eitaa logo
صادقیه ( محبّی )
2.6هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
10.4هزار ویدیو
318 فایل
09153052990 علی محبی ( صادقیه ) راه ارتباط با مدیر👇 @Sadeghiyon314
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روش جدید برای کاهش وزن : خانم ها یاد بگیرند برای آقایان عمل کنند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اونجا که جوجو گفت ناراحت شدی من بودم میدادم لپ تاپو بندازه تو لباس شویی😐🤦‍♀
از قدیم گفتن هر بار که از ته دل بخندی دو سال جون تر میشی😍😍😍
بابای ﻣﻦ ﺁﺧﺮ ﺩﻣﻮﮐﺮﺍﺳﯿﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﻣﯿﺨﻮﺍﺩ ﻓﺤﺶ ﺑﺪﻩ ﻧﻈﺮ ﺧﻮﺩﻣﻢ ﻣﯿﭙﺮﺳﻪ؛ﻣﺜﻼ ﻣﯿگه میخوای فحشت بدم؟ ﻣﯿﺨﻮﺍﯼ ﺑﻬﺖ ﺑﮕﻢ ﻧﻔﻬﻢ؟؟ ﻣﯿﺨﻮﺍﯼ ﺑﻬﺖ ﺑﮕﻢ ﺑﯿﺸﻌﻮﺭﺭﺭﺭﺭ؟؟؟ ﻣﯿﺨﻮﺍﯼ ﺑﻬﺖ ﺑﮕﻢ ﺍﺣﻤﻖ؟؟؟؟ توهین نمیکنه ها حق انتخاب بم میده😂😂😂 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
‌مشتری اومده بود واسه خرید خونه ، مامانم داشت همه جا رو نشونش میداد به اتاق من که رسید گفت اینجا هم محل نگهداری پسرمونه...!😂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این داستان:طرز تهیه معجوووووووون هندی🤣🤣🤣 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌✧❁ خنده😂 شادی❁✧
تدریس_رساله_جامع_ ج3 - جلسه_شماره_753_تاریخ_1403_02_09.mp3
11.76M
. رساله جامع - جلد 3 🌼 احکام - جلسه شماره 753 🤝 👈 مهلت دادن به بدهکاری که توانایی پرداخت بدهی ندارد ( 2 ) 🌷 تاریخ 1403.02.09 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 752 ) 👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/32587 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 رساله جامع ج3 ص 423 مهلت دادن به بدهکاری که توانایی پرداخت بدهی ندارد ادامه مطالب جلسه قبل 👆👇 در احكام فقهى آمده است : زندانى كردن بدهكار معذور، ممنوع است و در مواردى كه شخص بدهكار واقعاً مالى نداشته باشد كه بدهى خود را پرداخت كند، وظيفه‏ى حكومت اسلامى است كه بدهى او را بپردازد . ( متن روایت بعدی دقت شود ) البرهان في تفسير القرآن ج‏1 558 سَأَلَ الرِّضَا (صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ) رَجُلٌ وَ أَنَا أَسْمَعُ، فَقَالَ لَهُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يَقُولُ : وَ إِنْ كانَ ذُو عُسْرَةٍ فَنَظِرَةٌ إِلى‏ مَيْسَرَةٍ أَخْبِرْنِي عَنْ هَذِهِ النَّظِرَةِ الَّتِي ذَكَرَهَا اللَّهُ تَعَالَى فِي كِتَابِهِ، لَهَا حَدٌّ يُعْرَفُ إِذَا صَارَ هَذَا الْمُعْسِرُ [إِلَيْهِ‏] لَا بُدَّ لَهُ مِنْ أَنْ يُنْظَرَ، وَ قَدْ أَخَذَ مَالَ هَذَا الرَّجُلِ وَ أَنْفَقَهُ عَلَى عِيَالِهِ، وَ لَيْسَ لَهُ غَلَّةٌ يُنْتَظَرُ إِدْرَاكُهَا، وَ لَا دَيْنٌ يُنْتَظَرُ مَحِلُّهُ، وَ لَا مَالٌ غَائِبٌ يُنْتَظَرُ قُدُومُهُ؟ قَالَ: نَعَمْ، يُنْتَظَرُ بِقَدْرِ مَا يَنْتَهِي خَبَرُهُ إِلَى الْإِمَامِ، فَيَقْضِي عَنْهُ مَا عَلَيْهِ مِنْ سَهْمِ الْغَارِمِينَ إِذَا كَانَ أَنْفَقَهُ فِي طَاعَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ، فَإِنْ كَانَ أَنْفَقَهُ فِي مَعْصِيَةِ اللَّهِ فَلَا شَيْ‏ءَ لَهُ عَلَى الْإِمَامِ ... اسلام، حامى مستضعفان است. وَ إِنْ كانَ ذُو عُسْرَةٍ نه تنها ربا نگيريد، بلكه در گرفتن رأس المال و اصل سرمايه نيز مدارا كنيد . فَنَظِرَةٌ إِلى‏ مَيْسَرَةٍ بخشيدن بدهكار فقير، صدقه است. وَ أَنْ تَصَدَّقُوا خَيْرٌ لَكُمْ )) + وسائل الشيعة ج‏18 ص366 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فِي وَصِيَّةٍ طَوِيلَةٍ كَتَبَهَا إِلَى أَصْحَابِهِ قَالَ : وَ إِيَّاكُمْ وَ إِعْسَارَ أَحَدٍ مِنْ إِخْوَانِكُمُ الْمُسْلِمِينَ أَنْ تُعْسِرُوهُ بِشَيْ‏ءٍ يَكُونُ لَكُمْ قِبَلَهُ امام صادق ع فرمودند : ... بپرهیزید از اینکه یکی از برادران مسلمان خود را برای باز پس گرفتن مالی که در نزد او دارید در فشار قرار دهید، وَ هُوَ مُعْسِرٌ فَإِنَّ أَبَانَا رَسُولَ اللَّهِ ص كَانَ يَقُولُ در حالی که وی در تنگدستی به سر می¬برد، زیرا جدّ بزرگوارمان رسول خدا ص می‌فرمودند : لَيْسَ لِمُسْلِمٍ أَنْ يُعْسِرَ مُسْلِماً مسلمانی حقّ ندارد مسلمان دیگر را در تنگنا و فشار بگذارد وَ مَنْ أَنْظَرَ مُعْسِراً أَظَلَّهُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ بِظِلِّهِ يَوْمَ لَا ظِلَّ إِلَّا ظِلُّهُ و هر کس بدهکار تنگدستی را مهلت دهد، خداوند متعال در روزی که هیچ سایه¬ای جز سایۀ او نیست، وی را در سایۀ عرش خود جای دهد . ادامه دارد 👆👆 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
1403.02.09 اخلاق مهدوی - جلسه یازدهم.mp3
6.51M
💚🧡💚💛💚 ❤️💚💜💚 💙💚💕 💚💞 💚 👈 🌸 نام جلسه : اخلاق مهدوی 🎁 ( جلسه یازدهم ) 💥 ✨ تاریخ 1403.02.09 لینک جلسه قبلی 👇👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/32589 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 💚 💚💞 💙💚💕 ❤️💚💜💚 💚🧡💚💛💚
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 دوستان امام زمان اخلاقشان رفتارشان محبّت شان همه اعمالشان مهدوی است اخلاق مهدوی أمالی طوسي ص133 عَنْ مَنْصُورٍ بُزُرْجَ ، قَالَ : قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) : مَا أَكْثَرَ مَا أَسْمَعُ‏ مِنْكَ‏ يَا سَيِّدِي‏ ذِكْرَ سَلْمَانَ‏ الْفَارِسِيِ ‏! منصور بزرج‏ آورده كه گفت : به حضرت ابى عبد اللّه‏ امام صادق ع عرضه داشتم : اى سرور من، چه بسيار از شما ياد سلمان فارسى را مى‏شنوم ؟ فَقَالَ: لَا تَقُلِ الْفَارِسِيَّ، وَ لَكِنْ قُلْ سَلْمَانَ الْمُحَمَّدِيَّ، أَ تَدْرِي مَا كَثْرَةُ ذِكْرِي لَهُ قُلْتُ : لَا. فرمود : مگو سلمان فارسى، بلكه بگو : سلمان محمدى صلّى اللّه عليه و اله آيا مى‏دانى چرا بسيار از او ياد مى‏كنم؟ عرض كردم : نه ، قَالَ : لِثَلَاثِ خِلَالٍ : أَحَدُهَا : إِيثَارُهُ هَوَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) عَلَى هَوَى نَفْسِهِ، فرمود : براى سه صفت : اول : مقدم داشتن خواسته امير مؤمنان ع برخواسته خودش. ( الان وظیفه ما مقدم داشتن خواسته امام زمان عج بر خواسته های خودمان ... ) وَ الثَّانِيَةُ : حُبُّهُ لِلْفُقَرَاءِ وَ اخْتِيَارُهُ إِيَّاهُمْ عَلَى أَهْلِ الثَّرْوَةِ وَ الْعَدَدِ، و دوم : دوست داشتن فقرا، و برگزيدن آن‏ها بر اهل ثروت و مكنت. وَ الثَّالِثَةُ : حُبُّهُ لِلْعِلْمِ وَ الْعُلَمَاءِ. إِنَّ سَلْمَانَ كَانَ عَبْداً صَالِحاً حَنِيفاً مُسْلِماً وَ ما كانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ‏. و سوم : دوست داشتن علم و علما ، همانا سلمان بنده صالح درستكار مسلمانى بود، و از مشركين نبوده است‏ ادامه دارد 👆👆 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
نهج البلاغه - 1403.02.09.mp3
18.84M
. 🌺 حکمت 400 ❓ 👈 فال بد ( 1 ) 👈🤲 فال بد زدن درست نيست ✅ تاریخ : 09 / 02 / 1403 🌹 لینک جلسه قبلی 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/32394 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه بالا 👆👇 حکمت 400 نهج البلاغه وَ قَالَ (عليه السلام) : الْعَيْنُ حَقٌّ، وَ الرُّقَى حَقٌّ، وَ السِّحْرُ حَقٌّ، وَ الْفَأْلُ حَقٌّ؛ وَ الطِّيَرَةُ لَيْسَتْ بِحَقٍّ، وَ الْعَدْوَى لَيْسَتْ بِحَقٍّ؛ وَ الطِّيبُ نُشْرَةٌ، وَ الْعَسَلُ نُشْرَةٌ، وَ الرُّكُوبُ نُشْرَةٌ، وَ النَّظَرُ إِلَى الْخُضْرَةِ نُشْرَةٌ. امیر المومنین ع فرمودند : 1 = چشم زخم حقيقت دارد 2 = و تعويذ حقّ است 3 = سِحر و جادوگرى حق است و واقعيّت دارد 4 = و فال نيك حق است و واقعيّت دارد، وَ الطِّيَرَةُ لَيْسَتْ بِحَقٍّ، امیر المومنین ع فرمودند : 5 - فال بد زدن درست نيست . فال زدن اگر خیر باشد به آن « تفأل » می‌گویند، فال زدن اگر شرّ باشد به آن « تطیّر» مى‏‌گویند اَعراب به وسيله پرندگان یا صدای آنان فال بد مى زدند هنگام سفر، پرنده‏اى را رها مى‏كردند اگر به سمت راست مى‏پريد اين كار را به فال نيك مى‏گرفتند و سفر مى‏كردند و اگر به سمت چپ مى‏پريد فال بد مى‏زدند و سفر را تعطيل مى‏كردند. كافي ج‏8 ص198 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ كَفَّارَةُ الطِّيَرَةِ التَّوَكُّلُ. رسول خدا (ص) فرمود : كفاره فال بد زدن همان توكل بخدا است . ( توكل بر خدا فال بد را بى ‏اثر مى‏كند ) نمونه فال بد : من می دونم ما شکست می خوریم ... كافي ج‏8 ص197 قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع ‏ الطِّيَرَةُ عَلَى‏ مَا تَجْعَلُهَا إِنْ هَوَّنْتَهَا تَهَوَّنَتْ امام صادق ع فرمودند : فال بد اثرش به همان اندازه است كه آن را مى‏پذيرى، اگر آن را سبك بگيرى كم اثر خواهد بود وَ إِنْ شَدَّدْتَهَا تَشَدَّدَتْ وَ إِنْ لَمْ تَجْعَلْهَا شَيْئاً لَمْ تَكُنْ شَيْئاً و اگرآن را محكم بگيرى پر اثر، و اگر به آن اعتنا نكنى ، هيچ اثرى نخواهد داشت ( = فال زدن چيز موهومى است و حقيقتى ندارد، و اين بستگى به روحيه و تفکرات شخص دارد كه اگر آدم خرافى باشد فال بد زدن براى خودش ايجاد ناراحتى مى‏كند و گر نه واقعيتى ندارد ) پيغمبر اكرم ص فرمودند : مرآة ج‏11 ص 392 ثَلَاثٌ‏ لَا يَسْلَمُ مِنْهَا أَحَدٌ : سه چيز است كه هيچكس از آن سالم نمى‏ماند ( و وسوسه‏هاى آن در درون قلب غالب اشخاص پيدا مى‏شود ) الطِّيَرَةُ وَ الْحَسَدُ وَ الظَّنُّ قِيلَ فَمَا نَصْنَعُ قَالَ إِذَا تَطَيَّرْتَ فَامْضِ فال بد و حسد و سوء ظن است، عرض كردند پس چه كنيم ؟ فرمود : هنگامى كه فال بد زدى اعتنا مكن و بگذر وَ إِذَا حَسَدْتَ فَلَا تَبْغِ وَ إِذَا ظَنَنْتَ فَلَا تُحَقِّقْ‏ و هنگامى كه حسد در دلت پيدا شد ظلم نکن و هنگامى كه سوء ظن پيدا كردى آن را ناديده بگير در ميان غربيها رد شدن از زير نردبان و افتادن نمكدان و هديه دادن چاقو به شدت به فال بد گرفته مى‏شود مشركان در برابر پيامبران الهى به فال بد متوسل مى شدند تا روحيه آن ها را تضعيف كنند و يا مردم را از اطراف آن ها پراكنده سازند. كافي ج ‏8 ص314 عَنْ أَبِي الْحَسَنِ مُوسَى ع قَالَ : الشُّؤْمُ‏ لِلْمُسَافِرِ فِي طَرِيقِهِ خَمْسَةُ أَشْيَاءَ سليمان جعفرى از امام موسى بن جعفر (ع) روايت كرده كه فرمودند : شومى در سر راه مسافرشش چيز است : ( كه مردم آن را شوم دانند ) الْغُرَابُ النَّاعِقُ عَنْ يَمِينِهِ‏ وَ النَّاشِرُ لِذَنَبِهِ‏ وَ الذِّئْبُ الْعَاوِي‏ الَّذِي يَعْوِي فِي وَجْهِ الرَّجُلِ وَ هُوَ مُقْعٍ‏ عَلَى‏ ذَنَبِهِ يَعْوِي‏ ثُمَّ يَرْتَفِعُ‏ ثُمَّ يَنْخَفِضُ‏ ثَلَاثاً وَ الظَّبْيُ السَّانِحُ مِنْ يَمِينٍ‏ إِلَى شِمَالٍ‏ 1- كلاغى كه از سمت راست او بانك زند و دم خود را باز كند 2- گرگى كه زوزه كشد در روى مرد (مسافر) و بر سر دم نشيند، زوزه كشد و برخيزد و بنشيند تا سه بار. 3- آهوئى كه از سمت راست درآيد و بسمت چپ رود. وَ الْبُومَةُ الصَّارِخَةُ وَ الْمَرْأَةُ الشَّمْطَاءُ تِلْقَاءَ فَرْجِهَا وَ الْأَتَانُ الْعَضْبَاءُ يَعْنِي الْجَدْعَاءَ 4- جغدى كه فرياد زند. 5- زنى كه موى سرش سفيد و سياه باشد و روبرو درآيد. 6 - و ماده الاغ گوش بريده. فَمَنْ أَوْجَسَ فِي نَفْسِهِ مِنْهُنَّ شَيْئاً فَلْيَقُلْ اعْتَصَمْتُ بِكَ يَا رَبِّ مِنْ شَرِّ مَا أَجِدُ فِي نَفْسِي قَالَ فَيُعْصَمُ مِنْ ذَلِكَ. و هر كس ( هنگام سفر ) از ( تصادف با ) اينها بد دل شود بايد بگويد : اعتصمت بك يا رب من شر ما اجد في نفسى ( يعنى پروردگارا بتو پناهنده شدم از آنچه در دل خود مييابم ) فرمود : ( با گفتن اين جملات ) از شر آنها محفوظ خواهد ماند ادامه دارد 👆👆 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
احکام تاریخ 1403.02.10 .
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اخلاق مهدوی تاریخ 1403.02.10 .
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر قرآن تاریخ 1403.02.10 .
🍇انگــور سـمـنـگان ما میگیم : "کلِکِ آروس" یعنی : انگشت عـروس "
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراقب تاثیر آدما بروی خودمون باشیم! بابت آهنگ عذر خواهیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️لحظه انفجار گاز فاضلاب در پارک پرواز تبریز چهار مصدوم به جا گذاشت 🔹براثر انفجار چاه فاضلاب چهار نفر دچار مصدومیت شدند.
"در زندگیم سختی‌هایی را تحمل کردم که پیش از واقعه گمان نداشتم بتوانم. حتى بعدها، باور نکردم که در آن ماجرا تاب آوردم. انسان خودش را نمی‌شناسد، خصوصا قدرت‌هایش را"