eitaa logo
سبک زندگی اسلامی 🇵🇸🕊
177 دنبال‌کننده
354 عکس
223 ویدیو
7 فایل
حجت الاسلام و المسلمین استاد علی فتحی ارتباط با ادمین @Shahidehbanoo @JpFAH99
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💕 چیکار کنم شوهر طبق خواسته من جلو بره؟ ✅ کنیز شوهرت باش،بنده تو خواهد شد ♡کلام حضرت فاطمه سلام الله عليها به حضرت علی علیه السلام 💫 البیت بیتک و أنا أمتک خانه خانه توست و من کنیز توام💫 ♡همین کلام را حضرت خدیجه سلام الله علیها به پیامبر صلوات الله علیه فرمودند. 🎙حجت الاسلام استاد فتحی https://eitaa.com/sabkezendegieslami110🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت علی علیه السلام درباره پرهیزگاران می‌فرماید:《يَستَثيروُنَ بِهِ دَواءَ دائهِم》 نهج البلاغه ،خطبه متقین؛ پرهیزگاران کسانی‌اند که داروی بیماری شان را از قرآن طلب می‌کنند؛ یعنی اولاً دردمند هستندو ثانیاً به دنبال درمان خویش‌اند و ثالثاً با قرآن سخن می‌گویند و قرآن نیز با آنان سخن می‌گوید. این پرهیزگاران دارای تقوایی هستند که با وجود آن، شدائد از آن ها دور می‌شود و کارها بعد از تلخی به شیرینی می‌گراید و دردشان را درمان می‌کند. نهج البلاغه،خطبه۱۸۱ ✾═┅┄┄┄🍃✾═┅┄┄┄ قرآن نور است و آمده تا انسان مرده را زنده کرده و به او حیات طیبه دهد وبه بیان علامه طباطبایی، این حیات، جان انداختن در چیزی و افاضه حیات به آن است. ترجمه تفسیر المیزان،ج١٢،ص٤٩٣ این حیات طیبه همان هدف خلقت و عبودیت است؛چنان که قرآن می‌فرماید:《وَ مَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ》 سوره ذاریات،آیه٥٦ و لازمه بندگی و قرب به خدا، شادی، آرامش، سرور و فرح و نبود هیچ درد و رنجی است. 📘🍃برگی از کتاب پاکیزه ترین زندگی با قرآن،صفحه[۵۵،۵۴] https://eitaa.com/sabkezendegieslami110🌻
🔴 ‌توصیه های امام صادق به مسافران کربلا 🔹 يَلْزَمُكَ حُسْنُ الصَّحَابَةِ لِمَنْ يَصْحَبُكَ .... وَ كَثْرَةُ الصَّلَاةِ وَ الصَّلَاةُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ يَلْزَمُكَ التَّوْقِيرُ لِأَخْذِ مَا لَيْسَ لَكَ وَ يَلْزَمُكَ أَنْ تَغُضَّ بَصَرَكَ وَ يَلْزَمُكَ أَنْ تَعُودَ إِلَى أَهْلِ الْحَاجَةِ مِنْ إِخْوَانِكَ إِذَا رَأَيْتَ مُنْقَطِعاً وَ الْمُوَاسَاة... » با همسفرها خوشرفتار باش » زیاد نماز بخوان و صلوات بفرست » به اموال دیگران احترام بگذار » چشم از حرام ببند و نیازمندان در راه مانده را، ملاقات و یاری کن 📚 کامل الزیارات، باب ۴۸ حدیث ۱
تنها راه شادی انسان تقرب به خداست؛ هر کس به او نزدیک‌تر باشد، شادتر است. ✾═┅┄┄┄🍃✾═┅┄┄┄ هر کس به دین اسلام (اسلام واقعی و نه اسلام خود ساخته) مراجعه نکرده و در نتیجه به اسلام عمل نکند؛ وضعیت برعکس خواهد شد؛ یعنی از خدا دورتر شده غمگین‌تر خواهد بود《مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِشَةً ضَنْكًا》 سوره طاها آیه ١٢٤ هر کس از یاد من اعراض کند، زندگی او در سختی و تنگنا خواهد بود. اعراض از دین، اعراض از خوشی‌ها و رفتن به سمت بدبختی و تنگ دستی در دنیاست؛چرا که زندگی کافر در دو جمله خلاصه می‌شود: نارضایتی نسبت به آنچه ندارد و دل بستگی به آنچه دارد. این است معنای زندگی تنگ. الميزان،ج١٦،ص٣٢٠ ✾═┅┄┄┄🍃✾═┅┄┄┄ بنابراین در پاسخ به این سوال که《چگونه زندگی بهتر و دنیايی آباد با کمترین گرفتاری، داشته باشیم؟》باید گفت چاره‌ای جز مراجعه به قرآن، برای تمام مردم دنیا وجود ندارد. برای سعادت دنیا باید سبک زندگی اسلامی که بُعد حقیقی تمدن اسلام است به مردم دنیا معرفی شود. 📘🍃برگی از کتاب پاکیزه ترین زندگی با قرآن،صفحه[۵۷،۵۶] https://eitaa.com/sabkezendegieslami110🌻
زندگی تنگ.mp3
2.51M
🎙پادپخش 🌑 زندگیِ تاریک و مصنوعیِ افراد غافل ▫️وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا و هر كس از ياد من دل بگرداند، زندگيش تنگ شود! @haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 استاد صفایی حائری کتاب، وارثان عاشورا https://eitaa.com/sabkezendegieslami110🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آثار سبک زندگی اسلامی اول :خروج از بن بست ها و رسیدن به آرزوهای فطری اگر انسان‌ها طبق دین زندگی کنند، هیچ وقت در بن بست قرار نمی‌گیرند و اگر هم طبق دین زندگی نکرده و در بن بست قرار گرفتند،دین و قرآن برای خروج از بن بست، راه نشان داده است. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم راه اصلی زندگی را دائماً اینگونه تکرار می‌فرمودند:《إنِّى لَأَعْلَمُ فى القرآن آيةً لَوْ اَخَذَ الناس بها لَكفَتْهُمْ》؛ من آیه‌ای در قرآن می‌شناسم که هرکس به این آیه تمسک پیدا کند، خداوند کفایتش می‌کند و مشکلش را حل می‌کند. بعد این آیه را تلاوت می‌فرمودند: 《مَنْ يَتَّقِ اللّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَ يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ》 سوره طلاق،آيه٢و٣؛ هر کسى که تقوای الهی پیشه کند، خداوند او را از بن بست ها خارج کرده و از جایی که گمان نمی‌کند، به او روزی می‌دهد. ✾═┅┄┄┄🍃✾═┅┄┄┄ نسبت به خروج از بن‌بست‌ها از اهل بیت سلام الله علیهم روایت زیادی وجود دارد. پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: 《أؤصيكُم و نَفسى بِتَقوَى اللّهِ العَظيم فإنّ اللّهَ قَد جَعَلَ لِلمُتّقينَ المَخرَج ممّا يكرهون》 مرآة العقول،ج٢٠،ص٨٨ وصیت می‌کنم خود و شما را به تقوای الهی چرا که خداوند برای متقین، از آن چیزی که خوششان نمی‌آید، راه خروج قرار داده است. ✾═┅┄┄┄🍃✾═┅┄┄┄ امام علی علیه السلام در روایت دیگری فرمودند:《يَا مَنْ إِذَا تَضَايَقَتِ اَلْأُمُورُ فَتَحَ لَنَا بَاباً لَمْ تَذْهَبْ إِلَيْهِ اَلْأَوْهَامُ》 قصص الانبياء،ص٣٦٥و٤٣٧؛ وقتی کارها گره می‌خورد، وقتی به حسب ظاهر بن‌بست به وجود می‌آید، گاهی خدای متعال از گوشه‌ای راهی باز می‌کند که اندیشه بشر هرگز به آن نرسیده بود. 📘🍃برگی از کتاب پاکیزه ترین زندگی با قرآن،صفحه[۶۳،۶۱] https://eitaa.com/sabkezendegieslami110🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*🌄 غم‌ها را نمی‌توان کم کرد!* ✍🏻 عین‌صاد ❞ مسؤوليت تو فقط مسؤوليت نان و آب نيست، هر فكر خالى، هر قلب خالى، هر روح خسته و خالى هم كه بايد سرشار و پر شود با تو رابطه دارد و نمى‌توانى بى‌تفاوت بمانى؛ اينجاست كه بار تو و درد تو تنها درد خودت نيست، درد نان و آب وآش نيست، كه تو با همه‌ى وجود خودت و با همه‌ى ابعادِ وجودِ ديگران مربوطى، پس مسؤولى، پس در فشارى و همراه درد و رنج. با اين ديد ديگر چه تسليتى را مى‌پذيرى و چه دروغى را باور مى‌كنى. مگر مى‌توان اين دردهاى بزرگتر از نان و آب و عظيم‌تر از يك تاريخ را با چند تا جمله‌ى تكرارى درمان كرد. مگر مى‌توان اين غم‌ها را كم كرده و در برابر درد به جزع يا به تحمل و تسليم اكتفا نمود؟ ...غم‌ها را نمى‌توان كم كرد، بايد خودت را زياد كنى، بايد سينه‌ات را گسترده كنى. آن‌وقت غم‌هاى بزرگ در اين سينه‌ى بزرگتر از هستى و عظيم‌تر از دريا هيچ طوفانى نمى‌آورند و هيچ بحرانى نمى‌زايند. 📚 جلد دوم | ص ۸۰ https://eitaa.com/sabkezendegieslami110🌻
می‌گفت : وقتی غم افتاد توی دلت، تو هم تلافی کن بیوفت تو بغل خدا هیچ جایی امن تر از بغل خدا نیست ... ♡
خیلی قابل تأمل بود به نظرم...🤔
__در قدیم بیشتر می گفتند دختر باید سازگار باشد. برای پسر کأنّه وظیفه سازگاری را قائل نبودند. نه! اسلام این را نمی گوید؛ اسلام می‌گوید که دختر و پسر هر دو باید سازگار باشند؛ هر دو باید بسازند. باید بنا را بر این بگذارند که زندگی خانوادگی را سالم و کامل و آرام و همراه با محبت و عشقِ متقابل اداره کنند و این را ادامه بدهند و حفظ کنند💛. _ حضرت آقا🌱! . . https://eitaa.com/sabkezendegieslami110🌻
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸توجه و هشیاری نسبت به تفاوت غذای فطرت با طبیعت🔸 شما بچه‌تان را که می‌خواهید تربیت بکنید، باید توجه داشته باشید که هم فطرت دارد و هم طبیعت. از این جهت چون طبیعت دارد، خیلی او را نوازش نکنید؛ چون نُنُر می‌شود. در تکریم کردن، خیلی تند نروید و ملایم تکریم کنید. اگر هم خطایی کرد، در برخورد خیلی تند نروید؛ چون فطرت دارد و به او برمی‌خورد. مثلاً زمانی که بُعد نورانی کودک بر بُعد ظلمانی او غلبه کند، اگر با او سرد شوی و به او بی‌احترامی کنی، او را سرد می‌کنی. در برخورد‌ها و تربیت‌ها باید مواظب باشید که می‌خواهید از بین فطرت و طبیعت عبور کنید و مَجال‌تان زیاد نیست. ما در امور خودمان همیشه داریم روی پل حرکت می‌کنیم؛ پلی که نه این طرف آن نرده گذاشته‌اند و نه آن طرفش؛ هم این طرفش پرتگاه است و هم آن طرفش. از این جهت به آن می‌گویند صراط، نمی‌گویند طریق. زندگی کلاً عبور از روی پل است و حتماً باید از بین این حدود رد شوید. این فرمان را به هر سمت که بچرخانید، پرتگاه است. لذا انسان باید در همۀ کارهایش حدود الهی را رعایت کند تا سقوط نکند. 📖 راه رشد، جلد یک، صفحه ٨٢ @haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دوم: ضمانت خداوند به خروج از ناخوشایند امام صادق علیه السلام فرمود:《اُوصِيكُ بِتَقوَى اللّه فَإنَّ اللّهَ قَد ضَمِنَ لِمَنِ اتَّقاهُ أن يُحَوِّلَهُ عَمّا يَكرَهُ إلى ما يُحِبُّ》؛تحف العقول،ص ٢٤٠ سفارش می‌کنم تو را به تقوای الهی چون که خداوند برای کسی که تقوا پیشه کند،ضمانت کرده است که از آنچه بدش می‌آید و دوست ندارد او را خارج کند و به سمت چیزی که دوست دارد و محبوب اوست، ببرد. ✾═┅┄┄┄🍃✾═┅┄┄┄ سوم:تشخیص مصلحت،مفسده و وظیفه گاهی انسان به جایی می‌رسد که مصلحت و مفسده‌اش را تشخیص نمی‌دهد. اگر عقل انسان آزاد باشد، در امور آن طور قضاوت می‌کند که در واقع و نفس الامر است: خوب را خوب و بد را بد می‌بیند. اگر تحت تاثیر و نفوذ کانون خواهش‌های دل باشد آن طور قضاوت می‌کند که دل می‌خواهد و می‌پسندد، نه آن طوری که حقیقت است. عقل در ذات خود قاضی عادلی است به شرطی که میل‌ها و خواهش‌ها او را دست نشانده خود قرار ندهد؛اگر دست نشانده شد انتظار عدالت از او نمی‌رود؛در این صورت باطل را حق دیده و می‌پندارند که عملشان نیک است: 《يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا》. سوره کهف،آیه١٠٤ 📘🍃برگی از کتاب پاکیزه ترین زندگی با قرآن،صفحه[۶۶،۶۵] https://eitaa.com/sabkezendegieslami110🌻
لینک کانال بایگانی مباحث استاد علی فتحی در هیئت حجت ابن الحسن (عج الله تعالی فرجه) 👇👇👇 https://eitaa.com/Hojjat_ebn_Alhasan_archive
*🌄 محروم از خدا* ✍🏻 عین‌صاد ❞ اين كه من خسته شده‏ام و نمى‏كشم و اين كه پُر شده‏ام و تحمل ندارم، حرف‏هاى كسانى است كه جبران و عنايت خدا را در نظر نمى‏گيرند و بازسازى و لطف و اُنس و گفت‌و‌گوى او را به حساب نمی‌آورند. 📚 | ص ۴۵ https://eitaa.com/sabkezendegieslami110🌻