«گروه شورش کننده اي از جانب ترکان خروج مي کند و در پي آن فته روم رخ مي دهد..»
بنابراين، معناي اختلاف و درگيري دو گروه نظامي در سرزمين شام که در روايات آمده است اختلاف دو زمامدار و نماينده روميان و ترکها يعني غربيها و روس هاست که بين آنها درگيري و رقابت شديدي بر سر زمامداري منطقه بوجود مي آيد بگونه اي که نيروهاي خود را بدآنجا گسيل داشته و منجر به جنگ مي شود. در همان روايت پيشين از امام باقر(ع) آمده است که به جابر جعفي فرمود:
«پيوسته بر جاي خود باش و دست و پاي مجنبان تا علامتهايي را که براي تو بيان مي کنم مشاهد کني: اختلاف در بين خاندان فلان و پيدايش ندا کننده اي که از آسمان پيام مي دهد و اين صدا از ناحيه دمشق شنيده مي شود و مژده ظهور حضرت مهدي (ع) را مي دهد و فرو رفتن آبادي اي از شام که آن را جابيه نامند و هواداران ترکها روي آورده تا در جزيره فرود آيند و خوارج روم در رمله مستقر خواهند شد در آن سال در هر نقطه اي از زمين از ناحيه غرب اختلاف و درگيري وجود دارد نخستين سرزميني که نابود مي شود شام است و ميان سه لشکر اصهب و ابقع و سفياني اختلاف ايجاد مي شود.»
مراد از نزاع و اختلاف بين خاندان فلان، چنانکه در مبحث حرکت ظهور از آن آگاه خواهيد شد، اختلاف و کشمکش بين اعضاء خاندان حاکم بر حجاز قبل از ظهور حضرت مهدي (ع) مي باشد.
و صدايي که از ناحيه دمشق مي آيد همان پيام آسماني است که مردم تصور مي کنند از جانب شام يا غرب مي آيد. و يا اينکه براي مردم عراق اينگونه جلوه مي کند. زيرا گفتگوي آن حضرت (امام باقر)(ع) با جابر جعفي کوفي است و عبارت آن چنين است:
«آن صدا (پيام آسماني) از جانب دمشق به گوش مي رسد.»
نکته قابل ملاحظه در اين روايت آوردن عبارت «برادران حاميان ترک» و «از دين برگشتگان رومي» است که تفسير ترکان را به روس ها تأييد مي کند.
در روايتي ديگر چنين آمده است:
«گروه شورش کننده اي از جانب ترکان خروج مي کند و در پي آن فته روم رخ مي دهد..» [3] .
که خروج اين دسته از خوارج را از جانب ترکان بيان کرده است.
خيلي روشن است که هر کسي در روايات مربوط به کشمکش و نزاع بين ابقع و اصهب و بر سر به قدرت رسيدن در اين برهه و نيز بين آن دو و سفياني و حضور نيروهاي مغربي و ايراني در سرزمين شام مطالعه کند.. در مي يابد که تمام اين حوادث ارتباط و پيوستگي محکمي با حرکت ابرقدرتها و اختلافات آنها و حکام دست نشانده آنان و ايستادگي امت در برابر آنها دارد.
اينک به روايتي اشاره مي کنيم که درباره سه گروه که در شام با يکديگر اختلاف پيدا مي کنند وارد شده است که آن گروهها عبارتند از: لشکريان حسني و اموي و نيروهاي قيس. و سفياني با آمدن خود آنها را شکست مي دهد، اين روايت در بحار از امام صادق (ع) چنين روايت شده است:
«اي سدير!: همواره در خانه باش، همچون گليم فرش شده آن و آرامش گزين همچون شب و روز، پس همينکه سفياني خروج کرد بسوي ما کوچ کن ولو با پاي پياده. گفتم: فدايت شوم آيا پيش از آن چيزي هست؟ فرمود: بلي و با سه انگشت دست خود به شام اشاره نمود و فرمود: در شام سه درفش (لشکر) حسني، اموي و قيس جمع مي شوند در حاليکه با يکديگر اختلاف دارند، ناگاه سفياني خروج مي کند و آنها را همچون کشتزار درو مي کند و من هرگز نظير اين را نديده ام.»
قبول اين روايت مشکل است، زيرا با روايات زيادي که گروههاي سه گانه را تعيين مي کند و آنها را مربوط به ابقع و اصهب و سفياني مي داند در تعارض است بعلاوه مرحوم کليني در کافي ج 8، ص 264 اين روايت را فقط تا «ولو با پاي پياده» نقل کرده است. و احتمال مي رود اين قسمت آخر اضافه و يا تفسيري از بعضي راويان باشد که با اصل روايت در آميخته است... تا آخر.
و بر فرض صحت آن، بايد درفش حسني با حسيني اشتباه شده باشد که همان درفش خراسانيان و ياوران درفش هاي سياه است و چنانکه سابقا گفتيم نيروهاي آنها با قواي مغربي در شام خواهند بود و درفش اموي همان درفش اصهب است و درفش قيس همان درفش ابقع که تعدادي از روايات ارتباط او را با مصر بيان مي کند. بلکه برخي از آن روايات نشانگر اين است که وي حرکت خود را از مصر آغاز مي کند و يا اينکه از اهالي مصر و از قبيله قيس مي باشد.. همانگونه که رواياتي وجود دارد که خاطر نشان مي سازد، سفياني بر مصر حکمراني مي کند.. و الله العالم.
#خروج_اتراک
#خروج_روم (غربی ها)
#خروج_روس ها
#زلزله_شام
#خروج_سفیانی
#قرقیسیا
منبع کتاب عصر ظهور
@saat_akharozaman
7.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
yon.ir/13976
🔴امام خمینی خطاب به شهید عراقی : بعد از من کسی خواهد آمد که او پرچم انقلاب را به صاحبش تقدیم میکند.
#بشارت
⏪ب
@saat_akharozaman
🔴احتمال دارد رمضان 1443 سرآغاز سال دومِ سخت آخرالزّمانی باشد!
🔴منظور از سال،قمری میباشد که مصادف با سال۱۴۰۱شمسی میشود
پیشتر تنها در حدّ احتمال و آرزو گفتیم که خدا کند رمضان 1442 سرآغاز سه سال سخت آخرالزّمانی باشد! و اکنون نیز که جنگ روسیه با اکراین روی داده است و کمبود موادّ غذایی و گرانی و خشکسالی در جهان پدیدار شده است، یادآور میشویم که ممکن است رمضان 1443 سرآغاز سال دومِ سخت در آخرالزّمان باشد، و خداوند داناتر است.
@saat_akharozaman
7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #کلیپ «غافلگیری مومنین»
⁉️ مقدمات ظهور چقدر طول میکشه؟
🔸 ظهور بَغْتَه و ناگهانی اتفاق میافتد...
@saat_akharozaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بشارت_رهبر
❣رهبر انقلاب:
رژیم سعودی قطعا سقوط خواهد کرد! اگر مومنین درست عمل کنند این اتفاق زودتر خواهد افتاد.
@saat_akharozaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️چراآمدن امام زمان با جنگ است⁉️
#استاد_دانشمند
@saat_akharozaman
⏰ساعت آخرالزمان⏰
بزنید روی پیوستن تاگممنون نکنید
🔴احتمال دارد رمضان 1443 سرآغاز سال دومِ سخت آخرالزّمانی باشد! 🔴منظور از سال،قمری میباشد که مصادف با
🔻صفحه 1 از 5
🔴سه سالی سخت پیش از شورش دجّال در آخرالزّمان
از روایات اسلامی بهره گرفته میشود که پیش از شورش دجّال در آخرالزّمان، سه سالی سخت خاهند بود که در آنها گرفتاریها و ناخُشیهای گوناگونی فرود میآیند که زمین را ویران و بسیاری از زیندگانش را نابود میکنند، و آن سالهای سخت از سه رمضان پیش از قیام امام مهدی(علیهالسّلام) در ماه محرّم در مکّه آغاز میشوند و در ماه رمضان پس از قیامش به پایان میرسند، و در آغاز سال سوم که سختترین سالهای سهگانه است، بزرگستارهای دنبالهدار که «گیسوی سختیآور» نامیده میشود، در ماه رمضان برمیآید، و در پایانههایش دجّال یکچشم هنگام بیبارانی و گرسنگیای سخت در زمانی چهلروزه برمیشورد. پس، عیسی ابن مریم(علیهماالسّلام) از آسمان در شام فرود میآید و به بیتالمقدس میرود و پشت سر مهدی(علیهالسّلام) نماز میگزارد و دجّال را با فرمان امام میکشد، و سختیها، بهویژه آشوبها و جنگها، پایان مییابند.
خداوند متعالی فرموده است: «بیگمان، با سختی آسايشی است»(۱).
امام علی(عليهالسّلام) فرمود: هنگام سختی بیش از اندازه، گشايش میباشد، و زمان تنگشدن دایرههای گرفتاری، آسايش خاهد بود.(۲)
ابو اُمامَه باهِلِی گفته است که رسول خدا(صلّیالّاهعلیه[وآله]وسلّم) برای ما سخنرانی کرد ... فرمود: ... بیگمان، پیش از شورش دجّال، سه سالی سخت خاهند بود که در آنها گرسنگی سختی به مردم میرسد. خداوند در سال نخست به آسمان فرمان میدهد که یکسوم بارانش را بازدارد، و به زمین فرمان میدهد، پس، یکسوم روییدنیاش را بازمیدارد. سپس در [سال](۳) دوم به آسمان فرمان میدهد، پس دوسوم بارانش را بازمیدارد، و به زمین فرمان میدهد، پس دوسوم روییدنیاش را بازمیدارد. سپس خداوند در سال سوم به آسمان فرمان میدهد، پس، همۀ بارانش را بازمیدارد و قطرهای نمیبارد، و به زمین فرمان میدهد، پس، همۀ روییدنیاش را بازمیدارد و سبزیای نمیرویاند، و هیچ دارندۀ سُمشکافداری نمیماند، مگر آنکه نابود شده باشد، جز آنچه خداوند بخاهد... .(۴)
تُبَيْع گفته است: پیشِ رویِ دجّال سه نشانه است: سه سالی گرسنگی، و رودها میکاهند، و گیاهان خُشبوی زرد میشوند و چشمهها میخشکند و مَذْحِج و هَمْدان از عراق جابهجا میشوند تا آنکه در قِنَّسْرِین و حَلَب فرود آیند؛ پس، دجّال را بامداد یا آغاز شب در خانههایتان بشمارید.(۵)
چنین مینماید که این خبر از سخنان پیامبر(صلّىالّاهعليهوآله) یا بهرهگرفتهشده از آن باشد، اگرچه تُبَيْع حِمْیَری تابعی پسر زن کعب الاحبار آن را به وی نسبت نداده است.
مَذْحِج و هَمْدان از قبیلههای قحطانی یمنیاند، و مردمانی از این دو قبیله پس از اسلامآوردنشان با دست علی(علیهالسّلام) در روزگار پیامبر(صلّیالّاهعلیهوآله) کمکم به عراق آمدند و در کوفه و پیرامونش جای گرفتند و از شیعیان امام علی(علیهالسّلام) شدند و در جنگها یاریاش کردند، سپس بخشی از هَمْدانیها به خوزستان و کرمان و خراسان از سرزمینهای ایران کوچیدند و اکنون ایشان در آنجاها زندگی میکنند.(۶)
«قِنَّسْرِین» از شهرهای کهن در شمال غربی سوریه بود، و اکنون نشانهها و ویرانههایی از آن نزدیک ۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر بزرگ «حَلَب» بر جای ماندهاند، و امروزه در این بخش روستایی با نام عِیس یا اِسْکِی حلب یافت میشود.(۷)
از ابو سعید خُدْری روایت شده است که پیامبر خدا(صلّیالّاهعلیهوآلهوسلّم) فرمود: در مردم من (مسلمانان) در آخرالزّمان گرفتاریای سخت از پادشاهشان فرود میآید که گرفتاریای از آن سختتر شنیده نشده است، به گونهای که زمین گسترده برایشان تنگ شود و تا آنکه زمین از برگشتن از راستی و ستمورزی لبریز شود، تا جایی که مؤمن پناهگاهی نمییابد که به آن از ستم پناه برد. پس، خداوند(عزّ و جلّ) مردی از فرزندان و نوادگانم را برمیانگیزد و زمین را از دادن بهرۀ هر کس و برابری پُر میکند، چنانکه از ستمورزی و برگشتن از راستی لبریز شده است، زیندۀ آسمان و زیندۀ زمین از وی خُشنود میشوند، زمین از دانهاش چیزی را نمیاندوزد، مگر آنکه بیرونش اندازد، و آسمان از بارانش چیزی را نمیاندوزد، جز آنکه آن را بر ایشان بسیار بریزد، در آنجا هفت یا هشت یا نُه سالی زندگانی میکند، زندگان بودن مردگان را آرزو میکنند، برای آنچه خداوند(عزّ و جلّ) از خوبیاش با زیندگان زمین کرده است.(۸)
🔴 تنش و آماده باش در دو سوی باریکه غزه
‼️ هم اکنون رزمندگان یگان مرزبانی غزه اقدام به تخلیه فوری کلیه کشاورزان و باغداران حاشیه باریکه غزه با شهرکهای صهیونیست نشین کردهاند. از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی هم تمام پایگاهها و مراکز شنود و رصد خود در اطراف باریکه غزه را تخلیه کرده و سطح آماده باش و هشدار را بالا برده است...
@saat_akharozaman
🔴 بیل گیتس دیشب توی توییت خودش تولد خودشو پیشاپیش تبریک گفت و ابراز کرد که بسیار خوشحال است
🔶ولی نکته جالب اینه که تولد ایشون 5 ماه دیگه ست !!! چرا تولدشو 5 ماه جلو انداخته ؟
😈و این درحالی هست که به تاریخ 6.6.2022 نزدیک هستیم و بیل گیتس در این روز 66 سال و 222 روزش میشه که باز هم عدد 666 شکل میگیره
😈شاید منظور از تولد صرفا تولد خودش نیست و منظور تولد نظم نظام نوین جهانی و 666 که شیطان هست باشه
☠و دقیقا زمانی که معاهده سازمان جهانی تقریبا امضاهاش به پایان رسیده ... پس قطعا قراره در این تاریخ اتفاقاتی رو ببینیم که ممکن در جهان تغییراتی ایجاد کنه مگر اینکه این کارها صرفا فقط یک حواس پرت دیگه باشه ...
@saat_akharozaman
🌠 و اینک #آخرالزمان ...
🦋 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:
«...پس از من اقوامی خواهند آمد که غذاهای خوب و رنگارنگ میخورند و بر مرکب سوار میشوند،در حالی که خود را به آرایش ویژه زنان برای شوهر میآرایند و همچون زنان، جلوهگری میکنند و همانند شاهان ستمکار زندگی میکنند.
آنان منافقان این امت در آخرالزمان هستند که شراب مینوشند و در پی بازی با دوشیزه گانند و بر مرکب شهوت سوار میشوند و نمازهای جماعت را ترک میگویند و با سهل انگاری،از نماز شامگاهان باز میمانند و در خوردن زیاده روی میکنند.»
📚 مکارم الاخلاق، صفحه ۴۴٨ و ۴۴٩
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج 🌱
@saat_akharozaman
❣ #سلام_امام_زمانم ❣
📖 السَّلامُ عَلَيْكَ يا قُطْبَ الْعالَمِ...🤚💫
🌱سلام بر تو ای مولایی که همه کائنات بر مدار تو میچرخد.
سلام بر تو و بر روزی که قبلهی دلهای اهل عالم خواهی شد!
📚 صحیفه مهدیه، زیارت حضرت بقیة الله ارواحنا فداه در سختیها
#اللهمعجللولیکالفرج🤲✨
#امام_زمان (عج)💚🌱
⏰ساعت آخرالزمان⏰
بزنید روی پیوستن تاگممنون نکنید
🔻صفحه 1 از 5 🔴سه سالی سخت پیش از شورش دجّال در آخرالزّمان از روایات اسلامی بهره گرفته میشود که پی
🔻صفحه 2 از 5
بیگمان، بیشتر روایات اسلامی در اندازۀ زمان فرمانروایی امام مهدی(علیهالسّلام) میان هفت تا هفتاد سال ناسازگارند، و باور دارم که بیشتر آن اندازهها از افزودههای روایتگران و رونوشتبرداراناند، و درست در نزد من همان چیزی است که در کتابهای شیعیان و سنّیان آمده است، از پایداری دولتش نزدیک بیست سال، و خداوند داناتر است، و از برخی حدیثها هویدا میشود که در پایان کار مهدی(علیهالسّلام)، امام حسین(علیهالسّلام) به دنیا بازمیگردد و مؤمنان او را میشناسند، و هر گاه مرگ مهدی فرا رسد، حسین او را میشوید و میپوشاند و به خاک میسپارد، و سیسد و نه سال پادشاهی میکند، سپس پیامبر و امیر مؤمنان علی و دیگر پیامبران و سفارششدگان(صلواتالّاهعلیهم) با برخی دشمنانشان به دنیا بازمیگردند، پس، از آنان خونخاهی میکنند و میکشندشان، و برای مهدی(علیهالسّلام) نیز بازگشتی خاهد بود، و بازگشتکنندگان با دیگر مؤمنان زندگی میکنند تا رستاخیز برپا شود.
از ابو هُرَیْرَه روایت شده است که رسول خدا(صلّیالّاهعلیه[وآله]وسلّم) فرمود: ساعت برپا نمیشود، مگر آنکه مرد از گور برادرش بگذرد و بگوید: ای کاش جای تو بودم.(۹)
بدان که مراد از «ساعت» در برخی آیات قرآنی و بسیاری از روایات اسلامی، زمان قیام قائم(علیهالسّلام) است.
عبدالّاه ابن عَمْر گفته است: روزگاری بر مردم فرا میرسد که مرد دارندۀ بزرگی و دارایی و فرزند، از آنچه از گرفتاری سرپرستانش میبیند، آرزوی مرگ میکند.(۱۰)
نیز عبدالّاه ابن عَمْر گفته است: سوگند که بیگمان، روزگاری بر مردم فرا میرسد که مرد، از سختی آنچه از گرفتاری در زمین است، در آن آرزو میکرد که کاش او و خانوادهاش درکشتیای پُر بودند که آنان را در دریا میگردانْد.(۱۱)
چنین مینماید که این دو حدیث از سخنان پیامبر(صلّىالّاهعلیهوآله) باشند، اگرچه عبدالّاه ابن عَمْر ابن عاص صحابی آندو را به وی نسبت نداده است.
اَصْبَغ ابن نُباتَه گفته است که امیر مؤمنان علی ابن ابی طالب(علیهالسّلام) در کوفه سخنرانی کرد، پس، خدای متعالی را ستود و بر وی آفرین گفت، سپس فرمود: ای مردم، بیگمان، قریشیانی پیشوایان عربها میباشند ... و سوگند که بیگمان، از خانوادۀ من مردی خاهد بود که به فرمان خداوند فرمان میدهد و نیرومندی است که با داوری خدا داوری میکند، و آن، پس از روزگاری ترشکنندۀ روی و نمایانگر بدی است که در آن، گرفتاری سخت، امیدواری بریده و رشوه (پول زور) پذیرفته میشود... .(۱۲)
ابو حمزۀ ثُمالی گفته است که شنیدم ابو جعفر محمّد ابن علی(عليهماالسّلام) میفرمود: ... ای ابو حمزه، قائم(عليهالسّلام) برنمیخیزد، مگر هنگام ترسی سخت، زمینلرزههایی، آشوبی و گرفتاریای كه به مردم میرسند، طاعونی پيش از آن، شمشيری برنده میان عربها، ناسازگاریای سخت ميان مردم و پراكندگیای در دينشان و دگرگونیای در حالشان، تا آنجا كه هر آرزوکنندهای، از بزرگی آنچه از درندهخويی مردمان و خُردن برخی از آنان ديگری را میبیند، هر صبح و شام آرزوی مرگ میکند، و شورش وی هر گاه برشورد، هنگام ناامیدی و دلسردی خاهد بود... .(۱۳)
سَدِیر صَیْرَفِی گفته است که با گروهی از کوفیان نزد ابو عبدالّاه جعفر ابن محمّد(عليهماالسّلام) بودیم، به آنان رو کرد و فرمود: ... پس، در آن هنگام، از حج بازداشته میشويد، ميوهها كاهش میيابند، سرزمينها بیباران و خشک میشوند، دچار گرانی نرخها و از راستی برگشتن پادشاه میشوید، ستمگری و ستمِ بیش از اندازه با گرفتاری، وبا و گرسنگی ميان شما پدیدار میشوند، و آشوبها از همۀ گوشهوکنارهها بر شما سايه میافكنند... .(۱۴)
مَدائِنِی در کتاب «صِفِّین» روایت کرده و گفته است: علی(علیهالسّلام) پس از پایان کار نَهْرَوان(۱۵) سخنرانی کرد و چیزهای نو و شگفتی از نبردهای پُرکشتار را یادآور شد و فرمود: هر گاه میان شما، نژادآمیختگان افزون و نَبَطِیها چیره شوند، ویرانشدن عراق نزدیک خاهد شد ... پس در آن هنگام، کشته و با گرفتاریهای گوناگون زده و با شمشیر درو می شوید و سوی آتش میروید و گرفتاری، چنانکه پالان پشت شتر را میگزد، شما را میگزد... .(۱۶)
بیگمان، امیر مؤمنان علی(علیهالسّلام) در این پیشگویی از رویدادن برخی رویدادهای برجسته در عراق، بهویژه شهر بغداد، کمی پیش از قیام امام مهدی(علیهالسّلام) خبر داده است، و آن، هنگامی است که میان عراقیها گروههای نژادآمیخته، مانند گروه داعش و دیگر تروریستهایی که از سراسر جهان به عراق میآیند، افزون شوند، و نیز هنگامی است که نَبَطِیها، مانند برخی کسان از حزب بعث، بر زیندگان عراق چیره میشوند، و «نَبَطِیها» گروهی ناعرب و ناپارسیاند که در سیاه زمینِ عراق جای دارند، و به کشاورزی، چوپانی و هنرهای دستی سرگرم میباشند.