eitaa logo
صادقیه ( محبّی )
2.6هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
10.3هزار ویدیو
313 فایل
09153052990 علی محبی ( صادقیه ) راه ارتباط با مدیر👇 @Sadeghiyon314
مشاهده در ایتا
دانلود
تدریس_رساله_جامع_ ج3 - جلسه_شماره_755_تاریخ_1403_02_11.mp3
10.87M
. رساله جامع - جلد 3 🌼 احکام - جلسه شماره 755 🤝 👈 مهلت دادن به بدهکاری که توانایی پرداخت بدهی ندارد ( 4 ) 🌷 تاریخ 1403.02.11 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 754 ) 👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/32652 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 رساله جامع ج3 ص 423 مهلت دادن به بدهکاری که توانایی پرداخت بدهی ندارد ادامه مطالب جلسه قبل 👆👇 وسائل الشيعة ج‏18 ص367 قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ مَنْ أَرَادَ أَنْ يُظِلَّهُ اللَّهُ فِي ظِلِّ عَرْشِهِ يَوْمَ لَا ظِلَّ إِلَّا ظِلُّهُ رسول خدا ص فرمودند : هر کس بخواهد خداوند متعال در روزی که هیچ سایه¬ای جز سایۀ او نیست او را در سایۀ عرش خود جای دهد، فَلْيُنْظِرْ مُعْسِراً أَوْ لِيَدَعْ لَهُ مِنْ حَقِّهِ. بدهکار تنگدست را مهلت دهد یا اینکه از حقّ خود بگذرد . مستدرك الوسائل ج‏12 ص365 عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ : يَبْعَثُ اللَّهُ قَوْماً مِنْ تَحْتِ الْعَرْشِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ امام باقر ع فرمودند : خداوند متعال در روز قیامت اقوامی را از زیر عرش الهی مبعوث می¬کند که وُجُوهُهُمْ مِنْ نُورٍ وَ لِبَاسُهُمْ مِنْ نُورٍ وَ رِيَاشُهُمْ مِنْ نُورٍ جُلُوسٌ عَلَى كَرَاسِيَّ مِنْ نُورٍ چهره¬هایشان از نور و لباس‌هایشان از نور و زینت¬هایشان از نور است و بر صندلی¬هایی از نور نشسته¬اند، قَالَ فَيُشْرِفُ اللَّهُ لَهُمُ‏ الْخَلْقَ فَيَقُولُونَ هَؤُلَاءِ الْأَنْبِيَاءُ ؟ خداوند متعال آنان را به مردم نشان می¬دهد و مردم می¬گویند : آنان پیامبران هستند ؟ فَيُنَادِي مُنَادٍ مِنْ تَحْتِ الْعَرْشِ هَؤُلَاءِ لَيْسُوا بِأَنْبِيَاءَ در آن هنگام منادی از تحت عرش الهی ندا سر می دهد : اینان پیامبران نیستند. قَالَ فَيَقُولُونَ هَؤُلَاءِ شُهَدَاءُ قَالَ فَيُنَادِي مُنَادٍ مِنْ تَحْتِ الْعَرْشِ لَيْسَ هَؤُلَاءِ شُهَدَاءَ مردم می¬گویند : آنان شهیدان هستند؟ منادی از تحت عرش الهی ندا نماید : اینان شهیدان نیستند، وَ لَكِنْ هَؤُلَاءِ قَوْمٌ يُيَسِّرُونَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ وَ يُنْظِرُونَ الْمُعْسِرَ حَتَّى يُيْسِرَ. ایشان گروهی هستند که بر مؤمنین آسان می¬گرفتند و به بدهکاران که توانایی پرداخت بدهی نداشتند، مهلت می¬دادند تا به گشایشی برسند ادامه دارد 👆👆 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1403.02.11.mp3
5.43M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 👈 باب هفدهم = جدال و مجادله ( 39 ) 👈☘️ ج دو صفحه 133 🏷 جلسه سیصد و نود و نهم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 327 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1403.02.11 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/30918 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 ادامه روایت از جلسه قبل 👇👇 بحار ج‏2 ص133 سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ‏ اجْعَلُوا أَمْرَكُمْ لِلَّهِ وَ لَا تَجْعَلُوهُ لِلنَّاسِ شنيدم امام صادق ع مى‌فرمود : ديندارى و امر تشيع خود را به حساب خدا گذاريد نه به حساب مردم، فَإِنَّ مَا كَانَ لِلَّهِ فَهُوَ لِلَّهِ وَ مَا كَانَ لِلنَّاسِ فَلَا يَصْعَدُ إِلَى اللَّهِ زيرا هر چه از خدا است بايد براى خدا باشد و هر چه به حساب مردم است به سوى خدا بالا نرود، فَلَا تُخَاصِمُوا النَّاسَ لِدِينِكُمْ فَإِنَّ الْمُخَاصَمَةَ مَمْرَضَةٌ لِلْقَلْبِ بخاطر دينتان با مردم ستيزه نكنيد، زيرا ستيزه كردن دل را بيمار كند، إِنَّ اللَّهَ قَالَ لِنَبِيِّهِ ص‏ إِنَّكَ لا تَهْدِي مَنْ أَحْبَبْتَ وَ لكِنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَنْ يَشاءُ ( ی 56 قِصَص ) خداى تعالى بپيغمبرش ص فرمود : ( اى پيامبر ! ) همانا تو نمى‏توانى هر كه را دوست دارى هدايت كنى ( و به مقصد برسانى )، بلكه اين خداوند است كه هر كس را بخواهد هدايت مى‏كند وَ قَالَ‏ أَفَأَنْتَ تُكْرِهُ النَّاسَ حَتَّى يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ‏ ( 99 يونس ع ) پس آيا تو مردم را مجبور مى‏كنى تا ايمان آورند ؟! ادامه دارد 👆👆 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
علی محبی 1403.02.11.mp3
17.48M
. 🌼 جلسه صد و هفدهم 🌺 تدریس کتاب حق الیقین 🌏☄️ پل صراط ( 1 ) 🌹 سه شنبه شب 1403.02.11 ♻️ لینک جلسه قبلی 👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/32447 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 سه شنبه ها : حق الیقین علامه مجلسی فصل 13 از ص 738 تا 744 صِراط از ضروریات دین که ایمان بآن باید آورد صراط است آن پُلی است بر روي جهنم میکشند و تا کسی از آن نگذرد داخل بهشت نمی شود در احادیث معتبره خاصه و عامه وارد شده است که از مو باریکتر است و از شمشیر برنده تر از آتش گرم تر است بعضی میگذرند مثل برق و بعضی مثل دویدن اسب و بعضی راه میروند و بعضی بدست و پا میروند و بعضی چسبیده اند بر صراط و بعضی را بدن ایشان را آتش میگیرد و بعضی را نمیگیرد و مؤمنان خالص در نهایت آسانی از آن میگذرند مانند برق جهنده و بعضی بدشواري میگذرند اما نجات می یابند و بعضی از عقبات آن به جهنم می افتند و آن در آخرت نمونه صراط مستقیم دنیا است که دین حق و راه ولایت و متابعت حضرت امیر المؤمنین علیه السّلام و حضرت ائمه معصومین از ذریه او است و هرکه از این صراط عدول و میل بباطل کرده است در گفتار یا کردار از همان عقبه از صراط آخرت میلغزد صراط دنیا حجتهاي خدایند پس هر که ایشان را در دنیا شناخت و اطاعت ایشان کرد خدا او را از صراطی که جسر جهنم است میگذراند در روز قیامت و صراط مستقیم سوره حمد اشاره بهر دو است ( صراط دنیا = مسیر اهل البیت : قلبی زبانی و عملی صراط آخرت = گذر گاه بر روی جهنم ) وَ إِنْ مِنْکُمْ إِلَّا وارِدُها کانَ عَلی رَبِّکَ حَتْماً مَقْضِیا احدي از شما نیست مگر آنکه وارد جهنم است بر پروردگار تو حتم و لازم است ادامه دارد👆👆 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
💠 روز 💠 💎 با اخباری که می‌شنویم چگونه برخورد کنیم؟ 🔻أمیرالمؤمنین على عليه‌السلام: اعـْقِلُوا الْخـَبَرَ إِذا سَمِعْتُـمُوهُ عَقْـلَ رِعايـَةٍ لاَ عَقْـلَ رِوايـَةٍ، فَإِنَّ رُوَاةَ الْعِلْمِ كَثِيرٌ، وَ رُعَاتَهُ قَلِيلٌ ❇️ چون خبرى را شنيديد همانند ژرف‌انديشان و نه چون ظاهربينان ژرف در آن بينديشيد و تنها به شنيده خود بسنده نكنيد؛ زيراكه روايت‌گران دانش بسيارند و رعايت كنندگانش اندك. 📚 نهج البلاغه، الكلمات: ۹۸ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈•
حق استاد در نگاه امام سجاد علیه السلام 💠 أَمَّا حَقُّ سَائِسِکَ بِالْعِلْمِ فَالتَّعْظِیمُ لَهُ وَ التَّوْقِیرُ لِمَجْلِسِهِ وَ حُسْنُ الِاسْتِمَاعِ إِلَیْهِ وَ الْإِقْبَالُ عَلَیْهِ وَ الْمَعُونَهُ لَهُ عَلَى نَفْسِکَ فِیمَا لَا غِنَى بِکَ عَنْهُ مِنَ الْعِلْمِ بِأَنْ تُفَرِّغَ لَهُ عَقْلَکَ وَ تُحَضِّرَهُ فَهْمَکَ. 🍃 اما حق معلم و آموزگار تو این است که او را بزرگ داری و مجلس او را محترم شماری، گفته های او را خوب گوش کنی و فراگیری و به او روی آوری، او را کمک کنی تا آنچه را که از دانش و علم به آن نیازمندی به تو بیاموزد، به تو یاد بدهد که عقل و اندیشه‌ات را فارغ سازی و فهم و زیرکی ات را به کار گیری.
🔰 امامـ كـاظـم عليه السلامـ : 🔻ما مِن شَيءٍ تَراهُ عَينُكَ إلاّ و فيهِ مَوعِظَةٌ. 🔻هيچ چيزى نيست كه چشم تو آن را ببيند مگر اينكه در آن پند و موعظه‌ای است. 📚 بحار الأنوار، ج٧١، ص٣٢۴، ص١۴ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‎‌‎⊰ ‎‌‌‎‌••━⊰••
💠بسمه تعالی💠 👈روباهی از شتری پرسید : عمق این رودخانه چه اندازه است؟ 👈شتر جواب داد : تا زانو اما وقتی روباه در آب رودخانه پرید، آب از سرش هم گذشت و همین طور که دست و پا می‌زد به شتر گفت :  تو که گفتی تا زانو !! 👈شتر جواب داد : بله، تا زانوی من، نه زانوی تو! 👈نکته : هنگامی که از کسی مشورت می‌گیریم یا راهنمایی می‌خواهیم باید شرایط طرف مقابل و خودمان را هم در نظر بگیریم. لزوما هر تجربه‌ای که دیگران دارند برای ما مناسب نیست !
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویدیویی جذاب از مهندسی هوشمندانهٔ ایرانی‌های قدیم در مناطق گرمسیری دزفول و‌ شوشتر!🤌🏻 + دم سازنده‌ش گرم
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
احکام تاریخ 1403.02.12 .
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گلچین بحارالانوار تاریخ 1403.02.12 .
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهدی موعود تاریخ 1403.02.12 .
تدریس_رساله_جامع_ ج3 - جلسه_شماره_756_تاریخ_1403_02_12.mp3
11.13M
. رساله جامع - جلد 3 🌼 احکام - جلسه شماره 756 👈 تعریف و اقسام دِین 👈 واجب های تکلیفی 🌷 تاریخ 1403.02.12 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 755 ) 👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/32674 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 رساله جامع ج3 ص 425 تعریف و اقسام دین مسأله 887 بدهکاری و دَین عبارت است از مالی که به صورت کلّی بر ذمّۀ انسان شرعاً ثابت شده است ؛ موارد ثابت شدن دَین در ذمّۀ بدهکار : 1 = قرض گرفتن، 2 = معاملۀ نسیه، 3 = معاملۀ سلف، 4 = اجاره، 5 = مهریّه، 6 = نفقۀ همسر دائم، 7 = اِتلاف و از بین بردن مال و ... ؛ واجب های تکلیفی : که دین شرعی محسوب نمی‌شود، هرچند پرداخت آنها تکلیفاً واجب است : 1 - مبلغی که شخص به عنوان شرط ضمن عقد ، لازم است بپردازد؛ 2 - نفقۀ والدین و اولاد که بر شخص نفقه دهنده واجب شده است ؛ ادامه دارد 👆👆 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1403.02.12.mp3
6.11M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 👈 باب هفدهم = جدال و مجادله ( 40 ) 👈☘️ ج دو صفحه 133 🏷 جلسه چهارصدم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 328 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1403.02.12 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/32676 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 ادامه روایت از جلسه قبل 👇👇 وَ قَالَ‏ أَفَأَنْتَ تُكْرِهُ النَّاسَ حَتَّى يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ‏ ( 99 يونس ع ) پس آيا تو مردم را مجبور مى‏كنى تا ايمان آورند ؟! ذَرُوا النَّاسَ فَإِنَّ النَّاسَ أَخَذُوا عَنِ النَّاسِ وَ إِنَّكُمْ أَخَذْتُمْ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ عَلِيٍّ ع وَ لَا سَوَاءٌ مردم را رها كنيد زيرا اين مردم ( اهل سنّت ) از دهان ديگران دين را ياد گرفتند و شما از رسول خدا ص و علی ع ( نه دیگران ) ياد گرفتيد، إِنِّي سَمِعْتُ أَبِي ع يَقُولُ إِنَّ اللَّهَ إِذَا كَتَبَ عَلَى عَبْدٍ أَنْ يَدْخُلَ فِي هَذَا الْأَمْرِ كَانَ أَسْرَعَ إِلَيْهِ مِنَ الطَّيْرِ إِلَى وَكْرِهِ‏ . من از پدرم شنيدم كه ميفرمود : چون خداى عز و جل بر بنده‌اى نويسد كه بايد در اين امر ( تشيّع ) داخل شود از رفتن پرنده بآشيانه‌اش شتابنده‌تر شود. ( تبلیغ و دعوت و راهنمایی به تشیع خوب است ولی مجادله نکنید ) ادامه دارد 👆👆 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
1403.02.12 مهدی موعود.mp3
19.45M
🍂🌸🍂🌸🍂🌸 🌸🍂🌸 🍂 🌸 جلد 51 بحار آشنایی با امام عصر عجل الله تعالی فرجه 👈🌷 خبر دادن كاهنان و امثال آنها بظهور امام زمان علیه السلام ، و ... ( 1 ) 🍃 🌼 جلسه شصت و دوم 🌿🌺 تاریخ 1403.02.12 لینک جلسه قبلی👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/32457 ♥️ 🌺🌿 🌸 🍂 🌸🍂🌸 🍂🌸🍂🌸🍂🌸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 بحار ج‏51 ص162 باب ... نادر فيما أخبر به الكهنة و أضرابهم و ما وجد من ذلك مكتوبا في الألواح و الصخور باب شانزدهم خبر دادن كاهنان و امثال آنها بظهور امام زمان ، و ... روى البرسي في مشارق الأنوار عن كعب بن الحارث‏ قال إن ذا جدن الملك أرسل إلى السطيح لأمر شك فيه ذاجَدَن پادشاه براى سوال از موضوعى كه در آن شك داشت به دنبال سُطَيح كاهن‏ فرستاد (( سُطَيح کاهن = کاهن به معناى غیبگو است یکى از مشهورترین غیبگویان تاریخ است. وى از مردم یمن بوده وهمواره بر زمین افتاده بود ومیگویند ۵۰ سال عمرکرده است سطيح نيز استخوان در بدن نداشته و ... هر گاه ميخواستند او را بجائى ببرند مانند حصير تا ميكردند! و جز زبانش كه سخن ميگفته، ساير اعضاء بدنش حركتى نداشته است. نقل كردند كه سطيح جز اندكى از شب نميخوابيد، و بدنش را بطرف آسمان ميگردانيد و بستارگان فروزان و حركات كواكب و انوار آنها مينگريست، و از اسرار مكتوم مطلع ميگشت! او را در ميان صندوقى مينهادند و نزد پادشاهان، و امرا ميبردند، و آنها اخبار مشكل و اسرار مخفى سؤال ميكردند، و او نيز آنها را از عجائبى كه در جهان پديد مى‏آيد و اسرار درونى آنها مطلع ميساخت فلما قدم عليه أراد أن يجرب علمه قبل حكمه فخبأ له دينارا تحت قدمه ثم أذن له فدخل فقال له الملك ما خبأت لك يا سطيح چون سطيح آمد، خواست او را امتحان كند. پس يك دينار در كفش خود پنهان كرد آنگاه بوى اجازه داد كه داخل شود، و چون وارد شد شاه گفت: اى سطيح! براى تو چه پنهان كرده‏ام؟ فقال سطيح حلفت بالبيت و الحرم و الحجر الأصم و الليل إذا أظلم و الصبح إذا تبسم و بكل فصيح و أبكم لقد خبأت لي دينارا بين النعل و القدم سطيح گفت بخانه خدا و صخره صمّاء و شب ظلمانى و صبح نورانى و هر گويا و گنگى سوگند ياد ميكنم كه ميان كفش پاى خود يك دينار پنهان كرده‏اى! فقال الملك‏ من أين علمك هذا يا سطيح فقال من قبل أخ لي حتى ينزل معي أنى نزلت. شاه پرسيد : اين را از كجا دانستى ؟ گفت : از يك نفر جن كه مانند برادر همه جا با من است. فقال الملك أخبرني عما يكون في الدهور فقال سطيح إذا غارت الأخيار و قادت الأشرار شاه گفت : اى سطيح! از آنچه در روزگاران پديد مى‏آيد، مرا مطلع گردان. سُطَيح گفت : اى شاه! هنگامى كه نيكان از ميان بروند و اشرار بجاه و مقام برسند، و كذب بالأقدار و حمل المال بالأوقار و خشعت الأبصار لحامل الأوزار و قطعت الأرحام و ظهرت الطغام المستحلي الحرام في حرمة الإسلام و مقدرات الهى را تكذيب نمايند، و اموال را به سختى حمل كنند، و ديدگان از گناه‏كاران بترسد، و قطع رحم نمايند، و غذاهائى كه در عالم اسلام حرام ولى نزد خورندگان شيرين و لذيذ است پيدا شود، و اختلفت الكلمة و خفرت الذمة و قلت الحرمة و ذلك عند طلوع الكوكب الذي يفزع العرب و له شبيه الذنب و اختلاف نظرها پديد آيد، و عهد و پيمانها نقض گردد، و احترام بيكديگر كم شود، آن وقت ستاره دنباله‏دارى كه عرب را پريشان كند، طلوع نمايد. فهناك تنقطع الأمطار و تجف الأنهار و تختلف الأعصار و تغلو الأسعار في جميع الأقطار. در آن هنگام باران نبارد و رودها خشك شود، و اوضاع روزگار دگرگون گردد و نرخها در همه جاى جهان بالا رود . ثم تقبل البربر بالرايات الصفر على البراذين السبر حتى ينزلوا مصر فيخرج رجل من ولد صخر فيبدل الرايات السود بالحمر در آن موقع طايفه بربر با پرچمهاى زرد سوار اسبان تركى در مصر فرود آيند. آنگاه مردى از اولاد صَخر (= ابو سفيان پدر معاويه = مقصود سفيانى ميباشد ) خروج كند . و پرچمهاى سياه را تبديل بسرخ نمايد فيبيح المحرمات و يترك النساء بالثدايا معلقات و هو صاحب نهب الكوفة فرب بيضاء الساق مكشوفة على الطريق مردوفة بها الخيل محفوفة قتل زوجها و كثر عجزها و استحل فرجها و محرمات را مباح گرداند و زنان را در مقام شكنجه با ... آويزان نمايد و كوفه را غارت كند. راه‏ها از زنان مكشفه سفيد ساق كه آنها را همچون چهارپايان عبور ميدهند پر شود. شوهران آنها مقتول و عجز و لابه آنان بسيار و دست تعرض مردم بناموسشان دراز است. ادامه دارد👇👆
ادامه مطالب بالا 👆👇 فعندها يظهر ابن النبي المهدي و ذلك إذا قتل المظلوم بيثرب و ابن عمه في الحرم و ظهر الخفي فوافق الوشمي در آن موقع مهدى فرزند پيغمبر ظاهر گردد، و اين هنگامى است كه مظلومى در مدينه و پسر عموى وى در خانه خدا كشته شود، و امر پوشيده آشكار گردد، و با علائم خود موافق باشد. فعند ذلك يقبل المشوم بجمعه الظلوم فتظاهر الروم بقتل القروم فعندها ينكسف كسوف إذا جاء الزحوف و صف الصفوف. ثم يخرج ملك من صنعاء اليمن أبيض كالقطن اسمه حسين أو حسن فيذهب بخروجه غمر الفتن در اين وقت مرد وحشتناكى با ياوران ستمگرش مى‏آيد و روميان اقدام بقتل بزرگان كنند. آفتاب گرفته شود. و لشكرها بيايد و صفها بسته شود. آنگاه پادشاه صنعاى يمن كه چون پنبه سفيد و نامش حسين يا حسن است خروج كند و با خروج وى فتنه‏ها از ميان برود. فهناك يظهر مباركا زكيا و هاديا مهديا و سيدا علويا فيفرج الناس إذا أتاهم بمن الله الذي هداهم در آن وقت مردى مبارك و پاكيزه سرشت و راهنمائى راه يافته و سيدى علوى نسب ظهور نمايد، و مردم را از پريشانى نجات دهد. فيكشف بنوره الظلماء و يظهر به الحق بعد الخفاء و يفرق الأموال في الناس بالسواء و يغمه السيف فلا يسفك الدماء تيرگيها با نور روى او برطرف شود و بوسيله او حق آشكار شود، و اموال را ميان مردم على السويه تقسيم نمايد، آنگاه شمشير در غلاف كند و ديگر خون كسى را نريزد . و يعيش الناس في البشر و الهناء و يغسل بماء عدله عين الدهر من القذاء و يرد الحق على أهل القرى مردم با كمال نشاط و سرور زندگى كنند. و با آبى كه چشمه روزگار آن را از خس و خاشاك پاك نگاه داشته، غسل كند، و حق را به روستائيان برگرداند، و يكثر في الناس الضيافة و القرى و يرفع بعدله الغواية و العمى كأنه كان غبار فانجلى و ميهمانى را در ميان مردم و دهات افزون گرداند. و با عدل خود گمراهيها را از ميان ببرد، گوئى غبارى بود كه از بين رفت. فيملأ الأرض عدلا و قسطا و الأيام حباء و هو علم للساعة بلا امتراء. پس زمين را پر از عدل و داد كند و عالم را پر از بركت نمايد. و اين بدون شك از علائم قيامت است. 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .