eitaa logo
صادقیه ( محبّی )
2.7هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
10.7هزار ویدیو
318 فایل
09153052990 علی محبی ( صادقیه ) راه ارتباط با مدیر👇 @Sadeghiyon314
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 بحار ج‏2 ص133 سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ‏ اجْعَلُوا أَمْرَكُمْ لِلَّهِ وَ لَا تَجْعَلُوهُ لِلنَّاسِ شنيدم امام صادق ع مى‌فرمود : ديندارى و امر تشيع خود را به حساب خدا گذاريد نه به حساب مردم، فَإِنَّ مَا كَانَ لِلَّهِ فَهُوَ لِلَّهِ وَ مَا كَانَ لِلنَّاسِ فَلَا يَصْعَدُ إِلَى اللَّهِ زيرا هر چه از خدا است بايد براى خدا باشد و هر چه به حساب مردم است به سوى خدا بالا نرود، فَلَا تُخَاصِمُوا النَّاسَ لِدِينِكُمْ فَإِنَّ الْمُخَاصَمَةَ مَمْرَضَةٌ لِلْقَلْبِ بخاطر دينتان با مردم ستيزه نكنيد، زيرا ستيزه كردن دل را بيمار كند، إِنَّ اللَّهَ قَالَ لِنَبِيِّهِ ص‏ إِنَّكَ لا تَهْدِي مَنْ أَحْبَبْتَ وَ لكِنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَنْ يَشاءُ ( ی 56 قِصَص ) خداى تعالى بپيغمبرش ص فرمود : ( اى پيامبر ! ) همانا تو نمى‏توانى هر كه را دوست دارى هدايت كنى ( و به مقصد برسانى )، بلكه اين خداوند است كه هر كس را بخواهد هدايت مى‏كند ادامه دارد 👆👆 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
نهج البلاغه - 1402.12.01.mp3
20.32M
. 🌺 حکمت 400 ❓ 👈 حقّ و خُرافه ( 3 ) ✅ یکشنبه شب 01 / 12 / 1402 🌹 لینک جلسه قبلی 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/30876 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه بالا 👆👇 👆👆 ادامه مطالب جلسه قبل 👇👇 12 = حرز امام جواد (ع) 13 = دستور خواندن 6 آیه صبح ها از مرحوم آیت‌الله حاج سیّد احمد خوانساری نقل شده است که در قدیم‌الایام وبا به ایران و خوانسار آمده بود. بدین دلیل در شهرستان خوانسار و در اکثر خانه‌ها یک نفر یا بیشتر از دنیا رفتند؛ مگر خانه‌هایی که در هرروز این آیات مبارکات را بعد از نماز صبح می‌خواندند که به آن‌ها هیچ صدمه‌ای وارد نشد!. علامه مجلسی در بحارالانوار می گوید : دستخط شیخ محمد بن علی جباعی رحمت‌الله‌علیه را یافتم که نوشته بود دستخط شهید قدّس‌الله‌روحه را یافتم که از مولا امیرالمؤمنین علیه‌السلام روایت‌شده که هر کس این آیات را هرروز صبح قرائت کند عَنْ مَوْلَانَا أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع قَالَ : مَنْ قَرَأَ هَذِهِ الْآيَاتِ السِّتَّ فِي كُلِّ غَدَاةٍ خدای متعال او را از هر بدی کفایت می‌کند حتی اگر خودش را به هلاکت افکند كَفَاهُ اللَّهُ تَعَالَى مِنْ كُلِّ سُوءٍ وَ لَوْ أَلْقَى نَفْسَهُ إِلَى التَّهْلُكَة بحار ج 83 ص 337 1. قلْ لَنْ يُصِيبَنا إِلَّا ما كَتَبَ اللَّهُ لَنا هُوَ مَوْلانا وَعَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ توبه/ ۵۱ ۲. وإِنْ يَمْسَسْكَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلا كاشِفَ لَهُ إِلَّا هُوَ وَإِنْ يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلا رَادَّ لِفَضْلِهِ يُصِيبُ بِهِ مَنْ يَشاءُ مِنْ عِبادِهِ وَهُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ‏ یونس/ ۱۰۷ ۳. وما مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى اللَّهِ رِزْقُها وَيَعْلَمُ مُسْتَقَرَّها وَمُسْتَوْدَعَها كُلٌّ فِي كِتابٍ مُبِينٍ‏ هود/ ۶ ۴. وكَأَيِّنْ مِنْ دَابَّةٍ لا تَحْمِلُ رِزْقَهَا اللَّهُ يَرْزُقُها وَإِيَّاكُمْ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ‏ عنکبوت/ ۶۰ ۵. ما يَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلا مُمْسِكَ لَها وَما يُمْسِكْ فَلا مُرْسِلَ لَهُ مِنْ بَعْدِهِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ‏ فاطر/ ۲ ۶. قلْ أَ فَرَأَيْتُمْ ما تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ أَرادَنِيَ اللَّهُ بِضُرٍّ هَلْ هُنَّ كاشِفاتُ ضُرِّهِ أَوْ أَرادَنِي بِرَحْمَةٍ هَلْ هُنَّ مُمْسِكاتُ رَحْمَتِهِ قُلْ حَسْبِيَ اللَّهُ عَلَيْهِ يَتَوَكَّلُ الْمُتَوَكِّلُونَ‏ زمر/ ۳۸ حسْبِيَ اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ‏ وَأَمْتَنِعُ بِحَوْلِ اللَّهِ وَقُوَّتِهِ مِنْ حَوْلِهِمْ وَقُوَّتِهِمْ وَأَسْتَشْفِعُ‏ بِرَبِّ‏ الْفَلَقِ‏ مِنْ شَرِّ ما خَلَقَ‏ وَأَعُوذُ بِمَا شَاءَ اللَّهُ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ. مواردی که بیان شد جهت دفع و رفع چشم زخم بود تفاوت دفع و رفع چیست؟ صدقه و دعاها تاثیر در دفع و رفع بلاها و چشم زخم دارد دفع ، يعني انسان كاري کند تا بلا نازل نشود؛ در واقع پيشگيري از نزول بلاست. ( = مگسی که می خواهد روی دستتان بنشیند مانعش می شوید ) رفع ، زماني كه بلا نازل شده و بايد آن را برطرف كرد؛ مثل درمان بيمار ( = مگسی که روی دست تان نشسته کنار می زنید ) آیا کلاغ سیاه بدشانسی می‌آورد؟ جغد شوم است؟ اگر دختری بین چارچوب در بنشیند بختش بسته می‌شود؟ اگر به تخته بزنیم چشم نمی‌خوریم؟ نعل اسب خوش‌شانسی می‌آورد؟ آیا قفل بستن نخ بستن حاجت می دهد ؟؟ اعراب هنگامی که می‌خواستند به سفر بروند شاخه‌ای از گل رتم را گره می‌زدند و وقتی از سفر برمی‌گشتند به سراغ آن گل می‌رفتند و اگر می‌دیدند گره آن باز نشده مطمئن می‌شدند همسرشان در غیاب آنها خیانت نکرده است. یا این‌که هرگاه خشکسالی می‌شد، قسمی از چوب درختان سلع و عشر را که خاصیت آتش‌زایی داشت، به دم گاو می‌بستند و او را به بالای کوه می‌بردند و آتش می‌زدند تا بلکه باران ببارد. آنها هنگام شیوع وبا هم کارهای خرافی خاصی داشتند به طوری که وقتی به شهر یا روستایی وبا زده وارد می‌شدند، پس از ورود به این مکان‌ها صدایی شبیه چارپایان از خود درمی‌آوردند و استخوان خرگوش به گردنشان آویزان می‌کردند تا از شر وبا و جنیان در امان بمانند. در ژاپن اگر کسی در مسیرش با یک مار سفید برخورد کند، نشانه خوشبختی است یعنی مار سفید خوش‌یمن است و با خودش خوشبختی می‌آورد. هندی‌ها از نظر عامه مردم این کشور، روزهای سه‌شنبه مبارک نیست. همچنین بهترین راه برای دور کردن ارواح و نیروهای منفی از خانه و محل کار به نخ کشیدن چند لیموترش یا فلفل قرمز و آویزان کردن آن در محل است از نظر هندی‌ها قارقار کردن کلاغ یعنی خوش‌شانسی و خبر آمدن مهمان، دیدن فیل در سفر یعنی داشتن سفری خوب و بی‌خطر، شنیدن صدای طاووس هنگام شب یعنی شنیدن خبر بد و افتادن مارمولک روی سر یعنی ترس از مرگ تا آخر عمر. ادامه دارد 👇👇
ادامه مطالب جلسه نهج البلاغه 👆👆 در بیشتر فرهنگ‌ها عدد 13 نحس است حتی در کشور خود ما، ولی در ژاپن و کره عدد 4 نحوست دارد. در اسپانیا که مردم وقتی با یک گربه سیاه و یا عدد سیزده روبرو می‌شوند، قطعه چوبی را لمس می‌کنند تا نگرانی‌ها و شومی‌ها از آن‌ها دور شود. برای چشم زخم در بحث تتمه خرافات این روش‌های بعدی مورد تایید نیستند. * شیوه زغال یک تکه زغال را درظرف آب که شناور شدن آن نشانه‌ی گرفتار شدن شخص یا خردسال به چشم زخم است. ( ارووپای شرقی ) * روش موم شمع موم داغ را در آب مقدس بریزید اگر پخش شود به معنای آن است که شما یا کودک دچار چشم زخم شده اید. ( اوکراین ) * روش روغن شخصی که دچار شر شده چند قطره روغن در آب می‌چکاند. اگر به صورت یک چشم دربیاید، آن کودک به این پدیده دچار شده است. * استفاده از تخم‌مرغ تخم‌مرغ را در ظرف یا کاسه‌ای زیر بالش قرار میدهند. تخم‌مرغ تمام طول شب زیر بالش می‌ماند و اگر صبح سفیده‌ی تخم‌مرغ سیاه و تار شده باشد نتیجه می‌گیرند کودک دچار شوری دیدگان شده است. ( مکزیک ) * آینه‌ی شش وجهی یک آینه‌ی را روی پنجره‌ی جلو یا در جلوی محل سکونت خود آویزان کنید. ( چین ) و بعضی آینه‌های کوچکی را درون لباس‌های خود می‌دوزند یا به بدن‌شان می‌چسبانند. ( هند ) و نیز این روش‌ها مورد تایید نیستند. * استفاده از یک دستبند مرجان صورتی * استفاده از ریسمان قرمز در فرهنگ‌های یهودی، پدرو مادر برای دفع چشم زخم از یک بند قرمز استفاده می‌کنند. و آن را به میله‌ی تختخواب یا دسته‌ی کالسکه‌ی کودک می‌چسبانند. * آویختن دعای چشم زخم به صورت گردنبند از جنس شبق به گردن کودک در بعضی فرهنگ‌های اسپانیایی‌ زبان افراد خردسال حرزی از شبق سیاه به گردن می‌اندازند. * تـف کردن یا به تخته زدن زمانی که فردی از کودک شما تعریف می‌کند، می‌توانید سه مرتبه به پشت شانه سمت چپ‌تان تف کنید و بعد سه مرتبه یک چوب را لمس کنید یا روی سر خود بزنید. این عمل اغلب در روسیه استفاده می‌شود که به نوعی دعای چشم زخم قوی محسوب می‌شود. * پاشیدن نمک یکی از راه‌های در امان ماندن در مقابل چشم زخم که در سیسیل به کار گرفته می‌شود، پاشیدن نمک مقابل در ورودی خانه یا پشت آن است. یکی دیگر از راه‌های مورد استفاده توسط سیسیلی‌ها ادرار است. تمام افراد داخل یک خانه در سطلی ادرار می‌کنند، بعد آن را مقابل خانه می‌ریزند. * و و و و تخم شکستن هم یکیش که قبلا گفتیم ... مَولی اَمیر المُومِنین ع می فرمایند : اَلعَینُ حَقّ اصل چشم زخم حق است ... ( ولی این راه ها غَلَط است ) 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😁 مشکل خودرو حل شد😂 🏍🚕 .................... 🌷 https://eitaa.com/sadeghiyemohebbi عضو کانال👆 شده و بدیگران نیز معرفی کنید .
15.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زیبایی ها ... .🍒🌿🍓🍇🍎🦋🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الله فلوس 🤔🧐 .................... 🌷 https://eitaa.com/sadeghiyemohebbi عضو کانال👆 شده و بدیگران نیز معرفی کنید .
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
احکام تاریخ : 1402.12.02 .
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اخلاق تاریخ : 1402.12.02 .
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نهج البلاغه تاریخ : 1402.12.02 .
تدریس_رساله_جامع_ ج3 - جلسه_شماره_741_تاریخ_1402_12_02.mp3
8.61M
. رساله جامع - جلد 3 🌼 احکام - جلسه شماره 741 🤝 👈 احکام مصالحه ( 3 ) 🌷 تاریخ 1402.12.02 🌼 صفحه 404 💥 مسئله 856 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 740 ) 👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/30906 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 ادامه مطالب جلسه قبل 👇👇 مسأله 856 قرارداد مصالحه نسبت به هر امری انجام شود صحیح است؛ مگر آنکه آن امر مخالف حکم شرع باشد، مصالحۀ هر یک از موارد ذیل با رعایت شرائط صحیح است : 1 = عین ( خود مال )، مانند صُلح اَصل منزل به برادرش 2 = منفعت مال، مانند سکونت یک سالۀ خانه را به دیگری و مثل : منافع منزلش را تا زمان حیات همسرش به وی صلح کرده باشد، 3 = انتفاع از مال، مثل آنکه صلح کند همسایه‌اش تیر‌آهن سقف خود را روی دیوار منزل وی بگذارد یا شاخه های درختش در فضای مِلک او باشد 4 = دَین، مثلا : طلبی را که از شخصی دارد، به او به صورت مجّانی صلح کند 5 = حقّ، مثل : صلح در حقّ سرقفلی ... 6 = انجام عمل؛ مثل اینکه با دیگری مصالحه کند که برای او بنّایی کند ... مسأله 866 آنچه مورد صلح واقع می‌شود، لازم نیست در نزد دو طرف مصالحه معلوم باشد، مثلا : تمام اموال خود را به دیگری صلح کند، معلوم نبودن اموال یا مقدار آن برای دو طرف مصالحه یا یکی از آن دو اشکال ندارد؛ ادامه دارد 👆👆 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1402.12.02.mp3
5.9M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 👈 باب هفدهم = جدال و مجادله ( 38 ) 👈☘️ ج دو صفحه 133 🏷 جلسه سیصد و نود و هشتم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 326 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1402.12.02 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/30907 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 ادامه روایت از جلسه قبل 👇👇 وَ قَالَ‏ أَفَأَنْتَ تُكْرِهُ النَّاسَ حَتَّى يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ‏ ( 99 يونس ع ) پس آيا تو مردم را مجبور مى‏كنى تا ايمان آورند ؟! ذَرُوا النَّاسَ فَإِنَّ النَّاسَ أَخَذُوا عَنِ النَّاسِ وَ إِنَّكُمْ أَخَذْتُمْ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ عَلِيٍّ ع وَ لَا سَوَاءٌ مردم را رها كنيد زيرا اين مردم ( اهل سنّت ) از دهان ديگران دين را ياد گرفتند و شما از رسول خدا ص و علی ع ( نه دیگران ) ياد گرفتيد، إِنِّي سَمِعْتُ أَبِي ع يَقُولُ إِنَّ اللَّهَ إِذَا كَتَبَ عَلَى عَبْدٍ أَنْ يَدْخُلَ فِي هَذَا الْأَمْرِ كَانَ أَسْرَعَ إِلَيْهِ مِنَ الطَّيْرِ إِلَى وَكْرِهِ‏ . من از پدرم شنيدم كه ميفرمود : چون خداى عز و جل بر بنده‌اى نويسد كه بايد در اين امر ( تشيّع ) داخل شود از رفتن پرنده بآشيانه‌اش شتابنده‌تر شود. ( تبلیغ و دعوت و راهنمایی به تشیع خوب است ولی مجادله نکنید ) ادامه دارد 👆👆 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
نهج البلاغه - 1402.12.02.mp3
18.66M
. 🌺 حکمت 400 ❓ 👈 حقّ و خُرافه ( 4 ) ✅ یکشنبه شب 02 / 12 / 1402 🌹 لینک جلسه قبلی 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/30909 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه بالا 👆👇 حکمت 400 نهج البلاغه : الْعَيْنُ حَقٌّ، وَ الرُّقَى حَقٌّ، وَ السِّحْرُ حَقٌّ، وَ الْفَأْلُ حَقٌّ؛ وَ الطِّيَرَةُ لَيْسَتْ بِحَقٍّ، وَ الْعَدْوَى لَيْسَتْ بِحَقٍّ؛ وَ الطِّيبُ نُشْرَةٌ، وَ الْعَسَلُ نُشْرَةٌ، وَ الرُّكُوبُ نُشْرَةٌ، وَ النَّظَرُ إِلَى الْخُضْرَةِ نُشْرَةٌ. حکمت 400 نهج البلاغه وَ قَالَ (عليه السلام) : ... وَ الرُّقَى حَقٌّ ، ... 2 = امیر المومنین ع فرمودند : و تعويذ حقّ است تعویذ = دعايى كه براى خنثى كردن و دفع چشم زخم است كه جلوى آفت ها را مى گيرد رُقی یا رُقیه یعنی پناه بردن به خداوند به واسطه دعا و آیات قرآن و ذکرها كه موجب نجات مريض مى‏شود راقى = به طبيب از آنجا كه بيمار را رهايى مى‏بخشد و نجات مى‏دهد راقیه = به معنای تعویذ کننده و پناه دهنده است. و روي أن بني جعفر بن أبي طالب كانوا غلمانا بيضا فقالت أسماء بنت عميس يا رسول الله إن العين إليهم سريعة أ فأسترقي لهم من العين فقال ص نعم‏ بحار ج‏60 ص 7 در حديثى مى خوانيم كه اسماء بنت عميس ( از زنان مشهور و بافضيلت اسلام در عصر پيغمبر ص و اميرمؤمنان ع خدمت پيامبرص آمد و عرض كرد : گاه فرزندان جعفر را چشم مى زنند آيا رُقْيه (دعايى كه جلوى چشم زخم را بگيرد) براى آن ها بگيرم ؟ پيامبر فرمود : مانعى ندارد. بحار ج‏60 ص 6 وَ وَرَدَ فِي الْخَبَرِ أَنَّهُ ص كَانَ يُعَوِّذُ الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ ع بِأَنْ يَقُولَ : تعویذ پیامبر برای امام حسن و امام حسین ع أُعِيذُكُمَا بِكَلِمَاتِ اللَّهِ التَّامَّةِ مِنْ كُلِّ شَيْطَانٍ وَ هَامَّةٍ وَ مِنْ كُلِّ عَيْنٍ لَامَّةٍ. عوفى بن مالك اشجعى مى گويد : ما در زمان جاهليت معتقد به رقيه بوديم، به پيغمبر اكرم ص عرض كردم : نظر مبارك شما درباره آن چيست ؟ پيامبر ص فرمود : أعرِضُوا عَلَيَّ رُقاكُم فلا بأسَ بِالرُّقى ما لم يَكُنْ فيها شِرْكٌ رقيه هاى خود را به من عرضه كنيد اگر مطلب شرك آلودى در آن نباشد مانعى ندارد نهج ابن ابى الحديد ج 19 ص 373 رقیه ها و دعاهاى دفع چشم زخم 1 = مخالف توحيد و شرك آلود نباشد 2 = و افراد توكل بر خدا را فراموش نکنند وَ رُوِيَ‏ أَنَّ جَبْرَئِيلَ ع رَقَى رَسُولَ اللَّهِ ص وَ عَلَّمَهُ الرُّقْيَةَ وَ هِيَ بحار ج‏60 ص7 روايت : جبرئيل براى پيغمبر اكرم ص هنگامى كه بيمار شده بود رُقيه آورد و آن حضرت را از شر چشم حاسدان و هر بيمار و هر موجود ايذاگرى به خداوند بزرگ سپرد. بِسْمِ اللَّهِ أَرْقِيكَ مِنْ كُلِّ عَيْنِ حَاسِدٍ اللَّهُ يَشْفِيكَ گروهى از ياران رسول خدا در يكى از سفرهاى خود از كنار قبيله اى گذشتند و از آنان اجازه خواستند ميهمانشان باشند . آنان نپذيرفتند و گفتند : آيا كسى ميان شما هست كه افسون كند كه سرور اين قبيله را مار گزيده است. مردى از ايشان گفت : آرى و خود پيش سالار قبيله رفت و فاتحة الكتاب بر او خواند و بهبود يافت. تعدادى گوسفند به آن مرد پيشكش شد كه گفت تا به حضور پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم نرسد و اجازه نگيرد نخواهد پذيرفت. چون به حضور پيامبر رسيد، موضوع را گزارش داد و گفت : سوگند به زندگى شما كه من چيزى جز فاتحة الكتاب بر او نخواندم . فرمود : چه مى دانيد كه آن بهترين رقيه است ، گوسفندها را از آنان بگيريد و براى من هم در آن سهمى منظور داريد. أَصَابَ رَجُلٌ لِرَجُلٍ‏ بِالْعَيْنِ، فَذُكِرَ ذَلِكَ لِرَسُولِ اللَّهِ ص فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص : الْتَمِسُوا لَهُ‏ مَنْ‏ يَرْقِيهِ‏ ؛ از امام کاظم ع نقل شده که فرمودند مردی توسط مرد دیگری به چشم زخم مبتلا شد، این را به پیامبر ص عرض کردند، پیامبر فرمودند کسی را پیدا کنید تا برای او رقیه بخواند . قرب الإسناد ص 110 ادامه دارد 👇👇
ادامه مطالب جلسه نهج البلاغه 👆👆 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ: لَا بَأْسَ بِالرُّقْيَةِ وَ الْعُوذَةِ وَ النُّشْرَةِ إِذَا كَانَتْ مِنَ الْقُرْآنِ ؛ امام صادق ع می فرمایند : رقیه، تعویذ و نُشره (= نوعی رقیه است ) اگر از قرآن باشند، اشکالی ندارند . طبّ الأئمة ص 48 سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ محمد [مُحَمَّداً] الْبَاقِرَ (علیه السلام) أَ نَتَعَوَّذُ شي‏ء [بِشَيْ‏ءٍ] مِنْ هَذِهِ الرُّقَى؟ قَالَ إِلَّا مِنَ الْقُرْآنِ فَإِنَّ عَلِيّاً كَانَ يَقُولُ: إِنَّ كَثِيراً مِنَ الرُّقَى وَ التَّمَائِمِ مِنَ الْإِشْرَاكِ؛ از امام باقر (علیه السلام) سؤال شد آیا جایز است تعویذ کنیم (پناه ببریم) به این رقیه ها ؟ حضرت فرمودند : فقط آن ها که از آیات قرآن است؛ زیرا علی (علیه السلام) می فرمودند : بسیاری از رقیه ها و تمائم ( بازوبند اطفال )، شرک است. طبّ الأئمة ص 48 روایت: يَا رَسُولَ اللَّهِ أَ رَأَيْتَ رُقًى نَسْتَرْقِيهَا وَ دَوَاءً نَتَدَاوَى بِهِ هَلْ يَرُدُّ مِنْ قَضَاءِ اللَّهِ شَيْئاً قَالَ هِيَ مِنْ أَقْدَارِ اللَّهِ تَعَالَى بحار ج62 ص77 یعنی ای رسول خدا می‌بینی رقیه هایی که می‌خوانیم و دارویی که استفاده می‌کنیم آیا چیزی از قضاء خدا را برمی‌گرداند ؟ فرمود این ها خود از قدر های الهی است. سوره مباركه حمد را نامهاى متعدد است : فاتحه الكتاب، سورة الحمد، سورة الشكّر، سورة الدعا، امّ القرآن، امّ الكتاب، سبع المثانى، وافى، كافى، اساس ، كنز، تعليم مسئله، سورة المناجات، تفويض ، شفاء و واقیه و راقیه و رقيه القرآن العظيم ، نور، سورة الحمد الاولى، سورة الحمد القصرى، شافيه، سورة الصلاة ، سورة الدعاء، سورة السؤال، شفا = به جهت آنكه حضرت پيغمبر ص فرمود : فاتحة الكتاب شفاء من كلّ داء خواندن حمد، شفاء هر دردى باشد. مجمع البیان ج 1 ص 87 رقيه = براى آنكه تعويذ جميع دردها و حفظ از گزندگان و درندگان مى‏باشد. قرائت سوره حمد باعث تعویذ و پناه جستن به ذات خداوند قادر ، از شرور و آفات و… است؛ 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
16.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم زیرخاکی از علما مشهد خداوند رحمتشان کند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ماهی لجن‌خوار موقعی‌که به فصل خشکی برمی‌خورد می‌تونه تا ماه‌ها بره در حالتی شبیه خواب زمستانی و غیرفعال شود 🔹برای این که کلا خشک نشه و نَمیره ماده‌ای از خودش ترشح می‌کند که مثل پوسته سخت می‌شود. این شرایط تا وقتی دوباره آب بهش برسد ادامه دارد!
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ کوتاه 🎥شماره (5) موضوع : تذکر و یادآوری 🖤 💚 بخشی از کلام مرحوم حجة الاسلام و المسلمین حاج شیخ غلامرضا محبی 🎁 اعتقادات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدیه ماه شعبان امسال دانش‌آموزان به امام زمان ارواحنافداه3⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع انشا شما به امام زمان ارواحنافداه چه هدیه ای می دهید؟5⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع انشا: شما چه هدیه ای به امام زمان ارواحنافداه می دهید؟7⃣