eitaa logo
گروه فرهنگی صبار
1.9هزار دنبال‌کننده
218 عکس
114 ویدیو
62 فایل
گروه فرهنگی صبار ارائه مباحث معرفتی وب سایت: sabbar.ir اینستاگرام: sabbar.ir پشتیبانی: @Mrafiei
مشاهده در ایتا
دانلود
tafsir-naml-j19-13970524.mp3
13.43M
🔸 سوره 🔹 استاد موسویان 🔸 جلسه نوزدهم @sabbar_ir
هم_نوا_با_امام_حسین_مناجات_در_عرفه.pdf
350K
📝 🔸هم نوا با امام حسین(ع) در مناجات 🔹استاد طاهرزاده 🔸 دعا 🔹شرح قسمت پایانی دعای عرفه @sabbar_ir
📝 غدیر و نجات انسان دوران مدرن از « بی‌جهانی » مشکل انسان دوران مدرن، «بی‌جهانی» است. «بی‌جهانی» لازمه‌ی اصالت‌دادن به تقابل «سوژه- اُبژه» است که به حذف هستی و در عمل به نیست‌انگاری منجر می‌شود. انسان، ذاتاً «جهان‌مند» است و راهِ نجات انسان در این دوران یافتن جهانی است که از او پنهان شده است. انسان قبل از دوران مدرن با هستی، هم‌خانه بود و به راز آن آشنا، حقیقتِ جهان را می‌دانست و متوجه بود که هستی به سوی او گشوده است. هستی برای او جلوه داشت و پوشیده نبود. در افلاطون با طرح ایده، حقیقت از دسترس انسان دور شد و عملاً تاریخ مابعدالطبیعه که تاریخِ غفلت از هستی است به میان آمد و راهِ رهاییِ ما عبور از همین مابعدالطبیعه است. این حوالت تاریخی ما است که در این دوران اگر بشر به تباهیِ جهان خود دست زد، راهِ نجات را نیز در همین بستر بیابد یعنی در این تاریخ راهِ گشوده‌ای که خداوند به سوی حقیقت آشکار کرده است نیز از طریق انقلاب اسلامی به ظهور آمده که به فعلیت‌آمدنِ «غدیر» در این تاریخ است و انقلاب اسلامی در معنای حقیقی خود آن‌طور که امام شهداء و شهداء یافتند و با آن رابطه برقرار کردند، آشکارگیِ راز هستی است. امام شهداء و شهداء در این تاریخ با تأسی به مولایشان علی«علیه‌السلام» نشان دادند قدرتِ نجات‌دهنده‌ی انسان جدید در چیزی نهفته است که انقلاب اسلامی بدان اشاره دارد. زیرا از این طریق جهان به وسعتی که ملائکة اللّه در آن نیز در رفت و آمدند برای انسان‌ها آشکار می‌شود و این، آن جهانِ گم‌شده‌ای است که با انقلاب اسلامی می‌توان به سراغش رفت. انقلاب اسلامی ما را مانند شهداء فرا می‌خواند، اما به چه چیز؟ به هستی. اندیشیدنِ واقعی هم نسبتی است که انسان با هستی برقرار می‌کند به همان معنایی که انقلاب اسلامی وسیله تقرب به راز وجود شد و جهانی را در مقابل بشر امروز گشود و حجاب‌ها را از رُخِ هستی کنار زد و رازهای بزرگی را بر ملا نمود. جهانی که انقلاب اسلامی در مقابل ما می‌گشاید از این رو اصیل است که ما را از روزمرّگی‌های دوران مدرن به در می‌آورد. جهانی که انقلاب اسلامی یعنی فعلیت‌یافته‌ی «غدیر» در مقابل ما می‌گشاید، جهان تعصب‌ها نیست، جهانِ گشودگی ها است تا جهان، رازِ هستی را در گوشِ ما نجوا کند . هرچند به حسب ظاهر رزمندگان و شهداء بودند که انقلاب اسلامی را آفریدند، اما در واقع این انقلاب است که رزمندگان و شهداء را در مقابل حقیقت قرار داد. انقلاب اسلامی به سبکِ مخصوصِ به خود به انسان‌ها امکان می‌دهد تا خود را به همان معنای حقیقی‌شان به صحنه آورند و از این رو حجاب نفس امّاره را کنار بزنند و به حقیقت هستی تقرب جویند. انقلاب اسلامی توانست جهانِ حقیقی مردم این دوران را نشان دهد. نشان داد عالَم انسان‌های وارسته چه عالمی است. آن‌طور که عالَم شهید محمدحسین محمدخانی یعنی آن عمّار حلب نشان داده شد تا مردم این دوران بتوانند خودشان ، خودشان را درست مشاهده کنند. مثل شهید محمدحسین محمدخانی که خودش خودش را از شهدای مدافع حرم می‌دید. انقلاب اسلامی همه‌ی جوانب حیات اصیل این قوم را گِرد آورد تا معلوم کند شیوه‌ی زیستن در این دوران به گذشته برگشتن نیست، بلکه به آینده‌ای باید نظر کرد که ماوراء دنیای مدرن برای ما تقدیر شده است، آینده‌ای که برقراری با حقیقت هستی است. همان‌طور که «غدیر» به عهده گرفته بود، انقلاب اسلامی جایگاه انسان‌ها را در جهان حقیقی‌شان نشان می‌دهد تا بهترین رابطه را با یکدیگر و با محیط و با زمین برقرار کند و در حقیقت، پرده از هستی برکشند و متوجه باشند حقیقت جهان در دوره‌ی دفاع مقدس که یک مرحله از انقلاب اسلامی بود، چگونه بود و چگونه رازی از رُخ حقیقت کنار رفت و حقیقت به آن شکل فوق‌العاده زیبا به ظهور آمد؛ به امید ظهور حقایق دیگر از این جهان در مراحل بعدیِ انقلاب اسلامی تا آن‌جایی که حقیقتاً «غدیر» با ظهور مهدی«عجل‌اللّه‌تعالی‌فرجه» محلِ به‌ظهورآمدنِ همه‌ی حقایقی شود که زمین ظرفیت آن را دارد. انقلاب اسلامی هنر عبور از مابعدالطبیعه و مُثُلِ افلاطونی که در آن دوردست‌ها است را به بشر عطا نمود و جهان تازه‌ای را در مقابل او گشود، جهانی که دیگر قابل وصف نیست ولی قابل احساس هست. نسبتی است که رزمندگان ما در این تاریخ با هستی برقرار کردند و توانستند جهان خود را محل مأوای خود قرار دهند. امروز این انقلاب اسلامی است که وطن و مأوای ما می‌تواند باشد و راز تقدیر ما را بر ملا کند و نشان دهد که انسان چه جایگاهی باید برای خود بیابد و چگونه بر زمین مأوا گزیند تا در نسیم هستی گوشش قصه‌ی اُنس با حقیقت و بیرون‌شدن از نیهیلیسم را بشنود. گوش‌سپردن به حقیقت هستی در بستر انقلاب اسلامی معنایِ اندیشیدن در این تاریخ است. اندیشیدنی که به یک معنا مأواگزیدن است و اجازه می‌دهد تا هرچیز همان باشد که هست.
ادامه: نزدیکی با حقیقت قابل اندازه‌گیری نیست بلکه در آغوشِ آن قرارگرفتن است. به خودی خود قرارگرفتن در جهانی است که امروز، انقلاب اسلامی برای ما شکل داده است، جهان حقیقی انسان اصیل این دوران. انسانِ فردا انسانی است که انقلاب اسلامی می‌پروراند. آن انسان نه حیوان ناطق است، نه انسانِ خودبنیاد و نه انسان دکارتی که گمان می‌کند چون فکر می‌کند، هست. انسانی است که از دلِ دنیای مدرن، راه به سوی حقیقت گشوده است و آزاد از دوگانگی سوبژه و اُبژه با حقیقت مأنوس است. انسانی که شهداء بدان اشاره کردند تا ما امروزمان را با نظر به آن آینده رونق ببخشیم، آینده‌ای که در فرهنگ مهدوی فرهنگ «غدیر» رجعت می‌کند. بدین وسیله فرا رسیدن عید غدیر را که راهِ عبور از دوگانگی بین انسان و حقیقت است به همه‌ی عزیزان که در انتظار تحقق چنین عیدی است؛ تبریک می‌گویم. یادداشت غدیر و نجات انسان دوران مدرن از « بی‌جهانی » استاد طاهرزاده @sabbar_ir
دوره غرب شناسی با سخنرانی استاد موسویان طرح امین - خواهران تابستان 1397 - تهران @sabbar_ir
gharbshenasi-jalaseh-1.mp3
28.45M
🔸 🔹 استاد موسویان 🔸 جلسه اول 🔹 طرح امین - خواهران 🔸تهران - تابستان 97 @sabbar_ir
gharbshenasi-jalaseh-2.mp3
22.07M
🔸 🔹 استاد موسویان 🔸 جلسه دوم 🔹 طرح امین - خواهران 🔸تهران - تابستان 97 @sabbar_ir
gharbshenasi-jalaseh-3.mp3
7.95M
🔸 🔹 استاد موسویان 🔸 جلسه سوم 🔹 طرح امین - خواهران 🔸تهران - تابستان 97 @sabbar_ir
gharbshenasi-jalaseh-4.mp3
21.75M
🔸 🔹 استاد موسویان 🔸 جلسه چهارم 🔹 طرح امین - خواهران 🔸تهران - تابستان 97 @sabbar_ir
gharbshenasi-jalaseh-5.mp3
29.15M
🔸 🔹 استاد موسویان 🔸 جلسه پنجم 🔹 طرح امین - خواهران 🔸تهران - تابستان 97 @sabbar_ir
gharbshenasi-jalaseh-6.mp3
22.44M
🔸 🔹 استاد موسویان 🔸 جلسه ششم 🔹 طرح امین - خواهران 🔸تهران - تابستان 97 @sabbar_ir
gharbshenasi-jalaseh-7.mp3
23.11M
🔸 🔹 استاد موسویان 🔸 جلسه هفتم 🔹 طرح امین - خواهران 🔸تهران - تابستان 97 @sabbar_ir
gharbshenasi-jalaseh-8.mp3
16.73M
🔸 🔹 استاد موسویان 🔸 جلسه هشتم 🔹 طرح امین - خواهران 🔸تهران - تابستان 97 @sabbar_ir
tafsir-fater-ba-nazar-be-karbala-13970620-j1.mp3
17.24M
🔸 سوره با 🔹 استاد موسویان 🔸 جلسه اول 🔹 مسجد حضرت خدیجه کبری(س) 🔸محرم 1440 - سال 1397 @sabbar_ir
tafsir-fath-ba-nazar-be-karbala-13970620-j1.mp3
15.28M
🔸 سوره با 🔹 استاد موسویان 🔸 جلسه اول 🔹 سپاهان شهر 🔸محرم 1440 - سال 1397 @sabbar_ir
tafsir-fath-ba-nazar-be-karbala-13970621-j2.mp3
15.6M
🔸 سوره با 🔹 استاد موسویان 🔸 جلسه دوم 🔹 سپاهان شهر 🔸محرم 1440 - سال 1397 @sabbar_ir
tafsir-fater-ba-nazar-be-karbala-13970621-j2.mp3
18.81M
🔸 سوره با 🔹 استاد موسویان 🔸 جلسه دوم 🔹 مسجد حضرت خدیجه کبری(س) 🔸محرم 1440 - سال 1397 @sabbar_ir
tafsir-fath-ba-nazar-be-karbala-13970622-j3.mp3
16.57M
🔸 سوره با 🔹 استاد موسویان 🔸 جلسه سوم 🔹 سپاهان شهر 🔸محرم 1440 - سال 1397 @sabbar_ir
musaviyan-borun-raft-az-bonbaste-tarikhi-j1.mp3
5.66M
🔸 راه برون رفت از بن بست تاریخی 🔹 استاد موسویان 🔸 جلسه اول 🔹 هیئت یاحسین(ع) اصفهان 🔸محرم 1440 - سال 1397 @sabbar_ir
musaviyan-borun-raft-az-bonbaste-tarikhi-j2.mp3
12.32M
🔸 راه برون رفت از بن بست تاریخی 🔹 استاد موسویان 🔸 جلسه دوم 🔹 هیئت یاحسین(ع) اصفهان 🔸محرم 1440 - سال 1397 @sabbar_ir
کربلا مبارزه با پوچی هاست ... @sabbar_ir
tafsir-fater-ba-nazar-be-karbala-13970622-j3.mp3
18.08M
🔸 سوره با 🔹 استاد موسویان 🔸 جلسه سوم 🔹 مسجد حضرت خدیجه کبری(س) 🔸محرم 1440 - سال 1397 @sabbar_ir
musaviyan-borun-raft-az-bonbaste-tarikhi-j3.mp3
16.52M
🔸 راه برون رفت از بن بست تاریخی 🔹 استاد موسویان 🔸 جلسه سوم 🔹 هیئت یاحسین(ع) اصفهان 🔸محرم 1440 - سال 1397 @sabbar_ir
tafsir-fath-ba-nazar-be-karbala-13970623-j4.mp3
16.07M
🔸 سوره با 🔹 استاد موسویان 🔸 جلسه چهارم 🔹 سپاهان شهر 🔸محرم 1440 - سال 1397 @sabbar_ir
tafsir-fater-ba-nazar-be-karbala-13970623-j4.mp3
13.38M
🔸 سوره با 🔹 استاد موسویان 🔸 جلسه چهارم 🔹 مسجد حضرت خدیجه کبری(س) 🔸محرم 1440 - سال 1397 @sabbar_ir