🔘 کلماتی چند :
۱۶) تمام صفات انسانی
و عبادت صحیح و اخلاص
متفرّع است بر توحید افعالی
۱۷) دوای تمام دردها
دوای تمام صفات رذیله ای که
انسان را به هلاکت می رساند
« توحید » است
۱۸) یکی از صفات رذیله ای که
دنیا را به هم می زند و ایمان ها
را به باد می دهد و فتنه بر پا
می کند صفت "حسد" است
۱۹) کسی که حسد می ورزد
ایمان به خدا ندارد
چون غیر خدا را
در عالم مؤثر می داند
۲۰) کسی که
ایمان به خدا دارد
و می داند:
عزّت به دست خداست
ذلّت به دست خداست
خدا بالا می برد
خدا پایین می آورد
چه طور می تواند حسد داشته باشد؟
#کلماتی_چند ۴
مجموعه کلماتی چند (PDF)
💠@sadeghin_ir
°
دستور العمل عالم ربّانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
در رابطه با ماه شعبان
1- همان اعمالی که در مفاتیح گفته شده هر مقدارش را که انسان بتواند انجام بدهد، خوب است، منتهی باید حضور قلب داشته باشد.
2- بهترینِ همهی اعمال در این ماه، همان «صلوات» است، چون هر عملی قبولیاش با صلوات است ولی قبولیِ صلوات، واسطه نمیخواهد.
3- برای کسی که اهل درک باشد و مناجات شعبانیه را بفهمد و حال داشته باشد، بهترین اعمال، خواندن این مناجات است. چون امیر المومنین و ائمه علیهم السلام همگی آن را میخواندند.
4- این ماه، ماه پیامبراکرم (ص) است و [مناسب است که انسان بعد از خواندن این ادعیه...] مابقی وقت خود را صرف فرستادن صلوات کند.
95-02-18
💠@sadeghin_ir
✨﷽✨
💠برگرفته از فایل سخنرانی حضرت آیة الله یعقوبی (رضوان الله تعالی علیه)
🔸یکی از بندگان خدا، اویس قرنی است . اویس قرنی نه مدرسه رفته ، نه فقه و اصول و نه علم کلام خوانده، نه دانشگاه رفته بود .
یک ساربان در صحرای یمن بود .از آنجا فهمید یه پیغمبری مبعوث شده ایمان آورد .
"ایمان باور کردن است ."
نور ایمان در قلبش وارد شد ، در مقام بندگی و عبادت به جایی رسیده بود که مرحوم محدث قمی (رضوان الله تعالی علیه ) می نویسد ؛ شبی اویس میگفت امشب ، شب قیام است تاصبح در حال قیام بود .
یک شبی می گفت امشب ، شب رکوع است ، تاصبح در رکوع بود و یک شب تا صبح در سجده بود....
اویس قرنی ،عظمت خدا را درك کرده بود.به پیامبر عرض کرد ای کاش از اول دنیا تا آخر دنیا یک شب بودو من آن یک شب را به یک سجده می گذراندم ...
اویس یک بشر بود ، یک مؤمن حقیقی ، وواقعا قلبش باور کرده بود که خدایی دارد ....
🔘اگر انسان قلبش به غیر خدا متوجه شد ، اگر محبت غیر خدا در دلش وارد شد ، این قلب می میرد ، یك مُرده متحرك است .
قرآن شریف کفّار را زنده حساب نمی کند .
کسی که قلبش حیات ندارد ، یک حیوان متحرک است .
اگر انسان قلبش مشغول به غیر خدا شد و قلب او مُرد، نه تنها از عبادت لذّت نمی بردبلکه عبادت کردن برایش جان کندن است .
(وَانّها لَکبیرةٌ الاّ عَلَی الْخاشعینَ )
💠@sadeghin_ir
doa-mojir.mp3
16.01M
قرائت دعای شریف مجیر توسط حضرت حجة الاسلام سید محمد علی مهدوی در محضر عالم ربّانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه
💠 @sadeghin_ir
✨﷽✨
💠برگرفته از فایل صوتی حضرت آیة الله یعقوبی (رضوان الله تعالی علیه)
🔅....اویس، چنان مشتاق پیامبر (ص) بود، مادر پیری داشت ، این مادر سرپرستی جز اویس نداشت ، هروقت که حالت اشتیاقش شدید می شد، می رفت پیش مادرش ،مادر اجازه بدید بروم پیغمبر را زیارت کنم ، مادرش اجازه نمی داد .
🔸ای کسانی که مادر دارید،پدر دارید حواستان جمع باشد . پدر و مادر محبت دارند از محبتشان سوءاستفاده نکنید خیلی مشکل است . ...
اویس از فراق پیغمبر(ص) می سوخت و مخالفت با مادرش نمی کرد ، چون می دانست قرآن امرکرده است ،رضایت پدر و مادر را تحصیل کنید . تابالاخره دلش به تنگ آمد ، مادر را راضی کرد، مادر گفت برواما اگر پیغمبر در منزلشان تشریف نداشتند، حق نداری صبر کنی تابیاید .
🔘حالا اینجا نمی گوید مادرم که نیست ببیند من صبر کردم یا نکردم.
خدا را برخودش حاضر می بیند ،خدا که می بیند اگر دراعمالمان خدا را ناظر دیدیم تمام امورمان اصلاح می شود . ما خدا را از خودمان دور می بینیم . ...
آمد مدینه اتفاقاً پیامبر در منزلشان تشریف نداشتند. به اویس گفتند بمان تا پیامبر برگردد .
گفت نه من اذن ندارم از مادرم، باید برگردم .
حالا ما بودیم چه می کردیم ؟
🔘این است ایمان صحیح، برخی هر جا صرف می کند مؤمن می شوند......
این سرمایه عمر تمام می شود ، اگر با این حال از دنیا رفتی چه می کنی؟
اویس برگشت صبر نکرد تا پیغمبر مراجعت بفرمایند .
پیغمبر که تشریف آوردند وقتی وارد شدند فرمودند چه کسی اینجا بوده؟ گفتند عربی بود. پیامبر فرمودند نوری از خودش اینجابه یادگار گذاشته و رفته .
نقل کرده اند گاهی پیامبر می فرمود
«إنّی أَشَمُّ رَائِحَةَ الرَّحْمَنِ مِنْ جَانِبِ الْیَمَنِ» میفرمود که من رایحهی رحمان را از جانب یمن استشمام میکنم.
◽️پیش خدا ایمان ارزش دارد .....
سوم محرم ۱۴۰۳
💠@sadeghin_ir
💠برگرفته از فایل صوتی حضرت آیة الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه (محرم ۱۴۰۳)
🔘 یکی از ارکان مهم اصول دین ، "توحید" خدای متعال است.
اگر انسان توحیدش کامل شد و یقین به خداوند پیدا کردودر مرحله یقین قدم برداشت و این مرحله ی ایمان به خدا را از مرحله ی تقلید پا فراتر گذاشت، حول و قوّه ای که خداوند در نهادش گذاشته است ، آن سرّی که خدا در نهادش گذاشته است آن سر را به کار انداخت واز نیروی الهی استفاده کرد تا به مرحله ی یقین و اطمینان برسد ، آن چهار رکن دیگر دین که معاد ، نبوت و امامت و عدل باشد در توحیدنهفته است .
مردم این طورند ، دین لقلقه زبانشان است ، وقتی درمرحله امتحان قرار می گیرند ، و مرحله عمل شد ، دینداران در آن وقت کم می شوند.
امّا در مقام حرف همه دم از ایمان می زنند.دم ازایمان و راستگویی وتقوا .
🔅دلیل آن این است که
ایمان به قلب هایشان وارد نشده است ، (وَلَمّا یَدخُلِ الایمانُ فی قُلُوبِکم)
اگر ایمان در قلب وارد شود ، اعضاءو جوارح انسان مطیع و فرمانبردار می شود .
آن چه که انسان باخود از این عالم می برد آن سرمایه های "قلبی" است ..
💠@sadeghin_ir
80-12-12 madhe amire momenan (a-naghash az vafaei) echo2.mp3
12.86M
🔘 «مدح و منقبت »
امیرالمؤمنین علیه السلام
💠 در محضر عالم ربّانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
📓 « دیوان وفایی »
⏪ ( آقای نقاش )
⬅️ بساز ساز عشق را، بسوز نام و ننگ را
به یک ترانه ام ببر ز لوح سینه زنگ را
اگر به جام ما زند فلک ز کینه سنگ را
بزن به جان وی زنی هزار شعله آذرا
▫️به جان دوست مطربا، نوای عشق ساز کن
هزار رخنه بر دلم ز نغمه حجاز کن
به یاد زلف آن صنم، فسانه را دراز کن
تو نیز ساقیا گره ز لطف خویش باز کن
به بانگ نی بیار مِی بریز هی به ساغرا
▫️بیار، از آن مِیم که تا حجاب عشق شق کند
کتاب هستی مرا ز هم ورق ورق کند
چه می که زهد خشکم از تصوّرش عرق کند
خیال هستی ار کنم به مستی ام نَسَق کند
چنان که بی خبر کند مرا، ز شور محشرا
▫️از آن مِیَم اگر دهی بده بیاد لعل وی
که شور عشق افکنم بروزگار همچو نی
تو خُمّ خُمّ و سبو سبو بیار هان بریز هی
مگر، رهم ز هستی و کنم مقام عشق طی
که عشق هم حجاب شد میان ما و دلبرا
▫️دلم ز شهر بند تن به چین زلف یار شد
غزالی از ختا روان بخطّهی تتار شد
زطالع بلند خود ز مِهر پرده دار شد
ز قید بند و جان و تن برست و رستگار شد
مسیح وار همنشین شد او به مهر انورا
▫️هزار شکر میکنم ز طالع بلند دل
که شد دو زلف آن صنم ز چار سو کمند دل
مده ز عقل پند من که بس قویست بند دل
اَلا اگر تو عاقلی بده زعشق پند دل
که دردمند عشق را حدیث عشق خوشترا...
💠 فهرست مداحی ها؛
امیرالمؤمنین علیه السلام
💠 @sadeghin_ir
🔘 کلماتی چند :
۲۱) کسی که به توحید افعالی نرسید
و توحید افعالی در او جلوه گر نشد
محال است بتواند عمل خالص انجام دهد
۲۲) آنچه به آن خیلی نیاز هست
و مقدمه ی توحید واقعی است
همین توحید افعالی است
۲۳) همچنان که بارها گفته ام :
اگر کسی به خدای متعال
یقین پیدا کرده، معنای واقعی
« لا حول و لا قوة الّا بالله »
را بفهمد، همه چیز دارد
۲۴) امیرالمؤمنین علیه السّلام با آن
عظمت و حشمتی که داشتند
وقتی فتح می کردند
نمی گفتند که من
فتح کردم، بلکه
می فرمودند :
خداوند به دست من فتح را جاری کرد
۲۵) اول از طریق ادلّه ی علمیّه باور کند
بعد بر طبق آن عمل کند
که این ها را بیابد
آن وقت می فهمد:
در عین حالی که بر حسب ظاهر
هزاران اسباب این عالم را می گرداند
یک گرداننده بیشتر ندارد
#کلماتی_چند ۵
مجموعه کلماتی چند (PDF)
💠@sadeghin_ir
۹۶/۲/۲۱
بر هم زنید یاران این بزم بى صفا را
مجلس صفا ندارد بى یار مجلس آرا
بى شاهدى و شمعى هرگز مباد جمعى
بى لاله شور نبود مرغان خوشنوا را
عکس ازشب نیمه شعبان سال ۹۶
💠@sadeghin_ir
💠عالم ربانی حضرت ایت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه:
به هر حال، الان فرج کلّی در فرج امام زمان (ع) است.
این تغییرات [و اصلاحات جزئی] به درد نمیخورد و تنها قرص مسکّن است.
همهی حاجتهایتان را دور بریزید و برای فرج امام زمان (ع) دعا کنید و [از خداوند] فرج را بخواهید! باید مردم بخواهند تا خدا اجابت کند.
امام خودش دعا نمیکند؛ اگر دعا کند دعایش رد خور ندارد، اما باید تمام عالم مضطر شوند.
وقتی همهی خلق مضطر شدند آن وقت امام (ع) هم مضطر میشود [و دعا میکند.]
امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء
96-08-15
💠@sadeghin_ir
divan-vafaee-movahedi.mp3
16.3M
🔘 « مدح و منقبت بقیة الله »
حضرت صاحب الزمان امام غائب
عجل الله تعالی فرجه الشریف
💠 در محضر عالم ربّانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
📓 « دیوان وفایی »
⏪ « آقای موحدی »
شب نیمه شعبان ۱۳۹۵
⬅️ نه واجب است و نه ممکن وجود کامل او
بود چنانکه توان گفتنش هم این و هم آن
ولی مطلق و فیض نخست جلوهی حق
کمال قدرت و غیب زمین و غوث زمان
همه ملائک از بهر خدمتش چاکر
همه خلائق در خوان نعمتش مهمان
اگر ز صنف ملک خوانمش زهی تهمت
اگر ز نوع بشر خوانمش زهی بهتان
تمام ریزه خور خان نعمت اویند
ز جن و انس و وضیع و شریف و خرد و کلان
اگر که پرتو لطفش معین ذره شود
شود چو مهر درخشنده در فلک تابان
سحاب جودش اگر قطره را کند یاری
شود جهان همه دریا کران تا به کران
اگر که صورت او روبرو شود به جمال
زبیم او همه گردند همچو ریگ روان
نهیب قهرش اگر در رسد به گوش فلک
اسد به دامن جدی و حمل شود پنهان
روند گوش به گوش از نهیب سطوت او
چنان که تفرقهی روز وشب ز هم نتوان
اگر که ذرهای از علم او به خلق رسد
شوند خلق جهان هر یکی چو صد لقمان
اگر ز وسعت خُلقش مدد به نقطه رسد
کند به دایره مرکز احاطه دایره سان
اگر ز چهرهی عفوش نقاب برخیزد
به هر گناه شود عذر خواه صد غفران
ز وصف قدر جلالش زبان ناطقه لال
نمیرسد به کمالش قیاس و وهم و گمان
خوش آن زمان که در آید برون ز مکمن غیب
شود جهان همه از یمن مقدمش چو جنان
ز جور و ظلم و تعدی جهان شود خالی
به عهد عدلش گردد زمانه امن و امان...
💠 @sadeghin_ir
✨﷽✨
🔘حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه / انیس الصادقین/ اعمال نیمه شعبان
《اعمال شب نيمه ي شعبان》 :
🕌 زيارت امام حسين عليه السلام،
نماز جعفر طيار،
دعاى کميل و( اعمال ديگر خصوصا)
✅خواندن دو رکعت نماز پس از نماز عشا.
🎇کيفيت نماز:
شيخ طوسى در کتاب مصباح از ابو يحيى در ضمن خبرى در فضيلت شب نيمه شعبان روايت کرده است که گفت:به مولاى خود امام صادق عليه السّلام گفتم:بهترين دعاها در اين شب کدام است؟ فرمود:
هرگاه نماز عشا را بجا آوردى،دو رکعت نماز به اين ترتيب بخوان در رکعت اول سوره«حمد»و سوره«کافرون»و در رکعت دوم سوره«حمد»و سوره«توحيد»و چون سلام دادى، بگو:
«سبحان اللّه» سى وسه مرتبه، و «الحمدللّه» سى وسه مرتبه و «اللّه اکبر» سى وچهار مرتبه.
سپس بگو:
يَا مَنْ إِلَيْهِ مَلْجَأُ الْعِبَادِ فِي الْمُهِمَّاتِ وَ إِلَيْهِ
يَفْزَعُ الْخَلْقُ فِي الْمُلِمَّاتِ يَا عَالِمَ الْجَهْرِ وَ الْخَفِيَّاتِ يَا مَنْ لا تَخْفَى عَلَيْهِ خَوَاطِرُ الْأَوْهَامِ وَ تَصَرُّفُ الْخَطَرَاتِ يَا رَبَّ الْخَلائِقِ وَ الْبَرِيَّاتِ يَا مَنْ بِيَدِهِ مَلَکُوتُ الْأَرَضِينَ وَ السَّمَاوَاتِ أَنْتَ اللَّهُ لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ أَمُتُّ إِلَيْکَ بِلا إِلَهَ إِلا أَنْتَ فَيَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ اجْعَلْنِي فِي هَذِهِ اللَّيْلَةِ مِمَّنْ نَظَرْتَ إِلَيْهِ فَرَحِمْتَهُ وَ سَمِعْتَ دُعَاءَهُ فَأَجَبْتَهُ وَ عَلِمْتَ اسْتِقَالَتَهُ فَأَقَلْتَهُ وَ تَجَاوَزْتَ عَنْ سَالِفِ خَطِيئَتِهِ وَ عَظِيمِ جَرِيرَتِهِ فَقَدِ اسْتَجَرْتُ بِکَ مِنْ ذُنُوبِي وَ لَجَأْتُ إِلَيْکَ فِي سَتْرِ عُيُوبِي اللَّهُمَّ فَجُدْ عَلَيَّ بِکَرَمِکَ وَ احْطُطْ خَطَايَايَ بِحِلْمِکَ وَ عَفْوِکَ وَ تَغَمَّدْنِي فِي هَذِهِ اللَّيْلَةِ بِسَابِغِ کَرَامَتِکَ وَ اجْعَلْنِي فِيهَا مِنْ أَوْلِيَائِکَ الَّذِينَ اجْتَبَيْتَهُمْ لِطَاعَتِکَ وَ اخْتَرْتَهُمْ لِعِبَادَتِکَ وَ جَعَلْتَهُمْ خَالِصَتَکَ وَ صَفْوَتَکَ . اَللَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِمَّنْ سَعَدَ جَدُّهُ وَ تَوَفَّرَ مِنَ الْخَيْرَاتِ حَظُّهُ وَ اجْعَلْنِي مِمَّنْ سَلِمَ فَنَعِمَ وَ فَازَ فَغَنِمَ وَ اکْفِنِي شَرَّ مَا أَسْلَفْتُ وَ اعْصِمْنِي مِنَ الازْدِيَادِ فِي مَعْصِيَتِکَ وَ حَبِّبْ إِلَيَّ طَاعَتَکَ وَ مَا يُقَرِّبُنِي مِنْکَ وَ يُزْلِفُنِي عِنْدَکَ سَيِّدِي إِلَيْکَ يَلْجَأُ الْهَارِبُ وَ مِنْکَ يَلْتَمِسُ الطَّالِبُ وَ عَلَى کَرَمِکَ يُعَوِّلُ الْمُسْتَقِيلُ التَّائِبُ أَدَّبْتَ عِبَادَکَ بِالتَّکَرُّمِ وَ أَنْتَ أَکْرَمُ الْأَکْرَمِينَ وَ أَمَرْتَ بِالْعَفْوِ عِبَادَکَ وَ أَنْتَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ اللَّهُمَّ فَلا تَحْرِمْنِي مَا رَجَوْتُ مِنْ کَرَمِکَ وَ لا تُؤْيِسْنِي مِنْ سَابِغِ نِعَمِکَ وَ لا تُخَيِّبْنِي مِنْ جَزِيلِ قِسَمِکَ فِي هَذِهِ اللَّيْلَةِ لِأَهْلِ طَاعَتِکَ وَ اجْعَلْنِي فِي جُنَّةٍ مِنْ شِرَارِ بَرِيَّتِکَ رَبِّ إِنْ لَمْ أَکُنْ مِنْ أَهْلِ ذَلِکَ فَأَنْتَ أَهْلُ الْکَرَمِ وَ الْعَفْوِ وَ الْمَغْفِرَةِ، وَ جُدْ عَلَيَّ بِمَا أَنْتَ أَهْلُهُ لا بِمَا أَسْتَحِقُّهُ فَقَدْ حَسُنَ ظَنِّي بِکَ وَ تَحَقَّقَ رَجَائِي لَکَ وَ عَلِقَتْ نَفْسِي بِکَرَمِکَ فَأَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ وَ أَکْرَمُ الْأَکْرَمِينَ اللَّهُمَّ وَ اخْصُصْنِي مِنْ کَرَمِکَ بِجَزِيلِ قِسَمِکَ وَ أَعُوذُ بِعَفْوِکَ مِنْ عُقُوبَتِکَ وَ اغْفِرْ لِيَ الذَّنْبَ الَّذِي يَحْبِسُ عَلَيَّ الْخُلُقَ وَ يُضَيِّقُ عَلَيَّ الرِّزْقَ حَتَّى أَقُومَ بِصَالِحِ رِضَاکَ وَ أَنْعَمَ بِجَزِيلِ عَطَائِکَ وَ أَسْعَدَ بِسَابِغِ نَعْمَائِکَ فَقَدْ لُذْتُ بِحَرَمِکَ وَ تَعَرَّضْتُ لِکَرَمِکَ وَ اسْتَعَذْتُ بِعَفْوِکَ مِنْ عُقُوبَتِکَ وَ بِحِلْمِکَ مِنْ غَضَبِکَ فَجُدْ بِمَا سَأَلْتُکَ وَ أَنِلْ مَا الْتَمَسْتُ مِنْکَ أَسْأَلُکَ بِکَ لا بِشَيْءٍ هُوَ أَعْظَمُ مِنْکَ .
آنگاه به سجده مى روى و مى گويى:
«يا رَبِّ» بيست مرتبه،
«يا اللّهُ» هفت مرتبه،
«لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ إِلاّ بِاللهِ» هفت مرتبه،
«مآ شاءَ اللهُ» ده مرتبه،
«لا قُوّةَ إِلاّ بِاللهِ» ده مرتبه
پس صلوات مى فرستى بر پيامبر و آل او عليهم السّلام و از خدا حاجت خود را مى خواهى،پس سوگند به خدا که اگر در پى اين عمل،به عدد قطرات باران حاجت بخواهى هرآينه خدا (عزّ و جل) به کرم فراگير و فضل بزرگش،آن حاجت را به تو مى رساند.
(مفاتيح الجنان/اعمال/اعمال شب نيمه شعبان)
💠@sadeghin_ir
96-02-21 ux- movahedi (sher 15 shaban-haj esmaeil).mp3
4.7M
🌷 قرائت اشعار مرحوم مسعودی
💠 شب نیمه شعبان سال ۱۳۹۶
🔘 در محضر عالم ربّانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
⏪ « آقای موحدی »
⬅️ شبی در نیمه شعبان، ز لطف و جوِد یزدانی
ز الطاف خداوند و ز احسانهای ربانی
جهان از ظلمت و تاری مبدّل شد به نورانی
ز یُمن مَقدم آن شه، که باشد حیدر ثانی
طلوع کرد از عرب خورشید و روشن شد همه عالم
ز نور روی زیبایش، منوّر، قلب انسانی
گل باغ بنیهاشم، شکفت از شاخهی توحید
محمّد باز آمد، با همه آیات قرآنی
مَهش گفتم گلش خواندم، مرا شرم از سخنرانی
مه و خورشید و باغ و گل، همه از اوست نورانی
خدا نوری ز نور خود، گلی از باغ و سوی خود
به ایمان کرد احسان و به عالم کرد ارزانی
ملائک جملگی مات و جمیع انبیا مبهوت
ز روی و خوی و خُلق خوش، که دارد یوسف ثانی
کجا یوسف چنین باشد ز نیکویی و زیبایی
به عنوان مَثل من خواندمش چون یوسف ثانی
بوَد موسی، بوَد عیسی، بوَد داوود و پیغمبر
چو ابراهیم و چون احمد، همانا صفدر ثانی
حسن باشد، حسین باشد، جمیع اولیا باشد
زمین باشد، زمان باشد، بوَد منجیِّ انسانی
بهشت و حور و کوثر، جملگی در دست او باشد
کجا قدرت مرا، تا سازمش مدح و ثناخوانی
ولیالله اعظم باشد و او مهدی موعود
خدا در شأن او فرموده با آیات قرآنی
مرا بس افتخار این است، در مدحش سخن گویم
همه کروبیان باشند در مدحش غزلخوانی
مبارک باشد این مولود، بر کل مسلمانان
ز شرق و غرب عالَم، هر کجا باشد مسلمانی
دعا بنما تو مسعودی، شب و روز از سر اخلاص
ظهورش آرزو دارم خداوندا تو میدانی
« حاج علی مسعودی از اقلید »
💠 @sadeghin_ir
°
متن اشعار مرحوم حاج علی مسعودی (از اقلید) پیرامونِ
حضرت بقیه الله الاعظم (عج)
قرائت شده توسط آقای موحدی
شبی در نیمه شعبان، ز لطف و جوِد یزدانی
ز الطاف خداوند و ز احسانهای ربانی
جهان از ظلمت و تاری مبدّل شد به نورانی
ز یُمن مَقدم آن شه، که باشد حیدر ثانی
طلوع کرد از عرب خورشید و روشن شد همه عالم
ز نور روی زیبایش، منوّر، قلب انسانی
گل باغ بنیهاشم، شکفت از شاخهی توحید
محمّد باز آمد، با همه آیات قرآنی
مَهش گفتم گلش خواندم، مرا شرم از سخنرانی
مه و خورشید و باغ و گل، همه از اوست نورانی
خدا نوری ز نور خود، گلی از باغ و سوی خود
به ایمان کرد احسان و به عالم کرد ارزانی
ملائک جملگی مات و جمیع انبیا مبهوت
ز روی و خوی و خُلق خوش، که دارد یوسف ثانی
کجا یوسف چنین باشد ز نیکویی و زیبایی
به عنوان مَثل من خواندمش چون یوسف ثانی
بوَد موسی، بوَد عیسی، بوَد داوود و پیغمبر
چو ابراهیم و چون احمد، همانا صفدر ثانی
حسن باشد، حسین باشد، جمیع اولیا باشد
زمین باشد، زمان باشد، بوَد منجیِّ انسانی
بهشت و حور و کوثر، جملگی در دست او باشد
کجا قدرت مرا، تا سازمش مدح و ثناخوانی
ولیالله اعظم باشد و او مهدی موعود
خدا در شأن او فرموده با آیات قرآنی
مرا بس افتخار این است، در مدحش سخن گویم
همه کروبیان باشند در مدحش غزلخوانی
مبارک باشد این مولود، بر کل مسلمانان
ز شرق و غرب عالَم، هر کجا باشد مسلمانی
دعا بنما تو مسعودی، شب و روز از سر اخلاص
ظهورش آرزو دارم خداوندا تو میدانی
💠 @sadeghin_ir
💠 از بیانات استاد معظم عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی (اعلی الله مقامه الشریف) :
در تاریخ ۹۵/۸/۲۷
🔸خیلی امیدوار باشید .
🔻{در رابطه با ظهور }ان شالله خیلی امیدوار باشید ؛
منتهی دعا هم بکنید ، تضرع کنید، التماس کنید ؛
هر حاجتی دارید داشته باشید،
ولی فدای امام زمان کنید ،
خواست خودتان را فدای خواست امام زمان کنید ،
آن حضرت آقاست ، گذشت دارد ، آن وقت کار خودتان هم درست می شود ،
اگر حالی داشتید ،
دل شکسته ای داشتید ،
{فرج آن حضرت را}از خدا بخواهید ؛ من که یکی از نوکرانشان هستم دعایم این است که ؛
🔹"اللهم فرج عنی وعن جمیع المومنین والمومنات ،
بفرج مولای وسیدی صاحب الزمان
💠@sadeghin_ir
✨﷽✨
💠امام صادق علیه السّلام فرمودند:
《كانَ أَكْثَرُ عِبادَةِ أَبوذَر أَلتَّفَكُرَ و الْأِعتِبارَ.》
بيشترين عبادت ابوذر(ره) انديشيدن و پند گرفتن بود.
📚بحارالانوار، ج 71، ص 323
┄┄┅┅✿🍃❀📚❀🍃✿┅┅┄
《تفکر 》:
🔸"تفکر" از خصائص انسان است . حیوان نمی تواند فکر کند .
حیوان طبق مشاعری که خدا در او گذاشته عمل می کند دیگر فکر نمی تواند بکند .
حیوان صلاح و فساد خودش را نمی تواند تشخیص بدهد.
اگر انسان هم در امورات فکر نکرد ، دستگاههای تفکّر را معطل گذاشت ، حقایق را در نمی یابد و با حیوانات مشترک است .
انسان در آثار صُنع الهی تفکّر کند ، تا کم کم یقین پیدا کند .بلکه خود تفکّر "أفضل عبادات" است .
برگرفته از فایل صوتی آیةالله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه (محرم ۱۴۰۳)
💠@sadeghin_ir
💠عالم ربانی آیة الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه / (سفینة الصادقین /۷۵)
🔹اگر كسى بخواهد با نيكان و پاكان مؤانست داشته باشد بايد بيشتر به اصلاح درون خود بپردازد،
كه اگر خود را از هوى و هوس خالى كرد، خارجاً هم با آنها برخورد خواهد نمود.
@sadeghin_ir
🔘 کلماتی چند :
۲۶) همه امور مقدمه ی توحید است
و
توحید از طریق عنایت خدای متعال
به دست می آید
معصوم (ع) می فرماید:
« بِکَ عَرَفتُکَ وَ اَنتَ دَلَلتَنی عَلَیك »
۲۷) عمده آن است که
کارها به خدای متعال ختم شود
و الّا چیزی جز آن پذیرفته نیست
۲۸) اخلاص به دلیل آیه:
« ... اِلّا عِبادَکَ مِنهُمُ المُخلَصین »
شرط اصلی است
« اخلاص » بدون معرفت نمی شود
و
معرفت بدون « محبت » به دست نمی آید
۲۹) کسی که در راه سلوک قدم بردارد
همه چیز برای او آیهٔ خدا خواهد شد
۳۰) بدبختی و ننگ انسان در این است
که مبدأ و خدای خود را نشناسد
خدایی که همهٔ نفع و ضررش
به دست اوست
#کلماتی_چند ۶
مجموعه کلماتی چند (PDF)
💠@sadeghin_ir
✨﷽✨
💠گزیده ای از فرمایشات عالم ربانی حضرت آیةالله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه ؛
🔅خداوند به انسان اختیار داده که بکوشد و بندگی کند، تانور عبادت در او جلوه کند .
تاریکی های طبیعت را بِبَردتاکم کم سنخیت پیدا کند.
انسان همیشه به یاد خدا و در طلب خدا باشد و در دلش این باشد که به خدا برسد، به همین خیال هم بمیرد خوب است .
💠《 ومَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّه》
صریح قرآن است که می فرماید ؛ کسی که از خانه اش خارج شد اما خروجش در حالی باشد که مهاجر به سوی خدا و رسول باشد و نرسد ،بین راه موت او را بگیرد ، "فقد وقع اجره علی الله"
اجرش باخداست به این معناست که می رسانندش .
این است که باید فقط سعی کنیم که در صراط مستقیم باشیم ، طالب باشیم ، طالب آدم شدن باشیم و دروغ هم نگوییم .
به آن مقداری که می توانیم عمل کنیم ، مجاهده کنیم ، مبارزه با نفس کنیم اگر در این راه انسان بمیرد خوب است ...
💠@sadeghin_ir
95-11-25 darabi-hafez (marhaba ei peike moshtaghan) 96.mp3
5.43M
🔘 « غزلیات حافظ »
مرحبا ای پیک مشتاقان بگو پیغام دوست
💠 در محضر عالم ربّانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
⏪ « حاج حسین دارابی »
⬅️ مرحبا ای پیک مشتاقان بگو پیغام دوست
تا کنم جان از سر رغبت فدای نام دوست
واله و شیداست دایم همچو بلبل در قفس
طوطی طبعم ز شوق شکر و بادام دوست
زلف او دام است و خالش دانه ی آن دام و من
بر امید دانهای افتادهام در دام دوست
سر ز مستی بر نگیرد تا به صبح روز حشر
هر که چون من در ازل یک جرعه خورد از جام دوست
من نوشتم نامه ای از شرح حال خود ولی
دردسر باشد نمودن بیش از این ابرام دوست
میل من سوی وصال و قصد او سوی فراق
ترک کام خود گرفتم تا برآید کام دوست
گر دهد دستم کشم در دیده همچون توتیا
خاک راهی کان مشرّف گردد از اَقدام دوست
حافظا با درد او میسوز و بیدرمان بساز
زان که درمانی ندارد درد بیآرام دوست
💠 @sadeghin_ir
◀️خصوصیات اولیا الهی
1⃣مخفی بودن اولیای الهی
در حدیث است که خداوند متعال چهار چیز را در چهار چیز پنهان نموده است: خوشنودی اش را در طاعاتش تا
هیچ طاعتی را کوچک نشمری، چه بسا همان عمل کوچک موافق رضای او باشد و تو ندانی. همچنین سخطش
را در معاصی مخفی فرموده تا هیچ معصیتی را کوچک به حساب نیاوری، چه بسا همان معصیت به ظاهر کوچک
او را به غضب آورد و تو آگاه نباشی. و نیز اجابتش را در دعاها پوشانده است تا هیچ دعایی را کم نبینی، بسا
همان مقرون به اجابت باشد و تو علم نداشته باشی. و بالاخره ولیّ خود را در بین بندگانش پنهان فرموده تا هیچ
یک از بندگان خدا را کوچک و بی ارزش ندانی، بسا همان فرد از اولیای او باشد و تو جاهل باشی. و اگر خدای
نکرده به آنها توهین کنی، گر چه نشناخته باشی اثر وضعی آن بسیار بد و خطرناک خواهد بود و – نستجیر بالله
- منجر به سوء خاتمه خواهد شد، مگر اینکه آن ولیّ خدا از انسان درگذرد و غالباً هم چنین است
(سفینه الصادقین / ۱۵)
┄┄┅┅✿🍃❀📚❀🍃✿┅┅┄
2⃣گمنامی اولیای الهی
نوعاً اولیای خدا هر قدر قرب شان بیشتر باشد گمنام تر و مخفی تر خواهند بود.
(سفینه الصادقین / ۲۷ )
┄┄┅┅✿🍃❀📚❀🍃✿┅┅┄
3⃣ از مدح خدای متعال لذّت میبرند
یکی از نشانه های اولیای خدا و افراد موحد و کسانی که دعوت به حق میکنند این است که وقتی انسان مدح خدا
می کند لذّت میبرند، ولی اگر از شخص آنها تعریف کردی خوششان نمیآید. از خصوصیّات عالم نفس نیز این
است که اگر از اهلش تعریف کنی خرسند میشوند و تحویلت میگیرند و چنانچه بی اعتنایی کردی به آنها
برمیخورد و مطرودشان خواهی شد. البته در اینجا نکته ی دقیقی را هم باید در نظر داشت. همین خوشنودی و
ناراحتی ممکن است در بندگان خاص خدای متعال نیز مشاهده شود، لکن در مورد این افراد باید علت هر یک
از این عکس العمل ها و انفعالات را مطالعه نمود. هنگامی که کسی به شما بی احترامی نماید چه بسیار فاصله است بین اینکه شما ناراحت شوید به خاطر اینکه به شخص جنابعالی بی اعتنایی شده است و بین اینکه ناراحتی شما به این جهت باشد که به یک مؤمن احترام لازم گذاشته نشده است؛ لذا اگر انسان اولیای خدا را به خاطر اینکه نزد
خدای متعال موجه و محترم هستند احترام و تکریم کند آنها خوشحال میشوند و البته این خوشنودی به خاطر
این نیست که شخص آنان گرامی داشته شده است. هم چنین وقتی مؤمن مقربی مورد اهانت و یا بی اعتنایی قرار
گیرد آنها ناراحت خواهند شد، چه خودشان مصداق آن باشند چه دیگری. به خالف آنجا که به شخص آنها توهین
شود که به راحتی گذشت میکنند.
(سفینه الصادقین / ۲۶۹)
💠@sadeghin_ir
4⃣ اولیای خدا دلبرند
اولیای خدا دلبرند، حیات بخش اند، در اثر معاشرت با آنها یقین انسان به خدا زیاد شده، دنیا در نظرش کوچک
میگردد. اضطرابات و نگرانیهایش از بین رفته، آرامش پیدا میکند. محبّت خدا و اولیای او در دلش زیاد میشود.
اینک ببین آیا آثار قرب به خدا را در خود می یابی؟
(سفینه الصادقین / ۱۵۴ )
┄┄┅┅✿🍃❀📚❀🍃✿┅┅┄
5⃣. نظر خدایی دارند
بندگان خدا و آنان که با خداوند متعال ارتباطی پیدا کرده اند با نظر خدایی نگاه میکنند؛ لذا اگر خدای نکرده نسبت
به کسی بی اعتنا باشند بی اعتنایی آنها کاشف از بی اعتنایی خداست. کما اینکه توجه و عنایت خاص آنان حاکی
از توجه خداوند است.
(سفینه الصادقین / ۲۳)
┄┄┅┅✿🍃❀📚❀🍃✿┅┅┄
6⃣. اولیای خدا مجرای فیض حق اند
در هر حال، اولیای خدا در صورتی تو را دوست دارند و تحویل میگیرند که به واسطه آنان خدا را بخواهی. و
گمشده آنان نیز همین است که کسی خدا را از آنان بخواهد.
در دعای روز جمعه میخوانیم :» حَتَّى لَا نَعْتَمِدَ بِهِ غَیرَک وَ لَا نَطْلُبَ بِهِ إِلَّا وَجْهَک « و در خواست میکنیم که به
واسطه امام عصر – عجل الله فرجه – به غیر خدا اعتماد نکنیم و توسط آن حضرت غیر خدا را نخواهیم
چگونه این احتمال متصوّر است که به واسطه امام زمان – صلوات الله علیه – به غیر خدا اعتماد کنیم ؟ اگر امام
را »غیر« فرض کردی و به او اعتماد کردی به غیر خدا اعتماد کرده ای.
همین که او را در عرض آوردی، میشود
غیر.و اعتماد به وی اعتماد به غیر خدا میشود، اگر چه منصب الهی هم داشته باشد.
درصورتی که اگر آن بزرگوار را مجرای فیض حق دیدی اعتماد به او اعتماد به خداست و از آن حضرت خدا را
خواسته ای.
(سفینه الصادقین / ۳۲)
┄┄┅┅✿🍃❀📚❀🍃✿┅┅┄
7⃣. ولیّ خدا آینه حالات ما
یکی دیگر از ویژگیهای ایشان (مرحوم حضرت آیت الله انصاری همدانی)که در واقع خصوصیّت همه بندگان
مقرب خداست این بود که هرگاه ما خود در مراقبه کوتاهی میکردیم و تاریک میشدیم ایشان را یک شخص
عادّی میدیدیم و وقتی به درگاه خدا تضرّع میکردیم و صفای ما بیشتر میشد ایشان را بنده مقرب خدا مییافتیم.
در واقع ایشان برای ما به مثابه آیینه ای بود که حالات ما در آن انعکاس می یافت.
از دیگر خصائص مهم ایشان این بود که انسان در شخص او غرق نمیشد، بلکه وقتی با آن بزرگوار مینشستیم
جز یاد خدا در فکر چیز دیگری نبودیم و آنچه که اصلاً ملحوظ نبود تشخّص ایشان بود. و این برای من از هر
کرامتی بالاتر و ارزشمندتر است.
(سفینه الصادقین / ۲۹۴)
💠@sadeghin_ir
دعای مجرب
از دعاهای صبح و شام
🌷 پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرموده اند:
هر کس اين دعا را هر صبح و شام بخواند،
خداوند عز و جل چهار ملک بر او موکل کند،
که او را از روبرو و پشت سر و راست و چپ محافظت کنند،
و در امان خداوند باشد،
و اگر همه ي خلايق از جن و انس تلاش کنند که به او آسيبي برسانند نخواهند توانست.
⬅️ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ
بِسْمِ اللَّهِ خَيْرِ الْاَسْماء،ِ
بِسْمِ اللَّهِ رَبِّ الْاَرْضِ وَ السَّمآءِ،
💠 به نام خداوند بخشنده مهربان.
به نام خدا که بهترین نام هاست.
به نام خدا که پروردگار زمین و آسمان است.
⬅️ بِسْمِ اللَّهِ الَّذى لايَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ سَمُّ وَ لا دآءٌ
💠 به نام خدایی که با نام او هیچ زهری و هیچ دردی زیان نمی رساند.
⬅️ بِسْمِ اللَّهِ اَصْبَحْتُ وَ عَلَى اللَّهِ تَوَكَّلْتُ
💠 با نام خدا صبح کردم و بر خدا توکل کردم.
⬅️ بِسْمِ اللَّهِ عَلى قَلْبى وَ نَفْسى،
بِسْمِ اللَّهِ عَلى دينى وَ عَقْلى،
بِسْمِ اللَّهِ عَلى اَهْلى وَ مالى،
بِسْمِ اللَّهِ عَلى ما اَعْطانى رَبّى،
💠 به نام خدا بر دل و جانم،
به نام خدا بر دین و عقلم،
به نام خدا بر خانواده و مالم،
به نام خدا بر آنچه پروردگارم به من عطا فرموده،
⬅️ بِسْمِ اللَّهِ الَّذى لايَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَىْءٌ فِى الاَرْضِ وَ لا فِى السَّماءِ، وَ هُوَ السَّميعُ الْعَليمُ
💠 به نام خدایی که با بودن نامش هیچ چیزی در زمین و آسمان زیان نمی رساند، و اوست شنوای دانا.
⬅️ اَللَّهُ اَللَّهُ رَبّى لا اُشْرِكُ بِهِ شَيْئاً
💠 خدا، خدا، پروردگار من است، هیچ چیز را شریک او قرار ندهم.
⬅️ اَللَّهُ اَكْبَرُ اَللَّهُ اَكْبَرُ وَ اَعَزُّ وَ اَجَلُّ مِمّا اَخافُ وَ اَحْذَرُ
💠 خدا بزرگتر است، خدا بزرگتر و نیرومندتر و باعظمت تر است از آنچه که از آن بیم دارم و می ترسم.
⬅️ عَزَّ جارُكَ وَ جَلَّ ثَناؤُكَ وَ لا اِلهَ غَيْرُكَ
💠 (خدایا!) پناهنده به تو عزیز است و مدح و ثنایت با شکوه است، و معبودی جز تو نیست.
⬅️ اَللّهُمَّ اِنّى اَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِّ نَفْسى
وَ منْ شَرِّ كُلِّ سُلْطانٍ شَديدٍ
وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ شَيْطانٍ مَريدٍ
وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ جَبّارٍ عَنيدٍ
وَ مِنْ شَرِّ قَضآءِ السّوُءِ
وَ مِنْ كُلِّ دابَّةٍ اَنْتَ آخِذٌ بِناصِيَتِها
اِنَّكَ عَلى صِراطٍ مُسْتَقيمٍ وَ اَنْتَ عَلى كُلِّ شَىْءٍ حَفيظٌ
💠 خداوندا! به تو پناه می برم از شر نفسم،
و از شر هر سلطان سرسخت،
و از شر هر شیطان سرکش،
و از شر هر ستمگر لجوج،
و از شر هر پیشامد بد،
و از شر هر جنبنده ای که تو اختیارش را به دست داری.
همانا تو بر راه راست هستی،
و بر همه چیز حافظ و نگهبانی.
⬅️ اِنَّ وَلِيِّىَ اللَّهُ الَّذى نَزَّلَ الْكِتابَ وَ هُوَ يَتَوَلَّى الصّالِحينَ
💠 بدرستی که سرپرست من خدایی است که قرآن را نازل کرده،
و او از صالحان سرپرستی می کند.
⬅️ فَاِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِىَ اللَّهُ لا اِلهَ اِلاّ هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظيم
💠 پس اگر آنان (از راه حق) روی بگردانند بگو:
خدا مرا کفایت می کند،
هیچ معبودی جز او نیست،
بر او توکل کردم و او پروردگار عرش بزرگ است.
(انیس الصّادقین _ دعای مجرّب)
💠@sadeghin_ir
43.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فرمایشات عالم ربّانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
در باره ی خوف و رجا و حبّ و بغض
روح انسان درین بدن به منزله ی راننده است
لزوم مراقبت دائمی انسان برای منحرف نشدن از خط شرع
نصیحت لقمان حکیم به فرزندش در رابطه ی خوف و رجاء
تازیانه نفس بودن خوف
در آستانه ی مرگ فقط امید به رحمت خدا داشتن
ترس با محبت جمع نمی شود
بنده ی خوب خدا کسی است که نمی ترسد و گناه هم نمی کند
مَن اَعرَضَ عَن ذِکری.....
اگر بنده خدا نشدی بنده ی هزاران....دیگر هستی
مَن رَجا غَیرَ فَضلی اَو خافَ غَیرَ عَدلی....
از عدل خدا باید ترسید و رجاء به فضل خدا داشت نه به عمل،
خدا را باید دوست داشت
ترس از عدل خدا برای حفظ انسان است از غرور و عجب
مثل تبرّی که حافظ تولّای انسان است
بالاترین مقامات مقام دوستی است
تمام مقدمات برای رسیدن به این مقام است
متذکر کردن نعمت های خداوند در حق بندگان جهت محبت پیدا کردن آن ها به خداوند
💠@sadeghin_ir