📚پادشاه و دشنام
پادشاهی قصد کشتن اسيری کرد. اسير در آن حالت نااميدی شاه را دشنام داد.
شاه به يکی از وزرای خود گفت: او چه میگويد؟
وزير گفت: به جان شما دعا میکند.
شاه اسير را بخشيد. وزير ديگری که در محضر شاه بود و با آن وزير اول مخالفت داشت گفت: ای پادشاه آن اسير به شما دشنام داد.
پادشاه گفت: تو راست میگويی اما دروغ آن وزير که جان انسانی را نجات میدهد بهتر از راست توست که باعث مرگ انسانی میشود.
1400.02.25 چه کنیم عقلمان کامل شود ؟.MP3
7.48M
🌸🍃🌸🍃
📚 نام جلسه : چه کنیم عقلمان کامل شود ؟
🗓 تاریخ جلسه : 25 / 02 / 1400
🧠 عقل انسان کامل نمیشود مگر ده خصلت در او باشد
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
✨✨🌹
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
👇👆 مطالب بیان شده در جلسه 👇👆
بحار الأنوار ج75 ؛ ص336 مواعظ الرضا عليه السلام
لَا يَتِمُّ عَقْلُ امْرِئٍ مُسْلِمٍ
حَتَّى تَكُونَ فِيهِ عَشْرُ خِصَالٍ
1 الْخَيْرُ مِنْهُ مَأْمُولٌ
2 وَ الشَّرُّ مِنْهُ مَأْمُونٌ
3 يَسْتَكْثِرُ قَلِيلَ الْخَيْرِ مِنْ غَيْرِهِ
4 وَ يَسْتَقِلُّ كَثِيرَ الْخَيْرِ مِنْ نَفْسِهِ
5 لَا يَسْأَمُ مِنْ طَلَبِ الْحَوَائِجِ إِلَيْهِ
6 وَ لَا يَمَلُّ مِنْ طَلَبِ الْعِلْمِ طُولَ دَهْرِهِ 7 الْفَقْرُ فِي اللَّهِ أَحَبُّ إِلَيْهِ مِنَ الْغِنَى
8 وَ الذُّلُّ فِي اللَّهِ
أَحَبُّ إِلَيْهِ مِنَ الْعِزِّ فِي عَدُوِّهِ
9 وَ الْخُمُولُ أَشْهَى إِلَيْهِ مِنَ الشُّهْرَةِ
ثُمَّ قَالَ ع الْعَاشِرَةُ وَ مَا الْعَاشِرَةُ
قِيلَ لَهُ مَا هِيَ قَالَ ع
10 لَا يَرَى أَحَداً إِلَّا قَالَ
هُوَ خَيْرٌ مِنِّي وَ أَتْقَى
إِنَّمَا النَّاسُ رَجُلَانِ رَجُلٌ خَيْرٌ مِنْهُ وَ أَ
مستند واقعی تاریخ 1400.02.25
** سیم کارتم رو شارژ کردم حدود 80 هزار تومن
منتهی ازش استفاده ای نکردم
بعد از چند وقت امدم زنگ بزنم و اینتزنت بگیرم، شارژ پولی سیم کارت رو که نگاه کردم دیدم 18 هزار و 567 تومان شارژداره
هیچ استفاده ای هم نشده بود و کنار گذاشته شده بود
به اپراتور مربوطه زنگ زدم گفت احتمالا مشکلی پیش اومده
بعد چند دقیقه دیگه که شارژم رو نگاه کردم دیدم درست شده بود همون مبلغ اولیه سرجاش اومد
اگه زنگ نمیزدم شاید بقیه شارژش هم میرفت
دیگه چی بگم😉😙
1400.02.25 شرط ثواب سوره های قرآن.MP3
6.23M
💚 موضوع جلسه : شرط ثواب سوره های قرآن
📖 تاریخ جلسه : 25 / 02 / 1400
#اخلاق
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌸🍀🌹
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
👇👆 مطالب بیان شده در جلسه 👇👆
البرهان في تفسير القرآن ج1 95
عَنْ أَبِيهِ الرِّضَا عَلِيِّ بْنِ مُوسَى، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ آبَائِهِ،
عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِمُ السَّلَامُ) أَنَّهُ قَالَ:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ آيَةٌ مِنْ فَاتِحَةِ الْكِتَابِ،
وَ هِيَ سَبْعُ آيَاتٍ، تَمَامُهَا: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) يَقُولُ:
إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى قَالَ لِي: يَا مُحَمَّدُ:
وَ لَقَدْ آتَيْناكَ سَبْعاً مِنَ الْمَثانِي وَ الْقُرْآنَ الْعَظِيمَ
فَأَفْرَدَ الِامْتِنَانَ عَلَيَّ بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ، وَ جَعَلَهَا بِإِزَاءِ الْقُرْآنِ الْعَظِيمِ.
وَ إِنَّ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ أَشْرَفُ مَا فِي كُنُوزِ الْعَرْشِ،
وَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ خَصَّ مُحَمَّداً (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) وَ شَرَّفَهُ بِهَا،
وَ لَمْ يُشْرِكْ مَعَهُ فِيهَا أَحَداً مِ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚖️ قانونِ بزنی ، میخوری
*بالادست رودخانه؛*
📢📢
میگویند دو دوست در کنار رودخانهای میرفتند.
ناگاه فردی را دیدند که در آب افتاده و کمک میطلبد.
یکی از دو دوست خود را به آب زد و نجاتش داد.
هنوز نفس تازه نکرده بود که دومین فرد را دید که آب میبردش.
باز به داخل رودخانه پرید و او را هم نجات داد.
دقایقی نگذشت که سومین شخص را دید که درون رودخانه فریادکشان کمک میخواهد هر چند خسته بود، اما نتوانست بیتفاوت باشد و باز هم خود را به آب زد و نجاتش داد.
دوستش که تا آن زمان کاری نکرده بود با دیدن این صحنهها
به بالا دست رودخانه دوید و وقتی برگشت دوست دیگرش به او گفت که چندین نفر دیگر را هم نجات داده، ولی ساعتی است که دیگر رودخانه آدم نمیآورد.
دوستی که به بالای رودخانه رفته بود گفت:
وقتی دیدم رود این همه آدم میآورد با خود گفتم حتماً علتی در بالا دست هست.
چون بدانجا رفتم ، پلی دیدم که دیوانهای در میانش ایستاده و هر که از آن میگذرد را درون آب میاندازد.
دیوانه را گرفتم و به خانوادهاش در روستای مجاور سپردم.
علت این که ساعتی است رودخانه آدم نمیآورد همین است.
*حکایت آشنای این روزهای ما... خیّرین و نیک خواهان با دل و جان در پایین دست در تلاشند و خسته از افزایش روز افزون نیازمندان.*
*اما ای کاش دوستی پیدا میشد و یه سری به آن بالادستها میزد، مشکل اصلی آنجاست!*
⭕️ *.... بالادستِ رودخانه را به دست.....
حدیث
امام حسین علیه السلام:
مَن حاوَلَ اَمراً بمَعصِیَهِ اللهِ کانَ اَفوَتَ لِما یَرجُو وَ اَسرَعَ لِمَجئ ما یَحذَرُ.
کسی که بخواهد از راهِ گناه به مقصدی برسد، دیرتر به آرزویش میرسد و زودتر به آنچه میترسد، گرفتار میشود.
تحفالعقول، ص ۲۴۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیعت السعودیه
مشاء الله
🇸🇦❤️🇮🇶
علی ولی الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏞 منظره های فوق زیبا🌹🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍑 چیدمان میوه ها 🍇
🍈 واقعا خلاقانه است 🍓
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ 108 سالگی پدر شده اند 😲😂
🧐 عجیباً غریباً
#افزایش_جمعیت
مشهدی های عزیز
هرشب ازساعت۱۸تا۲۰ برای شماجلسات آموزشی ویژه ای رو تدارک دیدیم ...
میتونید سخنان زیبا رو به راحتی ورایگان یاد بگیرید وتوزندگیتون پیاده کنید
عبدالمطلب سی حایری ۱۸ پ 40
https://t.me/sadeghiyemohebbi/14338
اینستاگرام https://instagram.com/sadeghiye_
پیام را به بهترین دوستان خود هدیه دهید
صادقیه ( محبی )
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
کرونا شده مثل بسته معیشتی
دولت میگه:
همه گرفتند.
از هر کی میپرسیم
میگه نگرفتیم😕😒😂😝
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
تدریس کتاب آیات العقائد 1400.02.26.MP3
6.72M
.
🌹 تدریس کتاب #آیات_العقائد 📗
🌺 جلسه شماره 22
📚 آیه نور سوره نور ( 4 )
📆 تاریخ 1400.02.26
📖 صفحه 68
🆔 لینک جلسه قبلی ( جلسه 21 ) 👇👇
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/19849
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
موضوع بحث شده در جلسه بیست و دوم 📖 👇👆
🌹 تدریس کتاب #آیات_العقائد 📗
سوره نور آیه نور ی 35
اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ
مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكاةٍ فِيها مِصْباحٌ
الْمِصْباحُ فِي زُجاجَةٍ
خداوند، نور آسمانها وزمين است.
مَثَل نور او همچون چراغدانى است
كه در آن چراغى (پر فروغ) باشد.
آن چراغ در ميان حبابى شيشهاى
الزُّجاجَةُ كَأَنَّها كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ
يُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبارَكَةٍ زَيْتُونَةٍ
لا شَرْقِيَّةٍ وَ لا غَرْبِيَّةٍ
و آن شيشه همچون ستارهاى تابان و درخشان،
چراغ از روغن درخت پر بركت زيتونى بر افروخته شده،
كه نه شرقى است و نه غربى.
يَكادُ زَيْتُها يُضِيءُ وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ
نُورٌ عَلى نُورٍ
يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشاءُ
وَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاسِ وَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ
(روغنش به قدرى صاف و شفّاف است) كه بدون تماس آتش نزديك است (شعلهور شود و) روشنى دهد.
نورى است بر فراز نور ديگر.
هر كس را خداوند بخواهد به نور خويش هدايت مىكند،
و خداوند براى مردم مَثَلها مىزند
و خداوند به هر چيزى آگاه است.
4تا عکس بترتیب در 4 صفحه بیاید
سوره نور آیه نور ی 35
اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ
الله ذو نور
الله منور
الله مدبر
الله هادی
البرهان في تفسير القرآن ج4 72
رُوِيَ عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيِّ، قَالَ:
دَخَلْتُ إِلَى مَسْجِدِ الْكُوفَةِ،
وَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (صَلَوَاتُ اللَّهِ وَ سَلَامُهُ عَلَيْهِ) يَكْتُبُ بِإِصْبَعِهِ وَ يَتَبَسَّمُ،
فَقُلْتُ لَهُ: يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ، مَا الَّذِي يُضْحِكُكَ؟
فَقَالَ: «عَجِبْتُ لِمَنْ يَقْرَأُ هَذِهِ الْآيَةَ وَ لَمْ يَعْرِفْهَا حَقَّ مَعْرِفَتِهَا».
فَقُلْتُ لَهُ: أَيُّ آيَةٍ، يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ؟
فَقَالَ: «قَوْلُهُ تَعَالَى:
اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ
كَمِشْكاةٍ،
الْمِشْكَاةُ: مُحَمَّدٌ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ)،
فِيها مِصْباحٌ،
أَنَا الْمِصْبَاحُ.
فِي زُجاجَةٍ
الزُّجَاجَةُ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ (عَلَيْهِمَا السَّلَامُ)،
كَأَنَّها كَوْكَبٌ دُرِّيٌ
وَ هُوَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)،
يُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبارَكَةٍ
مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)،
زَيْتُونَةٍ
جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)
لا شَرْقِيَّةٍ
مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)،
وَ لا غَرْبِيَّةٍ
عَلِيُّ بْنُ مُوسَى (عَلَيْهِ السَّلَامُ)،
يَكادُ زَيْتُها يُضِيءُ
مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)،
وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ
عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)،
نُورٌ عَلى نُورٍ
الْحَسَنُ ابْنُ عَلِيٍّ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)،
يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشاءُ
الْقَائِمُ الْمَهْدِيُّ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)
وَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاسِ وَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ».
البرهان في تفسير القرآن ج4 67
أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ): ... نُورٌ عَلى نُورٍ
إِمَامٌ مِنْهَا بَعْدَ إِمَامٍ،
يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشاءُ يَهْدِي اللَّهُ لِلْأَئِمَّةِ (عَلَيْهِمُ السَّلَامُ) مِنْ يَشَاء
البرهان في تفسير القرآن ج4 68
عن مولانا الباقر علیه السلام :
... نُورٌ عَلى نُورٍ، قَالَ:
«يَعْنِي إِمَاماً مُؤَيَّداً بِنُورِ الْعِلْمِ وَ الْحِكْمَةِ فِي أَثَرِ إِمَامٍ،
مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ (عَلَيْهِمُ السَّلَامُ)، وَ ذَلِكَ مِنْ لَدُنْ آدَمَ، إِلَى أَنْ تَقُومَ السَّاعَةُ».
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷📚🌷📚🌷📚🌷
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
نهج البلاغه - 1400.02.26.MP3
7M
.
#نهج_البلاغه
🌺 حکمت 290
⚡️ عصیان انسان و تهدید خدا به عذاب الهی
🌷 حکمت 290 و شناخت خداوند
💥 شکر نعمت
🔴 وجوب معرفة اللّه
✅ یکشنبه شب 26 / 02 / 1400
🌹 لینک جلسه قبلی 👇👇
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/20291
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
مطالب بیان شده در جلسه بالا 👆👇
حکمت ۲۹۰
لَوْ لَمْ يَتَوَعَّدِ اللّهُ عَلَى مَعْصِيَتِهِ لَكَانَ يَجِبُ أَلَّا يُعْصَى شُكْراً لِنِعَمِهِ.
امام عليه السلام فرمود:
اگر خدا تهديد به عذاب در برابر عصيان نكرده بود
باز واجب بود كه به پاس نعمتهايش نافرمانى او نشود.
بحارالأنوار، ج 70، ص 373
قال رَسُولُ اللّهِ ( صلي الله عليه وآله ) :
ثَلاثَةٌ مِنَ الذُّنُوبِ تُعَجَّلُ عُقُوبَتُها وَ لا تُؤَخَّرُ إلي الاخِرَةِ:
عُقُوقُ الْوالِدَيْنِ،
وَ الْبَغْيُ عَلَي النّاسِ،
وَ كُفْرُ الاْحْسانِ.
عقاب و مجازات سه دسته از گناهان زودرس مي باشد
و به قيامت كشانده نمي شود :
ايجاد ناراحتي براي پدر و مادر،
ظلم در حقّ مردم،
ناسپاسي در مقابل كارهاي نيك ديگران.
به پاس نعمتهايش عصيان مكن
وجوب معرفة اللّه
خالق اين جهان كيست و صفاتش چيست؟
چراكه وجود خود را مشمول نعمتهاى فراوان مادى و معنوى مىبينيم و مىدانيم اين نعمتها از ما نيست
از لحظۀ انعقاد نطفۀ ما در رحم مادر، تا لحظهاى كه چشم از اين جهان فرو مىبنديم نعمتهايى به سوى ما سرازير است
كه بسيارى از آنها را حتّى يك گام براى تحصيلش برنداشتيم.
وجدان آدمى قضاوت مىكند كه
به دنبال آفرينندۀ اين نعمتها برويم و شكر منعم به جا بياوريم.
از اينجا مسائل مربوط به خداشناسى و معارف دينى شكل مىگيرد.
باید بدانید که :
ترك معصيت پروردگار و اطاعت فرمان او
چيزى بر جلال و عظمت او نمىافزايد،
بلكه تمام واجبات داراى آثار مثبت و مصالحى است كه
به فاعل آن مىرسد
و تمام معاصى و گناهان داراى زيانها و آثار منفى است
كه از تارك آن دور مىشود.
پاداشهاى الهى، تفضلى است از سوى او
نه استحقاقى از سوى بندگان،
چراكه هرگونه اطاعت و ترك معصيت،
حداقلِ شكر نعمت است،
بنابراين استحقاقى در كار نيست
در اطاعت فرمان خدا و ترك معصيت او
منافعى است كه به مكلفان باز مىگردد.
در برابر خدمتى كه انسان دارد به خود مىكند
پاداش، چه مفهومى دارد؟
دستور خدا به اطاعت از خود،
امرى ارشادى و تأييد حكم عقل است.
ثواب و عقاب روز قیامت تجسم اعمال دنیاست
حکمت ۲۹۰
لَوْ لَمْ يَتَوَعَّدِ اللّهُ عَلَى مَعْصِيَتِهِ لَكَانَ يَجِبُ أَلَّا يُعْصَى شُكْراً لِنِعَمِهِ.
امام عليه السلام فرمود:
اگر خدا تهديد به عذاب در برابر عصيان نكرده بود
باز واجب بود كه به پاس نعمتهايش نافرمانى او نشود.
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷📚🌷📚🌷📚🌷
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
خارجیا قبل امتحان:
موفق باشی دوست من✋💌
حالا بعضی ایرانیا:
هرکی نرسونه از سگ کمتره😂😐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی تیم محبوبت می بازه.....
تعصبی نباشیم😂😂😂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#طبیعت-زیبا
زیبایی پرندگان
💐 امتحان بزرگان 💐
امام علی علیه السلام فرمودند:
ثَلاثٌ یُمْتَحَنُ بِها عُقُولُ الرِّجالِ:
هُنَّ الْمالُ وَالْوِلایَةُ وَالْمُصیبَةُ؛
با سه چیز عقل انسان ها محک زده مى شود:
ثروت، پست و مقام، مصیبت ها و مشکلات.
شرح غررالحکم ج 3، ص 337، ح 4664.
شرح حدیث:👇
🌹
خداوند متعال فلسفه و اساس خلقت انسان را آزمایش و امتحان او بیان مى کند.
بدین علت دنیا به منزله جلسه بزرگ امتحان،
و قیامت به مثابه زمانِ دادن کارنامه امتحان شوندگان است!
🌹
بنابراین نباید دعا کرد که خدا ما را به امتحان و آزمایش مبتلا نکند؛ زیرا این دعا با هدف خلقت منافات دارد و دور از اجابت است،
🌹 بلکه باید از او خواست که ما را با آزمایش هاى سخت و سنگین نیازماید.
🌹موادّ امتحانى خداوند
آزمون هاى خداوند، ابزار تکامل و پیشرفت است و موادّ مختلفى دارد،
ولى سه مادّه اى که در این حدیث بدان اشاره شده، از همه مهم تر است:
مادّه اوّل: مال و ثروت
مادّه دوم : مصائب و مشکلات زندگی
مادّه سوم: پست و مقام
💥💥💥
چند نکته درمورد امتحانات الهى
1. لازم نیست همه مردم با همه وسایل آزمایش شوند، بلکه ممکن است امتحان هر گروهى با چیزى باشد؛
2. ممکن است یک انسان از عهده پاره اى از امتحانات به خوبى برآید، در حالى که دربرابر امتحانات دیگر، سخت رفوزه شود.
3. و نیز ممکن است امتحان یک فرد، وسیله امتحان فرد دیگرى باشد؛ مثلاً خداوند کسى را با مصیبت فرزند دلبندش مورد آزمایش قرار مى دهد، این آزمایش پاى دیگران را هم به میدان امتحان مى کشد که آیا آنها در مقام همدردى برمى آیند و در تخفیف آلام شخص مصیبت زده مى کوشند یا نه؟
4. همان گونه که اشاره کردیم امتحانات الهى جنبه عمومى و همگانى دارد و حتّى پیامبران نیز از آن مستثنا نیستند،
یک امتحان خاص👇
👇👇👇👇👇
🌹 ❤️ 🌹
سوال و جوابهای استهلال و عید فطر
👇🏼👇🏼👇🏼
https://t.me/sadeghiyemohebbi/21114
جالب ☝️
جدید
زیبا
مهم
حتما ببینید
💥حتما اطلاع رسانی بفرمایید💥