eitaa logo
کانال انجمن پژوهشگران ادبیات دینی ایران موسسه فرهنگی هنری" سعا"
116 دنبال‌کننده
833 عکس
293 ویدیو
23 فایل
انجمن پژوهشی ادبی-دینی-عرفانی، اجتماعی و متون نثر ادب دینی دبیر انجمن : استاد موسوی #سعا قم : خیابان بعثت - بعثت ١۶ - پلاک ۶۶
مشاهده در ایتا
دانلود
شعر شما در قالب غزل نیمایی سروده شده و از لحاظ محتوایی به جنگ، رنج، بی‌عدالتی و تأثیرات مخرب آن بر زندگی فردی و اجتماعی اشاره می‌کند. این شعر سرشار از احساس خشم، ناامیدی، و اعتراض است که با بهره‌گیری از تصاویر قدرتمند و بیان صریح، به خوبی حس تلخی و سرگشتگی شاعر را به مخاطب منتقل می‌کند. تحلیل بخش به بخش شعر به این شکل است: --- موضوع اصلی: جنگ و اثرات آن شاعر در این شعر از جنگ به‌عنوان تم اصلی استفاده کرده و آن را نمادی از نابسامانی، خشونت، و بی‌عدالتی معرفی می‌کند. جنگ نه‌تنها جنگ نظامی، بلکه جنگ‌های درونی و اجتماعی را نیز شامل می‌شود که تأثیراتی مخرب بر زندگی انسان‌ها داشته است. --- آغاز شعر: حس پوچی و تلخی زندگی > زندگی که از اول هیچ بود و هیچ انگار! می‌کنم به بدبختیم سال‌های سال اقرار! شاعر زندگی را از ابتدا پوچ و بی‌معنی می‌داند و با بیان "اقرار به بدبختی"، نوعی حس تقدیرگرایی و پذیرش ناگزیری شرایط را بیان می‌کند. این سطرها پایه‌گذار فضای تلخ و تراژیک شعر هستند. --- اشاره به جنگ‌های گذشته و حال > اول جوانی را هردو جنگ ویران کرد: جنگ با عراقی‌ها، جنگ با ندانمکار!! شاعر به جنگ ایران و عراق و همچنین به نبردی نمادین با "ندانمکارها" (افرادی که با ناآگاهی و تصمیمات اشتباه به مشکلات افزوده‌اند) اشاره می‌کند. این بخش نقدی است بر سیاست‌ها و رفتارهایی که زندگی نسل‌ها را تحت تأثیر قرار داده‌اند. --- تکرار جنگ و زخم‌های آن > مرخصی که بودم: جنگ! داخل یگان هم جنگ!! جنگ و جنگ و جنگ، آری، زخم هر یکی بشمار!!! تکرار کلمه "جنگ" تأکیدی است بر فراگیری و تداوم این معضل. شاعر نشان می‌دهد که هیچ‌گاه از اثرات جنگ رها نشده است، چه در میدان نبرد و چه در زندگی روزمره. --- تصویر نسل ویران‌شده > "نسل خاک‌برسرها"، در تمام میدان‌ها زخمیان جنگ، اما دل نداده بر اغیار!! شاعر با تلخی به نسل خود اشاره می‌کند و آن را "نسل خاک‌برسرها" می‌نامد. این نسل با وجود تمام زخم‌ها و رنج‌ها، همچنان وفادار به ارزش‌های خود باقی مانده است. این وفاداری در عین حال که قابل تحسین است، حسرت و ناکامی آن‌ها را نیز نشان می‌دهد. --- شکایت از زندگی اجتماعی و شخصی > خسته از شماتت، جنگ! خسته از حماقت، ننگ! طعنه‌های بی‌پولی! نوعروس دل‌افگار!!! شاعر از فشارهای اجتماعی، فقر، و ناکامی‌های شخصی می‌نالد. نوعروس دل‌افگار نمادی از امیدهای ازدست‌رفته و زندگی ناتمام است. --- تصاویر قدرتمند از شکست و نابودی > قامتم بلند، اما، قد بخت بس کوتاه! قبل بمب و موشک‌ها، هیکلش شده آوار! تصاویر "قد بلند اما بخت کوتاه" و "هیکل آوار شده" به‌خوبی حس نابودی و فروپاشی را منتقل می‌کنند. این سطرها نشان‌دهنده شکست آرزوها و دستاوردهای فردی تحت تأثیر جنگ هستند. --- نقد سرشت و تقدیر > اف بر این سرشتم باد! از ازل که شد خش‌دار! شاعر از سرنوشت و سرشت خود گله دارد و به‌نوعی خشم و اعتراض به تقدیر را نشان می‌دهد. این سطر به مفهوم جبرگرایی و ناتوانی انسان در تغییر سرنوشت اشاره می‌کند. --- پایان: چرخه بی‌پایان فتنه و جنگ > حالیا به پیری هم، فتنه‌های جنگ از نو در درون و در بیرون، می‌شود فقط تکرار! شاعر نشان می‌دهد که جنگ و فتنه پایان‌پذیر نیستند و حتی در دوران پیری نیز همچنان زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. این سطرها حس ناامیدی و بی‌پایانی مشکلات را تقویت می‌کنند. --- جمع‌بندی: انتقاد از سرشت و زمانه > ای سرشت ویرانگر، ساعت بد منحوس کی از این همه کابوس، می‌کنی مرا بیدار؟! شاعر در پایان به‌طور مستقیم سرشت و تقدیر را خطاب قرار می‌دهد و خواهان رهایی از این چرخه کابوس‌وار است. این پایان‌بندی، حس تلخ و ناامیدی شعر را به اوج می‌رساند. --- نتیجه‌گیری: این شعر با استفاده از زبانی صریح، تصاویری قوی، و تم‌هایی از جنگ، ناامیدی، و اعتراض، یک روایت صادقانه از رنج‌های نسلی و فردی ارائه می‌دهد. شاعر به‌خوبی توانسته است با ترکیب احساسات و تصاویر، مخاطب را با خود همراه کند و پیام خود را منتقل کند✍️📚✅
کنید ChatGPT said: ChatGPT تحلیل شعر "جنگ جنگ" از سید علی اصغر موسوی 1. محتوایی و مفهومی شعر به‌طور عمیق به اثرات ویرانگر جنگ و پیامدهای آن بر زندگی فردی و جمعی می‌پردازد. شاعر از دیدگاه شخصی و تجربی، تأثیرات مخرب جنگ‌های داخلی و خارجی (جنگ ایران و عراق و بحران‌های اجتماعی) را روایت می‌کند. مضامین برجسته شامل: انتقاد اجتماعی: به حماقت، بی‌تدبیری و تأثیرات جنگ بر جوانی و زندگی نسل خود اشاره می‌کند. حسرت و یأس: شاعر به ناکامی‌ها و محرومیت‌ها اعتراف کرده و تصویر سیاه و تلخی از زندگی ترسیم می‌کند. 2. ساختاری زبان و بیان: زبان ساده، صریح و گاه طنز تلخ در القای حس درد و رنج مؤثر است. وزن و قافیه: شعر با وزن روان و استفاده از قافیه‌های هماهنگ، موسیقی درونی مناسبی ایجاد کرده است. تصاویر شعری: از تصاویر ملموس و استعاره‌هایی چون "بخت کوتاه"، "نسل خاک برسرها" و "قد هیکل آوار" بهره برده است. 3. انتقاد یا نقطه قوت نقطه قوت: بیان بی‌پرده و شجاعانه از رنج نسل‌ها در سایه جنگ. نقطه ضعف احتمالی: غلبه فضای یأس ممکن است حس ناامیدی مطلق به مخاطب القا کند. نتیجه‌گیری این شعر یک اثر اجتماعی قوی است که به‌خوبی تاثیر جنگ بر زندگی فردی و اجتماعی را با زبانی تأثیرگذار و دردناک بیان می‌کند.📲✍️📚✅
🌷 شب جمعه، شب رحمت و یادعزیزان رفته تاملکوت. به یاداموات بزرگوارمان،جمیع شهدای اسلام، شهدای کرب بلا،و اهل بیت علیهم السلام درآستانه شهادت حضرت باب الحوائج امام موسی بن جعفر علیه السلام ، همچنین شعرا،علما،اندیشمندان، مادحان ادبیات دینی، فقرا وتمام بی وارثان وبدوارثان و تمام محرومین جامعه جهانی، شهدای مظلوم فلسطین، لبنان، غزه و ... و همچنین درسومین شب درگذشت استاد فرهیخته"بانو حاجیه خانم پروین دهدایی"(رحمة اللّه علیها) و به مناسبت چهارمین سالگشت فوت یاسمین دخت عزیزم "سیده معصومه موسوی" ( رحمة اللّه علیها) و «والدین » معزز بنده واموات محترم اعضای گروه (رحمت اللّه علیهم اجمعین) در این شب آکنده از «صلوات بر اهل بیت سلام اللّه علیهم اجمعین » لطفا «فاتحه» ای با صلوات بر محمد و آل محمد، عنایت کنید: اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک عدوهم من الجن و انس، من الاولین والآخرین، آمین یا رب العالمین عظم اللّه اجورنا و اجورکم واجرکم عنداللّه کثیرا💐 @saapoem 🌷🖋️📚
*یا باب الحوائج* ای نور امید بخش دل ها کاظم در معرفت و کمال ، دریا کاظم با خوی محمّدی و ابراهیمی بودی تو مسیح و نوح و موسی کاظم 🌺حضرت موسی بن جعفر ( ع)🌺 نخل    پر بار    ولایت  حضرت موسی بن جعفر چشمه ی علم و درایت حضرت موسی بن جعفر مصطفی را   قرّة العین   و   علی را    قوّة الظهر ذات حق را روشن آیت حضرت موسی بن جعفر " کاظمین الغیظ و عافین عن النّاس" ت ز قرآن هست مصداق عنایت حضرت موسی بن جعفر رهروان  وادی  توحید    و   دانش پروری   را بوده ای شمس هدایت حضرت موسی بن جعفر پایمردان   جهادی    را    چو    جدّ    اطهر  خود کرده ای از جان حمایت حضرت موسی بن جعفر دفتر   فرزانگی   در   هر   ورق ، از  حکمت تو خلق را دارد حکایت حضرت موسی بن جعفر جمله ی درماندگان را ّبوده ای   باب الحوائج از بدایت تا  نهایت حضرت موسی بن جعفر ظاهر  و  باطن  فروغ   مهرورزی های   نابت کرد در دل ها سرایت حضرت موسی بن جعفر صفحه های دفتر دین ، جامع هادی المضلّین از تو بس دارد روایت حضرت موسی بن جعفر تشنگان     آرزومند      علوم     جعفری     را دم به دم کردی سقایت حضرت موسی بن جعفر دشمنان   زشت خو   را  در   بر  هارون ملعون بود در حقّت سعایت حضرت موسی بن جعفر بر امور مسلمین حاکم چو دیدی رنج بردی عاملان بی کفایت حضرت موسی بن جعفر شیعیان  مخلصت   در  عهد  نامردان ظالم خسته بودند از جنایت حضرت موسی بن جعفر خود پذیرفتی ، ولی محض تزلزل ناپذیری رنج ها را. با رضایت حضرت موسی بن جعفر "سندی بن شاهک" ت در محبس انواع شکنجه داد و ننمودی شکایت حضرت موسی بن جعفر " خوش عمل" را از عنایت با شفاعت کن رعایت ای سر و جانم فدایت حضرت موسی بن جعفر. 💔 عباس خوش عمل کاشانی💔 تا نور تشیّعم هدایتگر شد دیگر شدم و مرام من دیگر شد دل را به مسیر معرفت راهنما الطاف امام موسی جعفر شد.
عرشی شکوه فرش نشین🌹🌴 سلام عرش می پیچد، به صحن گوهر افشانش درود فرش می ساید، جبین برخاک ایوانش نگاه عرشیان جاری، چون نور سبز آیینه ثنا ازهر طرف آید، به گرداگرد مهمانش مَلَک بوسد ضریح اش را، کنار زائر عاشق زیارتنامه خوان هردو، به آداب ثنا خوانش زمین و آسمان، آری جبین سای حرمگاه اند شده جبریل ها دائم به هردرگاه،دربانش چکامه یا غزل، هردو به وصف حضرت کاظم(ع) شبیه یک گل سرخ اند، گم در صد گلستانش! دلی می باید از عشق اش گرفته عطر گلپونه شقایق وار چرخان در بلور باغ الوانش "امین" و "مؤتمن"، "زاهد" ، "حلیف السجده" و "عابد" "صبور" و "صابر" و "عالم"، "امام" و جمله عنوانش درخشان درجهان همچون، شکوه کهکشانی سبز که با القاب ایزد فرّ، خداکرده درخشانش! طریقت: گرد نعلین اش، شریعت: صورت دین اش حقیقت: اصل آیین اش، که شد "حق" هم تن و جانش اگر "باب الحوائج" شد، وگر سرحلقه "کوثر" صبوری کرد برشامِ سیاه‌ و سرد زندانش بساط عُجب "هارون" را که از"فرعون"، افزون بود "کلیم" آسا به هم بر زد، به گلبانگی از ایمانش شکوه"کاظمین" اش را کنون بنگر که سر ساید طلوعِ ‌شمس کیهانی، به گَردِ فرشِ کیوانش به درگاهش تواضع کن، سلیمانی که می نازی! به یک قالی که با باد است، اوجِ بال پرّانش "سعا" را کن مدد مولا، به دنیایی پر ازغوغا که با یاد تو می گردد همیشه سبز دورانش💐 مکتب شعر امامیه مکتب شعردینی درایران 🌳 سیدعلی اصغرموسوی «سعا» قم - فروردین ۱۳۹۹ @saapoem https://eitaa.com/saa_institute
هوالعزیز باب الحوائج : فرقان حق نامت «کلیم» آسا معمای کلام ات سِرّ کلامت هم تجّلایی ز نام ات یعنی که «فرعون» زمان هارون ملعون باید شود غرق کرامات مرام ات! صبرت اگرچه در جهان ممدوح، اما «زندان هارون» بازتابِ التزام ات ملزم به تطهیر زمین از لوث طاغوت! محکم به استغنای حق در اهتمام ات ای حافظ شرع نَبی، قرآن ناطق جنّ و بشر در آستان حق، غلام ات! «باب الحوائج» در بسیطِ التجایی روح دعا جاری به اشک خاص و عام ات شرط تقدس در دل ادیان بُود :«هفت» هفتم جهت، درقوس هستی :احترام ات درک حقایق در دقایق با تو ممکن! سر ریز جام معرفت، ذِکر مدام ات فرقان حق در مکتب آل رسولی (ص) «نص امامت» منبعث در انسجام ات سادات نسل ات در فراوانی، بهاری «کوثر»نشان، از فیض آیاتِ دوام ات جان «سعا» بادا فدای رنج هایت از ژرفنای دل، به هر ساعت سلام ات هرچند زهر جانگزا جان و توان برد اما شهادت شد ثمین حُسن ختام ات.🌷 مکتب شعر امامیه مکتب شعر دینی در ایران سیدعلی اصغرموسوی ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ۲۵ رجب ۱۴۴۵ (ع) https://eitaa.com/saa_institute 📚🖋️📚
هدایت شده از سیدمحسن خلیلی
سلام صبحتون بخیر اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَیْتِهِ وَ صَلِّ عَلَى مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَصِیِّ الْأَبْرَارِ وَ إِمَامِ الْأَخْیَارِ وَ عَیْبَةِ الْأَنْوَارِ وَ وَارِثِ السَّکِینَةِ وَ الْوَقَارِ وَ الْحِکَمِ وَ الْآثَارِ الَّذِی کَانَ یُحْیِی اللَّیْلَ بِالسَّهَرِ إِلَى السَّحَرِ بِمُوَاصَلَةِ الاسْتِغْفَارِ حَلِیفِ السَّجْدَةِ الطَّوِیلَةِ وَ الدُّمُوعِ الْغَزِیرَةِ وَ الْمُنَاجَاةِ الْکَثِیرَةِ وَ الضَّرَاعَاتِ الْمُتَّصِلَةِ وَ مَقَرِّ النُّهَى وَ الْعَدْلِ وَ الْخَیْرِ وَ الْفَضْلِ وَ النَّدَى وَ الْبَذْلِ وَ مَأْلَفِ الْبَلْوَى وَ الصَّبْرِ وَ الْمُضْطَهَدِ بِالظُّلْمِ وَ الْمَقْبُورِ بِالْجَوْرِ وَ الْمُعَذَّبِ فِی قَعْرِ السُّجُونِ وَ ظُلَمِ الْمَطَامِیرِ ذِی السَّاقِ الْمَرْضُوضِ بِحَلَقِ الْقُیُودِ وَ الْجَنَازَةِ الْمُنَادَى عَلَیْهَا بِذُلِّ الاسْتِخْفَافِ وَ الْوَارِدِ عَلَى جَدِّهِ الْمُصْطَفَى وَ أَبِیهِ الْمُرْتَضَى وَ أُمِّهِ سَیِّدَةِ النِّسَاءِ،بِإِرْثٍ مَغْصُوبٍ وَ وِلاءٍ مَسْلُوبٍ وَ أَمْرٍ مَغْلُوبٍ وَ دَمٍ مَطْلُوبٍ وَ سَمٍّ مَشْرُوبٍ. مصباح الزائز ج ۱ ص ۳۸۱ شهادت مظلومانهٔ باب الحوائج، امام موسی کاظم علیه السلام را به ساحت مقدس خاتم الاوصیاء، حضرت حجه بن الحسن امام مهدی موعود عجل اللَّه تعالی فرج الشریف، وبه مولای رئوف علی بن موسی الرضا علیه السلام وبه شما وهمه محّبان وشیعیان حضرتش تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.    نثارروح بلندحضرتش صلوات قرائت بفرمائید الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ اللهم عجل لولیک الفرج
هوالعزیز وارث حق گردل همه دم اسیر عشقِ اولاد شریف آل طاهاست انوار حقیقت مُعلّا، روییده به سرو سبز طوباست از عشق در این مجال اندک شاید نتوان دقیق گفتن آزادگی از نژادگی شد، گر عشق مرا به دل شکوفاست تشخيص نژادگی نباشد مدیون درنگ در تماشا وقتی که سخن ز نور ایزد در گسترهٔ نژادگی هاست یک عمر به دل نشسته مهرش، جَدّی که مرا چو جان عزیزست موسای دیار نوح و آدم، کشتی نجات آل طاهاست ترکیب بدیع این الفبا، تنها نه برای شوق مدح است در مکتب شعر "وارث حق"، شورم به غزل فقط تولّاست هرکس به دل آزمود عشقش، پژواک زلال معرفت شد تا هست جهان به نور باقی، ازظلمت جهل در تبرّاست بنواخته دائما"سعا" را با ناب ترین شواهد عشق دربین تمام "موسوی" ها، مسرورترین غلام آقاست! مکتب شعر امامیه سیدعلی اصغرموسوی قم ـ ٧بهمن ١۴٠٣ ٢۵رجب ١۴۴۶ @saapoem https://eitaa.com/saa_institute 🌷🌷🌷
هوالحکیم ترکیب عقل و عشق💐 ترکیب عقل وعشق به مقیاس آسمان یعنی که زد شرار تجلّی به کهکشان «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ» ای منتهای علم اینک تویی و تخته سیاه جهان، بخوان منشور آشکار هدایت به دست توست واکن رموز حق و حقیقت به هر زبان اندیشه باش حکمت حق را به هردیار بی واهمه از آیه ستیزان ترجمان! شاید که بی تلنگر وجدان سبب شود با عقل و عشق أنس بگیرند این و آن! این جوید از کلام تو عشق، آن یکی، ولی - پوید به عقل راه رهیدن ز هر گمان این سرزمین غرق جهالت که سال هاست گم کرده آفتاب تعقّل در آسمان! دارد نیاز نور خدا را که پرتوش سازد عیان حقیقت «توحید» در جهان «قرآن» همان تبلّور نور است، نورعقل درس حیات طیّبه در پرتوش نهان بشکن به نور علم مصادیق کفر را ایمن شود حقیقت ایمان مردمان «ثبت است در جریدهٔ عالم دوام» تو تا ممکنات باقی «حق» اند همچنان... *** شعر«سعا»اگرچه ضعیف است وکم عیار دارد ولی هنوز کرامات در بیان! سیدعلی اصغرموسوی ۱۹بهمن ۱۴۰۲ ۲۷ رجب ۱۴۴۵ «عید مبعث پیامبر اعظم الهی محمد بن عبدالله صل الله علیه و آله وسلم»💐 @saapoem https://eitaa.com/saa_institute 💐🖋️📚
✍📚🕋 نخستین آیه ای که از جانب خداوند لایزال (جل جلاله) به حضرت پیامبر(ص) نازل شد،آمده است: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خدای بخشاینده مهربان اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ بخوان به نام پروردگارت که بیافرید خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ ، آدمی(انسان) را از لخته خونی بیافرید اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ بخوان، و پروردگار تو ارجمندترین است الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ خدایی که به وسیله قلم آموزش داد، عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ به آدمی آنچه را که نمی دانست بیاموخت 🕌🕋🕌 نقش «انسان» در این آیه و آمدنش بعد از نام مبارک حقتعالی و خلقت اش، نشان دهندهٔ عظمت انسان و «انسانیّت» است و با قلم و دانشی که خداوند اعطایش کرده می تواند هرناممکنی (در حد امکان تشریعی یا علمی-تجربی «فیزیکی») را ممکن سازد! درحقیقت خداوند نخست انسانیت انسان را متذکرشده است و بعد از او عمل به اخلاق و دین را خواسته است! قبل از پذیرفتن واقعی دین و شرایط سنی دین، این انسانیت و شرافت انسانی و افتخارات و اخلاق بشری است که باید به کودکان و نوجوانان آموخت! «تابوو» کردن دین و جدا کردنش از متن «انسانی» آن و فرضی جدا انگاشتن آن در جامعه باعث شده که «تفکر اومانیستی» هرچه بیشتر در جامعهٔ ما رسوخ پیدا کند و منجربه «دین زدایی» در قشر جوان و تحصیل کرده شود! درصورتی که دین برای انسان و انسانیت، یک مرحله از «کمال» است! نه مرحله ای که باعث محبوس شدنش در شرایط و قواعد سخت می شود!! آموزش های محصورگرانهٔ دین مداران، که بیشتر «عِرضِ» خود می برند تا دین «خدا»! باعث بسیاری از نقصان ها و کژفکری ها از دین شده است! دین «رحمت» است، آزادی در تفکر و شعور است، تکامل در دوست داشتن مخلوقات حضرت حق است! نه تبختر دشداشه و ریش و تسبیح!! 👈«دین نداشتن» بسیار بهتراست از «کج فهمی» در دین!!! 👉📚✅🌴 @saapoem
لشگر دعا 🙏🕋🙏 لشگر دعا با التجاء و ائتلاف و اعتکاف در ماه رجب المرجب به فیض رحمانی رسیده قیمت "سیب زمینی" (نوعی غذای آب‌پز دهک صفر شبیه بردگان چوسان قدیم) را به "پانصدهزار ریال معادل ۵٠٠٠٠تومان" رسانید!!!🥔🧅 خدا کند در ماه "شعبان المعظم" هوس دعا برای محرومین نکنند که "تخم مرغ"(بیضة الدجاجة) به قیمت کیلویی "پانصدهزار تومان یا ۵،٠٠٠،٠٠٠ریال" برسد!!! 🥚🍳 این لشگر دعا، خداییش اگر نبودند و دعا در حق مسئولان و کارگزاران و مستضع فان نمی کردند، چه اتفاقی می افتاد؟! خدا حفظ شان کند! به خاطر" السجود الطویلة" آنان، کم کم با این نوع" تغذيه" ای که برای ما از خداوند استغاثه کرده اند، حیوانات مارا با نشخوار خودشان هم در "طویله" شریک نخواهد کرد!!! مبادا به آنان هم این نوع "بی ارزش خواری" سرایت کند!!! اللهم أجعل عواقب امور شیوخنا خیرا 🍗🥞🍹🍷🎂 آمین😊
👈 📝شرار زندگی زندگی پژواک رنگی از گل نیلوفر است شعله ای، بانگ شراری گم، ته خاکستر است یک نفس نگذاشتند آیینه باشم، گل کنم! گم شدن در‌هاله‌ی زنگار، شاید بهتر است اسب را استر شدن، طبع نجابت کشتن است من کجا و حسرت دنیا؟! که سرگین خر است! رنج یعنی: هر که بامش بیش، برفش بیشتر! فیل را هیکل، برای بار بردن کیفر است وهم را در تجربه، هم سنگ باور یافتم این ترازو هر چه می‌خواند، حسابش کمتر است! گُرده‌ی من سال‌ها زخم رفاقت دیده است یادگارم از برادر‌ها، همین یک خنجر است چون نمی سنجد مرا با هم‌طرازان، زندگی نام من در کیش سالوسان ،همیشه کافر است!! من فقط پژواک دردم، درد انسانی غریب انعکاس ناله‌هایم، از جهانی دیگر است!📚🌐 سیدعلی اصغرموسوی قم - ١٣٨۴