May 11
📣 مسافرانى كه بايد #روزه بگيرند:
1⃣ مسافرى كه بعدازظهر سفر كند.
2⃣ مسافرى كه دائم السفر است.
3⃣ مسافرى كه سفر معصيت رفته است.
4⃣ مسافرى كه قصد اقامت كرده است.
5⃣ مسافر بعد از ۳۰ روز ترديد.
6⃣ مسافرى كه قبل از ظهر به وطن رسيده و افطار نكرده باشد.
🔖#نشرمطالبصدقهٔجاریهاست
#نمازحقیقی
نشانهی درست بودن سَدّ این است که جلوی آب را بگیرد؛ اگر سدّ ساختی ولی آب از زیر آن ردّ شد، معلوم میشود که آن سدّ فایدهای نداشته.
نماز هم اینطور است.
اگر مانع فساد و فحشاء و منکر(غیبت، تهمت، دروغ، چشمچرانی و...) شد، پس نمازمان نمازِ حقیقی بوده.
نشانهی قبولی نماز، این است که بعد از آن، گناه نکنیم.
نماز، انسان را از بدی ها نهی میکند اما وقتی نماز، نماز حقیقی شد"یعنی بعد از آن گناه نکردیم" یعنی بازدارنده بوده"
#نماز_شب
🔸امام صادق علیه السلام : نماز شب ،چهره را زیبا و اخلاق را نیکو و بوی بدن را پاک و خوش و روزی را فراوان و بد هکاری را ،ادا و هم وغم را بر طرف می سازد و دیده را جلا می بخشد.
رساله لقاء الله ص185
🔷امام صادق ع فرمود: خانه هایی که در آنها نماز شب خوانده شود، بر اهل آسمان چنان می درخشد که ستارگان بر اهل زمین می درخشد
🗣👌 صد بار لعن بر قاتل امیرالمومنین علیه السلام در شب نوزدهم ماه رمضان
رُوِيَ أَنَّهُ ... يَلْعَنُ قَاتِلَ مَوْلَانَا عَلِيٍّ ع مِائَةَ مَرَّةٍ. (بحارالأنوار، ج 98، ص144 به نقل از اقبال الاعمال)
به نقل مرحوم سید بن طاووس در اقبال الاعمال ، روایت شده است که در شب نوزدهم ماه رمضان ، صد بار قاتل مولایمان امیرالمؤمنین علیه السلام لعن شود.
پس 100 بار بگویید: «اللّهُمَّ العَن قَتَلَةَ اَمیرِالمُؤمِنین علیه السّلام»
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
شب نوزدهم اول شبهای قدر است و شب قدر همان شبی است که در تمام سال شبی به خوبی و فضیلت آن نمی رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب (شب قدر) تقدیر امور سال می شود وملائکه و روح که اعظم ملائکه است در آن شب به اذن پروردگار به زمین نازل می شوند و به خدمت امام زمان علیه الستلام مشرف می شوند و آنچه برای هر کس مقدر شده است بر امام علیه السلام عرض می کنند ...
شب نوزدهم، اول شبهای قدر است و شب قدر همان شبی است که در تمام سال شبی به خوبی و فضیلت آن نمی رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب (شب قدر) تقدیر امور سال می شود و ملائکه و روح که اعظم ملائکه است در آن شب به اذن پروردگار به زمین نازل می شوند و به خدمت امام زمان علیه الستلام مشرف می شوند و آنچه برای هر کس مقدر شده است بر امام علیه السلام عرض می کنند و اعمال شب قدر بر دو نوع است، یکی آنکه در هر سه شب باید کرد و دیگر آنکه مخصوص است به هر شبی.
اما اعمالی که در هر سه شب (شبهای قدر) مشترک است و باید انجام داد:
اول: غسل است (مقارن غروب آفتاب، که بهتر است نماز شام را با غسل خواند)
دوم: دو رکعت نماز است که در هر رکعت بعد از حمد هفت مرتبه توحید بخواند و بعد از فراغ هفتاد مرتبه اَستَغفُرِاللهَ وَ اَتوبُ اِلَیهِ و در روایتی است که از جای خود بر نخیزد تا حقتعالی او و پدر ومادرش را بیامرزد.
سوم: قرآن مجید را بگشاید و بگذارد در مقابل خود و بگوید: اَللّهُمَّ اِنّی اَسئَلُِکَ بِکِتابِکَ المُنزَلِ وَ ما فیهِ اسمُکَ الاَکبَرُ و اَسماؤُکَ الحُسنی وَ یُخافُ وَ یُرجی اَن تَجعَلَنی مِن عُتَقائِکَ مِنَ النّار پس هر حاجت که دارد بخواند.
چهارم: مصحف شریف را بگیرد و بر سر بگذارد و بگوید:
اَللّهمَّ بِحَقِّ هذاالقُرآنِ وَ بِحَقِّ مَن اَرسَلتَه بِه وَ بِحَقِ کُلِّ مومنٍ مَدَحتَه ُ فیهِ وَ بِحَقِّکَ عَلَیهِم فلا اَحَدَ اَعرَفُبِ بِحَقِّکَ مِنکَ
ده مرتبه بگوید: بِکَ یا الله
ده مرتبه: بِمُحَمَّدٍ
ده مرتبه: بِعلیٍّ
ده مرتبه: بِفاطِمَةَ
ده مرتبه: بِالحَسَنِ
ده مرتبه: بِالحُسَین ِ
ده مرتبه: بِعلیّ بنِ الحُسین
ده مرتبه: بِمُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ
ده مرتبه: بِجَعفَر بنِ مُحَمَّدٍ
ده مرتبه: بِموُسی بنِ جَعفَر ٍ
ده مرتبه: بِعلیِّ بنِ عَلیٍّ
ده مرتبه: بِعَلِیِّ بنِ مُحَمَّدٍ
ده مرتبه: بِالحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ
ده مرتبه: بِالحُجَّةِ
پس هر حاجتی داری طلب کن.
پنجم: زیارت امام حسین (ع) است؛ که در خبر است که چون شب قدر میشود منادی از آسمان هفتم ندا میکند که حق تعالی آمرزید هر کسی را که به زیارت قبر امام حسین (ع) آمده.
ششم: احیا داشتن این شبها است که در روایت آمده هر کس احیا کند شب قدر را گناهان او آمرزیده شود هر چند به عدد ستارگان آسمان و سنگینی کوهها و کیل دریاها باشد.
هفتم: صد رکعت نماز کند که فضیلت بسیار دارد، و افضل آنست که در هر رکعت بعد از حمد ده مرتبه توحید بخواند.
هشتم: بخواند: اَللّهُمَّ اِنّی اَمسَیتُ لَکَ عَبدًا داخِرًا لا اَملِکُ لِنَفسی وَ اَعتَرِفُ ....
اما اعمالی که مخصوص هر شب است و باید انجام داد:
شب نوزدهم:
اول: صد مرتبه اَستَغفُرِاللهَ رَبی وَاَتوبُ اِلَیه
دوم: صد مرتبه اَللّهُمَّ العَن قَتَلَةَ اَمیرَالمومنینَ
سوم: بخواند یا ذَالَّذی کانَ ...
چهارم: بخواند دعای اَللّهَمَّ اجعَل فیما تَقضی وَ....
منبع: تبیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲 الهی العفو بحق الحیدر
▪️فرا رسیدن شب نوزدهم، شب ضربت خوردن مولی الموحدین امیرالمومنین علی علیه السلام را تسلیت میگوییم.
التماس دعا خیر ازهمه سروان عزیز
🔴 این ذکر کار اسم اعظم را می کند
🔵 آیت الله بهجت(ره):
🌕 ابتدای حرکت انسان در مسیر کمال و معرفت ، استعداد است که می تواند از هیچ به همه چیز برسد؛ و طرف و مقصد او خداست.ربوبیت خدا هم اقتضا می کند که در مسیر حرکت تکاملی انسان تا سر منزل مقصود، به او کمک و از او دستگیری کند. در دعای ابوحمزه آمده است « مِنْ أَيْنَ لِي الْخَيْرُ يَا رَبِّ وَ لَا يُوجَدُ إِلَّا مِنْ عِنْدِكَ» پروردگارا از کجا خیر به من برسد،در حالی که خیر جز از نزد تو سرچشمه نمی گیرد.
ما در دریای زندگی در معرض غرق شدن هستیم ، دستگیری ولی خدا لازم است تا سالم به مقصد برسیم،باید به ولی عصر استغاثه کنیم که مسیر را روشن سازد و ما را تا مقصد همراه خود ببرد.
از فرزند مرحوم کشمیری نقل شده است که ذکر
🔺 « یا صاحب الزمان ادرکنی»، «یا صاحب الزمان اغیثینی»
کار اسم اعظم می کند.
📚حضرت حجت ،مجموعه بیانات آیت الله بهجت، ص۱۱۸
#امام_زمان
#توسلات_مهدوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قدرت دعا در زندگی
حضرت آیتالله خامنهای: دعا به انسان قدرت مقاومت در مقابل چالشهای زندگی را میدهد. هر کس در دوران زندگی خود با حوادثی مواجه میشود و چالشهایی پیدا میکند. دعا به انسان توانایی و قدرت میدهد و انسان را در مقابل حوادث مستحکم میکند؛ لذا در روایت از «دعا» تعبیر شده است به سلاح. از نبی مکرم نقل شده است که فرمود: «الا ادلّکم علی سلاح ینجیکم من اعدائکم»؛ اسلحهیی را به شما معرفی کنم که مایهی نجات شماست؛ «تدعون ربّکم باللّیل و النّهار فانّ سلاح المؤمن الدعاء». در مواجههی با حوادث، توجه به خدای متعال، مثل سلاح برّندهیی در دست انسان مؤمن است.
⭐️ #بهار_معنویت
➖شباهت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به انبیاء الهی
🛑 عَنْ سَعِیدِ بْنِ جُبَیْرٍ قَالَ سَمِعْتُ سَیِّدَ الْعَابِدِینَ عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ (علیهالسّلام) یَقُولُفِی الْقَائِمِ مِنَّا سُنَنٌ مِنَ الْاَنْبِیَاءِ سُنَّةٌ مِنْ اَبِینَا آدَمَ (علیهالسّلام) وَ سُنَّةٌ مِنْ نُوحٍ وَ سُنَّةٌ مِنْ اِبْرَاهِیمَ وَ سُنَّةٌ مِنْ مُوسَی وَ سُنَّةٌ مِنْ عِیسَی وَ سُنَّةٌ مِنْ اَیُّوبَ وَ سُنَّةٌ مِنْ مُحَمَّدٍ (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) فَاَمَّا مِنْ آدَمَ وَ نُوحٍ فَطُولُ الْعُمُرِ وَ اَمَّا مِنْ اِبْرَاهِیمَ فَخَفَاءُ الْوِلَادَةِ وَ اعْتِزَالُ النَّاسِوَ اَمَّا مِنْ مُوسَی فَالْخَوْفُ وَ الْغَیْبَةُوَ اَمَّا مِنْ عِیسَی فَاخْتِلَافُ النَّاسِ فِیهِ وَ اَمَّا مِنْ اَیُّوبَ فَالْفَرَجُ بَعْدَ الْبَلْوَی وَ اَمَّا مِنْ مُحَمَّدٍ (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) فَالْخُرُوجُ بِالسَّیْف.»
🔰سعید بن جبیر گوید از امام چهارم شنیدم میفرمود در قائم از روش هفت پیغمبر باشد روشی از پدر ما آدم و روشی از نوح و روشی از ابراهیم و روشی از موسی و روشی از عیسی و روشی از ایوب و روشی از محمد (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم)، روش آدم و نوح طول عمر است و از ابراهیم پنهانی ولادت است و کنارهگیری از مردم و از موسی ترس و غیبت است و از عیسی اختلاف مردم درباره او است و از ایوب فرج بعد از گرفتاریست و از محمد (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) خروج با شمشیر است.»
📚:كمال الدين ج 1ص 322
#رمضان
#ماه_رمضان
#امام_زمان