#با_شهدا_گم_نمی_شویم
وقتی رفت سوریه، خانه اجاره ایش رو پس داد و اثاثیه منزلش رو گذاشت توی انباری منزل پدرش،
بعد از شش سال هم بی سر برگشت پیش خانواده ش.
"شهید اصغر پاشاپور"
🔰روایتی از حضور حاج قاسم سلیمانی در فلسطین و غزه
✅دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین گفت:
حاج قاسم در فلسطین با ما برای نماز صبح بیدار میشد و پشت سر امام جماعت سنی بر روی مهر نماز می خواند
: زیاد النخاله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین گفت:
در یکی از سفرها به تهران در هواپیما با "حاج قاسم"بودم.
او کیف دستی اش را باز کرد و یک نان در آورد وآن را بین دوستان تقسیم کرد ولحظه ای بعد به پیرمردی که بادخترش در هواپیما بود دستبندی هدیه داد.
برام جالب بودکه او همیشه در کیفش چیزی برای محبت کردن به مردم در اختیار دارد
النخاله: حاج قاسم در فلسطین با ما برای نماز صبح بیدار میشد و پشت سر امام جماعت سنی بر روی مهر نماز می خواند و برای همه ما این رفتار عادی بود وهرشخصی عقیده ایمانی خودش را داشت و برای اسلام تلاش میکرد.
النخاله: حاج قاسم سلیمانی شخصا در جنگهای غزه حضور داشت و با رزمندگان مقاومت شب زنده دار بود و با شدت حملات برای آنان نگران می شد
🌹🌹🌹🍀🍀 دوران زندگی امام هادی (ع) شاهد جریاناتی بوده که در صدد نفی و از بین بردن و به انحراف کشاندن اساس اسلام بود. در این دوران امام جواد (ع) چه نقشی را ایفا کرد؟ فعالیت های آن حضرت و سخنان آن حضرت در مورد آخرین منجی (ع) چه بوده است که سبب شد اسلام تثبیت گردد و راه خود را ادامه دهد؟ در این نوشتار برآنیم تا نقش امام هادی(ع) رادرحفظ اسلام ناب محمدی (ص) وتثبیت مقام امامت ونجات آن از گرداب سخت وهولناکی که باآن روبروشده بود را مورد بررسی قراردهیم .🌹🍀 هر چند باید تصریح کرد دردوران ایشان، با توجه به تعدد آراء وعقاید و اصطکاک پیش آمده در بین آنها ،اتحاد شیعیان مستحکم گردید و آن حضرت باجریانات انحرافی موجود در جامعه درجهت صیانت از اسلام به شدت مبا رزه نموده ، به گونه ای که پس ازدوران امامت آن حضرت هیچ انشعابی درشیعه پدید نیامد. 🌹🍀با به امامت رسیدن آن حضرت وپدرش امام جواد (ع)در سن 9 و8سالگی وهمین طور با سازماندهی واداره تشکیلات وکالت و بیان احادیث روشنگردرباره ظهور آخرین منجی، اذهان را برای دوران حضور وغیبت ولی عصر(عج) آماده کرده و وظایف منتظران را بیان نمودند..🌹🌹🌹🍀🍀 ۱
🌹🌹🌹🍀🍀مقدمه: دهمین پیشوای شیعیان درنیمه ذیحجه سال212هجری قمری درصریا متولد شد.(کلینی،ج1،ص:497؛مجلسی،ج50، 1404ق،ص:113) بشارت ولادت این اختر آسمان امامت رابیش از 200سال قبل رسول خدا(ص) داده وفرموده اند: خداوند درصلب او(امام جواد)نطفه ای نیکو،خجسته وپاکیزه به ودیعت نهاده ونام آن را علی بن محمد گذارده است. لباس بزرگی و وقار را بر اندامش پوشانده واو را بر علوم واسرار آگاه ساخته است.(شیخ صدوق،ج1،1378، ص:50-51،حدیث 29) 🌹🍀پدر بزرگوارش نام نوزادرا"علی" نهاد و سنت اسلامی ر ادرباره اش اجرا کرد و کنیه ایشان ابوالحسن سوم است- بعداز امام کاظم(ع)و امام رضا (ع) که این کنیه رادارند- ولقب های آن بزرگوار نقی ، هادی، عالم، مرتضی، فقیه، امین و عسکری است.(ابن شهر آشوب، بی تا،ج4،ص:401)، این القاب، بیانگر بعضی ازاوصاف وفضایل اخلاقی وکمالات معنوی آن امام همام است که بیشتر از دیگر صفات در وجودش تجلی پیدا کرده است.🌹🍀 مادر آن بزرگوار ، "سمانه مغربیه" است که به "سیده ام الفضل" معروف بود. وی در پاکدامنی، تقوا و بندگی خدا، گوی سبقت را از دیگر مردم زمان وعصر خود ربوده بود.امام هادی(ع) در وصف او می فرماید: مادرم عارف به حق می باشد و اهل بهشت است. شیطان سر کش به او نزدیک نمی شود و مکر زورگوی لجوج به وی نمی رسد و خداوند حافظ اوست و او درزمره مادران صدیقین وصالحان قرار دارد .(جریر طبری، بی تا،ص:216 ) 🌹🍀امام هادی علیه السلام پس از شهادت پدر بزرگوارش امام جواد(ع) درذیحجه سال220هجری قمری، عهده دار مقام امامت شد. سن او هنگام تصدی امامت نزدیک به هشت سال بود و مدت امامتش 33سال به طول کشید که حدود13 سال آن را در مدینه و بیست سال آخر را درسامرا گذراند..🌹🌹🌹🍀🍀 ۲
🌹🌹🌹🍀🍀ازآنجا که پدربزرگوارش درحدود همین سن(9سالگی) به امامت رسیده بود. مشکل خردسالی تا حدود زیادی حل شده بود، تردید خاصّی درامامت آن حضرت برای بزرگان شیعه به وجود نیامد. علاوه براین، اذهان را برای به امامت رسیدن آخرین منجی بشریّت امام زمان(عج) در سن 5سالگی آماده کرد.آماده کردن شیعیان برای مواجهه با عصر غیبت یکی از مهمترین راهبردهایی است که ائمه اطهار(ع) همواره آن را دنبال می کردند. 🌹🍀آماده سازی مردم در این زمینه از مدت ها قبل آغاز شده بود که به چند نمونه روایات در این زمینه اشاره می شود. ابراهيم كرخى گويد: شرفياب حضور امام ششم جعفر بن محمد الصادق (ع) شدم و نزد آن حضرت نشسته بودم كه ابو الحسن موسى بن جعفر كه هنوز پسر بچهاى بود وارد شد. من برخاستم و او را بوسيدم و نشستم امام ششم فرمود:🌹🍀" اى ابراهيم هم او است كه پس از من امام تو است هم او است كه مردمى در باره او به هلاكت رسند و مردمى ديگر به سعادت رسند خدا كشنده او را لعنت كند و عذاب روحش را دو چندان نمايد. آگاه باش كه محققا خدا از صلب او بهترين اهل زمين معاصر او را بيرون آورد هم نام جدش باشد و وارث علم و احكام و فضائل او و معدن امامت و رأس حكمت بود و پس ازشگفتي هاى نوين و كرامات، جبار بنى فلان از روى حسد او را بكشد ولى خدا كار خود را به نهايت رساند و اگر چه مشركان را بد آيد و از صلب او تتمه دوازده امام را كه مهدى باشند در آورد 🌹🍀و آنان را به كرامت خود مخصوص سازد و در دار القدس خويش جاى دهد هر آنكه به دوازدهمين آنان اقرار آورد چون كسى باشد كه پيش رسول خدا شمشير آخته و از آن حضرت دفاع كرده است. او است كه گرفتارى شيعيان را بعد از سختى و بلاى طولانى و ناله و ترس فرج بخشد. اى ابراهيم ، خوشا بر كسى كه آن زمان را دريابد"( ابن بابویه،1377ش، ج2، ص: 4 )🌹🌹🌹🍀🍀 ۳
🌹🌹🌹🌹🍀🍀امام ششم عليه السلام در تفسير قول خداى عز و جل (در سوره انعام آيه 158 يَوْمَ يَأْتي بَعْضُ آياتِ رَبِّكَ لا يَنْفَعُ نَفْساً إيمانُها لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ في إيمانِها خَيْر اما آن روز كه بعضى از آيات پروردگارت تحقّق پذيرد، ايمانآوردن افرادى كه قبلًا ايمان نياوردهاند، يا در ايمان شان عمل نيكى انجام ندادهاند، سودى به حالشان نخواهد داشت! ) فرمود آيات، امامان باشند و آيه منتظره، قائم عليه السلام است. در آن روز ايمان كسى كه پيش از قيام او به شمشير ايمان نداشته سودى ندهد و اگر چه به پدران گذشته او ايمان داشته باشد.( همان،ج2،ص:27). 🌹🌹🌹🍀🍀 ۴
🌹🍀درهمه این روایات، چیزی که عیان می باشد این است که روایات متعددی از معصومین علیهم السلام درطول سالیان متمادی بیان شده است تاا ذهان را برای عصر غیبت امام زمان (عج) آماده کنند. 🌹🍀 ۵
🌹🌹🌹🍀🍀گسترش فساد و عيّاشى در دستگاه خلافت: خوشگذرانى، هوسرانى و شب نشينىهاى توأم با ميگسارى و آوازهخوانى از ويژگي هاى زمامداران دوره دوّم عبّاسى است. در اين دوره به لحاظ فراغت خلفا از كارهاى ادارى و سياسى كشور، دستگاه خلافت بيش از پيش به عيّاشى و بىبندوبارى روى آورد و خلفا و درباريان به جاى رسيدگى به كار مردم و اداره امور كشور، وقت خود را به خوشگذرانى و بزم هاى آنچنانى مىگذراندند. 🌹🍀در دوران امامت امام هادى عليه السلام، قلمرو اسلامى، صحنه درگيري ها و آشوب هاى گروه هاى مختلف بود. علّت اساسى آن، تبديل دستگاه خلافت به سلطنت بود كه پادشاهى آن را نظاميان ترك بر عهده داشتند و خلفا تنها ابزار اعمال سياست هاى آنان بودند. 🌹🍀در چنين شرايطى، طبيعى بود كه مخالفان حكومت نيز صبغه نظامى به خود بگيرند و دست به شمشير ببرند؛ بدين جهت است كه مىبينيم در اين دوره، بازارِ برخوردهاى نظامى جناح هاى مخالف حكومت با حكومت داران ترك، گرم تر از دورههاى پيشين است و كشمكشهاى سياسى و اعتقادى دوران مأمون در اين دوره، جاى خود را به تحرّكات سياسى و برخوردهاى نظامى داده است. اين آشوبها و فتنهها در بيشتر مناطق به ويژه بغداد، اندلس، فارس، طبرستان، ماوراءالنّهر، سرزمين شام و ... به چشم مىخورد.(کامل،ج6،ص:447)🌹🍀 نتايج زيانبار اين كشمكشها در درون جامعه اسلامى متوجّه تودههاى مردم مىشد كه راه به جايى نداشتند. آنان، هم از سوى حكومت و عوامل ستمگر و سنگدل آن همچون «ابن زيّات» و «ابن خصيب» تحت فشار و اذيّت و آزار بودند و هم از ناحيه گروه هاى شورشگر، منتهى از ناحيه هر كدام به نحوى. تنها راه نجات مردم از اين تنگنا ، روى آوردن به مكتب اهل بيت عليهم السلام و پناه بردن به دامن پيشواى دلسوز امّت؛ حضرت امام على الهادى عليه السلام بود(همان،ص:234).🌹🌹🌹🍀🍀 ۶
🌹🌹🌹🍀🍀اهل حديث به عنوان يك فرقه عثمانى مذهب، موضع مخالف و حادّى عليه اميرمؤمنان داشتند؛ ولى در ميان معتزله بغداد نسبت به آن حضرت، گرايش مثبتى وجود داشت . معتصم و واثق نيز همين سياست مأمون را تا حدودى دنبال كردند. نتيجه اتخاذ اين روش اين بود كه علويان و پيروان اميرمؤمنان عليه السلام تا حدودى از آزادى عمل برخوردار بوده و راه براى حضور آنان در مجامع هموار گشت. 🌹🍀 متوكّل كه بر سر كار آمد از «اهل حديث» جانبدارى كرد و آنان را عليه معتزله و شيعه برانگيخت و بدين ترتيب در پى يك آرامش نسبى، سركوب اين دو گروه بشدّت دنبال شد. وى، روش خلفاى پيش از خود یعنی مأمون، معتصم و واثق را در حمايت از مكتب اعتزال به باد انتقاد گرفت و نياكان خود را با آن همه جناياتى كه در حقّ پيشوايان اسلام و شيعيان روا داشته بودند متّهم به دوستى و علاقمندى نسبت به اميرمؤمنان عليه السلام و خاندان او كرد؛ روى همين جهت از آنان خشمگين و عصبانى بود.(ابن اثیر،ج7،ص:56)🌹🌹🌹🍀🍀 ۸
🌹🌹🌹🍀🍀متوكّل و علويان: متوكّل عبّاسى در مقايسه با ديگر زمامداران معاصر امام هادى عليه السلام نسبت به علويان، سرسختتر و كينهتوزتر بود. «ابوالفرج اصفهانى» مىنويسد:" متوكّل نسبت به خاندان ابوطالب بسيار بدرفتار بود، و با خشونت و تندى با آنان برخورد مىكرد، و كينه سختى از ايشان بر دل داشت، و پيوسته نسبت به آنان بدگمان بود و آنها را متّهم مىكرد. كار بدرفتارى متوكّل نسبت به علويان در حدّى بود كه هيچ يك از خلفاى بنىعباس با آنان چنين رفتارى نكرده بودند. 🌹🍀همینطور مىنويسد : در دوران حكومت واثق فرزندان ابوطالب در سامرّا جمع بودند و در رفاه به سر مىبردند؛ ولى در روزگار متوكّل همگى متوارى و پراكنده شدند.(اصفهانی،ص:395-396) 🌹🍀ابوالفرج اصفهانى به علل اين سختگيري ها و كينهتوزي ها اشاره نكرده است؛ ولى شايد بتوان علاوه بر گرايش هاى اعتقادى و جنبههاى روحى و نفسانى وى عامل ديگری را بر آن افزود، وآن این است که، مأمون در دوران زمامدارى خود در نزاع بين «اهل حديث» و «معتزله»، به «معتزله» گرايش داشت و در مسائل اعتقادى و جريانات سياسى همواره از اين فرقه حمايت مىكرد.🌹🌹🌹🍀🍀 ۷
🌹🌹🌹🍀🍀زيارت جامعه امام هادی(ع) 🌹🍀
❇️از امام هادى عليه السلام مجموعهاى از «زياراتِ» ارزشمند به يادگار مانده است كه بدان وسيله پدران بزرگوارش را زيارت مىكرد و به پيروانش دستور مىداد كه امامان عليهم السلام را بدان كلمات زيارت كنند.🌹🍀
💟 اين زيارت ها سرشار از معارف گوناگون اسلام و دلائل حقانيت امامان عليه السلام و شايستگى آنان براى منصب خلافت اسلامى است. از مشهورترين و پرارزش ترین زيارتنامه هاى امامان عليه السلام، زيارت «جامعه» است كه از امام هادى عليه السلام به يادگار مانده و به خواهش يكى از شيعيان به نام «موسى بن عبداللَّه نخعى» به او تعليم داده شده است و هر يك از پيشوايان معصوم عليه السلام را مىتوان با آن زيارت كرد."🌹🍀
💟زيارت جامعه را شيخ طوسى و شيخ صدوق دركتاب هاى خود نقل كرده (صدوق،ج2 ،1378، ص:277) و شخصيّت هاى بزرگى تاكنون- به زبان فارسى و عربى- بر آن شرح نوشتهاند.🌹🍀
ا❇️زجمله ،علّامه مجلسى در توصيف اين زيارتنامه مىنويسد: "زيارت جامعه، از نظر سند، صحيحترين زيارت ها، ازجهت محتوا، عميقترين، از نظر لفظ، فصيحترين و از حيث معنى، بليغترين زيارتنامهها و پرارج ترين آنهاست. "(مجلسی ،ج99، 1404ق ،ص:144)🌹🍀
۹
امام هادى عليه السلام در اين زيارتنامه به معرفى جايگاه و شناسايى ابعاد وجودى امامان عليه السلام در نظام آفرينش و نقش هدايت گرانه آنان در به كمال رساندن استعدادها و سيراب كردن تشنگان از سرچشمههاى زلال معرفت و دانش و ... پرداخته است🌹🍀
❇️واین دعا در بيانى ژرف و قالبى رسا و عارفانه از گوشه هايى از اسرار نهفته امامت پرده برداشته وتنها راه سعادت و دستيابى به كمال را در پيروى از امامان عليه السلام و چنگ زدن به ريسمان محبّت و ولايت شان و دورى و بيزارى از دشمنان شان دانسته است.🌹🌹🌹🍀🍀
۱۰
🌹🌹🌹🍀🍀فرازهايى از زيارت جامعه:
اشْهَدُ انَّكُمُ الْائِمَّةُ الرَّاشِدُونَ، الْمَهدِيُّونَ، الْمَعصُومُونَ، الْمُكَرَّومُونَ، الْمُقَرَّبُونَ، المُتَّقُونَ، الصَّادِقُونَ، الْمُطَفَوْنَ، الْمُطيعُونَ لِلّهِ، الْقَوَّامُونَ بِامْرِهِ، الْعامِلُونَ بِارادَتِهِ .🌹🍀
الْفائِزُونَ بِكَرامَتِهِ.اصْطَفاكُمْ بِعِلْمِهِ، وَ ارْتَضاكُمْ لِغَيْبِهِ، وَ اخْتارَكُمْ لِسِرِّهِ ... وَ رَضِيَكُمْ خُلَفاءَ فى ارْضِهِ وَ حُجَجاً عَلى بَرِيَّتِهِ وَ انْصاراً لِدينِهِ وَ حَفَظَةً لِسِرَّهِ وَ خَزَنَةً لِعِلْمِهِ وَ مُسْتَوْدِعاً لِحِكْمَتِهِ وَ تَراجِمَةً لِوَحْيِهِ وَ ارْكاناً لِتَوْحيدِهِ وَ شُهَداءَ عَلى خَلْقِهِ وَ اعْلاماً لِعِبْادِهِ وَ مَناراً فى بِلادِهِ وَ ادِلَّاءَ عَلى صِراطِهِ.🌹🍀
. گواهى مىدهم كه شما، پيشوايان راهنما، هدايت يافته، معصوم، بزرگوار، مقرّب، پرهيزگار، راستگو، برگزيده، فرمانبر خدا، استواركنندگان امر او و عمل كنندگان بر وفق خواست او هستيد كه به كرامتش نائل آمدهايد. 🌹🍀
خداوند، شما را به دانش خويش برگزيد و براى غيبتش پسنديد و براى سرّ خويش انتخاب كرد .... و پسنديد كه شما جانشينان او در زمينش و حجّت هاى او بر مخلوقاتش و ياوران دينش و حافظان سرّش و خزانه داران علمش (كه از آسمان نازل شده است) و امانتداران حكمتش و مترجمان و مفسّران وحيش و بنيان هاى توحيدش و گواهان بر خلقش و پرچم هاى برافراشته براى بندگانش و نشانههاى روشن در شهرهايش و راهنمايان راهش باشيد.🌹🍀
در اين فرازها از زبان پشواى دهم عليه السلام، اوصاف و ويژگي هايى براى امامان عليه السلام بيان شده كه در غير آنان يافت نمىشود .🌹🍀
هر يك از اين ويژگي ها، بيانگر شايستگى آن بزرگواران براى رهبرى امّت و جانشينى از پيامبر صلى الله عليه و آله است. علاوه بر آنكه تصریح شده است خداوند، آنان را خليفه خويش در زمين و حجّت خود بر آفريدههايش قرار داده است.🌹🌹🌹🍀🍀 ۱۱
🌹🌹🌹🍀🍀فراز هایی از زیارت جامعه کبیره🌹🍀
امام عليه السلام پس از برشمارى ويژگي ها و مسؤوليت ها و نقش هاى ياد شده براى امامان عليه السلام، به رابطه و وظيفه مردم نسبت به آنان اشاره كرده مىفرمايد:
🌹🍀فالرَّاغِبُ عَنْكُمْ مارِقُ وَ اللّازِمُ لِكُمْ لا حِقُ وَ الْمَقصَّرُ فى حَقَّكُمْ زاهِقُ وَ الْحَقُّ مَعَكُمْ وَ فيكُمْ وَ مِنْكُمْ وَ الَيْكُمْ وَ انْتُمْ اهْلُهُ وَ مَعْدِنُهُ وَ ميراثُ النُّبُوَّةِ عِندِكُم وَ ايابُ الخَلْقِ الَيْكُمْ وَ حِسابُهُمْ عَلَيْكُم وَ فَصلَ الخِطابِ عِندَكُم وَ آياتُ اللَّه لَدَيْكُم وَ عَزائِمُهُ فيكُم وَ نُورُهُ وَ بُرْهانُهُ عِنْدَكُم وَ امْرُهُ الَيْكُم. 🌹🍀
پس رويگردان از شما از دين خدا بيرون رفته و ملازم و همراه شما به شما و دين خدا پيوسته و رسيده است و كوتاهى كننده در حقّ شما نابود است. حقّ با شما در (خاندان) شما و از شما و بسوى شماست و شما اهل آن و معدن آن هستيد و ميراث نبوّت نزد شماست🌹🍀
و بازگشت خلق بسوى شما و حسابشان با شما و «فصل الخطاب» (حكم جدا كننده حق از باطل) نزد شماست.🌹🍀
آيات خدا نزد شما، عزيمت هاى او (كوشش و اهتمام در تبليغ دين و پايدارى بر مشكلات و سختيهاى آن) در (خاندان) شما (واردشده و برشما حتم واجب شده است) و نور وبرهانش نزد شما و امر خداوند مربوط به شماست.🌹🌹🌹🍀🍀 ۱۲
🌹🌹🌹🍀🍀فرازی از دعای جامعه کبیره🌹🍀
درفرازی دیگر امام هادی (ع) می فرماید:
مَنْ والاكُمْ وَ الَى اللَّه وَ مَنْ عاداكُمْ فَقَدْ عادَاللَّه وَ مَنْ احَبَّكُمْ فَقَدْ احَبَّ اللَّه وَ مَنْ ابْعَضَكُمْ فَقَدْ ابْعَضَ اللَّه وَ مَنِ اعتَصَمَ بِكُمْ فَقَدِ اعْتَصَمَ بِاللَّهِ. 🌹🍀
دوستدار شما، دوستدار خدا و دشمن شما،دشمن خداست. هر كس به شما محبّت ورزد به خدا محبّت ورزيده و آن كه به شما كينه ورزد، مورد غضب خداست و هر كه به شما تمسّك جويد به خدا تمسّك جسته است.( قمی ،1371ش،ص:1014)🌹🌹🌹🍀🍀 ۱۳
🍃🌸لیله الرغائب🌸🍃
🍃💙اولین شب جمعه ماه پربرکت رجب را «لیلة الرّغائب» گویند.
🍃💜لیله به معنای شب است.
🍃💜 و کلمهٔ «رغائب» جمع «رغیبه» به معنای چیزی است که مورد رغبت و میل
🍃💜و نیز به معنای عطا و بخشش فراوان است.
🍃🌸در این شب فرشتگان از آسمان به زمین خاکی سرازیر می شوند و ساکن زمین می شوند و پیغامبر نیت های پاک بندگان خداوند هستند.
🍃💙رسول خدا (ص) :« روز پنج شنبه اول ماه رجب را در صورت امکان روزه می گیری .
🍃💙چون شب جمعه فرا رسید،
در بین نماز مغرب و عشاء ۶ نماز دورکعتی بجا بیاور ؛
🍃و در هر رکعت از آن،
💚یک مرتبه سوره «حمد»
💚و سه مرتبه «إِنَّا أَنزَلْنَاهُ»
💚و 12 مرتبه «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ»
را می خوانی.
🍃❤️ پس از اتمام نماز 70 مرتبه می گویی:
🍃❤️أللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد النَّبِیِّ الاُْمِّیِّ وَ عَلی آلِهِ .❤️🍃
🍃🌸آنگاه به سجده می روی و 70 بار می گویی:
🍃❤️«سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ» ❤️🍃
🍃🌸سپس سر از سجده برمی داری و 70 بار می گویی:
🍃❤️«رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجاوَزْ عَمّا تَعْلَمُ، إِنَّکَ أنْتَ العَلِیُّ الاْعْظَمُ» ❤️🍃
🍃🌸بار دیگر نیز به سجده می روی و 70 مرتبه می گویی:
🍃❤️«سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ» ❤️🍃
🍃💙آنگاه حاجت خود را می طلبی که ان شاءالله برآورده خواهد شد.