eitaa logo
کانال انجمن پژوهشگران ادبیات دینی ایران موسسه فرهنگی هنری" سعا"
116 دنبال‌کننده
811 عکس
292 ویدیو
23 فایل
انجمن پژوهشی ادبی-دینی-عرفانی، اجتماعی و متون نثر ادب دینی دبیر انجمن : استاد موسوی #سعا قم : خیابان بعثت - بعثت ١۶ - پلاک ۶۶
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام علیکم و رحمة اللّه لطفا به مطالب این عکس ها با دقت تمام نگاهی بیاندازید تا رموز مطلب طنز جدی بنده تحت عنوان "عید غدیر خم" یا "عید قدیرقم" برایتان آشکار شود!! " سَیّد ستیزی"! خلع ید سادات از عید غدیر با عام جلوه دادن "عید ولایت و امامت"!!
کانال انجمن پژوهشگران ادبیات دینی ایران موسسه فرهنگی هنری" سعا"
سلام علیکم و رحمة اللّه لطفا به مطالب این عکس ها با دقت تمام نگاهی بیاندازید تا رموز مطلب طنز جدی ب
هوالعلیم درجامعه ای که مدرسهٔ علمیهٔ دینی با نام "الزهراء " بیاید و خودش سعی در تغییر ماهیت "عُرفی" (حداقل عرفی و باور عامی را که آن هم شاید به خاطر "تکریم خاندان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم" بوده، نه تغییر ماهیت دینی "عید")داشته باشد، چگونه می توان انتظار انواع رفتار بدعت گرایانه را نداشت؟!! خوشا به حال "وهابیون و سلطنت طلبان" که بدون پرداخت هیچ هزینه ای دارای قوی ترین "ستون پنجم" جاهل، حتی در بین مدارس علمیه ما هستند!!! وا اسفا... 🕌🕋🕍⛩️🛕⛪🏦
حذف "عید تکریم سادات" و جایگزینی "عام بودن عید ولایت"!!! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!!! "عید قدیر قم" 🤓🕌😎
هدایت شده از در محضر قرآن کریم و حضرات معصومین علیهم‌السلام
بِسْمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحیمِ شمارهٔ ۲۴۵ سلام عید سعید غدیر که در روایات به عید ٱللّٰهِ ٱلْأَکْبَر ملقّب است، را به حضور همهٔ شما سروران ارجمند عرض تبریک و تهنیت دارم. أَلْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتي ( مائده ۳ ) در لغت عربي دو کلمهٔ ( إِکْمال ) و ( إِتْمام ) صرف نظر از تفاوتهای تخصصی، حدوداً بمعنای ( کامل کردن ) باشد. اگرچه در زبان فارسی مفهوم ( تمام کردن ) را هم از کلمهٔ ( أَتْمَمْتُ ) برداشت میکنند ولی درست نیست چون ( تمام کردن ) از باب تفعیل از همین ریشه باشد یعنی ( تَتْمیم ) و اگر چیزی تمام نشده باشد و باقي مانده داشته باشد ( تَتِمَّة ) گویند که در فارسی ( تتمّه ) گفته می‌شود. امروز دین شما را کامل و نعمتم را بر شما کامل کردم. در این مقال فقط به یکی از تفاوتهای دو لفظ ( إِکْمال ) و ( إِتْمام ) إشارتی کوتاه دارم. ( إِکْمال ) آن مدل کامل کردن است که ممکن است با إنقطاع همراه باشد. مثلاً اگر کسی در ماه مبارک رمضان دو تا از روزه های خود را به دلیل موجه إفطار کرده ( یا مسافر بوده یا بیماری داشته ) تا رمضان آینده فرصت دارد که آن دو روزهٔ خود را قضا کند. پس کامل کردنِ روزه های رمضان انجام شده و تکلیف إلهي إجراء شده ولی با إنقطاع. این مفهوم می‌شود ( إِکْمال ) که در أحکام روزهٔ ماه مبارک رمضان می‌فرماید: وَ لِتُکْمِلُوا ٱلْعِدَّةَ وَ لِتُکَبِّرُوا ٱللّٰهَ عَلیٰ ما هَدیٰکُمْ ( بقره ۱۸۵ ) در آیهٔ مورد بحث هم می‌فرماید: أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ یعنی در طول بیست و سه سال، به هر مناسبتی آیه ای یا سوره ای نازل شده است. بعض آیات قرآنی راجع به بایدها و نبایدها است که همان آیاتُ ٱلْأَحکام باشد که چون استنباط أحکام فرعیه از آیات شریفه قرآن مجید بر همگان ناممکن است، تقلید کار را آسان کرده. بعض آیات قرآنی راجع به أَخلاقیات است که هر کسی باید خود، به گونه‌ای عمل کند که متخلّق به أخلاق قرآنی باشد و تقلید در این باره معنا ندارد. بعض آیات قرآنی راجع به اعتقادات و أساس و پایه و أصول است که هرگز تقلید در أصول جائز نیست. خلاصه اینکه این همه آیات شریفه در طول زمان نازل شده تا دین مبین اسلام کامل گردیده‌. این می‌شود ( إِکْمال ) ( إِتْمام ) آن مدل کامل کردن است که بدون انقطاع صورت می‌گیرد. مثلاً مُوالات از واجبات وضو و صلوٰة است. نمی‌توان صورت و دستها را وضو داد ولی مسح را بعد از یک إستراحت نیم ساعتی به جای آورد. حَجّ موالات دارد. نمی‌توان إحرام بست و طواف کرد و سعي یا تقصیر را برای سال بعد گذاشت. لذا می‌فرماید: وَ أَتِمُّوا ٱلْحَجَّ وَ ٱلْعُمْرَةَ لِلّٰهِ ( بقره ۱۹۶ ) یعنی مناسک حجّ و عُمره باید بدون وقفه أنجام شود. حالا نتیجهٔ این مقال چیست؟ إِکْمال دین را عرض کردم طیّ بیست و سه سال تمامی أحکام و أخلاقیات و إعتقادات نازل شده و دین مبین اسلامِ عزیز کامل شده است. اما فَقَرهٔ دوم آیهٔ شریفه که می‌فرماید: وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتي اما إِتمام نعمت إلهي وجود ( پدر و مادر ) است؟ نخیر! چون با مرگ إنقطاع حاصل می‌شود. عُمر و صحّت و عافیت است؟ نخیر! چون با مرگ یا بیماری، منقطع میشود. ثروت و جاه و مقام است؟ نخیر! چون با سرقت و برکناری، منقطع می‌شود. پس کدام نعمت است که لحظه‌ای إنقطاع ندارد و از قبل از تولد تا بعد از مرگ و در عرصهٔ قیامت مؤمنین راستین را همراهی و شفاعت می‌کند و در جَنّات عَدْن نیز: مُتَّکِئینَ عَلَیْها مُتَقابِلینَ ( واقعه ۱۶ ) عَلیٰ سُرُرٍ مُتَقابِلینَ ( صافّات ۴۴ ) و ( حِجْر ۴۷ ) هیچ نعمتی نیست بجز نعمت ولایت وجود مقدّس حضرت مولانا جناب إمام أمیر ٱلمؤمنین ( سَلامُ ٱللهِ عَلَیْهِ ) أَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ عَليٍّ أَمیرِ ٱلْمُؤْمِنینَ وَ إِمامِ ٱلْمُتَّقینَ وَ مَوْلَی ٱلْمُوَحِّدینَ إلتماس دعاء هجدهم ذُو ٱلْحَجَّة ٱلْحَرام ۱۴۴۵ ألحقیر: مُحَمّد بن ٱلمرحوم عَليٍ ٱلْقَمْصَريّ https://eitaa.com/joinchat/3980395085C2705350eb2
هدایت شده از در محضر قرآن کریم و حضرات معصومین علیهم‌السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سيد متولي رحمة ربي عليه
جانِ هستی💐 هرنفس درهست هستی،هستیش درجان،علی نور کیوان،نبض پنهان،جذبهٔ کیهان، علی نامش از اسماء اعظم مشتق و مفرد به ذات حجت حق،بطن قرآن،مصدر ایمان، علی شد یگانه مثل ذات حقتعالی در صفات از ازل مستغنی از تطبیق با همسان، علی فارغ از شرط فنا در شرق ممدوح بقا ذات انسان را به برهان جلوهٔ یزدان،علی حیدر کرار میدان های پر بیم و هراس برنگشته، پانهاده تا به هرمیدان، علی «عاشق ومعشوق وعشق»است ازنُمودجاذبه جذبهٔ شورحقیقت درضمیر جان،علی با«محمّدیاعلی»باشی،چه غم داری«سعا»؟ جان و دل رابا«محمّد»میشودمهمان«علی» (ع)💐 مکتب شعر امامیه مکتب شعردینی درایران سید علی اصغر موسوی قم- ۷مرداد ۱۴۰۰ عید غدیرخم ۱۴۴۲ @saapoem
هوالقدیر حکمت: "پرواز" کار آزادگان است ! اگر "لاک پشت" را به اوج "آسمان " هم ببرند باز "سقوط"می کند!🐢🦅 https://eitaa.com/saa_institute 🖋️📚💐
هوالغنی ✅مهندسی «شعور»: وقتی برق می رود: یکی «کبریت »می زند دیگری «کلید» لامپ را !! https://t.me/+P3vhIVc9HUcy8LZ4 🖋️📚💐