💠 عظمت حضرت علی اکبر(ع)
همین اندازه در عظمت جناب علی اکبر بس که به زیباترین شکل در وفاداری نسبت به امام زمان شان در صحنه صحنه آرایی کردند و در مرز بین دنیا و آخرت توانستند گزارش رویت خود را که ملاقات با رسول خدا صلوات الله علیه و آله بود و سیراب شدن از دست مبارک ایشان را با انتقال به این دنیا به پدرشان خبر دهند. این یعنی مقام جمع بین دنیا و آخرت که به ندرت برای اولیاء الهی پیش می آید. راستی حسین علیه السلام در چنین علی اکبری چه دیده اند که فرمودند: بعد از وجود مبارک آن حضرت دیگر این دنیا هیچ چیزی برای ماندن ندارد. {استاد طاهرزاده}
@sabbar_ir
ravagh-marefat-nafs-jalaseh-17.mp3
21.62M
🔸 #معرفت_نفس
🔹 استاد موسویان
🔸 جلسه هفدهم
🔹مجموعه فرهنگی رواق
@sabbar_ir
ماه_شعبان_و_جایگاه_اعیاد_شعبانیه_13980122.mp3
9.2M
🔸 سخنرانی استاد موسویان
🔹 ماه شعبان و جایگاه اعیاد شعبانیه
@sabbar_ir
📝 امام، اصل عالم و آدم
بسم الله الرّحمن الرّحیم ؛ امام یك دُرّ قیمتی در عالم هستی است و برای یافتن این دُرّ باید تلاش اساسی بكنیم، همه حقیقت هر انسانی در رابطه با امام(عج) محقق میشود. ارتباط منِ شما با تن شما چگونه است؟ میگویید: من با چشمم میبینم، من با گوشم میشنوم، پس آن بیننده و شنوندة اصلی «منِ» شما است، چشم و گوش به نور منِ شما، شنوایی و بینایی دارند. اعضاء تن شما، خود شما نیستند، تن شما در موقع خواب، در رختخواب است، ولی خودتان كه همان من شما است، خواب میبینید، پس معلوم است كه خودتان غیر از تنتان هستید. ولی تن شما در قبضه من شما است و آن مَنْ همه جای بدن شما هست، و به جهت تواناییهای آن مَن است كه شما با چشم میبینید و با گوش میشنوید، دست شما را «مَنِ» شما تكان میدهد. مَنِ شما همه جای تن شما هست و اصل و اساس همه شعور و ادراك شما «مَن» شما است نه تن شما، چون همه ادراكات به آن برمیگردد. به همین شکل همه انسانیتِ شما به انسان كامل برمیگردد و نحوه حضور آن حضرت در عالَم انسانی، مثل نحوه حضور «مَن» شما در تن شما است، و همانطور كه چشم و گوش بدون حضور «مَن» كالبد بیجانی بیش نیستند، عدم حضور انسانیت در جان انسانها، در واقع موجب میشود كه ما كالبدی انسانی باشیم، بدون داشتن حقیقت انسانیت، مثل كالبد چشم، بدون نور رؤیت. از طرفی همه حقیقت عالم، جهت انسانیت انسان به وجود آمده است،[1] پس انسان كامل كه حقیقت انسانیت و بنیاد انسانیت هر انسانی است، اصل عالم و قطب دایرة عالم امكان است، و لذا هر حقیقتی نزد امام زمان(عج) است؛ هركس به اندازهای كه به امام زمان(عج) نزدیك است، از حقیقت بهرهمند است، و گرنه گرفتار وَهم و خیال است. اگر تأمل بفرمایید، موضوع فوقالعاده دقیق و روشنی است و لذا تصدیق خواهید كرد كه زیارات ما عبادت است، به واسطه همان توجهی كه باید به مقام انسان كامل انداخت.
اگر كمی آماده باشیم، پس از توجه قلب به آن مقام، حقیقت آن حضرت را به راحتی تصدیق میكنیم و به لطف الهی قلب به رؤیت آن مقام مفتخر میگردد.
[1]- قرآن در آیه 29 سوره بقره میفرماید: «هُوَ الَّذِی خَلَقَ لَكُم مَّا فِی الأَرْضِ جَمِیعاً»؛ یعنی همه آنچه را خداوند در زمین خلق كرد، برای شما انسانها بود
یادداشتِ امام، اصل عالم و آدم - استاد طاهرزاده
@sabbar_ir
jalaseh-39_1398-01-28.mp3
10.5M
🔸 #سخنرانی استاد موسویان
🔹 #انقلاب_اسلامی
🔸 جلسه سی و نهم
🔹 تبیین بیانیه «گام دوم انقلاب»
@sabbar_ir
ravagh-marefat-nafs-jalaseh-18.mp3
21.68M
🔸 #معرفت_نفس
🔹 استاد موسویان
🔸 جلسه هجدهم
🔹مجموعه فرهنگی رواق
@sabbar_ir
ravagh-marefat-nafs-jalaseh-19.mp3
20.19M
🔸 #معرفت_نفس
🔹 استاد موسویان
🔸 جلسه نوزدهم
🔹مجموعه فرهنگی رواق
@sabbar_ir
01-makaremolakhlagh-13980215.mp3
6.26M
🔸 راه دلبری
🔹شرح دعای #مکارم_الاخلاق
🔸به کلام استاد موسویان
🔹 جلسه اول (مقدمه)
@sabbar_ir
01-abouhamzeh-13980216.mp3
6.86M
🔸 راه عاشقی
🔹شرح دعای #ابوحمزه
🔸به کلام استاد موسویان
🔹 جلسه اول
🔸شعبان 1440 - اردیبهشت 1398
@sabbar_ir
02-makaremolakhlagh-13980216.mp3
12.28M
🔸 راه دلبری
🔹شرح دعای #مکارم_الاخلاق
🔸به کلام استاد موسویان
🔹 جلسه دوم
@sabbar_ir
02-abouhamzeh-13980217.mp3
7.54M
🔸 راه عاشقی
🔹شرح دعای #ابوحمزه
🔸به کلام استاد موسویان
🔹 جلسه دوم
🔸رمضان 1440 - اردیبهشت 1398
@sabbar_ir
03-makaremolakhlagh-13980217.mp3
12.28M
🔸 راه دلبری
🔹شرح دعای #مکارم_الاخلاق
🔸به کلام استاد موسویان
🔹 جلسه سوم
@sabbar_ir
03-abouhamzeh-13980218.mp3
9.9M
🔸 راه عاشقی
🔹شرح دعای #ابوحمزه
🔸به کلام استاد موسویان
🔹 جلسه سوم
🔸رمضان 1440 - اردیبهشت 1398
@sabbar_ir