نوع قدرت نظامی نیاز داریم تا به نهایت توانمندی برسیم؟ - توانمندی دفاعی نظامی: رادار، هواپیما، پهباد شناسایی، موشک ضد هوایی، موشک های بالستیکی سیستم کروز و غیره - توانمندی تهاجمی نظامی: موشک و پهباد انتحاری و آرپی جی و انواع دیگر... قدرت نظامی یک کشور را چه نوع تجهیزاتی رقم می زند؟! این بحث ان شاء اللّه ((با حفظ اطلاعات نظامی محرمانه)) ادامه خواهد داشت، البته به زبانی ساده وهمه فهم! درپناه حضرت حق 🌷
بسم الله الرحمن الرحیم همان طور که عرض شد سه نوع گرایش به تکمیل تسلیحات نظامی در جهان وجود دارد: 1. تجهیزات نظامی دفاعی (پایدار) 2. تجهیزات نظامی تهاجمی (ناپایدار) 3. تجهیزات نظامی دفاعی و تهاجمی (پایدار و ناپایدار) نکته: منظور از پایدار، تسلیحات تجسسی، کنترلی و پایگاه محور است و منظور از ناپایدار، تسلیحاتی مانند گلوله توپ، موشک، بمب و... در حقیقت از بین رونده است. آسیب پذیری هر کشوری معمولا در فقدان تسلیحات ترکیبی است. در کشور عزیز ما از بعد از جنگ جهانی دوم رشد همزمانی نیروهای مختلف اعم از هوایی، دریایی، زمینی و مرتبط با این نیروها که معمولا یگان های تهاجمی یا تدافعی هم به آنها اضافه شده است، وجود پایگاه های هوایی، پایگاه ها و یگان های دریایی متعدد به خصوص در خلیج فارس و دریای عمان و همچنین ایجاد سازمان پدافند هوایی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال های ١٣۴٠ به بعد با حداقل سلاح های متداول آن روز تا پیشرفته ترین سیستم دفاع موشکی و راداری امروز در منطقه خاورمیانه، نه تنها کم نظیر که بی نظیر بوده است! اگر کشور ایران طی ۵٠ ساله گذشته در جنگ تحمیلی و جنگ های کم تعداد منطقه، تاکنون توانسته با قدرت و توان حرف اول منطقه خاورمیانه را بزند دلیلش همان نوع تجهیز دفاعی و تهاجمی بوده است از نوع "کنترل تجسسی راداری تا درگیری آتشباری هوایی"، از هماهنگی" پست فرماندهی هوایی "تا "اسکرامبل و درگیری هوایی"، از پشتیبانی های "سوخت رسانی" تا" سیستم های عکسبرداری و تحلیل و تفسیر داده های اطلاعات نظامی". همچنان که در طول ۶٠ سال گذشته از کشورهای موفق جنوب غرب آسیا و خاورمیانه بوده وهمچنان پویا مانده است. در این بخش آنچه عرض شد هیچ گونه تخلیه اطلاعات صورت نگرفته و به هیچ گونه مکان نظامی هم اشاره نشده است. این توانمندی قدرتی را خودی و دشمن به خوبی میدانند و همه از آن آگاه هستند اما پرسش اینجاست چرا مردم ما همیشه دنبال هیجان هستند؟ هیجان کشتار جمعی! مثل همانی که آمریکای جنایتکار در کشورهای مختلف از جمله ژاپن انجام داد!! آگاهی از دانش نظامی کمتر از سلول شناسی، جراحی مغز و هوش مصنوعی نیست. اما چرا در جامعه ما باوجود ٨ سال جنگ و همراهی مردم در دفاع با آن و وجود حداقل ۵٠ درصدی نسل همراه در جامعه که مشکلات آن زمان را حس کرده اند،چرا جهت دهی های تبلیغاتی و پروپاگاندایی همیشه اذهان را به سمتی برده که سیاست مداران از آن بهره مند می شوند نه آنچه واقعیت دارد! از مرز ترکیه تا پاکستان" طول جغرافیای جنگ در سال های١٣۵٩تا ١٣٧٠" بوده است که ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای سه گانه با سازمان ها و نهادهایش حتی در جنگ های" صدام با کویت" و "آمریکا با صدام" و درگیری های خلیج فارس در حال نظارت، تجسس و کنترل بوده است. اما درطول حداقل سه دهه گذشته به هیچ وجه نه در" ادبیات داستانی نه در شعر نه در هنر تجسمی نه در هنرهای نمایشی نه در فیلم ها و سریال ها" به طور جدی دیده نشده است. کل جنگ ما معطوف به حوادث بخش هایی از دو استان بوده است و والسلام! چرا؟ دلیلش واضح و مبرهن است. آنچه را که سیاست مداران می خواهند و آنچه که دوست دارند به مردم بخورانند. ذائقه سازی، تحریف تاریخ جنگ و ناکارآمد نشان دادن بخش هایی که همیشه از اخبار، ادبیات جنگ و دفاع مقدس و باور مردم حذف شده است. امروز نیز چنان است. اگر حزب الله لبنان، باوجود فجایع بمباران های شدید و ناجوانمردانه رژیم منحوس صهیونیستی توانسته سرپا بایستد و با تمام توان بجنگد دلیلش تجسس و کنترل یک ساله پهبادی روی ساختارهای نظامی- اطلاعاتی و امکانات مهم رژیم جعلی اسرائیل بوده است. این همان موضوع تجهیزات ترکیبی است. گرچه ارتش بی کفایت لبنان در طی حداقل ۵ دهه گذشته هیچگاه نتوانست به عنوان یک ارتش مستحکم ظاهر شود و از حالت چریکی به یک ارتش دارای قدرت حداقل شبیه به کویت و امارات یا لااقل سوریه باشد. اگر امروز ارتش لبنان می توانست از رادارهای تجسسی، پدافندهای هوایی حتی از توپ های ضد هوایی معمولی آتشبارهای٢٣ میلیمتری که در جنگ های داخلی استفاده می کردند بهره بَرد می توانست حالت بازدارندگی برای پهبادها داشته باشد، حتی چنانچه قادر به از بین بردن هواپیماهای اف15 یا اف35 نباشد. بدون اغماض عرض می کنم آنچه محور مقاومت به جز از ایران کم دارد و متاسفانه در دو دهه گذشته توسط آمریکا توان هوایی اش ساقط شده است، همان تسلیحات ترکیبی است که امروز ما داریم و کشورهای جبهه مقاومت ندارند! (لطفا جهت روشن شدن موضوع به ساختارنظامی ترکیه، نگاهی بیاندازید)
برای رسیدن به توانمندی نظامی همانطور که رهبر معظم انقلاب در دو روز گذشته فرموده اند برای رسیدن به قدرت کشور باید دارای تسلیحات" ترکیبی دفاعی و تهاجمی" باشد. پایبندی و تاکید و تجهیز چند نوع سلاح صرفا تهاجمی، کشور ما را با بحرانی مواجه خواهد ساخت که همانند عراق، لبنان، سوریه و یمن(تاحدودی) صرفا به جنگ های" چریکی" فکرکنیم! جنگ های چریکی که دغدغه صد سال پیش جهان بوده است،نه امروز. اگر پرسشِ ذهنی کهنه سربازی مثل من، این است :که چرا حمله به تجهیزات راداری ماهشهر توسط ارتش اسرائیل و آمریکا صورت گرفته است (علت نام بردن ماهشهر تنها به دلیل خبررسانی رسانه های داخلی کشور است) و یا اگر دشمن به استان های ایلام و خوزستان تهاجم نظامی کرده دلیلش چه بوده است؟ جوابی کاملا هوشمندانه دارد چرا که این دو استان دارای تجهیزات نظامی "تجسسی" است که از ۶دهه پیش تا به امروز به عنوان مهم ترین مناطق استراتژیکی دهانه خلیج فارس مورد توجه کشورهای غربی بوده است! به شکل نظری و حدسی باید بگویم تاحدود یک پنجم توانمندی دریایی و نیروی زمینی ارتش امریکا در کشورهای "کویت و قطر و عربستان و عراق در دهانه خلیج فارس" مستقر است (که این موضوع را به راحتی می توانید در گوگل هم جستجو کنید). ایرانیان هوشمند خارج از مباحث سیاسی و تغییرات نظام حکومتی،در یک قرن گذشته همیشه سعی کرده اند با هوشیاری نیروهای نظامی خود را ساماندهی کنند، آن هم علیرغم فساد سران سیاسی کشور که همزمان با جنگ های اول و دوم جهانی ؛ همانطور که مقام معظم رهبری علت شکست هایش را فساد سیاست مداران و خودفروختگان آن دوران می دانند و به جا هم هست، اما باید به غیرتمندی مردان و زنان ایرانی هم در طی ادوار گذشته آفرین گفت که توانسته اندنسبت آموزش و پرورش استعدادهای خود اهمیت قائل شده و کشور را از عقب افتادگی و عقب ماندگی نجات دهند! در تمام برهه های گذشته ایرانیان هوشمند توانسته اند تا به امروز با تکیه بر هوش، استعداد، درک و فهم ایمان به خدا و سلامت فکری خود، کشور را در بهترین موقعیت های نظامی سرپا نگه دارند. خود شاهد بودم طی ۵ سال، توانمندی رژیم کثیف بعثی صدام در زمینه تجهیزات هوایی به شکلی عجیب بازسازی و مدرن می شد. اما با این حال نتوانستند از عهده پدافند غیور و فرزندان قدرتمند و فهیم ایران برآیند، در آینده نیز دشمنان ایران اسلامی نخواهند توانست، ان شاء اللّه، اما به شرطها و شروطها... به امید احقاق حق مردم مظلوم فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، عراق و ملت های مظلوم که ان شاءالله دور نخواهد بود، چرا که اطمینان داریم که خدا با ماست. الیس الصبح بقریب سید علی اصغر موسوی قم – ٧ آبان ١۴٠٣
ها دونوع میباشند ❇️1) ترکیب وصفی ( اسم + صفت ) ❇️2) ترکیب اضافی ( اسم + اسم یا اسم یاضميرمنفصل) ضمیرمنفصل:من،تو،او،ما،شما،ایشان 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 ✳️اسم:کلمه ای که برای نامیدن انسان،حیوان و اشیا بکار برده میشود ✳️صفت:ویژگی یک چیز و نشان میدهد یکی از مهمترین نشانه های تشخیص صفت استفاده از پسوند های  ( تر یا ترین ) به آخر کلمه است 🔴نکته:زمانی که دو اسم کنار هم یا اسم و صفت کنار هم قرار بگیرد. و وسط آنها کسره قرار بگیرد یک ترکیب را میسازند برای تشخیص ترکیب وصفی از اضافی راههايي وجود دارد که در اینجا به چند روش اشاره میکنیم که خیلی مهم هستند. ❇️1) به آخر ترکیب تر یا ترین اضافه میکنیم اگر معنی دهد وصفی در غیر این صورت اضافی مثال:کتاب خوب + تر یا ترین کتاب خوب تر یا خوب ترین کتاب پس ترکیب وصفی است دست پدر + تر یا ترین معنی نمیدهد پس ترکیب اضافی ❇️2) به اول ترکیب ( این ) و وسط ترکیب ویرگول و آخر ترکیب است اضافه میکنیم اگر معنی دهد وصفی در غیر این صورت اضافی مثال:کوه بلند : این کوه،بلند است ترکیب وصفی ❇️3) وسط ترکیب ( خیلی یا بسیار ) اضافه میکنیم در صورت معنی وصفی  ودرغیر این صورت اضافی مثال: مداد علی : مداد خیلی علی،چون معنی نمیدهد اضافی است. ❇️4)در بین موصوف و صفت می توانیم حرف" ی" بیاوریم . مانند: درخت زیبا که می توان گفت: درختی  زیبا. در بین مضاف و مضاف الیه نمی توانیم" ی "بیاوریم .مانند :" دفتر امین " ؛ در اینجا نمی توان گفت: "دفتری امین." ❇️5)در بین مضاف و مضاف الیه می توان « این » و آن » اضافه کرد مانند : "برگ  درخت" :"برگ این درخت"  یا "مدیر آن مدرسه. " اما در بین صفت و موصوف نمی توانیم صفت اشاره « این » و « آن » اضافه کنیم . مانند :" درخت زیبا "که نمی توانیم بگوییم:" درخت این زیبا یا درخت آن زیبا " ✳️اضافه ی تشبیهی : تشبیهی است که در آن " مشبه " و "مشبه به" به هم اضافه شده باشند و در این صورت ادات تشبیه و وجه شبه ، محذوف است . به این گونه تشبیه در علم بیان ، تشبیه بلیغ می گویند .☆☆ اضافه ی تشبیهی، یک ترکیب اضافی( مضاف + نقش نمای اضافه + مضاف الیه ) است که در آن رابطه ی شباهت و همانندی وجود دارد. مثال : قد سرو : قد مانند سرو ، بلند است. لعل لب  : لب مانند لعل ، سرخ است . هست " طومار دل " من  به درازای ابد برنوشته ز سرش تا سوی پایان : " تو مرو " مولانا طومار دل : اسم + نقش نمای اضافه + اسم بنابراين ترکیب اضافی داریم. دل : مشبه   طومار : مشبه به دل طومار است ، بنابراین اضافه ی تشبیهی داریم. "درخت دوستی" بنشان که کام دل به بار آرد "نهال دشمنی" برکن که رنج بی شمار آرد حافظ درخت دوستی : ترکیب اضافی دوستی : مشبه  ، درخت : مشبه به درخت دوستی : اضافه ی تشبیهی نهال دشمنی : ترکیب اضافی دشمنی : مشبه  ، نهال : مشبه به نهال دشمنی : اضافه ی تشبیهی ✳️صفت ها عبارتند از : 🔴1.تمام رنگ ها: سبز، آبی، نیلی ... درختان سبز :ترکیب وصفی 🔴2. تمام اعداد براساس پسوندomوomen:چهارم ششم.دوازدهم... کلاس ششم ترکیب وصفی... اعداد پیش از اسم :ترکیب وصفی مانند صد گیاه. یک دسته .... 🔴3.تمام مشاغل: رفتگر،بنا، نجار..... مردهیزم شکن :وصفی 🔴4. تمام جنس ها:چوبی، فلزی ،شیشه ای،پلاستیکی، سفالی، کاغذی.. مداد چوبی ،کوزه ی سفالی :تر کیب وصفی. 🔴نکته ی مهم :اسم +ی=صفت مانند بهار+ی =بهاری ..صفت باد بهاری...وصفی صفت+ی=اسم خوب +ی=خوبی:اسم جوان +ی=جوانی :اسم چراخوبی وجوانی اسم میشن زیرا می توانیم جمع ببندیم خوبی ها جوانی ها دوران جوانی: ترکیب اضافی. صفت به تنهایی معنا نمیدهد نکته : به ترکیبی که اسم با صفت خود می سازد ، ترکیب وصفی می گویند 🔴نکته بسیار مهم : در زبان فارسی موصوف چه مفرد باشد چه جمع ، صفت آن همیشه به صورت مفرد می آید . استاد کنجوری @arayehha
میدان - سیاست نکته : "رجز" کار "میدان" و میدان دار است و "گفتگو" کار "سیاست" و سیاستمدار! العاقل یکفی بالاشاره ☝️ والسلام ✍️📚💐
سلام علیکم و رحمة اللّه صبح تون بخیر و عافیت ان شاء اللّه این تصویر پلان پایانی انسانیت در خاورميانه است! اگر آتش بس نشود ترکش این بمب کشتار، در آسیای غرب و جنوب غرب و شمال آفریقا، فاجعه‌ای هولناک بوجود خواهد آورد که حتی در فیلم ها هم نمونه اش را نشود دید! کشورهای عربی که خوابشان برده و با تجارت و سرگرمی مشغولند بزودی با فاجعه‌ای مثل لیبی و عراق(درسال های گذشته) مواجه خواهند شد! فقدان سیاستمداران زبده و نام آشنا در جهان عرب و افتادن توپ بازی در میدان نظامیان و رقص شیطان در میان گلوله و ترکش، خون و آتش، متاسفانه کار را به اینجا رسانده و به جاهای بس باریک دارد می کشاند و همه موضوع را به شوخی گرفته اند!!!
🌹 آبی تر ازدریا تقدیم به :هستی از دست رفته ! . دوست داشتم قلمم را به تو می دادم و بیداریم را به ماه! امشب هم مثل، تمام شب ها به تو می اندیشم؛ به تو ای معنای من، مادر! از دیروز می گویم؛ که دست های تو را می بوسیدم، از دیروز می گویم از روزهایی که نان ها تازه بودند و احساس ها قشنگ! غزل ها پرشور و دل ها مهربان! روزهای همیشه بهاری که با تبسم های تومی شکفتند و من غزل هایم را کنار تنور گرم کنار محبت مادرانه ی تو می سرودم. دوست داشتم قلمم را به تو می دادم و بیداریم را به ماه! امشب هم مثل تمام شب ها به تو می اندیشم؛ ای بهشتی مهربان، مثل باران، مثل دریا، مثل آب! وقتی با عطر عاطفه همراه می شوی و بر افق نگاهم می تابی، و من غرق در بوی سیب، تو را می خوانم؛ تو را ای تمام آرزوهای قشنگ و ساده ی من، مادر! ... هنوز هم دوست دارم قلمم را به تو بدهم و نگاهم را به آب! ای تمام من! چقدر شبیه دریایی!🌹 🍂خاک نشین مزارت : سیدعلی اصغر موسوی.
🌹مادر ( تقدیم به مادرم رحمه الله علیها، متوفی۱۸آبان۱۳۹۱)💐 🌻مادر، ای احساس شب‌بو، نگاه یاس‌ها ای زلال مهربانی در دل احساس‌ها انتخاب نام تو، با آب و با آیینه بود! تا بیافشانی به مژگانت گل الماس‌ها فصل دلتنگی که لبریز از تو هستم، دیده ام: از تهی سرشار، در اطراف من مقیاس‌ها! هر چه دارم، جز نگاهم، گو فدایت، باک نیست! تا نباشم در ردیف قدر حق‌نشناس‌ها کودک دیروز خود را چون تماشا می کنی- ناتوانند از شکار خنده ات عکاس‌ها🌻 این همه مهر از چه می جوشد؟ به غیر از قلب تو؟! گرمی نان می تراود از دل دستاس‌ها! … باز می بخشی مرا، ای بی دریغ مهربان! شاعرم، دیوانه ام، دیوانه‌ی احساس‌ها🌹🌻🌹 سید علی اصغر موسوی (سعا) قم-1389 .https://telegram.me/saapoem
جمله "وینستون چرچیل" درباره جامعه سیاست زده : سیاست یعنی طوری به مردم بگویی بروید به جهنم ، که برای آن‌ها این نیاز به وجود بیاید که از تو آدرس بپرسند!
هوالحی الذی لایموت إناللّه و إنا الیه راجعون باور پذیر نیست خبرهایی که گاه چنان ناگهانی هستند که انسان فنای دنیوی و بقای اخروی را فراموش می کند! فقدان و ارتحال استاد "حاج نورالدین اسلامی الویری" رحمت اللّه و رضوانه علیه(سخنور و پژوهشگر فرهنگ وگویش الویری) موجب تألم خاطرشد مراتب مصیبت ارتحال ایشان را خدمت خانواده محترم و مکرمشان و مخاطبان آثار مکتوب ایشان، تسلیت وتعزیت عرض می کنیم. امیدواریم روح شریف‌شان متنعّم از رحمت واسعهٔ الهی و مقام قرب ملکوت اعلی، همجوار اولیاء اللّه باشد ان شاء اللّه انجمن پژوهشگران ادبیات دینی ایران سیدعلی اصغرموسوی قم ـ ٢٠ آبان ١۴٠٣ https://eitaa.com/saapoem
✅✍️📲هوش مصنوعی و نقد آثار سعا : شعرهای سعا (سید علی اصغر موسوی) نشان‌دهنده‌ی تلاش جدی در ایجاد فضایی شاعرانه با بهره‌گیری از تصاویر بدیع، استعاره‌های غنی، و نوعی نگاه فلسفی-عرفانی است. این اشعار معمولاً در قالب غزل، با بهره‌گیری از زبانی نسبتاً پیچیده و گاه انتزاعی، سعی دارند مفاهیم عمیق انسانی و وجودی را بیان کنند. ### ویژگی‌های شعرهای سعا: 1. تصاویر بدیع و خیالی: - اشعار او از تصاویر تازه‌ای بهره می‌برند که گاه بسیار خیال‌انگیز هستند، مانند «آیینه‌ای که باغ بلورت، شکفتنی است» یا «تبسم حیرت دمیده را». این تصاویر نشان‌دهنده‌ی تلاش برای نوآوری در خلق استعاره‌هاست. 2. زبان پیچیده و تأمل‌برانگیز: - زبان شعرها، گرچه جذاب و غنی است، گاهی پیچیده و چندلایه به نظر می‌رسد که می‌تواند برای مخاطبان غیرحرفه‌ای دشوار باشد. این ویژگی او را به سبک بیدل نزدیک می‌کند. 3. مضامین عرفانی و فلسفی: - شعرهای سعا اغلب به مفاهیمی مانند کشف و شهود، عشق، حیرت، و حقیقت می‌پردازند. این مضامین نشان‌دهنده‌ی نگاه عمیق شاعر به مسائل انسانی و کیهانی است. 4. بهره‌گیری از قالب کلاسیک: - غزل، قالب محبوب سعا است که به دلیل توانایی‌اش در بیان احساسات و اندیشه‌های عمیق، فضای مناسبی برای او ایجاد می‌کند. 5. نوگرایی در سنت: - اگرچه سعا از قالب‌ها و مضامین سنتی بهره می‌گیرد، اما تلاش می‌کند با ترکیب عناصر نوین، سبک شخصی و متفاوتی ارائه دهد. --- ### نقاط قوت شعرهای سعا: - نوآوری در تصاویر: اشعار او از تصاویری استفاده می‌کنند که تازگی دارند و ذهن مخاطب را درگیر می‌کنند. - عمق فلسفی: بسیاری از ابیات، مخاطب را به تأمل درباره‌ی مفاهیم بزرگ و وجودی دعوت می‌کنند. - ارتباط با سبک‌های متنوع: شعرهای او گاه به سبک‌های صائب، بیدل، و حتی سعدی نزدیک می‌شوند، اما با امضای خاص خود. --- ### نقاط قابل بهبود: 1. روان‌تر کردن زبان: - پیچیدگی زبان در برخی ابیات ممکن است مخاطب را از درک پیام دور کند. ساده‌سازی، به ویژه در نقاط کلیدی شعر، می‌تواند اثربخش باشد. 2. ایجاد پیوند قوی‌تر میان ابیات: - در برخی موارد، ارتباط معنایی میان ابیات گسسته به نظر می‌رسد. تقویت این پیوند می‌تواند به انسجام کلی شعر کمک کند. 3. توجه به موسیقی درونی: - گاهی موسیقی درونی شعر (وزن، قافیه، و هماهنگی آوایی) می‌تواند بهتر تنظیم شود تا خوانش روان‌تری ایجاد کند. --- ### جمع‌بندی: شعرهای سعا نمونه‌ای از تلاش خلاقانه در حفظ سنت شعر کلاسیک فارسی با چاشنی نوآوری و نگاه فلسفی-عرفانی هستند. اگرچه این اشعار گاه پیچیده و چندلایه به نظر می‌رسند، اما همین ویژگی آن‌ها را متمایز می‌کند. با تقویت انسجام زبانی و ارتباط معنایی، اشعار سعا می‌توانند جایگاه برجسته‌تری در شعر معاصر فارسی پیدا کنند.