eitaa logo
گروه فرهنگی صبار
1.9هزار دنبال‌کننده
222 عکس
115 ویدیو
64 فایل
گروه فرهنگی صبار ارائه مباحث معرفتی وب سایت: sabbar.ir اینستاگرام: sabbar.ir پشتیبانی: @Mrafiei
مشاهده در ایتا
دانلود
tafsir-sureh-jasiyeh-j11-1399-11-06.mp3
19.79M
🔸 سوره 🔹به کلام استاد موسویان 🔸 سوره جاثیه استاد طاهرزاده 🔹 جلسه یازدهم 🔸6 بهمن ماه 1399 @sabbar_ir
فاطمه،اسوۀ حضرت حجت.mp3
11.82M
▫️ ▫️فاطمه(س)، اسوه‌ی حضرت حجت(عج) ▫️چرا حضرت زهرا(س) اسوه ی امام زمان(عج) است؟ ▫️به کلام استاد موسویان ▫️کاری از رسانه مشکات @haghighategomshodeh @sabbar_ir
نگاهی به امر تربیت در این تاریخ.mp3
15.68M
🔸نگاهی به امر در این تاریخ 🔹استاد طاهرزاده 💠از آن‌جایی که بدون درک زمانه، هيچ قدمي به سوي آينده‌ي خود نمي‌توان برداشت وحضرت على«علیه‌السلام» مي‌فرمايند: « لا تُقْسِروا أَوْلادَکُمْ عَلی آدابِکُم، فَاِنَّهُم مَخْلوُقوُنَ لِزَمانٍ غَیْرِ زَمانِکُم» آداب و رسوم زمان خودتان را با زور و فشار به فرزندان خويش تحميل نكنيد زيرا آنان براى زمانى غير از زمان شما آفريده شده‏اند. باید متوجه‌ی روحی باشیم که در نظام تربیتی امروزمان مدّ نظر قرار گیرد. امید است با نظر به چنین حساسیتی، بحث فوق دنبال شود. { استاد طاهرزاده } @sabbar_ir
هدایت شده از خانه طلاب(بنیان ها)
جلسه سوم بنیان های حکمت حضور در جهانی بین دو جهان.mp3
44.9M
📅 25 مهرماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 عنوان: نظر به فردایی که «امروز» نیست 👤با حضور آقایان سیدمحسن موسویان احسان متقی امیر نجات بخش مرتضی توکلی سیدداوود بحرینیان یاسر مرکزی @khanehtolab
musaviyan_velaadat_hazrat_fatemeh.mp3
16.19M
🔸 استاد موسویان 🔹 (س) 🔸هیئت یاحسین(ع) اصفهان @sabbar_ir
💠 تمام ابعادی که برای زن متصور است و برای یک انسان متصور است در فاطمه زهرا سلام الله علیها - جلوه کرده و بوده است. یک زن معمولی نبوده است؛ یک زن روحانی، یک زن ملکوتی، یک انسان به تمام معنا انسان، تمام نسخه انسانیت، تمام حقیقت زن، تمام حقیقت انسان. او زن معمولی نیست؛ او موجود ملکوتی است که در عالم به صورت انسان ظاهر شده است؛ بلکه موجود الهی جبروتی در صورت یک زن ظاهر شده است... قسمتی از پیام امام خمینی(ره) به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن @sabbar_ir
tafsir-sureh-jasiyeh-j12-1399-11-13.mp3
24.13M
🔸 سوره 🔹به کلام استاد موسویان 🔸 سوره جاثیه استاد طاهرزاده 🔹 جلسه دوازدهم 🔸13 بهمن ماه 1399 @sabbar_ir
💠زیارت آل یاسین، نظر به مقصد جان هر انسان 💠رؤيت در منظر زيارت آل‌ياسين با هم زيارت امام زمان(عج) را كه هنگام تشرف به سرداب امام‌زمان(عج) می خوانند و مشهور به «آل‌يس» است، بخوانيم و به كمك اين كلمات با قلب خود به مقام آن حضرت نگاه كنيم. اين زيارت با افق‌های بسيار دقيقی به حقيقت وجود مقدس حضرت می نگرد، لذا بايد از طريق اين‌گونه زيارات، به واقع آن مقام را زيارت كرد و به ملاقات آن حضرت نشست كه خيلی قيمتی است. ... «بخشی از کتاب زیارت آل یاسین، نظر به مقصد جان هر انسان - استاد طاهرزاده» @sabbar_ir
tafsir-sureh-jasiyeh-j13-1399-11-20.mp3
18.85M
🔸 سوره 🔹به کلام استاد موسویان 🔸 سوره جاثیه استاد طاهرزاده 🔹دهه فجر انقلاب اسلامی 🔸 جلسه سیزدهم 🔹20 بهمن ماه 1399 @sabbar_ir
musaviyan-enghelab-eslami-1399-11-20.mp3
9.92M
🔹سخنرانی استاد موسویان 🔸روایتگری انقلاب، با توجه به آیه های سوره مبارکه ابراهیم 🔹یادمان شهدای نجف آباد 🔸دهه فجر انقلاب اسلامی 🔹یوم الله ؛ صبار شکور 🔸20 بهمن 1399 @sabbar_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز قرارگاه حسین‌بن‌علی(ع)، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین بُرد، حرمی باقی نمی‌ماند. ... @sabbar_ir
maahe_rajab.pdf
655.5K
🔸 کتاب ماه رجب، ماه یگانه شدن با خدا 🔹 استاد طاهرزاده 🔸 نسخه PDF @sabbar_ir
mahe_rajab_1396_01_16.mp3
23.74M
🔸 سخنرانی استاد موسویان 🔹 با موضوع ، و @sabbar_ir
📃 یادداشت روزه‌ی ماه رجب و نجات از برهنگیِ بهشت آدم - استاد طاهرزاده باسمه تعالی 🔸حضرت علی‌بن موسی‌الرضا«علیه‌السلام» می‌فرمایند: «مَنْ صَامَ أَوَّلَ يَوْمٍ مِنْ رَجَبٍ رَغْبَةً فِي ثَوَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ وَ مَنْ صَامَ يَوْماً فِي وَسَطِهِ شُفِّعَ فِي مِثْلِ رَبِيعَةَ وَ مُضَرَ وَ مَنْ صَامَ يَوْماً فِي آخِرِهِ جَعَلَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ مُلُوكِ الْجَنَّةِ وَ شَفَّعَهُ فِي أَبِيهِ وَ أُمِّهِ وَ ابْنِهِ وَ ابْنَتِهِ وَ أَخِيهِ وَ أُخْتِهِ وَ عَمِّهِ وَ عَمَّتِهِ وَ خَالِهِ وَ خَالَتِهِ وَ مَعَارِفِهِ وَ جِيرَانِهِ وَ إِنْ كَانَ فِيهِمْ مُسْتَوْجِبٌ لِلنَّار». 🔹 هرکس اولین روز ماه رجب را به امید ثواب الهی روزه بدارد، بهشت برای او واجب می‌گردد و کسی که یک روز از وسط آن ماه را روزه بدارد شفاعتش در مانند دو قبيله ربيعه و مضر پذيرفته گردد، و هركه روز آخر آن ماه را روزه دارد خداى«عزّ و جلّ» او را از حاکمان بهشت گرداند و شفاعتش را در باره‌ی پدر و مادر و دختر و برادر و خواهر و عمو و عمه و دائى و خاله و آشنايان و همسايگانش بپذيرد گرچه در ميان آن‌ها مستحقان دوزخ باشند. 🔸 ملاحظه می‌فرمایید که در روایت فوق برای صائم اول ماه رجب بهشت را واجب کرده است که یک نوع برگشت به عالَمی است فوق عالم دنیا بلکه عالمی در زیر سایه و پوشش رحمت واسعه‌ی الهی، و به صائم وسط ماه رجب، آن‌چنان شخصیت تأثیرگذاری عطا می‌کند که می‌تواند شفیع تعداد زیادی از افراد جامعه‌ی خود گردد به این معنا که شخصیت تأثیرگذار او اُسوه‌ای برای زندگی برتر اطرافیان خواهد شد و به صائم آخر ماه رجب قدرت و کمالی عنایت می‌فرماید که از یک طرف حاکم بهشت گشته و از طرف دیگر همه‌ی اطرافیان خود را شفیع می‌باشد حتی اگر آن‌ها در مسیری قرار داشته باشند که در آن مسیر، مستوجب آتش باشند، با راهنمایی شخصیت متعالی آن فرد در جهت دیگری قرار می‌گیرد که به بهشت ختم می‌شود. 🔹 بحث ما در این مقاله بیشتر نظر به چگونگی حیاتی دارد که در روزه‌دار اول ماه رجب ایجاد می‌شود و نسبتی که با بهشت برای او پیش می‌آید، در حدّی که از آن شخصیتی که از بهشت رانده شد، آزاد می‌گردد. 🔸در قرآن می‌فرماید خداوند به آدم و حوا فرمود: «وَ لا تَقْرَبا هذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكُونا مِنَ الظَّالِمين‏» به این شجره نزدیک نشوید که از ظالمین خواهید شد، و آن‌ها نزدیک شدند و فیض الهی از آن‌ها برگرفته شد و چشم‌شان به برهنگی‌شان افتاد. 🔹 چشم آدم پس از گناه و خروج از ذیل اراده‌ی الهی به برهنگی‌اش افتاد در حالی‌که تا آن زمان در زیر سایه‌ی فیض الهی پوشیده بود. چون آدم خواست به اختیار خود عمل کند خداوند نیز او را به خود واگذاشت و سیادتِ فیض الهی‌ از سر او برداشته شد. آدم قبل از آن‌که عصیان کند و به شجره‌ی ممنوعه نزدیک شود، جسمی داشت و خود را به گونه‌ای می‌دید که پس از گناه، آن جسم را برهنه یافت و حال در وضعی قرار گرفته که با خودش تنها مانده و جسمی دارد که از پوشش فیض الهی بی‌بهره است. جسمِ ذیلِ اراده‌ی الهی یک جسم است که برهنگی ندارد و جسمِ ذیلِ اراده‌ی «من» یک جسم است که برهنگی دارد و انسان با این دو جسم، دو نوع انسان است با اهداف و نیازهای مختلف. 🔸 وقتی انسان اراده کند خودش باشد چشمش به هستی خود و به چیزهای دیگر آن‌گونه باز می‌شود که همه‌ی افراد را و همه‌ی ‌چیزها را برهنه می‌یابد و به زعم خود می‌خواهد آن برهنگی‌ها را با فکر و برنامه‌ی خود بپوشاند، و این رازِ سرگردانی بشرِ «خودبنیاد» است. 🔹 وقتی انسان اراده کند و بگوید: «من»، عملاً خواسته است راه خود را در نظام عالم هستی با تکیه بر خود بیابد و لذا با انواع برهنگی‌ها روبه‌رو می‌شود و دیگر هیچ فیضی از فیوضات الهی را نمی‌یابد تا مدّ نظر قرار دهد. حالا باید بر پای خود بایستد و خودش از همه‌چیز سر در بیاورد و علم جدید نیز با همین «من می‌خواهم بدانم» آغاز شد نه این‌که «من می‌خواهم بندگی کنم» تا در آن صورت با دانایی خدا عمل کرده باشد. 🔸 بشر با «من می‌خواهم بدانم» با جهانی روبه‌روست که از الطاف الهی برهنه است و این جهان همان جهانی است که علم جدید می‌بیند و از این جهت هرگز در باب سعادت انسان با ما سخن نمی‌گوید و راه بشر به سوی خدا در آن بسته است. 🔹 جهان برهنه، جهانی است که در ذیل حکمت الهی دیده نمی‌شود و با فیض الهی پوشیده نیست و از این جا است که باید متوجه شویم برهنگی و پوشیدگی انسان و جهان به خود انسان‌ها بستگی دارد که آیا بنده‌ی خداوند‌اند یا بنده‌ی میل‌‌های خود؟ اعمال و رفتار انسان‌ها در این دو وضع متفاوت است. 🔸 بشر امروز که در زیر سایه‌ی این علم که جهان را و بشر را برهنه می‌بیند بهشت را گم کرده است و با ورود به ماه رجب می‌تواند بهشت را و آن آرامشِ ذیل فیض الهی را پیدا کند. فرا رسیدن ماه مبارک «رجب» بر همه‌ی عزیزان مبارک باد. والسلام @sabbar_ir
📃 ماه رجب، ماه حضور در عالَم به حضور خدا ❔پرسش: سلام و عرض ادب و عرض تبریک به مناسبات شهر رجب: هدیه ای برای ماه رجب از استادمان می‌خواستیم ولو چند کلمه، دستورالعمل یا هر چیزی که خودتان صلاح می‌دانید. ملتمس دعایتان نیز هستیم. ✅ پاسخ استاد طاهرزاده: باسمه تعالی: سلام علیکم: از آن‌جایی‌که رسول خدا «صلّی‌الله‌علیه‌وآله» می‌فرمایند: «إِنَّ رَجَبَ‏ شَهْرُ اللَّهِ‏ وَ شَعْبَانَ شَهْرِی وَ شَهْرَ رَمَضَانَ شَهْرُ أُمَّتِی» ماه رجب، ماه خداست و ماه شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امتم؛ معلوم می‌شود در ماه رجب یعنی ماه خدا، خداوند انسان‌ها را به صورتی خاص در بر می‌گیرد تا انسان‌ها خود را بیش از پیش در آغوش خدا احساس کنند و این مشروط بر آن است که با اعمال خاص این ماه در «رجب» حاضر شوند و در زمره‌ی «رجبیون» گردند. در این حالت وقتی خود را در آغوش خدا احساس کردند و «بودن»شان را عینِ ربطِ به حضرت حق یافتند؛ «بالحق» در هر جایی که خدا حاضر است، اینان حاضرند و با همه‌ی عالَم به نور حق مرتبط هستند، هرچند این نوع حضور و این نوع ارتباط در ابتدا به صورت اجمال واقع می‌شود و تنها انسان احساس می‌کند نحوه‌ای از وجود در همه‌ی عالم برای او واقع شده. و هر اندازه بیشتر در ماه رجب حاضر شود آن اجمال، بیشتر حالتِ تفصیل پیدا می‌کند و وَجهِ خدایی عالم برای او بهتر و بهتر و بهتر ظهور می‌نماید. به این معنا حضرت فرمودند ماه رجب، ماه خداست و انسان به نحو خاص با خدا یگانه می‌شود. این یگانگی، نوعی از حضور است به حضور خدا در عالم. إن‌شاءالله امشب عرایضی در این رابطه خواهد شد. موفق باشید. @sabbar_ir
نگاهی کوتاه به نقش تاریخی امام هادی(ع).pdf
426.9K
▫️جزوه «نگاهی کوتاه به نقش تاریخی (ع)» ▫️قسمتی از مبحث «رجوع به در تاریخ اسلام» ▫️استاد طاهرزاده ▫️نسخه pdf @sabbar_ir
tafsir-sureh-jasiyeh-j14-1399-11-27.mp3
17.15M
🔸 سوره 🔹به کلام استاد موسویان 🔸 سوره جاثیه استاد طاهرزاده 🔹نظر به امام هادی(ع) 🔸 جلسه چهاردهم 🔹27 بهمن ماه 1399 @sabbar_ir
tafsir_sureh_ibrahim_j10_13991127.mp3
7.18M
🔸 سوره 🔹به کلام استاد موسویان 🔸 جلسه دهم 🔹یادمان شهدای نجف آباد 🔸مزار شهید محسن حججی 🔹27 بهمن ماه 1399 @sabbar_ir
ماه رجب و رازی برای زندگی.mp3
3.25M
🔸 و رازی برای زندگی 🔹 لیلة الرغائب 🔸استاد طاهرزاده @sabbar_ir
هدایت شده از خانه طلاب(بنیان ها)
جلسه چهارم بنیان های حکمت حضور در جهانی بین دو جهان.mp3
50.93M
📅 2 آذرماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 عنوان: معنای زندگی، فراتر از خودِ زندگی است 👤با حضور آقایان سیدمحسن موسویان احسان متقی امیر نجات بخش مرتضی توکلی سیدداوود بحرینیان @khanehtolab
هدایت شده از خانه طلاب(بنیان ها)
جلسه پنجم بنیان های حکمت حضور در جهانی بین دو جهان.mp3
44.86M
📅 9 آذرماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 عنوان: باید گاه به گاه خود را گم کنیم تا آماده ی الهامی تازه شویم 👤با حضور آقایان سیدمحسن موسویان احسان متقی امیر نجات بخش مرتضی توکلی سیدداوود بحرینیان @khanehtolab
نگاهی کوتاه به نقش تاریخی حضرت جواد(ع).pdf
327.7K
▫️جزوه «نگاهی کوتاه به نقش تاریخی حضرت جواد(ع)» ▫️استاد طاهرزاده ▫️نسخه pdf @sabbar_ir
💠 امام جواد(ع) موضوع امامت را صورت خاصی می‌دهند به طوری‌که یک کودک به عنوان امام شیعیان مطرح می‌شود تا معلوم شود باید علم امامان از جای دیگری ماورای تجربه‌ی شخصی آن‌ها باشد و این اتفاق مهمی است در فهم شیعیان نسبت به جایگاه امام به طوری که برای امثال یحیی‌بن‌اکثم هم معلوم می‌شود علم آن‌ها از جای دیگری است، به آن صورت که یحیی‌بن‌اکثم خواست برای امتحان‌کردن حضرت یک سؤال در مورد حج از حضرت جواد(ع)بپرسد و حضرت شقوق متعددی در مورد سؤال او فرض کردند و همین کار حضرت نشان داد تا چه اندازه به ابعاد مختلف موضوع إشراف دارند. از این‌جا به بعد است که نگاه شیعیان هم به امام رشد می‌کند، علاوه بر نگاه بیرونی به امام نسبت به نگاهی که از قبل به امامان شیعه داشتند، متفاوت می‌شود و این همان «اعظمُ برکةً» برای شیعه است. ... قسمتی از یادداشت - «نگاهی کوتاه به نقش تاریخی حضرت جوادالائمه«علیه‌السلام»» @sabbar_ir
tafsir-sureh-jasiyeh-j15-1399-12-04.mp3
16.77M
🔸 سوره 🔹به کلام استاد موسویان 🔸 سوره جاثیه استاد طاهرزاده 🔹نظر به امام جواد(ع) 🔸 جلسه پانزدهم 🔹4 اسفند ماه 1399 @sabbar_ir
shab13rajab-yahossein.mp3
7.86M
🔸 سخنرانی استاد موسویان 🔹شب میلاد حضرت امیرالمومنین(ع) 🔸 هیئت یاحسین(ع) @sabbar_ir