بیداری دل.mp3
4.05M
فرمایشات عالم ربِانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
۱۳۸۹/۱۲/۲۷
☑️ تذکر
صوت فوق در
فرمایشات صوتی ۱۰
با عنوان
حیات و ممات دل
در کانال گذاشته شده
⬅️ قابل محبّت نبودن آنچه فانی است
نشانه ی خوبی اشخاص و ارزش آنها
کوچکی دنیا و بزرگی آخرت
اَلدّنیا وَ الآخِرَةِ ضَرَّتان لا یَجتَمِعان
(وافی ج۲۶ ص۵۲۴)
عنقریب است که از ما اثری باقی نیست ...
آخرِ هر راهی به کجا منتهی میشه ؟
چه خوش گفت جمشید با تاج وگنج
که یک جو نیرزد سرای سپنج
زمان پیچیده شدن نامه ی اعمال و بیچارگی انسان
نیت کسب فضائل و علوم ظاهری برای خدا ، نه جهت برتری بر دیگران
سوره قصص آیه 83
تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِينَ لَا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَ لَا فَسَادًاۚ وَ الْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ
انتخاب هدف مشخص و ارزیابی آن
حیات و ممات دل
اختیار انسان در عمل به عوامل حیاتِ دل ، و پرهیز از عوامل مماتِ آن
چشم و گوش دل
ذکر و یاد خدا ، منشأ بیداری و زنده شدن دل
💠@sadeghin_ir
《 دنیا و آخرت 》
《 حکمت ۱۰۳ نهج البلاغه 》
وَ قَالَ عَلَيْهِ السَّلَامُ :
إِنَّ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةَ عَدُوَّانِ مُتَفَاوِتَانِ وَ سَبِيلَانِ مُخْتَلِفَانِ ،
فَمَنْ أَحَبَّ الدُّنْيَا وَ تَوَلَّاهَا أَبْغَضَ الْآخِرَةَ وَ عَادَاهَا ،
وَ هُمَا بِمَنْزِلَةِ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ ،
وَ مَاشٍ بَيْنَهُمَا ، كُلَّمَا قَرُبَ مِنْ وَاحِدٍ بَعُدَ مِنَ الْآخَرِ
وَ هُمَا بَعْدُ ضَرَّتَانِ
امیرالمؤمنین علی علیه السّلام فرمود :
دنیا و آخرت دو دشمن متفاوتند ، و دو راه جدای از یکدیگر ،
پس کسی که دنیا را دوست داشت و مهرش را به دل جای داد ، به آخرت کینه ورزیده با آن دشمنی خواهد نمود .
و آن دو به منزله مشرق و مغربند ، و رونده بین آن دو ، هر مقدار به یکی نزدیک شود از دیگری دور میشود ،
این دو در ناسازگاری با هم به مانند دو هوو میباشند .
💠@sadeghin_ir
✨﷽✨
💠حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه / {سفینه الصادقین / ص85}
☆☆☆
💠 اگر یکی از وعده های الهی را که موضوع تقسیم ارزاق است فهمید، و باور کردکه این امور به دست عدل و حکمت او تدبیر گردیده- و چون عالم عالم اسباب است ،وظیفه هرکس آن است که برای امر معاش خود پی کاری برود و با همین منظور دنبال کسب و کار رفت- دیگر اینهمه بی انصافی و غل و غش در کار مسلمانان نمی کند و شب و روز فکر خود را مشغول به دست آوردن مال و جاه نمی نماید و این سرمایه ی ابدی را مفت از دست نخواهد داد....
☆☆☆
....به یادم آمد داستان شخصی را که در راه مکه به یک راهزن برخورد می کند در حالی که بر مرکب خود سوار است بی اختیار آیه ای از کلام الله مجید بر لسانش جاری می شود:
{وَ فِي السَّماءِ رِزْقُكُمْ وَ ما تُوعَدُون}"ذاریات-۲۲"
((و روزى شما و آنچه وعده داده شده ايد در آسمان است))
🔸فوراً نور قرآن در قلب سارق اثر می کند؛ لذا از کار خود نادم شده، نیزه خود را می شکند و با خود می گوید: وای بر من ! روزی من در آسمان است و من در زمین دنبال آن می گردم!
🔻حالا بین خود و خدا، ما نماز جماعت خوان ها با ریش و پینه ی پیشانی، ایمانمان نسبت به امر روزی به قدر آن دزد هست؟! اگر خیال می کنیم هست ... نفس خود را آزمایش کن ببین کجا می روی و چه می کنی.
(سفینه الصادقین / ۸۵)
💠@sadeghin_ir
💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
✨﷽✨
💠حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه / {سفینه الصادقین / ص85}
☆☆☆
💠 اگر یکی از وعده های الهی را که موضوع تقسیم ارزاق است فهمید، و باور کردکه این امور به دست عدل و حکمت او تدبیر گردیده- و چون عالم عالم اسباب است ،وظیفه هرکس آن است که برای امر معاش خود پی کاری برود و با همین منظور دنبال کسب و کار رفت- دیگر اینهمه بی انصافی و غل و غش در کار مسلمانان نمی کند و شب و روز فکر خود را مشغول به دست آوردن مال و جاه نمی نماید و این سرمایه ی ابدی را مفت از دست نخواهد داد....
☆☆☆
....به یادم آمد داستان شخصی را که در راه مکه به یک راهزن برخورد می کند در حالی که بر مرکب خود سوار است بی اختیار آیه ای از کلام الله مجید بر لسانش جاری می شود:
{وَ فِي السَّماءِ رِزْقُكُمْ وَ ما تُوعَدُون}"ذاریات-۲۲"
((و روزى شما و آنچه وعده داده شده ايد در آسمان است))
🔸فوراً نور قرآن در قلب سارق اثر می کند؛ لذا از کار خود نادم شده، نیزه خود را می شکند و با خود می گوید: وای بر من ! روزی من در آسمان است و من در زمین دنبال آن می گردم!
🔻حالا بین خود و خدا، ما نماز جماعت خوان ها با ریش و پینه ی پیشانی، ایمانمان نسبت به امر روزی به قدر آن دزد هست؟! اگر خیال می کنیم هست ... نفس خود را آزمایش کن ببین کجا می روی و چه می کنی.
(سفینه الصادقین / ۸۵)
💠@sadeghin_ir
💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
✨﷽✨
قال الباقر علیه السلام ((مَنْ طَلَبَ الْعِلْمَ لِيُبَاهِيَ بِهِ الْعُلَمَاءَ أَوْ يُمَارِيَ بِهِ السُّفَهَاءَ أَوْ يَصْرِفَ وُجُوهَ النَّاسِ إِلَيْهِ فَلْيَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّار))
((کسی که طلب علم کند تا در نزد علما به آن علم ببالد یا به جدال با بی خردان برخیزد یا بخواهد به واسطه علمش مردم را متوجه خود سازد، جایگاه خود را در آتش مهیا ببیند))
📚"بحار الأنوار، ج2، ص: 38"
💠حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه / سفینه الصادقین / ۸۸
◀️علمی که برای خدا تحصیل شود نشانه اش خوف و خشیت است. و علمی که برای دنیا تحصیل گردد نشانه اش غرور و تکبر و ظلمت و سایر صفات رذیله است .
💠@sadeghin_ir
💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
182 doaye tavassol.mp3
10.93M
◇قرائت دعای توسل
عالم ربانی آیة الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
💠@sadeghin_ir
💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
dar-ghame-janane.mp3
2.76M
🔘 « در غم جانانه »
💠 در محضر عالم ربّانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
⏪ « آقای طاهری »
⬅️ سینهام ز آتش دل، در غم جانانه بسوخت
آتشی بود درین خانه که کاشانه بسوخت
تنم از واسطهی دوری دلبر بگداخت
جانم از آتش مهر رخ جانانه بسوخت
هرکه زنجیر سر زلف گره گیر تو دید
شد پریشان و دلش، بر من دیوانه بسوخت
سوز دل بین که ز بس آتش اشکم دل شمع
دوش بر من ز سر مهر، چو پروانه بسوخت
چون پیاله دلم از توبه که کردم بشکست
همچو لاله جگرم بیمی و پیمانه بسوخت
ماجرا کم کن و بازآ که مرا مردم چشم
خرقه از سر به در آورد و به شکرانه بسوخت
آشنایی نه غریب است که دلسوز من است
چون من از خویش برفتم دل بیگانه بسوخت
خرقهی زهد مرا آب خرابات ببرد
خانهی عقل مرا، آتش خمخانه بسوخت
ترک افسانه بگو حافظ و می نوش دمی
که نخفتیم شب و شمع به افسانه بسوخت
💠@sadeghin_ir
✨﷽✨
◀️((قَالَ رَسُول اللَّه يَا أَبَا ذَرٍّ إِذَا دَخَلَ النُّورُ الْقَلْبَ انْفَسَحَ الْقَلْبُ وَ اسْتَوْسَعَ- قُلْتُ فَمَا عَلَامَةُ ذَلِكَ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يَا رَسُولَ اللَّهِ- قَالَ الْإِنَابَةُ إِلَى دَارِ الْخُلُودِ وَ التَّجَافِي عَنْ دَارِ الْغُرُورِ وَ الِاسْتِعْدَادُ لِلْمَوْتِ قَبْلَ نُزُولِه))
((پیامبر اکرم به ابوذر فرمود: هر گاه نور ايمان وارد قلب شد، قلب باز مىشود.
ابوذر سؤال کرد: پدر و مادرم به فدای شما باد، يا رسول اللَّه! آيا آن حالت نشانه اى دارد؟ فرمود: نشانه آن كناره گيرى از سراى فريب، و توجّه به سراى جاويد و آمادگى براى مرگ پيش از فرا رسيدن است.
📚"مکارم الاخلاق طبرسی،ص464"
💠حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه / سفینة الصادقین / ۸۸
💠اگر فکر می کنی دارای علم و معرفت و یقین هستی بدان که برای هر چیزی در جای خود آثاری مقرر فرموده اند. حتی رسول اکرم از یکی از صحابه که ادعای یقین کرد به صرف ادعا از او نپذیرفتند... و (به آن جوان)می فرماید: ((کیف أنت یا حارثه بن مالک؟)) عرض می کند: حقیقتاً ایمان آورده ام. سؤال می کنند برای هر چیزی حقیقتی است علامت، درستی کلام تو چیست؟ عرض می کند به دنیا بی علاقه شده ام. شب ها را به عبادت بسر می برم و روز های گرم را روزه ام. گویا عرش پرودگار خود را می بینم که برای حساب خلق آماده شده و گویا اهل بهشت را می بینم که به ملاقات یکدیگر می روند و ناله ی اهل جهنم را در میان آتش می شنوم.
آنگاه حضرتش فرمود:
((عبدٌ نوّر الله قلبه)).
((بنده ای است که خدا دلش را نورانی کرده است))
سپس می فرماید: ((أبصرت فاثبت)).
((بصیرت پیدا کرده ای بر آن استوار باش)).
در این هنگام حارثه از پیامبر اکرم در خواست می کند که برایش دعا بفرمایند تا خداوند شهادت در رکابش را به او روزی فرماید.آن حضرت دعا فرمود و چیزی نگذشت که او را شهادت نصیب گشت.
💠@sadeghin_ir
💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
الطاف الهی.mp3
926K
فرمایشات عالم ربّانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
<< الطاف عجیب خداوند >>
انا الذّاکر قبل الذّاکرین
چون خدا خواهد که غفاری کند
میل بنده جانب زاری کند
حفظ مؤمنین از آفت عُجب
سوره بقره آیه 216
... عَسَىٰ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَ هُوَ خَيْرٌ لَكُمْۖ وَ عَسَىٰ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَ هُوَ شَرٌّ لَكُمْۗ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ
... چه بسا چيزي را خوش نداشته باشيد، حال آن كه خيرِ شما در آن است. و يا چيزي را دوست داشته باشيد، حال آنكه شرِّ شما در آن است. و خدا مي داند، و شما نمي دانيد.
▫️تفویض امور به خداوند
💠@sadeghin_ir
<< دعای عرفه >>
امام حسین علیه السّلام
... یا مَنْ اَذاقَ اَحِبّآئَهُ حَلاوَةَ الْمُؤانَسَةِ فَقامُوا بَیْنَ یَدَیْهِ مُتَمَلِّقینَ
ای آن که شیرینی اُنست را به دوستانت چشانیدی ، تا تنها در حضور تو به تملّق ایستادند
وَ یا مَنْ اَلْبَسَ اَوْلِیائَهُ مَلابِسَ هَیْبَتِهِ فَقامُوا بَیْنَ یَدَیْهِ مُسْتَغْفِرینَ
و ای آن که اولیاء و خاصّانت را به لباس هیبت و جلال خود بیاراستی ، تا به درگاه حضرتت عذر خواه آمده و آمرزش طلبیدند ،
اَنْتَ الذّاکِرُ قَبْلَ الذّاکِرینَ
تو یاد بندگان کنی ،
قبل از آن که بندگان از تو یاد کنند
وَ اَنْتَ الْبادى بِالْاِحسانِ قَبْلَ تَوَجُّهِ الْعابِدین
َ
و تو ابتدا به احسان کنی ،
پیش از آن که عابدان به تو روی آورند
وَاَنْت الْجَوادُ بِالْعَطآءِ قَبْلَ طَلَبِ الطّالِبینَ
تویی که به جود و بخشش خود ،
به خلق عطا می کنی ،
پیش از آن که طالبان حاجت درخواست نمایند ...
💠@sadeghin_ir
حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه / سفینة الصادقین / ۳۹
💠 ...... حتی خود آن بزرگواران نیز در بعضی از حالاتشان در مقام درخواست و طلب از درگاه ایزد منان، واسطه و شفیع میبردهاند! در حديث وارد شده است كه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله در مقام دعا براى مولا امير المؤمنين عليه السلام به نماز ايستاده و هنگام دعا عرض مى كنند:
«اللهمَ بحقِ علىّ عندكَ اغفر لعلىّ».
و وقتى حضرت امير عليه السلام علت اين گونه دعا كردن را سؤال مى كنند، در جواب مى فرمايند: «أو أحدٌ أكرمُ منكَ عليه فاستَشفِع به إليه؟»
«آيا كسى گرامى تر از تو نزد خدا هست تا من او را نزد وى شفيع قرار دهم؟»
🔸عمل پيامبر اكرم و ائمه ى معصومين عليهم السلام و گفتارشان و ادعيه اى كه از آنان رسيده همه پر از نكات دقيق عرفانى است،
ولى ما كوريم و چنان در خوديت و غرور فرو رفته ايم كه نه مى بينيم و نه مى فهميم.
جايى كه پيغمبر خدا صلى الله عليه و آله كه اول شخص عالم وجود است در مقام ادب و بندگى، كسى را واسطه ى خود قرار مى دهد آن وقت ما مى خواهيم مستقيم و بدون واسطه از بارگاه عز و جبروت كسب فيض كنيم
! هيهات! زهى خيال باطل...
💠@sadeghin_ir
💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
aalem-aaref.mp3
9.5M
مصاحبه عالم ربانی حضرت آیتالله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه
موضوعات:
فرق بین عالم و عارف
فرق عارف و صوفی و ردّ بر فرقه ضالّه صوفیه
نقش اهل بیت در سلوک
سال ۱۳۶۳
@sadeghin_ir
💠حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه ؛ سفینة الصادقین / ۷۵
🔻انسان طالب هر فنى باشد خود به خود با اهل آن فن برخورد مى كند.
در هر مسيرى قرار گيرد و هر فكرى در او پيدا شود خواهى نخواهى با اهل آن تماس حاصل مى كند.
اگر مقدس شود بى اختيار سر و كارش با مقدسين است.
اگر محب خدا گردد خود به خود با اولياى خدا تماس مى گيرد و اگر خداى ناكرده اهل گناهى شود با اهل آن برخورد مى كند.
و اين معنا را بنده زياد تجربه كرده ام.......
🔻بنا بر اين اگر كسى بخواهد با نيكان و پاكان مؤانست داشته باشد بايد بيشتر به اصلاح درون خود بپردازد كه اگر خود را از هوى و هوس خالى كرد خارجا هم با آنها برخورد خواهد نمود.
💠@sadeghin_ir
💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
esme-aazam.mp3
2.76M
فرمایشات عالم ربانی حضرت آیتالله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه در مورد معنای اسم اعظم
@sadeghin_ir
💠حضرت آیت الله یعقوبی اعلی الله مقامه الشریف ، سفینه الصادقین / ۴۳
🔻خداى تعالى آثارى را در اشيا قرار داده، امّا اين به آن معنا نيست كه خود اشيا مستقلاً داراى اثر مى باشد.
مثلاً احراق و سوزندگى را در ذات آتش قرار داده و اگر مانعى در كار نباشد مى سوزاند، لكن خداوند -عز و جل - براى اينكه بفهماند همين سوزندگى كه از لوازم آتش است بالاستقلال نيست گاهى آن را از آتش مى گيرد و همين آتش ديگر نخواهد سوزاند.
در اين باره حكايت هايى نيز در قرآن و روايات نقل شده است. كارد تيز لازمه اش اين است كه به هر جاى نرمى بكشند ببرد، امّا چرا حضرت خليل عليه السلام روى گردن فرزندش اسماعيل كشيد و نبريد؟
🔻ما بايد بدانيم كه اين اثر را خدا در آن قرار داده و هيچ گاه برندگى بالاستقلال عمل نمى كند؛ لذا چنانچه بخواهد، مى تواند به آن اذن ندهد و برندگى را از آن بگيرد. همچنان كه در جريان حضرت ابراهيم عليه السلام كه در صدد اجراى حكم خدا بود هنگامى كه كارد را به خاطر نبريدن بر زمين زد، كارد به اذن خدا به سخن آمده، عرض كرد: الخليل يأمرنى بالقطع و الجليل ينهانى!
خدا رحمت كند استاد بزرگوار ما جناب آقاى انصارى را، ايشان مى فرمود: اگر شب تاريك در كوچه اى تنها، كسى كاردى را روى شكمت بگذارد و بخواهد فشار دهد و تو يقين داشته باشى كه تا خدا نخواهد نمى برد، در اين صورت موحد هستى!
شما چند نفر از اين گونه افراد در عالم سراغ داريد؟
خلاصه ى كلام اينكه: چون اين عالم، عالم ماده و عالم اسباب است خداى متعال امور را از طريق اسباب جارى مى كند، امّا به هر حال، آنها مستقل نبوده و فاعل در همه حال خداست.
💠@sadeghin_ir
💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
طلب عافیت.mp3
13.15M
فرمایشات عالم ربانی حضرت آیتالله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه در مورد طلب عافیت و هدف خلقت
@sadeghin_ir
یکی از کرامات حضرت موسی بن جعفر علیه السلام که در محضر آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه مکرر خوانده می شد
💠نور باران شدن روضهی مقدسهی کاظمین(علیهما السلام) نزد حسن پاشا در شب اول ماه رجب
🔻ملا احمد نراقی مینویسد: شیخ ثقه ای که مرد متدینی بود و من خودم او را ملاقات کرده بودم، از قول شیخ محمد، کلیددار روضهی مقدسهی کاظمین(علیهما السلام) چنین نقل کرد که:
بعد از زمان سلطنت نادرشاه افشار در ایران، هنگامی که «حسن پاشا» پاشای عراقِ عرب بود در بغداد، روزی در ایام ماه جمادیالثانیه در وقتی که جمعی از اُمراء و اَفندیان و اَعیانِ آل عثمان، در مجمع او حاضر بودند پرسید: سبب چیست که اولِ ماه رجب را شب نور باران گویند؟
یکی از ایشان مذکور ساخت که در آن شب، بر قبور ائمهی دین، نور فرو می ریزد.
پاشا گفت: در این مملکت، محل قبور ائمه بسیار است و البته مجاورین این قبورِ ائمه مشاهده خواهند نمود؛ پس کلیددارِ ابوحنیفه که امامِ أعظم ایشان است و کلید دار شیخ عبدالقادر را طلبیده، مطلب را از ایشان استفسار نمود و ایشان گفتند: ما چنین چیزی مشاهده نکرده ایم.
حسن پاشا گفت: که موسی بن جعفر و حضرت جواد(علیهما السلام ) نیز از اکابر دینند بلکه جماعت روافض آنها را واجب الاطاعة میدانند؛ سزاوار آن است که از کلید دارِ روضهی ایشان نیز بپرسیم و همان ساعت، ملازمی که در عرف اهل بغداد به آن «چوخادار» گویند را به طلب کلیددار کاظمین(علیهما السلام ) فرستاد.
شیخ محمد گوید:
کلیددار، آن وقت پدر من بود و من تقربیاً در سن بیست سالگی بودم و با پدر در کاظمین بودیم که ناگاه چوخادار به احضار پدرم آمد و او نمیدانست که با او چه کاری دارد و روانهی بغداد شد.
من نیز به اتفاق او رفتم؛ پدرم را به حضور بردند و من بر درِ خانهی پاشا منتظر ماندم. پاشا از پدرم سئوال کرده بود که شنیدهام شب اول رجب را شبِ نور باران گویند، به جهت نزول نور از آسمان بر قبور ائمهی دین. آیا تو هیچ آن را در قبرِ کاظمین مشاهده کرده ای؟
پدر خالیالذهن و بی تامل گفته بود: بلی چنین است و من مکرّر دیده ام.
پاشای مذکور گفته بود: این امرِ غریبی است و اول رجب نزدیک است؛ مهیا باش که من شب اول رجب را در روضهی مقدسهی کاظمین به سر خواهم برد.
پدرم از استماع این سخن به فکر افتاده که این چه جرأتی بود که من کردهام و چه سخن بوده که از من سر زده و با خود میگوید که یحتمل، مراد نور ظاهری مَشاهد نباشد و من نور محسوسی ندیده ام و متحیر و غمناک بیرون آمد و من چون او را دیدم، آثار تغیّر و ملال در بشرهی او یافتم و سبب را استفسار کردم.
گفت: ای فرزند! من خود را به کشتن دادم؛ و با حال تباه، روانهی کاظمین(علیهما السلام ) شدیم و در بقیهی آن ماه، پدرم به وصیت و وداع مشغول بود و امور خود را انجام میداد و خورد و خواب او تمام شد و روز و شب به گریه و زاری مشغول بود و شبها در روضهی مقدسه، تضرع میکرد و به ارواحِ مقدسهی ایشان توسل می جست و خدمتکاریِ خود را شفیع میکرد.
تا اینکه روز آخر ماه جمادیالثانیة، چون روز به حوالی غروب رسید، کوکبهی پاشا ظاهر شد و خود او نیز وارد شد و پدرم را طلبید و دستور داد بعد از غروب، روضه را خلوت نماید و زوّار را بیرون کند. پدرم حسب الأمر چنان کرد.
هنگام نمازِ شام، پاشا به روضه داخل شد و امر کرد که شمعهای روضه که روشن بود را خاموش کردند و روضهی مقدسه تاریک ماند.
و خود، چنان که طریقهی سُنّیان است فاتحه خواند و رفت به عقبِ سرِ ضریحِ مقدس و مشغول نماز و ادعیه شد و پدرم در سمت پیشِ روی، ضریح مقدس را گرفته بود و محاسن خود را بر زمین می مالید و روی خود را در آنجا می سائید و تضرع و زاری میکرد و مانند ابر بهار، اشک از دیدهی او جاری بود و من نیز از عجز و زاری پدرم به گریه افتاده بودم و بر این حال تقربیاً دو ساعت گذشت و نزدیک بود که پدرم قالب تهی کند که ناگاه سقفِ محاذی بالایِ ضریحِ مقدس، منشق شد و ملاحظه شد که گویا به یکبار، صد هزار خورشید و ماه و شمع و مشعل بر ضریح مقدس و روضهی مقدسه ریخت که مجموع روضه، هزار مرتبه از روز روشنتر و نورانی تر شد و صدای حسن پاشا بلند شد که به آواز بلند مکرر میگفت: «صلی الله علی النبی محمد و آله»
پس پاشا برخاست و ضریح مقدس را بوسید و پدر مرا طلبید و محاسن او را گرفت و به سمت صورتِ خود کشید و میان دو چشمِ پدر مرا بوسید و گفت:
بزرگ مخدومی داری! خادم چنین مولائی باید بود، و انعام بسیار بر پدرم و سایر خدام روضهی متبرکه کرده و در همان شب به بغداد مراجعت نمود .
___
خزائن، ملا احمد نراقی، انتشارات اسلامیه، ص 286 [با اندکی ویرایش]
🌸🌸🌸🌸🌸
دستور العمل حضرت آیتالله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه در ماه رجب سال ۱۳۹۵ شمسی
1-روزی صد مرتبه استغفار زیر گفته شود
اَسْتَغْفِرُ اللّه َ الَّذى لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الْحَىُّ الْقَيُّومُ، اَلرَّحْمنُ الرَّحيمُ، بَديعُ السَّماواتِ وَ الاَْرْضِ، مِنْ جَميعِ ظُلْمى وَ جُرْمى وَ اِسْرافى عَلى نَفْسى وَ اَتُوبُ اِلَيْه.
2-روزی هزار مرتبه سوره توحید خوانده شود و اگر مشکل است، در کل ماه ده هزار مرتبه سوره توحید را به روزها تقسیم کرده و خوانده شود (روزی 333 مرتبه ظاهرا)
3-دعاهای مفاتیح در ماه رجب خوانده شود.
1395/01/20
🌸🌸🌸🌸🌸
@sadeghin_ir
فرمایشات ایشان در باره ماه رجب:
حافظ می گوید: نگویمت که همه ساله می پرستی کن، سه ماه می خور و نُه ماه پارسا می باش
رجب و شعبان و رمضان را میگوید.
سه ماه عبادت [کن و] بقیه سال را هم از آن نگهداری کن و آن را خراب نکن.
[این ماه] وقت عبادت است. ما که [دیگر توانش را نداریم.]
آنهایی که میتوانند [این ماه را] ضایع نکنند و وقتشان را حرام نکنند.
یک کاری بکنید. ماه رجب، [ماهی است که] رحمت می بارد.
[بعضی ها هی میخواهند] این خرابه را آباد کنند؛ خرابه که آباد نمی شود.
امیرالمومنین صلوات الله علیه [این دنیا را] شناخت که به آن پشت پا زد و فرمود: دار بالبلاء محفوفة، و بالغدر معروفة ...
هر چه جلوتر بروی هلاک تر می شوی.
دنیا به مکر و حیله شناخته شده است و به هیچ کس هم کام نداده است.
زیارت ماه رجب از غنائم است
در دعا داریم که: الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَشْهَدَنَا مَشْهَدَ أَوْلِيَائِهِ فِي رَجَبٍ
[در این ماه] خروارهای گناه را می بخشند...
اغنیا مکه روند و فقرا سوی تو آیند
جان به قربان تو که حج فقرایی
1395/01/19
🌸🌸🌸🌸🌸
@sadeghin_ir
✨﷽✨
✴️ حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه ؛ انیس الصادقین / اعمال ایام سال/ ماه رجب
💠بدان كه اولين شب جمعه ماه رجب را«ليلة الرغاب» (رغبت بندگان به عبادت)مى گويند و براى آن عملى با فضيلت بسيار از حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله وارد شده كه آن را سيّد در كتاب«اقبال»و علاّمه حلى در«اجازه بنى زهره»نقل كرده اند،بعضى از فضيلت آن اينكه به سبب انجام آن گناهان بسيار آمرزيده مى شود،و نيز نمازى در آن وارد شده كه هركه آن را به جاى آورد هنگام شب اوّل قبرش حق تعالى ثواب آن را به نيكوترين صورت و با روى گشاده و درخشان و زبانى گويا به سوى او مى فرستد،پس به او مى گويد:اى حبيب من تو را بشارت باد كه از هر شدّت و سختى نجات يافتى،بنده مى گويد تو كيستى؟به خدا سوگند من چهره اى زيباتر از چهره تو نديدم،و سخنى شيرينتر از سخن تو نشنيدم،و بويى بهتر از بوى تو نبوييدم!!پاسخ ميدهد:من ثواب آن نمازم كه در فلان شب،از فلان ماه،از فلان سال به جاى آوردى امشب نزد تو آمدم تا حقّت را ادا كنم،و مونس تنهايى تو باشم،و هراس را از تو برگيرم و هنگامى كه در صور(شيپور قيامت )دميده شود،در عرصه قيامت سايه اى بر سرت خواهم افكند،پس خوشحال باش كه خير هرگز از تو جدا نخواهد شد.
🔸كيفيت اين نماز چنين است: اولين پنجشنبه ماه رجب را روزه مى دارى، چون شب جمعه داخل شود،ما بين نماز مغرب و عشا،دوازده ركعت نماز بجاى مى آورى،هر دو ركعت با يك سلام به اين ترتيب كه در هر ركعت يك مرتبه سوره«حمد»و سه مرتبه«سوره قدر»و دوازده مرتبه«سوره توحيد»مى خوانى و هنگامى كه از نماز فارغ شدى هفتاد مرتبه مى گويى:
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ النَّبِيِّ الْأُمِّيِّ وَ عَلَى آلِهِ (وَ آلِ مُحَمَّدٍ).
سپس به سجده مى روى و هفتاد مرتبه ميگويى:
سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِكَةِ وَ الرُّوحُِ
آنگاه سر از سجده بر مى دارى و هفتاد مرتبه مى گويى:
رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجَاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَلِيُّ الْأَعْظَمُُ
دوباره به سجده مى روى و هفتاد مرتبه مى گويى:
سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِكَةِ وَ الرُّوحُِ
سپس حاجت خود را مى طلبى كه به خواست خدا برآورده خواهد شد.
آگاه باش زيارت حضرت رضا عليه السّلام در ماه رجب مستحب است،و انجام آن در اين ماه امتياز خاصى دارد،همانگونه كه انجام عمره در ماه رجب فضيلت دارد تا جايى كه روايت شده انجام آن در اين ماه،در فضيلت همتاى حج است و نيز نقل شده:حضرت سجاد عليه السّلام در ماه رجب به عمره مشرّف شده بود،و شب و روز نزد كعبه نماز مى خواند،و در حالى كه پيوسته در سجده بود اين ذكر از زبان ايشان شنيده مى شد:
عَظُمَ الذَّنْبُ مِنْ عَبْدِكَ فَلْيَحْسُنِ الْعَفْوُ مِنْ عِنْدِكَ
☑️@sadeghin_ir
💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
monajat.mp3
9.96M
مناجات محبین توسط حجت الاسلام حاج آقای مهدوی در محضر حضرت آیتالله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه