eitaa logo
کتاب شناسی علوم اسلامی استاد سابقی
420 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
224 ویدیو
281 فایل
ارائه پیشنهاد ، انتقاد ، درخواست معرفی کتاب👇👇 @sabeghi1364
مشاهده در ایتا
دانلود
هرکه دارد هوس کرببلا بسم الله هرکه دارد سر همراهی ما بسم الله   گرکه در سینۀ خود شوق زیارت داری رود این قافله تا کرببلا بسم الله   هرکه را میل سوی قبلۀ عشاق بود می دهد عشق به آوای رسا بسم الله   ای که مشتاق گلستان حسینی شده ای همره بوی گل و باد صبا بسم الله   کاروانی شده آماده ز عشاق حسین گر کنون پای طلب هست تو را بسم الله   وعده دادیم که باهم سفر عشق رویم عازم کوی حسینیم بیا بسم الله   علقمه منتظر ماست چرا بنشستی سوی آن چشمۀ پُر شرم و حیا بسم الله   گرکه داری گهری مشتریش هست حسین می خرد سوز دل و اشک تو را بسم الله   زیر آن قبه دعای تو اجابت دارد تا که نگذشته تو را وقت دعا بسم الله   ای وفائی تو اگر خیر دو دنیا طلبی چهره بگذار به خاک شهدا بسم الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️من دوست میدارم این مجالس را ... قربان آن دل! رهبرمعظم انقلاب اسلامی آیت الله خامنه ای : 🔸امام صادق (علیه ‌السّلام) از راوی سؤال میکنند: تَجلِسونَ وَ تُحَدِّثون؟ می‌نشینید دُور هم، صحبت میکنید، حرف میزنید؟ یعنی مسائل ما را مطرح میکنید؟ 🔹او جواب میدهد که بله، این کار را میکنیم؛ یعنی همین مجموعه‌ی هیئات. 🔸بعد حضرت میفرمایند: اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ‌ اُحِبُّها؛ من دوست میدارم این مجالس را ... قربان آن دل! ✅انَّ تِلکَ المَجالِسَ‌ اُحِبُّها فاحیوا اَمرَنا؛ مسئله‌ی ما را زنده نگه دارید. 🔰الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
✅وظيفه ما در زمان غيبت دانستن اينكه امام در چه زمانى ظهور مى‌كنند و يا اينكه اكنون در كجا زندگى مى‌كنند، ارزش چندانى ندارد، آنچه ارزشمند است آن است كه بدانيم وظيفه ما در حال حاضر چيست و امام از ما چه انتظارى دارد و سپس به آن جامه عمل بپوشيم. لذا شناخت وظيفه لازم‌ترين مطلب در زمان غيبت امام است كه ما به برخى از آنها اشاره مى‌كنيم: ۱- شناخت امام زمان و اهداف او. « اللهم عرّفنى حجتك فانّک اِن لم تعرّفنى حجّتك ضللتُ عن دينى» ۲- معرفى و شناساندن امام زمان و انقلاب جهانى او به ديگران و ايجاد زمينه‌هاى لازم براى ظهور. ۳- تلاش در جهت جلب رضايت امام زمان عليه السلام با انجام اعمال صالح و ارتباط‍‌ معنوى. ۴- انتظار فرج و دعا براى ظهور حضرت. ۵ - صدقه دادن و دعا كردن براى سلامتى امام. ۶- خواندن نماز و دعاهاى فرج، ندبه، عهد و سلام كامل. ۷- پرداخت حقوق مالى (خمس)، متعلق به امام زمان عليه السلام . ۸ - عمل به تكليف و واجبات و دورى از گناه و محرّمات. دانلود برنامه آثار مکتوب حجة الاسلام قرائتی: https://cafebazaar.ir/app/org.crcis.noorreader.qaraati
📚 نگین آفرینش ج ۱ و ۲ ✍ محمدامین بالادستیان، محمدمهدی حائری پور و مهدی یوسفیان 💰قیمت: ۸۰ هزار تومان سفارش 👇 🆔 @Aali_110 📲 ۰۹۰۳۸۳۳۸۴۰۳
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔹این از اسرار اهل‌بیت علیهم‌السلام و اهل ایمان است که اگر [قرآن،] شریکِ [حضرت حجت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است]، او را که نمی‌بینی، به شریک و عِدل او نگاه کن. ✨اهلش استفاده‌هایی از این [نگاه کردن] می‌برند که وارد شده است: «النَّظَرُ في الْمُصْحَفِ عِبَادَةٌ: نگاه به قرآن عبادت است». 📚کتاب حضرت حجت(عج)، ص٣۵۵ مجموعه بیانات آیت‌الله بهجت قدس‌سره پیرامون حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
Rebaat_Ayene_E6.mp3
34.62M
🔈 | ✅ موضوع | درباره سلسله پادکست‌های 🔹آینه‌ای در برابر آینه‌داران🔹 🎙راوی: کوروش اسکندری میهمان برنامه: بازپخش صوتی دکتر مجلس ششم 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
Rebaat_Ayene_E8~1.mp3
21M
🔈 | موضوع | و زندگانی ما سلسله پادکست‌های 🔹آینه‌ای در برابر آینه‌داران🔹 🎙راوی: کوروش اسکندری میهمان برنامه: حجت‌الاسلام مجلس هفتم رنج‌های متعالی در ادیان 3:20 رنج مسیحی چه نسبتی با رنج شیعی دارد؟ 5:40 آیا همه رنج‌ها یک معنا دارند؟ 8:36 تمایز رنج حسینی با رنج مسیحی 12:40 نقد شهادت فدیه‌ای 16:33 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
🎙علی محمدی هوشیار ۱. بایسته های فرقه شناسی https://eitaa.com/53438070/4 ➖➖➖➖➖ ۲. امکان تطبیق علائم ظهور https://eitaa.com/53438070/5 ➖➖➖➖➖ ۳. حکمرانی مهدوی https://eitaa.com/53438070/6 ➖➖➖➖➖ ۴. سلسله جلسات «الهیات انقلاب اسلامی»: 1⃣(فلسفه تاریخ انقلاب های دینی): https://eitaa.com/53438070/8 2⃣(شناخت شناسی انقلاب اسلامی): https://eitaa.com/53438070/9 3⃣(شناخت شناسی انقلاب اسلامی) https://eitaa.com/53438070/11 4⃣(حرکت شناسی انقلاب اسلامی) https://eitaa.com/53438070/12 5⃣(نقش ایمان در حرکت انقلاب اسلامی) https://eitaa.com/53438070/13 6⃣(جهاد و مقاومت در انقلاب اسلامی) https://eitaa.com/53438070/14 7⃣ (اقامه عملی ولایت در انقلاب اسلامی) https://eitaa.com/53438070/15 ➖➖➖➖➖ ۵. سلسله جلسات نقد جریان احمدالحسن: 1⃣جریان شناسی https://eitaa.com/53438070/17 2⃣روش شناسی علمی https://eitaa.com/53438070/18 3⃣روش شناسی علمی https://eitaa.com/53438070/19 4⃣روش شناسی تبلیغی https://eitaa.com/53438070/33 5⃣روایات یمانی https://eitaa.com/53438070/34 6⃣روایات یمانی https://eitaa.com/53438070/35 7⃣ادله احمد برای یمانی بودن https://eitaa.com/53438070/36 8⃣ازدواج امام https://eitaa.com/53438070/37 9⃣فرزند امام https://eitaa.com/53438070/38 0⃣1⃣فرزند امام https://eitaa.com/53438070/39 1⃣1⃣فرزند امام https://eitaa.com/53438070/40 2⃣1⃣نسب احمد بصری https://eitaa.com/53438070/41 3⃣1⃣وصیت پیامبر(ص) https://eitaa.com/53438070/42 4⃣1⃣حدیث موسوم به وصیت https://eitaa.com/53438070/43 5⃣1⃣حدیث موسوم به وصیت https://eitaa.com/53438070/44 6⃣1⃣ادله تطبیق احمد با حدیث https://eitaa.com/53438070/45 ➖➖➖➖➖ ۶. شگرد شناسی تبلیغی جریان های انحرافی مهدویت https://eitaa.com/arshi_ali/47 ➖➖➖➖➖ ۷. بررسی روایات یمانی https://eitaa.com/arshi_ali/49 ➖➖➖➖➖ ۸. بررسی روایات نهی از قیام https://eitaa.com/arshi_ali/51 ➖➖➖➖➖ ۹. دوره نظامات فکری ولایت فقیه(۱۳ جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/53 ➖➖➖➖➖ ۱۰. جغرافیای ظهور https://eitaa.com/arshi_ali/55 ➖➖➖➖➖ ۱۱. کارگاه فرقه شناسی(سه جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/57 https://eitaa.com/arshi_ali/58 https://eitaa.com/arshi_ali/59 ➖➖➖➖➖ ۱۲. مناظره با حسین موسوی(از اتباع احمدالحسن) به تعداد ۲۱ جلسه https://eitaa.com/arshi_ali/62 ➖➖➖➖➖
🔹نکات قرآنی(۷) آثارچهارگانه استغفار🔶سوره نوح آیات۱۰تا۱۲ 🔸 قرآن کریم از قول حضرت نوح علیه السلام چنین می فرماید: «اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ إِنَّهُ کَانَ غَفَّارًا یُرسِلِ السَّمَاء عَلَیْکُم مِّدرَاراً وَ یُمدِدکُمْ بِأَموَالٍ وَ بَنِینَ وَ یَجعَل لَّکُمْ جَنَّاتٍ وَ یَجعَل لَّکُمْ أَنْهَاراً؛ به درگاه پروردگارتان استغفار کنید، او بسیار آمرزنده است. ۱_[استغفار کنید] تا باران را پی درپی بر شما فرو فرستد ۲_و شما را با اموال ۳_ و فرزندان یاری نماید ۴_و برایتان باغهایی قرار دهد و برایتان نهرهایی فراهم آورد» * توصیه آیت الله بهجت به کثرت استغفار 🔹 «زیاد از روی اعتقاد کامل بگویید: «أستغفرالله». هیچ چیز شما را منصرف نکند غیر از ضروریات و واجبات تا کلیه ابتلائات رفع شود، بلکه بعد از رفع آنها هم بگویید، برای اینکه امثال آنها پیش نیاید و اگر دیدید رفع نشد، بدانید یا ادامه نداده اید یا آنکه با اعتقاد کامل نگفته اید»
💠 حدیث روز 💠 💎 دو خصلتی كه بالاتر از آنها چيزى نيست 🔻امام حسن عسكرى عليه‌السلام: خِـصْلَتانِ لَيْسَ فَوْقَـهُما شَـيْءٌ: أَلايمـانُ بِاللّهِ وَ نَفـْعُ الإخـوانِ دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ۱. ايمان به خدا ۲. سودرسانى به برادران دينى. 📚 بحارالانوار ۷۸: ۳۷۴ ح ۲۶
💠 حدیث روز 💠 💎 گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‌شوند 🔻امام سجاد عليه‌السلام: وَ الذُّنُوبُ الّتى تُنْزِلُ النِّقَمَ عِصْيانُ الْعارِفِ بِالْبَغىِ وَ التَطاوُلُ عَلَى النّاسِ وَ الاِستِهْزاءُ بِهِمْ وَ السُّخْريَّةُ مِنْهُمْ 🔹گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‌شوند، عبارت‌اند از: ➖ ستم كردن شخص از روى آگاهى، ➖ تجاوز به حقوق مردم و ➖ دست انداختن و مسخره كردن آنان. 📚 معانى الاخبار، ص ۲۷۰
نحوست ماه صفر یکی از باورهای شایع در میان مردم این است که ماه صفر را نحس و شُوم می‌دانند، به همین جهت برای امان ماندن از بلا و شر، توصیه به دادن صدقه و قرائت برخی از دعاها می‌شود. کسانی که بر نحوست این ماه باور دارند عقیده خود را بر چند دلیل استوار کرده‌اند که در ادامه به صورت مختصر اشاره می‌شود. ۱_رخدادهای ماه صفر برخی افراد معتقد هستند که به دلیل وقایعی که در این ماه اتفاق افتاده یعنی ورود کاروان اسرای کربلا به شهر شام، رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، شهادت امام حسن و امام رضا علیهما السلام، پس این ماه شوم و نامبارکی است. 🔹مرحوم علامه مجلسی در این باره می‌گوید: «وَ هَذَا الشَّهْرُ مَشْهُورٌ بِالنُّحُوسَةِ وَ الشُّؤم، وَ یُمْکِنُ أنْ یَکُونَ لِذَلِکَ وَجْهَانِ... »؛ یعنی ماه صفر به نحس بودن و شومی شهرت یافته است. ممکن است علت این مطلب یکی از این دو وجه باشد: الف) بنابر نظر علمای شیعه وفات پیامبر اعظم صلّى اللّه عليه و آله در این ماه بوده و همین باعث نحس قلمداد شدن این ماه شده است. ب) ماه صفر بعد از ذی القعده و ذی الحجة و محرّم قرار گرفته است و این سه ماه جزء ماه‌‌های حرامند و کسی در آن‌ها به قتل و جنایت نمی‌پرداخت، بعد از این سه ماه حرام، در ماه صفر جنایت و قتل و جنگ آغاز می‌گردید و به همین سبب مردم این ماه را منحوس قلمداد کرده‌اند. البته ایشان تاکید می‌کند که در بین روایات شیعی روایتی که دلالت بر شومی و نحسی این ماه داشته باشد، ندیده‌‌ام و در روایات غیر معتبر عامی مواردی وجود دارد که اعتباری به آن‌ها نیست. بر فرض پذیرش این که وقایع اتفاق افتاده می‌تواند دلیل بر نحوست ایام شود، اما سرایت دادن چند روز به تمام روزهای ماه، نیازمند دلیل محکم‌تری است. علاوه بر آن که پس مصیبت‌های دهه اول محرم و یا شهادت امیرالمومنین علیه السلام نیز باید موجب نحوست ماه محرم و ماه رمضان شود! در حالی که کسی چنین ادعایی نکرده است. به عبارت دیگر اگر چنین مبنایی را بپذیریم، تفاوتی بین ماه صفر و ماه‌های دیگر نیست و به جزء «ماه شعبان» که خالی از وفات معصومان علیهم السلام است، همه ماه‌‌ها ممکن است همه یا بخشی از آن ها شوم شمرده شود. 🔶البته لازم به ذکر است که برخی از اندیشمندان در این که نحوست به طور مستقیم متوجه زمان باشد، تردید کرده‌اند و این نحوست را ناظر به وقایع رخ داده در آن ایام دانسته‌اند. به عنوان مثال در دو آیه‌ مربوط به قوم عاد که قبلا اشاره شد، استفاده می‌شود که نحس و شُوم بودن مربوط به آن زمانى است که باد به عنوان عذاب بر آنها به طور مستمر وزید، اما از این آیات بر نمی‌آید که این تأثیر و دخالت زمان به نحوى بوده که با گردش هفته‌ها دوباره آن زمان نحس برگردد.
۲_حدیث «من بشرنی بخروج الصفر بشرته بالجنه» 🔹میرزا جواد ملکی تبریزی نیز نحوست ماه صفر را مشهور دانسته و می‌گوید: معروف است که ماه صفر، به خصوص چهارشنبه آخر آن، نحس می‌باشد که در این مورد روایتی نداریم. وی در ادامه می‌نویسد: شاید این نحوست به خاطر رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در این ماه و نیز سخن پیامبر باشد که فرمودند: «من بشرنی بخروج الصفر بشرته بالجنه» یعنی کسی که مرا به تمام شدن ماه صفر مژده دهد، او را به بهشت بشارت می دهم. وی در ابتدا تصریح می‌کند که هیچ دلیل روایی بر نحوست ماه صفر وجود ندارد در نتیجه ظاهرا خود ایشان نیز در سند و دلالت این خبر تردید دارد. علاوه بر آن که این روایت منتسب به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در هیچ منبع معتبر روایی نیامده است؛ حتی برخی از نویسندگان نیز که این سخن را ذکر کرده‌اند هیچ سندی برای آن نقل ننموده و همچنین از آن هیچ استفاده‌ای برای نحوست ماه صفر نکرده‌اند. 🔶شیخ عباس قمی هم با آن که بحث نحوست ماه صفر را نقل نموده، اما آن را مستند به هیچ روایتی نکرده است و چه بسا خود ایشان نیز اطمینان به نحوست این ماه ندارد بلکه از باب احتیاط دعایی را نقل می‌کند و چنین می‌نویسد: «بدان که این ماه (صفر) معروف به نحوست است و برای رفع نحوست هیچ چیز بهتر از صدقه و دعا و استعاذه وارد نیست و اگر کسی خواهد که محفوظ ماند از بلاهای نازله در این ماه، در هر روز ده مرتبه بخواند، چنان که محدث فیض و غیره فرموده اند: یا شَدیدَ الْقُوی‏ وَ یا شَدیدَ الْمِحالِ یا عَزیزُ یا عَزیزُ یا عَزیزُ ذَلَّتْ بِعَظَمَتِکَ جَمیعُ خَلْقِکَ فَاکْفِنی‏ شَرَّ خَلْقِکَ یا مُحْسِنُ یا مُجْمِلُ یا مُنْعِمُ یا مُفْضِلُ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ سُبْحانَکَ اِنّی‏ کُنْتُ مِنَ الظَّالِمینَ فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَکَذلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنینَ وَصَلَّی اللَّهُ عَلی‏ مُحَمَّدٍ وَ الِهِ‏ الطَّیِّبینَ الطَّاهِرینَ». لازم به ذکر است که این دعا نیز در هیچ یک از منابع حدیثی و دعایی معتبر وجود ندارد و برخی از کتاب‌ها مانند «تذکره اولی الالباب» در قرن 10 این دعا را بدون سند ذکر کرده‌اند، البته بدون آن که دلالتی بر نحوست ماه صفر از آن برداشت کنند.
۳_حدیث «مَنْ بَشَّرَنِي بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّة» برخی برای اثبات نحوست ماه صفر به این حدیث استناد کرده اند. آنان واژه «آذار» را ناظر به ماه صفر دانسته و واژه «بشرنی» را منحصر در خبر دادن از خیر و نیکی گرفته‌اند و بدین گونه دلالت روایت را بر بدی و شومی ماه صفر، تمام دانسته‌اند. حدیث مزبور در منابع حدیثی شیعه نقل شده است؛ اما این روایت در قالب ماجرایی بیان شده که این جمله «مَنْ بَشَّرَنِي بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّة» بخشی از آن است و هیچ ارتباطی به ماه صفر و نحوست آن نیز ندارد. 🔹 شیخ صدوق متن کامل حدیث به همراه ماجرایی که اتفاق افتاده است را چنین ذکر می‌کند: ابن عبّاس می‌گويد: روزى پيغمبر صلى اللَّه عليه و آله با اصحاب خود در مسجد قبا نشسته بود و به آنان فرمود: «نخستين شخصى كه اكنون بر شما وارد می‌شود از اهل بهشت است»، برخی افراد چون اين سخن را شنيدند، برخاسته و بيرون رفتند و هر يك از آنان قصد داشت كه سريعتر برگردند و به سبب این خبر از بهشتیان باشند. پيامبر صلى اللَّه عليه و آله متوجه شد و به آنان که باقی مانده بودند فرمود: «اکنون چند نفر بر شما وارد مى‏شوند كه هر یک از دیگری سبقت می جوید؛ از میان آنها، هر کسی به من خبر دهد که ماه آذار، تمام می شود اهل بهشت است». پس آنان كه بيرون رفته بودند بازگشتند و أبو ذر نيز همراهشان بود، حضرت به آنها فرمود: «ما اكنون در كدام يك از ماه‌هاى رومى هستیم؟» أبوذر پاسخ داد: يا رسول اللَّه «آذار» به پايان رسيده است. پيامبر صلى اللَّه عليه و آله فرمود: «اى أبوذر این را مى‏دانستم، اما دوست داشتم که امتم بدانند تو از اهل بهشت مى‏هستی ... .» همان گونه که از متن کامل حدیث مشخص است، هیچ ارتباطی به نحوست ماه صفر ندارد و اساسا «آذار» ماه قمری نیست. علاوه بر آنکه مقصود اصلی رسول الله صلی الله علیه و آله بیان جایگاه بهشتی ابوذر بود نه مشخص کردن ابتدا یا انتهای ماه. 🔶نتیجه با توجه به مطالب بیان شده، هیچ دلیل روایی بر نحوست ماه صفر وجود ندارد. ممکن است اعتقاد به شوم و نحس بودن صفر به سبب ارتباط دادن برخی حوادث پیش آمده در این ماه باشد در حالی که هیچ ارتباطی بین آنها وجود ندارد و رخدادهای ماه صفر را نمی‌توان دلیل بر نحس بودن آن دانست و سپس آن را به کل ماه سرایت داد. از سوی دیگر حدیث «من بشرنی بخروج الصفر بشرته بالجنه» از صحت سندی برخوردار نیست و حدیث «مَنْ بَشَّرَنِي بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّة» نیز هیچ دلالتی بر نحوست ماه صفر ندارد. البته انجام دادن امور نیک مانند صدقه چه در این ماه و چه در ماه‌های دیگر امر پسندیده و مورد سفارش دین اسلام می‌باشد.
💠
  اندوه فراق
🔹 در ماه صفر، اهل ‌بیت (علیهم الصلاة و علیهم السلام) و سر مطهر سالار شهیدان (صلوات الله و سلام الله علیه) وارد شام شدند. 👈 از وجود مبارک _علیه سؤال شده است که در این جنگ چه کسی پیروز شد، فرمود ما پیروز شدیم و اگر خواستی بفهمی حق با ماست که ما پیروز شدیم، هنگام نماز، اذان و اقامه بگو، ببین در اذان و اقامه چه می ‌گویی؛ شهادت به وحدانیت حق می ‌دهی، شهادت به رسالت می ‌دهی. ما رفتیم را زنده کردیم و برگشتیم. 🔹 آنها می ‌خواستند را که به صورت بود از بین ببرند، ما رفتیم و کاملاً زنده کردیم و برگشتیم و ما پیروز شدیم. آنهایی هم که شربت شهادت نوشیدند، الآن در غُرف مبنیه بهشت‌ هستند. 🔹 یک سلسله گریه‌ های عاطفی هست که دل می‌ سوزد، ما داریم گریه بکنیم و امر طبیعی است. ما گریه می ‌کنیم که آن ذوات مقدّس را از دست دادیم؛ برای خودمان گریه می ‌کنیم نه برای آنها! 🔹 آنها که به روح و ریحان رسیدند، آنها ﴿فَرِحِینَ﴾ اند، آنها آسیبی ندارند، آنها «عند الله»ی ‌اند: ﴿لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُون ٭ فَرِحِینَ﴾; خیلی خوشحال اند. ما برای اینکه آن ذوات نورانی را از دست دادیم، خودمان متاٴثر هستیم و گریه می‌ کنیم. 🔹 پس اینجا سه‌ مسئله هست: ـ یکی اینکه چه کسی پیروز شد؟ فرمود ما; ـ یکی اینکه شهدای ما در چه حالت هستند؟ خیلی مسرورند و ﴿فَرِحِینَ﴾؛ ـ یکی اینکه ما که بازمانده ‌ایم، چون آن ذوات نورانی و مقدّس را از دست دادیم و از ایشان محروم می ‌شویم، اشک می‌ ریزیم. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1380/02/06 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
book.pdf
7.88M
درسنامه مکالمات پرکاربرد در اربعین حسینی براساس لهجه عراقی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ ╭┅─────────┅╮ 𖡨⃟ٖٖ𖠷͚̥̆̑⃟📚══✼🍃🌺🍃●═┅┄• 📲کتابخانه موبایلی 🔸 📚کتب دینی 🆔 ✅ کانال کتب دینی https://eitaa.com/joinchat/2490564857Ce9647e6437 @KotobeDini https://eitaa.com/KotobeDini > ╰┅──────
❌ احمق خود‌ش به روایت اضافه می‌کند مُحَمَّدُ بْنُ مَسْعُودٍ، قَالَ حَدَّثَنِي جِبْرِيلُ بْنُ أَحْمَدَ، قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ عِيسَى بْنِ عُبَيْدٍ، قَالَ حَدَّثَنِي يُونُسُ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ، عَنْ رَجُلٍ، قَالَ، قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) كَانَ أَبُو الْخَطَّابِ أَحْمَقَ فَكُنْتُ أُحَدِّثُهُ فَكَانَ لَا يَحْفَظُ، وَ كَانَ يَزِيدُ مِنْ عِنْدِهِ. ✍🏻 راوی گوید: امام صادق علیه السّلام درباره ابوالخطّاب (غالی مشهور ملعون) فرمودند: وی احمق بود، با او سخن می‌گفتم ولی کلام مرا صحیح حفظ نمی‌کرد؛ و از پیش خودش بر کلام من می‌افزود. 📔 رجال الكشي، ص ٢٩۵ حال نیز برخی مدّعیان تبلیغ دین که مشهور شده‌اند، یا مانند ابوالخطّاب ملعون، غالی‌اند، یا روایات را تحریف می‌کنند، برخی نیز هر دو را دارند، هم غلو، هم تحریف؛ و مع‌الأسف این احمق‌ها نزد عوام مذهبی، به پاسداران دين و مذهب معروف شده‌اند! @Bandani2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 شرب مدام ▫️ یکی از برجسته ترین وظایف ما شیعیان، است. ... ما غایب هستیم و نه او؛ ما دور هستیم و نه آن حضرت! 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
شرب مدام

▫️ یکی از برجسته ترین وظایف ما شیعیان، زیارت «اربعین» است. وجود مبارک حضرت امیر (سلام الله علیه) فرمود: «قَد قَامَتِ الصَّلاةُ» یعنی «حَانَ وَقتُ الزِّیارَة»؛ زیارتنامه خدا نماز است؛ بنده اگر بخواهد به حضور پروردگار بار یابد و خدا را زیارت کند، زیارت خدا نماز است! پس زیارت از الله شروع می شود که انسان با او گفتگو می کند و حرف خودش را در قنوت و غیر قنوت می تواند با خدا در میان بگذارد، این زیارت خداست. زیارت انبیای الهی و ائمه معصومین (علیهم السلام) در تِلو همین زیارت الهی معنا پیدا می کند؛ انسان به حضور آنها مشرّف می شود. اینکه از نظر معنا زیارت از قُرب و بُعد یکسان است _ گرچه درجات آن فرق می کند _ برای همین است. ▫️ اگر کسی توانست در به کربلا مشرّف شود، فوز و فیض بیشتری دارد و اگر آن توفیق نصیب او نشد، زیارتِ از دور، معقول و ممکن است، زیرا آنها در دور و نزدیک حضور دارند. اگر زیارت پیامبر و اهل بیت (علیهم السلام) در تِلو زیارت ذات اقدس الهی است و زیارت خدای سبحان، قُرب و بُعدی ندارد، زیارت این خاندان هم به ، قُرب و بُعدی ندارد؛ ما از نزدیک می توانیم بگوییم: «السلام علیک»، از دور هم می توانیم بگوییم: «السلام علیک». ▫️ این «کاف»، «کاف»ی نیست که ما گرفتار ادبیات عرب باشیم؛ آنها می گفتند اگر کسی را می بینی بگو «السلام علیک» و اگر نمی بینی و غایب است بگو «السلام علیه»؛ فرمودند لازم نیست تو او را ببینی، همین که او تو را می بیند حاضر است! اگر حضور دارد و حضور به حضور مزور است نه اینکه لازم باشد که زائر حاضر باشد، این «کافِ خطاب» معنای خاص خودش را دارد: «السلام علیک». ما غایب هستیم و نه او؛ ما دور هستیم و نه آن حضرت! بنابراین این و سایر زیارت ها، در هر زمان و زمینی جا دارد، برای اینکه آنها در هر زمان و زمینی به اذن خدای سبحان حاضرند. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1393/09/20 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
30.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مارأیت الّاجمیلاً چقدر این صحنه ها زیباست، ،با دیدن این مناظر حال خوبی پیدا میکنی💔 التماس دعا (لبیک یا حسین ع )😭😭😭😭