eitaa logo
کانال رسمی حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی-ره
2.7هزار دنبال‌کننده
465 عکس
113 ویدیو
36 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم این کانال، تنها کانال رسمی جهت نشر معارف عالم ربانی حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی (ره) در پیام رسان ایتا می باشد که زیر نظر بیت شریف معظم له فعالیت می نماید. مدیر کانال: سید محمد یعقوبی قائنی @yaghubi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 « توسل به امام زمان(عج) » 💠 « آقای موحدی » ⬅️ اَللّهُمَّ صَلِّ وَ سَلِّمْ وَ زِدْ وَ بارِکْ عَلىٰ ▫️صاحِبِ الدَّعْوَةِ النَّبَوِيَّةِ ▫️وَ الصَّوْلَةِ الْحَيْدَرِيَّةِ ▫️وَ الْعِصْمَةِ الْفاطِمِيَّةِ ▫️وَ الْحِلْمِ الْحَسَنِيَّةِ ▫️وَ الشَّجاعَةِ الْحُسَيْنِيَّةِ ▫️وَ الْعِبادَةِ السَّجّادِيَّةِ ▫️وَ الْمَآثِرِ الْباقِرِيَّةِ ▫️وَ الْآثارِ الْجَعْفَرِيَّةِ ▫️وَ الْعُلُومِ الْکاظِمِيَّةِ ▫️وَ الْحُجَجِ الرَّضَوِيَّةِ ▫️وَ الْجُودِ التَّقَوِيَّةِ ▫️وَ النَّقاوَةِ النَّقَوِيَّةِ ▫️وَ الْهَيْبَةِ الْعَسْکَرِيَّةِ ▫️وَ الْغَيْبَةِ الْإلٰهِيَّةِ ▫️اَلْقائِمِ بِالْحَقِّ ▫️وَ الدّاعى اِلَى الصِّدْقِ الْمُطْلَقِ ▫️کَلِمَةِ اللهِ وَ اَمانِ اللهِ، وَ حُجَّةِ اللهِ،... 📓 « انیس الصادقین-دعاها » توسل خواجه نصیرالدین طوسی 💠 @sadeghin_ir
° 🔘 « توسل به حضرت بقیة الله الاعظم » امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ⬅️ اَللّهُمَّ صَلِّ وَ سَلِّمْ وَ زِدْ وَ بارِکْ عَلىٰ صاحِبِ الدَّعْوَةِ النَّبَوِيَّةِ، 💠 پروردگارا، صلوات و سلام فرست و افزون کن و برکات خویش را نازل فرما بر صاحب دعوت محمدی، ⬅️ وَ الصَّوْلَةِ الْحَيْدَرِيَّةِ، وَ الْعِصْمَةِ الْفاطِمِيَّةِ، 💠 و حمله حیدری، و عصمت فاطمی، ⬅️ وَ الْحِلْمِ الْحَسَنِيَّةِ، وَ الشَّجاعَةِ الْحُسَيْنِيَّةِ، 💠 و بردباری حسنی، و شجاعت حسینی، ⬅️ وَ الْعِبادَةِ السَّجّادِيَّةِ، وَ الْمَآثِرِ الْباقِرِيَّةِ، 💠 و عبادت سجادی، و کارهای برجسته باقری، ⬅️ وَ الْآثارِ الْجَعْفَرِيَّةِ، وَ الْعُلُومِ الْکاظِمِيَّةِ، 💠 و آثار جعفری، و علوم کاظمی، ⬅️ وَ الْحُجَجِ الرَّضَوِيَّةِ، وَ الْجُودِ التَّقَوِيَّةِ، 💠 و حجت های رضوی، و بخشندگی تقوی، ⬅️ وَ النَّقاوَةِ النَّقَوِيَّةِ، وَ الْهَيْبَةِ الْعَسْکَرِيَّةِ، 💠 و پاکیزگی نقوی، و هیبت عسکری، ⬅️ وَ الْغَيْبَةِ الْإلٰهِيَّةِ، اَلْقائِمِ بِالْحَقِّ، 💠 وغیبت الهی، آن قیام کننده به حق، ⬅️ وَ الدّاعى اِلَى الصِّدْقِ الْمُطْلَقِ، 💠 و فراخواننده به راستی مطلق، ⬅️ کَلِمَةِ اللهِ، وَ اَمانِ اللهِ، وَ حُجَّةِ اللهِ، 💠 کلمه خدا، و امان خدا، و حجت خدا ⬅️ اَلْغالِبِ بِاَمْرِ اللهِ، وَ الذّابِّ عَنْ حَرَمِ اللهِ، 💠 ظفرمند به امر خدا، و حمایت کننده از حرم خدا، ⬅️ اِمامِ السِّرِّ وَ الْعَلَنِ، دافِعِ الْکَرْبِ وَ الْمِحَنِ، 💠 امام نهان و آشکار، برطرف کننده گرفتاری و اندوه، ⬅️ صاحِبِ الْجُودِ وَ الْمِنَنِ، اَلاِْمامِ بِالْحَقِّ، 💠 دارای جود و بخشش و احسان، امام بر حق ⬅️ اَبِى الْقاسِمِ مُحَمَّدِ ابْنِ الْحَسَنِ، 💠 ابوالقاسم محمد بن الحسن، ⬅️ صاحِبِ الْعَصْرِ وَ الزَّمانِ، وَ خَليفَةِ الرَّحْمنِ، 💠 صاحب عصر و زمان، خلیفه خدای رحمان ⬅️ وَ اِمامِ الْإنْسِ وَ الْجانِّ 💠 و امام انس و جن، ⬅️ صَلَواتُ اللهِ وَ سَلامُهُ عَلَيْهِ. 💠 صلوات و سلام خدا بر او باد. ⬅️ اَلصَّلاةُ وَ السَّلامُ عَلَيْکَ يا وَصِىَّ الْحَسَنِ، 💠 سلام بر تو ای وصی امام حسن[عسکری] ⬅️ وَ الْخَلَفَ الصّالِحَ، يا اِمامَ زَمانِنا، 💠 ای جانشین شایسته، ای امام زمان ما، ⬅️ اَلْقائِمَ الْمُنْتَظَرَ الْمَهْدِىَّ، 💠 ای مهدی قائم که انتظار ظهورش را می برند، ⬅️ يَابْنَ رَسُولِ اللهِ يَابْنَ اَميرِ الْمُؤمِنينَ، 💠 ای زاده رسول خدا، ای فرزند امیر مؤمنان، ⬅️ يا حُجَّةَ اللهِ عَلىٰ خَلْقِهِ، يا سَيِّدَنا وَ مَوْلانا، 💠 ای حجت خدا بر آفریدگانش، ای سید و مولای ما، ⬅️ اِنّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِکَ اِلَى اللهِ، 💠 ما به تو رو آورده ایم و تو را شفیع خود به درگاه خدا قرار داده ایم و به تو متوسل شده ایم، ⬅️ وَ قَدَّمْناکَ بَيْنَ يَدَىْ حاجاتِنا فِى الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ، 💠 و تو را برای برآورده شدن حاجاتمان نزد خدا مقدم داشته ایم، در دنیا و آخرت، ⬅️ يا وَجيهًا عِنْدَ اللهِ، اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللهِ عَزَّوَجَلَّ. 💠 ای آبرومند درگاه خدا، ما را نزد خدا شفاعت فرما. 📓 « انیس الصادقین-دعاها » توسل خواجه نصیرالدین طوسی 💠 @sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « آثار نیت و علائم قرب » ⬅️ هیچ عملی به خودی خود مطلوب نیست ارزش آن به ملحق شدن نیت است علمای اخلاق گفته‌اند: اگر دیدی « در خلوت » خضوع و خشوع در نماز نداری اما در جماعت داری بدان اخلاص نداری این‌ها دزدی‌های نفس است ⬅️ نسبت به نفس نباید اعتماد کرد نفس خائن است باید به او همیشه مظنون بود اعتماد به ایمان درست است اعتماد به نفس به این معنا درست نیست ⬅️ امام صادق(ع) فرمود: اگر دیدی گاهی شده که هیچ کس تو را نمی‌بیند و واقعاً با اخلاص برای خدا دو رکعت نماز خواندی بدان نفاق نداری ⬅️ یک فرد عامی می‌گفت: اگر دیدی به کسی کمکی کردی و او برگشت به تو ناسزا گفت و تو از جهت کمک به او ناراحت نشدی بدان که اخلاص داشته‌ای ⬅️ [انسان] اگر با آزمایش‌ها و تعقل‌ها نیت خود را آزمایش کرد و دید اخلاص دارد خیلی امیدوار باشد علامت قرب است آقای انصاری(ره) می‌فرمود: کرامات و... علامت قرب نیست چند چیز است که علامت قرب است و آدم می‌تواند به آن امیدوار باشد اول محبت به خدا و دیگری اخلاص نمی‌شود محبت نداشت و اخلاص داشت ⬅️ اگر کسی محب نباشد هر کاری بکند حتی اگر بهشت را بخواهد برای خودش می‌خواهد لازمهٔ محبت به خدا و اولیاء او جانفشانی است نه اینکه آنها احتیاج داشته باشند كَذِبَ مَن زَعَمَ أنَّهُ يُحِبُّنی فَإذا جَنَّهُ اللَّيلُ نامَ عَنّی « محبین » اخلص الناس عملاً هستند ⬅️ « نجات » منحصر در محبت است: محبت به خدا و دوستان خدا ۷۵ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 « دعای وداع ماه مبارک رمضان » دعای ۴۵ صحیفه سجادیه ⏪ « آقای محمد موحدی » فرازی از دعا : ⬅️ اَللّٰهُمَّ اسْلَخْنا بِانْسِلاخِ هٰذَا الشَّهْرِ مِنْ خَطایانا ▫️وَ أَخْرِجْنا بِخُرُوجِهِ مِنْ سَیِّئاتِنا ▫️وَ اجْعَلْنا مِنْ أَسْعَدِ أَهْلِهِ بِهِ ▫️وَ أَجْزَلِهِمْ قِسْماً فیهِ ▫️وَ أَوْفَرِهِمْ حَظّاً مِنْهُ 💠 بارالها با پایان‌یافتن این ماه خطاهایمان را پایان بخش ▫️و همراه خارج شدنش ما را از بدیهایمان خارج ساز ▫️و ما را از سعادتمندترین اهل این ماه ▫️و پرنصیب‌ترین آنان در آن ▫️و از بهره‌مندترین ایشان قرار ده 💠 فهرست ادعیه و زیارات 💠 @sadeghin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « ظهور جلال خداوند در روز قیامت » ⏪ « اذن شفاعت پیغمبر » ⬅️ اون لواء حمدی که خدا به پیغمبر(ص) عطا می‌کنه روز قیامت تمام خلق زیر اون پرچمند حتی انبیا همه ی انبیا ⬅️ تمام انبیا به زانو در می آیند از... ظهور جلال خداست نه اینکه بترسند خدا عذابشان کنه لازمه ی جلال اینه بعضی‌ها خیال می‌کنند که مثلا انبیا گناه نکردند که همه میگن نفسی نفسی حتی داره یعقوب(ع) میگه خدایا من را از عذابت نجات ده با این یوسف هر کاری می‌خوای بکن ⬅️ پیغمبر(ص) وقتی تشریف میارن صحرای محشر میگن رب امتی اون وقت داره که آتش حمله می‌کنه پیغمبر(ص) میرن جلو میره عقب اونوقت خطاب میشه تنح یا محمد عنهم رسول اکرم(ص) میره کنار باز میاد جلو تا سه مرتبه راضی نمیشه که امت بسوزند دفعه سوم اذن شفاعت داده می‌شه و... و لسوف یعطیک ربک فترضی اینجا معناش محسوس میشه ۲۴ 💠 فهرست فرمایشات تصویری 💠 @sadeghin_ir
🔘 کلماتی چند: ۱۹۶) حاکم یوم الدین مسلّم امیرالمؤمنین علی علیه السلام است در روز قیامت، بدون تردید ۱۹۷) پیغمبر (ص) به حضرت وعده داده: تویی « قسیم الجنة و النار » خود مولا فردای قیامت تقسیم بهشت و جهنم می کند ۱۹۸) از این دیوار خرابه ی طبیعت رفتید اون طرف می دانید که همه کاره علی (ع) است فتق و رتق و حکومت دست اوست ۱۹۹) مولا امیرالمؤمنین(ع) [ با این وعده و مقام ] آیا از جهنم می ترسید که شبی چندین مرتبه غش می کرد از خوف خدا؟ ۲۰۰) حالت « خشیت » باعث می شد که مولا غش می کرد تنبّه به خودش می داد توجه پیدا می کرد به عظمت خدای متعال انوار عظمت در قلب شریفش تجلی می کرد غش می کرد کلماتی_چند ۴۰ مجموعه کلماتی چند (PDF) 💠 @sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « تذکراتی در رابطه ی » عبادات و انجام مستحبات ☑️ توجه برادران ایمانی خود را به چند « نکته‌ی مهم » جلب می‌نمایم: ⬅️ ۱ ) - اعمال و عبادات مستحبی که انسان انجام می‌دهد ضمن آنکه باید با خصوصیات روحی و حال معنوی او مناسب باشد لازم است حتی المقدور با شوق و نشاط نیز همراه باشد لذا اگر انجام برخی اعمال مستحب موجب ملال و تنفر نفس کسی گردید باید از آن پرهیز نموده و به اصلاح عوامل آن بپردازد همچنان که اگر کسی بخواهد به اعمال و عبادات خود بیفزاید باید به تدریج و به گونه‌ای عمل نماید که رغبت نفس به عبادت محفوظ مانده و باعث ملالت آن نگردد ⬅️ ۲ ) - چنانچه در اثر انجام این گونه اعمال آثار غیر عادی یا حال خاصی به انسان دست دهد باید وضعیت خود را جهت معلوم شدن صحت و سقم و چگونگی آن به استادی خبیر عرضه کند ⬅️ ۳ ) - به طور کلی هر عبادتی که مستند به روایات بوده و از جانب پیشوایان معصوم علیهم السلام به ما رسیده باشد عمل به آن بلا مانع است به خصوص اگر به طور عام دستور داده باشند مثل اینکه فرموده باشند: «هر کس» این عمل را انجام دهد فلان پاداش نصیب او خواهد شد همچنان‌که عمل یا دستوری که مستند به روایات نباشد نه تنها انجامش قرب آور نیست بلکه گاه موجب دوری یا برخی مفاسد دیگر نیز می‌شود. ⬅️ ۴ ) - بسیاری از دعاها و اذکار برای عموم مؤمنین قابل عمل است اما برخی مخصوص شخص یا افراد خاصی می‌باشد که معمولا دیگران با انجام آن به نتیجه‌ی مورد نظر نمی‌رسند لذا اگر کسی با اذن استادی خبیر یا شخص صاحب نفسی انجام دهد علاوه بر یافتن اثر و نتیجه از تبعات منفی احتمالی آن نیز مصون خواهد بود ⬅️ ۵ ) - بی‌شک وعده‌های خداوند هیچگاه خلاف ندارد پس علت اینکه گاهی انسان از عمل خود نتیجه نمی‌گیرد بیشتر مربوط به نقصان ایمان و باور خود اوست لذا کسی که دعاهای وارده را می‌خواند و به دستورات عبادی عمل می‌کند پیش از هر چیز باید به گفته‌های پیامبر اکرم و ائمه‌ی اطهار علیهم السلام «ایمان» داشته باشد مهم این است که فرموده‌های آنها را «باور» داشته باشیم لذا اگر کسی عملی را با « تردید » انجام دهد و بگوید: «فعلا این دعا را می‌خوانم تا ببینم چه می‌شود» نه تنها فایده‌ای نبرده بلکه خودش را خسته می‌کند و البته اگر متوجه شود که باور ندارد پیش از هر چیز باید بررسی کند که چرا باور ندارد و علت آن را برطرف سازد ⬅️ ۶ ) - سزاوار است انسان هر سنت و دستوری را در تمام عمر خود حداقل یک بار بجا آورد ⬅️ ۷ ) - همچنین خوب است انسان برای انجام هر عمل مستحب ساعتی را مشخص کند تا به انجام آن عمل در روزهای دیگر بهتر موفق گردد ⬅️ ۸ ) - دستورات ماثوری که تعداد یا مدت زمان خاصی ندارد حداقل باید یک سال بر آن مداومت شود ⬅️ ۹ ) - انسان هنگام توجه به خدای متعال نباید در ذهن خود چیزی را تصور کند یا برای خودش چیزی را درست کرده و به آن توجه نماید در این مقام راه‌های گوناگونی از سوی عرفا ارائه شده است ولی بهترین راه برای «توجه» همان طریقی است که حضرات معصومین علیهم السلام ارائه فرموده‌اند چنانکه امام صادق علیه السلام ضمن حدیثی می‌فرمایند: پس از گفتن تکبیرة الاحرام می‌گویی: وَجَّهْتُ وَجْهِیَ لِلَّذِی فَطَرَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ عالِمِ الْغَیبِ وَالشَّهادَةِ حَنيفًا مُسْلِماً وَ مٰا أَنَا مِنَ الْمُشْرِكينَ... از این طریق بدون اینکه انسان تصور کند که او جل جلاله چیست یا چگونه است توجه می‌کند به «کسی که آسمان‌ها و زمین را خلق فرموده است» و این همان معنایی است که قرآن کریم از قول حضرت ابراهیم علیه السلام نقل نموده و گفتن آن هنگام نماز مستحب می‌باشد 📓« انیس الصادقین _ چند تذکر مهم » ۷۶ 💠 @sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « نشاط در عبادت » ⬅️ در عبادات « نفرت » ایجاد نشود اگر حال عبادت نیست به شوخی یا انس با مؤمنین و دیگر طریق [ لذت های مباح ] این حال را به دست آورید نه اینکه نفس را اجبار و در نتیجه نفرت ایجاد کنید عبادت نشاط می‌خواهد بعضی وقت ها بعضی شوخی‌ها و خنداندن‌ها [ لذت های مباح و مشروع ] از ذکر گفتن و اخم کردن _ و خود را چه بسا در ریا انداختن _ برای کسب حال نشاط و زمینهٔ عبادت بهتر است ⬅️ « نیت مهم است » هر کاری جهت قرب به حق تعالی باشد عبادت است هر عمل مباح را می‌توان نیت مستحبی کرد خواب برای نشاط عبادت، خوراک برای... امام کاظم علیه السلام می فرمایند: ⬅️ اِجْتَهِدُوا فی أَنْ يَكُونَ زَمانُكُمْ أَرْبَعَ ساعاتٍ: ۱ ) ساعَةً لِمُناجاةِ اللّٰهِ ۲ ) وَ ساعَةً لِأَمْرِ الْمَعاشِ ۳ ) و َساعَةً لِمُعاشَرَةِ الْإِخْوانِ وَ الثِّقاتِ الَّذينَ يُعَرِّفُونَكُمْ عُيُوبَكُمْ وَ يُخْلِصُونَ لَكُمْ فِی الْباطِنِ ۴ ) وَ ساعَةً تَخْلُونَ فيها لِلَذّاتِكُمْ فی غَيْرِ مُحَرَّمٍ ▫️« وَ بِهٰذِهِ السّاعَةِ » تَقْدِرُونَ عَلَى الثَّلاثِ ساعاتٍ 💠 بكوشيد كه وقت خود را چهار بخش كنيد: ۱ ) بخشى براى مناجات با خدا ۲ ) ديگرى از براى امرار معاش ۳ ) بخشی براى معاشرت با برادران و معتمدانى كه عيوبتان را معرفى كنند و قلبا به شما اخلاص ورزند ۴ ) ساعتی هم براى لذتهای مشروع خود ▫️ « و با اين بخش است » که بر سه بخش ديگر نيرو مى‌گيريد 📓 « تحف العقول ج۱  ص۴۰۹ » ۷۷ 💠 @sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « صَلِّ صَلاةَ مُوَدِّعٍ » ⬅️ اگر کسی دل را مالک شد مالک همه چیز شده است پراکندگی مال خرابی دل است اگر[دل] آباد شود همه چیز درست می‌شود پراکندگی هم جمع می‌شود البته همهٔ این‌ها مقدمهٔ توجه به عالم بالا است که توجه به آنجا خیلی سخت است رنگ ائمه علیهم السلام که تغییر می‌کرد مال توجه به آنجا بود ⬅️ مثل هواپیما که مقدماتی برای پرواز دارد برای نماز نیز باید مقدماتی را خوب طی کرد تا بتوان پرواز کرد ▫️« صَلِّ صَلاةَ مُوَدِّعِِ » پدر همهٔ دستور حضور قلب‌هاست جلوی همه دردها را می‌گیرد درست است که دستور داده‌اند وقتی که می‌خواهی نماز بخوانی: « صَلِّ صَلاةَ مُوَدِّعِِ » نماز بخوان مثل کسی که می‌خواهد وداع کند یعنی با نماز می‌خواهد خداحافظی کند این را آخرین نمازش میتونه فرض کنه [اما] میشه ما این کار را بکنیم؟ گاهی انسان در نماز نقشه یک سال بعد را توی خود نماز می‌کشد ⬅️ اگر قبلاً ما قلب را تزکیه نکرده باشیم فکر را از وساوس نفسانی و شیطانی نجات نداده باشیم اگر ما دائماً در یاد مرگ نباشیم چطور میشه به نماز بایستیم [و آن را] نماز آخری حساب کنیم؟ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔘 رسولُ اللّهِ صلّی الله علیه و اله: ⬅️ صَلِّ صَلاةَ مُوَدِّعٍ فإنّ فيهَا الوُصلَةَ و القُربیٰ 💠 چنان نمازى بخوان كه گويى آخرين نماز عمر توست زيرا چنين نمازى موجب رسيدن و نزديك شدن به خداست 📓 « بحار الأنوار : 78/200/28 » ۷۸ 💠 @sadeghin_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 سخنرانی عالم ربّانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه ▫️« نهم محرّم ۱۳۶۲ » شب عاشورا ⏪ ( قسمت اول ) ▫️مسجدالعسکری- اصفهان ┅✿🍃❀🔘❀🍃✿┅ ⬅️ انسان دارای ابعاد مختلفی است که در صورت آشنایی با تمام قوانین مقدس اسلام و عمل به آن ها و تکمیل روح انسانیِ خود به کمال انسانیت نائل می شود بعضی توجهشان به دنیاست از آخرت غافلند بعضی توجهشان به آخرت است از وظایف دنیوی شان غافلند ⬅️ پیغمبر گرامی ما قوانین دین مقدس اسلام را به وسیله ی اوصیای خود و علمای ربانی در اختیار مردم گذاشته است که اگر انسان به یکی از این قوانین اعتنا نکرد و عمل نکرد ناقص می‌ماند و ناقص از دنیا می‌رود ⬅️ تمام قوانین اسلام قوانین اجتماعی قوانین اخلاقی وظائف قلب وظائف روح در « نماز » گنجانیده شده کسی که با عمل به احکام اسلام و آمادگی قبلی وارد نماز شود باید در قلبش انوار معرفت الهی را مشاهده کند ⬅️ لزوم تزکیه قلب و نجات فکر از وساوس نفسانی و شیطانی و در یاد دائمی مرگ بودن برای توفیق نماز مُوَدِّع خواندن لزوم معرفت به حق تعالی هنگام نماز علت متفرق بودن افکار در هنگام نماز ⬅️ اگر انسان سالم شد و... قلب پاک شد از نماز لذتی می‌برد که دیگر هیچ چیزی را بر نماز اختیار نمی‌کند آنچه با خدا انس می گیرد روح انسان است جان انسان جز به مبدأ جان به جای دیگر توجه ندارد سخنرانی ۱۴ 💠فهرست سخنرانی ها 💠@sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « انس با خدا » ⬅️ تمام این عبادات و اذکار و اوراد برای این است که انسان بتواند با خدا انس بگیرد روح و قلب بعد از زنده شدن به ذکر خدا منبع حیات را می خواهد خدا را می خواهد بدنی که بیهوش است دیگر غذا نمی خواهد روح انسان اگر بیهوش شد و در حالت سُکر و غفلت قرار گرفت دیگر به عبادت بی میل و بی رغبت می شود اما وقتی که روح زنده باشد موقع نماز، با اشتیاق است ⬅️ پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلم وقتی روح شریفش از ملاقات با مردمِ نادان و کدورات عالَم طبیعت خسته می شد به بلال می فرمود: ارِحْنی یا بَلال یعنی اذان بگو تا بروم نماز بخوانم و راحت شوم ⬅️ روح که بیمار شد درمان دارد: ملاقات با مؤمنین که به یاد خدا هستند و پرهیز از آنچه روح را می میراند که بدترین غذای نامناسب روح ملاقات و مجالست با آدم های نا مربوط است حافظ: نخست موعظهٔ پیر می فروش این بود که از مجالست ناجنس احتراز کنید ⬅️ گاهی شخص اهل معصیت هم نیست اما اهل غفلت است نمی داند برای چه خلق شده به کجا می رود این هم ناجنس است (ولو بدجنس نیست) هم مسلک نیست مجالست با اینها هم دل را می میراند مجالست باعث انس می‌شود انس یعنی کسی را دوست می‌داری لذا تاریکی او در تو می‌آید و این غیر از معاشرت است فرمایشات_متنی ۱ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir