تفسیر سوره کهف 1401.08.30.mp3
22.3M
.
🌺☘️🌼🌺☘️🌼🌺☘️
🌈🌈 در محضر قرآن
🌈🌈🌈 خانه هایتان را نورانی کنید 🌷
⚡️⚡️ تفسیر سوره حضرت مریم ( صوتی )
⚡️⚡️ جلسه شماره + 14 +
🌷 موضوع جلسه : فالگیری و سرکتاب
⚡️ مورخه : 30 . 08 . 1401
#سایر_جلسات_تفسیر_صوتی
✅ لینک جلسه قبلی ، تفسیر
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26538
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
مطالب بیان شده در جلسه چهاردهم - سوره مبارکه حضرت مریم علیها السلام
👆👆 👇👇
خط انبيا، تنها خطى است كه از تولّد تا معاد،
از هر گونه انحراف سالم است.
وَ السَّلامُ عَلَيَّ يَوْمَ وُلِدْتُ وَ يَوْمَ ... أُبْعَثُ حَيًّا
كسى كه محكوم به تولّد و مرگ و رستاخيز است،
چگونه او را شريك خدا مىپنداريد؟
وُلِدْتُ ... أَمُوتُ ... أُبْعَث
مقام امیر المومنین علی علیه السلام
با اینکه حضرت مریم ع از هر نظر پاک بود،
و همواره در محراب عبادت و خدمتگذار مسجد بیت المقدس در جهت ظاهر و باطن بود،
هنگام زایمان، از جانب خداوند به او خطاب شد
از مسجد بیرون برو، و به تعبیر قرآن :
به مکان دور دستی رفت؛
چراکه حرمت مسجد را باید نگه داشت.
ولی در مورد ولادت حضرت امیرمؤمنان علی علیهالسلام هنگامی که مادرش فاطمه بنت اسد علیهاالسلام مشغول طواف کعبه بود
و درد زایمان او را فرا گرفت،
دیوار کعبه شکافته شد،
و ندایی به او رسید که وارد خانة کعبه شو،
فاطمه بنت اسد ع داخل خانة کعبه شد،
و آن دیوار ترمیم یافت و حضرت علی (علیهالسلام)
در درون کعبه یعنی در مقدسترین مکان، متولد شد.
و این یک افتخار بزرگی است که بیانگر عظمت حضرت علی ع در مقایسه با حضرت عیسی ع میباشد؛
ازاینرو در طول زمان،
علمای شیعه به این مطلب بر عظمت
علی (علیهالسلام) استدلال میکنند.
خلاصه : در هنگام زایمان عیسی ع به مادر ایشان خطاب شد از مسجد بیرون شو
ولی برای ولادت مولی امیر المومنین ع مادر ایشان به مقدس ترین مسجد و مکان روی زمین دعوت
می شود و دیوار شکافته و ....
البرهان في تفسير القرآن ج3 ص 710
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ): فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ وَ جَعَلَنِي مُبارَكاً أَيْنَ ما كُنْتُ. قَالَ: « نَفَّاعاً ».
مبارک بودن عیسی ع : يعنى بسيار پر منفعت
ی 33 مریم ع البرهان في تفسير القرآن ج3 712
عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الْبَاقِرِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، قَالَ: «لَمَّا وُلِدَ عِيسَى بْنُ مَرْيَمَ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) كَانَ ابْنَ يَوْمٍ كَأَنَّهُ ابْنُ شَهْرَيْنِ، فَلَمَّا كَانَ ابْنَ سَبْعَةِ أَشْهُرٍ، أَخَذَتْ وَالِدَتُهُ بِيَدِهِ وَ جَاءَتْ بِهِ إِلَى الْكُتَّابِ،
فَأَقْعَدَتْهُ بَيْنَ يَدَيِ الْمُؤَدِّبِ،
فَقَالَ لَهُ الْمُؤَدِّبُ: قُلْ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ.
فَقَالَ عِيسَى (عَلَيْهِ السَّلَامُ): بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. فَقَالَ لَهُ الْمُؤَدِّبُ: قُلْ أَبْجَدْ فَرَفَعَ عِيسَى (عَلَيْهِ السَّلَامُ) رَأْسَهُ، فَقَالَ: وَ هَلْ تَدْرِي مَا أَبْجَدْ؟
فَعَلَاهُ بِالدِّرَّةِ لِيَضْرِبَهُ، فَقَالَ: يَا مُؤَدِّبُ، لَا تَضْرِبْنِي إِنْ كُنْتَ تَدْرِي، وَ إِلَّا فَسَلْنِي حَتَّى أُفَسِّرَ لَكَ. قَالَ: فَسِّرْهُ لِي.
فَقَالَ: عِيسَى (عَلَيْهِ السَّلَامُ): الْأَلِفُ: آلَاءُ اللَّهِ،
وَ الْبَاءُ: بَهْجَةُ اللَّهِ، وَ الْجِيمُ: جَمَالُ اللَّهِ،
وَ الدَّالُ: دِينُ اللَّهِ،
هَوَّزْ، الْهَاءُ: هَوْلُ جَهَنَّمَ، وَ الْوَاوُ: وَيْلٌ لِأَهْلِ النَّارِ،
وَ الزَّايُ: زَفِيرُ جَهَنَّمَ،
حُطِّي: حُطَّتِ الْخَطَايَا عَنِ الْمُسْتَغْفِرِينَ،
كَلَمَنْ: كَلَامُ اللَّهِ لَا مُبَدِّلَ لِكَلِمَاتِهِ،
سَعْفَصْ: صَاعٌ وَ الْجَزَاءُ بِالْجَزَاءِ،
قَرَشَتْ: قَرَشَهُمْ فَحَشَرَهُمْ.
فَقَالَ الْمُؤَدِّبُ: أَيَّتُهَا الْمَرْأَةُ خُذِي بِيَدِ ابْنِكِ
فَقَدْ عُلِّمَ وَ لَا حَاجَةَ لَهُ فِي الْمُؤَدِّبِ».
حروف ابجد
ابجَد هَوَّز حُطّی کِلَمَن
سَعفَص قِرَشَت ثَخِذ ضَظَغ
الف 1 ب 2 ج 3 د 4 ه 5 و 6 ز 7 ح 8 ط 9 ى 10 ک 20 ل 30 م 40 ن 50 س 60 ع 70 ف 80 ص 90 ق 100 ر 200 ش 300 ت 400 ث 500 خ 600 ذ 700
ض 800 ظ 900 غ 1000
مثلا اسم علی
ع70 + ل30 + ی10 = 110
و ...
طالع بيني و فالگيري درسته ؟
آيا بر اساس نام شخص و مادر او
ميتوان آينده اش را پيشگويي كرد ؟
سرکتاب و جفت بودن ستاره ها درسته ؟
دروغی دیگر از دعانویسان
و شیادان و کلاهبرداران
برای فریب مردم!
به پنج دلیل کارشان غلط
و رجوع به آنها اشتباه و ...
دليل 1: در هيچ يك از آيات و روايات تا ییدی ندارد
دليل 2: فقها و مراجع تقليد شيعه قبول ندارند
دليل 3: به لحاظ تجربه غلط و اشتباه در آمده
دليل 4: عقل هم چنین چیزی را نمی پذیرد
دليل5: اگر میشد پيشگويي آينده ديگران و خود را کرد و سرنوشت را از قبل بگويند ... چه میشد ...
ادامه دارد 👆👇
ادامه جلسه بالا 👆👇
دعانویس اسم دختر و مادرش
و اسم خواستگار و مادرش را به ابجد کبیر تبدیل نموده و سپس طرح بر عدد 5 میکند
حال اگر باقیمانده عدد 1 و عدد 3 باشد
میگویند ستاره شما با شما جفت است
و اگر ازدواج کنید خوشبخت خواهید شد
و تا آخر عمر از هم جدا نخواهید شد.
اگر باقیمانده عدد 2 و 4 باشد میگویند ستاره شما جفت نیست و در صورت ازدواج از هم جدا خواهید شد و اگر باقیمانده عدد 0 باشد میگویند
در صورت ازدواج شاید از هم جدا نشوید
ولی تا آخر عمر با هم اختلاف خواهید داشت.
اگر باقیمانده ۱و۳و۵ باشد این دو نفر به هم اگر برسند زندگی خوبی خواهند داشت و تا آخر باهم زندگی میکنند.
اگر باقیمانده ۲و۴ باشد این دو نفر به هم نمی رسند و اگر روی اجبار و اکراه به هم برسند زندگی آنها دوامی نخواهد داشت و اگر یک روز از عمر آنان مانده باشد از هم جدا خواهند شد .
اگر باقیمانده ۰ (صفر) باشد به علت دخالت اعضای خانواده یکی از طرفین زندگی آنان همیشه
در قهر و آشتی خواهد بود که در این صورت یک هفته خوش باشند یک هفته باهم یا قهر
و یا در گیری خواهند داشت .
0 : اين دو نفر به هم نمي رسند و ستاره آنها جفت نمي باشد و تا آخر با هم زندگي نمي کنند.
1-2-3: اين دو به هم مي رسند و ستاره آنها جفت مي باشد و تا آخر با هم زندگي مي کنند.
4:يک طرف از خانواده هاي طرفين با ازدواج موافق نمي باشد و ستاره آنها به طور قطعي جفت نمي باشد
و تا آخر زندگي خانواده هاي طرفين
هميشه با هم به طور قهر مي باشند.
حال تکلیف چیست ؟
کدام یک از موارد بالا درست است
و شما چگونه قضاوت می کنید ؟
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷📚🌷📚🌷📚🌷
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_503_تاریخ_1401_09_01.mp3
7.48M
.
#تدریس رساله جامع - جلد 2 🌹
🌼 احکام - جلسه شماره 503
🌹 تذكية حيوانات ( 24 )
🔪 🐏 ( شرایط شکار با سلاح )
🌷 تاریخ 1401.09.01
🌼 صفحه 543
💥 مسئله 1301
✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 502 ) 👇👇
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26569
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
https://instagram.com/sadeghiye_
.
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇
مسأله ۱۳۰۱. اگر علاوه بر سلاحی که در صید حیوان به کار رفته، عامل دیگری نیز در کشتن حیوان تأثیر داشته باشد، حیوان حلال نمی شود
شرط دوم : شکار کننده مسلمان باشد
مسأله ۱۳۰۲. کسی که شکار می کند باید مسلمان باشد، چه مرد باشد و چه زن؛ همین طور، بچه نابالغ مسلمان چنانچه ممیز بوده و آشنا به کیفیت صید
و تذكية حیوان باشد، می تواند شکار کند.
شرط سوم : شکار کننده هنگام صید
نام خداوند متعال را ببرد
مسأله ۱۳۰۳. فردی که می خواهد حیوان وحشی را شکار نماید، باید در هنگام به کار بردن سلاح یا قبل از برخورد کردن به هدف، به نیت صید شرعی، نام خداوند متعال را ببرد؛
شرط چهارم : بکار بردن سلاح به قصد شکار باشد
مسأله ۱۳۰۵. صید شرعی در صورتی محقق می شود که فرد هنگام به کار بردن سلاح، قصد صید حیوان را داشته باشد. بنابراین، اگر بچه غیر ممیز یا فرد دیوانه یا مست حیوان را شکار نماید ، کافی نیست.
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷📚🌷📚🌷📚🌷
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.09.01.mp3
10.82M
🔸🌷🔸🌺🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸
🔹
👈 🌺 #گلچین_بحار
👈 🧠 کتاب العلم
🔱 أبواب العلم و آدابه و أنواعه و أحكامه
👈☘️ ج دو صفحه 15
🏷 جلسه صد و شصت و سوم بحار الانوار
🏷 ( جلسه 90 از کتاب العلم )
💥 ✨ تاریخ 1401.09.01
لینک جلسه قبلی👆👇
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26570
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
🔹
🌺🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷
بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆
بحار ج2 ص15 الخصال أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ :
كَانَ فِيمَا أَوْصَى بِهِ رَسُولُ اللَّهِ ص عَلِيّاً يَا عَلِيُّ ثَلَاثٌ مِنْ حَقَائِقِ الْإِيمَانِ
امام صادق ع می فرمایند در وصیتهای پيامبر «ص»
چنین بود :
اى على ! سه چيز از حقايق ايمان است :
الْإِنْفَاقُ مِنَ الْإِقْتَارِ = بخشندگى در عين تنگدستى،
وَ إِنْصَافُ النَّاسِ مِنْ نَفْسِكَ = انصاف داشتن نسبت به مردم،
وَ بَذْلُ الْعِلْمِ لِلْمُتَعَلِّم = و آموختن علم به جوينده علم.
بحار ج2 ص15 31- الخصال أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ لَا يَجْمَعُ اللَّهُ لِمُنَافِقٍ وَ لَا فَاسِقٍ حُسْنَ السَّمْتِ وَ الْفِقْهَ وَ حُسْنَ الْخُلُقِ أَبَداً.
امام صادق عليه السلام : خداوند هرگز
= خوش رفتارى = و خوشفهمى = و خوش خلقى را
در منافق و فاسق جمع نميكند
بحار ج2 ص16 33- الأمالي للشيخ الطوسي قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَ مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَيْرِ نَفْسٍ ... فَكَأَنَّما قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعاً وَ مَنْ أَحْياها فَكَأَنَّما أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعاً قَالَ مَنْ أَخْرَجَهَا مِنْ ضَلَالٍ إِلَى هُدًى فَقَدْ أَحْيَاهَا وَ مَنْ أَخْرَجَهَا مِنْ هُدًى إِلَى ضَلَالٍ فَقَدْ وَ اللَّهِ أَمَاتَهَا.
بحار ج2 ص20 57- المحاسن قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ ع قَوْلُ اللَّهِ فِي كِتَابِهِ وَ مَنْ أَحْياها فَكَأَنَّما أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعاً قَالَ مِنْ حَرَقٍ أَوْ غَرَقٍ قُلْتُ فَمَنْ أَخْرَجَهَا مِنْ ضَلَالٍ إِلَى هُدًى
فَقَالَ ذَلِكَ تَأْوِيلُهَا الْأَعْظَمُ.
58- المحاسن قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع ...
فَقَالَ تَأْوِيلُهَا الْأَعْظَمُ أَنْ دَعَاهَا فَاسْتَجَابَتْ لَهُ .
ص 16 ج 2 بحار حدیث 33 و 57 و 58 در مورد تفسیر آیه 32 مائده سه حدیث آورده شده
که جمعا و خلاصه تقدیم می شود
مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسادٍ فِي الْأَرْضِ
فَكَأَنَّما قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعاً
هر كس انسانى را جز به قصاص يا به كيفر فساد
در زمين بكشد پس چنان است كه
گويى همهى مردم را كشته است،
وَ مَنْ أَحْياها فَكَأَنَّما أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعا ...
و هر كه انسانى را زنده كند
(و از مرگ يا انحراف نجات دهد)
گويا همهى مردم را زنده كرده است
قتل و احیاء نفس اقسامى دارد
يا بالمباشرة = مستقیما
يا بالتسبيب = واسطه
يا بالرضاء = خوشحالی و راضی بودن
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
علی محبی 1401.09.01.mp3
16.89M
.
#حق_الیقین
#امام_شناسی
🌼 جلسه هفتاد و چهارم #صوتی
🌺 تدریس کتاب حق الیقین #صوتی
💝 سؤال و ثواب و عقاب و فشار قبر ( 1 )
🖤 کسی که سه چیز را انکار بکند شیعه ما نیست
👈 تــلــقــیــن مـیـت
🌹 سه شنبه شب 1401.09.01
♻️ لینک جلسه قبلی 👇
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26543
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
🌷
بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆
#حق_الیقین
ص 624 حق الیقین چاپ جدید
سؤال و ثواب و عقاب و فشار قبر
بدان که اجماعی مسلمانان است که
در قبر سؤال میباشد بلکه از ضروریات دین اسلام
و منکرش کافر است
حضرت صادق علیه السّلام :
کسی که سه چیز را انکار بکند
شیعه ما نیست
معراج و سؤال قبر و شفاعت
و آمدن دو ملک از براي سؤال متواتر
و ضروري است و در اکثر اخبار وارد شده
یکی منکر و دیگري نکیر برای مخالفان
و نسبت بمؤمنان مبشر و بشیر است
از براي مؤمنان بصورتهاي خوب می آیند
و بشارت میدهند ایشان را بثوابها و نعیم بی انتها
و براي کافران و مخالفان بصورت مهیب می آیند
و ایشان را وعید بعذاب میکنند
سؤال قبر عام نیست
بلکه مخصوص مؤمن کامل و کافرخالص است
و مستضعفین و مجانین را سؤالی نیست
و همچنین کسی را که بعد از گذاشتن میت در قبر تلقین کنند از او سؤال نمیکنند
در روایت : که چون او را در قبر تلقین کنند
دو ملک بیکدیگر میگویند
بیا برویم تلقین حجت او کردند
تــلــقــیــن مـیـت
اِسْمَعْ اِفْهَمْ يا فُلانَ بْنَ فُلانٍ
بشنو، بفهم اى فلان بن فلان
نام او و پدرش را بگويد:
هَلْ اَنْتَ عَلَى الْعَهْدِ الَّذى فارَقْتَنا عَلَيْهِ مِنْ شَهادَةِ
آيا بر آن پيمانى كه از ما بر پايه آن جدا شدى مى باشى
اَنْ لا اِلهَ اِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَريكَ لَهُ
از گواهى بر اينكه معبودى جز خدا نيست، يگانه و بى شريك است،
وَ اَنَّ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ عَبْدُهُ
و اينكه محمّد (درود خدا بر او و خاندانش) بنده و فرستاده اوست
وَ رسُولُهُ وَ سَيِّدُ النَبِّييّنَ وَ خاتَمُ الْمُرْسَلينَ
و سرور پيامبران و خاتم رسولان است
وَ اَنَّ عَلِيّاً اَميرُ الْمُؤْمِنينَ وَ سَيّدُ الْوَصِيّينَ
و اينكه علىّ امير مؤمنان است وآقاى جانشينان
وَ اِمامٌ افْتَرَضَ اللَّهُ طاعَتَهُ عَلَى الْعالَمينَ
و امامى كه خدا اطاعتش را بر جهانيان واجب كرده
وَ اَنَّ الْحَسَنَ وَالْحُسَيْنَ وَ عَلِىَّ بْنَ الْحُسَيْنِ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِي
و اينكه حسن و حسين، و على بن الحسين، و محمّد بن على
وَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ وَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ وَ عَلِىَّ بْنَ مُوسى
و جعفر بن محمّد، و موسب بن جعفر، و على بن موسى
وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِي وَ عَلِىَّ بْنَ مُحَمَّدٍ وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِىٍّ
و محمّد بن على و على بن محمّد، و حسن بن على
وَالقآئِمَ الْحُجَّةَ الْمَهْدِىَّ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ اَئِمَّةُ الْمُؤْمِنينَ
و قائم حجت مهدى (درودهاى خدا بر ايشان) امامان مؤمنان
وَ حُجَجُ اللَّهِ عَلَى الْخَلْقِ اَجْمَعينَ
و حجّت هاى خدا بر همه آفريدگانند،
وَ اَئِمَّتُكَ اَئِمَّةُ هُدَىً اَبْرارٌ يا فُلانَ بْنَ فُلانٍ
و امامانت امامان هدايت و نيكانند اى فلان بن فلان،
اِذا اَتاكَ الْمَلَكانِ الْمُقَرَّبانِ رَسُولَيْنِ مِنْ عِنْدِاللَّهِ تَبارَكَ وَ تعالى
هنگامى كه دو فرشته مقرّب،
و دو فرستاده خداى تبارك و تعالى نزد تو آيند
وَ سَئَلاكَ عَنْ رَبِّكَ وَ عَنْ نَبِيِّكَ وَ عَنْ دينِكَ وَ عَنْ كِتابِكَ
از پروردگارت و پيامبرت و دينت و كتابت
وَ عَنْ قِبْلَتِكَ وَ عَنْ اَئِمَّتِكَ فَلا تَخَفْ وَ قُلْ فى جَوابِهِما:
و قبله ات و امامانت از تو سؤال كنند نترس، و در جواب آنها بگو
اَللَّهُ جَلَّ جَلالُهُ رَبّى وَ مُحَمَّدٌ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ نَبِيّى
خدا جلّ جلاله پروردگارم و محمّد (درود خدا بر او و خاندانش) پيامبرم
وَالاِسْلامُ دينى وَ الْقُرْآنُ كِتابى وَالْكَعْبَهُ قِبْلَتى
و اسلام دينم و قرآن كتابم و كعبه قبله ام
وَ اَميرُالْمُؤْمِنينَ عَلِىُّ بْنُ اَبيطالِبٍ اِمامى وَالْحَسَنُ بْنُ عَلِي الْمُجْتَبى اِمامى.
امير مؤمنان على بن ابيطالب امامم،
و حسن بن على مجتبى امامم،
وَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِي الشَّهيدُ بِكَرْبَلاءَ اِمامى وَ عَلِىُّ زَيْنُ الْعابِدينَ اِمامى
و حسين بن على شهيد در كربلا امامم و على زين العابدين امامم،
وَ مُحَمَّدٌ باقِرُ عِلْمِ النَّبِيّينَ اِمامى وَ جَعْفَرٌ الصّادِقُ اِمامى
و محمّد شكافننده دانش پيامبران امامم و جعفر صادق امامم
وَ مُوسَى الْكاظِمُ اِمامى وَ عَلىُّ الرِّضا اِمامى
و موسى كاظم امامم و علىّ الرضا امامم،
ادامه دارد 👆👇
ادامه جلسه بالا 👆👇
وَ مُحَمَّدٌ الْجَوادُ اِمامى وَ عَلِىُّ الْهادى اِمامى
و محمد جواد امامم و على هادى امامم
وَ الْحَسَنُ الْعَسْكَرىُّ اِمامى وَالْحُجَّةُ الْمُنْتَظَرُ اِمامى
و حسن عسگرى امامم و حجّت منتظر امامم مى باشند
هؤُلاءِ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ اَجْمَعينَ اَئِمَّتى
اينان كه درودهاى خدا بر همگى آنان باد
وَ سادَتى وَقادَتى وَ شُفَعآئى بِهِمْ اَتَوَلّى
امامان من و آقايانم و پيشروانم و شفيعان من هستند
با آنان دوستى مى كنم
وَ مِنْ اَعْدآئِهِمْ اَتَبَرَّءُ فِى الدُّنْيا وَالاْخِرَةِ
و از دشمنانشان در دنيا و آخرت بيزارى مى جويم
ثُمَّ اعْلَمْ يا فُلانَ بْنَ فُلانٍ
سپس بدان اى فلان
اَنَّ اللَّهَ تَبارَكَ وَ تَعالى نِعْمَ الرَّبُّ
به درستى كه خداى تبارك و تعالى نيكو پروردگارى است
وَ اَنَّ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّه عَلَيْهِ وَ آلِهِ نِعْمَ الرَّسُولُ
و محمّد (درود خدا بر او و خاندانش) نيكو رسولى است
وَ اَنَّ اَميرَ الْمُؤْمِنينَ عَلِىَّ بْنَ اَبى طالِبٍ وَ اَوْلادَهُ الاْئِمَّةَ الاَحَدَ عَشَرَ
و امير مؤمنان على بن ابطالب، و فرزندانش يازده امام
نِعْمَ الاَئِمَّةُ وَ اَنَّ ما جآءَ بِهِ مُحَمَّدٌ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ حَقُّ
نيكو امامانى هستند و آنچه را محمّد (درود خدا بر او و خاندانش) آورده حق است
وَ اَنَّ الْمَوْتَ حَقُّ وَ سُؤالَ مُنْكَرٍ وَ نَكيرٍ فِى الْقَبْرِ حَقُّ
و مرگ حق است، و سؤال نكير و منكر در قبر حق است
وَالْبَعْثَ حَقُّ وَالنُّشُورَ حَقُّ وَ الصِّراطَ حَقُّ وَالْميزانَ حَقُّ
وَ تَطائُرَ الْكُتُبِ حَقُّ
و بعث و نشر حق،و صراط و ميزان
و پراكنى نامه اعمال حق است
وَالْجَنَّةَ حَقُّ وَ النّارَ حَقُّ وَ اَنَّ السّاعَةَ آتِيَةٌ لارَيْبَ فيها
و بهشت و دوزخ حق است و قيامت آمدنى است، شكّى در آن نيست
وَ اَنَّ اللَّهَ يَبْعَثُ مَنْ فِى الْقُبُورِ
و خدا هركه را در گورها برانگيزد.
آنگاه بگويد :
اَفَهِمْتَ يا فُلانُ
اى فلان آيا فهميدى؟
در حديث آمده : ميّت در جواب مى گويد:
آرى فهميدم،
سپس بگويد: ثَبَّتَكَ اللَّهُ بِالْقَوْلِ الثّابِتِ
خدا بر گفتار ثابت، ثابت قدمت بدارد
هَداكَ اللَّهُ اِلى صِراطٍ مُسْتَقيمٍ
به راه استوار هدايتت كند
عَرَّفَ اللَّهُ بَيْنَكَ وَ بَيْنَ اَوْلِيائِكَ فى مُسْتَقرٍّ مِنْ رَحْمَتِهِ
بين تو و اوليائش در قرارگاهى از رحمتش آشنايى برقرار كند.
سپس بگوید:
اَللّهُمَّ جافِ الاَرْضَ عَنْ جَنْبَيْهِ وَاصْعَدْ بِرُوحِهِ اِلَيْكَ
خدايا زمين را از دو پهلويش خالى گذار و روانش را به سويت بالا ببر،
وَلَقِّهِ مِنْكَ بُرْهاناً اَللّهُمَّ عَفْوَكَ عَفْوَكَ
و از جانب خود حجّت را تلقين او فرما، خدايا ببخش و درگذر.
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_504_تاریخ_1401_09_02.mp3
8.81M
.
#تدریس رساله جامع - جلد 2 🌹
🌼 احکام - جلسه شماره 504
🌹 تذكية حيوانات ( 25 )
🔪 🐏 ( شرایط شکار با سلاح )
🌷 تاریخ 1401.09.02
🌼 صفحه 545
💥 مسئله 1307
✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 503 ) 👇👇
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26575
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
https://instagram.com/sadeghiye_
.
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇
شرط پنجم : فرصت کافی برای ذبح حیوان
وجود نداشته باشد
مسأله ۱۳۰۷. اگر حیوان وحشی بر اثر اصابت سلاح از حرکت باز ایستد و توانایی فرار کردن نداشته باشد، لازم است شکارچی با رعایت فوریت عرفی
خود را به حیوان برساند.
در این صورت، چنانچه حیوان مرده باشد
یا اگر زنده است وقت کافی برای ذبح شرعی آن نداشته نباشد، صید شرعی محقق شده
و حیوان پاک و حلال است؛
ولی چنانچه به اندازه ذبح شرعی وقت باشد،
لازم است حیوان را ذبح کند،
در غیر این صورت اگر حیوان بمیرد،
حرام و نجس محسوب می شود.
سایر مسائل شکار با اسلحه
مسأله ۱۳۰۸. اگر دو نفر حیوان وحشی را شکار کنند و قتل حيوان عرفا به هر دو نفر مستند باشد
و یکی از آن دو نفر، شرایط صید شرعی را رعایت کند، ولی دیگری رعایت نکند،
مثلا یکی از آن دو
عمدا نام خداوند متعال را
در موقع صید نبرد،
آن حیوان پاک و حلال نمی شود.
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷📚🌷📚🌷📚🌷
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.09.02.mp3
9.89M
🔸🌷🔸🌺🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸
🔹
👈 🌺 #گلچین_بحار
👈 🧠 کتاب العلم
🔱 أبواب العلم و آدابه و أنواعه و أحكامه
👈☘️ ج دو صفحه 20
🏷 جلسه صد و شصت و چهارم بحار الانوار
🏷 ( جلسه 91 از کتاب العلم )
💥 ✨ تاریخ 1401.09.02
لینک جلسه قبلی👆👇
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26577
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
🔹
🌺🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷
بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆
مَنْ قَتَلَ نَفْساً ... فَكَأَنَّما قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعاً
وَ مَنْ أَحْياها فَكَأَنَّما أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعا ... ی 32 مائده
هر كس انسانى را ... بكشد پس چنان است
كه گويى همهى مردم را كشته است،
و هر كه انسانى را زنده كند
گويا همه ى مردم را زنده كرده است
چطور می شود ؟؟
كشتن يك نفر به منزلهى كشتن همهى مردم
و زنده کردن یک نفر زنده کردن همه مردم باشد ؟؟
الف : يك انسان مىتواند سرچشمهى يك نسل باشد، پس قتل او به منزلهى قتل يك نسل است.
ب : قتل يك نفر، كيفرى همچون قتل
همه مردم را دارد.
ج : حرمت قتل يك نفر نزد خداوند،
به منزله قتل همهى مردم نزد شماست.
د : قتل يك نفر، بىاعتنايى به مقام انسانيّت است.
ه: قتل يك نفر، سلب امنيّت از همه ى مردم است.
و: چون انسانها به منزلهى اعضاى يك پيكرند،
پس قتل يكى قتل همه است.
ز: جايگاه دوزخى قاتل يك نفر، جايگاه كسى است كه قاتل همه باشد. كافى، ج 7، ص 271
ح: قتل يك نفر، زمينهساز قتل همه است.
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
1401.09.02 مهدی موعود.mp3
17.2M
🍂🌸🍂🌸🍂🌸
🌸🍂🌸
🍂
🌸
جلد 51 بحار آشنایی با امام عصر
عجل الله تعالی فرجه
#مهدی_موعود
👈🌷 باب اول ...
❤️ آنچه شيعه و سنى از قول خداوند متعال و پيغمبر اكرم (ص) راجع به قائم آل محمد نقل كرده اند ( 3 )
🍃 🌼 جلسه هجدهم
🌿🌺 تاریخ 1401.09.02
لینک جلسه قبلی👇
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26551
♥️ #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🌺🌿
🌸
🍂
🌸🍂🌸
🍂🌸🍂🌸🍂🌸
🌷
بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆
فرمود امام صادق(ع) که: چون کار شهادت حسین بن علی(ع) به پایان رسید، آن چنانی که رسید،
ملائکه به ناله و فریاد برآمدند
به سوی خدای تعالی و گفتند :
ای پروردگار! آیا اینطور با حسین، برگزیده تو و پسر برگزیده تو و پسر پیغمبر تو کرده می شود؟
فرمود: پس بر پاداشت خدا برای ایشان شبح قائم را
و فرمود : به این قائم انتقام می کشم
برای او از ستم کنان در حق او .
بحار ج51 ص68
قَالَ قُلْتُ لِأَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِ
وَ اللَّهِ مَا يَأْتِي عَلَيْنَا عَامٌ إِلَّا وَ هُوَ شَرٌّ مِنَ الْمَاضِي
وَ لَا أَمِيرٌ إِلَّا وَ هُوَ شَرٌّ مِمَّنْ كَانَ قَبْلَهُ
و ... روايت نموده كه گفت:
به ابو سعيد خدرى گفتم : بخدا قسم هر سالى كه بر ما ميگذرد از سال پيش بدتر است
و هر اميرى كه بر ما مسلّط ميگردد
از امير سابق ظالمتر ميباشد.
فَقَالَ أَبُو سَعِيدٍ سَمِعْتُهُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ص يَقُولُ مَا تَقُولُ وَ لَكِنْ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ يَقُولُ لَا يَزَالُ بِكُمُ الْأَمْرُ حَتَّى يُولَدَ فِي الْفِتْنَةِ وَ الْجَوْرِ مَنْ لَا يَعْرِفُ غَيْرَهَا
حَتَّى تُمْلَأَ الْأَرْضُ جَوْراً
فَلَا يَقْدِرُ أَحَدٌ يَقُولُ اللَّهُ
ابو سعيد گفت: آنچه گفتى من از پيغمبر شنيدم،
و هم شنيدم كه ميفرمود:
همواره وضع شما چنين خواهد بود
تا گاهى كه كسى متولد گردد كه مردم او را نشناسند، آنگاه زمين پر از ظلم شود تا گاهى كه
كسى قدرت ندارد،
نام خدا را ببرد.
ثُمَّ يَبْعَثُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ رَجُلًا مِنِّي وَ مِنْ عِتْرَتِي
فَيَمْلَأُ الْأَرْضَ عَدْلًا كَمَا مَلَأَهَا مَنْ كَانَ قَبْلَهُ جَوْراً
وَ يُخْرِجُ لَهُ الْأَرْضُ أَفْلَاذَ كَبِدِهَا وَ يَحْثُو الْمَالَ حَثْواً
وَ لَا يَعُدُّهُ عَدّاً وَ ذَلِكَ حَتَّى يَضْرِبَ الْإِسْلَامُ بِجِرَانِهِ.
سپس خداوند عزّ و جلّ مردى از من و از اهل بيت من برانگيخته كند
و او زمين را پر از عدل نمايد
چنان كه ديگران پيش از وى پر از ستم كرده باشند،
زمين پارههاى جگر خود را براى او بيرون ميدهد
و مال و ثروتى بدست مىآورد
كه از شماره بيرون است
و بدين گونه دين اسلام را پايدار ميدارد.
بحار ج51 ص68
10- ك، ... عَنِ الرِّضَا عَنْ آبَائِهِ ع قَالَ قَالَ النَّبِيُّ ص وَ الَّذِي بَعَثَنِي بِالْحَقِّ بَشِيراً لَيَغِيبَنَّ الْقَائِمُ مِنْ وُلْدِي بِعَهْدٍ مَعْهُودٍ إِلَيْهِ مِنِّي
حَتَّى يَقُولَ أَكْثَرُ النَّاسِ مَا لِلَّهِ فِي آلِ مُحَمَّدٍ حَاجَةٌ
كمال الدين از حضرت رضا عليه السّلام روايت ميكند كه پيغمبر اكرم صلى اللَّه عليه و آله فرمود :
بخدائى كه مرا براى بشارت اهل عالم براستى مبعوث گردانيد سوگند كه
قائم اهل بيت من در موقع معهودى غائب مىشود.
حَتَّى يَقُولَ أَكْثَرُ النَّاسِ مَا لِلَّهِ فِي آلِ مُحَمَّدٍ حَاجَةٌ
بطورى كه بسيارى از مردم ميگويند
خداوند چه احتياج بآل محمد دارد
وَ يَشُكُّ آخَرُونَ فِي وِلَادَتِهِ
فَمَنْ أَدْرَكَ زَمَانَهُ فَلْيَتَمَسَّكْ بِدِينِهِ
وَ لَا يَجْعَلْ لِلشَّيْطَانِ إِلَيْهِ سَبِيلًا بِشَكِّهِ فَيُزِيلَهُ عَنْ مِلَّتِي
وَ يُخْرِجَهُ مِنْ دِينِي
و گروهى در ولادت وى شك ميكنند.
پس هر كس زمان او را درك كند،
باید بدين وى بگرود
و نگذارد شيطان او را فريب دهد
و از دين اسلام بيرون ببرد
فَقَدْ أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ مِنَ الْجَنَّةِ مِنْ قَبْلُ
وَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ جَعَلَ الشَّياطِينَ أَوْلِياءَ لِلَّذِينَ لا يُؤْمِنُونَ.
شيطان پدر و مادر شما را پيش از شما از بهشت بيرون كرد، و لذا خداوند شياطين را دوستان مردم بىايمان خوانده است.
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_505_تاریخ_1401_09_03.mp3
9.45M
.
#تدریس رساله جامع - جلد 2 🌹
🌼 احکام - جلسه شماره 505
🌹 تذكية حيوانات ( 26 )
🔪 🐏 ( شرایط شکار با سلاح ) ( 2 )
🌷 تاریخ 1401.09.05
🌼 صفحه 546
💥 مسئله 1311
✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 504 ) 👇👇
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26582
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
https://instagram.com/sadeghiye_
.
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇
ص 546 ج 2 رساله جامع
- ابتدا خلاصه و چکیده مباحث -
= (( تذکیه = شیوه شرعی کشتن حیوانات
که پاک و حلال می شوند 5 قسمت
1 – نحر فقط برای شتر
2- ذبح برای حلال گوشت و حرام گوشت
3- صید با سلاح برای حلال گوشت و حرام گوشت
4- صید با سگ شکاری فقط برای حلال گوشت
5- صید ماهی و میگو و ملخ ))=
شرایط شکار با سگ شکاری
مسأله ۱۳۱۱ اگر سگ شکاری ، حیوان حلال گوشت وحشی را شکار کند ، پاک بودن و حلال بودن آن حیوان شش شرط دارد :
۱. سگ تعلیم دیده باشد؛
۲. سگ به دستور صاحبش به سمت شکار برود؛
۳. حیوان به سبب گاز گرفتن سگ بمیرد؛
۴. کسی که سگ را به سمت شکار می فرستد، مسلمان باشد؛
۵ . کسی که سگ را میفرستد در هنگام فرستادن سگ یا قبل از آنکه به شکار برسد،
نام خداوند متعال را ببرد؛
۶ .فرصت کافی برای ذبح شرعی حیوان
وجود نداشته باشد.
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷📚🌷📚🌷📚🌷
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.09.03.mp3
7.13M
🔸🌷🔸🌺🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸
🔹
👈 🌺 #گلچین_بحار
👈 🧠 کتاب العلم
🔱 أبواب العلم و آدابه و أنواعه و أحكامه
👈☘️ ج دو صفحه 20
🏷 جلسه صد و شصت و پنجم بحار الانوار
🏷 ( جلسه 92 از کتاب العلم )
💥 ✨ تاریخ 1401.09.05
لینک جلسه قبلی👆👇
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26584
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
🔹
🌺🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸🌺🔸
صادقیه ( محبّی )
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 مَنْ قَتَلَ نَفْساً ... فَكَأَنَّما قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعاً
🌷
بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆
در روايات مىخوانيم :
« فانىشدن تمام دنيا نزد خدا،
از كشتن يك مؤمن آسانتر است »
بحار ج 10 ص 382
طبق آيات و روايات،
هدايت وارشاد مردم به راه حقّ، نوعى احيا مىباشد و گمراه كردن مردم ، نوعى قتل است.
سوره انفال ی24
دعوت پيامبر را مايه ى حيات مردم مىخواند :
يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاكُمْ لِما يُحْيِيكُمْ ...
اى كسانى كه ايمان آوردهايد !
هرگاه خدا و رسول شما را به چيزى كه
حياتبخش شماست دعوت مىكنند، بپذيريد
و تفسير اعظم آيه 32 مائده اينست كه
اگر يك نفر را اضلال و گمراه نمود
مثل آنست كه تمام مردم را گمراه كرده باشد
و اگر يك نفر را هدايت نمود
مثل اينست كه تمام را هدايت كرده باشد.
امام صادق عليه السلام فرمودند :
هركس نفس منحرفى را هدايت كند او را زنده كرده و هر كس ديگرى را منحرف كند او را كشته است. كافى، ج 2، ص 210 و بحار ج 2 ص 16
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
کتاب_المهدویة_الخاتمة_جلسه_80_1401-09-03.mp3
20.33M
.
تدریس کتاب #المهدویة_الخاتمة
✨ جلسه هشتادم - صوتی
✨ تاریخ : 05 / 09 / 1401
💥 مهمترین ادعاهای مدعی دروغین احمد البصری کذاب
◀️ استخارۀ مطلق ( 1 )
✅ استخاره جلسه ( 2 )
لینک جلسه قبلی ( هفتاد و نهم ) 👇👇
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26559
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
مطالب بیان شده در این جلسه👇👆
جلسه هشتادم #المهدویة_الخاتمة
مدعی دروغین = احمد البصری کذاب
سه دلیل بر امامتش آورده :
= 1= خواب ها ... 13 جلسه صحبت شد
= 2 = استخاره ... بـحـث الان ما
= 3 = معجزه ...
انواع استخاره
1= دعایی
2= غیر دعایی
دعــایـی
1= استخاره مطلق
2= استخاره قلبی
3= استخاره مشورتی
غـیـر دعـایـی
1= استخاره با قرآن
2= استخاره با تسبیح
3 = استخاره با کاغذ ( ذات الرقاع )
سر دو راهی ها چه کنیم ؟
1= تعقل تفکر
2= توسل دعا
3= مشورت
4= استخاره
1 - استخارۀ مطلق
استخارۀ مطلق، استخارهای است که در آن
هیچ شک و شبههای نیست و در روایات ما
از آن بیشتر نام برده شده
و در همه مواقع خوب است
استخیرالله برحمته
خیرة فی عافیه
یعنی از خدا طلب خیر میکنم در سلامتی .
عَنِ الصَّادِقِ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ: بحار ج ۸۸ ص ۲۲۲
یَقُولُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ شَقَاءِ عَبْدِی أَنْ یَعْمَلَ الْأَعْمَالَ وَ لَا یَسْتَخِیرَ بِی .
از شقاوت بنده این هست که کارها را انجام بدهد
و استخاره نکند.
قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: بحار ج ۸۸ ص ۲۲۲
مَنْ دَخَلَ فِی أَمْرٍ بِغَیْرِ اسْتِخَارَةٍ ثُمَّ ابْتُلِیَ لَمْ یُؤْجَرْ
هر کسی که بدون استخاره داخل در کاری شود و آن را انجام بدهد و به خاطر آن بلا و سختی به او برسد اجر و پاداشی نخواهد برد
عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: بحار ج88 ص: 223
مَا أُبَالِی إِذَا اسْتَخَرْتُ اللَّهَ عَلَی أَیِّ طَرَفِی وَقَعْتُ
حضرت صادق علیه السلام میفرمایند : من زمانیکه استخاره کردم ، به اینکه بر کدام طرف واقع شوم اهمّیّتی نمیدهم (وقتی استخاره کردم هر آنچه در جواب آمد را میپذیرم)
وَ کَانَ أَبِی یُعَلِّمُنِی الِاسْتِخَارَةَ کَمَا یُعَلِّمُنِی السُّوَرَ مِنَ الْقُرْآنِ.
پدرم به من استخاره را آموزش میداد همانطور که سوره های قرآن را آموزش میداد
استخاره یعنی :
= طلب خیر کردن از پروردگار متعال
= توسل به درگاه الهی داشتن
= دعا کردن و خواستن از خدا
= توکل به خداوند متعال داشتن
= گدایی به درگاه حضرت حقّ
= اقرار به جهل به درگاه الهی
( که : من خیر خودم را نمیدانم )
= راه دریافت و جلب هدایت الهی
= از خداوند خواستن که راه رسیدن به چیزی را
که خیر است، بر او آسان گرداند
البلد الأمين و الدرع الحصين ؛ النص ؛ ص319
اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ الْأَمَانَ الْأَمَانَ يَوْمَ لا يَنْفَعُ مالٌ وَ لا بَنُونَ إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ
وَ أَسْأَلُكَ الْأَمَانَ الْأَمَانَ يَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلى يَدَيْهِ يَقُولُ يا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا
وَ أَسْأَلُكَ الْأَمَانَ الْأَمَانَ يَوْمَ يُعْرَفُ الْمُجْرِمُونَ بِسِيماهُمْ فَيُؤْخَذُ بِالنَّواصِي وَ الْأَقْدامِ وَ أَسْأَلُكَ الْأَمَانَ الْأَمَانَ يَوْمَ لا يَجْزِي والِدٌ عَنْ وَلَدِهِ وَ لا مَوْلُودٌ هُوَ جازٍ عَنْ والِدِهِ شَيْئاً إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌ .....
..... مَوْلَايَ يَا مَوْلَايَ أَنْتَ الْمَوْلَى وَ أَنَا الْعَبْدُ
وَ هَلْ يَرْحَمُ الْعَبْدَ إِلَّا الْمَوْلَى مَوْلَايَ
يَا مَوْلَايَ أَنْتَ الْمَالِكُ وَ أَنَا الْمَمْلُوكُ
وَ هَلْ يَرْحَمُ الْمَمْلُوكَ إِلَّا الْمَالِكُ
مَوْلَايَ يَا مَوْلَايَ أَنْتَ الْعَزِيزُ وَ أَنَا الذَّلِيلُ
وَ هَلْ يَرْحَمُ الذَّلِيلَ إِلَّا الْعَزِيزُ
مَوْلَايَ يَا مَوْلَايَ أَنْتَ الْخَالِقُ وَ أَنَا الْمَخْلُوقُ
وَ هَلْ يَرْحَمُ الْمَخْلُوقَ إِلَّا الْخَالِقُ
مَوْلَايَ يَا مَوْلَايَ أَنْتَ الْعَظِيمُ وَ أَنَا الْحَقِيرُ
وَ هَلْ يَرْحَمُ الْحَقِيرَ إِلَّا الْعَظِيمُ
مَوْلَايَ يَا مَوْلَايَ أَنْتَ الْقَوِيُّ وَ أَنَا الضَّعِيفُ
وَ هَلْ يَرْحَمُ الضَّعِيفَ إِلَّا الْقَوِيُّ
مَوْلَايَ يَا مَوْلَايَ أَنْتَ الْغَنِيُّ وَ أَنَا الْفَقِيرُ
وَ هَلْ يَرْحَمُ الْفَقِيرَ إِلَّا الْغَنِيُّ
مَوْلَايَ يَا مَوْلَايَ أَنْتَ الْمُعْطِي وَ أَنَا السَّائِلُ وَ هَلْ يَرْحَمُ السَّائِلَ إِلَّا الْمُعْطِي
مَوْلَايَ يَا مَوْلَايَ أَنْتَ الْحَيُ وَ أَنَا الْمَيِّتُ وَ هَلْ يَرْحَمُ الْمَيِّتَ إِلَّا الْحَيُّ
مَوْلَايَ يَا مَوْلَايَ أَنْتَ الْبَاقِي وَ أَنَا الْفَانِي
وَ هَلْ يَرْحَمُ الْفَانِيَ إِلَّا الْبَاقِي
ادامه دارد 👆👇
ادامه جلسه بالا 👆👇
مَوْلَايَ يَا مَوْلَايَ أَنْتَ الدَّائِمُ وَ أَنَا الزَّائِلُ وَ هَلْ يَرْحَمُ الزَّائِلَ إِلَّا الدَّائِمُ
مَوْلَايَ يَا مَوْلَايَ أَنْتَ الرَّازِقُ وَ أَنَا الْمَرْزُوقُ
وَ هَلْ يَرْحَمُ الْمَرْزُوقَ إِلَّا الرَّازِقُ
مَوْلَايَ يَا مَوْلَايَ أَنْتَ الْجَوَادُ وَ أَنَا الْبَخِيلُ
وَ هَلْ يَرْحَمُ الْبَخِيلَ إِلَّا الْجَوَادُ
مَوْلَايَ يَا مَوْلَايَ أَنْتَ الْمُعَافِي وَ أَنَا الْمُبْتَلَى
وَ هَلْ يَرْحَمُ الْمُبْتَلَى إِلَّا الْمُعَافِي
مَوْلَايَ يَا مَوْلَايَ أَنْتَ الْكَبِيرُ وَ أَنَا الصَّغِيرُ
وَ هَلْ يَرْحَمُ الصَّغِيرَ إِلَّا الْكَبِيرُ
مَوْلَايَ يَا مَوْلَايَ أَنْتَ الْهَادِي وَ أَنَا الضَّالُّ وَ هَلْ يَرْحَمُ الضَّالَّ إِلَّا الْهَادِي
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_506_تاریخ_1401_09_04.mp3
6.93M
.
#تدریس رساله جامع - جلد 2 🌹
🌼 احکام - جلسه شماره 506
🌹 تذكية حيوانات ( 27 )
🔪 🐏 ( شرایط شکار با سلاح ) ( 3 )
🌷 تاریخ 1401.09.06
🌼 صفحه 547
💥 مسئله 1312
✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 505 ) 👇👇
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26588
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
https://instagram.com/sadeghiye_
.
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇
شرط اول سگ تعلیم دیده باشد
مسأله ۱۳۱۲ سگ شکاری باید طوری تربیت شده باشد که هر وقت آن را برای شکار کردن بفرستند برود و هر وقت از رفتنش جلوگیری کنند، بایستد؛
شرط دوم مسأله ۱۳۱۴ سگ شکاری باید به دستور صاحبش به سمت شکار برود.
بنابراین اگر از جانب خود دنبال شکار برود
و حیوانی را شکار کند،
خوردن آن حیوان حرام است
شرط سوّم مسأله ۱۳۱۵. سبب مرگ حیوان شکار شده ( در صورتی که با شکار سگ بمیرد )
باید از زخمی باشد که از گاز گرفتن سگ
پیدا شده است.
بنابراین اگر سگ شکاری
شکار را خفه کند یا شکار از دویدن یا ترس بمیرد
یا به سبب افتادن در آب یا
سقوط از پرتگاه بمیرد، حلال نیست.
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷📚🌷📚🌷📚🌷
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.