🔘 کلماتی چند :
۱) بنّایی اگر بخواهد ساختمانِ محکم بسازد
اول سعی می کند پایه ی آنرا محکم کند
پایه اسلام توحید است
۲) همه ی نعمات الهی برای ثمرِ آن است
و ثمره ی آنها برای انسان است
ثمره ی انسان هم:
توحید است
معرفت خداست
۳) غرضی که خداوند متعال از
خلقت عالَم و انس و جن دارد:
معرفت خودش هست
توحید و رسیدن به خدا
رسیدن به قرب خداوند متعال
تمام این واجبات و مستحبات
و احکام دین اسلام
برای این نتیجه است
همه اش مقدمه است
۴) توحید در کثرت این است که:
کسی در بین اسباب در عین حالی که
زید و عمرو برای او کار می کنند
آن را از خدا بداند
اگر ریشه ایمان محکم شد
دیگر از غیر خدا، نمی بیند چیزی را
۵) این عالَم برای این است که انسان
در این عالَم بیاید و گرفتار شود و
زیدی بیاید و او را نجات بدهد
و رئوفیت خدا را ببیند
نه این که در زید
غرق شود
#کلماتی_چند ۱
مجموعه کلماتی چند (PDF)
💠@sadeghin_ir
33.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به صحرا بنگرم صحرا ته وینم
به دریا بنگرم دریا ته وینم
بهر جا بنگرم کوه و در و دشت
نشان از قامت رعنا ته وینم
قرائت اشعار " بابا طاهر " در محضر
عالم ربّانی آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
توسط آقا حسن یعقوبی فرزند معظم له
💠@sadeghin_ir
monajat-mohebin.mp3
7.64M
قرائت مناجات المحبّین
توسط حضرت حجة الاسلام سید محمد علی مهدوی در محضر عالم ربّانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه
💠 فهرست ادعیه و زیارات
💠 @sadeghin_ir
<< مناجات المحبّین >>
متن و ترجمه
بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم
اِلهی مَنْ ذَاالَّذی ذاقَ حَلاوَةَ مَحَبَّتِک فَرامَ مِنْک بَدَلاً،
خدایا، کیست که شیرینی محبت تو را چشیده باشد و جز تو آهنگ دیگری را بکند،
وَ مَنْ ذَاالَّذی اَنِسَ بِقُرْبِک فَابْتَغی عَنْکَ حِوَلاً،
و کیست که به مقام قرب تو انس گرفته باشد و رو گرداندن از تو باشد،
اِلهی فَاجْعَلْنا مِمَّنِ اصْطَفَیتَهُ لِقُرْبِکَ وَ وِلایتِک،
خدایا، قرار ده ما را از زمره کسانی که برای قرب و دوستی ات برگزیده ای،
وَ اَخْلَصْتَهُ لِوُدِّکَ وَ مَحَبَّتِک،
و برای عشق و محبتت خالصش گردانده،
وَ شَوَّقْتَهُ اِلی لِقآئِک، وَ رَضَّیتَهُ بِقَضآئِک،
و به دیدارت شائقش کرده، و به قضا و قَدرت راضی اش ساخته،
وَ مَنَحْتَهُ بِالنَّظَرِ اِلی وَجْهِک، وَ حَبَوْتَهُ بِرِضاک،
و به دیدن رویت به او نعمت بخشیده، و به خوشنودی خویش مخصوصش گردانده،
وَ اَعَذْتَهُ مِنْ هَجْرِکَ وَ قِلاک،
و از غم هجران و فراقت پناهش داده،
وَ بَوَّاْتَهُ مَقْعَدَالصِّدْقِ فی جِوارِک،
و در جایگاه راستی در جوار خویش جایش داده،
وَ خَصَصْتَهُ بِمَعْرِفَتِک، وَ اَهَّلْتَهُ لِعِبادَتِک،
و به معرفت خویش مخصوصش کرده، و برای پرستش و عبادتت او را لایق کردی،
وَ هَیَّمْتَ قَلْبَهُ لِاِرادَتِک، وَ اجْتَبَیتَهُ لِمُشاهَدَتِک، وَ اَخْلَیتَ وَجْهَهُ لَک،
و در ارادت خویش شیدایش کردی، و برای مشاهده جمالت انتخابش کردی، و رویش را برای خودت از اغیار خالی کردی،
وَ فَرَّغْتَ فُؤادَهُ لِحُبِّک، وَ رَغَّبْتَهُ فیما عِنْدَک، وَ اَلْهَمْتَهُ ذِکرَک،
و دلش را برای محبّت خویش فارغ کردی، و تنها بدانچه نزد تو است راغبش کردی، و ذکر خویش را بدو الهام کردی،
وَ اَوْزَعْتَهُ شُکرَک، وَ شَغَلْتَهُ بِطاعَتِکَ وَ صَیَّرْتَهُ مِنْ صالِحی بَرِیَّتِک،
و سپاسگزاری ات را بدو نصیب کردی، و به طاعت خود سرگرمش ساختی، و او را از بندگان شایستهات گرداندی،
وَ اخْتَرْتَهُ لِمُناجاتِک، وَ قَطَعْتَ عَنْهُ کلَّشَیءٍ یقْطَعُهُ عَنْک،
و برای مناجات خویش انتخابش کردی، و بریدی از او هر چه را که موجب بریدنش از تو گردد،
اَللَّهُمَّ اجْعَلْنا مِمَّنْ دَأْبُهُمُ الْاِرْتِیاحُ اِلَیکَ وَ الْحَنینُ، وَ دَهْرُهُمُ الزَّفْرَةُ وَ الْأَنینُ،
خدایا، قرار ده ما را از کسانی که شیوه شان در زندگی شادمانی با تو و زاری به درگاه تو است، و روزگارشان آه و ناله است،
جِباهُهُمْ ساجِدَةٌ لِعَظَمَتِک، وَ عُیونُهُمْ ساهِرَةٌ فی خِدْمَتِک،
پیشانیهاشان در برابر عظمتت به خاک افتاده، و دیدگانشان در خدمتت یکسره بیدار است،
وَ دُمُوعُهُمْ سآئِلَةٌ مِنْ خَشْیتِک، وَ قُلُوبُهُمْ مُتَعَلِّقَةٌ بِمَحَبَّتِک، وَ اَفْئِدَتُهُمْ مُنْخَلِعَةٌ مِنْ مَهابَتِک،
و سرشکشان از ترس تو ریزان، و دلهاشان علاقمند به عشق و محبّتت ، و قلبهاشان از هیبتت از جا کنده شده است،
یا مَنْ اَنْوارُ قُدْسِهِ لِأَبْصارِ مُحِبّیهِ رآئِقَةٌ،
ای که انوار قدسش برای دیدگان دوستانش در کمال درخشندگی است،
وَ سُبُحاتُ وَجْهِهِ لِقُلُوبِ عارِفیهِ شآئِفَةٌ،
و پرتو افکنیهای جمالش روشنی بخش قلب های عارفان است.
یا مُنی قُلُوبِ الْمُشْتاقینَ وَ یا غایةَ آمالِ الْمُحِبّینَ،
ای آرمان دل مشتاقان، و ای منتهای آرزوی دوست داران،
اَسْئَلُک حُبَّکَ وَ حُبَّ مَنْ یُحِبُّکَ وَ حُبَّ کُلِّ عَمَلٍ یُوصِلُنی اِلی قُرْبِک،
از تو خواهم دوستی خودت و دوستی دوستدارانت و دوستی هر عملی که مرا به قرب تو واصل گرداند،
وَ اَنْ تَجْعَلَک اَحَبَّ اِلَیَّ مِمَّا سِواکَ،
و تو را در پیش من محبوبتر از ماسوای تو قرار دهد،
وَ اَنْ تَجْعَلَ حُبّی اِیّاکَ قآئِداً اِلی رِضْوانِک،
و از تو خواهم که دوستی ام را نسبت به تو، جلودارم قرار دهی تا مرا به رضوانت بکشاند،
وَ شَوْقی اِلَیک ذائِداً عَنْ عِصْیانِک،
و اشتیاقم را به سویت چنان کنی که بازدارنده از نافرمانی ات باشد،
وَ امْنُنْ بِالنَّظَرِ اِلَیکَ عَلَیَّ،
و بر من به یک نظر کردن بر جمالت منّت گذار،
وَ انْظُرْ بِعَینِ الْوُدِّ وَالْعَطْفِ اِلَیَّ،
و با دیده دوستی و عطوفت بر من بنگر،
وَ لا تَصْرِفْ عَنّی وَجْهَک،
و رو از من مگردان،
وَ اجْعَلْنی مِنْ اَهْلِ الْاِسْعادِ وَ الْحِظْوَةِ عِنْدَک،
و مرا از جمله سعادتمندان و بهرهمندان نزد خود قرار ده،
یا مُجیبُ یا اَرْحَمَ الرَّاحِمینَ.
ای اجابت کننده ی دعای خلق ، ای مهربانترین مهربانان.
💠@sadeghin_ir
💢از اشعار خوانده شده در محضر معظم له
علی است آنکه مدح او همی بود شعار من
ربوده عشق او ز کف عنان اختیار من
منزه است از اینکه من بگویمش نگار من
روا بود که خوانمش خدا و کردگار من
نمیشدم چه غالیان اگر ز عشق کافرا
شهی که دین احمدی ز تیغ او رواج شد
بتارک محمَّدی تبارک الله تاج شد
به راه طالبان، حق وجود او سراج شد
ز احترام مُولِدَش حرم مُطاف حاج شد
به دوستی او قسم که حبِّ اوست مشعرا
حدوث ذات پاک او مقارن است با قدم
مساوق است با ازل، مسابق است با عدم
نظام ممکنات از او هماره هست منتظم
خدا نباشد او ولی به این شده است متهم
از آنکه در وجود او جلال اوست مضمرا
وجود ماسوا بود طفیلی از وجود او
به قالب است روح ما، روان فیض جود او
از آن که هست بود ما، همه ز هست و بود او
نمود ایزدی عیان شده است از نمود او
اگر که نیست واجب او ز ممکن است برترا
علی است فرد بی بدل، علی است مثل بی مثل
علی است مصدر دوم، علی است صادر اول
علی است خالی از خلل، علی است عاری از زَلل
علی است شاهد ازل، علی است نور لم یزل
که فرد لا یزال را وجود اوست مظهرا
زمام ملک خویش را سپرده حق بدست او
چه انبیا چه اولیا تمام پای بست او
یکی هماره محو او، یکی مدام مست او
به هر صفت که خوانمش، بود مقام پَست او
نظر به لامکان نما، ببین مقام حیدرا
نوشت کاتب ازل به ساق عرش نام وی
به قدسیان نمونهای نمود از مقام وی
تمام خرَّ سُجّدا فتاده در سلام وی
پیمبران در آرزوی جرعهای ز جام وی
بجز ولای او نشد برایشان میسّرا
به عزم رزم اگر علی سمند کینه هی کند
عدوی او به مرگ خود فغان بسان نی کند
به خَشم اگر غزا کند فنای کل شیء کند
بساط روزگار را، به یک اشاره طی کند
نه فخر اوست گویم ار که کشت عمرو کافرا
قیامت ار به پا شود، علی بپاش میکند
چو این جهان فنا شود، علی فناش میکند
و ما رمیت اذ رمیت، بر تو فاش میکند
که دست دست او بود، ولی خداش میکند
که اوست دست کردگار و اوست عین داور
عنان اختیار من ربوده عشق او ز کف
به اختیار خویشتن دواندم به هر طرف
گهی به طوس میکشد مرا و گاه در نجف
چه دست دست او بود زهی سعادت و شرف
اگر چه در وطن برد که هست ملک شوشترا
💠@sadeghin_ir
94-12-12 madhe amire momenan (darabi az vafaei).mp3.mp3
4.28M
🔘 « مدح امیرالمؤمنین(ع) »
📓 « دیوان وفائی »
⏪ « حاج حسین دارابی »
💠 در محضر عالم ربّانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
💠 فهرست مداحی ها؛
امیرالمؤمنین علیه السلام
@sadeghin_ir
°
🔘 اشعار خوانده شده در محضر معظم له
⏪ در مدح امیرالمؤمنین علی علیه السّلام
📓 « دیوان وفایی »
⬅️ علی است آنکه مدح او همی بود شعار من
ربوده عشق او ز کف عنان اختیار من
منزه است از اینکه من بگویمش نگار من
روا بود که گویمش خدا و کردگار من
💠 نمیشدم چه غالیان اگر ز عشق کافرا
شهی که دین احمدی ز تیغ او رواج ش
بتارک محمَّدی تبارک الله تاج شد
به راه طالبانِ حق وجود او سراج شد
ز احترام مُولِدَش حرم مُطافِ حاج شد
💠 به دوستی او قسم که حبِّ اوست مشعرا
حدوث ذات پاک او مقارن است با قدم
مساوق است با ازل، مسابق است با عدم
نظام ممکنات از او هماره هست منتظم
خدا نباشد او ولی به این شده است متهم
💠 از آنکه در وجود او جلال اوست مضمرا
وجود ماسوی بود طفیلی از وجود او
به قالب است روح ما، روان ز فیض جود او
از آن که هست و بودِ ما، بوَد ز هست و بود او
نمودِ ایزدی عیان شده است از نمود او
💠 اگر که نیست واجب او ز ممکن است برترا
علی است فرد بی بدل، علی است مثل بی مثل
علی است مصدر دویم، علی است صادر اول
علی است خالی از خلل، علی است عاری از زَلل
علی است شاهد ازل، علی است نور لم یزل
💠 که فرد لا یزال را وجود اوست مظهرا
زمام ملک خویش را سپرده حق بدست او
چه انبیا چه اولیا تمام پای بست او
یکی هماره محو او، یکی مدام مست او
به هر صفت که خوانمش، بود مقام پَست او
💠 نظر به لامکان نما، ببین مقام حیدرا
نوشت کاتب ازل به ساق عرش نام وی
به قدسیان نمونهای نمود از مقام وی
تمام خَرَّ سُجّداً فتاده در سلام وی
پیمبران در آرزوی جرعهای ز جام وی
💠 بجز ولای او نشد برایشان میسّرا
به عزم رزم اگر علی سمند کینه هی کند
عدوی او به مرگ خود فغان بسان نی کند
به چشم اگر غزا کند فنای کلّ شیء کند
بساط روزگار را، به یک اشاره طی کند
💠 نه فخر اوست گویم ار که کُشت عمرو عنترا
چو این جهان فنا شود، علی فناش میکند
قیامت ار به پا شود، علی بپاش می کند
که دست دست او بود، ولی خداش میکند
و ما رمیت اذ رمیت، بر تو فاش میکند
💠 که اوست دست کردگار و اوست عین داورا
عنان اختیار من ربوده عشق او ز کف
به اختیار خویشتن دوانَدم به هر طرف
گهی به طوس میکشد مرا و گاه در نجف
چه دست دست او بود زهی سعادت و شرف
💠 اگر چه در وطن برد که هست ملک شوشترا
منم که گشته نام من وفائی از وفای تو
منم که نیست حاصلی مرا بجز ولای تو
هماره می نوازدم به سان نی نوای تو
چنان که بند بند من پر است از صدای تو
💠 مرا به ذکر یا علی مگر بزاد مادرا
💠@sadeghin_ir
ei-padeshahe-khooban.mp3
16.54M
« اَللّٰهُمَّ أَرِنِی الطَّلْعَةَ الرَّشيدَةَ وَ الْغُرَّةَ الْحَميدَةَ وَ اكْحُلْ ناظِری بِنَظْرَةٍ مِنّی إِلَيْهِ »
" ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی "
⏪ « آقای موحدی »
▫️اول فروردین ۹۸
مصادف با شب جمعه منزل
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
⬅️ ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی
دل بی تو به جان آمد وقت است که بازآیی
دایم گل این بُستان شاداب نمیماند
دریاب ضعیفان را در وقتِ توانایی
دیشب گِلهی زلفش با باد همیکردم
گفتا غلطی بُگذر زین فکرتِ سودایی
صد بادِ صبا اینجا با سلسله میرقصند
این است حریف ای دل تا باد نپیمایی
مشتاقی و مَهجوری دور از تو چنانم کرد
کز دست بخواهد شد پایابِ شکیبایی
یا رب به که شاید گفت این نکته که در عالم
رخساره به کس ننمود آن شاهدِ هرجایی
⬅️ « روضهٔ حضرت زینب ( س) »
▫️مو که افسرده حالم چون ننالم
شکسته پر و بالم چون ننالم
همه گویند زینب ناله کم کن
تو آیی در خیالم چون ننالم
▫️سه غم اومد به جونم هر سه یکبار
غریبی و اسیری و غم یار
غریبی و اسیری چاره داره
ولی آخر کُشد ما را غم یار
▫️خداحافظ ای برادر زینب
به خون غلطان در برابر زینب
حسین جان چون چاره نیست
میروم و میگذارمت
ای پاره پاره تن به خدا میسپارمت
▫️هر دری بسته شود در پرفیض حسین
این در خانهٔ عشق است که باز است هنوز
💠@sadeghin_ir
🔘 کلماتی چند :
۶) اگر انسان، خدا به او عنایت کرد
و بعد اعتقاد صحیح پیدا کرد
و در راه سلوک حرکت
کرد اولین مرحله ای
که برایش پیش می آید
« توحید افعالی است »
که
مُعطی
(عطا کننده)
غیر از خدا نداند
۷) برای خدا
کسی می تواند قدم بر دارد
که یکی از این دو را داشته باشد:
[۱] یا هیچ کس از اعمالش مطّلع نشود
[۲] و یا این که به مقامی رسیده باشد
که غیر از خدا عزیز کننده ای و
ذلیل کننده ای قائل نباشد
۸) (انسان) اگر توحید افعالی پیدا کرد
آن وقت تازه می شود
بنده ی خالص خدا
(یعنی)
وقتی:
از غیر خدا متوقع خیر نبود
غیر خدا را نافع ندانست
غیر خدا را مضرّ ندانست
غیر خدا را معطی ندانست و...
آن وقت عبادتش
خود به خود برای خدا می شود
۹) کسی که
اصلا متوجه نیست که:
خدا فاعل ما یشاء است
او رزّاق است
او عزیز می کند
او ذلیل میکند
این را نفهمید
آیا می تواند ریا نکند؟
آیا می تواند عمل خالصی
انجام دهد که قبول شود؟
۱۰) آن کسی که
از برای خلق اثری قائل نیست
خواهی نخواهی عملش خالص است
آن وقت این عمل است که بارور می شود
این می شود برای خدا
#کلماتی_چند ۲
مجموعه کلماتی چند (PDF)
💠@sadeghin_ir
<< تذکراتی در باب زیارات >>
از عالم ربّانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
1–شايسته است هنگامي که انسان به زيارت حضرات معصومين عليهم السلام مي رود، هديه اي برده، دست خالي آنجا نرود، مثلاً در راه زيارت حضرت رضا عليه السلام مي توان سوره هايي از قرآن و يا صد مرتبه سوره ي قدر را خوانده، به آن حضرت هديه نمود.
همچنين براي آنکه انسان از زيارت خود بهره ي بيشتري ببرد، مناسب و شايسته است پس از زيارت هر يک از ائمه عليهم السلام ، چنانچه دعاي خاصي وارد نشده،
دعاي «عالية المضامين»
يا «صلوات بر حجج طاهره»
و يا دعاي «مکارم الاخلاق» را بخواند.
2–در حرم امام زاده ها،
اگر آن امام زاده، زيارت مأثوري نداشته باشد، رو به ضريح، به صاحب بقعه سلام داده و
حمد و هفت مرتبه سوره ي قدر،
و يا حمد و سه مرتبه سوره ي توحيد
بخواند و سپس دو رکعت نماز خوانده به صاحب بقعه هديه نمايد.
و بر سر قبور علما، دوستان و مؤمنين نيز،
حمد و هفت مرتبه سوره ي قدر،
و يا حمد و سه مرتبه سوره ي توحيد،
خوانده شود
《 انیس الصّادقین 》
💠@sadeghin_ir
" تذکراتی در باب تعلّقات دنیوی "
از عالم ربّانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
يكى از خطراتى كه شديدا اهل دنيا را،
به خصوص هنگام جان دادن تهديد مى كنداين است که:
وقتى انسان به زندگى، خانه، ماشين، زن و فرزند، جاه و مقام و يا هر چيز ديگر علاقه مند باشد،
شياطين هنگام مرگ به او حمله كرده،
مى گويند:
ببين، خداست كه بين تو و آن چيزهايى كه دوست دارى جدايى مى اندازد.
آنگاه اگر - نستجير بالله - در دلش محبت دنيا بر محبت خداوند غلبه داشته باشد،
به خداوند عناد مى ورزد.
چون طبيعت انسان چنين است كه با هر كس كه او را از محبوبش جدا كند عداوت پيدا مى كند.
و اگر بغض پيدا شد، انسان با حالت كفر از اين دنيا مى رود؛
زيرا بغض خدا كفر محض است.
و به همين جهت است كه پيوسته دستور داده اند محبت دنيا را از دل خود بيرون كنيد.
خداوند متعال مى فرمايد:
سوره توبه آیه 24
قُلْ إِنْ كَانَ آبَاؤُكُمْ وَ أَبْنَاؤُكُمْ وَ إِخْوَانُكُمْ وَ أَزْوَاجُكُمْ وَ عَشِيرَتُكُمْ وَ أَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَ تِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ كَسَادَهَا وَ مَسَاكِنُ تَرْضَوْنَهَا أَحَبَّ إِلَيْكُمْ مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ جِهَادٍ فِي سَبِيلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتَّىٰ يَأْتِيَ اللَّهُ بِأَمْرِهِۗ وَ اللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ
بگو:
《 اگر پدران و فرزندان و برادران و همسران و طايفه شما، و اموالي كه به دست آورده ايد، و تجارتي كه از كساد شدنش مي ترسيد، و خانه هائي كه به آن علاقه داريد، در نظرتان از خداوند و پيامبرش و جهاد در راهش محبوبتر است، در انتظار باشيد كه خداوند فرمان عذابش را بیاورد؛ و خداوند گروه فاسقان را هدايت نمي كند.》
درست است كه انسان در اين دنيا نمى تواند تعلّق نداشته باشد،
لكن هميشه بايد سعى كند
تعلّقاتش را در طول محبت به خداوند متعال قرار داده،
و محبتش به خدا فوق آن تعلقات باشد.
تا هرگاه تضادّى بين آنها پيش آمد بتواند محبت خدا را ترجيح دهد.
از خدا مى خواهيم كه چنين توفيقى به همه ما عطا فرمايد.
💠@sadeghin_ir
27-rajab.mp3
8.49M
🔘 قرائت دعای شریف
شب بیست و هفتم ماه رجب
💠 در محضر عالم ربّانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
⏪ حضرت حجة الاسلام
▫️سید محمد علی مهدوی
💠 فهرست ادعیه و زیارات
💠 @sadeghin_ir
mabaas-khalafzade.mp3
20.15M
🌷 « شب مبعث رسول اکرم »
💠 صلّی الله علیه و آله و سلم
⏪ « آقای خلف زاده »
در جمع دوستان عالم ربّانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
🌷 امشب دلم از عالم اسرار خبر یافت
شد بی خبر از خویش و ز دلدار خبر یافت
از گمشدۀ خویش دگر بار خبر یافت
در دشت کویر از گُل بی خار خبر یافت
وز مهر فروزان به شب تار خبر یافت
در غار حرا پر زد و از یار خبر یافت
صحرای کویر آمده گلزار نبوّت
امشب شده ام غرق در انوار نبوّت
🌷 تنزیل ملائک به زمین باد مبارک
تهلیل به جبریل امین باد مبارک
تسبیح خداوند مبین باد مبارک
رحمت ز یسار و ز یمین باد مبارک
بر اهل یقین نور یقین باد مبارک
بر ختم رسل رایت دین باد مبارک
《 ۱۴۳۹ هجری قمری 》
💠 @sadeghin_ir
°
🔘 قطعه ای از
اشعار خوانده شده
در مدح جناب سید المرسلین
حضرت محمد مصطفی(ص)
💠 در محضر عالم ربانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
⬅️ اى اصل اصیل و فَرعِ ممدود
وى جامع علم و دوحهٔ جود
اى عین عیان و قلب عرفان
وى گنج نهان و سرِّ معبود
اى شمع جمال و نور مطلق
وى شاهد بزم غیبِ مشهود
اى نشئه نه جاى جلوهٔ توست
میعاد، شهود و یومِ موعود
فرش ره توست عرش اعظم
عرش تو بُود مقام محمود
یا شافى صدر کل مَصدور
من أعذَبِ مُنهَلٍ و مَورود
از چشمه فیض توست سیراب
در دار وجود هر چه موجود
مدح تو نه حد ممکنات است
بى حدّ نشود محاط محدود
فرموده به شأنَت ایزد پاک
لولاک لما خلقتُ الافلاک
📓 « دیوان مرحوم کمپانی »
💠@sadeghin_ir
🔘 کلماتی چند :
۱۱) شخصی که به " توحید افعالی "
معتقد باشد اصلاً معقول نیست که ریا کند
علت اینکه انسان ریا می کند
این است که ...
دیگری را نیز مؤثر بداند
۱۲) اگر خدا نخواهد (کسی) عزیز شود
اگر تمام خلق از او تعریف کنند
عزیز نمی شود
۱۳) ما باید بدانیم
هیچ امری بدون اذن خداوند
صورت نمی گیرد و همه ی
امور حساب و کتابی دارد
۱۴) اگر انسان علمش به آخر رسید
تفویض امر به سوی او می کند
چون غیر او مؤثری
نمی تواند ببیند
اگر چنین شد عبادتش
قطعاً با اخلاص صورت می گیرد
رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند
بنگر که تا چه حد است مقام آدمیت
۱۵) این موارد به حرف آسان است
ولی اگر انسان به آن جا برسد
تازه لذت عبادت را می فهمد
#کلماتی_چند ۳
مجموعه کلماتی چند (PDF)
💠@sadeghin_ir
97-02-02 monajat shabanieh(movahedi)96K.mp3
15.39M
<< مناجات شعبانیه >>
《 آقای موحدی 》
در جمع دوستان عالم ربّانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه
مشهد مقدس ۹۷/۲/۲
شام میلاد امام سجّاد علیه السّلام
💠 فهرست ادعیه و زیارات
💠@sadeghin_ir
حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه / سفینة الصادقین / ۳۹
💠....در حديث وارد شده است كه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله در مقام دعا براى مولا امير المؤمنين عليه السلام به نماز ايستاده و هنگام دعا عرض مى كنند:
«اللهم بحق علىّ عندك اغفر لعلىّ».
و وقتى حضرت امير عليه السلام علت اين گونه دعا كردن را سؤال مى كنند، در جواب مى فرمايند: «أ وَ أحدٌ أكرمُ منكَ عليهِ فاَستَشفِعُ بهِ إليه؟»
«آيا كسى گرامى تر از تو نزد خدا هست تا من او را نزد وى شفيع قرار دهم؟»
🔸عمل پيامبر اكرم و ائمه ى معصومين عليهم السلام و گفتارشان و ادعيه اى كه از آنان رسيده همه پر از نكات دقيق عرفانى است،
ولى ما كوريم و چنان در خوديت و غرور فرو رفته ايم كه نه مى بينيم و نه مى فهميم.
جايى كه پيغمبر خدا صلى الله عليه و آله كه اول شخص عالم وجود است در مقام ادب و بندگى، كسى را واسطه ى خود قرار مى دهد آن وقت ما مى خواهيم مستقيم و بدون واسطه از بارگاه عز و جبروت كسب فيض كنيم
! هيهات! زهى خيال باطل...
💠@sadeghin_ir
97-01-30 movahedi-shere vafaei (3 shaban)-clip.mp3
9.1M
🌷 بهار است و کُند جا
هر کسی در طَرْف صحرایی
⏪《 آقای موحدی 》
📓 « دیوان وفایی »
🌷 شب میلاد حضرت
💠 سید الشّهدا علیه السّلام
💠 @sadeghin_ir
°
متن اشعار قرائت شده دیوان وفایی
در مدح سالار شهیدان
حضرت امام حسین علیه السّلام
توسط آقای موحدی
بهار است و کند جا، هر کسی در طرف صحرایی
نئی از بلبلی کمتر، در افکن شور و غوغایی
کبوتر وار هو هو کن، برآر از سینه هی هایی
و یا کوکو چه قمری زن به یاد سرو بالایی
فغان و زاری بلبل ببین وقت سحر با گل
که دارد با دو صد غلغل، ز وصل گل تمنّایی
همه عمرت به باطل رفت پس کو حاصل ای غافل
چرا، بذری نمی پاشی در این مزرع به دانایی
تو تا کی از فنا و نیستی ترسان و لرزانی
مترس ای دل به دین احمدی نه کیش ترسایی
تُرا تجرید می باید که توحیدت ز دل زاید
به کلّی از هوی بگذر که نوشی جام صهبایی
می صاف محبت نوش باد آن می گساران را
که در میخانهی توحید مخمورند و شیدایی
همه از بادهی حبّ حسینی تا ابد سرخوش
به راه حق گذشته از سر هستی به یک جایی
ز هفتاد و دو خُمّ روز دهم، این بادهی گلگون
چنان جوشید کز جوشَش همه گشتند دریایی
همه فانی ولی باقی چو بوی گل به پیش گل
همه چون سرو سرسبزند و همچون لاله حمرایی
پی حبّ حسین بود آنچه کردند آن وفا کیشان
تَولّای حسین توحید محض آمد به تنهایی
من از عشق و تولّای نبیّ بر وِی بدانستم
که جز عشق و تولّای حسین نبوَد تولّایی
همه پیغمبران یک سر بنوشیدند از این ساغر
که هر یک را بود در سر، به قدر خویش سودایی
محمّد عقل کلّ خَتمِ رُسُل، چون عرش پیما شد
ز شور بادهی حبّ حسینی گشت اَسرایی
بگفتا جبرئیل ای شاه این منّت به دوشم نِه
ز دوش خود، به دوشم نِه جوابش گفت لالایی
گهی بر دوش او بودی به هنگام سجود حقّ
گهی بر سینه از بهر نزول وحی بالایی
حسین عشق و حسین ملّت، حسین دین و حسین طاعت
حسین مصداق هر رحمت، چه دنیایی چه عقبایی
چه گویم هم مگر گویم توئی آدم توئی خاتم
توئی نوح و خلیل الله تو موسائی تو عیسائی
نباشد در دو عالَم غیر خاک آستان تو
برای انبیاء و اولیا مأوی و ملجائی
تويي خون خدا آري كه هم سرّي و هم ثاري
به حق حضرت باري كه در هر چيز يكتايي
"دیوان آخوند ملا فتح الله شوشتری"
(وفایی)
💠 @sadeghin_ir
💠توسل به حضرت ابوالفضل العباس عليه السلام برای برآورده شدن حوائج مختلف
🔶عالم ربانی آیة الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه/انیس الصادقین
🔰با توسل به حضرت ابوالفضل العباس عليه السلام ۱۳۳ مرتبه بگويد :
«يا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَيْن، اِکْشِفْ کَرْبى بِحَقِّ اَخيکَ الْحُسَيْنِ عليه السلام»
[بهتر است پيش از آن دو رکعت نماز خوانده، به آن حضرت هديه گردد]
@ sadeghin_ir
🔘 کلماتی چند :
۱۶) تمام صفات انسانی
و عبادت صحیح و اخلاص
متفرّع است بر توحید افعالی
۱۷) دوای تمام دردها
دوای تمام صفات رذیله ای که
انسان را به هلاکت می رساند
« توحید » است
۱۸) یکی از صفات رذیله ای که
دنیا را به هم می زند و ایمان ها
را به باد می دهد و فتنه بر پا
می کند صفت "حسد" است
۱۹) کسی که حسد می ورزد
ایمان به خدا ندارد
چون غیر خدا را
در عالم مؤثر می داند
۲۰) کسی که
ایمان به خدا دارد
و می داند:
عزّت به دست خداست
ذلّت به دست خداست
خدا بالا می برد
خدا پایین می آورد
چه طور می تواند حسد داشته باشد؟
#کلماتی_چند ۴
مجموعه کلماتی چند (PDF)
💠@sadeghin_ir
°
دستور العمل عالم ربّانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
در رابطه با ماه شعبان
1- همان اعمالی که در مفاتیح گفته شده هر مقدارش را که انسان بتواند انجام بدهد، خوب است، منتهی باید حضور قلب داشته باشد.
2- بهترینِ همهی اعمال در این ماه، همان «صلوات» است، چون هر عملی قبولیاش با صلوات است ولی قبولیِ صلوات، واسطه نمیخواهد.
3- برای کسی که اهل درک باشد و مناجات شعبانیه را بفهمد و حال داشته باشد، بهترین اعمال، خواندن این مناجات است. چون امیر المومنین و ائمه علیهم السلام همگی آن را میخواندند.
4- این ماه، ماه پیامبراکرم (ص) است و [مناسب است که انسان بعد از خواندن این ادعیه...] مابقی وقت خود را صرف فرستادن صلوات کند.
95-02-18
💠@sadeghin_ir
✨﷽✨
💠برگرفته از فایل سخنرانی حضرت آیة الله یعقوبی (رضوان الله تعالی علیه)
🔸یکی از بندگان خدا، اویس قرنی است . اویس قرنی نه مدرسه رفته ، نه فقه و اصول و نه علم کلام خوانده، نه دانشگاه رفته بود .
یک ساربان در صحرای یمن بود .از آنجا فهمید یه پیغمبری مبعوث شده ایمان آورد .
"ایمان باور کردن است ."
نور ایمان در قلبش وارد شد ، در مقام بندگی و عبادت به جایی رسیده بود که مرحوم محدث قمی (رضوان الله تعالی علیه ) می نویسد ؛ شبی اویس میگفت امشب ، شب قیام است تاصبح در حال قیام بود .
یک شبی می گفت امشب ، شب رکوع است ، تاصبح در رکوع بود و یک شب تا صبح در سجده بود....
اویس قرنی ،عظمت خدا را درك کرده بود.به پیامبر عرض کرد ای کاش از اول دنیا تا آخر دنیا یک شب بودو من آن یک شب را به یک سجده می گذراندم ...
اویس یک بشر بود ، یک مؤمن حقیقی ، وواقعا قلبش باور کرده بود که خدایی دارد ....
🔘اگر انسان قلبش به غیر خدا متوجه شد ، اگر محبت غیر خدا در دلش وارد شد ، این قلب می میرد ، یك مُرده متحرك است .
قرآن شریف کفّار را زنده حساب نمی کند .
کسی که قلبش حیات ندارد ، یک حیوان متحرک است .
اگر انسان قلبش مشغول به غیر خدا شد و قلب او مُرد، نه تنها از عبادت لذّت نمی بردبلکه عبادت کردن برایش جان کندن است .
(وَانّها لَکبیرةٌ الاّ عَلَی الْخاشعینَ )
💠@sadeghin_ir
doa-mojir.mp3
16.01M
قرائت دعای شریف مجیر توسط حضرت حجة الاسلام سید محمد علی مهدوی در محضر عالم ربّانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه
💠 @sadeghin_ir