eitaa logo
قول سدید
212 دنبال‌کننده
211 عکس
79 ویدیو
23 فایل
🇮🇷اتقوا الله و قولوا قولا سدیدا🇮🇷 🔻 قول سدید در بله ble.ir/join/MDhmNWRkYz
مشاهده در ایتا
دانلود
فکر کنید حسن به جای آنکه حامی سردارقاف باشد حامی احمدی نژاده اواقدامی کرد که رهبری در توصیفش فرمود کاری که به ضرر کشور و اسلام و به ضرر همه بود با این حال رهبری فرمود کسی حق ندارد به این بهانه به جوانان انقلابی تهاجم کند.. کردمیهن و تیمش همچنان آزاد و مشغول کار فرهنگی هستند! اما حمایت از احمدی نژاد به ضرر کیست و به ضرر چیست؟ آقایان قوه قضاییه و جاهای دیگر اهل ولایت مداری بودند، تنقیح مناط می کردند و طبق قیاس اولویت با حامیان احمدی نژاد این گونه برخورد نمی کردند! منتهی به نظر سیاسی کاری و کینه ورزی تقدم بر ولایت و عدالت دارد! https://t.me/sadid59/2910
قول سدید: ♻️در موضوعِ برجام یک ادعاهایی شد که آقا تمام تحریم ها را بر می دارد؛ تحریم جدیدی نخواهد بود؛  وضع اقتصاد خوب خواهد شد؛ ارتباط با کشورهایی که در ۳۷ سال مشکل بوده است؛ این ها اصلاح خواهد شد. به نظرم این اطلاعات نادرست بود. اطلاعات درستی در موضوع برجام به مردم داده نشد. بعد هم که دیدیم مساله ای حل نشد. ♻️تحریم جدید کردند  و مسئولین ما هم حاضر نیستند شکایت کنند. چرا؟ چون وقتی مراجعه کردند به برجام دیدند ظرفیت شکایت و پیگیری وجود ندارد. ✳️من به مسائل خوشبینانه نگاه می کنم. به نظرم اکثر قریب به اتفاق مسئولین ما برجام را نخواندند و آن را پذیرفتند. از رفتارها می فهمم. چطور ممکن است یک ایرانی بپذیرد که ۶ نفر آمدند یک ادعایی را علیه ما مطرح کردند و گفتند ما می خواهیم جلوی هسته ای تان را بگیریم؛ شما منحرف شدید؛ باید تعهد بپذیرید. بعد می آییم اختلافات را ارجاع می دهیم به یک جمع شش هفت نفره با رای واحد که هرکدام یک رای و بعد هم می گوییم اتفاق آراء لازم است. معنایش این است که ما همیشه بازنده ایم! اگر یک کسی این را خوانده بود؛ آیا آن را امضاء می کرد؟ ♻️ پیشرفت کشور و حل مسائل، مستلزم بسیج ملی است. باید ملت آستینها را بالا بزند؛ مسئولین هم درخدمت مردم باشند. باید راه را برای مردم باز کنند تا انرژی ملت در جهت ساخت کشور و رفع موانع به جریان بیفتد. آن وقت درست می شود. خارج از این اگر تصور کنیم اشتباه است زیرا با اتکاء به یک بیگانه، یا دل بستن به قول یک بیگانه اتفاقی در داخل نخواهد افتاد. 🔹🔹ما ماهیت آن ها را میشناسیم ! اگر می گوییم تعامل و مذاکره می کنیم؛ معنایش تغییر ماهیت آنها نیست! ۴۰۰ سال دنیا را غارت کرده اند. همین الان اگر سیل انتقال ثروت ملتها از طریق ساز و کارهای تحمیلی به اقتصاد امریکا نباشد؛ اقتصاد آمریکا یک ساله فرو می پاشد. آنها اصلا دنبال چپاول هستند. بدون چپاول اصلا نمی توانند زنده باشند. ♻️ما باید روی پای خودمان بایستیم، بله ما اگر ظرفیتی در برجام و در هر معاهده ای هست باید استفاده کنیم. اما آن محور اصلی و آن ستون اصلی، خود ملت و توانایی های ملت است. آنقدر هست که همه با ما همکاری خواهند کرد. منتها شرطش این است که تصمیمات محکمی بگیریم. همه هم باید پشتیبانی کنند. http://ahmadinejad.ir/غیرت-ایرانیم-اجازه-نمی-دهد-هم-وطنمان-را/
رهبری معظم در دیدار با فرهنگیان بحث خوب و دقیقی در مورد هویت بخشی به جوانان و ملی و هویت دینی مطرح فرمودند که با توجه به فرمایشات ایشان درباره آمریکا و برجام، در اخبار و رسانه ها مورد توجه قرار نگرفت. جا دارد در کشاکش بحثهای سیاسی، نخبگان و اهل فن به این مساله امعان نظر داشته باشند و دستگاههای فرهنگی و به خصوص آموزش و پرورش را درگیر این مهم نمایند.
🌒🌒به بهانه استقبال از ماه رمضان/برداشت نامبارک از مبارک! از میان ماههای دوازده گانه سال تنها نام رمضان در کتاب خدا ذکر شده است. یکی از اوصاف ماه رمضان که در برخی از روایات و ادعیه بدان تصریح و به گونه ای برای این ماه علم شده است، صفت مبارک می باشد، مبارک از برکت گرفته شده است و علمای لغت واژه برکت را به فزونی و رشد همراه با ثبات و دوام معنی کرده اند راغب می نویسد: به آنچه که خیر و فایده الهی در آن ثبوت و استقرار داشته باشد مبارک گفته می شود. علامه طباطبایی نیز در تفسیر آیه اول سوره دخان و معنی لیله مبارکه بیان می دارد: «منظور از مبارک بودن آن شب این است که ظرفیت خیر کثیری را داشت، چون برکت به معنای خیر کثیر است، و قرآن خیر کثیری است که در آن شب نازل گشت.» (ترجمه تفسیر المیزان18: 197) دلیل اطلاق این صفت به معنای خیر کثیر هم در خطبه شعبانیه حضرت رسول ذکر شده است چرا که در این ماه که روزهای آن افضل الایام و شبهای آن افضل الیالی است اعمال کوچک مومنان بزرگ و دارای ثواب چندین برابر می گردند؛ «....أَنْفَاسُکمْفِیهِ تَسْبِیحُ وَ نَوْمُکمْ فِیهِ عِبَادَةُ مَنْ أَدَى فِیهِ فَرْضاً کانَ لَهُ ثَوَابُ مَنْ أَدَى سَبْعِینَ فَرِیضَةً فِیمَا سِوَاهُ مِنَ الشُهُورِ مَنْ تَلَا فِیهِ آیَةً مِنَ الْقُرْآنِ کانَ لَهُ مِثْلُ أَجْرِ مَنْ خَتَمَ الْقُرْآنَ فِى غَیْرِهِ مِنَ الشُهُورِ ...» امام خمینی نیز در بیان تعلیل مبارک بودن این ماه می فرماید: «ماه رمضان مبارک است؛ برای اینکه لیله القدر [دارد] ... ماه رمضان مبارک است؛ برای اینکه نزول وحی در او شده است یا به عبارت دیگر، معنویت رسول خدا وحی را نازل کرده است . ... در ماه مبارک رمضان، مقام رسول اکرم -ص- به ولایت کلی الهی بالاصاله تمام برکات را در این جهان بسط داده است. ماه رمضان مبارک است که قرآن بر او وارد شده است...» (صحیفه امام20: 248) لذا مشاهده می گردد آنچه این ماه را مبارک گردانیده عنایت خاص خداوند به مومنین و نزول قرآن در آن است و هم چنان که در ابتدای خطبه شعبانیه ذکر شده است این ماه، ماه برکت و مغفرت است: «ِای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما رو کرده است. ماهی که نزد خدا، بهترین ماههاست.» اما متاسفانه در چند سال گذشته شاید به دلیل برداشت و تفسیر نادرستی که از صفت مبارک در ماه رمضان شده است برنامه ها و فرهنگهایی در جامعه باب شده است که از اهداف و فلسفه این ماه مبارک بسیار دور است.. چنانچه گذشت کلمه مبارک که بعنوان صفت ماه رمضان استفاده می گردد از کلمه برکت به معنای خیر بسیار گرفته شده است که در زبان انگلیسی از آن به BLISS یا BENEDICTION یا FELICITY تعبیر می شود. به نظر می رسد کلمه مبارک در معنای فارسی خود با آنچه در عربی استعمال می گردد متفاوت است چرا که معمولا فارسی زبانان برای شادباش و شادیهای خود از لفظ مبارک استفاده می کنند، چنانچه می گویند: تولدت مبارک، عیدت مبارک و تعابیری از این دست. اما این «مبارک» به معنای bliss نیست بلکه معادل و ترجمه کلمهhappy است که به معنی شادی و فرح و سرور می باشد. با این توضیحات به نظر می رسد در این سالها با برداشت ناصحیح از کلمه «مبارک» در ماه رمضان برخی از برنامه سازان و مسئولان فرهنگی آن را معادل happy دانسته و از معنای واقعی خود دور کرده اند. بروز چنین برداشت نادرستی را می توان در برنامه های صدا و سیما مشاهده کرد که گویا برای هر چه مبارک نمودن ماه رمضان هر ساله بر برنامه های طنز و جنگ و جشن خود در ماه رمضان می افزایند تا فضای شاد و مفرحی برای روزه داران مهیا کنند! اما روشن است مبارک نمودن ماه رمضان به معنای این گونه شادیها نیست چرا که این عوامل خود سبب می گردد برکت از این ماه مبارک گرفته شود. محمد بن مسلم از امام باقر(ع) نقل می کند: «.. خداوند دارای ملائکه ای است که وظیفه آنان استغفار نمودن برای روزه داران در هر روز از ماه رمضان تا پایان این ماه است و در هر شب هنگام افطار به روزه داران بشارت می دهند: ای بندگان خداوند اندکی گرسنگی را چشیدید و بزودی سیر می گردید. شما و آنچه که در شماست مبارک گردید.» با عنایت به این روایت شریف روشن است رمضان هنگامی مبارک است که از ساعات و لحظات آن برای تقرب به خدا بهره جسته شود و از هر آنچه موجب غفلت است باید دوری نمود. نیکوست دست اندرکاران امر و برنامه سازان با توجه به این مهم ماه مبارکی را که در پیش روست به معنای واقعی کلمه مبارک گردانند متن کامل در http://sadid59.parsiblog.com/Posts/64/%d8%a8%d9%87+%d8%a8%d9%87%d8%a7%d9%86%d9%87+%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%82%d8%a8%d8%a7%d9%84+%d8%a7%d8%b2+%d9%85%d8%a7%d9%87+%d8%b1%d9%85%d8%b6%d8%a7%d9%86%2f%d8%a8%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa+%d9%86%d8%a7%d9%85%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%83+%d8%a7%d8%b2+%d9%85%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%83!/
💢اگر دینی پیدا کردید که با ظالم ساخت، با مستبد همکاری کرد، با مظلوم یک لحظه کنار نیامد، یک گره از کار فروبسته مردم نشود، برای امروز و فردای مردم، خشخاشی، ذره مثقالی، سود نداشت، ❇️تو هم از طرف ما وکیل، هر جا چنین دینی پیدا کردی، هر جا پیدا کردی، ردش کن، یک لحظه این دین را نپذیر.. برای خاطر اینکه دین اگر از سوی خداست، این جوری نیست... ۱۰ رمضان ۱۳۵۳ شمسی
⭕️ دولت - منتقد دولت!! روزنامه شرق در مطلبی جالب پیش بینی کرد، قرار است در مراسمات شب قدر به دولت حمله شود! دستاویز این ادعای شرق، بخشی از سخنان حجت الاسلام پناهیان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران است. به گفته شرق آقای پناهیان گفته است: «اینکه برخی به واعظان می‌گویند نباید در شب قدر حرف سیاسی زد، جای تأسف دارد؛ بهترین واعظ در شب قدر کسی است که درباره سیاست صحبت کند». شرق از این مطلب فورا نتیجه گرفته و با مظلوم نمایی نوشته اس : «وقتی پناهیان فرمان به وعظ سیاسی می‌دهد، قطعا هم او و هم مخاطبانش کدهای لازم را گرفته‌اند. این کدها یعنی انتقاد یا حمله به دولت  و در کنارش جناح مقابل که این روزها حامی دولت محسوب می‌شود؛ یعنی اصلاح‌طلبان و بس»!! (روزنامه شرق، ۵ خرداد، صفحه۱۵) 🔸نویسنده شرق سپس برای اثبات مدعای خود، ذهن خواننده را از سخنان آقای پناهیان به عملکرد برخی مداحان منتقل  می‌کند و البته نمی‌گوید از این مثال ها چطور فهمیده می‌شود که این مداحان از پناهیان خط و خطوط خود را می‌گیرند؟! اصولا سخن آقای پناهیان در مورد وعظ و واعظان بوده است و این چه ارتباطی با مداحی دارد؟ آیا واقعا جایگاه آقای پناهیان در میان هیات های مذهبی و مداحان و واعظان تا حدی است که منصب فرماندهی داشته باشد و فرمان صادر کند؟ 🔸جدای از درستی یا نادرستی عملکرد سخنرانان یا مداحان در عرصه اظهار نظر سیاسی، این نوع مظلوم نمایی شرق، وجهی ندارد چه آنکه از آن سو نیز چهره هایی مانند آقایان، بیات زنجانی، نقویان، علی آهنگران، رشید داودی، سیدحسن آقامیری، غرویان، اکرمی و مرحوم طباطبایی و چهره‌های دیگری هستند که در منابر خود، از وعظ سیاسی غافل نیستند و از دولت و اصلاح طلبان به شدت دفاع کرده و جریان سیاسی مقابل خود را مورد انتقاد و بعضا حمله قرار می دهند و در دوره ای حتی اهانت‌هایی به رییس جمهور سابق در منبر بیان می کردند! 🔸ضمن آنکه در میان امامان جمعه نیز هستند کسانی مانند امام جمعه گرگان و اراک و بندرعباس و برخی امامان جمعه تهران و... که حامی دولت هستند. 🔸به نظر سیاسی بودن هیات و منبر فقط برای جناح مقابل اصلاح طلبان مشکل دارد وگرنه اگر منبری از آنان حمایت کند، نشانه شجاعت و آزادگی و سواد اوست!! گویا اگر کسی مداح دولت باشد فعلش حسن است و منتقد دولت را باید با برچسب زدن ساکت کرد! 🔸شرق ادعا کرده است که در این تریبون ها فقط دولت و اصلاح طلبان مورد نقد قرار می گیرند در حالیکه، در پاره‌ای از زمان نقدهای تندی علیه دولت قبل توسط مداحان و سخنرانان بیان شد، این در حالی است که تعدادی از این مداحان پیشتر در ستاد رییس جمهور سابق همکاری داشتند! 🔸اما پرسش اینجاست وقتی هنرپیشه و فوتبالیست و خواننده و...  اجازه دارند در هر جا و فضایی سیاسی باشند و ورود به سیاست کنند و حتی در لیست انتخاباتی اصلاح طلبان قرار بگیرند، چرا شرق به یک مداح و سخنران اجازه چنین کاری نمی دهد؟ البته این دوگانگی در مورد سلبریتی ها هم وجود دارد و هر گاه یک سلبریتی مخالف مواضع اصلاح طلبان و دولت سخن می گوید مورد حمله همین جریان قرار می گیرد! 🔸در هر حال اینکه هیات ها و سخنرانان نباید پیاده نظام یک جناح یا گروه سیاسی باشند، کلام درستی است اما اینکه به طور مطلق هر نقد و سخن سیاسی ایشان سیاسی کاری تلقی و القا شود، نادرست است. https://rasekhoon.net/news/show/1378559/%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%AD-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D9%85%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%AF-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA/
✔️ضرورت ديدارهاي دانشجويي با مسئولين 🔹رسول مکرم(ص) در کلامي نوراني فرموده اند:ابلغوني حاجة من لايقدر علي ابلاغ حاجته؛ حاجت حاجتمنداني را به من گزارش دهيد که خودشان توان بيان حاجتشان را ندارند.اين کلام بازتابي از روش امام عادل الهي اداره جامعه است که در آن مردم و نيازمندان و به خصوص مستضعفين جايگاه ويژه اي دارند و از آنجا که جامعه ديني بر بستر عدالت بنا شده است، نبايد کسي به خاطر فقر و مشکلات از حقوق اساسي خود مانند مطالبه گري و آزادي بيان و ديدار با مديران محروم بماند.ازاين رو پيامبر به ياران متنفذ خود عنوان مي دارد اگر کسي به هر دليل توانايي رساندن حاجتش را به راس حکومت ندارد، آنها او را ياري کنند و پيام و نيازش را به محضر پيامبر برسانند. 🔹احترام حاکم و مديران نظام ديني به خواسته هاي مردم و مطالبات آنها از الزامات بديهي يک جامعه ديني است. در سخنان حضرت امير عليه السلام توجه به توده هاي مردم، برگزاري ديدارهاي مردمي توسط کارگزاران، آزادي مردم در بيان مطالبات و نقدهاي خود به دستگاه حاکمه به وفور يافت مي شود.نظام جمهوري اسلامي ايران که سعي دارد پرتوي از حکومت علوي باشد نيز در همين مشي حركت مي کند، چنانچه امام راحل و بزرگان انقلاب مانند شهيد بهشتي و شهيد مطهري و ... همواره و مکرر بر توجه به طبقات فرودست و توده هاي محروم و ترجيح دادن آنان بر ثروتمندان توسط مديران، تاکيد داشتند.در کلام امام، مردم ولي نعمتان حاکميت هستند و کارگزاران شأني جز خدمتگزاري براي مردم و به خصوص کوخ نشينان ندارند. ديدار با مردم و شنيدن بي واسطه صحبتهاي آنان توسط مديران از سفارشات امام خميني(ره) و امام خامنه اي بوده است. 🔹يکي از سنتهاي حسنه اي که سالهاست رهبري معظم بدان پايبند هستند ديدار با دانشجويان و نخبگان در ماه مبارک رمضان است. ديداري که هر ساله با عظمت و شکوه خاصي برگزار مي شود و به خوبي مهم بودن آن از سوي رهبري معظم آشکار است. ديداري که البته به سخنراني يک طرفه رهبري منجر نمي شود بلکه ايشان در ابتدا ساعتها پاي صحبت جوانان و دانشجويان مي نشيند به نقدها و سوالات و نظرات آنها به دقت گوش مي دهد و بر اين مبنا همواره يکي از راهبردي ترين فرمايشات ايشان در اين ديدار رقم مي خورد. 🔹در برکت و اهميت چنين ديداري ترديدي وجود ندارد اما شايسته است سايرين نيز از اين سنت حسنه پيروي کنند. در يکي از همين ديدارها به حضور مسئولان در چنين ديدارهايي تاکيد کردند و عدم حضور ايشان در جمع دانشجويان را اشکالي وارد دانستند و فرمودند: «من عقيده‌ام اين است که مسئولين بايد در دانشگاه‌ها شرکت کنند؛ رؤساي سه قوه، مسئولين مياني، رئيس صدا و سيما، مسئولين سپاه و نيروهاي مسلح؛ اينها بروند با دانشجوها جلسه بگذارند و حرفهاي گفتنىِ دانشجوها را بشنوند. و من به شما عرض بکنم؛ آنها هم براي دانشجوها حرفهاي گفتني زيادي دارند. هيچ چيزي جاي اين گفتگوي رو در رو و چهره به چهره را نمي گيرد. خيلي از مطالب، ابهام ها، سؤالهايي که امروز در ذهن نسل جوان ما در جريان است، در توضيحات مسئولين، اين سؤالها پاسخ داده خواهد شد؛ ابهام ها و گره‌ها باز خواهد شد. ...من الان هم از همين جا به مسئولين سفارش مي کنم که در جلسات دانشجويي شرکت کنند؛ بيايند، بشنوند از دانشجوها، و بگويند به دانشجوها.» (16 مرداد 91) 💠نمايندگان ولي فقيه در استانها اين توصيه رهبري را بايد نصب العين خود قرار دهند و ديدارهاي مکرر با دانشجويان و نخبگان استان و شهر خود داشته باشند.ديدارهايي از جنس ديدار رهبري با دانشجويان که درآن صحبتها و مطالبات جوانان مطرح مي شود و احيانا پاسخ خود را دريافت مي کنند. نمايندگان ولي فقيه در تمام نهادها و سازمانها و دانشگاهها، و همانگونه که رهبري بيان داشته اند روساي قوا و همه مسئولان بايد وقت مناسبي براي چنين ملاقاتهايي در سال اختصاص دهند. 🔹دانشجو چشم بيدار يک کشور است و يقينا در چنين ديدارهايي چکيده مطالبات مردمي به طور تخصصي و کارشناسي از زبان دانشجويان مطرح مي شود و طبق روايت نبوي پيش گفته، چه بسا مطالباتي که مردم به هر دليل نمي توانند به گوش مسئولان برسانند ازطريق همين ديدارها به مديران مربوطه منتقل شود و ازآنجا که روحيه دانشجويي،روحيه آرمانخواهي و عدالت طلبي است، اين مطالبات در مسير درست و با نظارت دقيق، پيگيري خواهد شد. 🔹از سوي ديگر همانگونه که رهبري معظم تاکيد داشته اند، بسياري از سوء تفاهمات و ابهامات در همين جلسات حل و فصل ميشود که اين امر سبب وفاق و همدلي بيشتر دراستان،نهاد و سازمان و ... بين بدنه و راس مي گردد.آنگاه درصورت پاسخهاي درست و قانع کننده توسط مسئولان امر باري از دوش بزرگان نظام برداشته خواهد شد.
🔹روشن است وقتي مقام معظم رهبري با تمام مشغله هايي که دارند برچنين ديداري اصرار و تداوم دارند،از سايرين عذري درعدم برگزاري چنين جلساتي پذيرفته نيست.اگر بررسي اجمالي از سال 91 تا کنون انجام شود مع الاسف مشاهده مي گردد اين توصيه رهبري مورد امعان نظر مسئولين قرار نگرفته است. http://www.resalat-news.com/newspaper/page/9228/2/21629/0
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
جنگ ناتمام شماره 2 A3 (2).pdf
1.23M
🗞 نشریه 📌 ویژه‌نامه بزرگداشت سالروز صدور ⚡️ ویژه چاپ و توزیع در نمازجمعه و سایر محافل 📄 قطع A3 🔗 فایل لایه باز: t.me/MTV_Links/215 #۳۰سال_سانسور_۲۹تیر 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️معجزه مکتوم انقلاب 🔰اگر قرار باشد، عصاره اندیشه‌های سیاسی امام راحل(ره) و آرمانهای بلند انقلاب اسلامی ایران به شخص یا گروهی تفیهم و توضیح داده شود، به نظر نگارنده پیام پذیرش قطعنامه که توسط حضرت امام خمینی(ره) نگاشته شده است از هر نظر بهترین متن است. 🔸این پیام به بهانه دو مناسبت صادر شده است، ابتدا سالگرد کشتار خونین حاجیان ایرانی در مکه به دست آل‌سعود، و مناسبت دیگر قبول قطعنامه 598 توسط ایران و پایان جنگ تحمیلی است. در این سند، نکات مهمی در مورد سیاست خارجی ایران، تبیین شده است که حضرت امام به صراحت آنها را بیان داشته است به طوری که مجرای هرگونه تاویل و تفسیر را می‌بندد. 🔸امام خامنه‌ای، در همان ایام از آن به عنوان یک معجزه یاد کردند. ایشان در 31 تیر ماه ۶۷ در خطبه‌های نماز جمعه نکات دقیقی در مورد این پیام فرمودند: «حقیقتا این پیام یکی از آیات و معجزات بزرگ این انقلاب است، همان طور که همه احساس کردید آن چنان نغمه دلپذیر و موثری است که تا اعماق جان ملت انقلاب ما نفوذ کرد». بهانه صدور این پیام سبب شده است تا این مرقومه به عنوان یک سند راهبردی و مهم در تاریخ انقلاب اسلامی بدل شود و این بدان معناست که این پیام فقط منحصر در ظرف زمان خود نیست و اتفاقا ادبیات امام در جای‌جای این پیام ناظر به آینده و افق پیشروی انقلاب و انقلابی‌هاست. 🔹به همین دلیل امام خامنه‌ای در همان خطبه بیان می دارد: «این تازه آغاز کاراست. این پیام لوحه زرین پاک نشدنی است که بر سر در این انقلاب و بر پیشانی و کتیبه این نظام عظیم اسلامی تا ابد خواهند ماند. حقیقتا نشان های است از اینکه امام ما این فرزند راستین ولی خدا و پیامبر خدا ملهم به الهامات الهی است». نگاه این چنینی به این پیام، معتقدان به امام و انقلاب را وا می‌دارد که با دقت و حمیت پیرامون این پیام کاوش کرده و در فهم و تبیین آن بکوشند به گونه‌ای که تک‌تک گزاره‌های آن که نشانی از آرمانهای والای انقلاب دینی مردم ایران دارد در سرتاسر جامعه و به خصوص نیروهای انقلاب رسوخ کند. 🔹به تعبیر امام خامنه‌ای: «در ستایش این پیام ساعتها باید سخن گفت و در تفسیر آن عمری را باید صرف کرد. برادران ما در مجلس شورای اسلامی و بیرون آن مجلس، گفتند که این پیام باید قانون شود درست است اما بالاتر از آن، این پیام باید فرهنگ جامعه ما شود. ای بسا قانونی که در دل و عمق جان مردم نیست این پیام باید آن قدر تکرار بشود و سر منابر و تریبونها گفته بشود و شرح و توضیح داده شود. آن قدر باید جزوه و کتابی که حاوی این پیام خواهد شد؛ در خانه‌ها بوسیله پدران و ماردان توسط برای دیگران خوانده شود آنقدر در باید این پیام در زبانها در دلها و دهنها بگردد تا رنگ ثابت ملت ما و فرهنگ ناستردنی انقلاب بشود». 🔸نکته مبهم تاریخی اینجاست که چه شده در پیچ و خم ایام، این پیام سترگ و ژرف آنگونه که در خور شان و اندازه آن بوده است مورد عنایت توجه قرار نگرفته است و احیانا چه کسانی در صدد کتمان آن برآمده‌اند؟ آیا مجلس به آن وعده خود تحقق عمل پوشانیده است و این پیام به صورت قانون در آمده است؟ آیا امروز کسی می تواند به روشنی بیان دارد کدامین قوانین منبعث از این پیام در مجلس تصویب شده است؟ 🔸جدای از اقدامات مسئولان دولتی در بخشهای مختلف سیاست خارجی و فرهنگی، مع الاسف در میان نخبگان و فرهیختگان نیز این پیام آن گونه که مد نظر مقام رهبری بوده است جا باز نکرده است. در هدف‌گذاری ایشان، پیام امام می‌بایست حتی تا خانه‌های مردم رفته و نقل محافل و سکه رایج دورهمی‌های خانوادگی می‌شده است! اما با گذشت 30 سال از آن پیام باید تاسف خورد که در سالهای سپری شده، این سند مهم و نقشه راه انقلاب، کمتر دیده شده است و تا زمانی که به فرهنگ عمومی بدل شود فرسنگها فاصله دارد! 🔹امروز در طرح صالحین بسیج، حلقه‌های معرفت و بصیرت، در سخنرانی های سیاسی در مجالس مختلف، در حوزه و دانشگاه و ... متن پیام می‌تواند پایه تولید محتوای بسیاری از مقالات و سخنرانی‌ها و کتب و جزوات تبیینی و و حتی آموزشی شود. نخبگان حوزه و دانشگاه ابعاد و اعماق آن را تبیین و تفسیر کنند و بر مبنای این سند از مسئولین مطالبات درست و انقلابی داشته باشند. 🔸این پیام هم یک دوره کامل دشمن شناسی است و هم یک مرور مناسب انقلاب شناسی! بحمدلله دو سه سالی است جمعی از جوانان دانشجو و طلبه به خود آتش به اختیار و خودجوش در مساجد و هیاتها و مارس علمیه و دانشگاهها به بازخوانی این پیام می‌پردازند و معیار انقلابی بودن خود را با آن تراز می‌کنند. طبق برآوردها امسال در دهها مسجد و مکان دیگر این پیام بازخوانی و به مردم بازشناخت می‌شود. 🔸امید آن است به زودی این پیام همانگونه که امام خامنه‌ای بیان داشته بودند، به فرهنگ عمومی مردم و به خصوص مسئولان تبدیل شود و چارچوب ذهنی و عملی نسل جدید انقلابی‌ها را رقم بزند.
⭕️طرفداران مستی!! 🔰سال‌ها قبل هنگامی که خانمی قربانی اسیدپاشی شد، جمعی از فعالین به اصطلاح حقوق بشر و ضد انقلاب و برخی رهروان داخلی آنها در داخل بهانه‌ای برای هجمه به حکم اسلامی قصاص پیدا کردند و با دلسوزی علیه مجرم، درخواست و اصرار کردند تا مجروح حادثه از حق قصاص خود صرف نظر کند! این اتفاق 9 مرداد 1390 رخ داد و آمنه بهرامی از قصاص گذشت. چند سال بعد وقتی حادثه اسید پاشی زنجیره‌ای در اصفهان رخ داد، بسیاری از مردم و حتی همان‌هایی که پیشتر در حادثه قبل از چشم‌پوشی حق قصاص سخن می‌گفتند، ناگهان حامی مجازات فرد خاطی شدند! این در حالی است که در همین ایام، قربانی نخست، از این‌که در آن ایام از حق قصاص خود گذشته است احساس پشیمانی و تقصیر می‌نمود! (مصاحبه با خبرگزاری فارس 5 آبان 1393) در ماجراهای دیگر مانند کودک آزاری و قتل یک نوزاد و ... نیز افکار عمومی خواهان اشد مجازات برای مجرمان بودند و هنگامی که حکم اعدام آنها اعلام شد، موجب شادی و تشفی جامعه شد. همواره در این سال‌ها عده‌ای دنبال بهانه هستند تا به هر طریقی به احکام نورانی اسلام حمله‌ور شده و به خصوص مجازات‌ها و حدود و تعزیرات و قصاص را مخالف حقوق بشر و همچنین مروج خشونت جلوه دهند . غافل از اینکه حدود و تعزیرات اگر درست و مناسب و به موقع انجام گیرد، عامل مهم بازدارنده جرم در کشور خواهد بود. این امر اگر در کنار این مطلب که این احکام برگرفته از شریعت مقدس و وحی الهی است، گذاشته شود به خوبی قابل فهم خواهد بود که در همه احکام مصلحت‌هایی نهفته است که شاید به درستی و کامل به فهم ما نیاید اما در واقع به نفع و در جهت پیشرفت جامعه خواهد بود. درست است که بخشش و عفو مورد سفارش و توصیه اسلام است و حتی آن را بهتر از انتقام و قصاص عنوان کرده‌اند، اما برخی به این بهانه در صدد هستند اصل حقوق و حدود الهی را نفی کنند. این روزها خبر تکان دهنده‌ای منتشر شد که راننده‌ای مست با زیر گرفتن 6 نفر، چندین خانواده را داغدار و جامعه‌ای را در غم فرو برد! ضدانقلاب که توانش را برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب گذاشته است از هر حادثه‌ای برای این ماموریت خود بهره می‌برد! اما اینجا باید این دقت را داشت که اگر قوانین و احکام اسلامی به درستی اجرا می‌شد، تا حد زیادی مانع از این حوادث ناگوار نمی‌شد؟ چرا عناصر ضد انقلاب همواره از مجرمین و قاتلین و مست‌ها و قداره بندها حمایت می‌کنند و با فشار به افکار عمومی و دستگاه‌های ذی‌ربط سعی در منع برخورد با آنها دارند؟ آیا اگر مست قداره کشی که در ملا عام عربده کشی نموده است، به شلاق محکوم شود تا امنیت روان و جان مردم تامین شود، رسانه‌های ضد انقلاب باید شیون سر دهند که حقوق بشر به مخاطره افتاد؟ آیا بشر از دیدگاه ضد انقلاب و روشنفکر غربگرا یعنی مجرمین و قاتلین؟ البته در این میان باید توجه داشت نحوه پوشش رسانه‌ای برخوردها با مجرمین بسیار امر مهمی است. متاسفانه دستگاه قضایی در این عرصه ضعف چشمگیری دارد. اگر قوه قضاییه به طور درست و هنرمندانه نشان دهد چگونه با مخلین امنیت مردم برخورد می‌کند، یقینا مانند مواردی که ذکر شد افکار عمومی با آن همراهی می‌کند و حتی بالاتر از آن مطالبه خواهد کرد که با مجرمین و کسانی که به طور علنی به فسق و فجور مشغول هستند برخورد شود. اگر افکار عمومی این گونه علیه مجرمین بسیج شود، تجربه نشان داده معاندین دین و ملت، زبان به کام می‌گیرند و گاه برای ریاکاری با مردم همراهی نیز می‌کنند! برای نمونه عکسی از شلاق خوردن یک جوان منتشر می‌شود و دستاویز رسانه‌های ضد انقلاب قرار می‌گیرد، اینجاست که باید بخش‌های رسانه‌ای ماموریت خود را انجام دهند و با آگاهی بخشی به موقع و دقیق راه را بر سوءاستفاده ببندند تا رسانه‌های معاند، مجرم را مظلوم جا نزنند! اتفاقا حقوق شهروندی و حقوق بشر این اقتضا را دارد که مجرمین و خاطیان در بی‌امنیتی باشند و همواره در اضطراب و استرس باشند. اما اگر حدود و حقوق الهی نادیده گرفته شود ، ماجرا عکس می‌شود و این مردم هستند که باید همواره مضطرب بوده و منتظر بی‌نظمی و بی‌قانونی اراذل و اوباش باشند. از این رو دستگاه‌های قضایی و انتظامی بدون توجه به فشارهای رسانه ای باید برای حفظ امنیت روانی و جانی مردم اقدام قاطع نمایند.
⭕️تفسیر شرقی از طوفان نوح(ع)! 🔰یکی از داستانهای مشهور در ادیان و ملل گوناگون، ماجرای طوفان حضرت نوح(ع) است که بنا بر قولی 600 روایت مختلف از آن در فرهنگهای گوناگون وجود دارد. اما روح کلی قریب به اتفاق آنها و همه ادیان الهی این است که منشا طوفان نوح، گردنشکی مردم زمان این نبی اولوالعزم بوده است. هم در قرآن و هم در کتب مقدس دیگر به این امر به صراحت اشاره شده است و با اندک اختلافاتی در جزییات داستان، همگی بیان داشته اند که نافرمانی قوم نوح از تعالیم ایشان و طغیان آنها سبب عذاب الهی شده است. روزنامه شرق(8مرداد، ص1) در مطلبی که چارچوب و موضوع اصلی آن پیرامون محیط زیست است، تعریف جدیدی از داستان نوح ارائه داده است! نویسنده نوشته است: «اصل داستان تغییر آب‌وهوا و تأثیر آن بر انسان و حیات‌وحش و نحوه برخورد با آن است.» چنانچه مشخص شد این اصل داستان نیست بلکه اصل داستان تمرد بشریت از تعبد در پیشگاه حضرت ربوبیت و رسول اوست که موجبات عذاب الهی را فراهم می‌آورد، حال در دوران حضرت نوح(ع) نوع عذاب این گونه بوده است که ظالمین مغروق در عذاب شدند. به همین دلیل اگر این مهم مورد توجه قرار نگیرد، ارائه عبرت از داستان به بیراهه می‌رود. نویسنده در ادامه می‌نویسد: «صرف‌نظر از نحوه روایت و دلایلی که در فرهنگ‌های مختلف دراین‌باره نقل می‌شود، کل این داستان برای نسل حاضر و برای مسئولان ایران بسیار آموزنده است. نخست، برای اینکه بفهمیم چرا این رویداد پیش آمده بود. دوم اینکه چگونه برای مقابله با آن برنامه‌ریزی شد. سوم اینکه ما چه باید بکنیم؟» اما پاسخ نویسنده در پاسخ پرسش اول همان گونه که بیان کرده است سعی کرده است از روایات و دلایل دینی و فرهنگی ماجرا صرف نظر کند، اما در ادامه به جای آن دلایل، دلیلی نشانده است که زاده ذهن نویسنده است و به سختی می‌توان مجرایی برای تطبیق آن با داستان واقعی ساخت! نویسنده با بیان توضیحاتی درباره تغییرات اقلیمی و آب هوایی در کره زمین، به واسطه تخریب محیط زیست نتیجه می‌گیرد: «با بالا آمدن سطح آب و پیش‌بینی تداوم آن که موجب نابودی انسان و حیات‌وحش می‌شد، خداوند به حضرت نوح(ع) فرمان داد برای نجات بشر و نمونه‌های حیات‌وحش یک کشتی بسازد و زوج و فرد انسان و حیوانات را در آن قرار دهد تا کشتی با قرارگرفتن روی سطح دریایی که زمین را احاطه کرده بود...» چنانچه مشاهده میشود نویسنده یک دلیل کاملا طبیعی و به دور از اتصال به الوهیت برای ماجرای کشتی نوح بیان می‌کند! به نظر در ذهن نویسنده این گونه میگذرد که در این داستان، چون حضرت نوح(ع) و دیگران از شرایط اطراف خود مطلع نبودند و یا تخصص لازم در این زمینه‌ها را نداشتند، نیاز به وحی الهی بوده است! این امر ممکن است این شائبه را ایجاد کند که یک عامل کاملا طبیعی موجب طوفان نوح(ع) شده است و طبق آنچه برخی فیلسوفان غربی اعتقاد دارند، چون عقل بشری توجیهی برای آن ندارد آن را به دین گره میزند! در حالیکه داستان نوح همانند سایر گزاره های دینی همانطور که مبتنی بر وحی است زیر ساخت عقلی نیز دارد و این دو اصلا با هم منافات ندارد. نویسنده مینویسد: «ساخت کشتی نوح آن هم در یک دوره طولانی چند نکته را به ما می‌آموزد: نخست اینکه با دیدن نشانه‌های بحران، آینده را پیش‌بینی کردند. دوم اینکه اقدام به برنامه‌ریزی برای راه‌حل دوراندیشانه کردند. سوم اینکه در موعد معین به نتیجه رسیدند که این خود نشانی از دقت در برنامه‌ریزی و اجرای آن بوده است». به نظر میرسد نویسنده آشنایی دقیقی با داستان حضرت نوح ندارد و یا آنکه در ارائه مطلب با ضعف بیان مواجه شده است. مشخص نیست نویسنده از کدام منبع به داستان نوح اشاره میکند و با استناد به کدام فرهنگ و روایت به نتیجه گیری از داستان نوح میپردازد. فی الجمله از آنجا که نگارنده این متن قرآن را سند دقیق و کامل و بی تحریف میداند، با استنناد به این کتاب آسمانی مشخص می شود که آنچه نویسنده بیان داشته است اصلا با واقعیت مطابقت ندارد. چه آنکه اولا در ماجرای بلای الهی در آن دوران، بالا آمدن سطح آب دریا دلیل این امر نبوده است بلکه بارانی سیل آسا از آسمان به باریدن گرفته و از تنور و زمین آب میجوشیده است.. از این رو ربط دادن آن با مسایل طبیعی یک خلاف گویی آشکار است! در ثانی حضرت نوح(ع) در ساخت کشتی تنها بود و سایرین نه تنها بحرانی را پیش بینی نکردند بلکه به تمسخر ایشان می‌پرداختند که در سرزمینی دور از دریا و بی آب و علف مشغول ساخت یک کشتی عظیم الجثه است. در واقع همه ماجرا متصل به وحی است و طبیعت و بشر دخالتی در آن ندارند. بهتر آن است متخصصان عرصه محیط زیست در همان حوزه تخصصی خود ورود کنند. تا انحراف و تحریفی در داستانهای تاریخی و دینی انجام ندهند که بعضا ایجاد شبهه در اذهان می‌نماید.
⭕️ جهاد طلبگی علیه اشرافیت! 🔰نسل تازه روحانیت با اقدامات آتش به اختیار توانسته‌اند در عرصه‌های گوناگون جریان‌سازی کند.حجت الاسلام کمیل نظافتی و حجت الاسلام بی آزار تهرانی به تازگی در عرصه جهادی و خدمت رسانی با بهره گیری درست از فضای مجازی در خرمشهر و آبادان کارستان کردند. حضور میدانی در مناطق بحران زده و جمع آوری کمک نقدی برای مردمی که با کم آبی مواجه بودن از جمله این اقدامات بود. 🔸اما نگارنده اوج فعالیت روحانیت اصیل را تحرکات اخیر حجت الاسلام  صدرالساداتی می‌داند. او برای دفاع از آرمان های امام و انقلاب در برابر مشتی زالوصفت سینه سپر کرده است تا مانور تجمل و اشرافیتآنها به پای انقلاب نوشته نشود. 🔸مطلب روشن است؛ جمعی از آقازاده‌ها و فرزندان مسئولین، در فضای مجازی بخشی از سبک زندگی خود را به نمایش عموم می‌گذارند! از مسافرت‌ها و مهمانی‌ها و وسایلی که تهیه می‌کنند و اتفاقات خانوادگی و .. اینان به خواست و اختیار خودشان بدون آنکه برایشان قبحی داشته باشند زندگی تجملاتی خود را به نمایش عموم می‌گذارند. حال اعتراض به این اقدام نه سرک کشیدن به زندگی خصوصی مردم است و نه غیبت و تهمت و بی‌اخلاقی! وقتی شخصی خودش ابایی از مانور تجمل گرایی ندارد، چرا بازنشر آن باید اشکالی داشته باشد؟ 🔸به نظرم فعالیت حجت السلام صدرالساداتی را باید ریشه‌ای و در راستای فعالیتهای جهادی توصیف نمود. به تعبیر رهبری امروز همه وظیفه دارند علیه اشرافیت خروش داشته باشند. اما می‌پرسند چه کسی این وظیفه را بر دوش امثال صدرالساداتی گذاشته است. 🔸این ابتدایی‌ترین آموزه حضرت امام است که در منشور روحانیت ایشان مرقوم داشته‌اند و ظاهرا آقازاده‌ها یا مسئولین نظرات حضرت امام را قبول دارند و اگر چنین نیست تکیه زدن آنها به مناصب خلاف شرع و قانون است. امام در منشور روحانیت روحانیت اصیل را این گونه معرفی می‌کند: «روحانیت متعهد، به خون سرمایه داران زالو صفت تشنه است و هرگز با آنان سرآشتی نداشته و نخواهد داشت.» در فرازی دیگر، ایشان پایان انقلاب را زمانی می‌داند که مسئولین آن کاخ نشین شوند. «آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحه دولت و ملت را بخوانیم.» از این رو برای دفاع از حیات انقلاب و ادامه آرمان‌های ملت و انقلاب باید علم مبارزه با اشرافی گری را بلند کرد و نباید کسی که در این میدان سینه سپر می‌کند را مورد ملامت قرار داد. 🔸امروز حرکت حجت الاسلام صدرالساداتی مورد حمایت خیل طلاب جوان و انقلابی است. آنها که می‌گویند چرا از حوزه صدایی بلند نمی‌شود، صدای این سید را که صدای بسیاری از طلاب و روحانیون است بشنوند. 🔸مناظرات زنده اخیر صدرالساداتی با دو تن از این آقازاده‌ها به طور میانگین ده هزار نفر را با خود همراه کرد و کسانی که فعال در این عرصه هستند، می‌دانند این اعداد و ارقام به چه معناست. نظرات مردمی در خلال این مناظرات نیز غالبا تایید طرف طلبه منتقد را نشان می‌داد و نشان از این دارد که مردم انقلابی هیچ سنخیتی با مسئول اشرافی ندارند. 🔸بازتاب‌های این مناظرات به مطبوعات نیز کشیده شد و روزنامه‌های اصلاح طلب و اصولگرا (مثلا نگاه کنید روزنامه اعتماد نه مرداد) با تمام اختلافات سیاسی در این مورد خاص با حرکت صدرالساداتی همراهی کردند و علیه تجمل و اشرافیت خروشیدند. 🔸این گونه تحرکاتی که امروزه از بدنه حوزه و روحانیت آغاز شده و به سمت فراگیر شدن است نویدبخش آینده روشنی برای انقلاب است. مردم تشخیص می‌دهند اگر آقازاده‌ای حتی در لباس روحانیت زندگی لاکچری دارد ربطی به روحانیت و حوزه متعهد و انقلابی ندارد و حضور امثال افرادی که در این یادداشت اسامی آنها ذکر شد، این امید را به مردم تزریق می‌کند که حوزه و روحانیت هنوز مانند سلف صالح خود پشتیبان حقوق اساسی مردم به خصوص محرومین و مستضعفین است. 🔸البته روشن است در این مسیر مبارک، هر اقدام خلاف شرع مانند افشای اسرار و اشاعه فحشا و تجسس بیجا مورد تایید نخواهد بود و باید به شدت از آن اجتناب کرد. چرا که ضمن ارتکاب حرام الهی، اصل کار را نیز به مخاطره می‌اندازد  https://rasekhoon.net/news/show/1386230/جهاد-طلبگی-علیه-اشرافیت/مث
خبرگزاری رسا | یادداشت | مهدی عامری 🔶 شلیک نکن، نامه ننویس http://www.rasanews.ir/detail/News/573674/2068
خبرگزاری رسا | یادداشت | مهدی عامری 🌻 روز "مروجان صداقت و وثاقت" مردم خبر موثق و صحیح و کامل را با جان و دل می پذیرند. اگر شائبه مخفی کاری، خبرسازی بدون سند، بی صداقتی و توهین و تهمت برای مخاطب ایجاد شود، همان زمان لحظه مرگ آن رسانه است. http://www.rasanews.ir/detail/News/573731/2067
⭕️ کار فرهنگی به جای اعدام 🔹مردم از دولت و مجلس انتظار دارند تا با وضع و نظارت و اجرای قوانین بتوانند در اسرع وقت این معضلات را سامان دهند و از سویی از قوه قضاییه انتظار دارند آن گردن کلفت‌هایی را که برای منافع شخصی خود منافع ملی را به مخاطره می‌اندازند و با سفره مردم بازی می‌کنند به سزای اعمال خود برساند. 🔸اما در این میان روزنامه اعتماد با قلم عباس عبدی یادداشتی برخلاف خواست مردم درج کرده است تا نشان دهد اصلاح طلبان سعی دارند همواره بر خلاف جریان مردم حرکت کنند! او در یادداشت خود این خواست عمومی و مردمی را به سر و صدای اصولگرایان فروکاسته است و نوشته است 🔸او با لحنی اهانت آمیز از توصیه‌های مراجع تقلید به قوه قضاییه این گونه تعبیر می‌کند: «چند نفر در قم حکم می‌دهند». خوب است ایشان بداند این چند نفر از مراجع عظام تقلید هستند که اتفاقا از حامیان دولت هم هستند. رجوع مستقیم و متعدد مردم به علما این وظیفه را بر دوش آنها می‌گذارد که به نفع مردم و علیه مفسدین فریاد بزنند و چون مراجع معظم در دایره احزاب و جناح‌ها نمی‌گنجند و با تقوا و به خاطر مردم سخن می‌گویند باید سخنان ایشان را شنید و به توصیه‌های ایشان به عنوان انتقاد یک عنصر سیاسی نگاه نکرد. 🔸عبدی معتقد است چنین در خواست‌ها و توصیه‌هایی در وضع کنونی کار را بدتر خواهد کرد و  «به گونه‌ای است که این کار در بهترین حالت نوشداروی پس از مرگ سهراب خواهد بود.» به نظر می‌رسد همان گونه که در ادامه یادداشت آمده است مشکل آقای عبدی در فهم مساله است؛ چرا که او پرسیده است: «معنای این درخواست چیست؟ آیا از قوه قضاییه می‌خواهند که قانون را اجرا کند یا فراتر از قانون عمل نماید؟» 🔹ایشان مطلب را در همین دو فرض منحصر کرده و با همین دو فرض انحصاری پاسخ‌هایی داده است که به نظر کامل نمی‌رسد. و بعد نتیجه گرفته است «البته چون این آقایان محترم به دقت معلوم نمی‌کنند که منظورشان کدام ‌یک از دو حالت است، در این باره نمی‌توان اظهارنظر قطعی کرد». 🔹در پاسخ به این مغالطه آشکار آقای عبدی می‌توان گفت که جدای از دو شق فوق می‌توان فرض سومی هم در نظر گرفت. گاهی اوقات در شرایط خاصی و مصادیق خاص باید قوانینی اجرا شود که نیاز به تنویر افکار عمومی و روشنگری دارد. به خصوص در شرایط امروز که رسانه‌های بیگانه و بعضا پادوهای داخلی آن با قلب واقعیت جای مجرم و مظلوم را عوض می‌کنند! 🔹امروز مردم خواهان برخورد با مفسدین اقتصادی هستند، اما اینکه آیا اقدام آنها افساد فی الارض هست یا نه و اگر هست باید برای مردم به خوبی تبیین شود نیاز به توصیه و حمایت مراجع معظم دارد تا قوه قضاییه در برخورد با این‌ها تنها به میدان نرود. 🔹از سوی دیگر همانگونه که آقای عبدی نوشته است ممکن است به هر دلیلی قوه قضاییه قانون را اجرا ننماید در این حالت در خواست و نهیب زدن به قوه قضاییه چه اشکالی دارد که آقای عبدی را عصبانی کرده است؟ بر فرض که به گفته ایشان اجرا نکردن قانون در قوه قضاییه فساد بزرگتری باشد، روشن است همین جاست که مراجع معظم و جریان دلسوز ملت و کشور باید مطالبه کنند و فریاد بزنند. این افراد و بزرگواران عهد اخوت با کسی نبسته‌اند و مانند آقای عبدی در دایره تنگ حزبی و جناحی نیستند که اگر رییس قوه بر فرض هم فکر آنها باشد وقتی اشتباهی کرد، در برابر آن سکوت کنند. 🔹اصلاح‌طلبان سال‌هاست در مقوله معضلات فرهنگ می‌گویند برخورد انتظامی جواب نمی‌دهد و باید کار فرهنگی نمود، اما در عمل نه تنها کار فرهنگی نمی‌کنند بلکه بر عکس ضد فرهنگ عمل می‌کنند! حال این ماجرا از حوزه فرهنگ گویا به حوزه امنیت و اقتصاد هم رسیده است و عباس عبدی نوشته: «اگرچه مجازات ضروری است، ولی اجرای مجازات برای کاهش جرم شرط لازم است و نه کافی. در همین چند سال گذشته، تعداد زیادی بازداشت و حتی برخی اعدام شدند...، ولی هیچ اتفاقی در جامعه از حیث کاهش فساد رخ نمی‌دهدچرا» ایشان خودش راهکار مشخصی برای برون رفت از این معضل نشان نمی‌دهد و فقط پیشنهادش این است با مفسدان اقتصادی و اخلالگران بازار برخورد شدید نکنید؛ همین! این از عجایب تاریخ است که هر گاه با فساد یا مفسدی در جامعه برخورد می‌شود و یا حتی قصد برخورد می‌شود این اصلاح طلبان هستند که به نفع مجرمین و مفسدین دست به قلم می‌برند و زبان به کام می‌چرخانند! متن کامل 👇 👇 https://rasekhoon.net/news/show/1387233/برای-مفسدین-کار-فرهنگی-کنید/
تذکر و هشدار جدی رهبر انقلاب به احمدی نژاد و بخشی از اصولگرایان و اصلاح طلبان ❌دولت باید سرکار باشد... کسانی که می گویند دولت باید بر کنار شود خودشان ملتفت نیستند اما در نقشه دشمن نقش آفرین هستند... آنچه امروز از کلام رهبری فهم می کنم این است که این دولت باید بماند اما از نقد و اعتراض مصون نیست.. مانند فرمایشات امروز رهبری می شود با انتقادات تند و دقیق و مخالفت با کارهای غلط از دولت حمایت کرد. آنان که به بهانه وحدت جلوي انتقاد را می گیرند خلاف مشی امروز عمل می کنند. ❌https://www.fardanews.com/fa/news/852168/دلار-۱۲-تا-۱۴-هزار-تومان-خواهد-شدروحانی-گستاخ-تر-از-هاشمی-استاطلاعات-سپاه-باید-وارد-عمل-شودhttps://isunews.ir/23044/لزوم-استعفای-رئیس-جمهور-و-برگزاری-انتخ/
خبرگزاری رسا | یادداشت | مهدی عامری 📝پاسخ به شبهه 🔶 از عصمت امیرمؤمنان تا انتصاب مدیر نالایق ✅درنگی در نامه حضرت امیر به منذر 🔷گرچه حضرت علی(ع) دارای مقام عصمت بوده است، اما باید دقت شود که این بدان معنا نیست که حکومت ایشان نیز معصوم بوده است. http://mobile.rasanews.ir/data?id=575297
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔶 درنگی در نامه حضرت امیر به منذر؛ پاسخ به شبهه | از عصمت امیرمؤمنان تا انتصاب مدیر نالایق در مطلبی از مهدی عامری، پژوهشگر حوزوی می خوانیم: 🔷 گرچه حضرت علی(ع) دارای مقام عصمت بوده است، اما باید دقت شود که این بدان معنا نیست که حکومت ایشان نیز معصوم بوده است. 🔷 حال پرسش این است، آیا این تعابیر با تعالیم شیعه در باب عصمت سازگار است؟ 🔷 برای پاسخ به این پرسش باید توجه داشت که معصومین در انجام امور دنیوی از آنجایی که الگوی سایرین بودند می‌بایست بنا بر اسباب عادی و ظواهر اقدام و عمل می نمودند و نه وظیفه داشتند و نه عقلانی بود که در همه اقدامات متمسک به علم لدنی و عوامل باطنی و خارق‌العاده بشوند. 🔷 در ثانی برای اداره جامعه نیز باید از انسان های موجود استفاده می‌کردند و بنا نبوده ملائکه و اجنه را برای اجرای امور به استخدام در آورند. از سویی باید شرایط و اوضاع فارس آن زمان را نیز در نظر داشت چه آنکه زمانی به خاطر شرایط خاص فارس حضرت، زیاد بن ابیه که شبهات بسیاری در مورد او مطرح بود به فرمانداری آن شهر گماشت. 🔷 آیا اینکه طبق قوانین ظاهری حضرت به شخصی حسن ‌ظن داشته امری مذموم است؟ در شرایط کمبود نیروهای شایسته تام و تمام، آیا اگر حضرت از چنین فردی در منصب حکومت بهره نمی‌برد، از طرف سایرین مورد مواخذه قرار نمی‌گرفت؟ اگر حضرت در موقع انتخاب به شایستگی‌های او توجه نمی‌کرد و یا هنگام خطای او تذکرات لازم را به او نمی‌داد، ملامت و سرزنش جا داشت، اما هنگامی که در انتخاب بر حسب ظاهر درست عمل نموده و در هنگامه خطا نیز ساکت نبوده است نمی توان به ایشان اشتباهی را نسبت داد. 🌐 http://yon.ir/ou2s4 🆔 eitaa.com/rasanews_agency
🔰آسیاب دشمن!! ۵ سال است همه مشکلات کشور را به مذاکره با دشمنان ملت و انقلاب و اسلام گره زده اید. در برابر هر نقد و توصیه دلسوزانه سرسختانه و بعضا خشن موضع ایستادید و با اقدامات نا به جا و اشتباه خسارت محض برجام را به انقلاب تحمیل کردید.. به کرات شخص شما با مواضع نادرست در مورد نیروهای مسلح، اقدامات موشکی کشور، شورای نگهبان، نقد معصومین، تفسیر غلط از کربلا، قوه قضاییه و.... موجبات شادی دشمنان کشور را فراهم نمودید حال عجیب است که با فرافکنی و مظلوم نمایی در بیاناتی موهن و اهانت آمیز، می گویید فیضیه آب به آسیاب دشمن می ریزد!! فیضیه آب به آسیاب دشمن می ریزد یا رییس جمهوری که به سپاه پاسداران -خار چشم دشمنان ملت ایران - حمله می برد؟ فیضیه در خط دشمن است یا رییس جمهوری که گرای انبار و خزانه خالی به دشمن می دهد؟ و یا رییس جمهوری که انقلاب و نظام را به اعدام متهم می کندسال و چندین مورد دیگر کاش حرمت لباس خود را حفظ می کردید و این گونه با فیضیه بی مهری نمی کردید! البته مع الاسف فیضیه در طول تاریخ بعضا آخوندنماهایی که آب به آسیاب دشمن می ریخته اند بیرون داده است اما این به فیضیه بر نمی گردد که به شخصیت و هویت آن افراد وابسته است! رفتار شما با منتقدین و اهانت‌های شما به آنان پس از ۵ سال، عادی شده است و مردم و نخبگان دریافته اند که شما با وجود آنکه شعار نقدپذیری می دهید، اما التزامی به آن ندارید، مانند بسیاری از وعده ها و شعارهایی که می دهید و در دهان باقی می ماند! فیضیه و طلاب انقلابی، همراه با مردم در برابر اشرافیت، بی عرضه گی، بی توجهی به مطالبات مردم و ذلت خواهی مسئولان و سهل اندیشی ها می ایستند و با این گونه تهدیدات و فشارها و فرافکنی ها از پای نمی نشینند. اینک که پاسخهای شما در مجلس نمایندگان ملت را قانع نکرده است بهتر است برای قانع کردن مردم، از سخن گفتن و شعار سراییدن عبور کنید و با اقدامات عملی درست و مناسب دولتی در شان ملت و انقلاب اسلامی بسازید. در پایان این هشدار قرآنی را به شما یادآوری می نمایم که پس از این دنیای فانی قیامت و آخرتی هست که پاسخگویی در آن محکمه بسیار دشوارتر است و جا دارد انسان خود را برای سعادت ابدی آن عالم آماده نماید که به گفته علمای ربانی یاد مرگ در این راستا بسیار اثر بخش است. کذب و عدم وفای عهد و توهین و خودبزرگ‌پنداری و لطمه به بیت المال و دوستی با دشمنان خدا، از بزرگترین گناهانی هستند که انسان را به قعر دوزخ خواهد برد. والعاقبه للمتقین ۶ شهریور ۱۳۹۷
خبرگزاری رسا | یادداشت | مهدی عامری 🔷تعطیلات و تحصیلات حوزه نیازمند شفافیت گرفتار شدن در برزخ تاریخ شمسی و قمری، همچون گرفتاری میان سنت و مدرنیته، دانشگاهی یا حوزوی بودن از امور مخاطره‌آمیز حوزه گشته است. http://mobile.rasanews.ir/data?id=576564
یکی از اقداماتی که ما باید برایش تبلیغ کنیم نحوه و آداب استفاده از شبکه های اجتماعی و گروههاست.. باید یاد بگیریم هر گروه هدفی دارد و طبق آن غایت ساخته و شناخته شده همه گروهها مثل هم نیستند که یک مطلب را برای ده گروه کپی کنیم... بعضی اشخاص به خاطر آن هدف عضو گروه شده اند نه خواندن هر پیامی به افراد احترام بگذاریم الکی و آبکی احساس تکلیف نکنیم... خودنمایی نکنیم اگر حرفی نزنیم کسی نمی گوید لال هستیم... ممنون Telegram.me/sadid59