پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اخلاق
تاریخ : 1402.12.02
.
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نهج البلاغه
تاریخ : 1402.12.02
.
تدریس_رساله_جامع_ ج3 - جلسه_شماره_741_تاریخ_1402_12_02.mp3
8.61M
.
#تدریس رساله جامع - جلد 3
🌼 احکام - جلسه شماره 741
🤝 👈 احکام مصالحه ( 3 )
🌷 تاریخ 1402.12.02
🌼 صفحه 404
💥 مسئله 856
✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 740 ) 👇
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/30906
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
https://instagram.com/sadeghiye_
.
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇
ادامه مطالب جلسه قبل 👇👇
مسأله 856 قرارداد مصالحه نسبت به هر امری انجام شود صحیح است؛
مگر آنکه آن امر مخالف حکم شرع باشد،
مصالحۀ هر یک از موارد ذیل
با رعایت شرائط صحیح است :
1 = عین ( خود مال )،
مانند صُلح اَصل منزل به برادرش
2 = منفعت مال، مانند سکونت یک سالۀ
خانه را به دیگری
و مثل : منافع منزلش را تا زمان حیات
همسرش به وی صلح کرده باشد،
3 = انتفاع از مال، مثل آنکه صلح کند
همسایهاش تیرآهن سقف خود را روی
دیوار منزل وی بگذارد
یا شاخه های درختش در فضای مِلک او باشد
4 = دَین، مثلا : طلبی را که از شخصی دارد،
به او به صورت مجّانی صلح کند
5 = حقّ، مثل : صلح در حقّ سرقفلی ...
6 = انجام عمل؛ مثل اینکه با دیگری مصالحه کند
که برای او بنّایی کند ...
مسأله 866 آنچه مورد صلح واقع میشود،
لازم نیست در نزد
دو طرف مصالحه معلوم باشد،
مثلا : تمام اموال خود را به دیگری صلح کند،
معلوم نبودن اموال یا مقدار آن برای دو طرف مصالحه یا یکی از آن دو اشکال ندارد؛
ادامه دارد 👆👆
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷📚🌷📚🌷📚🌷
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
کتاب أبواب العلم و آدابه 1402.12.02.mp3
5.9M
🔸🌷🔸🌺🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸
🔹
👈 🌺 #گلچین_بحار
👈 🧠 کتاب العلم
👈 باب هفدهم = جدال و مجادله ( 38 )
👈☘️ ج دو صفحه 133
🏷 جلسه سیصد و نود و هشتم بحار الانوار
🏷 ( جلسه 326 از کتاب العلم )
💥 ✨ تاریخ 1402.12.02
لینک جلسه قبلی👆👇
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/30907
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
🔹
🌺🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷
بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆
ادامه روایت از جلسه قبل 👇👇
وَ قَالَ أَفَأَنْتَ تُكْرِهُ النَّاسَ حَتَّى يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ
( 99 يونس ع )
پس آيا تو مردم را مجبور مىكنى
تا ايمان آورند ؟!
ذَرُوا النَّاسَ فَإِنَّ النَّاسَ أَخَذُوا عَنِ النَّاسِ وَ إِنَّكُمْ أَخَذْتُمْ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ عَلِيٍّ ع وَ لَا سَوَاءٌ
مردم را رها كنيد زيرا اين مردم ( اهل سنّت )
از دهان ديگران دين را ياد گرفتند و شما از
رسول خدا ص و علی ع ( نه دیگران ) ياد گرفتيد،
إِنِّي سَمِعْتُ أَبِي ع يَقُولُ إِنَّ اللَّهَ إِذَا كَتَبَ عَلَى عَبْدٍ أَنْ يَدْخُلَ فِي هَذَا الْأَمْرِ كَانَ أَسْرَعَ إِلَيْهِ مِنَ الطَّيْرِ إِلَى وَكْرِهِ .
من از پدرم شنيدم كه ميفرمود :
چون خداى عز و جل بر بندهاى نويسد كه
بايد در اين امر ( تشيّع ) داخل شود
از رفتن پرنده بآشيانهاش شتابندهتر شود.
( تبلیغ و دعوت و راهنمایی
به تشیع خوب است
ولی مجادله نکنید )
ادامه دارد 👆👆
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
نهج البلاغه - 1402.12.02.mp3
18.66M
.
#نهج_البلاغه
🌺 حکمت 400
❓ 👈 حقّ و خُرافه ( 4 )
✅ یکشنبه شب 02 / 12 / 1402
🌹 لینک جلسه قبلی 👇👇
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/30909
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
مطالب بیان شده در جلسه بالا 👆👇
حکمت 400 نهج البلاغه : الْعَيْنُ حَقٌّ، وَ الرُّقَى حَقٌّ، وَ السِّحْرُ حَقٌّ،
وَ الْفَأْلُ حَقٌّ؛ وَ الطِّيَرَةُ لَيْسَتْ بِحَقٍّ، وَ الْعَدْوَى لَيْسَتْ بِحَقٍّ؛
وَ الطِّيبُ نُشْرَةٌ، وَ الْعَسَلُ نُشْرَةٌ، وَ الرُّكُوبُ نُشْرَةٌ،
وَ النَّظَرُ إِلَى الْخُضْرَةِ نُشْرَةٌ.
حکمت 400 نهج البلاغه
وَ قَالَ (عليه السلام) : ... وَ الرُّقَى حَقٌّ ، ...
2 = امیر المومنین ع فرمودند :
و تعويذ حقّ است
تعویذ = دعايى كه براى خنثى كردن
و دفع چشم زخم است كه
جلوى آفت ها را مى گيرد
رُقی یا رُقیه یعنی پناه بردن به خداوند
به واسطه دعا و آیات قرآن و ذکرها
كه موجب نجات مريض مىشود
راقى = به طبيب از آنجا كه بيمار را
رهايى مىبخشد و نجات مىدهد
راقیه = به معنای تعویذ کننده و پناه دهنده است.
و روي أن بني جعفر بن أبي طالب كانوا غلمانا
بيضا فقالت أسماء بنت عميس يا رسول الله
إن العين إليهم سريعة أ فأسترقي لهم من العين
فقال ص نعم بحار ج60 ص 7
در حديثى مى خوانيم كه اسماء بنت عميس ( از زنان مشهور و بافضيلت اسلام در عصر پيغمبر ص
و اميرمؤمنان ع خدمت پيامبرص آمد و عرض كرد : گاه فرزندان جعفر را چشم مى زنند آيا رُقْيه (دعايى كه جلوى چشم زخم را بگيرد) براى آن ها بگيرم ؟ پيامبر فرمود : مانعى ندارد.
بحار ج60 ص 6 وَ وَرَدَ فِي الْخَبَرِ أَنَّهُ ص
كَانَ يُعَوِّذُ الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ ع بِأَنْ يَقُولَ :
تعویذ پیامبر برای امام حسن و امام حسین ع
أُعِيذُكُمَا بِكَلِمَاتِ اللَّهِ التَّامَّةِ مِنْ كُلِّ
شَيْطَانٍ وَ هَامَّةٍ وَ مِنْ كُلِّ عَيْنٍ لَامَّةٍ.
عوفى بن مالك اشجعى مى گويد : ما در زمان جاهليت معتقد به رقيه بوديم، به پيغمبر اكرم ص عرض كردم : نظر مبارك شما درباره آن چيست ؟ پيامبر ص فرمود : أعرِضُوا عَلَيَّ رُقاكُم فلا بأسَ بِالرُّقى ما لم يَكُنْ فيها شِرْكٌ رقيه هاى خود را به من عرضه كنيد اگر مطلب شرك آلودى در آن نباشد
مانعى ندارد نهج ابن ابى الحديد ج 19 ص 373
رقیه ها و دعاهاى دفع چشم زخم
1 = مخالف توحيد و شرك آلود نباشد
2 = و افراد توكل بر خدا را فراموش نکنند
وَ رُوِيَ أَنَّ جَبْرَئِيلَ ع رَقَى رَسُولَ اللَّهِ ص
وَ عَلَّمَهُ الرُّقْيَةَ وَ هِيَ بحار ج60 ص7
روايت : جبرئيل براى پيغمبر اكرم ص
هنگامى كه بيمار شده بود رُقيه آورد
و آن حضرت را از شر چشم حاسدان و هر بيمار
و هر موجود ايذاگرى به خداوند بزرگ سپرد.
بِسْمِ اللَّهِ أَرْقِيكَ مِنْ كُلِّ
عَيْنِ حَاسِدٍ اللَّهُ يَشْفِيكَ
گروهى از ياران رسول خدا در يكى از سفرهاى خود از كنار قبيله اى گذشتند و از آنان اجازه خواستند ميهمانشان باشند . آنان نپذيرفتند و گفتند :
آيا كسى ميان شما هست كه افسون كند كه سرور اين قبيله را مار گزيده است. مردى از ايشان گفت : آرى و خود پيش سالار قبيله رفت و فاتحة الكتاب بر او خواند و بهبود يافت.
تعدادى گوسفند به آن مرد پيشكش شد كه گفت تا به حضور پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم نرسد و اجازه نگيرد
نخواهد پذيرفت. چون به حضور پيامبر رسيد، موضوع را گزارش داد و گفت :
سوگند به زندگى شما كه من چيزى جز فاتحة الكتاب بر او نخواندم . فرمود : چه مى دانيد كه آن بهترين رقيه است ، گوسفندها را از آنان بگيريد
و براى من هم در آن سهمى منظور داريد.
أَصَابَ رَجُلٌ لِرَجُلٍ بِالْعَيْنِ، فَذُكِرَ ذَلِكَ لِرَسُولِ اللَّهِ ص فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص : الْتَمِسُوا لَهُ مَنْ يَرْقِيهِ ؛ از امام کاظم ع نقل شده که فرمودند مردی توسط مرد دیگری به چشم زخم مبتلا شد، این را به پیامبر ص عرض کردند، پیامبر فرمودند کسی را پیدا کنید تا برای او رقیه بخواند . قرب الإسناد ص 110
ادامه دارد 👇👇
ادامه مطالب جلسه نهج البلاغه 👆👆
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ: لَا بَأْسَ بِالرُّقْيَةِ وَ الْعُوذَةِ وَ النُّشْرَةِ إِذَا كَانَتْ مِنَ الْقُرْآنِ ؛
امام صادق ع می فرمایند : رقیه، تعویذ و نُشره
(= نوعی رقیه است ) اگر از قرآن باشند،
اشکالی ندارند . طبّ الأئمة ص 48
سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ محمد [مُحَمَّداً] الْبَاقِرَ (علیه السلام) أَ نَتَعَوَّذُ شيء [بِشَيْءٍ] مِنْ هَذِهِ الرُّقَى؟ قَالَ إِلَّا مِنَ الْقُرْآنِ فَإِنَّ عَلِيّاً كَانَ يَقُولُ: إِنَّ كَثِيراً مِنَ الرُّقَى وَ التَّمَائِمِ مِنَ الْإِشْرَاكِ؛ از امام باقر (علیه السلام) سؤال شد آیا جایز است تعویذ کنیم (پناه ببریم) به این رقیه ها ؟ حضرت فرمودند : فقط آن ها که از آیات قرآن است؛ زیرا علی (علیه السلام) می فرمودند : بسیاری از
رقیه ها و تمائم ( بازوبند اطفال )، شرک است. طبّ الأئمة ص 48
روایت: يَا رَسُولَ اللَّهِ أَ رَأَيْتَ رُقًى نَسْتَرْقِيهَا وَ دَوَاءً نَتَدَاوَى بِهِ هَلْ يَرُدُّ مِنْ قَضَاءِ اللَّهِ شَيْئاً قَالَ هِيَ مِنْ أَقْدَارِ اللَّهِ تَعَالَى بحار ج62 ص77
یعنی ای رسول خدا میبینی رقیه هایی که میخوانیم و دارویی که استفاده میکنیم آیا چیزی
از قضاء خدا را برمیگرداند ؟ فرمود
این ها خود از قدر های الهی است.
سوره مباركه حمد را نامهاى متعدد است :
فاتحه الكتاب، سورة الحمد، سورة الشكّر، سورة الدعا، امّ القرآن، امّ الكتاب، سبع المثانى، وافى، كافى، اساس ، كنز، تعليم مسئله،
سورة المناجات، تفويض ، شفاء و واقیه و راقیه و رقيه
القرآن العظيم ، نور، سورة الحمد الاولى، سورة الحمد القصرى، شافيه، سورة الصلاة ، سورة الدعاء، سورة السؤال،
شفا = به جهت آنكه حضرت پيغمبر ص فرمود :
فاتحة الكتاب شفاء من كلّ داء
خواندن حمد، شفاء هر دردى باشد.
مجمع البیان ج 1 ص 87
رقيه = براى آنكه تعويذ جميع دردها
و حفظ از گزندگان و درندگان مىباشد.
قرائت سوره حمد باعث تعویذ و پناه جستن
به ذات خداوند قادر ، از شرور و آفات و… است؛
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷📚🌷📚🌷📚🌷
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خونه تکونی شروع شد 😬😂
16.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم زیرخاکی از علما مشهد
خداوند رحمتشان کند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ماهی لجنخوار موقعیکه به فصل خشکی برمیخورد میتونه تا ماهها بره در حالتی شبیه خواب زمستانی و غیرفعال شود
🔹برای این که کلا خشک نشه و نَمیره مادهای از خودش ترشح میکند که مثل پوسته سخت میشود. این شرایط تا وقتی دوباره آب بهش برسد ادامه دارد!
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ کوتاه
#مرحوم_پدرم
🎥شماره (5)
موضوع : تذکر و یادآوری
🖤 💚 بخشی از کلام مرحوم حجة الاسلام و المسلمین حاج شیخ غلامرضا محبی
#تذکر #یادآوری
🎁 اعتقادات #حقه #شیعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انشا هدیه به امام زمان ارواحنافداه1⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع انشا: هدیه به امام زمان ارواحنافداه2⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدیه ماه شعبان امسال دانشآموزان به امام زمان ارواحنافداه3⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدیه به امام زمان ارواحنافداه4⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع انشا
شما به امام زمان ارواحنافداه چه هدیه ای می دهید؟5⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدیه به امام زمان ارواحنافداه نیمه شعبان6⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع انشا: شما چه هدیه ای به امام زمان ارواحنافداه می دهید؟7⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این انشایم هدیه به شما8⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شما چه هدیه ای به امام زمان ارواحنافداه می دهید؟9⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 احساس میکنم به بانمک بودن جغد کم پرداخته شده!😇
44.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🙄سونامی
🌹 ایتا
https://eitaa.com/sadeghiyemohebbi
🌹 سروش
splus.ir/sadeghiyemohebbi
🌹 تلگرام
https://t.me/sadeghiyemohebbi/22784
🌹 اینستا
https://instagram.com/sadeghiye_
💥 سایت
http://sadeghiye.com
عضو کانالها 👆 شده
و بدیگران نیز معرفی کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مزرعه گل لاله در روستای کُندر😍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عالی بود 😂😂
گول نخورید