فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سبحان الله
قسمتی از شگفتی خلقت انسان
🎥این فیلم زیبا سیستم های متنوع بدن انسان را نمایش می دهد؛
هزاران کارخانه بزرگ در بدن ما به دقت طراحی و ساخته شده است؛
این بدن بزرگترین دلیل بر وجود خالق ماست.
و بهترین دلیل برای شکرگژاری همهجانبه ماست
فتبارک الله احسن الخالقین
🌷 آقایان و خانم ها 🌷
هر شب س 6 تا 8
غیر از پنجشنبه و جمعه ها
احکام ، اخلاق ، مهدویت ، نهج البلاغه ، تفسیر قرآن ، اعتقادات
✅ جوانان : ظهر یکشنبه ها 2 تا 4
✅ فقط آقایان 15 سال به بالا سه شنبه ها ساعت 2 تا 4
عبدالمطلب 30 حائری 18
پ 40
💥 تلگرام
https://t.me/sadeghiyemohebbi/22784
ایتا
https://eitaa.com/sadeghiyemohebbi
اینستا
https://instagram.com/sadeghiye_
🌷👈🌷گرفتاریها زیاد ولی
از شناخت خود و خدای خود و امام زمان غافل نباشیم
خیلی زود دیر میشود
🌷1🌷 خودتان جلسه تشریف بیاورید حتی هفته ای یک بار
🌷2🌷بدیگران معرفی کنید و سبب خیر شوید آنها تشریف بیاورند
🌷3🌷مقید شوید مباحث زیبای اخلاق و احکام و معارف دین را از طریق کانالهای صادقیه👆👇👆
حتما پیگیری و گوش بفرمایید
💥 صادقیه در آپارات https://goo.gl/rUXNUF
💥 صادقیه در یوتیوب https://goo.gl/rxqpHn
💥 صادقیه در سروش و ایتا @sadeghiyemohebbi
به دوستان خود هدیه دهید
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_515_تاریخ_1401_09_19.mp3
8.48M
.
#تدریس رساله جامع - جلد 2 🌹
🌼 احکام - جلسه شماره 515
🌹 خوردن و آشامیدن ( 6 )
🐟🦀 ( حیوانات خشکزی حلال و حرام ) ( 2 )
🌷 تاریخ 1401.09.19
🌼 صفحه 561
💥 مسئله 1348
✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 514 ) 👇👇
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26654
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
https://instagram.com/sadeghiye_
.
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇
مسأله ۱۳۴۸ حیوانات مسخ شده
مثل ميمون خوک ، فـيــل و خرس
حرام گوشت میباشند
مسأله ۱۳۴۹ تمام اقسام « خـرگــوش »
حرام گوشت است
و ادرار و فضلۀ آن نجس می باشد
من لا يحضره الفقيه ؛ ج3 ؛ ص335
وَ إِنَّمَا نَهَى رَسُولُ اللَّهِ ص
عَنْ أَكْلِ ... وَ لَا يَجُوزُ أَكْلُ شَيْءٍ مِنَ الْمُسُوخِ
وَ هِيَ الْقِرَدَةُ وَ الْخِنْزِيرُ وَ الْكَلْبُ وَ الْفِيلُ
وَ الذِّئْبُ وَ الْفَأْرَةُ وَ الْأَرْنَبُ وَ الضَّبُّ ...
رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله ...
و جايز نيست خوردن گوشت حيواناتى كه از امّتهاى پيشين بصورت آنها مسخ شدهاند كه عبارتند از: ميمون، خوك، سگ، فيل، گرگ، موش،
خرگوش، سوسمار ...
وسائل الشيعة ؛ ج24 ؛ ص106
عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا ع قَالَ: ... وَ الْأَرْنَبُ مَسْخٌ كَانَتِ امْرَأَةً تَخُونُ زَوْجَهَا ...
کافی ج 6 ص 246
عَنِ الرِّضَا ع فِيمَا كَتَبَ إِلَيْهِ مِنْ جَوَابِ مَسَائِلِهِ فِي الْعِلَلِ وَ حَرَّمَ الْأَرْنَبَ لِأَنَّهَا بِمَنْزِلَةِ السِّنَّوْرِ وَ لَهَا مَخَالِيبُ كَمَخَالِيبِ السِّنَّوْرِ وَ سِبَاعِ الْوَحْشِ فَجَرَتْ مَجْرَاهَا مَعَ قَذَرِهَا فِي نَفْسِهَا وَ مَا يَكُونُ مِنْهَا مِنَ الدَّمِ كَمَا يَكُونُ مِنَ النِّسَاءِ لِأَنَّهَا مَسْخٌ.
مسأله ۱۳۵۰ حیواناتی که غالباً
داخل زمین زندگی می کنند ؛
حرام گوشت می باشند
مثل مار، حرام گوشت
موش، حرام گوشت
سوسمار، حرام گوشت
مارمولک ، حرام گوشت
سقَنْقُور (سَمَنْقُور) ، حرام گوشت
بزمجه ، حرام گوشت
جوجه تیغی (خارپشت)، حرام گوشت
خوکچه هندی حرام گوشت
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷📚🌷📚🌷📚🌷
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
خوردن و آشامیدن قسمت 5.pdf
494.1K
.
مربوط به جلسه بالا 👆👆
#تدریس رساله جامع - جلد 2 🌹
🌼 احکام - جلسه شماره 515
🌹 خوردن و آشامیدن ( 6 )
🐟🦀 ( حیوانات خشکزی حلال و حرام ) ( 2 )
🌷 تاریخ 1401.09.19
.
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.09.19.mp3
11.08M
🔸🌷🔸🌺🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸
🔹
👈 🌺 #گلچین_بحار
👈 🧠 کتاب العلم
🔱 أبواب العلم و آدابه و أنواعه و أحكامه
👈☘️ ج دو صفحه 24
🏷 جلسه صد و هفتاد و پنجم بحار الانوار
🏷 ( جلسه 102 از کتاب العلم )
💥 ✨ تاریخ 1401.09.19
لینک جلسه قبلی👆👇
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26657
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
🔹
🌺🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷
بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆
بحار ج2 ص24 72- وَ قَالَ ص فَضْلُ الْعَالِمِ عَلَى الْعَابِدِ سَبْعِينَ دَرَجَةً بَيْنَ كُلِّ دَرَجَتَيْنِ حُضْرُ الْفَرَسِ سَبْعِينَ عَاماً
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : عالم، هفتاد درجه
بر عابد برترى دارد كه فاصله هر درجه از ديگرى به
اندازه اى است كه يك اسب هفتاد سال بدود.
وَ ذَلِكَ أَنَّ الشَّيْطَانَ يَدَعُ الْبِدْعَةَ لِلنَّاسِ
فَيُبْصِرُهَا الْعَالِمُ فَيَنْهَى عَنْهَا
وَ الْعَابِدُ مُقْبِلٌ عَلَى عِبَادَتِهِ
لَا يَتَوَجَّهُ لَهَا وَ لَا يَعْرِفُهَا.
علت اين برترى آن است كه
شيطان در ميان مردم بدعتى مى گذارد
و دانشمند به آن پى مى برد
و مردم را از آن نهى مى كند،
اما عابد سرگرم عبادت خود است
و به بدعت نه توجهى دارد و نه آن را مى شناسد.
معرفی كتاب : روضة الواعظين و بصيرة المتعظين
نويسنده: فتال نيشابورى، محمد بن احمد
تاريخ وفات مؤلف: 508 ق
بحار ج2 ص24
23- روضة الواعظين قَالَ النَّبِيُّ ص
أَ لَا أُحَدِّثُكُمْ عَنْ أَقْوَامٍ لَيْسُوا بِأَنْبِيَاءَ وَ لَا شُهَدَاءَ
رسول خدا فرمود : آيا آگاه كنم شما را از گروهى كه
نه از انبيا هستند و نه از شهدا،
يَغْبِطُهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ الْأَنْبِيَاءُ وَ الشُّهَدَاءُ بِمَنَازِلِهِمْ مِنَ اللَّهِ عَلَى مَنَابِرَ مِنْ نُورٍ فَقِيلَ مَنْ هُمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ
ولى انبيا و شهدا در روز قيامت به مقام و منزلت آنان
غبطه مىخورند و آنها بر منبرهايى از نور نشستهاند
سؤال شد : اى رسول خدا ! آنان كيانند ؟ فرمود :
قَالَ هُمُ الَّذِينَ يُحَبِّبُونَ عِبَادَ اللَّهِ إِلَى اللَّهِ
وَ يُحَبِّبُونَ اللَّهَ إِلَى عِبَادِهِ
آنان كسانى هستند كه بندگان خدا را
نزد خدا محبوب مىكنند
و خدا را نزد بندگانش محبوب مىگردانند
قُلْنَا هَذَا حَبَّبَ اللَّهَ إِلَى عِبَادِهِ
فَكَيْفَ يُحَبِّبُونَ عِبَادَ اللَّهِ إِلَى اللَّه
عرض كرديم : ايجاد محبت خدا در دلها معلوم است،
ولى چگونه بندگان را
نزد خدا محبوب مىگرداند ؟
قَالَ يَأْمُرُونَهُمْ بِمَا يُحِبُّ اللَّهُ
وَ يَنْهَوْنَهُمْ عَمَّا يَكْرَهُ اللَّهُ
فَإِذَا أَطَاعُوهُمْ أَحَبَّهُمُ اللَّهُ.
فرمود :آنها را فرمان مىدهد
به آنچه خدا دوست مىدارد،
و باز مىدارد آنان را از آنچه خدا دوست نمىدارد
و هر گاه آنها را اطاعت كردند
خداوند دوستشان دارد.
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
کتاب_المهدویة_الخاتمة_جلسه_82_1401-09-19.mp3
16.65M
.
تدریس کتاب #المهدویة_الخاتمة
✨ جلسه هشتاد و دوم - صوتی
✨ تاریخ : 19 / 09 / 1401
💥 دروغ گویانی بودند که می گفتند مهدی هستند و یکی از دلیل ها شان استخاره بوده
◀️ استخاره قلبی
✅ استخاره جلسه ( 4 )
لینک جلسه قبلی ( هشتاد و یکم ) 👇👇
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26626
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
مطالب بیان شده در این جلسه👇👆
جلسه هشتاد و دوم #المهدویة_الخاتمة
مهدویت ( شنبه ها نقد مدعیان کذاب )
دروغ گویانی بودند که
می گفتند مهدی هستند
و یکی از دلیل ها شان استخاره بوده
=1= میرزا غلام احمد قادیانی
سنی هندوستانی تولد 1214 شمسی
=2= محمد عبد الله قحطانی
سنی عربستانی ت 1335 شمسی
=3= احمد اسماعیل بصری
یمانی قلابی تولد 1347 شمسی
انواع استخاره
1= دعایی
2= غیر دعایی
دعــایـی
1= استخاره مطلق
2= استخاره قلبی
3= استخاره مشورتی
غـیـر دعـایـی
1= استخاره با قرآن
2= استخاره با تسبیح
3 = استخاره با کاغذ ( ذات الرقاع )
أَسْتَخِيرُ اللَّهَ بِرَحْمَتِهِ
خِيَرَةً فِي عَافِيَة
الكافي ج3 ص471
بحار ج88 ص258 وَ رُوِيَ أَنَّ رَجُلًا جَاءَ إِلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فَقَالَ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنِّي رُبَّمَا رَكِبْتُ الْحَاجَةَ فَأَنْدَمُ
در روایت آمده : مردی خدمت امام صادق علیه
السلام رسید و عرض کرد: فدایت شوم گاهی
کاری می کنم و سپس پشیمان می شوم،
فَقَالَ لَهُ أَيْنَ أَنْتَ عَنِ الِاسْتِخَارَةِ
فَقَالَ الرَّجُلُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَكَيْفَ الِاسْتِخَارَةُ
فَقَالَ إِذَا صَلَّيْتَ صَلَاةَ الْفَجْرِ فَقُلْ بَعْدَ
أَنْ تَرْفَعَ يَدَيْكَ حِذَاءَ وَجْهِكَ
حضرت فرمودند : چرا استخاره نمی کنی؟
عرض کرد : فدایت شوم چگونه استخاره کنم ؟
حضرت فرمودند : پس از نماز صبح دست ها
را برابر صورت بلند کن و بگو:
اَللَّهُمَّ إِنَّکَ تَعْلَمُ وَ لاَ أَعْلَمُ وَ أَنْتَ عَلاَّمُ اَلْغُیُوبِ
فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
وَ خِرْ لِی فِی جَمِیعِ مَا عَزَمْتُ بِهِ مِنْ أُمُورِی
خِیَارَ بَرَکَةٍ وَ عَافِیَةٍ
بحار ج 88 ص 280
أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ كَانَ إِذَا أَرَادَ شِرَى شَيْءٍ
مِنَ الْعَبْدِ وَ الدَّابَّةِ أَوِ الْحَاجَةَ الْخَفِيفَةَ أَوِ الشَّيْءَ الْيَسِيرَ
اسْتَخَارَ اللَّهَ عَزَّوَ جَلَّ فِيهِ سَبْعَ مَرَّاتٍ
فَإِنْ كَانَ أَمْراً جَسِيماً اسْتَخَارَ اللَّهَ فِيهِ مِائَةَ مَرَّةٍ
از امام صادق عليه السّلام نقل مىكند كه :
حضرت هرگاه مىخواست بنده يا حيوانى بخرد
و يا هركار كوچك ديگرى انجام بدهد،
هفت بار از خدا طلب خير مىكرد و اگر
كار مهمى بود صد بار از خداوند طلب خير مىكرد.
مَنِ اسْتَخارَ اللّه َ مَرّةً واحِدَةً و هُو راضٍ بهِ
خارَ اللّه ُ لَهُ حَتْما .بحار ج 88 ص 256
امام صادق عليه السلام : كسى كه با طيب خاطر
(از تَه دل) يك بار، از خدا طلب خير كند،
خداوند حتماً به او خير عنايت خواهد کرد
استخاره قلبی:
( غسل ) + وضو + دو رکعت نماز + 101 بار طلب خیر
أَسْتَخِيرُ اللَّهَ بِرَحْمَتِهِ خِيَرَةً فِي عَافِيَة
= = آنچه به قلبتان افتاد عمل کنید
من لا یحضره الفقیه ج۱ ص۵۶۳
اسحاق مىگويد به امام صادق (علیهالسلام) عرض کردم: خيلى از اوقات وقتى قصد انجام کارى را مىکنم، برايم شک پيش مىآيد که
انجام دهم يا نه؛ حضرت فرمود:
وقتى اين حالت برايت پيش آمد،
دو رکعت نماز بخوان و صد و يک مرتبه
«استخير الله» بگو، سپس نگاه کن ببين
کدام يک از دو طرف در نظرت مناسبتر است،
پس همان را انجام بده که خير در همان است
ان شاءالله، و طلب خيرت را در طلب عافيت
قرار بده که چهبسا براى کسى قطع دست
و مرگ فرزند و از دست دادن مال، خير باشد.
کافی، ج۳، ص۴۷ ابناسباط مىگويد :
به امام رضا (علیهالسلام) گفتم: فدايت شوم راه ما بسيار پراضطراب و خطرناک است؛
نظرت درباره اينکه از خشکی بروم يا دریا چيست؟ حضرت فرمود: از خشکى برو
و توصيه فرمود به مسجد رسول الله (صلیاللهعلیهوالهوسلم) برو و در غير وقت فريضه
دو رکعت نماز بخوان سپس از خدا صد و يکبار استخاره کن، سپس ببين اگر خدا دریا را برايت عزم کرد بگو ... و اگر به خشکى خارج شدى بگو ...
بحار ج 91 ص 264 سیدبن طاووس [ رحمةالله علیه ] روایت کرده : که مردی میخواست
ملک خود را بفروشد . برای این کار به حضرت امام جواد(عليهالسّلام) نامه نوشت.
آن حضرت در جواب به او نوشتند :
دو رکعت نماز به جا آور و بعد از آن صد مرتبه
خیر خود را از خدا طلب کن و در موقع این کار
با کسی حرف نزن تا صد مرتبه تمام شود.
پس اگر فروش آن ملک به دلت افتاد،آن را بفروش.
امام محمد باقر (عليهالسّلام) :
که هر بندهای که صدمرتبه طلب خیر از حق تعالی
بکند، البته آنچه خیر اوست در دلش میافتد.
بحارج 91 ص 278
دیلمی نیز در کتاب فردوسالاخبار روایت کرده است که حضرت رسول(صلیاللهعليهوآله) به انس گفت : هرگاه امری را اراده کنی، هفت مرتبه از خداوند متعال طلب خیر بکن. پس آنچه به دلت افتاد عمل نما که خیر تو در آن است. بحارج 91 ص 265
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرحوم استاد
آیه الله فلسفی مشهد
به هدایت ایشان اقتدا کن ...
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_516_تاریخ_1401_09_20.mp3
11.74M
.
#تدریس رساله جامع - جلد 2 🌹
🌼 احکام - جلسه شماره 516
🌹 خوردن و آشامیدن ( 7 )
🐦🐧🐔 ( پرندگان ) ( 1 )
🌷 تاریخ 1401.09.20
🌼 صفحه 562
💥 مسئله 1351
✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 515 ) 👇👇
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26666
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
https://instagram.com/sadeghiye_
.
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇
خوراکیها از حیوانات به چهار دسته تقسیم میشوند
«آبزیان»
«حیوانات خشکزی»
«پرندگان»
«حشرات و کرم ها»
۳. پرندگان
پرندگان حرام گوشت
مسأله ۱۳۵۱ هر پرنده ای که درنده
(دارای چنگال باشد) حرام گوشت است،
خواه قوی و نیرومند باشد که
بتواند با آن پرندگان دیگر را شکار کند
یا ضعیف باشد و توانایی شکار پرندگان
دیگر را نداشته باشد.
مانند عقاب حرام گوشت
شاهین حرام گوشت
باز حرام گوشت
قرقی حرام گوشت
کرکس ( لاشخور ) حرام گوشت
مسأله ۱۳۵۲. همه انواع کلاغ
و حتّى بنابر احتیاط واجب «زاغ»،
حرام گوشت هستند.
کلاغ حرام گوشت
زاغ حرام گوشت
مسأله ۱۳۵۳ هر پرنده ای که پرواز میکند
ولی پر ندارد
مانند خفاش حرام گوشت می باشد.
خفاش حرام گوشت
خوراکیها از حیوانات به چهار دسته تقسیم میشوند
«آبزیان»
«حیوانات خشکزی»
«پرندگان»
«حشرات و کرم ها»
پرندگان حلال گوشت
مسأله ۱۳۵۴ اسامی برخی از پرندگان حلال :
کبوترسانان : (خانواده کبوترها)؛ حلال گوشت
کوکوسانانان (خانواده کوکوها) ؛ حلال گوشت
باقرقره سانان؛ حلال گوشت
غازسانان (خانواده مرغابیها؛) حلال گوشت
شتر مرغ سانان؛ حلال گوشت
درناسانان: (خانواده درناها، حلال گوشت
خانواده هوبره ها، حلال گوشت
خانواده یلوه ها)؛ حلال گوشت
سبز قبا سانان (خانواده سبز قباها، حلال گوشت
خانواده هدهدها، حلال گوشت
خانواده زنبورخوارها، حلال گوشت
خانواده ماهی خورک ها)؛ حلال گوشت
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷📚🌷📚🌷📚🌷
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
خوردن و آشامیدن قسمت 6.pdf
565.4K
.
مربوط به جلسه بالا 👆👆
#تدریس رساله جامع - جلد 2 🌹
🌼 احکام - جلسه شماره 516
🌹 خوردن و آشامیدن ( 7 )
🐦🐧🐔 ( پرندگان ) ( 1 )
🌷 تاریخ 1401.09.20
.
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.09.20.mp3
6.89M
🔸🌷🔸🌺🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸
🔹
👈 🌺 #گلچین_بحار
👈 🧠 کتاب العلم
🔱 أبواب العلم و آدابه و أنواعه و أحكامه
👈☘️ ج دو صفحه 24
🏷 جلسه صد و هفتاد و ششم بحار الانوار
🏷 ( جلسه 103 از کتاب العلم )
💥 ✨ تاریخ 1401.09.20
لینک جلسه قبلی👆👇
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26669
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
🔹
🌺🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷
بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆
معرفی كتاب : الإختصاص
نويسنده : مفيد ، محمد بن محمد
تاريخ وفات مؤلف : 413 ق
بحار ج2 ص24 75- الإختصاص قَالَ الْعَالِمُ ع مَنِ اسْتَنَّ بِسُنَّةٍ حَسَنَةٍ فَلَهُ أَجْرُهَا وَ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا مِنْ غَيْرِ أَنْ يَنْقُصَ مِنْ أُجُورِهِمْ شَيْءٌ
امام کاظم ع : کسي که سنت و روش نيکويي را
بنياد نهد ، پاداش و ثواب آن سنت
و کسي که به آن عمل ميکند براي اوست،
وَ مَنِ اسْتَنَّ بِسُنَّةٍ سَيِّئَةٍ فَعَلَيْهِ وِزْرُهَا وَ وِزْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا مِنْ غَيْرِ أَنْ يَنْقُصَ مِنْ أَوْزَارِهِمْ شَيْءٌ.
و کسي که سنت و روش بدي را بنياد مينهد
کيفر آن روش ناپسند و کيفر کساني که به آن
عمل ميکنند براي او خواهد بود.
معرفی کتاب : کنز الفوائد یا کنز الکراجکی
نویسنده : ابوالفتح محمد بن علی بن عثمان کَراجکی
از شاگردان شیخ مفید و شیخ طوسی است
وفات : ۴۴۹ ق
بحار ج2 ص24 78- كَنْزُ الْكَرَاجُكِي عَنِ النَّبِيِّ ص
قَالَ: أَرْبَعٌ تَلْزَمُ كُلَّ ذِي حِجًى مِنْ أُمَّتِي قِيلَ وَ مَا هُنَّ يَا رَسُولَ اللَّهِ
چهار چيز بر هر عاقل و خردمندى از امّت من
واجب است گفته شد : اى پيامبر خدا !
آن چهار چيز كدام اند ؟
فَقَالَ : اسْتِمَاعُ الْعِلْمِ وَ حِفْظُهُ وَ الْعَمَلُ بِهِ وَ نَشْرُهُ .
فرمودند : 1= گوش دادن به علم
2= حفظ و نگهدارى آن
3= عمل به آن
4= و منتشر کردن آن
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
نهج البلاغه - 1401.09.20.mp3
18.31M
.
#نهج_البلاغه
🌺 حکمت 366
⚡️ فرار علم
🌸 کوچ علم
✅ یکشنبه شب 20 / 09 / 1401
🌹 لینک جلسه قبلی 👇👇
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26632
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
مطالب بیان شده در جلسه بالا 👆👇
حکمت 366 نهج البلاغه وَ قَالَ (عليه السلام):
الْعِلْمُ مَقْرُونٌ بِالْعَمَلِ
فَمَنْ عَلِمَ عَمِلَ
وَ الْعِلْمُ يَهْتِفُ بِالْعَمَلِ
فَإِنْ أَجَابَهُ، وَ إِلَّا ارْتَحَلَ عَنْه.
امیر المومنین علیه السلام : علم و عمل پيوندى نزديك دارند. و كسى كه دانست بايد به آن عمل كند، چرا كه علم ، عمل را فراخواند ، اگر پاسخش داد مى ماند و گر نه كوچ مى كند.
علم مقدّمه اى است براى عمل و تكامل انسان
اگر بخواهيم علم ما تبديل به جهل نشود
بايد به آنچه مى دانيم جامه عمل بپوشانيم
اگر عمل نباشد علم فرار مى كند!
اميرمؤمنان(عليه السلام) خطبه 110 :
وَ إِنَّ الْعَالِمَ بِغَيرِ عِلْمِهِ
كَالْجَاهِلِ الْحَائِرِ الَّذِى لاَ يسْتَفِيقُ مِنْ جَهْلِهِ;
بَلِ الْحُجَّةُ عَلَيهِ أعْظَمُ،
وَ الحَسْرَةُ لَهُ أَلْزَمُ، وَ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَلْوَمُ
به يقين، عالمى كه به غير علمش عمل مى كند، همچون جاهل سرگردانى است كه هرگز از جهل خويش بيرون نمى آيد; بلكه حجّت بر او عظيم تر، حسرتش پايدارتر و سرزنش او
در پيشگاه خدا سزاوارتر است
كسى كه يقين به سوزندگى آتش دارد
هرگز دست خود را در آن فرو مى كند ؟
و يا كسى كه يقين به مسموم بودن غذايى دارد
آن را تناول مى كند ؟
اميرمؤمنان على(عليه السلام) حكمت 92 : أَوْضَعُ الْعِلْمِ مَا وُقِفَ عَلَى اللِّسَانِ وَ أَرْفَعُهُ مَا ظَهَرَ فِى الْجَوَارِحِ وَ الاَرْكَانِ پست ترين مرحله علم آن است كه تنها بر زبان باشد
و برترين آن، آن است كه در اعضا و اركان
وجود انسان آشكار گردد
نكته : عمل به علم گاه سبب توسعه علم مى شود
مثلاً كسى كه مى داند تواضع خوب است به خصوص در برابر استاد و تواضع پيشه كند
اى بسا علوم بيشترى را از استاد خود فرامى گيرد.
همچنين كسى كه مى داند
عبادات واجب الهى لازم العمل است
و به آن عمل مى كند
نورانيت علم در قلب او فزون تر مى شود.
رسول خدا(صلى الله عليه وآله) : بحار ج 40 ص 128
مَنْ عَمِلَ بِمَا يعْلَمُ وَرَّثَهُ اللَّهُ عِلْمَ مَا لَمْ يعْلَمْ
كسى كه عمل كند به چيزى كه مى داند
خداوند دانشى را كه نمى داند
به او تعليم مى كند
علم به تنهایی
موجب كمال نفس نمى شود
مگر اين كه با عمل توأم باشد.
الكافي ج2 ص53
عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ
إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص صَلَّى بِالنَّاسِ الصُّبْحَ
فَنَظَرَ إِلَى شَابٍ فِي الْمَسْجِدِ وَ هُوَ يَخْفِقُ وَ يَهْوِي بِرَأْسِهِ
مُصْفَرّاً لَوْنُهُ قَدْ نَحِفَ جِسْمُهُ وَ غَارَتْ عَيْنَاهُ فِي رَأْسِهِ
فَقَالَ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ ص كَيْفَ أَصْبَحْتَ يَا فُلَانُ
قَالَ أَصْبَحْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ مُوقِناً فَعَجِبَ رَسُولُ اللَّهِ ص مِنْ قَوْلِهِ وَ قَالَ إِنَّ لِكُلِّ يَقِينٍ حَقِيقَةً فَمَا حَقِيقَةُ يَقِينِكَ فَقَالَ إِنَّ يَقِينِي يَا رَسُولَ اللَّهِ هُوَ الَّذِي أَحْزَنَنِي
وَ أَسْهَرَ لَيْلِي وَ أَظْمَأَ هَوَاجِرِي
فَعَزَفَتْ نَفْسِي عَنِ الدُّنْيَا وَ مَا فِيهَا
حَتَّى كَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَى عَرْشِ رَبِّي وَ قَدْ نُصِبَ لِلْحِسَابِ وَ حُشِرَ الْخَلَائِقُ لِذَلِكَ وَ أَنَا فِيهِمْ
وَ كَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَى أَهْلِ الْجَنَّةِ يَتَنَعَّمُونَ فِي الْجَنَّةِ وَ يَتَعَارَفُونَ وَ عَلَى الْأَرَائِكِ مُتَّكِئُونَ
وَ كَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَى أَهْلِ النَّارِ وَ هُمْ فِيهَا مُعَذَّبُونَ مُصْطَرِخُونَ وَ كَأَنِّي الْآنَ أَسْمَعُ زَفِيرَ النَّارِ يَدُورُ فِي مَسَامِعِي فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لِأَصْحَابِهِ
هَذَا عَبْدٌ نَوَّرَ اللَّهُ قَلْبَهُ بِالْإِيمَانِ
ثُمَّ قَالَ لَهُ الْزَمْ مَا أَنْتَ عَلَيْهِ
فَقَالَ الشَّابُّ ادْعُ اللَّهَ لِي يَا رَسُولَ اللَّهِ أَنْ أُرْزَقَ الشَّهَادَةَ مَعَكَ فَدَعَا لَهُ رَسُولُ اللَّهِ ص
فَلَمْ يَلْبَثْ أَنْ خَرَجَ فِي بَعْضِ غَزَوَاتِ النَّبِيِّ ص فَاسْتُشْهِدَ بَعْدَ تِسْعَةِ نَفَرٍ وَ كَانَ هُوَ الْعَاشِرَ.
غرر الحكم : 1277
الإمامُ عليٌّ عليه السلام : العِلمُ رُشدٌ لِمَن عَمِلَ بِهِ
: علم براى كسى كه
آن را به كار بندد، راهنماست.
غرر الحكم : 6294
الإمامُ عليٌّ عليه السلام : عِلمٌ لا يُصلِحُكَ ضَلالٌ ، و مالٌ لا يَنفَعُكَ وَبالٌ .
علمى كه اصلاحت نكند، گمراهى است
و ثروتى كه تو را سود نبخشد، رنج و سختى است.
غرر الحكم : 3895
الإمامُ عليٌّ عليه السلام : إنَّما زَهَّد النّاسَ في طَلَبِ العِلمِ كَثرَةُ ما يَرَونَ مِن قِلَّةِ مَن عَمِلَ بِما عَلِمَ
امام على عليه السلام : آنچه مردم را به تحصيل علم بى رغبت كرده، اين است كه مى بينند
كمتر عالمى است كه به علمش عمل كند.
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷📚🌷📚🌷📚🌷
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
گلچین حکمت 366 نهج.pdf
1.31M
.
مربوط به جلسه بالا 👆👆
#نهج_البلاغه
🌺 حکمت 366
⚡️ فرار علم
🌸 کوچ علم
✅ یکشنبه شب 20 / 09 / 1401
.
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_517_تاریخ_1401_09_21.mp3
10.9M
.
#تدریس رساله جامع - جلد 2 🌹
🌼 احکام - جلسه شماره 517
🌹 خوردن و آشامیدن ( 8 )
🐦🐧🐔 ( پرندگان ) ( 2 )
🌷 تاریخ 1401.09.21
🌼 صفحه 562
💥 مسئله 1351
✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 516 ) 👇👇
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26674
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
https://instagram.com/sadeghiye_
.
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇
ادامه پرندگان حلال گوشت
طوطی سانان: (خانواده طوطیها) ؛ حلال گوشت
گنجشک سانان متشکل از خانواده های (چلچله، حلال گوشت
سهره، حلال گوشت
بلبل، حلال گوشت
خانواده دم جنبانک ها، حلال گوشت
شهد خوار، حلال گوشت
دیوار خزک، حلال گوشت
دارخزک ، حلال گوشت
بـال لاکی، حلال گوشت
پری شاهرخ، حلال گوشت
الیکایی، حلال گوشت
صعوه ها، حلال گوشت
زرد پره ها، حلال گوشت
توکاها، حلال گوشت
کمر کولی ها، حلال گوشت
سارها حلال گوشت
چرخ ریسک ها، حلال گوشت
گنجشکها، حلال گوشت
لیکوها، حلال گوشت
مگس گیرها، حلال گوشت
سسک ها، حلال گوشت
چکاوک ها، حلال گوشت
سنگ چشمها، حلال گوشت
ماکیان سانان. حلال گوشت
و نیز این
پرندگان
حلال گوشت
می باشند
مرغ، حلال گوشت
مرغابی، حلال گوشت
قو، حلال گوشت
غاز، حلال گوشت
تیهو، حلال گوشت
قطـا، حلال گوشت
کبوتر، حلال گوشت
قمری ، حلال گوشت
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷📚🌷📚🌷📚🌷
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
خوردن و آشامیدن قسمت 7.pdf
680.8K
.
مربوط به جلسه بالا 👆👆
#تدریس رساله جامع - جلد 2 🌹
🌼 احکام - جلسه شماره 517
🌹 خوردن و آشامیدن ( 8 )
🐦🐧🐔 ( پرندگان ) ( 2 )
🌷 تاریخ 1401.09.21
.
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.09.21.mp3
7.05M
🔸🌷🔸🌺🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸
🔹
👈 🌺 #گلچین_بحار
👈 🧠 کتاب العلم
🔱 أبواب العلم و آدابه و أنواعه و أحكامه
👈☘️ ج دو صفحه 24
🏷 جلسه صد و هفتاد و هفتم بحار الانوار
🏷 ( جلسه 104 از کتاب العلم )
💥 ✨ تاریخ 1401.09.21
لینک جلسه قبلی👆👇
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26677
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
🔹
🌺🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷
بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆
معرفی كتاب : عدة الداعي و نجاح الساعي
نويسنده : ابن فهد حلى، احمد بن محمد
وفات مؤلف : 841 ق
بحار ج2 ص24 79- عدة الداعي عَنِ النَّبِيِّ ص قَالَ :
مِنَ الصَّدَقَةِ أَنْ يَتَعَلَّمَ الرَّجُلُ الْعِلْمَ وَ يُعَلِّمَهُ النَّاسَ.
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : اگر كسى علم بياموزد و آن را به مردم بياموزاند،
اين كار او صدقه است.
بحار ج2 ص25 87- وَ قَالَ ص : مَا تَصَدَّقَ النَّاسُ بِصَدَقَةٍ مِثْلَ عِلْمٍ يُنْشَرُ.
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : مردم هيچ صدقه اى ندادند كه برتر از دانشى باشد
كه در ميان مردم پخش شود.
بحار ج2 ص25 89- وَ قَالَ ص : أَفْضَلُ الصَّدَقَةِ
أَنْ يَعْلَمَ الْمَرْءُ عِلْماً ثُمَّ يُعَلِّمَهُ أَخَاهُ.
بهترين صدقه اين است كه
انسان علمى را بياموزد
و سپس آن را به برادر خود آموزش دهد.
بحار ج2 ص25
81- وَ عَنِ الصَّادِقِ ع لِكُلِّ شَيْءٍ زَكَاةٌ
وَ زَكَاةُ الْعِلْمِ أَنْ يُعَلِّمَهُ أَهْلَهُ.
هر چيزى، زكاتى دارد و زكات دانش،
آموختن آن است به اهلش.
بحار ج2 ص25 82- وَ قَالَ ص يَا عَلِيُّ نَوْمُ الْعَالِمِ أَفْضَلُ مِنْ عِبَادَةِ الْعَابِدِ يَا عَلِيُّ رَكْعَتَانِ يُصَلِّيهِمَا الْعَالِمُ أَفْضَلُ مِنْ سَبْعِينَ رَكْعَةً يُصَلِّيهَا الْعَابِدُ.
اى علی ! خواب عالم برتر از عبادت عابد است.
اى على ! دو ركعت نمازى كه عالم بگزارد برتر است از هفتاد ركعت نماز عابد .
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
تفسیر سوره کهف 1401.09.21.mp3
18.49M
.
🌺☘️🌼🌺☘️🌼🌺☘️
🌈🌈 در محضر قرآن
🌈🌈🌈 خانه هایتان را نورانی کنید 🌷
⚡️⚡️ تفسیر سوره حضرت مریم ( صوتی )
⚡️⚡️ جلسه شماره + 17 +
🌷 موضوع جلسه : شباهت امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف به حضرت عیسی علیه السلام
⚡️ مورخه : 21 . 09 . 1401
#سایر_جلسات_تفسیر_صوتی
✅ لینک جلسه قبلی ، تفسیر
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26640
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
مطالب بیان شده در جلسه هفدهم - سوره مبارکه حضرت مریم علیها السلام
👆👇
به مناسبت
آیات 16 تـا 40
سوره مریم ع
داستان عیسی پیامبر ع
وَ اذْكُرْ فِي الْكِتابِ مَرْيَمَ إِذِ انْتَبَذَتْ مِنْ أَهْلِها ... 16مریم ع
و در اين كتاب، مريم را ياد كن، هنگامى كه از خاندانش جدا شد ....
قالَ إِنِّي عَبْدُ اللَّهِ آتانِيَ الْكِتابَ وَ جَعَلَنِي نَبِيًّا «30» مریم ع
(عيسى به سخن آمد و) گفت: منم بندهى خدا، او به من كتاب (آسمانى) داده و مرا پيامبر قرار داده است.
ذلِكَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ قَوْلَ الْحَقِّ الَّذِي فِيهِ يَمْتَرُونَ «34» مریم ع
اين است عيسى، پسر مريم؛ (همان) گفتار درستى كه در آن شك مىكنند.
فَاخْتَلَفَ الْأَحْزابُ مِنْ بَيْنِهِمْ ... «37» مریم ع
پس گروههايى از ميان خودشان به اختلاف پرداختند، ...
مكيال المكارم
في
فوائد دعاء للقائم
(عجل الله تعالی فرجه )
مطالب جلد اول
بخش 1 : شناختن امام زمان
بخش 2 : اثبات امامت حضرت
بخش 3 : حقوق آن حضرت نسبت به ما
بخش 4 : ويژه گىهای آن حضرت طبق حروف الفباء
بخش 5 : نتايج دعا براى فرج 102 فایده
محتوای جلد دو مکیال
بخش 6 : اوقات تأكيد شده براى دعا برای حضرت
مكانهای تأكيد شده براى دعا برای حضرت
بخش 7 : چگونگى دعا کردن
بخش 8 : تكاليف ما نسبت به آن حضرت 80 تا وظیفه
در بخش 4 ... ... كمالات آن حضرت عليه السّلام
فصل اوّل : شباهت آن حضرت به 33 نفر از پيغمبران
... شباهت به آدم هابيل شيث نوح ايوب
يونس زكريّا خاتم النبيين و عيسى عليهم السّلام
مكيال ج1 ص 288 عربی و ص 264 فارسی
شباهتهای امام زمان به عيسى عليه السّلام :
1 = عيسى عليه السّلام؛ فرزند بهترين زنان زمانش مىباشد.
قائم عليه السّلام نيز، فرزند بهترين زنان زمانش مىباشد.
2 = عيسى عليه السّلام؛ در شكم مادر تكلم كرده، تسبيح مىگفت،
قائم عليه السّلام نيز، در شكم مادر سخن گفته است.
3 = عيسى عليه السّلام؛ در كودكى در گهواره سخن گفت.
قائم عليه السّلام نيز، در كودكى در گهواره سخن گفت،
كمال الدين صدوق از
حكيمه دختر امام محمد بن على جواد عليه السّلام آمده كه:
حضرت حجّت عليه السّلام بعد از ولادتش تكلم كرد وفرمود :
أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللَّهِ ص سپس بر امير المؤمنين و امامان عليهم السّلام يك به يك درود فرستاد
تا به پدرش رسيد، آنگاه لب فروبست تا اينكه روز هفتم به توحيد سخن گفت
و بر محمد و امامان عليهم السّلام درود فرستاد
سپس اين آيه را تلاوت كرد:
ی 5 قصص بسم الله الرحمن الرحيم وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ وَ نُمَكِّنَ لَهُمْ فِي الْأَرْضِ وَ نُرِيَ فِرْعَوْنَ وَ هامانَ وَ جُنُودَهُما مِنْهُمْ ما كانُوا يَحْذَرُونَ
4 = عيسى عليه السّلام؛ خداوند حكمت و نبوّت را در كودكى به او عنايت فرمود.
قائم عليه السّلام نيز، خداوند حكمت و امامت را در كودكى به حضرت عنايت كرد.
5 = عيسى عليه السّلام را خداوند متعال به سوى خود بالا برد.
قائم عليه السّلام را نيز، خداوند به سوى خود بالا برد
6 = عيسى عليه السّلام؛ مردم دربارهاش اختلاف كردند.
قائم عليه السّلام نيز، مردم دربارهاش اختلاف كردند.
غيبة الطوسي و كمال الدين و بحار
امام صادق عليه السّلام در بيان شباهت حضرت حجّت عليه السّلام به حضرت عيسى عليه السّلام فرمود : يهود و نصارى اتفاق كردند بر اينكه عيسى كشته شد، ولى خداوند- عزّ و جلّ- آنها را تكذيب كرد و فرمود:
وَ ما قَتَلُوهُ وَ ما صَلَبُوهُ وَ لكِنْ شُبِّهَ لَهُمْ؛ او را نكشتند
و به دار نياويختند ولى امر بر آنان مشتبه شد.
غيبت قائم عليه السّلام نيز همينطور است كه عاقبت،
اين امّت آن را انكار خواهد كرد به خاطر طولانى شدن آن،
بعضى هدايت نشوند و خواهند گفت : اصلا متولد نشده.
و بعضى ديگر خواهند گفت: متولد شده و مرده
و كسانى كفر مىورزند چون مىگويند :
يازدهمين نفر از ما عقيم بوده.
و برخى سركش خواهند شد از دین خارج می شوند به اينكه : امامت را به سيزده نفر
و بيشتر سرايت دهند.
ادامه دارد 👆👇
ادامه جلسه بالا 👇👆
و ديگرانى خداى عزّ و جلّ را معصيت كنند
به اينكه بگويند : روح قائم عليه السّلام در كالبد ديگرى وارد شده
و او سخن از زبان آن حضرت مىگويد.
7 = عيسى عليه السّلام به اذن خداوند مرده زنده مىكرد
قائم عليه السّلام نيز، مردگان را زنده مىكند به اذن خداى
امام صادق عليه السّلام روايت شده كه: هرگاه قائم عليه السّلام ظهور كند مردى از آذربايجان، استخوان پوسيدهاى در دست به خدمت آن جناب مىآيد و مىگويد: اگر تو حجّت خدا هستى، دستور بده اين استخوان به نطق درآيد. پس به دستور حضرت استخوان به نطق آمده، مىگويد:
من هزار سال است كه در عذاب هستم، و اميدوارم با دعاى تو،
خداوند متعال مرا از عذاب خلاص فرمايد. پس آن مرد خواهد گفت:
اين سحر است.
آنگاه به فرمان آن حضرت به دار آويخته مىشود
و تا هفت روز بالاى دار فرياد مىزند :
اين جزاى كسى است كه معجزه امام را به سحر نسبت دهد، سپس مىميرد.
8 = عيسى عليه السّلام خبر از غیب داشت
قائم عليه السّلام نيز، بر تمام احوال و كارهاى ما مطلع است،
و دليل بر آن، تمام اخبار و روايات بسيارى است
كه درباره علم ائمه معصومين عليهم السّلام وارد شده،
ابو بصير مىگويد : شنيدم كه آن حضرت (امام باقر عليه السّلام) به مردى از اهل آفريقا مىفرمايد: ابو راشد چه مىكند؟ آن مرد عرضه داشت:
او را زنده و در حال صلاح يافتم، سلام شما را مىرساند.
فرمود: خدا رحمتش كند! عرض كرد: او مرد؟ فرمود: آرى.
عرض كرد: چه موقع؟ فرمود: دو روز بعد از بيرون آمدن تو.
گفت: و اللّه! نه بيمارى داشت و نه علّتى! من عرض كردم: آن شخص كه بود؟ فرمود: مردى بود از دوستان و محبّان ما. سپس فرمود :
اگر چنين عقيده داشته باشيد كه چشمان بينا و گوشهاى شنوايى از ما با شماها نيست
بد عقيده پيدا كردهايد،
به خدا قسم چيزى از كارهاى شما بر ما پوشيده نيست، همگى ما را حاضر بدانيد و خودتان را به كارهاى نيك عادت دهيد،
و از اهل خير باشيد، به آن شناخته شويد كه من فرزندان و شيعيانم را به اين امر دستور مىدهم.
امام صادق عليه السّلام آمده : عدهاى بر او داخل شدند و پرسيدند : تعريف امام چيست؟ فرمود : تعريف او عظيم است. اگر بر او داخل شديد او را تعظيم و احترام كنيد،
و به آنچه [از معارف] به شما مىدهد ايمان آوريد،
و بر اوست كه شما را هدايت كند، و در او صفتى هست اينكه
هرگاه بر او وارد مىشويد كسى نمىتواند
چشم خود را از ديدار او پر كند به خاطر هيبت و جلالتى كه در امام هست، زيرا كه پيغمبر خدا صلّى اللّه عليه و اله نيز چنان بود، امام هم مانند اوست.
گفتند: آيا شيعيانش را مىشناسد؟ فرمود: آرى،
همهشان را مىبيند. گفتند : پس آيا ما شيعه تو هستيم؟ فرمود :
آرى همه شما. گفتند : نشانى آن را به ما بفرماى. فرمود :
نام شماها و نام قبيلههايتان را مىگويم. عرض كردند: بفرماييد،
پس نام خود و قبايلشان را بيان كرد. عرضه داشتند: راست گفتى. فرمود :
و خبر مىدهم شما را از آنچه مىخواستيد بپرسيد ...
بحار ج53 ص174
الإحتجاج : ذُكِرَ كِتَابٌ وَرَدَ مِنَ النَّاحِيَةِ الْمُقَدَّسَةِ ...
... نُسْخَتُهُ : لِلْأَخِ السَّدِيدِ وَ الْوَلِيِّ الرَّشِيدِ الشَّيْخِ الْمُفِيدِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ النُّعْمَانِ أَدَامَ اللَّهُ إِعْزَازَهُ مِنْ مُسْتَوْدَعِ الْعَهْدِ الْمَأْخُوذِ عَلَى الْعِبَادِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ أَمَّا بَعْدُ سَلَامٌ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمَوْلَى الْمُخْلِصُ فِي الدِّينِ الْمَخْصُوصُ فِينَا بِالْيَقِين ... فَإِنَّا يُحِيطُ عِلْمُنَا بِأَنْبَائِكُمْ
وَ لَا يَعْزُبُ عَنَّا شَيْءٌ مِنْ أَخْبَارِكُمْ
در نامه امام عصر عليه السلام به شیخ مفید فرمودند: براستى كه علم ما بر اوضاع شما احاطه دارد و هيچ چيز از احوال شما بر ما پوشيده نيست
شباهتهای امام زمان به عيسى عليه السّلام :
1 = عيسى عليه السّلام؛ فرزند بهترين زنان زمانش مىباشد.
قائم عليه السّلام نيز، فرزند بهترين زنان زمانش مىباشد.
2 = عيسى عليه السّلام؛ در شكم مادر تكلم كرده، تسبيح مىگفت،
قائم عليه السّلام نيز، در شكم مادر سخن گفته است.
3 = عيسى عليه السّلام؛ در كودكى در گهواره سخن گفت.
قائم عليه السّلام نيز، در كودكى در گهواره سخن گفت،
4 = عيسى عليه السّلام؛ خداوند حكمت و نبوّت را در كودكى به او عنايت فرمود.
قائم عليه السّلام نيز، خداوند حكمت و امامت را در كودكى به حضرت عنايت كرد.
5 = عيسى عليه السّلام را خداوند متعال به سوى خود بالا برد.
قائم عليه السّلام را نيز، خداوند به سوى خود بالا برد
6 = عيسى عليه السّلام؛ مردم دربارهاش اختلاف كردند.
قائم عليه السّلام نيز، مردم دربارهاش اختلاف كردند.
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷📚🌷📚🌷📚🌷
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.