eitaa logo
صادقیه ( محبّی )
2.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
10.5هزار ویدیو
318 فایل
09153052990 علی محبی ( صادقیه ) راه ارتباط با مدیر👇 @Sadeghiyon314
مشاهده در ایتا
دانلود
1402.03.31 مهدی موعود.mp3
17.97M
🍂🌸🍂🌸🍂🌸 🌸🍂🌸 🍂 🌸 جلد 51 بحار آشنایی با امام عصر عجل الله تعالی فرجه 👈🌷 روایات از امام باقر علیه السلام در مورد 12 وصی بر حق پیامبر ( 1 ) 🍃 🌼 جلسه چهلم 🌿🌺 تاریخ 1402.03.31 لینک جلسه قبلی👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/28178 ♥️ 🌺🌿 🌸 🍂 🌸🍂🌸 🍂🌸🍂🌸🍂🌸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 بحار ج‏51 ص137 سَيِّدِي مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الْبَاقِرِ ع ... هَذَا مَوْلُودٌ فِي آخِرِ الزَّمَانِ هُوَ الْمَهْدِيُّ مِنْ هَذِهِ الْعِتْرَةِ تَكُونُ لَهُ حَيْرَةٌ وَ غَيْبَةٌ امام باقر ع : ... مولودى است كه در آخر الزمان خواهد آمد و او مهدى اين عترت طاهره است. او حيرت و غيبتى دارد يَضِلُّ فِيهَا أَقْوَامٌ وَ يَهْتَدِي فِيهَا أَقْوَامٌ فَيَا طُوبَى لَكِ إِنْ أَدْرَكْتِهِ وَ يَا طُوبَى مَنْ أَدْرَكَهُ. كه مردمى بوسيله آن گمراه گردند و گروهى هدايت شوند خوش بحال تو اگر او را درك كنى و خوشا حال كسى كه او را مى‏بيند. بحار ج‏51 ص137 سَنَةَ سِتِّينَ وَ مِائَتَيْنِ ثُمَّ يَبْدُو كَالشِّهَابِ الْوَاقِدِ فِي اللَّيْلَةِ الظَّلْمَاءِ فَإِنْ أَدْرَكْتِ ذَلِكِ الزَّمَانَ قَرَّتْ عَيْنَاكِ. امام باقر ع : او امامى است كه از نظرها غائب گردد و مردم اطلاعى از وى نداشته باشند ... آنگاه مانند شعله‏اى روشن در شب تاريك پديدار گردد، اگر آن زمان را درك كنى شادمان خواهى بود. بحار ج‏51 ص138 عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَطَاءٍ قَالَ‏ قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ ع إِنَّ شِيعَتَكَ بِالْعِرَاقِ كَثِيرٌ وَ وَ اللَّهِ مَا فِي بَيْتِكَ مِثْلُكَ فَكَيْفَ لَا تَخْرُجُ عبد الله بن عطا می گوید به امام باقر (ع) گفتم : در حقيقت شيعيان شما در عراق بسيارند و به خدا در خاندان خودت مانندى ندارى چطور خروج نمى‏كنى ؟ فَقَالَ يَا عَبْدَ اللَّهِ بْنَ عَطَاءٍ قَدْ أَخَذْتَ تَفْرُشُ أُذُنَيْكَ لِلنَّوْكَى لَا وَ اللَّهِ مَا أَنَا بِصَاحِبِكُمْ ... گويد: فرمود: اى عبد الله تو گوش خود را به اختيار نادانها نهادى ؟ آرى به خدا من صاحب الامر شما نيستم ، ... بحار ج‏51 ص 140 ... أَتَيْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع وَ هُوَ بِالْمَدِينَةِ فَقُلْتُ لَهُ عَلَيَّ نَذْرٌ بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ ... راوی می گوید : من نزد امام باقر (ع) رفتم و او در مدينه بود، پس به او گفتم: من در ميان ركن و مقام ( در مسجد الحرام ) نذر كردم كه اگر تو را ديدار كردم از مدينه بيرون نروم تا بدانم كه قائم آن محمد (ص) توئى يا نه؟ امام (ع) هيچ پاسخى به من نداد، من سى روز در مدينه ماندم، پس روزى آن حضرت در راه جلوى من در آمد و فرمود : اى حكم، باز كه تو در اينجائى؟ در پاسخ گفتم: آرى من به شما از آنچه براى خدا بر گردن نهاده‏ام گزارش دادم، شما مرا نه دستورى داديد و نه منعی کردید و نه پاسخى فرموديد، فرمود: فردا بامداد مرا در خانه ديدار كن، من بامدادان نزد آن حضرت رفتم، فرمود: بپرس از نيازمندى خود، گفتم: من براى خدا بر گردن خود نذرى نهاده‏ام از روزه و صدقه در ميان ركن و مقام كه اگر شما را ديدار كردم، از شهر مدينه بيرون نروم تا بدانم كه شما قائم آل محمد (ص) هستيد يا نه، فَإِنْ كُنْتَ أَنْتَ رَابَطْتُكَ وَ إِنْ لَمْ تَكُنْ أَنْتَ سِرْتُ فِي الْأَرْضِ فَطَلَبْتُ‏ الْمَعَاشَ اگر شما او باشيد آماده جهاد و ملازم شما باشم، و اگر نباشيد در زمين بگردم و جستجوى روزى كنم؟ فَقَالَ يَا حَكَمُ كُلُّنَا قَائِمٌ بِأَمْرِ اللَّهِ بحار ج‏51 ص 140 امام باقر ع به راوی فرمودند : ( ... ) ما همه قائم به امر خدا هستيم و به دستور او عمل می کنیم ، قُلْتُ فَأَنْتَ الْمَهْدِيُّ قَالَ كُلُّنَا يُهْدَى إِلَى اللَّهِ عرضكردم : شما مهدى هستى، فرمود : همه ما بسوى خدا هدايت ميكنيم . قُلْتُ فَأَنْتَ صَاحِبُ السَّيْفِ قَالَ كُلُّنَا صَاحِبُ السَّيْفِ وَ وَارِثُ السَّيْفِ عرضكردم : شما صاحب شمشيرى ؟ فرمود: همه ما صاحب شمشير و وارث شمشيريم (شمشير پيغمبر به ما به ارث رسيده و همراه ماست). قُلْتُ فَأَنْتَ الَّذِي تَقْتُلُ أَعْدَاءَ اللَّهِ وَ يَعِزُّ بِكَ أَوْلِيَاءُ اللَّهِ وَ يَظْهَرُ بِكَ دِينُ اللَّهِ گفتم : شمائيد كه دشمنان خدا مى‏كشيد و دوستان خدا در سايه شما عزيز مى‏شوند و به وسيله شما دين حق خدا پيروز مى‏شود ؟ فَقَالَ يَا حَكَمُ كَيْفَ أَكُونُ أَنَا وَ بَلَغْتُ خَمْساً وَ أَرْبَعِينَ وَ إِنَّ صَاحِبَ هَذَا أَقْرَبُ عَهْداً بِاللَّبَنِ مِنِّي وَ أَخَفُّ عَلَى ظَهْرِ الدَّابَّةِ فرمود : اى حكم، چگونه من او هستم ؟ با اين كه به 45 سالگى رسيدم و به راستى كه صاحب الامر (ع) از من جوانتر و هنگام سوارى از من چالاك‏تر است. ( چنانچه در روايت است كه : حضرت مهدی عليه السلام در زمان ظهورش بصورت جوان 30 ساله و قوى و نيرومند باشد ) 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
👇 6666 چند تا نقطه دارد ؟؟؟ قبل از دیدن جواب فکر کنید چند تا ؟؟؟ . . . . . . پاسخ : 6666 چند نقطه دارد ؟ پاسخ اصلی در واقع 0 هست چون نوشتن اعداد به ریاضی صفری در خود ندارند ولی اگر کنجکاوید که بدانید نوشتن 6666 به حروف چند نقطه دارد؛ بخوانید و بشمارید و برای ما بنویسد چند نقطه دیدید و یا به چه جوابی رسیدید ؟ 🌷 ایتا https://eitaa.com/sadeghiyemohebbi 🌷 سروش splus.ir/sadeghiyemohebbi 🌷 تلگرام https://t.me/sadeghiyemohebbi/22784 🌷 اینستا https://instagram.com/sadeghiye_ 💥 سایت http://sadeghiye.com عضو کانالها 👆 شده و بدیگران نیز معرفی کنید
داستانی_کوتاه_و_پندی_بزرگ گویند: روزی ابلیس ملعون خواست با فرزندانش از جایی به جای دیگر نقل مکان کند، خیمه ای را دید، و گفت: اینجا را ترک نمی کنم تا آنکه بلایی بر سر آنان بیاورم. به سوی خیمه رفت و دید گاوی به میخی بسته شده و زنی را دید که آن گاو را می دوشد، بدان سو رفت و میخ را تکان داد. با تکان خوردن میخ، گاو ترسید و به هیجان درآمد و سطل شیر را بر زمین ریخت و پسر آن زن را که در کنار مادرش نشسته بود لگدمال کرد و او را کشت. مادر بچه با دیدن این صحنه عصبانی شد و گاو را با ضربه چاقو از پای درآورد و او را کشت. شوهر آن زن آمد و با دیدن فرزند کشته شده و گاو مرده، همسرش را زد و او را طلاق داد. سپس خویشاوندان زن آمدند و آن مرد را زدند، و بعد از آن نزدیکان آن مرد آمدند و همه با هم درگیر شدند و جنگ و دعوای شدیدی به پا شد!! فرزندان ابلیس با دیدن این ماجرا تعجب کردند و از پدر پرسیدند: ای وای، این چه کاری بود که کردی؟! ابلیس گفت: کاری نکردم فقط میخ را تکان دادم. ➖➖➖➖➖➖➖➖ بیشتر مردم فکر می کنند کاری نکرده اند، در حالی که نمی دانند چند کلمه‌ای که میگویند و مردم می شنوند، سخن چینی است؛ و گاهی: * حالتی را دگرگون می کند * مشکلات زیادی را ایجاد می کند * آتش اختلاف را بر می افروزد * خویشاوندی را برهم میزند * دوستی و صفا صمیمیت را از بین می برد * کینه و دشمنی می آورد * طراوت و شادابی را تیره و تار می کند * دل ها را می شکند بعد از این همه کسی که این کار را کرده فکر می کند کاری نکرده است فقط میخ را تکان داده است!! 🚫 قبل از اینکه حرفی را بزنی، مواظب سخنانت باش! مواظب باش میخی را تکان ندهی!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قضاوت حیدری سلام الله علیه بسیار جالب حتما تا آخر گوش بفرمایید ( علت سکوت امیر المومنین ) 🌷 ایتا https://eitaa.com/sadeghiyemohebbi 🌷 سروش splus.ir/sadeghiyemohebbi 🌷 تلگرام https://t.me/sadeghiyemohebbi/22784 🌷 اینستا https://instagram.com/sadeghiye_ 💥 سایت http://sadeghiye.com عضو کانالها 👆 شده و بدیگران نیز معرفی کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️این پیرمرد با آیت الله بهلول طی الارض کرده . ببینین لطفا حال دلتون عوض شد چشماتون بارونی شد مارو هم دعا کنین...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*پیره مرد افغان دختردوست داشته ولی دختر دار نمیشده چهارتا زن گرفته... از زن اولش ۱۸ تا پسر داره واز زن دومش ۱۶تا پسر داره واز زن سومش ۱۴ تا پسر داره واز زن چهارمش ۱۲ تا پسر داره جمعا ۶۰ تا پسر داره ولی هنوز خدا بهش دختر نداده😂 ⛔️ کاهش جمعیت ⛔️ این لینک را تا می توانید پخش کنید ⛔️ کاهش جمعیت ⛔️ ⭕ فعلا 114 مطلب ⭕ https://t.me/sadeghiyemohebbi/20776 .... و .... ⛔ 💥 حتما از مجموعه سایت صادقیه دیدن بفرمایید 💥 http://sadeghiye.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بدون شرح 🌷 آقای دکتر جواد ... _1_ جالب دیدنی 💥 حتما از مجموعه سایت صادقیه دیدن بفرمایید 💥 http://sadeghiye.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بدون شرح 🌷 آقای دکتر جواد ... _2_ جالب دیدنی قدرت حجاب از نگاه ایرانی مقیم آمریکا👌 ایرانی مقیم دانمارک و جواد، ایرانی مقیم آمریکا 💥 حتما از مجموعه سایت صادقیه دیدن بفرمایید 💥 http://sadeghiye.com
علیه السلام فرمودند: ای زراره اگر زمان غیبت را را درک کردی این دعا را (دعای معرفت) را بخوان. اَللّهُمَّ عَرِّفنی نَفسَکَ فَاِنّکَ اِن لَم تُعَرِّفنی نَفسَکَ لَم اَعرِف رَسُولَکَ، اَللّهُمَّ عَرِّفنی رَسُولَکَ فَاِنَّکَ اِن لَم تُعَرِّفنی رَسُولَکَ لَم اَعرِف حُجَّتَکَ اَللّهُمَّ عَرِّفنی حُجَّتَکَ فَاِنَّکَ اِن لَم تُعَرِّفنی حُجَّتَکَ ضَلَلتُ عَن دینی. 📚صحیفه مهدیه،ص۳۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رحم کنید به خودتان... آیا برای تاریکی قبر آمادگی دارین⁉️ اگه امروز آخرین روز عمرت باشه چی‼ 🔰 .=صَــــدَقِہ جاریِہ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ رهایی از گناه 💥 حتما از مجموعه سایت صادقیه دیدن بفرمایید 💥 http://sadeghiye.com
صادقیه ( محبّی )
🌷 آقایان و خانم ها هر شب س 7 تا 9 غیر از پنجشنبه و جمعه ها احکام ، اخلاق ، مهدویت ، نهج البلاغه
. شنبه ها مبحث : 🌷 موفقیت و تغییر 🌷 ( دانستنی های همسر داری ) عمومی ساعت هفت تا 9
تدریس_رساله_جامع_ ج3 - جلسه_شماره_620_تاریخ_1402_04_03.mp3
10.33M
. رساله جامع - جلد 3 🌼 احکام - جلسه شماره 620 🌸 شرایط کالا و قیمت آن ( 10 ) 🌷 تاریخ 1402.04.03 🌼 صفحه 133 💥 مسئله 197 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 619 ) 👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/28226 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 مسأله 197 اگر ثمن در ذمّۀ خریدار بوده نسیه نام دارد ( = پرداخت پول بعدا ) و اگر کالا در ذمّۀ فروشنده بوده سلف نام دارد ( = پرداخت کالا بعدا ) مسأله 200 اگر یکی از دو طرف در زمانی که بر اساس معامله باید کالا یا قیمت آن (مبیع یا ثمن) را به دیگری بدهد، آن را تحویل ندهد، چه در این کار عذر داشته باشد یا نه، طرف مقابل حقّ دارد معامله را فسخ کند. البته در صورتی می‌تواند معامله را بر اساس این مسأله فسخ کند که حقّ فسخ وی، در ضمن معامله یا بعد از آن ساقط نشده باشد. البتّه، این حقّ فسخ «فوریّت» عرفی دارد و اگر کسی که حقّ فسخ دارد بدون عذر معامله را فسخ نکند، حقّ فسخ وی ساقط می‌شود؛ ... 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1402.04.03.mp3
7.77M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 👈 باب چهاردهم = از چه کسی علم بگیریم ( 13 ) 👈☘️ ج دو صفحه 84 🏷 جلسه دویست و هفتاد و نهم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 207 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1402.04.03 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/28228 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 ادامه روایت جلسه قبل 3 = فَإِذَا وَجَدْتُمُوهُ يَعِفُّ عَنْ ذَلِكَ فَرُوَيْداً لَا يَغُرَّكُمْ حَتَّى تَنْظُرُوا مَا عَقَدَهُ عَقْلُهُ فَمَا أَكْثَرَ مَنْ تَرَكَ ذَلِكَ أَجْمَعَ ثُمَّ لَا يَرْجِعُ إِلَى عَقْلٍ مَتِينٍ فَيَكُونُ مَا يُفْسِدُهُ بِجَهْلِهِ أَكْثَرَ مِمَّا يُصْلِحُهُ بِعَقْلِهِ ( گول اینکه کسی نادان و ساده است را نخورید که دلیل بر عدالت و تقوا نیست ) همين كه ديديد او از تمام اعمال ناپسند دوري مي‌كند ولي باز هم شما را گول نزند تا ببينيد انگيزه‌ي عقل او چيست؟ زيرا بسيارند افرادي كه از تمام اعمال بد دوري مي‌كنند اما يك درايت و ريشه‌ي عقلاني ندارند. و لذا چون شعور فكريِ او كم است معمولاً به جاي اصلاح، دست به افساد مي‌زند. 4 = فَإِذَا وَجَدْتُمْ عَقْلَهُ مَتِيناً فَرُوَيْداً لَا يَغُرَّكُمْ حَتَّى تَنْظُرُوا أَ مَعَ هَوَاهُ يَكُونُ عَلَى عَقْلِهِ أَوْ يَكُونُ مَعَ عَقْلِهِ عَلَى هَوَاهُ وَ كَيْفَ مَحَبَّتُهُ لِلرِّئَاسَاتِ الْبَاطِلَةِ وَ زُهْدُهُ فِيهَا فَإِنَّ فِي النَّاسِ مَنْ خَسِرَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةَ يَتْرُكُ الدُّنْيَا لِلدُّنْيَا وَ يَرَى أَنَّ لَذَّةَ الرِّئَاسَةِ الْبَاطِلَةِ أَفْضَلُ مِنْ لَذَّةِ الْأَمْوَالِ وَ النِّعَمِ الْمُبَاحَةِ الْمُحَلَّلَةِ فَيَتْرُكُ ذَلِكَ أَجْمَعَ طَلَباً لِلرِّئَاسَةِ حَتَّى‏ إِذا قِيلَ لَهُ اتَّقِ اللَّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالْإِثْمِ فَحَسْبُهُ جَهَنَّمُ وَ لَبِئْسَ الْمِهادُ ( گول اینکه کسی ریاست طلب نیست را نخورید که دلیل بر عدالت و تقوا نیست ) و اگر ديديد داراي عقل متين هم هست باز شما را گول نزند و صبر كنيد تا ببينيد آيا با هواي نفس خود عقل را مي‌كوبد يا با كمك عقل عليه هواي نفس گام بر مي‌دارد و نسبت به رياست‌هاي باطل چقدر علاقمند است زيرا در ميان مردم كساني هستند كه در دنيا و آخرت زيان‌كارند زيرا دنيا را رها مي‌كنند نه براي خدا بلكه براي رسيدن به رياست باطله دنيا زيرا لذت رياست نزد او به مراتب از لذت مال و دنيا بيش‌تر است. [ و قدرت، برایشان لذّت بخش‌تر است ] و از این رو همه این نعمت‌ها و بهره‌مندی‌های دنیوی را برای دستیابی به [ قدرت و ] ریاست ترك می‌گویند . تا آنجا كه وقتی به ایشان گفته می شود : از خدا پیروی كن، او را بزرگی و عزّتِ آلوده و برآمده از گناه فراگیرد ( و به گناه بیشتری كشانده می‌شود )، پس دوزخ او را بس، و بسیار بد بستری است. فَهُوَ يَخْبِطُ خَبْطَ عَشْوَاءَ يَقُودُهُ أَوَّلُ بَاطِلٍ إِلَى أَبْعَدِ غَايَاتِ الْخَسَارَةِ وَ يُمِدُّهُ رَبُّهُ بَعْدَ طَلَبِهِ لِمَا لَا يَقْدِرُ عَلَيْهِ فِي طُغْيَانِهِ فَهُوَ يُحِلُّ مَا حَرَّمَ اللَّهُ وَ يُحَرِّمُ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَا يُبَالِي بِمَا فَاتَ مِنْ دِينِهِ إِذَا سَلِمَتْ لَهُ رِئَاسَتُهُ الَّتِي قَدْ يَتَّقِي مِنْ أَجْلِهَا فَأُولَئِكَ الَّذِينَ‏ غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ وَ لَعَنَهُمْ‏ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً مُهِيناً چنین كسی [پس از رسیدن به این مرحله همچو نابینایی كه با گذاشتن اولین گام در بیراهه، تا پایان به بیراهه می‌رود] نخستین اقدام نادرست، او را به دورترین پایان‌های زیان‌بار می‌كشاند و پس از آن‌كه خود چنین [سرنوشتی را برای خویشتن] اراده نمود، پروردگارش [مانع او نمی‌شود و] او را یاری می‌رساند و سركشی‌ها و تجاوزهایش از آنچه اكنون بر آن توانایی دارد، بسی فراتر می‌رود، پس حرام خداوند را حلال می‌شمارد و حلالش را حرام می‌كند. [و اكنون] برای حفظ [قدرت و] ریاستی كه برای رسیدن به آن، پارسایی می‌ورزید، هر چه از دین خویش را از دست دهد، پروایی ندارد. و « اینان كسانی هستند كه خداوند بر ایشان خشم كرده و از رحمت، محرومشان نموده و عذابی خواركننده برایشان فراهم آورده است » ( این گروه هایِ به ظاهر خوب جهنمی هستند فریب نـخورید = فقط تارک حرام خواری = فقط تارک شهوات = فقط نادان و ساده = فقط تارک ریاست بلکه ملاک عدالت و انسانیت و مردانگی این است که : ) 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
موفقیت و تغییر - جلسه سوم 1402.04.03.mp3
17.07M
💠🔅🌷🔅💠🔅 🔹🌷🔹💠🔹 💠🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 💠🔅 🔹 👈 💞 👈 💌 جلسه ( 3 ) 👈 💝 موضوع : آیه 187 سوره مبارکه بقره 👈💖 ✨ تاریخ 1402.04.03 لینک جلسه قبل 👆❤️👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/28189 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 ❣️🔸 🔹🌷🔹 ❣️🔸🌷🔸 🔹🌷🔹❣️🔹 🔸🌷🔸❣️🔸❣️
بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 * آیات همسر داری * آیه 187 بقره ... هُنَّ لِباسٌ لَكُمْ وَ أَنْتُمْ لِباسٌ لَهُن‏ ... آنها براى شما (همچون) لباسند و شما براى آنها (همچون) لباس‏ در تشبيه همسر به لباس، نكات و لطايفی می باشد : = لباس بايد در طرح و رنگ و جنس مناسب انسان باشد، همسر نيز بايد كفو انسان و متناسب با فكر و فرهنگ و شخصيّت انسان باشد. = لباس مايه‏ى زينت و آرامش است، همسر وفرزند نيز مايه‏ى زينت و آرامش خانواده‏اند. = لباس عيوب انسان را مى‏پوشاند، هريك از زن و مرد نيز بايد عيوب و نارسايى‏هاى يكديگر را بپوشانند. ( زن و شوهر نباید کاستی ها و ناراستی ها و ضعف های یکدیگر را در بیرون از نهاد خانواده برای دیگران نقل کنند ) = لباس انسان را از سرما و گرما حفظ مى‏كند، وجود همسر نيز كانون خانواده را گرم و زندگى را از سردى مى ‏رهاند. = دورى از لباس، مايه‏ى رسوايى است، دورى از ازدواج و همسر نيز گاهى سبب انحراف و رسوايى انسان مى‏گردد. = در هواى سرد لباس ضخيم و در هواى گرم لباس نازك استفاده مى‏شود، هر يك از دو همسر نيز بايد اخلاق و رفتار خود را متناسب با نياز روحى طرف مقابل تنظيم كند؛ اگر مرد عصبانى است، زن با لطافت با او برخورد كند و اگر زن خسته است، مرد با او مدارا كند. = انسان بايد لباس خود را از آلودگى حفظ كند، هر يك از دو همسر نيز بايد ديگرى را از آلوده شدن به گناه حفظ نمايد. ( آلودگي لباس آلودگي فرد حساب مي شود پس همانطور که مراقب نظافت خود هستيم نظافت لباس را نيز لحاظ کنیم ) = لباس نباید آلوده باشد. با لباس آلوده نمی توان نماز خواند. (اگر زن و شوهر آلوده به گناه شدند باید در پاک کردن آن کوشا باشند = توبه ) = نياز زن و مرد به يكديگر، دو طرفه است و هريك براى پوشش نيازهاى طبيعى خود به ديگرى نيازمند است. = لباس انتخابی است ، تحمیلی نیست. ( پسر و دختر می بایست با مطالعه، مشاوره و مجاهده همسر آینده خود را انتخاب کنند ) = لباس باید متناسب با بدن باشد ؛ مدل لباس، رنگ لباس. ( ظاهر زن باید متناسب با ظاهر شوهر باشد ) = لباس موجب آرامش است . ( آرامش و تأمین نیازهای عاطفی، غریزی، همدلی، همسویی از جمله آنهاست ) = لباس باید در شأن ما باشد . ( فردی از طبقه پایین جامعه با فردی از طبقه بالای جامعه، چه به لحاظ مادی و چه به لحاظ اجتماعی و ... ازدواج نکند ) = لباس هايي که بزرگتر از آدم باشد باعث تحقير انسان، دست و پاگيرشدن، زود آلوده شدن و مندرس شدن لباس مي شود. لباس هايي که کوچکتر از آدم باشد همه جاي انسان را نمي پوشاند، باعث فشار به انسان است و باز تحقير ديگران را به دنبال دارد. = لباس هاي گران قيمت هزينه نگهداري بيشتري دارند. = باید مراقب لباس بود و از آسیب رساندن به آن پرهیز کنیم . 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
37.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یادم نمیرود به خدا اشک عمه را یادم نمیرود سر بالای نیزه را یادم نمیرود... شهادت امام محمدباقر علیه‌السلام 🏴 آجرک الله یا صاحب الزمان🖤
تدریس_رساله_جامع_ ج3 - جلسه_شماره_621_تاریخ_1402_04_04.mp3
6.62M
. رساله جامع - جلد 3 🌼 احکام - جلسه شماره 621 🌸 شرایط کالا و قیمت آن ( 11 ) 🌷 تاریخ 1402.04.04 🌼 صفحه 136 💥 مسئله 203 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 620 ) 👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/28242 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 گلچین رساله جامع ج 3 ص 136 مسأله 203 تحویل دادن کالا یا ثمن که بر خریدار و فروشنده لازم می‌باشد اینکه فرد دست از آن بردارد و موانع را برطرف کند؛ به ‌گونه ای که طرف مقابل بتواند در آن تصرّف نماید ... مسأله 204 اگر در مال فروخته شده (مبیع) لوازم و وسایلی وجود داشته باشد که جزء مبیع نیست بر فروشنده واجب است وسایل را از آن خارج کند؛ ... مسأله 205 اگر خریدار از فروشنده بخواهد کالا را به فرد معیّنی بدهد یا آن را به شهر دیگری بفرستد و او چنین کند، مانند این است که کالا را به خود خریدار تحویل داده است و بالعکس ... 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1402.04.04.mp3
9.26M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 👈 باب چهاردهم = از چه کسی علم بگیریم ( 14 ) 👈☘️ ج دو صفحه 84 🏷 جلسه دویست و هشتادم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 208 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1402.04.04 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/28244 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 ادامه روایت جلسه قبل 5 = وَ لَكِنَّ الرَّجُلَ كُلَّ الرَّجُلِ نِعْمَ الرَّجُلُ هُوَ الَّذِي جَعَلَ هَوَاهُ تَبَعاً لِأَمْرِ اللَّهِ وَ قُوَاهُ مَبْذُولَةً فِي رِضَى اللَّهِ يَرَى الذُّلَّ مَعَ الْحَقِّ أَقْرَبَ إِلَى عِزِّ الْأَبَدِ مِنَ الْعِزِّ فِي الْبَاطِلِ وَ يَعْلَمُ أَنَّ قَلِيلَ مَا يَحْتَمِلُهُ مِنْ ضَرَّائِهَا يُؤَدِّيهِ إِلَى دَوَامِ النَّعِيمِ فِي دَارٍ لَا تَبِيدُ وَ لَا تَنْفَدُ وَ أَنَّ كَثِيرَ مَا يَلْحَقُهُ مِنْ سَرَّائِهَا إِنِ اتَّبَعَ هَوَاهُ يُؤَدِّيهِ إِلَى عَذَابٍ لَا انْقِطَاعَ لَهُ وَ لَا يَزُولُ فَذَلِكُمُ الرَّجُلُ نِعْمَ الرَّجُلُ فَبِهِ فَتَمَسَّكُوا وَ بِسُنَّتِهِ فَاقْتَدُوا وَ إِلَى رَبِّكُمْ بِهِ فَتَوَسَّلُوا فَإِنَّهُ لَا تُرَدُّ لَهُ دَعْوَةٌ وَ لَا تُخَيَّبُ لَهُ طَلِبَةٌ و اما « مَردِ مَرد » ، «نیك مَرد» كسی است كه تمایلات نفسانی خویش را پیرو فرمان خداوند قرار داده و توانایی‌هایش را در [جهت كسب] رضایت خداوند به كار می‌گیرد و « ذلّتِ با حق بودن » را از « عزّت با باطل بودن » به « عزّتِ جاودانه » نزدیكتر می‌بیند و می‌داند كه هر اندك كه از زیان‌های «ذلّت با حق بودن» را تحمل نماید، او را به «نعمت همیشگی» در جهان بی‌پایان می‌رساند. و [می‌داند كه] شادی‌های فراوانی كه از رهگذر پیروی از تمایلات نفسانی‌اش بدو می‌رسد، به عذاب بی‌انتها و پایان ناپذیر منتهی خواهد شد. و این است « مَرد مرد» « نیك مَرد»! پس به او تمسّك كنید و سیره و روش او را الگو، و وی را وسیله به سوی پروردگارتان قرار دهید. چرا كه چنین كسی را، هیچ دعایی رد نمی‌شود و هیچ درخواستی بی‌پاسخ نمی‌ماند! ( جهاتی که به آن وسیله کمالِ ورع و درستکاری و انسانیت و دینداری شخص آشکار می‌شود: = مطیع مطلق خدا باشد = همتش رضایت خدا باشد = با حق باشد و باطل را رها کند = هوای نفسش را کنار بزند = اخلاق و شریعت را قربانی ریاست طلبی و قدرت طلبی های دنیوی نمی سازد ) تــوجــه : تمایلات نفسانی در هر كس بر اساس شرایط و موقعیت هایی كه در آن قرار دارد، متفاوت و گوناگون می باشد و هرگز در همگان ظهوری یكسان و مشابه ندارد. و در این میان نباید گمان كرد كه مدعیان دینداری و متولیان تبلیغ دین به دلیل التزامی كه به آداب، احكام و مناسك دینی دارند، ناگزیر از ایمان و دیانت قطعی برخوردارند. بلكه چنین كسانی را باید با معیارها و ملاكاتی دقیق تر مورد موشكافی و نقد قرار داد و آن گاه در مورد خلوص دینی شان داوری نمود. مدعیان دینداری، آن گاه كه حاضر باشند در وفاداری به باورهای دینی خود، در برابر قدرت قرار گرفته و یا حظّ و بهره خود را از قدرت واگذارند، این نشانه ای گویا از خلوص دینی شان می باشد. هرچند احتمال خطا و سوء فهم در هیچ شرایطی منتفی نیست؛ ولی میزان هزینه كردن از قدرت در پای ارزشها و باورهایی كه به آن ایمان داریم، ملاك نهایی برای اثبات میزان برخورداری از «خلوص دینی» است. البته هرگز نباید خیال پردازانه گمان كرد كه «قدرت طلبی» به طور مطلق، مذموم و ناپسند است قدرت طلبی اما، آن گاه كه از ارزش های انسانی جدا شده و انگیزه های نفسانی و شهوت طلبانه انسان را پاسخ دهد، فسادبرانگیز بوده و به سركشی، تجاوز، ستم و گناه می انجامد 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
نهج البلاغه - 1402.04.04.mp3
18.74M
. 🌺 حکمت 386 💵 🌍 تلاش و کوشش 🥀 تنبلی و کسالت ✅ یکشنبه شب 04 / 04 / 1402 🌹 لینک جلسه قبلی 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/28197 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه بالا 👆👇 حکمت 386 نهج البلاغه وَ قَالَ (عليه السلام): مَنْ طَلَبَ شَيْئاً، نَالَهُ أَوْ بَعْضَهُ. امام(عليه السلام) فرمود : هركس براى رسيدن به چيزى تلاش كند يا به همه آن مى رسد يا به قسمتى از آن چيز جوينده یابنده است هر تلاشى سرانجام به نتيجه مى رسد، كم يا زياد بزرگان دنيا و مخترعان و مكتشفان در علوم مختلف در سايه تلاش و كوشش و استقامت و پشتكار موفق شدند من طلب شيئاً وَ جَدَّ وَجَد كسى كه چيزى را طلب كند و جديت درباره آن داشته باشد آن را خواهد يافت مَن قَرَعَ باباً و لَجَّ وَلَج كسى كه درى را بكوبد و اصرار كند سرانجام وارد مى شود گفت پيغمبر كه چون كوبد درى عاقبت ز آن در برون آيد سرى ( کار تلاش کوشش نا امید نشوید ) کسالت و تنبلی و بی حالی مـــمــنــوع إمام علی ع : نهج البلاغه خطبه 176 به جِدّ، عمل كنيد و حتما آن را به پايانش رسانيد و در آن پايدارى كنيد، العمل العمل، ثم النهایة النهایة، والاستقامة الاستقامة، ثم الصبر الصبر، والورع، إن لکم نهایة فانتهوا الی نهایتکم آن گاه سختْ شكيبايى ورزيد و به راستى پارسا باشيد همانا شما را پايانى است؛ پس، خود را به آن پايان (بهشت) رسانيد. إمام علیّ ع : نهج البلاغه: خطبه 130 علیکم بالجدّ والاجتهاد والتأهّب والاستعداد امام علی (ع) : بر شما باد به تلاش و سخت کوشی و مهیا شدن و آماده گشتن : رَأَيْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع وَ بِيَدِهِ‏ مِسْحَاةٌ وَ عَلَيْهِ‏ إِزَارٌ غَلِيظٌ يَعْمَلُ‏ فِي‏ حَائِطٍ لَهُ وَ الْعَرَقُ يَتَصَابُّ عَنْ ظَهْرِهِ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَعْطِنِي أَكْفِكَ فَقَالَ لِي إِنِّي أُحِبُّ أَنْ يَتَأَذَّى الرَّجُلُ بِحَرِّ الشَّمْسِ فِي طَلَبِ الْمَعِيشَة ص76 ج 5 کافی راوی : امام صادق (ع) را دیدم که در دستش بیلی بود و لباسی ضخیم بر تن داشت و در بوستان خود کار می کرد و عرق از پشت او سرازیر بود. عرض کردم: فدایت شوم! اجازه بدهید من به جای شما کار کنم فرمود: من دوست دارم که مرد برای تأمین معیشت خود در گرمای آفتاب اذیّت شود پیامبر گرامی ص : بحار ج ۹۱ ص125 امْنُنْ عَلَیْنَا بِالنَّشَاطِ وَ أَعِذْنَا مِنَ الْفَشَلِ وَ الْکَسَلِ وَ الْعَجْزِ وَ الْعِلَلِ وَ الضَّرَرِ وَ الضَّجَرِ وَ الْمَلَل خدایا نعمت سرزندگی و کوشایی را به ما ارزانی دار و از سستی ، تنبلی ، ناتوانی ، بهانه آوری ، زیان ، دل مردگی و ملال ، محفوظ مان بدار 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .