eitaa logo
صادقیه ( محبّی )
2.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
10.5هزار ویدیو
318 فایل
09153052990 علی محبی ( صادقیه ) راه ارتباط با مدیر👇 @Sadeghiyon314
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 وَ مَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعا إِلَى اللَّهِ وَ عَمِلَ صالِحاً وَ قالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ «33» فصلت و كيست خوش سخن‏تر از كسى كه (مردم را) به سوى خداوند دعوت كند و (خود نيز) عمل شايسته انجام دهد و بگويد: «من از مسلمانان هستم»؟ وظيفه ‏ى مردم آن است كه از ميان گويندگان دنبالِ كسى باشند كه 1 + روحش تسليم خدا 2 + و عملش صالح 3 + و دعوتش به راه خدا باشد. تبليغ دين، بهترين سخن است و بهترين سخنگویان هستى انبيا هستند. وَ مَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا ... سخنى ارزش دارد كه گوينده‏ى آن اهل عمل باشد. دَعا إِلَى اللَّهِ وَ عَمِلَ صالِحاً گويندگان بى عمل به شدّت توبيخ شده و مى‏شوند. «لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ» «أَ تَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ» گلچین جلد دوم بحار ص 2 تتمة أبواب العلم‏ باب 8 ثواب الهداية و التعليم و فضلهما و فضل العلماء و ذم إضلال الناس‏ باب 8 : در باره ثواب و پاداش هدايت و گناه و عقاب گمراه كردن مردم مرحوم علامه بعد از آیات روایات را می آورند بترتیب از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهم السلام بحار ج ‏2 ص2 عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص أَنَّهُ قَالَ : أَشَدُّ مِنْ يُتْمِ الْيَتِيمِ الَّذِي انْقَطَعَ عَنْ أَبِيهِ يُتْمُ يَتِيمٍ انْقَطَعَ عَنْ إِمَامِهِ پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : از يتيمى كسى كه پدرش را از دست داده سخت تر، يتيمى كسى است كه از امام خود بريده شده ( از امامش محروم است ) وَ لَا يَقْدِرُ عَلَى الْوُصُولِ إِلَيْهِ وَ لَا يَدْرِي كَيْفَ حُكْمُهُ فِيمَا يُبْتَلَى بِهِ مِنْ شَرَائِعِ دِينِهِ و توان دسترسى به او را ندارد و حكم مسائل دينى مورد ابتلايش را نمى داند أَلَا فَمَنْ كَانَ مِنْ شِيعَتِنَا عَالِماً بِعُلُومِنَا وَ هَذَا الْجَاهِلُ بِشَرِيعَتِنَا الْمُنْقَطِعُ عَنْ مُشَاهَدَتِنَا يَتِيمٌ فِي حِجْرِهِ بدانيد كه هر كس از شيعيان ما به علوم ما آگاه باشد، اين شخصى كه به شريعت ما آگاه نيست و دسترسى به ما ندارد، [همچون] يتيمى است در دامان او 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
کتاب_المهدویة_الخاتمة_جلسه_76_1401-08-07.mp3
18.32M
. تدریس کتاب جلسه هفتاد و ششم - صوتی ✨ تاریخ : 07 / 08 / 1401 💥 آیا خواب حجت است ؟ ( ش 11 ) ✅ روشن گری نسبت به بعضی روایات مدعی دروغین لینک جلسه قبلی ( هفتاد و پنجم ) 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26412 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 جلسه هفتاد و ششم ص 161 ج 2 مهدویه ( جلسه یازدهم در مورد خواب ) آیا خواب حجت است ؟ روشن گری نسبت به بعضی ادعاهای مـــدعــی دروغـیـن امام صادق ع : ... فَإِنَّ دِینَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَعَزُّ مِنْ‏ أَنْ‏ یُرَى‏ فِی النَّوْم‏ ... دین خدا عزیزتر از آن است که در خواب‌دیده شود کافی ج‏3 ص 482 مدعی دروغین می گوید در روایات از خوابها تعریف شده جواب : اقسام خوابها داریم و از کجا معلوم خواب راست باشد و خواب گرچه راست باشد حجت نیست کافی ج 8 ص 91 عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ جُعِلْتُ فِدَاكَ اَلرُّؤْيَا اَلصَّادِقَةُ وَ اَلْكَاذِبَةُ مَخْرَجُهُمَا مِنْ مَوْضِعٍ وَاحِدٍ قَالَ صَدَقْتَ أَمَّا اَلْكَاذِبَةُ اَلْمُخْتَلِفَةُ فَإِنَّ اَلرَّجُلَ يَرَاهَا فِي أَوَّلِ لَيْلَةٍ فِي سُلْطَانِ اَلْمَرَدَةِ اَلْفَسَقَةِ وَ إِنَّمَا هِيَ شَيْءٌ يُخَيَّلُ إِلَى اَلرَّجُلِ وَ هِيَ كَاذِبَةٌ مُخَالِفَةٌ لاَ خَيْرَ فِيهَا ابو بصير مى‌گويد : به امام صادق عليه السّلام عرض كردم:قربانت گردم آيا خواب راست و دروغ از يك جا برمى‌آيند؟ فرمود : همين طور است، اما خوابهاى دروغ و پريشان را آدمى در آغاز شب مى‌بيند آنهم در حكومت سركشان تبهكار، و اين همان است كه در خيال آدمى تجسّم مى‌يابد و دروغ و پريشان است و خيرى در آن نهفته نيست، وَ أَمَّا اَلصَّادِقَةُ إِذَا رَآهَا بَعْدَ اَلثُّلُثَيْنِ مِنَ اَللَّيْلِ مَعَ حُلُولِ اَلْمَلاَئِكَةِ وَ ذَلِكَ قَبْلَ اَلسَّحَرِ فَهِيَ صَادِقَةٌ لاَ تَخَلَّفُ إِنْ شَاءَ اَللَّهُ إِلاَّ أَنْ يَكُونَ جُنُباً أَوْ يَنَامَ عَلَى غَيْرِ طَهُورٍ وَ لَمْ يَذْكُرِ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ حَقِيقَةَ ذِكْرِهِ فَإِنَّهَا تَخْتَلِفُ وَ تُبْطِئُ عَلَى صَاحِبِهَا . در حالى كه خواب راست پس از سپرى شدن دو سوم شب پديد آيد كه اين هنگام آمدن فرشته‌ها و پيش از سحر است و اين گونه خواب صادق باشد و ان شاء اللّه تخلف ندارد مگر اينكه فرد جنب يا بى‌وضو خوابيده باشد و به درستى خدا را ياد نكرده باشد كه در اين صورت خواب پريشان از كار درآيد و دير تحقق مى‌يابد. تعبیر خواب از علوم غیبه است هر کسی بلد نیست تفسير الصافي ج۳ ص۲۰ عن الصادق عليه السلام : لمّا أمر الملك بحبس يوسف في السّجن ألهمه اللّه تعالى علم تأويل الرّؤيا فكان يعبّر لأهل السّجن رؤياهم حضرت یوسف ع و حضرت دانیال ع به الهام الهی تعبیر خواب بلد بودند که هر دو پیغمبر بودند بحار جلد۱۴ ص۳۷۱ عَنْ جَابِرٍ اَلْجُعْفِيِّ عَنِ اَلْبَاقِرِ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ تَعْبِيرِ اَلرُّؤْيَا عَنْ دَانِيَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَ هُوَ صَحِيحٌ قَالَ نَعَمْ كَانَ يُوحَى إِلَيْهِ وَ كَانَ نَبِيّاً وَ كَانَ مِمَّنْ عَلَّمَهُ اَللَّهُ تَأْوِيلَ اَلْأَحَادِيثِ وَ كَانَ صِدِّيقاً حَكِيماً بحار ج‏58 ص233 علامه مجلسی : و لذا كان‏ هذا العلم‏ من‏ معجزات الأنبياء و الأولياء( الأوصياء ) ع و ليس لغيرهم من ذلك إلا حظ يسير لا يُسْمِنُ وَ لا يُغْنِي مِنْ جُوع‏ علامه مجلسی : این علم تعبیر خواب از معجزات انبیاء و اولیاء الله است و دیگران به مقدار خیلی خیلی کم بهره دارند اقسام رؤیای صادقه 1. خوابی که به تأویل و تعبیر نیاز ندارد؛ مانند خواب حضرت ابراهیم ع درباره ذبح اسماعیل. 2. خوابی که بخشی از آن نیاز به تعبیر دارد و بخشی دیگر نیاز ندارد؛ مثل خواب حضرت یوسف ع که در آن خورشید و ماه و ستارگان، نیازمند تعبیر بود، اما سجده آن‌ها تعبیری به جز خود سجده نداشت. 3. خوابی که به تعبیر کامل نیاز دارد؛ مانند خواب پادشاه مصر در زمان یوسف نبی ع عوامل و موانع دیدن رؤیای صادقه عامل خوابهای راست 1= صفای نفس، 2= بیزاری از دنیا 3= و مراقبت روزانه (( گناه، پرخوری، عدم سلامت مزاج و مستی از موانع رؤیای صادقه بیان شده )) دلایل عدم حجیت رویا 1= روایت إِنَّ دِینَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَعَزُّ مِنْ أَنْ‏ یُرَى‏ فِی‏ النَّوْم‏ زیرا دین خداوند عزیزتر از آن است كه در خواب دیده شود. 2= اجماع قولی و عملی 3= سیره متشرعه سیره متشرعه اعتنا نکردن آنان به خوابهاست 4= اصل حجیت رویا نیازمند اثبات و احراز است که از طرف عقل و نقل در اثبات آن دلیل صریحی وجود ندارد 5= مشکل بودن تعبیر و تأویل رویا 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
شب جلسه یادتان نرود👇
🌷 آقایان و خانم ها هر شب س 6 تا 8 غیر از پنجشنبه و جمعه ها احکام ، اخلاق ، مهدویت ، نهج البلاغه ، تفسیر قرآن ، اعتقادات ✅ جوانان : ظهر یکشنبه ها 2 تا 4 ✅ فقط آقایان 15 سال به بالا سه شنبه ها ساعت 2 تا 4 عبدالمطلب 30 حائری 18 پ 40 تلگرام https://t.me/sadeghiyemohebbi/22784 ایتا https://eitaa.com/sadeghiyemohebbi لایو https://instagram.com/sadeghiye_ بدوستان اطلاع دهید
🔆 ⛔️ﻧﮕﻮ : ﺑﺒﺨﺸﯿﺪ ﮐﻪ ﻣﺰﺍﺣﻤﺘﺎﻥ ﺷﺪﻡ ! ✅ﺑﮕﻮ : ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻭﻗﺘﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﻣﻦ ﮔﺬﺍﺷﺘﯿﺪ ﻣﺘﺸﮑﺮﻡ ! ⛔️ﻧﮕﻮ : ﮔﺮﻓﺘﺎﺭﻡ ! ✅ﺑﮕﻮ : ﺩﺭ ﻓﺮﺻﺘﻰ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺑﻮﺩ ! ⛔️ﻧﮕﻮ : ﺧﺪﺍ ﺑﺪ ﻧﺪﻩ ! ✅ﺑﮕﻮ : ﺧﺪﺍ ﺳﻼﻣﺘﯽ ﺑﺪﻩ ! ⛔️ﻧﮕﻮ : ﻗﺎﺑﻞ ﻧﺪﺍﺭﻩ ! ✅ﺑﮕﻮ : ﻫﺪﯾﻪ ﺍﻯ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ! ⛔️ﻧﮕﻮ : ﺷﮑﺴﺖ ﺧﻮﺭﺩﻡ ! ✅ﺑﮕﻮ : ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻛﺮﺩﻡ ! ⛔️ﻧﮕﻮ : ﺯﺷﺘﻪ ! ✅ﺑﮕﻮ : ﻗﺸﻨﮓ ﻧﯿﺴﺖ ! ⛔️ﻧﮕﻮ : ﺑﺪ ﻧﯿﺴﺘﻢ ! ✅ﺑﮕﻮ : عالیم ! ⛔️ﻧﮕﻮ : ﺧﺴﺘﻪ ﻧﺒﺎﺷﯽ ! ✅ﺑﮕﻮ : خدا قوت ! ⛔️ﻧﮕﻮ : ﻣﺘﻨﻔﺮﻡ ! ✅ﺑﮕﻮ : ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﻡ ! ⛔️ﻧﮕﻮ : ﺩﺷﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ! ✅ﺑﮕﻮ : ﺁﺳﺎﻥ ﻧﯿﺴﺖ ! ⛔️ﻧﮕﻮ : ﺟﺎﻧﻢ ﺑﻪ ﻟﺒﻢ ﺭﺳﯿﺪ ! ✅ﺑﮕﻮ : ﺧﯿﻠﯽ ﺭﺍﺣﺖ ﻧﺒﻮﺩ ! ⛔️ﻧﮕﻮ : ﺑﻪ ﺗﻮ ﺭﺑﻄﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ! ✅ﺑﮕﻮ : ﺧﻮﺩﻡ ﺣﻠﺶ ﻣﯽﮐﻨﻢ ! ♥️ﺧﻮﺏ ﺳﺨﻦ ﮔﻔﺘﻦ ﻗﻠﺐ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺗﺴﺨﯿﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_486_تاریخ_1401_08_08.mp3
9.09M
. رساله جامع - جلد 2 🌹 🌼 احکام - جلسه شماره 486 🌹 تذكية حيوانات ( 7 ) 🔪 🐏 (ذبح و نحر و صید حیوانات) 🌷 تاریخ 1401.08.08 🌼 صفحه 527 💥 مسئله 1248 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 485 ) 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26453 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ . مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 مسأله ۱۲۴۸ ... چنانچه معلوم است آن محصولات را از کفاریا بازار آنان یا سرزمین غیر اسلامی تهیه کرده اند، در صورتی - با لحاظ شرایطی که در مسائل قبل بیان شد - تذكيه شده محسوب می شوند که احتمال عقلایی داده شود پیرامون تذكيه و ذبح اسلامی آنها تحقیق شده است .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.08.08.mp3
8.95M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 🔱 أبواب العلم و آدابه و أنواعه و أحكامه 👈☘️ ج دو صفحه 2 🏷 جلسه صد و چهل و ششم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 73 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1401.08.08 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26454 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 أَلَا فَمَنْ هَدَاهُ وَ أَرْشَدَهُ وَ عَلَّمَهُ شَرِيعَتَنَا كَانَ مَعَنَا فِي الرَّفِيقِ الْأَعْلَى. بدانيد كه هر كس او را هدايت و ارشاد كند و شريعت و احكام ما را به او بياموزد، در جمع بهشتيان برين با ما خواهد بود. بحار ج‏2 ص2 قَالَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ع‏ مَنْ كَانَ مِنْ شِيعَتِنَا عَالِماً بِشَرِيعَتِنَا فَأَخْرَجَ ضُعَفَاءَ شِيعَتِنَا مِنْ ظُلْمَةِ جَهْلِهِمْ إِلَى نُورِ الْعِلْمِ الَّذِي حَبَوْنَاهُ بِهِ امير المؤمنين (عليه السّلام) : هر كه پيرو و شيعه ما بوده و عالم به دستورات ما باشد، و پيروان ضعيف و ناتوان ما را از تاريكى جهل و نادانى به نور علم و دانشى كه به او عطا نموده‏ ايم خارج سازد، جَاءَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ عَلَى رَأْسِهِ تَاجٌ مِنْ نُورٍ يُضِي‏ءُ لِأَهْلِ جَمِيعِ الْعَرَصَاتِ وَ عَلَيْهِ حُلَّةٌ لَا يَقُومُ لِأَقَلِّ سِلْكٍ مِنْهَا الدُّنْيَا بِحَذَافِيرِهَا روز قيامت تاجى از نور بر سر دارد و تمامى اهل آن ساحت را روشن سازد، و نيز لباسی دارد كه تمام دنيا با ذرّه ‏اى از رشته و نخ آن برابرى نمى‏ كند ثُمَّ يُنَادِي مُنَادٍ يَا عِبَادَ اللَّهِ هَذَا عَالِمٌ مِنْ تَلَامِذَةِ بَعْضِ عُلَمَاءِ آلِ مُحَمَّدٍ سپس ندا كننده‏ اى فرياد برآورد : اى بندگان خدا اين فرد دانشمند، يكى از شاگردان علماى آل محمّد است!. أَلَا فَمَنْ أَخْرَجَهُ فِي الدُّنْيَا مِنْ حَيْرَةِ جَهْلِهِ فَلْيَتَشَبَّثْ بِنُورِهِ لِيُخْرِجَهُ مِنْ حَيْرَةِ ظُلْمَةِ هَذِهِ الْعَرَصَاتِ إِلَى نُزْهِ الْجِنَانِ و بدانيد افرادى كه در اين دنیا با توسّل به نور دانش او از حيرت جهل و نادانى، برون رفته ‏اند، در آن سرا نيز به كمك نور او، از تمام عرصه ‏ها به بهشت‏ هاى دور رهنمون شوند. فَيُخْرِجُ كُلَّ مَنْ كَانَ عَلَّمَهُ فِي الدُّنْيَا خَيْراً أَوْ فَتَحَ عَنْ قَلْبِهِ مِنَ الْجَهْلِ قُفْلًا أَوْ أَوْضَحَ لَهُ عَنْ شُبْهَةٍ. پس به هر كه در دنيا 1= خيرى آموخته، 2= و قفل جهل و نادانى از قلبش گشوده، 3=يا شبهه‏ اى را برايش روشن و آشكار ساخته، همه و همه را از آن عرصه‏ ها خارج مى‏ سازد. 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
نهج البلاغه - 1401.08.08.mp3
19.99M
. 🌺 حکمت 357 و 358 ⚡️ سفر بجای مرگ 🌸 هنگام نعمت ترسان ✅ یکشنبه شب 08 / 08 / 1401 🌹 لینک جلسه قبلی 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26415 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه بالا 👆👇 حکمت 357 نهج البلاغه + یکشنبه ها وَ عَزَّى قَوْماً عَنْ مَيِّتٍ مَاتَ لَهُمْ، فَقَالَ (عليه السلام): ( و مردمى را در مرگ يكى از آنان تعزيت گفت و فرمود ) إِنَّ هَذَا الْأَمْرَ لَيْسَ لَكُمْ بَدَأَ وَ لَا إِلَيْكُمُ انْتَهَى؛ اين كار نه با شما آغاز گرديد، و نه بر شما به پايان خواهد رسيد. وَ قَدْ كَانَ صَاحِبُكُمْ هَذَا يُسَافِرُ، فَعُدُّوهُ فِي بَعْضِ أَسْفَارِهِ؛ اين رفيق شما به سفر مى رفت اكنون او را در يكى از سفرهايش بشماريد، فَإِنْ قَدِمَ عَلَيْكُمْ، وَ إِلَّا قَدِمْتُمْ عَلَيْهِ. اگر نزد شما بازگشت چه خوب و گرنه شما به سوی او خواهید رفت. مرگ به معناى فنا و نيستى نيست و ... ( سفرى است كه همه در پيش دارند ) شتری است که در خانه همه می خوابد ... ی 156 بقره ( إِنَّا للهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ ) ما از آنِ خدا هستيم (ما همه ملك خدائيم‏ و مالک ما اوست ) و به سوى او باز مى‏گرديم (مرگ و معاد و قیامت ) قانون مرگ، قانونى عمومى است و همه در اين قافله در حركتند ؛ بعضى در پيشاپيش قافله و برخى در پس آن حکمت 358 نهج البلاغه وَ قَالَ (عليه السلام): أَيُّهَا النَّاسُ ! لِيَرَكُمُ اللَّهُ مِنَ النِّعْمَةِ وَجِلِينَ، كَمَا يَرَاكُمْ مِنَ النِّقْمَةِ فَرِقِينَ؛ امام عليه السلام فرمود: اى مردم ! بايد خداوند، شما را به هنگام نعمت ترسان ببيند همانگونه كه از بلا ونقمت ترسان مى بيند؛ إِنَّهُ مَنْ وُسِّعَ عَلَيْهِ فِي ذَاتِ يَدِهِ، فَلَمْ يَرَ ذَلِكَ اسْتِدْرَاجاً، فَقَدْ أَمِنَ مَخُوفاً؛ زيرا كسى كه خدا به او نعمت گسترده اى بخشيده و آن را (احتمالا) استدراج (دامى پنهان = مقدمه مجازات تدريجى) نشمرد از امر خوفناكى خود را ايمن دانسته وَ مَنْ ضُيِّقَ عَلَيْهِ فِي ذَاتِ يَدِهِ، فَلَمْ يَرَ ذَلِكَ اخْتِبَاراً، فَقَدْ ضَيَّعَ مَأْمُولًا. كسى كه خدا بر او تنگ گيرد (ونعمتهايى را از او سلب كند) وآن را آزمايش ( و مقدمه ترفيع مقام ) نداند پاداش اميدبخشى را از دست داده است. ... مغرور نشدن از نعمتها ... ... بلا در لباس نعمت ... هر داشتنی و هر دارایی دلیل بر خوب بودن نیست مبادا اين نعمتها مقدمه بلای شديدى باشد. به اعمال خود مغرور نشويد ... صبر در بلاها ... ... نعمت در شكل بلا ... هر نداشتنی و هر محرومیت دلیل بر بدی نیست نعمت هاى استدراجى خدا افرادى كه طغيان را به مرحله شديد رسانده اند نخست مشمول نعمتهاى خودش قرار مى دهد و هنگامى كه غرق نعمت شدند ناگهان نعمت را از آنها مى گيرد و به سختى آنها را مجازات مى كند كه اين مجازات بعد از نعمت، بسيار دردناك است. همچون كسى كه از درختى بالا مى رود هرچه بالاتر رود به هنگام سقوط براثر طوفان يا لغزشى، به زمين خوردن او دردناكتر است لا جرم هركس كه بالاتر نشست استخوانش سخت ترخواهد شكست ی 44 انعام (فَلَمَّا نَـسُـوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَىْءٍ حَتَّى إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُّبْلِسُونَ ) « وَ لا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّما نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّما نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ عَذابٌ مُهِينٌ» 178 آل عمران وَ لَوْ لا أَنْ يَكُونَ النَّاسُ أُمَّةً واحِدَةً لَجَعَلْنا لِمَنْ يَكْفُرُ بِالرَّحْمنِ لِبُيُوتِهِمْ سُقُفاً مِنْ فِضَّةٍ وَ مَعارِجَ عَلَيْها يَظْهَرُونَ 33 زخرف وَ لِبُيُوتِهِمْ أَبْواباً وَ سُرُراً عَلَيْها يَتَّكِؤُنَ 34زخرف وَ زُخْرُفاً وَ إِنْ كُلُّ ذلِكَ لَمَّا مَتاعُ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ الْآخِرَةُ عِنْدَ رَبِّكَ لِلْمُتَّقِينَ 25 زخرف هر كس در مال و جاهش وسعت يافت و آنرا براى گول خوردن نشناخت خطرناک است 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🔺جعل حدیث🔺روی منبر امام حسین علیه‌السلام 🎤 👇👇همراه ما باشید : 🔗 ایتا: ( eitaa.com/Valiasraj_tv ) 🔗 آپارات: ( https://www.aparat.com/valiasraj ) 🔗 وبسایت رسمی: (https://www.valiasr-aj.com) 📡
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_487_تاریخ_1401_08_09.mp3
7.98M
. رساله جامع - جلد 2 🌹 🌼 احکام - جلسه شماره 487 🌹 تذكية حيوانات ( 8 ) 🔪 🐏 ( کیفیت ذبح ) 🌷 تاریخ 1401.08.09 🌼 صفحه 528 💥 مسئله 1251 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 486 ) 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26464 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ . مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 ص ۵۲۸ رساله جامع (ج۲) احکام ذبح حیوانات کیفیت ذبح مسأله ۱۲۵۱. شيوه شرعی سربریدن حیوان آن است که چهار عضو حیوان به طور کامل بریده شود و آنها عبارتند از 1. مجرای تنفس (نای)؛ ۲. مجرای خوردن و آشامیدن (مری)؛ ۳ و ۴. دو شاهرگ گردن که در دو طرف مری ونای قرار دارند. و بنابر احتیاط واجب شکافتن آنها، یا بریدن کامل نای (مجرای تنفس) به تنهایی کافی نیست. شایان ذکر است ، بریدن این چهار عضو زمانی واقع می شود که ذبح حیوان از قسمت پایین برآمدگی زیر گلوکه مانند «مهره» است انجام گردد؛ در غیر این صورت ، نای و مری قطع نمی شوند، زیرا آغاز این دو عضو، از محل برجستگی مذکور می باشد. بنابراین، با رعایت امر مذكور، ذبح حیوان از وسط گردن یا پایین آن مانعی ندارد. .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.08.09.mp3
9.44M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 🔱 أبواب العلم و آدابه و أنواعه و أحكامه 👈☘️ ج دو صفحه 3 🏷 جلسه صد و چهل و هفتم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 74 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1401.08.09 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26465 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 بحار ج‏2 ص3 حضرت امام حسن عسكري عليه السلام : قَالَ أَبُو مُحَمَّدٍ الْعَسْكَرِيُّ ع‏ حَضَرَتِ امْرَأَةٌ عِنْدَ الصِّدِّيقَةِ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ ع فَقَالَتْ إِنَّ لِي وَالِدَةً ضَعِيفَةً وَ قَدْ لُبِسَ عَلَيْهَا فِي أَمْرِ صَلَاتِهَا شَيْ‏ءٌ وَ قَدْ بَعَثَتْنِي إِلَيْكِ أَسْأَلُكِ فَأَجَابَتْهَا فَاطِمَةُ ع عَنْ ذَلِكَ زني خدمت حضرت فاطمه ي زهرا عليهاالسلام شرفياب شد و عرضه داشت : مادر ضعيفي دارم كه در مورد نماز دچار اشتباه گرديده و مرا نزد شما فرستاده تا از شما سئوال كنم. حضرت فاطمه ي زهرا عليهاالسلام جواب سئوال او را داد. فَثَنَّتْ فَأَجَابَتْ ثُمَّ ثَلَّثَتْ إِلَى أَنْ عَشَّرَتْ فَأَجَابَتْ ثُمَّ خَجِلَتْ مِنَ الْكَثْرَةِ دوباره سئوال كرد و حضرت پاسخ گفتند، اين عمل ده بار تكرار شد و در هر مرتبه فاطمه ي زهرا عليهاالسلام پاسخ او را دادند. آن زن از اين همه پرسيدن، شرمنده شد فَقَالَتْ لَا أَشُقُّ عَلَيْكِ يَا ابْنَةَ رَسُولِ اللَّهِ قَالَتْ فَاطِمَةُ هَاتِي وَ سَلِي عَمَّا بَدَا لَكِ و گفت: بيشتر از اين،شما را در زحمت نمي اندازم و ديگر سئوال نمي كنم. فاطمه ي زهرا عليهاالسلام فرمودند : باز هم بيا و هر چه سئوال داري بپرس. أَ رَأَيْتِ مَنِ اكْتُرِيَ يَوْماً يَصْعَدُ إِلَى سَطْحٍ بِحِمْلٍ ثَقِيلٍ وَ كِرَاهُ مِائَةُ أَلْفِ دِينَارٍ يَثْقُلُ عَلَيْهِ فَقَالَتْ لَا اگر كسي را اجير كنند تا بار سنگيني را از ارتفاعي بالا ببرد، ولي در مقابل چنين عمل سختي، صد هزار دينار طلا، مزد به او دهند، آيا باز هم اين عمل سخت و دشوار خواهد بود؟ زن پاسخ داد : نه فَقَالَتْ اكْتُرِيتُ أَنَا لِكُلِّ مَسْأَلَةٍ بِأَكْثَرَ مِنْ مِلْ‏ءِ مَا بَيْنَ الثَّرَى إِلَى الْعَرْشِ لُؤْلُؤاً فَأَحْرَى أَنْ لَا يَثْقُلَ عَلَيَّ حضرت فاطمه ي زهرا عليهاالسلام فرمود : هر مساله اي كه پاسخ مي دهم، بيش از فاصله ي بين عرش و زمين، لُؤْلُؤ ( ارزشى بیش از آنچه که در این جهان است ) پاداش مي گيرم. پس هر چه سئوال كني، مرا ناراحت نخواهي كرد. 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
تفسیر سوره کهف 1401.08.09.mp3
21.05M
. 🌺☘️🌼🌺☘️🌼🌺☘️ 🌈🌈 در محضر قرآن 🌈🌈🌈 خانه هایتان را نورانی کنید 🌷 ⚡️⚡️ تفسیر سوره حضرت مریم ( صوتی ) ⚡️⚡️ جلسه شماره + 11 + 🌷 موضوع جلسه : چگونگى تولّد حضرت عيسى علیه السلام ⚡️ مورخه : 09 . 08 . 1401 ✅ لینک جلسه قبلی ، تفسیر ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26421 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه یازدهم - سوره مبارکه حضرت مریم علیها السلام 👆👆 👇👇 قالَ كَذلِكِ قالَ رَبُّكِ هُوَ عَلَيَّ هَيِّنٌ وَ لِنَجْعَلَهُ آيَةً لِلنَّاسِ وَ رَحْمَةً مِنَّا وَ كانَ أَمْراً مَقْضِيًّا «21» (فرشته‏ى الهى) گفت: مطلب همين است. پروردگارت فرمود: اين كار بر من آسان است (كه پسرى بدون پدر به تو عطا كنم) و تا او را براى مردم نشانه و رحمتى از خود قرار دهيم و اين كارى است شدنى و قطعى. فَحَمَلَتْهُ فَانْتَبَذَتْ بِهِ مَكاناً قَصِيًّا «22» پس مريم (به عيسى) باردار شد و با وى در مكانى دور خلوت گزيد. فَأَجاءَهَا الْمَخاضُ إِلى‏ جِذْعِ النَّخْلَةِ قالَتْ يا لَيْتَنِي مِتُّ قَبْلَ هذا وَ كُنْتُ نَسْياً مَنْسِيًّا «23» آنگاه درد زايمان او را به سوى تنه‏ى درخت خرمايى كشاند (تا تكيه دهد از شدّت ناراحتى) گفت : اى كاش پيش از اين مرده و فراموش شده بودم. فَناداها مِنْ تَحْتِها أَلَّا تَحْزَنِي قَدْ جَعَلَ رَبُّكِ تَحْتَكِ سَرِيًّا «24» پس (عيسى در شكم) از طرف پايين پايش وى را صدا زد كه (اى مادر!) غم مخور، همانا پروردگارت زير (پاى) تو چشمه‏ى آبى روان ساخت. وَ هُزِّي إِلَيْكِ بِجِذْعِ النَّخْلَةِ تُساقِطْ عَلَيْكِ رُطَباً جَنِيًّا «25» و شاخه اين نخل را به سوى خود تكان ده، رطب تازه بر تو فرو ريزد. برخى از مشكلات و سختى‏هايى كه حضرت مريم تحمل كرد عبارت است از: الف: تهمت و سوء ظنّ مردم‏ ب: باردارى و زايمان در تنهايى و غربت‏ ج: نداشتن محل استراحت و پناه بردن به كنار درخت خرما د: نگه‏دارى كودك بدون پدر با آن برخوردها و نگاه‏هاى بد مردم‏ چگونگى تولّد عيسى اوّلين معجزه‏ى آن حضرت است معجزه درخت خشک میوه دادن معجزه جریان چشمه آب معجزه تکلم عیسی ع با مادر فَكُلِي وَ اشْرَبِي وَ قَرِّي عَيْناً فَإِمَّا تَرَيِنَّ مِنَ الْبَشَرِ أَحَداً فَقُولِي إِنِّي نَذَرْتُ لِلرَّحْمنِ صَوْماً فَلَنْ أُكَلِّمَ الْيَوْمَ إِنْسِيًّا «26» پس (از آن رطب) بخور و (از آب نهر) بنوش و چشمت را (به داشتن فرزندى چون عيسى) روشن‏دار، پس اگر كسى از آدميان را ديدى، (كه درباره نوزاد مى‏پرسند، با اشاره به آنان) بگو: من براى خداوند رحمان، روزه‏ى سكوت نذر كرده‏ام، بنابراين امروز با هيچ انسانى سخن نخواهم گفت. فَأَتَتْ بِهِ قَوْمَها تَحْمِلُهُ قالُوا يا مَرْيَمُ لَقَدْ جِئْتِ شَيْئاً فَرِيًّا «27» پس مريم در حالى كه نوزادش را در آغوش گرفته بود، او را به نزد بستگان خود آورد. گفتند: اى مريم! به راستى كار بسيار ناپسندى مرتكب شده‏اى. يا أُخْتَ هارُونَ ما كانَ أَبُوكِ امْرَأَ سَوْءٍ وَ ما كانَتْ أُمُّكِ بَغِيًّا «28» اى خواهر هارون! پدرت مرد بدى نبود و مادرت (نيز) بدكاره نبود. فَأَشارَتْ إِلَيْهِ قالُوا كَيْفَ نُكَلِّمُ مَنْ كانَ فِي الْمَهْدِ صَبِيًّا «29» پس مريم به سوى او (عيسى) اشاره كرد. گفتند: چگونه با كسى كه در گهوراه (و) كودك است سخن بگوييم؟ عقیده ها برای حضرت عیسی ع بعض مسیحیت خداست بعض مسیحیت پسر خداست بعض مسیحیت یکی از سه خداست یهود : تولدش حرام و ... اسلام پیامبر اولو العزم الهی است مقام مادر امام صادق ع : مردى نزد پيامبر ص آمد و عرض كرد: يا رسول اللَّه من ابر؟ قال امك، قال ثم من؟ قال امك! قال ثم من قال امك! قال ثم من قال اباك!: " اى پيامبر به چه كسى نيكويى كنم؟ فرمود: به مادرت، عرض كرد بعد از او به چه كسى؟ فرمود: به مادرت، بار سوم عرض كرد بعد از او به چه كسى؟ فرمود: به مادرت، در چهارمين بار كه اين سؤال را تكرار كرد، فرمود: به پدرت‏ وسائل الشيعه جلد 15 ص 207. حديث : جوانى نزد پيامبر ص براى شركت‏ در جهاد آمد، پيامبر ص فرمود: ا لك والدة قال نعم قال ل فان الجنة تحت قدمها : آيا مادرى دارى عرض كرد آرى، فرمود: در خدمت مادر باش كه بهشت زير پاى مادران است جامع السعادات جلد 2 صفحه 261 حديث مى‏خوانيم : ام سلمه خدمت پيامبر ص رسيد و عرض كرد: همه افتخارات نصيب مردان شده، زنان بيچاره چه سهمى از اين افتخارات دارند : پيامبر ص فرمود: بلى اذا حملت المرأة كانت بمنزلة الصائم القائم المجاهد بنفسه و ماله فى سبيل اللَّه فاذا وضعت كان لها من الاجر ما لا يدرى احد ما هو لعظمة، فاذا ارضعت كان لها بكل مصة كعدل عتق محرر من ولد اسماعيل، فاذا فرغت من رضاعه ضرب ملك كريم على جنبها و قال استانفى العمل فقد غفر لك! : آرى (زنان هم افتخارات فراوانى دارند) هنگامى كه زن باردار مى‏شود در تمام طول مدت حمل به منزله روزه‏دار و شب‏زنده‏دار و مجاهد در راه خدا با جان و مال است، و هنگامى كه وضع حمل مى‏كند آن قدر خدا به او پاداش مى‏دهد كه هيچكس حد آن را از عظمت نميداند، ادامه دارد 👆👇
ادامه جلسه بالا 👆👇 و هنگامى كه فرزندش را شير مى‏دهد در برابر هر مكيدنى از سوى كودك خداوند پاداش آزاد كردن برده‏اى از فرزندان اسماعيل را به او مى‏دهد، و هنگامى كه دوران شيرخوارگى كودك تمام شد يكى از فرشتگان بزرگوار خداوند بر پهلوى او مى‏زند و مى‏گويد: برنامه اعمال خود را از نو آغاز كن چرا كه خداوند همه‏ گناهان تو را بخشيده"! (گويى نامه عملت از نو آغاز مى‏شود). وسائل جلد 15 ص 175. 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
بابابزرگ به نوه اش میگه: سه روزه نرفتی مدرسه، بیا برو قایم شو، معلمت اومده دنبالت.... میگه: تو برو قایم شو، چون من بهش گفتم: تو مردی 😂😂😃😃😃😅
ﻋﺎﺷﻖ ﺭﺍﻩ ﺭﻓﺘﻦ ﺧﺮﭼﻨﮕﻢ ... ﺟﻮﺭﯼ ﺭﺍﻩ ﻣﻴﺮﻩ ﺍﻧﮕﺎﺭ ﺩﺳﺘﺎﺷﻮ ﺷﺴﺘﻪ ، ﺩﺍﺭﻩ ﻣﻴﺮﻩ ﺍﺗﺎﻕ ﻋﻤﻞ 😂😂😂😂😂
یکی از معجزات رانندگی بعضی ها... اینه که😊😆😆😆😆 کافر هم تو ماشینشون بشینه یاده خدا میفته 😂😂😂🤣🤣🤣🤣
من نمیدونم چرا زنها فکر میکنند همه مردها بی احساسند، اصلا اینطور نیست، مردها خیلی هم با احساسند😍😝😝 احساس خستگی، احساس گشنگی، احساس تشنگی، احساس رئیس بودن این همه احساس. خانما پر توقع نباشن لطفا😂😂😂😂
تنها برتری ما نسبت به نسلهای قبلی و بعدیمون اینه که ... هر روز که بخوایم میتونیم دوش بگیریم. قبلتر از ما حموم نبود، بعدتر از ما آب نیست 😂😂😂🤣🤣
به طرف میگن : میدونی چرا زنبورا گل میخورن؟ میگه: خوب معلومه! لابد درواز بانشون خوب نیست😂🤣🤣🤣😅😆😃
❖ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌ ﺭﻭﺯﯼ ﺯﻧﺒﻮﺭ ﻭ ﻣﺎﺭ ﺑﺎ ﻫﻢ بحث شاﻥ ﺷﺪ! ﻣﺎﺭ ﻣﯿﮕﻔﺖ: ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺍﺯ ﺗﺮﺱِ ﻇﺎﻫﺮ ﺧﻮﻓﻨﺎﮎِ ﻣﻦ ﻣﯿﻤﯿﺮﻧﺪ؛ ﻧﻪ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﻧﯿﺶ ﺯﺩﻧﻢ! ﺍﻣﺎ ﺯﻧﺒﻮﺭ ﻧﻤﯽ ﭘﺬﯾﺮﻓﺖ. ﻣﺎﺭ، ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺣﺮﻓﺶ، ﺑﻪ ﭼﻮﭘﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺯﯾﺮ ﺩﺭﺧﺘﯽ ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻩ ﺑﻮﺩ؛ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺷﺪ ﻭ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺯﻧﺒﻮﺭ ﮔﻔﺖ: ﻣﻦ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻣﯽ ﮔﺰﻡ ﻭ ﻣﺨﻔﯽ ﻣﯿﺸﻮﻡ؛ ﺗﻮ ﺑﺎﻻﯼ ﺳﺮﺵ ﺳﺮ ﻭ ﺻﺪﺍ ﻭ ﺧﻮﺩﻧﻤﺎﯾﯽ ﮐﻦ! ﻣﺎﺭ ﭼﻮﭘﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﯿﺶ ﺯﺩ ﻭ ﺯﻧﺒﻮﺭ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﺎﻻﯼ ﺳﺮ ﭼﻮﭘﺎﻥ ﻧﻤﻮﺩ. ﭼﻮﭘﺎﻥ ﻓﻮﺭﺍ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﭘﺮﯾﺪ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺍﯼ ﺯﻧﺒﻮﺭ ﻟﻌﻨﺘﯽ! ﻭ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﻣﮑﯿﺪﻥ ﺟﺎﯼ ﻧﯿﺶ ﻭ ﺗﺨﻠﯿﻪ ﺯﻫﺮ ﮐﺮﺩ. ﻣﻘﺪﺍﺭﯼ ﺩﺍﺭﻭ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺯﺧﻤﺶ مرهم کرد ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﭼﻨﺪﯼ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﯾﺎﻓﺖ. چندی گذشت و ﺳﭙﺲ ﻣﺎﺭ ﻭ ﺯﻧﺒﻮﺭ ﻧﻘﺸﻪ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﮐﺸﯿﺪﻧﺪ: ﺍﯾﻨﺒﺎﺭ ﺯﻧﺒﻮﺭ ﻧﯿﺶ ﺯﺩ ﻭ ﻣﺎﺭ ﺧﻮﺩﻧﻤﺎﯾﯽ ﮐﺮﺩ! ﭼﻮﭘﺎﻥ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﭘﺮﯾﺪﻭ ﻫﻤﯿﻦ ﮐﻪ ﻣﺎﺭ ﺭﺍ ﺩﯾﺪ، ﺍﺯ ﺗﺮﺱ ﭘﺎ ﺑﻪ ﻓﺮﺍﺭ ﮔﺬﺍﺷﺖ! ﺍﻭ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﻭﺣﺸﺖ ﺍﺯ ﻣﺎﺭ، ﺩﯾﮕﺮ ﺯﻫﺮ ﺭﺍ ﺗﺨﻠﯿﻪ ﻧﻨﻤﻮﺩ! ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ ﺑﻌﺪ، ﭼﻮﭘﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺗﺮﺱ ﺍﺯ ﻣﺎﺭ ﻭ ﻧﯿﺶ ﺯﻧﺒﻮﺭ ﻣﺮﺩ...!!! ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ از ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻫﺎ ﻭ ﮐﺎﺭﻫﺎ ﻧﯿﺰﻫﻤﯿﻨﮕﻮﻧﻪ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻓﻘﻂ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺗﺮﺱ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ. بیشتر ﻣﻮﺍﻇﺐ باورها و ﺗﻠﻘﯿﻦ ﻫﺎﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ مان ﺑﺎﺷﯿم!