eitaa logo
صادقیه ( محبّی )
2.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
10.5هزار ویدیو
318 فایل
09153052990 علی محبی ( صادقیه ) راه ارتباط با مدیر👇 @Sadeghiyon314
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 وَ قالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لا تَسْمَعُوا لِهذَا الْقُرْآنِ وَ الْغَوْا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَغْلِبُونَ «26» فصلت و كسانى كه كفر ورزيدند گفتند: «به اين قرآن گوش ندهيد و در (هنگام تلاوت) آن، (سخن) لغو و باطل بيافكنيد تا شايد پيروز شويد.» فَلَنُذِيقَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا عَذاباً شَدِيداً وَ لَنَجْزِيَنَّهُمْ أَسْوَأَ الَّذِي كانُوا يَعْمَلُونَ «27» فصلت پس قطعاً به آنان كه كفر ورزيدند عذاب سختى مى‏چشانيم و حتماً آنان را به بدترين كارى كه انجام مى‏دادند كيفر خواهيم داد. ذلِكَ جَزاءُ أَعْداءِ اللَّهِ النَّارُ لَهُمْ فِيها دارُ الْخُلْدِ جَزاءً بِما كانُوا بِآياتِنا يَجْحَدُونَ «28» فصلت سزاى دشمنان خدا همين است كه برايشان به خاطر انكار دائمى آيات ما، آتشى باشد كه هميشه در آن جا بمانند. جمله‏ى‏ «وَ الْغَوْا فِيهِ» يعنى : با هر كلام يا عمل لغوى مانند سوت كشيدن، كف زدن، جار و جنجال، افسانه بافى، ايجاد ترديد و سؤالات نابجا مسير حقّ را منحرف كنيد. تبليغات سوء عليه دين، هميشه بوده است. «قالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لا تَسْمَعُوا» كسانى كه حرف منطقى ندارند، مردم را از شنيدن حرف منطقى ديگران نيز منع مى‏كنند. لا تَسْمَعُوا ... شنيدنِ قرآن، داراى جاذبه و اثر بخشى خاص است كه دشمنان از آن هراس دارند. «لا تَسْمَعُوا لِهذَا الْقُرْآنِ» پيامبر اسلام همواره به تبليغ مشغول بود و كفّار از اين صحنه‏ها رنج مى‏بردند. «لا تَسْمَعُوا» 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
علی محبی 1401.08.03.mp3
17.31M
. 🌼 جلسه هفتادم 🌺 تدریس کتاب حق الیقین 💝 در اقرار بحقیقت مرگ و توابع آن ( 2 ) 🖤 سکرات مرگ و کیفیت جان دادن 🌹 سه شنبه شب 1401.08.03 ♻️ لینک جلسه قبلی 👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26399 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 حق الیقین ص613 علامه مجلسی سه شنبه ها در اقرار بحقیقت مرگ و توابع آن مطلب اول آنکه اقرار باید کرد هر زنده اي بغیر حقتعالی می میرد مطلب دوم سکرات مرگ و کیفیت جان دادن باید اقرار نمود به حاضر شدن رسول خدا ص و ائمه هدي در وقت قبض روح هر شخصی 1= از مؤمنان را از براي بشارت دادن و آسان کردن مرگ بر ایشان 2= و کافران و منافقان و مخالفان را براي زیادتی شدت و صعوبت مرگ بر ایشان حضرت امام جعفر صادق ع : چون هنگام وفات مؤمن میشود حقتعالی دو یار از براي او میفرستد یکی منسیه و یکی مسخیه + + منسیه اهل و مال را از نظر او محو میکند + + و مسخیه او را جوانمرد و راضی میگرداند به جان دادن و چون ملک موت می آید که قبض روح مومن بکند او را بگوید که اي دوست خدا جزع مکن بحق آن خداوندي که محمد را بحق فرستاده است که من مهربان تر و مشفق ترم نسبت بتو از پدر مهربان بگشا دیده هاي خود را و نظر کن پس متمثل میشود از براي او رسول خدا ص و امیر المؤمنین ع و فاطمه ع و حسن و حسین علیهما السّلام و امامان از ذریه ایشان ... در احادیث معتبره دیگر فرمود : هیچ نفسی نمیمیرد هرگز تا رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و امیر المؤمنین علیه السّلام را نه بیند ... رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم می آید نزدیک سر او مینشیند و علی علیه السّلام نزدیک پاي او مینشیند پس حضرت رسول ص سر را نزدیک گوش او میبرد و میگوید بشارت باد ترا منم رسول خدا ... پس حضرت امیر المؤمنین علیه السّلام برمی خیزد و سر را نزدیک او میبرد و میگوید اي ولی خدا شاد باش منم علی بن أبی طالب علیه السّلام که او را دوست میداشتی ... الَّذِینَ آمَنُوا وَ کانُوا یَتَّقُونَ لَهُمُ الْبُشْري فِی الْحَیاهِ الدُّنْیا وَ فِی الْآخِرَهِ لا تَبْدِیلَ لِکَلِماتِ اللَّهِ ذلِکَ هُوَ الْفَوْزُ در روایت معتبره دیگر فرمود که چون زبان محتضر بند میشود رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و امیر المؤمنین علیه السّلام حاضر میشوند و رسول خدا در دست راست او مینشیند و حضرت امیر علیه السّلام در دست چپ ... ... چون محتضر میشود و حاضر میگردد رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و امیر المؤمنین علیه السّلام و جبرئیل و ملک موت پس حضرت امیر علیه السّلام می آید نزدیک و میگوید یا رسول اللّه این شخص دوست ما اهل بیت است او را دوست بدار ... و از پیش رویش و از دست راست و چپش بقدر یک ماهه راه بگشایند و باو بگویند بخواب مانند خوابیدن داماد در حجله خود ... 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_484_تاریخ_1401_08_04.mp3
10.76M
. رساله جامع - جلد 2 🌹 🌼 احکام - جلسه شماره 484 🌹 تذكية حيوانات ( 5 ) 🔪 🐏 (ذبح و نحر و صید حیوانات) 🌷 تاریخ 1401.08.04 🌼 صفحه 524 💥 مسئله 1243 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 483 ) 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26434 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ . مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 مسأله ۱۲۴۳. «نشانه های تذکیه» ( راه های شرعی که با آن تذكية حيوان ثابت میشود ) از قرار ذیل است: 1.گرفتن از دست مسلمان؛ ۲. تهیه کردن از بازار مسلمانان؛ ٣. ساخت یا تولید سرزمین اسلامی؛ ۱= گرفتن از دست مسلمان مسأله ۱۲۴۴. اگر انسان چیزی از اجزایی مانند گوشت، پوست، جگر، چربی، پیه و دنبه ، از حیوانی که قابل تذکیه است را از «مسلمان» تهیه نماید، در حالی که مسلمان مذكور تصرفی مناسب با تذکيه در آن انجام دهد مانند اینکه گوشت یا دنبه را برای خوردن بفروشد یا آن را برای خوردن مقابل مهمان قرار دهد یا چرم طبیعی را برای لباس، فرش و زیرانداز عرضه نماید . حکم به تذکيه شرعی آن حیوان می شود. .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.08.04.mp3
8.15M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 🔱 أبواب العلم و آدابه و أنواعه و أحكامه 👈☘️ ج دو صفحه 1 🏷 جلسه صد و چهل و چهارم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 71 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1401.08.04 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26436 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 وَ قالَ الَّذِينَ كَفَرُوا رَبَّنا أَرِنَا الَّذَيْنِ أَضَلَّانا مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ نَجْعَلْهُما تَحْتَ أَقْدامِنا لِيَكُونا مِنَ الْأَسْفَلِينَ «29»فصلت و كسانى كه كفر ورزيدند گفتند: پروردگارا! آن جن و انسى كه ما را گمراه كردند به ما نشان ده تا آنها را زير قدم‏هايمان بگذاريم ( و لگد مالشان كنيم ) تا از پست‏ترين افراد باشند. كفّار در قيامت خواهان شناسايى عاملان گمراهى خويش براى انتقام از آنان هستند. «رَبَّنا أَرِنَا» رهبران گمراه كننده‏اى كه در دنيا روى دست و چشم ديگران قرار داشتند، پيروانشان در قيامت، آرزوى زير پا گذاشتن آنان را خواهند داشت. نَجْعَلْهُما تَحْتَ أَقْدامِنا البرهان في تفسير القرآن ج‏4 786 عَنْ سَوْرَةَ بْنِ كُلَيْبٍ، عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، فِي قَوْلِ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى: رَبَّنا أَرِنَا الَّذَيْنِ أَضَلَّانا مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ نَجْعَلْهُما تَحْتَ أَقْدامِنا لِيَكُونا مِنَ الْأَسْفَلِينَ‏، قَالَ: «يَا سَوْرَةُ هُمَا، وَ اللَّهِ هُمَا- ثَلَاثاً- وَ اللَّهِ يَا سَوْرَةُ، إِنَّا لَخُزَّانُ عِلْمِ اللَّهِ فِي السَّمَاءِ، وَ إِنَّا لَخُزَّانُ عِلْمِ اللَّهِ فِي الْأَرْضِ». البرهان في تفسير القرآن ج‏4 786 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)- فِي حَدِيثٍ طَوِيلٍ‏ يَصِفُ فِيهِ حَالَ قُنْفُذٍ وَ صَاحِبِهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ- : «فَيُؤْتَيَانِ هُوَ وَ صَاحِبُهُ، فَيُضْرَبَانِ بِسِيَاطٍ مِنْ نَارٍ، لَوْ وَقَعَ سَوْطٌ مِنْهَا عَلَى الْبِحَارِ لَغَلَتْ مِنْ مَشْرِقِهَا إِلَى مَغْرِبِهَا، وَ لَوْ وُضِعَتْ عَلَى جِبَالِ الدُّنْيَا لَذَابَتْ حَتَّى تَصِيرَ رَمَاداً، فَيُضْرَبَانِ بِهَا، ثُمَّ يَجْثُو أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) لِلْخُصُومَةِ بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ مَعَ الرَّابِعِ، وَ يَذْهَبُ‏ الثَّلَاثَةُ فِي جُبٍّ، فَيُطْبَقُ عَلَيْهِمْ، لَا يَرَاهُمْ أَحَدٌ وَ لَا يَرَوْنَ أَحَداً، فَيَقُولُ الَّذِينَ كَانُوا فِي وَلَايَتِهِمْ : رَبَّنا أَرِنَا الَّذَيْنِ أَضَلَّانا مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ نَجْعَلْهُما تَحْتَ أَقْدامِنا لِيَكُونا مِنَ الْأَسْفَلِينَ‏، قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ: وَ لَنْ يَنْفَعَكُمُ الْيَوْمَ إِذْ ظَلَمْتُمْ أَنَّكُمْ فِي الْعَذابِ مُشْتَرِكُونَ‏ . 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
1401.08.04 مهدی موعود.mp3
17.86M
🍂🌸🍂🌸🍂🌸 🌸🍂🌸 🍂 🌸 جلد 51 بحار آشنایی با امام عصر عجل الله تعالی فرجه 👈🌷 باب چهارم ... ❤️ بعضی از آیاتی که در مورد آقا صاحب الزمان عج می باشد ( 6 ) 🍃 🌼 جلسه چهاردهم 🌿🌺 تاریخ 1401.08.04 لینک جلسه قبلی👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26402 ♥️ 🌺🌿 🌸 🍂 🌸🍂🌸 🍂🌸🍂🌸🍂🌸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 مهدی موعود چهارشنبه ها بحار ج‏51 ص59 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِنَّ الْقَائِمَ إِذَا خَرَجَ دَخَلَ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ فَيَسْتَقْبِلُ الْكَعْبَةَ وَ يَجْعَلُ ظَهْرَهُ إِلَى الْمَقَامِ ثُمَّ يُصَلِّي رَكْعَتَيْنِ ثُمَّ يَقُومُ فَيَقُولُ حضرت صادق عليه السّلام فرمود : چون قائم ما ظهور كند بمسجد الحرام درآيد و در حالى كه رو بكعبه و پشت بمقام نموده دو ركعت نماز ميگزارد. آنگاه برخاسته و ميگويد : يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنَا أَوْلَى النَّاسِ بِآدَمَ يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنَا أَوْلَى النَّاسِ بِإِبْراهِيمَ‏ يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنَا أَوْلَى النَّاسِ بِإِسْمَاعِيلَ يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنَا أَوْلَى النَّاسِ بِمُحَمَّدٍ ص اى مردم! من از هر كس بآدم ابو البشر و ابراهيم خليل و اسماعيل ذبيح و محمد پيغمبر اكرم نزديكترم. ثُمَّ يَرْفَعُ يَدَيْهِ إِلَى السَّمَاءِ فَيَدْعُو وَ يَتَضَرَّعُ حَتَّى يَقَعَ عَلَى وَجْهِهِ وَ هُوَ قَوْلُهُ عَزَّ وَ جَلَ‏ ( نمل ی 62 ) أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ يَكْشِفُ السُّوءَ وَ يَجْعَلُكُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ أَ إِلهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِيلًا ما تَذَكَّرُونَ‏ سپس دست بدعا بلند مى‏كند و آنقدر بدرگاه خدا مينالد كه غش كرده روى زمين مى‏افتد. چنان كه خداوند ميفرمايد : أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ يَكْشِفُ السُّوءَ وَ يَجْعَلُكُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ أَ إِلهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِيلًا ما تَذَكَّرُونَ‏. بحار ج‏51 ص59 عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع‏ فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ‏ أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ‏ قَالَ هَذِهِ‏ نَزَلَتْ فِي الْقَائِمِ ع إِذَا خَرَجَ تَعَمَّمَ وَ صَلَّى عِنْدَ الْمَقَامِ وَ تَضَرَّعَ إِلَى رَبِّهِ فَلَا تُرَدُّ لَهُ رَايَةٌ أَبَداً. امام پنجم فرمود: آيه‏ أَمَّنْ يُجِيبُ‏ در باره قائم ما نازل شده. هنگامى كه قيام ميكند عمامه بر سر مينهد و جنب مقام ابراهيم نماز ميگزارد و بدرگاه الهى تضرع مينمايد، و از آن موقع پرچم او در اهتزاز خواهد بود بحار ج‏51 ص60 أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنْ قَوْلِ اللَّهِ تَعَالَى فِي كِتَابِهِ‏ هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ‏ فَقَالَ وَ اللَّهِ مَا أُنْزِلَ تَأْوِيلُهَا بَعْدُ امام صادق علیه السلام به خدا قسم! هنوز تأویل این آیه (33 توبه حاكميّت دين در سراسر گيتى‏ ) بروز پیدا نکرده و تا خروج قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تأویلش آشکار نمی‌شود. قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ وَ مَتَى يُنْزَلُ قَالَ حَتَّى يَقُومَ الْقَائِمُ إِنْ شَاءَ اللَّهُ فَإِذَا خَرَجَ الْقَائِمُ لَمْ يَبْقَ كَافِرٌ وَ لَا مُشْرِكٌ إِلَّا كَرِهَ خُرُوجَهُ حَتَّى لَوْ كَانَ كَافِرٌ أَوْ مُشْرِكٌ فِي بَطْنِ صَخْرَةٍ لَقَالَتِ الصَّخْرَةُ يَا مُؤْمِنُ فِي بَطْنِي كَافِرٌ أَوْ مُشْرِكٌ فَاقْتُلْهُ قَالَ فَيُنَحِّيهِ اللَّهُ فَيَقْتُلُهُ. وقتی قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خروج کند، کافری نسبت به خدای بزرگ باقی نمی‌ماند و مشرکی نسبت به مقام امام نمی‌ماند، مگر اینکه از قیام او کراهت دارد، تا جایی که اگر کافر یا مشرکی در دل صخره‌ای باشد، صخره می‌گوید : ای مؤمن! در دل من کافری است، پس مرا بشکن و او را بکش!. بحار ج‏51 ص61 عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ‏ فِي قَوْلِهِ تَعَالَى‏ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ‏ قَالَ لَا يَكُونُ ذَلِكَ حَتَّى لَا يَبْقَى يَهُودِيٌّ وَ لَا نَصْرَانِيٌّ وَ لَا صَاحِبُ مِلَّةٍ إِلَّا دَخَلَ فِي الْإِسْلَامِ ابن‌عبّاس : این آیه 33 توبه محقّق نمی‌شود، تا زمانی‌که یهودی و نصرانی و صاحب دینی باقی نماند مگر آنکه داخل در اسلام شود، حَتَّى يَأْمَنَ الشَّاةُ وَ الذِّئْبُ وَ الْبَقَرَةُ وَ الْأَسَدُ وَ الْإِنْسَانُ وَ الْحَيَّةُ وَ حَتَّى لَا تَقْرِضَ فَأْرَةٌ جِرَاباً تا آنجا که گوسفند و گرگ و گاو و شیر و انسان و مار ایمنی دارند و هیچ موشی کیسه‌ای را نمی‌جود وَ حَتَّى تُوضَعَ الْجِزْيَةُ وَ يُكْسَرَ الصَّلِيبُ وَ يُقْتَلَ الْخِنْزِيرُ وَ ذَلِكَ قَوْلُهُ‏ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ‏ وَ ذَلِكَ يَكُونُ عِنْدَ قِيَامِ الْقَائِمِ ع. و جزیه وضع می‌شود صلیب شکسته می‌شود و خوک کشته می‌شود و این معنای آیه 33 توبه ( حاكميّت دين در سراسر گيتى ‏) است و این وضعیت در هنگامه‌ی قیام قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
امام صادق علیه السلام فرمودند: ثَلاث مـَن کـُن فیه کـان سَیـدا: کظمُ الغیظ وَ العَفـوُ عَن المَسىء و الصِّلة بِـالنَفـسِ وَالمـال. ✅ سه چیز است که در هـر که بـاشـد آقـا و سـرور است: خشـم فـرو بردن ، گذشت از بدکـردار، کمک و رسیدگی به دیگران بـا جـان و مـال. (تحف العقول، ص ۳۱۷) 🌷 ایتا https://eitaa.com/sadeghiyemohebbi ( و راه ارتباطی با ما 👇) @Sadeghiyon314 🌷 سروش splus.ir/sadeghiyemohebbi 🌷 تلگرام https://t.me/sadeghiyemohebbi/22784 🌷 اینستا https://instagram.com/sadeghiye_ بدیگران نیز معرفی کنید
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_485_تاریخ_1401_08_07.mp3
7.81M
. رساله جامع - جلد 2 🌹 🌼 احکام - جلسه شماره 485 🌹 تذكية حيوانات ( 6 ) 🔪 🐏 (ذبح و نحر و صید حیوانات) 🌷 تاریخ 1401.08.07 🌼 صفحه 524 💥 مسئله 1243 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 484 ) 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26447 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ . مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 ۲= تهیه کردن از بازار مسلمانان بنابراین، تهیه فرآورده های گوشتی که برای خوردن عرضه می شود، از بازار مسلمانان از فروشنده ای که معلوم نیست مسلمان است یا غیر مسلمان، اشکال ندارد و با توضیحی که بیان شد، حکم به تذكية آن می شود. ۳= ساخت یا تولید در سرزمین اسلامی سرزمین اسلامی شامل شهر و روستای مسلمان نشین می شود که غالب ساکنان آن شهر یا روستا مسلمان بوده، هرچند تحت سلطه كفار باشند. .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.08.07.mp3
10.24M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 🔱 أبواب العلم و آدابه و أنواعه و أحكامه 👈☘️ ج دو صفحه 2 🏷 جلسه صد و چهل و پنجم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 72 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1401.08.07 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26448 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 وَ مَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعا إِلَى اللَّهِ وَ عَمِلَ صالِحاً وَ قالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ «33» فصلت و كيست خوش سخن‏تر از كسى كه (مردم را) به سوى خداوند دعوت كند و (خود نيز) عمل شايسته انجام دهد و بگويد: «من از مسلمانان هستم»؟ وظيفه ‏ى مردم آن است كه از ميان گويندگان دنبالِ كسى باشند كه 1 + روحش تسليم خدا 2 + و عملش صالح 3 + و دعوتش به راه خدا باشد. تبليغ دين، بهترين سخن است و بهترين سخنگویان هستى انبيا هستند. وَ مَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا ... سخنى ارزش دارد كه گوينده‏ى آن اهل عمل باشد. دَعا إِلَى اللَّهِ وَ عَمِلَ صالِحاً گويندگان بى عمل به شدّت توبيخ شده و مى‏شوند. «لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ» «أَ تَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ» گلچین جلد دوم بحار ص 2 تتمة أبواب العلم‏ باب 8 ثواب الهداية و التعليم و فضلهما و فضل العلماء و ذم إضلال الناس‏ باب 8 : در باره ثواب و پاداش هدايت و گناه و عقاب گمراه كردن مردم مرحوم علامه بعد از آیات روایات را می آورند بترتیب از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهم السلام بحار ج ‏2 ص2 عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص أَنَّهُ قَالَ : أَشَدُّ مِنْ يُتْمِ الْيَتِيمِ الَّذِي انْقَطَعَ عَنْ أَبِيهِ يُتْمُ يَتِيمٍ انْقَطَعَ عَنْ إِمَامِهِ پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : از يتيمى كسى كه پدرش را از دست داده سخت تر، يتيمى كسى است كه از امام خود بريده شده ( از امامش محروم است ) وَ لَا يَقْدِرُ عَلَى الْوُصُولِ إِلَيْهِ وَ لَا يَدْرِي كَيْفَ حُكْمُهُ فِيمَا يُبْتَلَى بِهِ مِنْ شَرَائِعِ دِينِهِ و توان دسترسى به او را ندارد و حكم مسائل دينى مورد ابتلايش را نمى داند أَلَا فَمَنْ كَانَ مِنْ شِيعَتِنَا عَالِماً بِعُلُومِنَا وَ هَذَا الْجَاهِلُ بِشَرِيعَتِنَا الْمُنْقَطِعُ عَنْ مُشَاهَدَتِنَا يَتِيمٌ فِي حِجْرِهِ بدانيد كه هر كس از شيعيان ما به علوم ما آگاه باشد، اين شخصى كه به شريعت ما آگاه نيست و دسترسى به ما ندارد، [همچون] يتيمى است در دامان او 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
کتاب_المهدویة_الخاتمة_جلسه_76_1401-08-07.mp3
18.32M
. تدریس کتاب جلسه هفتاد و ششم - صوتی ✨ تاریخ : 07 / 08 / 1401 💥 آیا خواب حجت است ؟ ( ش 11 ) ✅ روشن گری نسبت به بعضی روایات مدعی دروغین لینک جلسه قبلی ( هفتاد و پنجم ) 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26412 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 جلسه هفتاد و ششم ص 161 ج 2 مهدویه ( جلسه یازدهم در مورد خواب ) آیا خواب حجت است ؟ روشن گری نسبت به بعضی ادعاهای مـــدعــی دروغـیـن امام صادق ع : ... فَإِنَّ دِینَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَعَزُّ مِنْ‏ أَنْ‏ یُرَى‏ فِی النَّوْم‏ ... دین خدا عزیزتر از آن است که در خواب‌دیده شود کافی ج‏3 ص 482 مدعی دروغین می گوید در روایات از خوابها تعریف شده جواب : اقسام خوابها داریم و از کجا معلوم خواب راست باشد و خواب گرچه راست باشد حجت نیست کافی ج 8 ص 91 عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ جُعِلْتُ فِدَاكَ اَلرُّؤْيَا اَلصَّادِقَةُ وَ اَلْكَاذِبَةُ مَخْرَجُهُمَا مِنْ مَوْضِعٍ وَاحِدٍ قَالَ صَدَقْتَ أَمَّا اَلْكَاذِبَةُ اَلْمُخْتَلِفَةُ فَإِنَّ اَلرَّجُلَ يَرَاهَا فِي أَوَّلِ لَيْلَةٍ فِي سُلْطَانِ اَلْمَرَدَةِ اَلْفَسَقَةِ وَ إِنَّمَا هِيَ شَيْءٌ يُخَيَّلُ إِلَى اَلرَّجُلِ وَ هِيَ كَاذِبَةٌ مُخَالِفَةٌ لاَ خَيْرَ فِيهَا ابو بصير مى‌گويد : به امام صادق عليه السّلام عرض كردم:قربانت گردم آيا خواب راست و دروغ از يك جا برمى‌آيند؟ فرمود : همين طور است، اما خوابهاى دروغ و پريشان را آدمى در آغاز شب مى‌بيند آنهم در حكومت سركشان تبهكار، و اين همان است كه در خيال آدمى تجسّم مى‌يابد و دروغ و پريشان است و خيرى در آن نهفته نيست، وَ أَمَّا اَلصَّادِقَةُ إِذَا رَآهَا بَعْدَ اَلثُّلُثَيْنِ مِنَ اَللَّيْلِ مَعَ حُلُولِ اَلْمَلاَئِكَةِ وَ ذَلِكَ قَبْلَ اَلسَّحَرِ فَهِيَ صَادِقَةٌ لاَ تَخَلَّفُ إِنْ شَاءَ اَللَّهُ إِلاَّ أَنْ يَكُونَ جُنُباً أَوْ يَنَامَ عَلَى غَيْرِ طَهُورٍ وَ لَمْ يَذْكُرِ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ حَقِيقَةَ ذِكْرِهِ فَإِنَّهَا تَخْتَلِفُ وَ تُبْطِئُ عَلَى صَاحِبِهَا . در حالى كه خواب راست پس از سپرى شدن دو سوم شب پديد آيد كه اين هنگام آمدن فرشته‌ها و پيش از سحر است و اين گونه خواب صادق باشد و ان شاء اللّه تخلف ندارد مگر اينكه فرد جنب يا بى‌وضو خوابيده باشد و به درستى خدا را ياد نكرده باشد كه در اين صورت خواب پريشان از كار درآيد و دير تحقق مى‌يابد. تعبیر خواب از علوم غیبه است هر کسی بلد نیست تفسير الصافي ج۳ ص۲۰ عن الصادق عليه السلام : لمّا أمر الملك بحبس يوسف في السّجن ألهمه اللّه تعالى علم تأويل الرّؤيا فكان يعبّر لأهل السّجن رؤياهم حضرت یوسف ع و حضرت دانیال ع به الهام الهی تعبیر خواب بلد بودند که هر دو پیغمبر بودند بحار جلد۱۴ ص۳۷۱ عَنْ جَابِرٍ اَلْجُعْفِيِّ عَنِ اَلْبَاقِرِ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ تَعْبِيرِ اَلرُّؤْيَا عَنْ دَانِيَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَ هُوَ صَحِيحٌ قَالَ نَعَمْ كَانَ يُوحَى إِلَيْهِ وَ كَانَ نَبِيّاً وَ كَانَ مِمَّنْ عَلَّمَهُ اَللَّهُ تَأْوِيلَ اَلْأَحَادِيثِ وَ كَانَ صِدِّيقاً حَكِيماً بحار ج‏58 ص233 علامه مجلسی : و لذا كان‏ هذا العلم‏ من‏ معجزات الأنبياء و الأولياء( الأوصياء ) ع و ليس لغيرهم من ذلك إلا حظ يسير لا يُسْمِنُ وَ لا يُغْنِي مِنْ جُوع‏ علامه مجلسی : این علم تعبیر خواب از معجزات انبیاء و اولیاء الله است و دیگران به مقدار خیلی خیلی کم بهره دارند اقسام رؤیای صادقه 1. خوابی که به تأویل و تعبیر نیاز ندارد؛ مانند خواب حضرت ابراهیم ع درباره ذبح اسماعیل. 2. خوابی که بخشی از آن نیاز به تعبیر دارد و بخشی دیگر نیاز ندارد؛ مثل خواب حضرت یوسف ع که در آن خورشید و ماه و ستارگان، نیازمند تعبیر بود، اما سجده آن‌ها تعبیری به جز خود سجده نداشت. 3. خوابی که به تعبیر کامل نیاز دارد؛ مانند خواب پادشاه مصر در زمان یوسف نبی ع عوامل و موانع دیدن رؤیای صادقه عامل خوابهای راست 1= صفای نفس، 2= بیزاری از دنیا 3= و مراقبت روزانه (( گناه، پرخوری، عدم سلامت مزاج و مستی از موانع رؤیای صادقه بیان شده )) دلایل عدم حجیت رویا 1= روایت إِنَّ دِینَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَعَزُّ مِنْ أَنْ‏ یُرَى‏ فِی‏ النَّوْم‏ زیرا دین خداوند عزیزتر از آن است كه در خواب دیده شود. 2= اجماع قولی و عملی 3= سیره متشرعه سیره متشرعه اعتنا نکردن آنان به خوابهاست 4= اصل حجیت رویا نیازمند اثبات و احراز است که از طرف عقل و نقل در اثبات آن دلیل صریحی وجود ندارد 5= مشکل بودن تعبیر و تأویل رویا 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
شب جلسه یادتان نرود👇
🌷 آقایان و خانم ها هر شب س 6 تا 8 غیر از پنجشنبه و جمعه ها احکام ، اخلاق ، مهدویت ، نهج البلاغه ، تفسیر قرآن ، اعتقادات ✅ جوانان : ظهر یکشنبه ها 2 تا 4 ✅ فقط آقایان 15 سال به بالا سه شنبه ها ساعت 2 تا 4 عبدالمطلب 30 حائری 18 پ 40 تلگرام https://t.me/sadeghiyemohebbi/22784 ایتا https://eitaa.com/sadeghiyemohebbi لایو https://instagram.com/sadeghiye_ بدوستان اطلاع دهید
🔆 ⛔️ﻧﮕﻮ : ﺑﺒﺨﺸﯿﺪ ﮐﻪ ﻣﺰﺍﺣﻤﺘﺎﻥ ﺷﺪﻡ ! ✅ﺑﮕﻮ : ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻭﻗﺘﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﻣﻦ ﮔﺬﺍﺷﺘﯿﺪ ﻣﺘﺸﮑﺮﻡ ! ⛔️ﻧﮕﻮ : ﮔﺮﻓﺘﺎﺭﻡ ! ✅ﺑﮕﻮ : ﺩﺭ ﻓﺮﺻﺘﻰ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺑﻮﺩ ! ⛔️ﻧﮕﻮ : ﺧﺪﺍ ﺑﺪ ﻧﺪﻩ ! ✅ﺑﮕﻮ : ﺧﺪﺍ ﺳﻼﻣﺘﯽ ﺑﺪﻩ ! ⛔️ﻧﮕﻮ : ﻗﺎﺑﻞ ﻧﺪﺍﺭﻩ ! ✅ﺑﮕﻮ : ﻫﺪﯾﻪ ﺍﻯ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ! ⛔️ﻧﮕﻮ : ﺷﮑﺴﺖ ﺧﻮﺭﺩﻡ ! ✅ﺑﮕﻮ : ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻛﺮﺩﻡ ! ⛔️ﻧﮕﻮ : ﺯﺷﺘﻪ ! ✅ﺑﮕﻮ : ﻗﺸﻨﮓ ﻧﯿﺴﺖ ! ⛔️ﻧﮕﻮ : ﺑﺪ ﻧﯿﺴﺘﻢ ! ✅ﺑﮕﻮ : عالیم ! ⛔️ﻧﮕﻮ : ﺧﺴﺘﻪ ﻧﺒﺎﺷﯽ ! ✅ﺑﮕﻮ : خدا قوت ! ⛔️ﻧﮕﻮ : ﻣﺘﻨﻔﺮﻡ ! ✅ﺑﮕﻮ : ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﻡ ! ⛔️ﻧﮕﻮ : ﺩﺷﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ! ✅ﺑﮕﻮ : ﺁﺳﺎﻥ ﻧﯿﺴﺖ ! ⛔️ﻧﮕﻮ : ﺟﺎﻧﻢ ﺑﻪ ﻟﺒﻢ ﺭﺳﯿﺪ ! ✅ﺑﮕﻮ : ﺧﯿﻠﯽ ﺭﺍﺣﺖ ﻧﺒﻮﺩ ! ⛔️ﻧﮕﻮ : ﺑﻪ ﺗﻮ ﺭﺑﻄﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ! ✅ﺑﮕﻮ : ﺧﻮﺩﻡ ﺣﻠﺶ ﻣﯽﮐﻨﻢ ! ♥️ﺧﻮﺏ ﺳﺨﻦ ﮔﻔﺘﻦ ﻗﻠﺐ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺗﺴﺨﯿﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_486_تاریخ_1401_08_08.mp3
9.09M
. رساله جامع - جلد 2 🌹 🌼 احکام - جلسه شماره 486 🌹 تذكية حيوانات ( 7 ) 🔪 🐏 (ذبح و نحر و صید حیوانات) 🌷 تاریخ 1401.08.08 🌼 صفحه 527 💥 مسئله 1248 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 485 ) 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26453 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ . مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 مسأله ۱۲۴۸ ... چنانچه معلوم است آن محصولات را از کفاریا بازار آنان یا سرزمین غیر اسلامی تهیه کرده اند، در صورتی - با لحاظ شرایطی که در مسائل قبل بیان شد - تذكيه شده محسوب می شوند که احتمال عقلایی داده شود پیرامون تذكيه و ذبح اسلامی آنها تحقیق شده است .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.08.08.mp3
8.95M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 🔱 أبواب العلم و آدابه و أنواعه و أحكامه 👈☘️ ج دو صفحه 2 🏷 جلسه صد و چهل و ششم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 73 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1401.08.08 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26454 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 أَلَا فَمَنْ هَدَاهُ وَ أَرْشَدَهُ وَ عَلَّمَهُ شَرِيعَتَنَا كَانَ مَعَنَا فِي الرَّفِيقِ الْأَعْلَى. بدانيد كه هر كس او را هدايت و ارشاد كند و شريعت و احكام ما را به او بياموزد، در جمع بهشتيان برين با ما خواهد بود. بحار ج‏2 ص2 قَالَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ع‏ مَنْ كَانَ مِنْ شِيعَتِنَا عَالِماً بِشَرِيعَتِنَا فَأَخْرَجَ ضُعَفَاءَ شِيعَتِنَا مِنْ ظُلْمَةِ جَهْلِهِمْ إِلَى نُورِ الْعِلْمِ الَّذِي حَبَوْنَاهُ بِهِ امير المؤمنين (عليه السّلام) : هر كه پيرو و شيعه ما بوده و عالم به دستورات ما باشد، و پيروان ضعيف و ناتوان ما را از تاريكى جهل و نادانى به نور علم و دانشى كه به او عطا نموده‏ ايم خارج سازد، جَاءَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ عَلَى رَأْسِهِ تَاجٌ مِنْ نُورٍ يُضِي‏ءُ لِأَهْلِ جَمِيعِ الْعَرَصَاتِ وَ عَلَيْهِ حُلَّةٌ لَا يَقُومُ لِأَقَلِّ سِلْكٍ مِنْهَا الدُّنْيَا بِحَذَافِيرِهَا روز قيامت تاجى از نور بر سر دارد و تمامى اهل آن ساحت را روشن سازد، و نيز لباسی دارد كه تمام دنيا با ذرّه ‏اى از رشته و نخ آن برابرى نمى‏ كند ثُمَّ يُنَادِي مُنَادٍ يَا عِبَادَ اللَّهِ هَذَا عَالِمٌ مِنْ تَلَامِذَةِ بَعْضِ عُلَمَاءِ آلِ مُحَمَّدٍ سپس ندا كننده‏ اى فرياد برآورد : اى بندگان خدا اين فرد دانشمند، يكى از شاگردان علماى آل محمّد است!. أَلَا فَمَنْ أَخْرَجَهُ فِي الدُّنْيَا مِنْ حَيْرَةِ جَهْلِهِ فَلْيَتَشَبَّثْ بِنُورِهِ لِيُخْرِجَهُ مِنْ حَيْرَةِ ظُلْمَةِ هَذِهِ الْعَرَصَاتِ إِلَى نُزْهِ الْجِنَانِ و بدانيد افرادى كه در اين دنیا با توسّل به نور دانش او از حيرت جهل و نادانى، برون رفته ‏اند، در آن سرا نيز به كمك نور او، از تمام عرصه ‏ها به بهشت‏ هاى دور رهنمون شوند. فَيُخْرِجُ كُلَّ مَنْ كَانَ عَلَّمَهُ فِي الدُّنْيَا خَيْراً أَوْ فَتَحَ عَنْ قَلْبِهِ مِنَ الْجَهْلِ قُفْلًا أَوْ أَوْضَحَ لَهُ عَنْ شُبْهَةٍ. پس به هر كه در دنيا 1= خيرى آموخته، 2= و قفل جهل و نادانى از قلبش گشوده، 3=يا شبهه‏ اى را برايش روشن و آشكار ساخته، همه و همه را از آن عرصه‏ ها خارج مى‏ سازد. 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
نهج البلاغه - 1401.08.08.mp3
19.99M
. 🌺 حکمت 357 و 358 ⚡️ سفر بجای مرگ 🌸 هنگام نعمت ترسان ✅ یکشنبه شب 08 / 08 / 1401 🌹 لینک جلسه قبلی 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26415 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه بالا 👆👇 حکمت 357 نهج البلاغه + یکشنبه ها وَ عَزَّى قَوْماً عَنْ مَيِّتٍ مَاتَ لَهُمْ، فَقَالَ (عليه السلام): ( و مردمى را در مرگ يكى از آنان تعزيت گفت و فرمود ) إِنَّ هَذَا الْأَمْرَ لَيْسَ لَكُمْ بَدَأَ وَ لَا إِلَيْكُمُ انْتَهَى؛ اين كار نه با شما آغاز گرديد، و نه بر شما به پايان خواهد رسيد. وَ قَدْ كَانَ صَاحِبُكُمْ هَذَا يُسَافِرُ، فَعُدُّوهُ فِي بَعْضِ أَسْفَارِهِ؛ اين رفيق شما به سفر مى رفت اكنون او را در يكى از سفرهايش بشماريد، فَإِنْ قَدِمَ عَلَيْكُمْ، وَ إِلَّا قَدِمْتُمْ عَلَيْهِ. اگر نزد شما بازگشت چه خوب و گرنه شما به سوی او خواهید رفت. مرگ به معناى فنا و نيستى نيست و ... ( سفرى است كه همه در پيش دارند ) شتری است که در خانه همه می خوابد ... ی 156 بقره ( إِنَّا للهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ ) ما از آنِ خدا هستيم (ما همه ملك خدائيم‏ و مالک ما اوست ) و به سوى او باز مى‏گرديم (مرگ و معاد و قیامت ) قانون مرگ، قانونى عمومى است و همه در اين قافله در حركتند ؛ بعضى در پيشاپيش قافله و برخى در پس آن حکمت 358 نهج البلاغه وَ قَالَ (عليه السلام): أَيُّهَا النَّاسُ ! لِيَرَكُمُ اللَّهُ مِنَ النِّعْمَةِ وَجِلِينَ، كَمَا يَرَاكُمْ مِنَ النِّقْمَةِ فَرِقِينَ؛ امام عليه السلام فرمود: اى مردم ! بايد خداوند، شما را به هنگام نعمت ترسان ببيند همانگونه كه از بلا ونقمت ترسان مى بيند؛ إِنَّهُ مَنْ وُسِّعَ عَلَيْهِ فِي ذَاتِ يَدِهِ، فَلَمْ يَرَ ذَلِكَ اسْتِدْرَاجاً، فَقَدْ أَمِنَ مَخُوفاً؛ زيرا كسى كه خدا به او نعمت گسترده اى بخشيده و آن را (احتمالا) استدراج (دامى پنهان = مقدمه مجازات تدريجى) نشمرد از امر خوفناكى خود را ايمن دانسته وَ مَنْ ضُيِّقَ عَلَيْهِ فِي ذَاتِ يَدِهِ، فَلَمْ يَرَ ذَلِكَ اخْتِبَاراً، فَقَدْ ضَيَّعَ مَأْمُولًا. كسى كه خدا بر او تنگ گيرد (ونعمتهايى را از او سلب كند) وآن را آزمايش ( و مقدمه ترفيع مقام ) نداند پاداش اميدبخشى را از دست داده است. ... مغرور نشدن از نعمتها ... ... بلا در لباس نعمت ... هر داشتنی و هر دارایی دلیل بر خوب بودن نیست مبادا اين نعمتها مقدمه بلای شديدى باشد. به اعمال خود مغرور نشويد ... صبر در بلاها ... ... نعمت در شكل بلا ... هر نداشتنی و هر محرومیت دلیل بر بدی نیست نعمت هاى استدراجى خدا افرادى كه طغيان را به مرحله شديد رسانده اند نخست مشمول نعمتهاى خودش قرار مى دهد و هنگامى كه غرق نعمت شدند ناگهان نعمت را از آنها مى گيرد و به سختى آنها را مجازات مى كند كه اين مجازات بعد از نعمت، بسيار دردناك است. همچون كسى كه از درختى بالا مى رود هرچه بالاتر رود به هنگام سقوط براثر طوفان يا لغزشى، به زمين خوردن او دردناكتر است لا جرم هركس كه بالاتر نشست استخوانش سخت ترخواهد شكست ی 44 انعام (فَلَمَّا نَـسُـوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَىْءٍ حَتَّى إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُّبْلِسُونَ ) « وَ لا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّما نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّما نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ عَذابٌ مُهِينٌ» 178 آل عمران وَ لَوْ لا أَنْ يَكُونَ النَّاسُ أُمَّةً واحِدَةً لَجَعَلْنا لِمَنْ يَكْفُرُ بِالرَّحْمنِ لِبُيُوتِهِمْ سُقُفاً مِنْ فِضَّةٍ وَ مَعارِجَ عَلَيْها يَظْهَرُونَ 33 زخرف وَ لِبُيُوتِهِمْ أَبْواباً وَ سُرُراً عَلَيْها يَتَّكِؤُنَ 34زخرف وَ زُخْرُفاً وَ إِنْ كُلُّ ذلِكَ لَمَّا مَتاعُ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ الْآخِرَةُ عِنْدَ رَبِّكَ لِلْمُتَّقِينَ 25 زخرف هر كس در مال و جاهش وسعت يافت و آنرا براى گول خوردن نشناخت خطرناک است 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🔺جعل حدیث🔺روی منبر امام حسین علیه‌السلام 🎤 👇👇همراه ما باشید : 🔗 ایتا: ( eitaa.com/Valiasraj_tv ) 🔗 آپارات: ( https://www.aparat.com/valiasraj ) 🔗 وبسایت رسمی: (https://www.valiasr-aj.com) 📡
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_487_تاریخ_1401_08_09.mp3
7.98M
. رساله جامع - جلد 2 🌹 🌼 احکام - جلسه شماره 487 🌹 تذكية حيوانات ( 8 ) 🔪 🐏 ( کیفیت ذبح ) 🌷 تاریخ 1401.08.09 🌼 صفحه 528 💥 مسئله 1251 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 486 ) 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26464 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ . مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 ص ۵۲۸ رساله جامع (ج۲) احکام ذبح حیوانات کیفیت ذبح مسأله ۱۲۵۱. شيوه شرعی سربریدن حیوان آن است که چهار عضو حیوان به طور کامل بریده شود و آنها عبارتند از 1. مجرای تنفس (نای)؛ ۲. مجرای خوردن و آشامیدن (مری)؛ ۳ و ۴. دو شاهرگ گردن که در دو طرف مری ونای قرار دارند. و بنابر احتیاط واجب شکافتن آنها، یا بریدن کامل نای (مجرای تنفس) به تنهایی کافی نیست. شایان ذکر است ، بریدن این چهار عضو زمانی واقع می شود که ذبح حیوان از قسمت پایین برآمدگی زیر گلوکه مانند «مهره» است انجام گردد؛ در غیر این صورت ، نای و مری قطع نمی شوند، زیرا آغاز این دو عضو، از محل برجستگی مذکور می باشد. بنابراین، با رعایت امر مذكور، ذبح حیوان از وسط گردن یا پایین آن مانعی ندارد. .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.08.09.mp3
9.44M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 🔱 أبواب العلم و آدابه و أنواعه و أحكامه 👈☘️ ج دو صفحه 3 🏷 جلسه صد و چهل و هفتم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 74 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1401.08.09 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26465 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸